eitaa logo
مهدوی زادگان
364 دنبال‌کننده
188 عکس
57 ویدیو
19 فایل
*رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ*
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 السلام علیک یا جوادالائمه 👉 @mahdavizadegan
🔹 سیاهه نظام مسایل فقه سیاسی در کلام امام خمینی ره امام خمینی ره ، دهم آبان سال 67 در پاسخ به نامه آقای محمد علی انصاری پیرامون اختلاف نظر میان فقهاء مطالب روشنگرانه مهمی را بیان کرده است. ایشان این اختلاف علمی را مادام که معطوف به اصول نباشد، مغتنم و پویایی بخش و برای نظام اسلامی سازنده دانسته است. امام راحل خود نیز بر اساس دانش اجتهادی و تجربه حکمرانی در بخشی از این پاسخ سیاهه ای از نظام مسایل حکومت را بیان کرده است. مسائلی که به برکت انقلاب اسلامی فرا روی فقیهان نهاده شده است و تا پیش از آن توجه جدی و تام و کمالی نسبت به آنها نبود. و البته این نکته بیانگر داد و ستدهای فقه امامیه با میدان سیاست به معنای عام است. در اینجا آن سیاهه مسائل حاکمیتی در کلام امام خمینی ره را یادآور می شویم تا معلوم گردد که مقدمه پرداختن نظام مسائل فقه سیاسی باور به ثبوت موضوع آن؛ یعنی امر ولایت و حکمرانی است: « . اما امروز با کمال خوشحالى به مناسبت انقلاب اسلامى حرفهاى فقها و صاحبنظران به رادیو و تلویزیون و روزنامه‏ها کشیده شده است،چرا که نیاز عملى به این بحثها و مسائل است؛ مثلًا در مسئله مالکیت و محدوده آن، در مسئله زمین و تقسیم بندى آن، در انفال و ثروتهاى عمومى،در مسائل پیچیده پول و ارز و بانکدارى،در مالیات، در تجارت داخلى و خارجى در مزارعه و مضاربه و اجاره و رهن، در حدود و دیات، در قوانین مدنى، در مسائل فرهنگى و برخورد با هنر به معناى اعم؛ چون عکاسى، نقاشى، مجسمه سازى، موسیقى، تئاتر، سینما، خوشنویسى و غیره. در حفظ محیط زیست و سالم سازى طبیعت و جلوگیرى از قطع درختها حتى در منازل و املاک اشخاص، در مسائل اطعمه و اشربه، در جلوگیرى از موالید در صورت ضرورت و یا تعیین فواصل در موالید، در حل معضلات طبى همچون پیوند اعضاى بدن انسان و غیر به انسانهاى دیگر، در مسئله معادن زیرزمینى و روزمینى و ملى، تغییر موضوعات حرام و حلال و توسیع و تضییق بعضى از احکام در ازمنه و امکنه مختلف، در مسائل حقوقى و حقوق بین المللى و تطبیق آن با احکام اسلام، نقش سازنده زن در جامعه اسلامى و نقش تخریبى آن در جوامع فاسد و غیر اسلامى، حدود آزادى فردى و اجتماعى، برخورد با کفر و شرک و التقاط و بلوک تابع کفر و شرک، چگونگى انجام فرایض در سِیر هوایى و فضایى و حرکت بر خلاف جهت حرکت زمین یا موافق آن با سرعتى بیش از سرعت آن و یا در صعود مستقیم و خنثى کردن جاذبه زمین و مهمتر از همه اینها، ترسیم و تعیین حاکمیت ولایت فقیه در حکومت و جامعه که همه اینها گوشه‏اى از هزاران مسئله مورد ابتلاى مردم و حکومت است که فقهاى بزرگ در مورد آنها بحث کرده‏اند و نظراتشان با یکدیگر مختلف است و اگر بعضى از مسائل در زمانهاى گذشته مطرح نبوده است و یا موضوع نداشته است، فقها امروز باید براى آن فکرى بنمایند. لذا در حکومت اسلامى همیشه باید باب اجتهاد باز باشد و طبیعت انقلاب و نظام همواره اقتضا مى‏کند که نظرات اجتهادى- فقهى در زمینه‏هاى مختلف ولو مخالف با یکدیگر آزادانه عرضه شود و کسى توان و حق جلوگیرى از آن را ندارد » ( صحیفه امام: ٢١/ ١٨٠ ) 🔸 اکنون با ملاحظه مسائل حکمرانی در کلام امام خمینی ره این نکته اساسی قطعی به نظر می‌رسد که لازمه پویایی فقه سیاسی و التفات اجتهادی به مسائل آن اعتقاد و باور به اصل ولایت فقیه است. فقیهی که چنین باور فقهی ندارد هیچگاه وارد بر نظام مسائلی به این گستردگی نمی شود. به عبارت دیگر، فلسفه سیاسی مقدمه فقه سیاسی است. