eitaa logo
مهدوی زادگان
354 دنبال‌کننده
144 عکس
42 ویدیو
18 فایل
*رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ*
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام تسلیت دفتر آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بسم الله الرحمن الرحیم إنا لله و إنا الیه راجعون با نهایت تأسف، درگذشت تأثربار رئیس جمهور محترم و پرتلاش، جناب حجة الاسلام و المسلمین حاج سیدابراهیم رئیسی (رحمة الله علیه) و امام جمعه مردمی تبریز جناب حجه الاسلام و المسلمین آل هاشم (رحمة الله علیه) و سایر همراهان ایشان، در حادثه تلخ سقوط بالگرد را تسلیت می گوییم. بی تردید تلاش در خدمت به مردم و خدمتگزاری به آستان قدسی حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه الصلوة والسلام)، اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال دارد. از خداوند متعال رحمت و غفران برای این عزیزان و صبر و اجر را برای همه داغدیدگان به ویژه رهبری معظم (دام ظله)، و خانواده‌های داغدار مسألت داریم. دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🎨 خادم ایران بُوَد در حلقه مهر رضا... 🌷 پوستر ویژه رسانه KHAMENEI.IR برای شهادت خادم‌الرضا علیه‌السلام شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی 📥 کیفیت اصلی | 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️«اللّهمّ إنّا لا نعلم منهم إلاّ خيرا» 🎥 اقامه نماز توسط حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان گرامی ایشان 🖤 وداع رهبر انقلاب با ➕ فرزندان شهدا در آغوش رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خداحافظ ای داغ بر دل نشسته اَللّهُمَّ اِنّا لا نَعْلَمُ مِنْهُ اِلاّ خَیراً وَ اَنْتَ اَعْلَمُ بِهِ مِنّا ◾️@mahdavizadegan
🏴 در سوگ خادم الرضا شهید رئیسی عزیز گویی برای رفتن و پر کشیدن آرام و قرار نداشت که خود را غرق در خدمت به ولایت و ملت کرده بود و کار را خسته و شرمنده خود ساخته بود. شهادت مزد خدمت خستگی ناپذیریش به مردم بود. و چه مزدی بالاتر از شهادت و عند ربهم یرزقون برای چنین خدمت گذاری می توان تصور کرد. اُنس شورانگیز میان دو قرین خدمت و شهادت همیشه وصف حال خادم الرضا رئیسی بود. خدمت در راه عشق به شهادت بود و شهادت در گرو خدمت و هر دو راضی به تقدیر الهی بودند که کدامیک از دیگری سبقت بگیرد و در نهایت این شهادت بود که سبقت ابدی گرفت. عاش سعیداً و مات سعیداً. دریای مردان خدا آنچنان زلال و پاک است که شناوران این دریا تا زمان مستغرق بودن شان هیچ احساسی از وجود ذی جود آن کریم خدا نمی کنند اما وقتی از آن محروم می شوند وا اسفا از این مصیبت سر می دهند که با چه گوهری می زیستیم ولی قدر و قیمتش را ندانستیم و به سادگی گذاشتیم بگذارد و بگذرد. ریاست جمهوری اسلامی تازه بعد چند دهه با عطر خادم الرضایی رئیسی معطر شده بود و از برکات عطر محمدی فیض می برد و آرامشی گرفته بود و انتظامی معنوی پیدا کرده بود. بعد سال ها، سی و سه ماه بود که پاشنه جمهوریت نه بر قدرت که بر خدمت می چرخید. گفتار فشار از پایین و چانه زنی در بالا از ارزش افتاده بود و جایش را نه به مهر بلکه به قهر ملت به گفتار خدمت داده بود. خدایا! عمر این گفتار معنوی خالصانه را دراز بگردان. پیام تشییع و تعزیت باشکوه و میلیونی مردم ایران و سوز دل ولی فقیه که جلوه ای از آن را هنگام خواندن نماز بر پیکر شهیدان جمهور مشاهده کردیم این است که مطلوب شان از ریاست دولتی، ریاست جمهوری در تراز جمهوری شهیدان رجایی و رئیسی است. ملت و ولایت مرید خدمت به ناس و مظلومان جهان می خواهند و نه شیفته قدرت. قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ( التوبة : ۵١ ) مصیبتی سخت و نفس گیر بر این ملت شریف عارض شده است اما چون این مصیبت تقدیر و مکتوب الهی است، سختی آن را تحمل می کند و همو را هماره مولای خود می خواند و در گذر از دشواری های امر ملکداری به او توکل می کند. آقا سید ابراهیم عزیز، این ملت قدر شناس را در آن آنات عند ربهم یرزقون از شفاعت خود محروم نفرما. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏▪️آمدم ای شاه پناهم بده... و سرانجام عاشق به وصال معشوق رسید.... 👉 @mahdavizadegan
🔶 مکتب مدیریتی شهید رئیسی ویژگی بارز گفتمان انقلاب اسلامی که الحق امام خمینی ره پایه گذار آن در دنیای معاصر بود، تربیت بزرگانی است که هر کدام از آنها صاحب سبک و مرام و تجربه زیسته خاصی هستند. تجربه های ممتازی که زنجیره بزرگ افتخار آمیزی را تشکیل می‌دهند که حتی دیگرانی را که تحت این گفتمان نیستند به اعجاب و تکریم وا می دارد. گفتمان اسلام سیاسی از همان آغاز نهضت امام خمینی ره تا به امروز بزرگان صاحب مکتب زیادی را تقدیم ملت شریف ایران و جهان اسلام کرده است. بزرگانی چون مطهری و طالقانی و بهشتی و رجایی و باهنر که پایان حیات پر خیر و برکت شان باشهادت بود، محصول تربیتی این گفتمان دینی است. اندیشمندان بزرگ دیگری مانند علامه مصباح یزدی که همراه با تجربه نظام اسلامی درخت تنومند انقلاب اسلامی را با دانش و معرفت دینی خود بارورتر کرد و نیز مرحوم محمدرضا حکیمی. همگی در زمره ستارگان صاحب سبک این گفتمان معنوی هستند. و البته باید بر این جماعت عظیم فرهیختگانی انقلاب اسلامی سرداران بزرگ دفاع مقدس و مدافعان