eitaa logo
مهدوی زادگان
370 دنبال‌کننده
177 عکس
55 ویدیو
19 فایل
*رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ*
مشاهده در ایتا
دانلود
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا! إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ، فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ؛ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ! جمله به جمله و سطر به سطر خطبه‌های نماز جمعه امروز ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای حفظه‌الله حائز اهمیت است. به نظر می‌رسد که بنیاد سخنان ایشان تبیین و تشریح حکم جهاد شان علیه صهیونیست ها و حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از مردم مظلوم لبنان و غزه است. ولی فقیه با کلامی محکم و استوار و شفاف، راهبرد حقیقی و عینی برآمده از حکم جهاد را برای امت اسلامی و جبهه مقاومت بویژه مردم ایران و همه مسئولان کشوری و لشکری تبیین و تعیین تکلیف خواهند کرد. از این رو، اهمیت استماع سخنان ولی فقیه در نماز جمعه امروز تهران صرف آگاهی از دیدگاه و مواضع ایشان نیست بلکه برای کسب احکام تکلیف جهاد از ولی امر مسلمین است. برای این است که همه مان بدانیم اکنون خداوند ولی اعلی بواسطه نایب بر حق امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف چه وظیفه ای را بر دوش مان نهاده است و چگونه فردی و جمعی به این حکم عمل کنیم. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🖌 سیاست قرآنی در احکام دفاعی همان گونه که گمان می رفت خطبه‌های نماز جمعه امروز ولی فقیه ( ١٣ مهر ١۴٠٣ ) در تبیین و تشریح حکم جهاد علیه صهیونیست های جنایتکار و حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم و بی دفاع لبنان و غزه بود که چند روز قبل صادر فرمودند. ایشان در این نماز جمعه تاریخی با شکوه و جلال از لوازم و شرایط تحقق تکلیف جهادی امت اسلامی، جبهه مقاومت و ملت و دولت جمهوری اسلامی سخن گفتند. ولی فقیه اذعان کردند که تکلیف جهاد از نوع جهاد دفاعی است و از احکام دفاعی اسلام استخراج شده است بلکه این حکم مستظهر به قوانین عرفی مبتنی بر حق صیانت ملت ها برابر متجاوز نیز می باشد: " احکام دفاعی اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است؛ هم احکام دفاعی اسلام، هم قانون اساسی خودمان، هم قوانین بین‌المللی؛ همین قوانینی که ما در نگاشتن آن قوانین تأثیری نداشتیم، امّا حتّی در همان قوانین هم این مطلبی که عرض میکنم جزو مسلّمات است و آن، این است که هر ملّتی حق دارد از خاک خود، از خانه‌ی خود، از کشور خود، از منافع خود در مقابل متجاوز دفاع کند " ( بیانات ولی فقیه: ١٣/ ٧/ ١۴٠٣ ). احکام دفاعی اسلام بخشی از سیاست قرآن است که لازمه تحقق و عملی شدن آن به وحدت و همبستگی امت اسلامی است. دشمن می کوشد از طریق ایجاد تفرقه میان امت و دولت های اسلامی مانع عملی شدن این سیاست قرآنی شود: " سیاست قرآن برای مسلمانها این است که ملّتهای مسلمان، گروه‌های مسلمان، با یکدیگر همبستگی داشته باشند .... نقطه‌ی مقابل این سیاست، سیاست دشمنان اسلام است؛ یعنی مستکبران و متجاوزان عالم. سیاست آنها «تفرقه بینداز و حکومت کن» است؛ مبنای کار آنها تفرقه‌افکنی است". جبهه مقاومت در دفاع از مردم مظلوم غزه به حکم تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کرده است. عمل مشروع و قانونی جای هیچ انتقادی نیست. هر گونه انتقاد شرعی و عرفی معطوف به دولت متجاوز و جنایتکاری مانند رژيم صهيونيستی است: " بنابراین همه‌ی این حملات و طوفان‌الاقصیٰ که در سال گذشته تقریباً همین ایّام انجام گرفت، یک حرکت