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
https://farsnews.ir/Viewpoint_Plus/1717623604223538136 حماسه سرمایه آفرین ملی ولی فقیه در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، ( ١۴/ ٣/ ١۴٠٣ ) تشییع باشکوه و میلیونی مردم از پیکر رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای همراه‌شان را حماسه‌ای بزرگ همچون تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توصیف کردند که حامل پیام‌های مهمی بود. @mahdavizadegan
🖌 ماه عسل دولت ها دولت ها غالباً پس از پشت سر گذاشتن دوره نفس گیر مبارزات انتخاباتی و تصاحب قدرت، مدتی را به عنوان ماه عسل و رفع خستگی و احیاناً تسویه حساب های اولیه با مخالفان خود سپری می کنند. این گونه دولت های اقتدار طلب در دوران ماه عسل با تکیه بر سرمایه برجای مانده از دولت قبل یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه تلاش می کنند مردم را با پایین نگه داشتن نرخ تورم از خود راضی نگه دارند. آنها کم کم وارد کار شده و احیاناً فکر خدمت به مردم را در دور دوم جدی می گیرند. متأسفانه تجربه دولت های پس از دفاع مقدس اینگونه بوده است. اغلب آنها دور اول ریاست جمهوری را به گذران ماه عسل و رجز خوانی های سیاسی سپری کردند. به همین خاطر، جامعه همواره با رشد نقدینگی و مهار کاذب تورم مواجه بوده است. این وضعیت بویژه در دولت موسوم به تدبیر و امید ( دولت یازدهم و دوازدهم ) شایع تر بود. ماجرای مذاکرات هسته ای و شکل گیری برجام همان دوره ماه عسل دولت یازدهم بود. بطوری که دولت با گره زدن سرنوشت مملکت به واقعیت پوچ برجام دوران خوشی را برای خود و نه ملت، رقم زد. ولی نتیجه آن یک دهه عقب ماندگی و نابسامانی اقتصادی و اجتماعی بود. شاید آیت الله شهید رئیسی ره به هنگام دست گرفتن سکان قوه مجریه گمان نمی کرد که نابسامانی وضعیت موجود خیلی عمیق تر از آنچه که فکرش را می کرده هست. آن شهید عزیز متوجه بود که کارهای عقب مانده و بر زمین مانده در گوشه کنار ایران زمین خیلی زیاد است. مردم تشنه خدمت رسانی دولت مردان هستند ولی فقط وعده های برجامی می شنیدند و بس. به همین خاطر، رئیس جمهور شهید مان از همان آغاز تصدی قوه مجریه با دولت مردان خود شرط کرده بود که این دولت ماه عسل ندارد. الان وقت رجز خوانی و تسویه حساب و لذت قدرت نیست بلکه اکنون وقت کار و خدمت به مردم است. آن شهید عزیز از همان آغاز آستین های خدمت را بالا زد و دفتر کارش را تا دورترین و محروم ترین نقاط کشور توسعه داد و در نهایت در یکی از همان نقاط دست نیافتنی توفیق شهادت نصیب او شد. همواره در این سی و سه ماه خدمت آیت الله رئیسی ره در صدد نوشتن یادداشتی بودم که بگویم ایشان ماه عسل دولت خود را به تاخیر انداخته