حرم و محور مقاومت را نیز افزود. در صدر آنان سردار عزیزمان شهید حاج قاسم سلیمانی است که ولی فقیه بر صاحب مکتب بودن او تصریح فرموده است. وداع با شکوه ملت و بلکه جهان با شهید جمهور آیت الله رئیسی که رحمت خدا بر او باد بهترین و واضح ترین گواه است که ایشان کوهی از تجربه و اندوخته های گران بها را بر جای گذاشت و رفت. این همه اندوخته را می توان در قالب مکتب مدیریتی شهید رئیسی صورت بندی و تجزیه و تحلیل کرد. ویژگی مهم مکتب شهید رئیسی جامعیت آن است. ایشان در همه عرصه های انسانی و دینی وارد شده بود و از خود تجربه منحصر به فرد و ماندگاری را برجای گذاشته است. تنوع مردمان تشییع کننده از هر صنف و قشر و سلیقه در داخل و خارج کشور بیانگر آن است که شهید رئیسی در گستره عظیمی از مدیریت انسانی و دینی شاخص آفرین بوده است. در اینجا می توان لااقل به چهار عرصه مدیریتی مکتب شهید رئیسی اشاره کرد: ١. مدیریت حرم به مثابه نمادی از مدیریت آیینی ٢. مدیریت قضا به مثابه نمادی از مدیریت دادگری ٣. مدیریت اجرا به مثابه نمادی از مدیریت دستگاه اجرایی ۴. مدیریت میدان به مثابه نمادی از مدیریت محور مقاومت و دفاع از مظلومان قطعاً عرصه های دیگری را می توان بر این چهار عرصه مدیریتی آیت الله شهید رئیسی افزود اما مهم آن است که با پرداختن های علمی و معنوی به این عرصه ها یاد و خاطره و راه آن شهید بزرگوار را زنده و پر رهرو نگه داریم. مسلماً جریاناتی هستند که می خواهند مکتب شهید رئیسی در هیاهوی سیاست و زندگی روزمره به فراموشی سپرده شود. پس بر دلسوختگان این شهید عزیز است که نگذارند مکتب ایشان فراموش شود. یاد و راه شهید آیت الله رئیسی در همیشه تاریخ گرامی و پر رهرو باد. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🔶 طرف درست تاریخ کجاست نزدیک به دو ماه است که دانشجویان آزاده و دلسوخته محرومان در سراسر دانشگاه های آمریکا و به دنبال آنان دانشجویان دانشگاه های اروپایی در حمایت از مظلومان غزه و اعتراض به جنایات ضد انسانی و دیوانه وار صهیونیست ها درچند ماه اخیر که تا کنون منجر به شهادت قریب به چهل هزار انسان بی گناه و مجروح شدن هزاران نفر و ویرانی شهر ها و اردوگاه های فلسطینی شده است، وارد صحنه شده اند و فریادهای اعتراضی شان را جهانی کرده اند. بطور طبیعی انتظار می رفت که همه جریانات روشنفکری با ایده های پر طمطراق شان همچون حقوق بشر و آزادی و تساهل و تسامح و نفی مفاهیمی چون استبداد و استعمار و فاشیسم و تروریسم و خشونت، نه فقط وارد صحنه شده از دانشجویان معترض حمایت کنند بلکه رهبری و هدایت فکری آنها را برعهده گیرند. اما متأسفانه نه تنها چنین انتظاری اتفاق نیافتاد بلکه نا باورانه مشاهده کردیم حتی روشنفکر چپ‌گرایی مانند هابرماس حق را به طرف صهیونیست های جنایتکار داد. تا کنون هیچ خبری هم از مدعیان کنش گری مرزی در میان نیست. از این رو، کاملاً مشهود است که دانشجویان آمریکایی حامی مردم مظلوم غزه در وسط میدان مقاومت تنها مانده اند و هیچ جریان روشنفکری انسان مدار آزادی خواه حاضر به حمایت از آنها نیستند. ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای با درک عمیق از این وضعیت مظلومانه دانشجویان معترض آمریکایی و اروپایی که از سوی دولت آمریکا و شرکایش به شدت سرکوب می شوند، با ابلاغ پیامی محکم و روشنگرانه حمایت خود را از اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه نسل کشی صهیونیست ها ابراز داشتند و به جهانیان فهماندن که آنان تنها نیستند. ولی فقیه در این پیام به نکات بسیار ارزشمندی که در روشنگری و هدایت جنبش دانشجویان معترض آمریکایی تاثیر گذار است، اشاره فرمودند. اکنون بفرموده ایشان دانشجویان معترض این افتخار را پیدا کرده اند که بخشی از جبهه ی مقاومت را تشکیل داده اند. ایشان با بیان این نکته جهانیان را متوجه کرده است که جبهه مقاومت از مرزهای منطقه ای فراتر رفته دانشگاه های آمریکایی و اروپایی را در نوردیده است. نظام سلطه جهانی دیگر نمی تواند به کمک دستگاه عظیم رسانه ای خود جبهه مقاومت را پوشیده و پنهان نگاه دارد. طبیعی است که دانشجوی آمریکایی که با حمایت از مردم مظلوم غزه افتخار عضویت و تشکیل دهندگی بخشی از جبهه مقاومت را پیدا کرده به شناخت و آگاهی لازم از مبانی فکری و تاریخ نهضت مقاومت مردم مظلوم فلسطین و حامیان شان نیاز دارد. آنان باید بدانند که جبهه مقاومت از چه زمانی و بر اساس کدام اصول دینی و اخلاقی و انسانی شکل گرفت و بالید و جهانی شده است. مقام معظم رهبری در این بیانیه به اختصار شمه ای از تاریخ اشغال و سرکوب سرزمین و مردم فلسطین توسط تروریست های صهیونیست یهودی را بیان کرده است. چنین اشغالگری و خشونت گسترده صهیونیست ها بدون حمایت و پشتیبانی دولت های آمریکایی و انگلیسی ممکن نمی گشت: " دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است" ( بیانات: ۵/ ٣/ ۴٠٣ ). اما مبنای وحیانی جبهه مقاومت که با انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی عمق و شدت بیشتر و گسترده تری پیدا کرده است بر امر به استقامت و ایستادگی در راه حق؛" فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ" ( هود:١١٢ ) و قرار نگرفتن در زنجیره ظلم است؛ " لَا تَظْلِمُونَ وَ لَا تُظْلَمُونَ" ( البقرة : ٢٧٩ ) استوار است. ولی فقیه در پیام همدلی و همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی مردم غزه از منظر فلسفه تاریخ اشاره مهمی به مختصات طرفیت تاریخی آنان کرده است و بیان فرموده که دانشجویان معترض به جهت انتخاب راه جبهه مقاومت در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند: " شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید" ( بیانات: ۵/ ٣/ ۴٠٣ ). تاریخ، همیشه عرصه منازعه میان حق و باطل؛ ظالم و مظلوم؛ نور و تاریکی؛ فقر و غنا‌؛ خیر و شر بوده و خواهد بود. بر این اساس، تاریخ دو طرف بیشتر ندارد؛ طرفی که درست است و طرفی که نا درست است. جبهه ای که در دفاع از حق و نور و مظلوم و خیر تشکیل می شود، هرگز نمی‌تواند در طرف نادرست تاریخ قرار بگیرد. به همین خاطر، ولی فقیه این بشارت را به دانشجویان معترض آمریکایی داده است که آنان در طرف درست تاریخ جای گرفتند؛ طرفی که آینده تحولات تاریخ بواسطه قیام حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف به همان سو خواهد بود. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
https://www.irna.ir/news/85496572/ 🔹 سرکار خانم دکتر علم الهدی، همسر رئیس جمهور شهید ایران گفت: تقویت جمهوری اسلامی و تاکید بر اسلامی بودن جمهوریت، دستاورد بزرگی است که با شهادت آیت‌الله رییسی و همراهان وی به نمایش گذاشته شد. 🔹 وی از اینکه خط فتنه و توطئه هرگز کوتاه نمی آید و مخالفان جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور و همینطور کسانی ندانسته به انحراف جمهوریت اسلامی فکر می کنند اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: از اصحاب رسانه های اجتماعی، رسمی و دولتی تشکر می کنم که این چند روز فضا را از عطر شهادت، ایمان و معنویت پر کردند و نشان دادند میدان بازی دست متدینان و مومنان است. 🔹 علم الهدی با بیان این که اما باز هم نمی شود غافل بود و جامعه دانشگاهی حق ندارد که غفلت کند بلکه همیشه بایستی گوش بزنگ باشد افزود: آنچه که این روزها نگران کننده است چیزی است که شایسته مردم ایران نیست. مردم ایران با این حرکت اخیر و حماسه ای که آفریدند، نشان دادند که طرفدار صداقت و صمیمیت و محبت و خدمت و عدالت هستند، به تکنیک‌های متزورانه رسانه‌ای توجهی ندارند و رازها را کشف می‌کنند و خوب می‌دانند چه کسی خدمتگزار است و چه کسی راست می‌گوید. 🔹 عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که شهید حذف نمی‌شود چرا که قرآن بر این امر تاکید کرده است افزود: شهیدی مثل رئیسی همچنان نگران جامعه بوده و اتفاقا اکنون تاثیرگذاری او بیشتر و عمیق تر است، این یک قاعده است که شهدای جمهوری اسلامی تاثیرگذاری دارند و تاثیرگذاری آنها خیلی قوی است. 🔹 علم الهدی با بیان این که غزه همچنان در آتش می‌سوزد و جریان مقاومت همچنان دست تنها است افزود: تا زمانی که رهبر فرزانه انقلاب هستند هیچ جای نگران نیست و مردم ایران استوار پشت مقاومت می‌ایستند و همه جوانان کشور تا پای جان به غزه کمک می‌کنند. 👉 @mahdavizadegan
🖼 | در رثای امام(ره) 🔍 مروری بر محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در ۳۴ سال اخیر 📥 نسخه قابل چاپ 💻 Farsi.Khamenei.ir
1_1044985415.pdf
1.03M
متنِ کامل وصیت‌نامۀ الهی_سیاسی امام خمینی ▫️رهبر انقلاب اسلامی: بروید «وصیت‌نامۀ امام» را بخوانید. امامی که دنیا را «تکان» داد، امامی است که در این «وصیت‌نامه» منعکس است. بازنشر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی قدس سره الشریف 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🖌 امداد غیبی در حل مساله قائم مقامی و جانشینی پروژه عادی سازی و انحراف انقلاب اسلامی از اصول و آرمان‌های الهی و مترقیانه اش از همان زمان قیام ملت در سال ۵۷ شمسی با نوشتن پیش‌نویس قانون اساسی و در ادامه با روی کارآمدن دولت موقت و نفوذ لیبرال ها در دستگاه اجرایی و فعالیت گروه‌های افراطی خشونت طلب چپگرایان و سازمان منافقين کلید خورده بود. شاید آخرین اقدام برای تکمیل زنجیره عادی سازی نظام انقلابی تعیین غیر قانونی قائم مقامی آقای منتظری بود. دنبال کنندگان پروژه عادی سازی به خیال خود با اقدامات و هماهنگی های به عمل آمده کار را تمام شده می پنداشتند. موانع علی الظاهر به شیوه منافقانه از میان رفته یا سرکوب شده بود. قائم مقام غیرقانونی تحمیلی بر خبرگان هم به باز نشر دهنده گفته ها و خواسته های جریان عادی سازی تبدیل شده بود. بطور طبیعی مهم ترین نگرانی و دلمشغولی هر رهبر انقلابی تداوم راه انقلاب و محفوظ ماندنش از انحراف و عادی سازی است. اوج دغدغه رهبری در مساله جانشینی خود را نشان می دهد. باید فردی جانشین شود که راه انقلاب با صلابت و استوار پابرجا بماند و در حوادث ایام به انحراف و اضمحلال کشیده نشود. امام خمینی ره از همان آغاز نهضت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام اسلامی چنین نگرانی را داشت. بطوری که ایشان همواره در سخنرانی ها و پیام ها جامعه انقلابی را از وقوع چنین خطری هشدار می داد. جای جای وصیت نامه سیاسی و الهی امام خمینی ره متضمن هشدار خطر عادی سازی انقلاب و نظام اسلامی است. امام خمینی کاملا متوجه بود که خطر مهندسی عادی سازی شده تا کجا پیش رفته است. اما این خطر چیزی نبود که بتوان دفع آن را به یاران صدیق و