است تا انشالله به همراه مردم لذت دوران خدمت گذاریش را ببرد. اما تقدیر این شد که شهید رئیسی ره مزد خدمتش را در جوار الهی بگیرد و توفیق "عند ربهم یرزقون" نصیب او شود. دولت آینده باید بفرمایش ولی فقیه از آیت الله شهید رئیسی ره سرمشق بگیرد و ماه عسل خود را به تاخیر اندازد و یا اگر چنین قصدی را دارد چه بهتر که این ماه را در لذت خدمت به مردم بگذراند و نه با طرح های پوچ برجامی و کدخدا بازی. مردم از اینگونه افکار تحقیر آمیز خسته و رمیده اند. مردم خواهان تداوم راه شهید رئیسی ره هستند. 🔸 با ذکر صلوت یاد و خاطره شهید جمهور را گرامی می داریم. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
شهادت پنجمین اسوه مومنان حضرت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد.🏴 👉 @mahdavizadegan
عید سعید قربان بر همه مسلمان مبارک باد. 👉 @mahdavizadegan
⁉️ انتخابات و شاخص سوژگی اگر در نظر برخی ها شاخص‌های مدرن معیار در انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری است، در رأس آنها معیار سوژگی نامزدها قرار دارد. چون به گفته ماکس وبر جامعه شناس شهیر آلمانی در بوروکراسی مدرن که بر پایه عقلانیت ابزاری استوار است، سیادت بوروکراتیک از آن کسی است که از بالاترین سطح عقلانیت ابزاری یا همان سوژگی برخوردار باشد. معیار و شرط سوژگی رئیس جمهور یعنی ترازی از کنش‌گری انتقادی و خود آگاهی و کارشناسی و شناخت عالم جدید است که بر ابژه فرد و جامعه علیرغم میل باطنی آنها تاثیر گذار است. بر این اساس، آیا کنش‌گری که از امتیاز سوژگی دفاع می کند می تواند از عدم ضرورت چنین امتیازی در نامزد اصلح سخن بگوید و بی برنامگی و عدم تخصص نامزد اصلح را مهم نداند؟! چگونه می توان در عالم مدرن با رئیس جمهوری که فاقد شرط سوژگی است ملتی را در مسیر پیشرفت و ترقی قرار داد؟! از سوی دیگر، چگونه می توان نامزدی که شرایط سوژگی ( اندیشه انتقادی، عقلانیت ابزاری، با برنامه بودن ) را دارد به صرف همسو نبودن با تفکر خود بنیادی نامزد اصلح ندانست. مسلماً رئیس جمهوری با چنین ویژگی ای به همراه ایمان و تعهد انقلابی بهتر و دقیق تر می تواند ملت را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دهد. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🔷 تحلیل مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری ١. الحمدلله مناظره توأم با اخلاق مداری و احترام نامزدها نسبت به هم خاتمه یافت و مخاطب را آزرده خاطر نکرد. ۲. می توان نامزدهای مناظره را به دو گروه انقلابی و جریان روزمرگی تقسیم کرد. ۳. جریان انقلابی با مطالعه و برنامه و مسلط بر میدان و با روحیه ما می توانیم و تکیه بر مردم سخن می گفت. سعی شان بر تحریک عقلانی مخاطبان بود تا تحریک احساسی. ۴. اما گروه دوم خیلی مدافع زندگی معمولی و روزمرگی ظاهر شد و عمدتاً به همان سبک و سیاق و شعارهای دولت روحانی سخن می گفت. تداعی‌کننده دهه ۹۰ بودند. حرف های کلی بدون راه حل زیاد می زدند و افق گشایی نکردند. بیشتر سعی در تحریک احساسی مخاطبان خود بودند تا تحریک عقلانی. ۵. نامزدهای جریان روزمرگی خیلی سعی داشتند خود را منتقد وضعیت موجود و جریان مقابل را مدافع آن جلوه دهند. در حالیکه همه می دانند