وفادار انقلاب واگذار کرد بلکه باید خود امام راحل وارد میدان شده معضل مهندسی عادی سازی را حل کند. از این رو، اولین اقدامات ایشان را بعد اعدام سید مهدی هاشمی و فروپاشی باند وی در صدور بیانیه به علما و طلاب حوزه علمیه ( منشور روحانیت ) می توان سراغ گرفت. امام خمینی ره در بخشی از منشور روحانیت آشکارا اینگونه هشدار می دهد: " من به آن‌‌هایی كه دستشان به رادیو تلویزیون و مطبوعات می‌رسد و چه بسا حرف‌‌‌های دیگران را می‌زنند، صریحاً اعلام می‌كنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حكومت به دست لیبرال‌‌ها بیفتد؛ تا من هستم نخواهم گذاشت حكومت به دست لیبرال‌‌ها بیفتد؛ تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی‌پناه را از بین ببرند؛ تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم كرد؛ تا من هستم دست ایادی آمریكا و شوروی را در تمام زمینه‌‌ها كوتاه می‌كنم ". اما ضربه نهایی امام خمینی ره به پروژه عادی سازی یک ماه پس از صدور منشور روحانیت در تاریخ ۶ فروردین ۶٨ بود که طی نامه ای خطاب به آقای منتظری وی را از مقام قائم مقامی عزل می کند و از او می خواهد که به دلیل ساده لوح بودنش از سیاست کناره بگیرد و با کار علمی در خدمت حوزه بماند. در این نامه چنین آمده است: " از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک می شوید در هیچ کار سیاسی دخالت‏‎ ‎‏نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد". به عقیده امام خمینی ره همداستانی و همزبانی آقای منتظری با منافقین و لیبرال ها ضربات سنگینی بر انقلاب و نظام اسلامی و خون پاک شهداء وارد کرده است. لذا از او می خواهد استغفار کند تا گرفتار عذاب اخروی نشود:" برای‏‎ ‎‏اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند". امام خمینی ره در تیر ماه ۶٧ نا باورانه قطعنامه ۵٩٨ شورای امنیت سازمان ملل در توقف جنگ را می پذیرد و اعلام می دارد که با پذیرش آن جام زهر را نوشیده است. در آن ایام مردم و رزمندگان اسلام در فهم حکمت الهی پذیرش قطعنامه اندیشناک بودند. اما امروز می توان حکمت آن را در فرصت اقدام امام خمینی ره در شکست پروژه قائم مقامی دانست. اگر مساله جنگ تحمیلی همچنان ادامه می یافت معلوم نبود که امام راحل فرصت حل مساله جانشینی را پیدا می کرد. به هر روی، امام خمینی ره به وظیفه سیاسی الهی خود در حساس ترین زمان تاریخ انقلاب اسلامی که همان خنثی سازی و دفع توطئه های پلید و شیطانی دشمنان ملت است، عمل کرد. اگر امداد غیبی در حل مساله قائم مقامی نبود مکر دشمنان اسلام و ملت به ثمر می نشست. با کنار گذاشته شدن قائم مقامی از سوی امام خمینی ره فضایی کاملا آزاد و سالم و بدور از اختناق برای مجلس خبرگان رهبری فراهم شد. و نتیجه آن انتخاب شخصیتی الهی و عالم و مجاهد در مسند ولایت فقیه بود. بی تردید امام خمینی ره با الهام غیبی از آینده انقلاب بود که در وصیت نامه خود فرمودند: " با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از‏‎ ‎‏خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم". ✍داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🖌 حماسه سرمایه آفرین ملی ولی فقیه در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی ره ( ١۴/ ٣/ ١۴٠٣ ) تشییع باشکوه و میلیونی مردم از پیکر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و شهدای همراه شان را حماسه ای بزرگ همچون تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توصیف کردند که حامل پیام های مهم بود. به عقیده ایشان این حماسه معنا و پیام های روشن و قاطعی دارد که در سطح منطقه و جهان تاثیر گذار است. اما مهم‌ترین پیام حماسه تشییع ابطال حجم سنگینی از تبلیغات کاذب پیرامون نسبت میان حاکمیت و مردم است. سال هاست که بدخواهان و کژ فهمان انقلاب و نظام اسلامی در تلاش برای القای وجود گسست میان دولت و ملت هستند. آنها سعی دارند بر افکار عمومی بقبولانند که سرمایه ملی حاکمیت به پایین ترین سطح خود رسیده و پشتوانه مردمی خود را از دست داده است. اما حماسه تشییع پیکر آیت الله شهید رئیسی ره خط بطلانی بر این حجم از تبلیغات مسموم و کاذب بود: " پیام دیگر اینکه میان مردم و مسئولان سطوح بالای کشور، ارتباطات و علاقه و دلبستگی عاطفی وجود دارد؛ درست عکس آنچه دشمن میخواهد تلقین کند. دشمنان مدام در بیرون گفتند، بعضی‌ها هم متأسّفانه در داخل تکرار کردند «نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌ی ملّی خود را از دست داده»؛ نه، اینکه یک رئیس‌جمهوری از دست مردم گرفته بشود، مردم به صورت میلیونی بیایند داخل خیابان، این سرمایه‌ی ملّی است. در هیچ نقطه‌ی دنیا چنین چیزی وجود ندارد " ( بیانات ولی فقیه: ١۴/ ٣/ ١۴٠٣ ) بفرموده رهبری مردم همیشه قدردان مسئولین مخلص و خدمتگزار خود هستند. اگر مردم از دولتمردی فاصله می گیرند نه بخاطر سر دادن شعار های انقلابی و پی گیری اهداف و مأموریت های نظام اسلامی است بلکه بخاطر دور شدن او از شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی است. مردم چون دیدند آیت الله رئیسی ره با صراحت شعار های انقلاب را بر زبان می آورد و برابر اجنبی دچار لکنت زبان نمی شود، به او عشق ورزیدند و در سوگ او نشستند: " یک پیام دیگر در این اجتماعات این بود که مردم طرف‌دار شعارهای انقلابند؛ این را نمیتوانند کتمان کنند، چون مرحوم رئیسی (رضوان الله علیه) صریحاً شعارهای انقلاب را میداد، مظهر شعارهای انقلاب بود؛ مردم وقتی از او تمجید میکنند، به او احترام میکنند، در واقع دلبستگی خودشان به شعارهای انقلاب را نشان میدهند، چون او مظهر شعارهای انقلاب بود." ( بیانات ولی فقیه: ١۴/ ٣/ ١۴٠٣ ) بی تردید جاذبه ای که در شخصیت معنوی آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی ره نهفته بود اینگونه مردم را زمان حیات و ممات به خود جذب کرده بود. شهیدی که نزد باری تعالی عزیز شود، در چشم و دل مردم خداجو هم عزیز می شود. این جهانی گرایان بیش از یک قرن است که در تلاش برای گسست جامعه ایرانی از سنت معنوی هستند، اما همچنان تلاش شان را شکست خورده و عبث می بینند. اگرچه آنان حاضر به اعتراف بر این حقیقت نیستند و همچنان حرف های نخ نما شده شان را علیرغم مشاهده اینگونه حماسه های معنوی تکرار می کنند. و معلوم هم نیست که کی و کجا به این حقیقت تلخ برسند که در طرف نادرست تاریخ ایستاده‌اند. درود و رحمت خدا بر آیت الله شهید رئیسی ره ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
جوادالائمه علیه‌السلام مبتکر بحث آزاد اجتماعی است بحث آزاد کار خوبی است، من موافقم با بحث آزاد؛ از اول هم موافق بودم. این نکته‌ی اول که بحث آزاد را ما رد نمیکنیم بلکه استقبال هم میکنیم .مبتکر بحث آزاد اجتماعی امام جواد صلوات‌الله‌علیه است. البته قبل از امام جواد هم در زمان ائمه بحث زیاد میشد، اما اینیکه حالا بنشینند جمعا صحبت کنند امام جواد اول بار این کار را کردند. ۱۳۶۰/۳/۲ او امام و پیشاهنگ حرکت ملت ایران بود خاطره‌ی خونین ۱۷ شهریور؛ دنباله‌ی درس جاوید فراموش‌نشدنی است که امام جواد به ما داده است. چرا یک امام بزرگوار در ۲۵ سالگی به شهادت میرسد؟ و دستگاه جبار زمان این ذریه‌ی پیغمبر را بیش از آن تحمل نمیکند؟ پاسخ به این سخن را زندگی و شخصیت امام جواد به ما میدهد. او مظهر مبارزه‌ی با باطل بود، او کوششگر برای حکومت الله بود. او برای خدا و قرآن مبارزه میکرد، او از قدرت‌ها نمیترسید، او در حقیقت امام و الگو و پیشاهنگ این حرکتی بود که امروز ملت ایران همگی دست به دست آن را تعقیب میکند. سخنرانی به مناسبت ۱۷ شهریور در مصلی نماز جمعه‌ی تبریز ۱۳۶۲/۶/۱۷ زندگی امام جواد علیه‌السلام، الگویی برای جوانان زندگی امام جواد علیه‌السلام هم الگوست. امام جواد علیه‌السلام - امامی با آن همه مقامات، با آن همه عظمت - در بیست‌وپنج سالگی از دنیا رفت. این نیست که ما بگوییم؛ تاریخ میگوید؛ تاریخی که غیر شیعه آن را نوشته است. آن بزرگوار، در دوران جوانی و خردسالی و نوجوانی، در چشم مأمون و در چشم همه، عظمتی پیدا کرد. اینها چیزهای خیلی مهمی است؛ اینها میتواند برای ما الگو باشد. 🔍 ادامه را بخوانید: khl.ink/f/4662
🏴 السلام علیک یا جوادالائمه 👉 @mahdavizadegan
🔹 سیاهه نظام مسایل فقه سیاسی در کلام امام خمینی ره امام خمینی ره ، دهم آبان سال 67 در پاسخ به نامه آقای محمد علی انصاری پیرامون اختلاف نظر میان فقهاء مطالب روشنگرانه مهمی را بیان کرده است. ایشان این اختلاف علمی را مادام که معطوف به اصول نباشد، مغتنم و پویایی بخش و برای نظام اسلامی سازنده دانسته است. امام راحل خود نیز بر اساس دانش اجتهادی و تجربه حکمرانی در بخشی از این پاسخ سیاهه ای از نظام مسایل حکومت را بیان کرده است. مسائلی که به برکت انقلاب اسلامی فرا روی فقیهان نهاده شده است و تا پیش از آن توجه جدی و تام و کمالی نسبت به آنها نبود. و البته این نکته بیانگر داد و ستدهای فقه امامیه با میدان سیاست به معنای عام است. در اینجا آن سیاهه مسائل حاکمیتی در کلام امام خمینی ره را یادآور می شویم تا معلوم گردد که مقدمه پرداختن نظام مسائل فقه سیاسی باور به ثبوت موضوع آن؛ یعنی امر ولایت و حکمرانی است: « . اما امروز با کمال خوشحالى به مناسبت انقلاب اسلامى حرفهاى فقها و صاحبنظران به رادیو و تلویزیون و روزنامه‏ها کشیده شده است،چرا که نیاز عملى به این بحثها و مسائل است؛ مثلًا در مسئله مالکیت و محدوده آن، در مسئله زمین و تقسیم بندى آن، در انفال و ثروتهاى عمومى،در مسائل پیچیده پول و ارز و بانکدارى،در مالیات، در تجارت داخلى و خارجى در مزارعه و مضاربه و اجاره و رهن، در حدود و دیات، در قوانین مدنى، در مسائل فرهنگى و برخورد با هنر به معناى اعم؛ چون عکاسى، نقاشى، مجسمه سازى، موسیقى، تئاتر، سینما، خوشنویسى و غیره. در حفظ محیط زیست و سالم سازى طبیعت و جلوگیرى از قطع درختها حتى در منازل و املاک اشخاص، در مسائل اطعمه و اشربه، در جلوگیرى از موالید در صورت ضرورت و یا تعیین فواصل در موالید، در حل معضلات طبى همچون پیوند اعضاى بدن انسان و غیر به انسانهاى دیگر، در مسئله معادن زیرزمینى و روزمینى و ملى، تغییر موضوعات حرام و حلال و توسیع و تضییق بعضى از احکام در ازمنه و امکنه مختلف، در مسائل حقوقى و حقوق بین المللى و تطبیق آن با احکام اسلام، نقش سازنده زن در جامعه اسلامى و نقش تخریبى آن در جوامع فاسد و غیر اسلامى، حدود آزادى فردى و اجتماعى، برخورد با کفر و شرک و التقاط و بلوک تابع کفر و شرک، چگونگى انجام فرایض در سِیر هوایى و فضایى و حرکت بر خلاف جهت حرکت زمین یا موافق آن با سرعتى بیش از سرعت آن و یا در صعود مستقیم