واقعیت امر خلاف آن است و باید آنان پاسخگوی وضعیت موجود باشند. چون ستادهای این جریان از بانیان وضعیت موجود بخصوص در دهه ۹۰ تشکیل شده است. متاسفانه نامزدهای جبهه انقلابی توجه خوبی به این مساله نداشتند. نباید گذاشت جای بانی و منتقد وضع موجود عوض شود. ۶. آقای قاضی زاده هاشمی خیلی خوب از کارنامه سی و سه ماهه آیت الله شهید رئیسی ره دفاع کرد. در شرایطی که دولت دوره چهار ساله اش تمام نشده است انصاف نیست که آن را به زیر تیغ نقد برد. به نظر می رسد که اگر جریان انقلابی در مناظرات بعدی به همین صورت بلکه قوی تر ظاهر شوند اجماع مردمی روی این جریان شکل می گیرد. چنانکه اگر جریان روزمرگی و زندگی معمولی به همین شکل شعاری و کلی گویی و تکرار حرف های مبارزاتی نخ نما شده ی دهه نودی پیش برود، تردید مخاطبانش قوت بیشتری می گیرد. بامداد ۲۹ خرداد ۱۴٠۳ ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
تفسیر به‌رأی ظریف در توجیه برجام بد فرجام جوابیه‌ای به اظهارات عجیب ظریف در رسانه ملی || حجت‌الاسلام داود مهدوی‌زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آقای دکتر ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی که به عنوان دستیار آقای پزشکیان، نامزد ریاست جمهوری در میزگرد سیاسی سیمای جمهوری اسلامی شرکت کرده بود در برابر دیدگان ملت فهیم خطابه ای اغواگرانه و توأم با تحریف واقعیات و بی انصافی ظالمانه نسبت به کارنامه درخشان رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی ره ارائه کرد. اما مهم ترین کم لطفی ایشان مربوط به تفسیر برأیی بود که نسبت به بخشی از آیات سوره انفال داشت. لذا برای تنویر افکار عمومی و دفع تفسیر سلیقگی ایشان به اختصار درباره این بخش از آیات ( ۵۵ تا ۶٢ ) بویژه رابطه میان آنها توضیحاتی را عرض می کنم. سوره انفال از سوره های مدنی است و در آن به بیان احکام جهاد با کفار و تقسیم غنایم و معاهده و صلح با کفار و جنگ بدر و برخی احکام دیگر پرداخته شده است. قرآن کریم در آیه ۵۵ این سوره در وصف کفار بجای کلمه انسان از کلمه شَرَّ الدَّوَابِّ ( بدترین جنبنده ها ) استفاده کرده است تا مؤمنین بدانند با افرادی انسان نما مواجه می شوند. بدانید که کفار اگر هم با شما عهد ببندند همواره پیمان شکنی می کنند و این بخاطر بی تقوایی و نترسیدن شان از خدا است ( آیه ۵۶ ). پس، اصل در معاهده با کفار بیم پیمان شکنی آنها را داشتن است و نباید مسلمانان نسبت به پیمانی که با کفار حربی می بندند خوش خیال باشند. هیچ تضمینی از ناحیه آنها بر پایبندی به عهدنامه های شان نیست. وقتی چنین تضمینی از ناحیه کفار نیست، باید منتظر بود که هر لحظه آنها ممکن است با شما مسلمانان وارد جنگ شوند و یا پیمان نامه را کنار بگذارند و وارد جنگ سرد شوند. هر دو حالت تهدیدی برای مسلمانان محسوب می شود و هر حالت حکم خاصی دارد. پس، اگر کفار بدنبال نقض عهد با مسلمانان وارد جنگ شدند، باید به شدت با آنها جهاد کرد و هر کجا که مسلمانان بر کفار حربی سلطه یافتند، باید آنها را تار و مار و سرکوب کنند ( آیه ۵٧ ). و اگر وارد جنگ نشدند ولی بیم خیانت غیر حربی - و لو تظاهر به پایبندی به عهدنامه می کنند - بود، باید عهد نامه را به سوی شان پرتاب کرد