و خنثى کردن جاذبه زمین و مهمتر از همه اینها، ترسیم و تعیین حاکمیت ولایت فقیه در حکومت و جامعه که همه اینها گوشه‏اى از هزاران مسئله مورد ابتلاى مردم و حکومت است که فقهاى بزرگ در مورد آنها بحث کرده‏اند و نظراتشان با یکدیگر مختلف است و اگر بعضى از مسائل در زمانهاى گذشته مطرح نبوده است و یا موضوع نداشته است، فقها امروز باید براى آن فکرى بنمایند. لذا در حکومت اسلامى همیشه باید باب اجتهاد باز باشد و طبیعت انقلاب و نظام همواره اقتضا مى‏کند که نظرات اجتهادى- فقهى در زمینه‏هاى مختلف ولو مخالف با یکدیگر آزادانه عرضه شود و کسى توان و حق جلوگیرى از آن را ندارد » ( صحیفه امام: ٢١/ ١٨٠ ) 🔸 اکنون با ملاحظه مسائل حکمرانی در کلام امام خمینی ره این نکته اساسی قطعی به نظر می‌رسد که لازمه پویایی فقه سیاسی و التفات اجتهادی به مسائل آن اعتقاد و باور به اصل ولایت فقیه است. فقیهی که چنین باور فقهی ندارد هیچگاه وارد بر نظام مسائلی به این گستردگی نمی شود. به عبارت دیگر، فلسفه سیاسی مقدمه فقه سیاسی است. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
https://farsnews.ir/Viewpoint_Plus/1717623604223538136 حماسه سرمایه آفرین ملی ولی فقیه در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، ( ١۴/ ٣/ ١۴٠٣ ) تشییع باشکوه و میلیونی مردم از پیکر رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای همراه‌شان را حماسه‌ای بزرگ همچون تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توصیف کردند که حامل پیام‌های مهمی بود. @mahdavizadegan
🖌 ماه عسل دولت ها دولت ها غالباً پس از پشت سر گذاشتن دوره نفس گیر مبارزات انتخاباتی و تصاحب قدرت، مدتی را به عنوان ماه عسل و رفع خستگی و احیاناً تسویه حساب های اولیه با مخالفان خود سپری می کنند. این گونه دولت های اقتدار طلب در دوران ماه عسل با تکیه بر سرمایه برجای مانده از دولت قبل یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه تلاش می کنند مردم را با پایین نگه داشتن نرخ تورم از خود راضی نگه دارند. آنها کم کم وارد کار شده و احیاناً فکر خدمت به مردم را در دور دوم جدی می گیرند. متأسفانه تجربه دولت های پس از دفاع مقدس اینگونه بوده است. اغلب آنها دور اول ریاست جمهوری را به گذران ماه عسل و رجز خوانی های سیاسی سپری کردند. به همین خاطر، جامعه همواره با رشد نقدینگی و مهار کاذب تورم مواجه بوده است. این وضعیت بویژه در دولت موسوم به تدبیر و امید ( دولت یازدهم و دوازدهم ) شایع تر بود. ماجرای مذاکرات هسته ای و شکل گیری برجام همان دوره ماه عسل دولت یازدهم بود. بطوری که دولت با گره زدن سرنوشت مملکت به واقعیت پوچ برجام دوران خوشی را برای خود و نه ملت، رقم زد. ولی نتیجه آن یک دهه عقب ماندگی و نابسامانی اقتصادی و اجتماعی بود. شاید آیت الله شهید رئیسی ره به هنگام دست گرفتن سکان قوه مجریه گمان نمی کرد که نابسامانی وضعیت موجود خیلی عمیق تر از آنچه که فکرش را می کرده هست. آن شهید عزیز متوجه بود که کارهای عقب مانده و بر زمین مانده در گوشه کنار ایران زمین خیلی زیاد است. مردم تشنه خدمت رسانی دولت مردان هستند ولی فقط وعده های برجامی می شنیدند و بس. به همین خاطر، رئیس جمهور شهید مان از همان آغاز تصدی قوه مجریه با دولت مردان خود شرط کرده بود که این دولت ماه عسل ندارد. الان وقت رجز خوانی و تسویه حساب و لذت قدرت نیست بلکه اکنون وقت کار و خدمت به مردم است. آن شهید عزیز از همان آغاز آستین های خدمت را بالا زد و دفتر کارش را تا دورترین و محروم ترین نقاط کشور توسعه داد و در نهایت در یکی از همان نقاط دست نیافتنی توفیق شهادت نصیب او شد. همواره در این سی و سه ماه خدمت آیت الله رئیسی ره در صدد نوشتن یادداشتی بودم که بگویم ایشان ماه عسل دولت خود را به تاخیر انداخته است تا انشالله به همراه مردم لذت دوران خدمت گذاریش را ببرد. اما تقدیر این شد که شهید رئیسی ره مزد خدمتش را در جوار الهی بگیرد و توفیق "عند ربهم یرزقون" نصیب او شود. دولت آینده باید بفرمایش ولی فقیه از آیت الله شهید رئیسی ره سرمشق بگیرد و ماه عسل خود را به تاخیر اندازد و یا اگر چنین قصدی را دارد چه بهتر که این ماه را در لذت خدمت به مردم بگذراند و نه با طرح های پوچ برجامی و کدخدا بازی. مردم از اینگونه افکار تحقیر آمیز خسته و رمیده اند. مردم خواهان تداوم راه شهید رئیسی ره هستند. 🔸 با ذکر صلوت یاد و خاطره شهید جمهور را گرامی می داریم. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
شهادت پنجمین اسوه مومنان حضرت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد.🏴 👉 @mahdavizadegan
عید سعید قربان بر همه مسلمان مبارک باد. 👉 @mahdavizadegan