تا بفهمند خدا خدعه و خیانت در پیمان نامه را از هر دو طرف دوست ندارد ( آیه ۵٨ ). قرآن کریم از حکم الهی این دو حالت، مسلمانان را به این اصل هدایت می کند که نباید گذاشت که کفار چنین گمان کنند که از طریق جنگ یا خدعه و فریب در پیمان بسته شده می توانند بر مسلمانان چیره شوند. نباید آنان مسلمانان را ساده لوح بپندارند ( آیه ۵٩ ). اما مسلمانان برای آنکه کفار حربی و دشمنان درباره آنان چنین پنداری را نکنند و به یکی از آن دو حالت و سناریو اقدام نورزند، باید از جهات ابزار و فنون نظامی آنچنان خود را تجهیز کنند که ترس در وجود آنها جاری شود و دست به اقدامات شومی نزنند: " وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ " ( آیه ۶٠ ). سیاق تشریع اصل ارهاب دشمنان اسلامیان در این آیه شریفه بر نکته توأمانی دیپلماسی و میدان اشاره دارد. همزمان با مذاکره با دشمنان باید به تجهیز حد اکثری عدّه و عُدّه نظامی پرداخت. بخاطر اینکه هیچ تضمینی از ناحیه کفار حربی در وفاداری به عهدنامه های شان نیست. ممکن است که کفار حربی خواهان صلح پایدار و کنار گذاشتن آتش بس موقت ( مهادنه ) باشند، باید پذیرای آن بود تا نگویند مسلمانان جنگ طلب هستند. اگر آنها بال صلح طلبی پهن کردند شما نیز پهن کنید. و در این کار به خدا توکل کنید. چون او شنوا و دانای به همه چیز است: "وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ"  ( آیه ۶١ ). اما ای پیامبر! چنین نیست که دشمنان بعد صلح شان به خدعه رو نمی آورند بلکه باز ممکن است که خدعه کنند. چون همانطور که گفته شد هیچ تضمینی بر صلح شان نیست. اگر گمان کنند که مسلمانان در ضعف و سستی بسر می برند، طمع جنگ پیدا می کنند. پس، زنهار تو را به همان نصرت الهی و یاری مؤمنین کفایت می کند ( آیه ۶۲ ). اکنون با بیان آیات مذکور از سوره انفال بنگرید به روخوانی ناقص و تأویلات سلیقه‌ای آقای دکتر ظریف از این آیات شریفه قرآن کریم. او تلاشی عبث داشت تا با این روخوانی معوج و اغواگرانه درستی کارش در عقد قرارداد بی حاصل و نافرجام برجام را توجیه کند. 👉 @mahdavizadegan @rozaneebefarda
🔷 آستانه تحمل دولتمردان شرط خدمت گذار ملت بودن است با مشاهده رفتار زشت و پرخاشگرانه کارشناس همراه آقای پزشکیان ( محمد فاضلی ) در برنامه زنده تلویزیونی که ملت تماشا گر آن بودند، احساس خوبی به من دست. اگرچه این رفتار سخیف او برای رقبا به درستی امتیاز آور است. اما دلیل ناخرسندی از این اتفاق، عمق نگرانی هایی است که می توان از همین حالا با فرض رئیس جمهور شدن آقای پزشکیان پیش بینی کرد. مسلماً ملت از خود می پرسد که ایشان با گرد آوردن افرادی اینچنین که حتی تاب تحمل شنیدن یک مساله بظاهر شخصی را ندارند، چگونه می خواهد مملکتی با هزاران مساله و مشکل را اداره کند. اصل اول در حکمرانی خوب صبر و بردباری است. آن قدر که توصیه به این اصل در سوره های مدنی قرآن کریم آمده در سور مکی نیامده است. چون رسول الله صلی الله علیه و آله در مدینه حکومت می کرد و نه در مکه مکرمه. دولتی که آستانه تحملش تا این درجه پایین و بلکه صفر درجه باشد، از مواجهه مستقیم با مردم پرهیز خواهد کرد. اگر بردبار نباشیم شجاعت مواجهه مستقیم و شنیدن درد و رنج مردم را هم نخواهیم داشت. در نتیجه، اصلی ترین مأموریتی که بخاطر آن از ملت رأی گرفته ایم زمین می ماند و آن اصل خدمت گذاری به ملت است. یادی کنیم از رئیس جمهور شهید مان آیت الله رئیسی ره که ایشان نه فقط شجاعت مواجهه مستقیم برای شنیدن درد و رنج مردم را داشت بلکه عاشق آن بود. چون او اسوه صبر و تحمل ناملایمات به حق و نا حق دوست و دشمن و رقیبان بود. برای همین است که رئیسی ره به رئیس جمهور خدمت شهرت یافت. متأسفانه ما بردباری شهید رئیسی ره در مبارزه انتخاباتی را دیدیم ولی عمق آن را پی نبردیم که چنین شخصی شایسته رئیس جمهور خدمت نامیده شدن را دارد. کما اینکه امروز هم پرخاشگری و عصبانیت کارشناس همراه یک نامزد را مشاهده می کنیم ولی به عمق خشونت طلبی و اقتدارگرایی و عدم تساهل چنین تیمی توجه نداریم. بنابراين، بیشترین کسی که باید از این اتفاق درس بگیرد شخص نامزدی است که با خود چنین کارشناس عصبانی و پرخاشگر و بی ادبی را همراه کرده است. کارشناسی که حاضر نشد حتی به احترام ایشان فروتنی کند و خشم خود را فرو بنشاند. و من متاسفم به حال آن کسان و رسانه هایی که این منکر او را توجیه و بزرگ می شمرند. لذا مهمترین توصیه اخلاقی این بنده خدا به جناب آقای پزشکیان آن است که در انتخاب تیم کارگزاری خود تجدید نظر جدی کند. قطعاً با چنین تیمی نمی توان کابینه وفاق ملی تشکیل داد. این تیم کارشناس به چیزی بالاتر از اصلاح نیاز دارد. این تیم همراه به جراحی نیاز دارد. خصوصاً که هنوز کارنامه شرمسارانه و اسفبار بعضی از آنها در دولت تدبیر از ذهن ملت شریف پاک نشده است. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
مهدوی زادگان
🔶 ماه گذشته به اتفاق و توصیه بانوی خانواده سفر سه روزه به سنندج داشتیم. سفر خیلی خوب و مفرحی بود. من
👆👆👆 وقتی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در مناظره تلویزیونی برای رأی جمع کردن گفت که مناطق سنی نشین در محرومیت به سر می برند و خدمتی برای آنها نکردیم، دلم به حال خدمتگذاری های گسترده و بی منت جمهوری اسلامی به همه اقوام و مذاهب مختلف سوخت و یاد سفر سال گذشته به سنندج و یادداشت کوتاهی که درباره پیشرفت چشم گیر این شهر نوشته بودم افتادم. به راستی چرا برخی ها برای تصاحب قدرت از راه صداقت و پرهیز از عوام فریبی طی طریق نمی کنند. ممکن است که با بی صداقتی و عوام فریبی باب قدرت را به سوی خود باز کنیم ولی شکی نیست که با این نحو تصاحب، هزاران در از ابواب حقیقت و درستی را بر خود مسدود کرده ایم. 👉 @mahdavizadegan
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوشنگ امیر احمدی & ظریف ✔️ رفتار و گفتار آقای ظریف آنقدر قبیح است که حتی جریان معارض هم تاب نمی آورد و بر او می شورد و افشاگری می کند. ببینید هوشنگ امیر احمدی مقیم آمریکا درباره او چه می گوید. ✔️ امروز کارنامه سیاه ظریف مسلکان برای ملت مایه عبرت است. نمی شود از ملت رأی گرفت ولی با دشمن ملت در پیاده رو کشور اروپایی قدم زد. نمی شود به تندی و ترش رویی با نیروهای خدوم انقلاب و ملت برخورد کرد ولی شادی و خنده هایت را با دشمن ملت قسمت کنی. هرگز نمی شود با جماعتی خود تحقیر و پرخاشگر و خشونت طلب ملتی را به سر منزل پیشرفت و تعالی رساند. 👉 @mahdavizadegan