⁉️ انتخابات و شاخص سوژگی اگر در نظر برخی ها شاخص‌های مدرن معیار در انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری است، در رأس آنها معیار سوژگی نامزدها قرار دارد. چون به گفته ماکس وبر جامعه شناس شهیر آلمانی در بوروکراسی مدرن که بر پایه عقلانیت ابزاری استوار است، سیادت بوروکراتیک از آن کسی است که از بالاترین سطح عقلانیت ابزاری یا همان سوژگی برخوردار باشد. معیار و شرط سوژگی رئیس جمهور یعنی ترازی از کنش‌گری انتقادی و خود آگاهی و کارشناسی و شناخت عالم جدید است که بر ابژه فرد و جامعه علیرغم میل باطنی آنها تاثیر گذار است. بر این اساس، آیا کنش‌گری که از امتیاز سوژگی دفاع می کند می تواند از عدم ضرورت چنین امتیازی در نامزد اصلح سخن بگوید و بی برنامگی و عدم تخصص نامزد اصلح را مهم نداند؟! چگونه می توان در عالم مدرن با رئیس جمهوری که فاقد شرط سوژگی است ملتی را در مسیر پیشرفت و ترقی قرار داد؟! از سوی دیگر، چگونه می توان نامزدی که شرایط سوژگی ( اندیشه انتقادی، عقلانیت ابزاری، با برنامه بودن ) را دارد به صرف همسو نبودن با تفکر خود بنیادی نامزد اصلح ندانست. مسلماً رئیس جمهوری با چنین ویژگی ای به همراه ایمان و تعهد انقلابی بهتر و دقیق تر می تواند ملت را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دهد. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🔷 تحلیل مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری ١. الحمدلله مناظره توأم با اخلاق مداری و احترام نامزدها نسبت به هم خاتمه یافت و مخاطب را آزرده خاطر نکرد. ۲. می توان نامزدهای مناظره را به دو گروه انقلابی و جریان روزمرگی تقسیم کرد. ۳. جریان انقلابی با مطالعه و برنامه و مسلط بر میدان و با روحیه ما می توانیم و تکیه بر مردم سخن می گفت. سعی شان بر تحریک عقلانی مخاطبان بود تا تحریک احساسی. ۴. اما گروه دوم خیلی مدافع زندگی معمولی و روزمرگی ظاهر شد و عمدتاً به همان سبک و سیاق و شعارهای دولت روحانی سخن می گفت. تداعی‌کننده دهه ۹۰ بودند. حرف های کلی بدون راه حل زیاد می زدند و افق گشایی نکردند. بیشتر سعی در تحریک احساسی مخاطبان خود بودند تا تحریک عقلانی. ۵. نامزدهای جریان روزمرگی خیلی سعی داشتند خود را منتقد وضعیت موجود و جریان مقابل را مدافع آن جلوه دهند. در حالیکه همه می دانند واقعیت امر خلاف آن است و باید آنان پاسخگوی وضعیت موجود باشند. چون ستادهای این جریان از بانیان وضعیت موجود بخصوص در دهه ۹۰ تشکیل شده است. متاسفانه نامزدهای جبهه انقلابی توجه خوبی به این مساله نداشتند. نباید گذاشت جای بانی و منتقد وضع موجود عوض شود. ۶. آقای قاضی زاده هاشمی خیلی خوب از کارنامه سی و سه ماهه آیت الله شهید رئیسی ره دفاع کرد. در شرایطی که دولت دوره چهار ساله اش تمام نشده است انصاف نیست که آن را به زیر تیغ نقد برد. به نظر می رسد که اگر جریان انقلابی در مناظرات بعدی به همین صورت بلکه قوی تر ظاهر شوند اجماع مردمی روی این جریان شکل می گیرد. چنانکه اگر جریان روزمرگی و زندگی معمولی به همین شکل شعاری و کلی گویی و تکرار حرف های مبارزاتی نخ نما شده ی دهه نودی پیش برود، تردید مخاطبانش قوت بیشتری می گیرد. بامداد ۲۹ خرداد ۱۴٠۳ ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
تفسیر به‌رأی ظریف در توجیه برجام بد فرجام جوابیه‌ای به اظهارات عجیب ظریف در رسانه ملی || حجت‌الاسلام داود مهدوی‌زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آقای دکتر ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی که به عنوان دستیار آقای پزشکیان، نامزد ریاست جمهوری در میزگرد سیاسی سیمای جمهوری اسلامی شرکت کرده بود در برابر دیدگان ملت فهیم خطابه ای اغواگرانه و توأم با تحریف واقعیات و بی انصافی ظالمانه نسبت به کارنامه درخشان رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی ره ارائه کرد. اما مهم ترین کم لطفی ایشان مربوط به تفسیر برأیی بود که نسبت به بخشی از آیات سوره انفال داشت. لذا برای تنویر افکار عمومی و دفع تفسیر سلیقگی ایشان به اختصار درباره این بخش از آیات ( ۵۵ تا ۶٢ ) بویژه رابطه میان آنها توضیحاتی را عرض می کنم. سوره انفال از سوره های مدنی است و در آن به بیان احکام جهاد با کفار و تقسیم غنایم و معاهده و صلح با کفار و جنگ بدر و برخی احکام دیگر پرداخته شده است. قرآن کریم در آیه ۵۵ این سوره در وصف کفار بجای کلمه انسان از کلمه شَرَّ الدَّوَابِّ ( بدترین جنبنده ها ) استفاده کرده است تا مؤمنین بدانند با افرادی انسان نما مواجه می شوند. بدانید که کفار اگر هم با شما عهد ببندند همواره پیمان شکنی می کنند و این بخاطر بی تقوایی و نترسیدن شان از خدا است ( آیه ۵۶ ). پس، اصل در معاهده با کفار بیم پیمان شکنی آنها را داشتن است و نباید مسلمانان نسبت به پیمانی که با کفار حربی می بندند خوش خیال باشند. هیچ تضمینی از ناحیه آنها بر پایبندی به عهدنامه های شان نیست. وقتی چنین تضمینی از ناحیه کفار نیست، باید منتظر بود که هر لحظه آنها ممکن است با شما مسلمانان وارد جنگ شوند و یا پیمان نامه را کنار بگذارند و وارد جنگ سرد شوند. هر دو حالت تهدیدی برای مسلمانان محسوب می شود و هر حالت حکم خاصی دارد. پس، اگر کفار بدنبال نقض عهد با مسلمانان وارد جنگ شدند، باید به شدت با آنها جهاد کرد و هر کجا که مسلمانان بر کفار حربی سلطه یافتند، باید آنها را تار و مار و سرکوب کنند ( آیه ۵٧ ). و اگر وارد جنگ نشدند ولی بیم خیانت غیر حربی - و لو تظاهر به پایبندی به عهدنامه می کنند - بود، باید عهد نامه را به سوی شان پرتاب کرد تا بفهمند خدا خدعه و خیانت در پیمان نامه را از هر دو طرف دوست ندارد ( آیه ۵٨ ). قرآن کریم از حکم الهی این دو حالت، مسلمانان را به این اصل هدایت می کند که نباید گذاشت که کفار چنین گمان کنند که از طریق جنگ یا خدعه و فریب در پیمان بسته شده می توانند بر مسلمانان چیره شوند. نباید آنان مسلمانان را ساده لوح بپندارند ( آیه ۵٩ ). اما مسلمانان برای آنکه کفار حربی و دشمنان درباره آنان چنین پنداری را نکنند و به یکی از آن دو حالت و سناریو اقدام نورزند، باید از جهات ابزار و فنون نظامی آنچنان خود را تجهیز کنند که ترس در وجود آنها جاری شود و دست به اقدامات شومی نزنند: " وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ " ( آیه ۶٠ ). سیاق تشریع اصل ارهاب دشمنان اسلامیان در این آیه شریفه بر نکته توأمانی دیپلماسی و میدان اشاره دارد. همزمان با مذاکره با دشمنان باید به تجهیز حد اکثری عدّه و عُدّه نظامی پرداخت. بخاطر اینکه هیچ تضمینی از ناحیه کفار حربی در وفاداری به عهدنامه های شان نیست. ممکن است که کفار حربی خواهان صلح پایدار و کنار گذاشتن آتش بس موقت ( مهادنه ) باشند، باید پذیرای آن بود تا نگویند مسلمانان جنگ طلب هستند. اگر آنها بال صلح طلبی پهن کردند شما نیز پهن کنید. و در این کار به خدا توکل کنید. چون او شنوا و دانای به همه چیز است: "وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ"  ( آیه ۶١ ). اما ای پیامبر! چنین نیست که دشمنان بعد صلح شان به خدعه رو نمی آورند بلکه باز ممکن است که خدعه کنند. چون همانطور که گفته شد هیچ تضمینی بر صلح شان نیست. اگر گمان کنند که مسلمانان در ضعف و سستی بسر می برند، طمع جنگ پیدا می کنند. پس، زنهار تو را به همان نصرت الهی و یاری مؤمنین کفایت می کند ( آیه ۶۲ ). اکنون با بیان آیات مذکور از سوره انفال بنگرید به روخوانی ناقص و تأویلات سلیقه‌ای آقای دکتر ظریف از این آیات شریفه قرآن کریم. او تلاشی عبث داشت تا با این روخوانی معوج و اغواگرانه درستی کارش در عقد قرارداد بی حاصل و نافرجام برجام را توجیه کند. 👉 @mahdavizadegan @rozaneebefarda
🔷 آستانه تحمل دولتمردان شرط خدمت گذار ملت بودن است با مشاهده رفتار زشت و پرخاشگرانه کارشناس همراه آقای پزشکیان ( محمد فاضلی ) در برنامه زنده تلویزیونی که ملت تماشا گر آن بودند، احساس خوبی به من دست. اگرچه این رفتار سخیف او برای رقبا به درستی امتیاز آور است. اما دلیل ناخرسندی از این اتفاق، عمق نگرانی هایی است که می توان از همین حالا با فرض رئیس جمهور شدن آقای پزشکیان پیش بینی کرد. مسلماً ملت از خود می پرسد که ایشان با گرد آوردن افرادی اینچنین که حتی تاب تحمل شنیدن یک مساله بظاهر شخصی را ندارند، چگونه می خواهد مملکتی با هزاران مساله و مشکل را اداره کند. اصل اول در حکمرانی خوب صبر و بردباری است. آن قدر که توصیه به این اصل در سوره های مدنی قرآن کریم آمده در سور مکی نیامده است. چون رسول الله صلی الله علیه و آله در مدینه حکومت می کرد و نه در مکه مکرمه. دولتی که آستانه تحملش تا این درجه پایین و بلکه صفر درجه باشد، از مواجهه مستقیم با مردم پرهیز خواهد کرد. اگر بردبار نباشیم شجاعت مواجهه مستقیم و شنیدن درد و رنج مردم را هم نخواهیم داشت. در نتیجه، اصلی ترین مأموریتی که بخاطر آن از ملت رأی گرفته ایم زمین می ماند و آن اصل خدمت گذاری به ملت است. یادی کنیم از رئیس جمهور شهید مان آیت الله رئیسی ره که ایشان نه فقط شجاعت مواجهه مستقیم برای شنیدن درد و رنج مردم را داشت بلکه عاشق آن بود. چون او اسوه صبر و تحمل ناملایمات به حق و نا حق دوست و دشمن و رقیبان بود. برای همین است که رئیسی ره به رئیس جمهور خدمت شهرت یافت. متأسفانه ما بردباری شهید رئیسی ره در مبارزه انتخاباتی را دیدیم ولی عمق آن را پی نبردیم که چنین شخصی شایسته رئیس جمهور خدمت نامیده شدن را دارد. کما اینکه امروز هم پرخاشگری و عصبانیت کارشناس همراه یک نامزد را مشاهده می کنیم ولی به عمق خشونت طلبی و اقتدارگرایی و عدم تساهل چنین تیمی توجه نداریم. بنابراين، بیشترین کسی که باید از این اتفاق درس بگیرد شخص نامزدی است که با خود چنین کارشناس عصبانی و پرخاشگر و بی ادبی را همراه کرده است. کارشناسی که حاضر نشد حتی به احترام ایشان فروتنی کند و خشم خود را فرو بنشاند. و من متاسفم به حال آن کسان و رسانه هایی که این منکر او را توجیه و بزرگ می شمرند. لذا مهمترین توصیه اخلاقی این بنده خدا به جناب آقای پزشکیان آن است که در انتخاب تیم کارگزاری خود تجدید نظر جدی کند. قطعاً با چنین تیمی نمی توان کابینه وفاق ملی تشکیل داد. این تیم کارشناس به چیزی بالاتر از اصلاح نیاز دارد. این تیم همراه به جراحی نیاز دارد. خصوصاً که هنوز کارنامه شرمسارانه و اسفبار بعضی از آنها در دولت تدبیر از ذهن ملت شریف پاک نشده است. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
👆👆👆 وقتی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در مناظره تلویزیونی برای رأی جمع کردن گفت که مناطق سنی نشین در محرومیت به سر می برند و خدمتی برای آنها نکردیم، دلم به حال خدمتگذاری های گسترده و بی منت جمهوری اسلامی به همه اقوام و مذاهب مختلف سوخت و یاد سفر سال گذشته به سنندج و یادداشت کوتاهی که درباره پیشرفت چشم گیر این شهر نوشته بودم افتادم. به راستی چرا برخی ها برای تصاحب قدرت از راه صداقت و پرهیز از عوام فریبی طی طریق نمی کنند. ممکن است که با بی صداقتی و عوام فریبی باب قدرت را به سوی خود باز کنیم ولی شکی نیست که با این نحو تصاحب، هزاران در از ابواب حقیقت و درستی را بر خود مسدود کرده ایم. 👉 @mahdavizadegan