درستِ منطقیِ قانونیِ بین‌المللی‌ بود و حق با فلسطینی‌ها بود. دفاع جانانه‌ی لبنانی‌ها از مردم فلسطین هم مشمول همین حکم است؛ آن هم قانونی، معقول، منطقی و مشروع است و کسی حق ندارد از آنها انتقاد کند که چرا شما در این دفاع وارد شدید ". دفاع از ملت مظلوم فلسطین برای همه ملت های مسلمان به مثابه دفاع از خود است. اگر ملت ایران غفلت کند دولت متجاوز صهیونیستی به سراغ مرزهای او نیز خواهد آمد. پس، برای حفظ استقلال و امنیت سرزمینی بر همه ملت‌های مسلمان واجب است که کمربند دفاعی یکپارچه را ایجاد کنتد: " ما مسلمانها سالهای متمادی از این حقیقت غفلت کرده‌ایم، نتایجش را هم دیده‌ایم؛ امروز دیگر نباید غفلت کنیم؛ باید حواسمان جمع باشد. ما باید کمربند دفاع را، کمربند استقلال‌طلبی را، [کمربند] عزّت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزّه و لبنان، در همه‌ی کشورهای اسلامی و ملّتهای اسلامی محکم ببندیم ". ولی فقیه با درخشان خواندن کار نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق ٢ تاکید داشتند که این اقدام عمل به احکام دفاعی اسلام است. چنین اقدامی اختصاص به نیروهای نظامی ندارد بلکه فرض بر نظام اسلامی است. لکن این اقدام عقلانی خواهد بود؛ یعنی نه کوتاهی می کند و نه شتابزده تصمیم می گیرد: " جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد، با قدرت و صلابت و قاطعیّت انجام خواهد داد. ما در انجام این وظیفه، نه تعلّل میکنیم، نه شتاب‌زده میشویم؛ تعلّل نمیکنیم، کوتاهی نمیکنیم، دچار شتاب‌زدگی هم نمی‌شویم " ( بیانات ولی فقیه: ١٣/ ٧/ ١۴٠٣ ). ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🔸کیهان فرهنگی منتشر شد 🔹سال چهل و یکم شماره ۴۵۰ و ۴۵۱ @Kayhan_online
🖌 حضور در جبهه حق و مقاومت توفیق الهی می خواهد خدای منّان را شاکریم که این ملت غیور را از نعمت رهبرانی جانثار و شجاع بهره مند ساخته است که در همه طوفان حوادث به مصداق راستین امام جلودار بوده و هستند. خدا را شاکریم که امامین انقلاب هر دو جلوتر از امت خود در خط مقدم جبهه حق و مقاومت حضور داشتند. فرزند امام خمینی ره در آغاز راه پیروزی قیام ملت به شهادت رسید و خود نیز همراه ملت زیر حملات هوایی صدام ملعون و جنایات منافقین شهر را ترک نکرد. رهبری معظم انقلاب جانباز است و همواره در جبهه حضور داشته است و خود شاهد حضور یکی از فرزندان ایشان در جبهه بودم. رهبری که نماز جمعه نصر را با همه تهدیدات دشمن برگزار کرد. اما مگر این ملت مرده است که بگذارد رهبر فداکارشان در جبهه از آنها جلو بیافتد؛ هیهات منّا الذلّه. تمام یاران ابا عبدالله الحسین علیه السلام مردن بعد شهادت امام شان را ذلّت و خواری می دانستند. به همین خاطر، همه اصحاب در پیشگاه آن حضرت به شهادت رسید. آنچنانکه اصحاب راستین رسول الله صلی الله علیه و آله این چنین بودند. به یقین داستان قوم گمراهی که می گوید اول خودش جلو بیافتد در قرآن کریم آمده است. آنگاه که حضرت موسی علیه السلام از قوم خود می خواهد برای فتح شهر وارد شوند اما آنها امتناع ورزیدند و به موسی گفتند ما اینجا می نشینیم تا تو با خدایت وارد شهر شوید و بجنگید. موسی علیه السلام غمگنانه به پروردگار متعال می گوید من مالک خود و برادرم هستم و این قوم عاصی فاسق را از ما جدا کن. خدا هم ورود به آن سرزمین مقدس را بر قوم موسی به مدت چهل سال حرام کرد و آنها را در بیابان سرگردان ساخت و از موسی خواست که بخاطر چنین سرنوشتی غمگین نباشد:  " قالُوا يا مُوسى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فيها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ؛ قالَ رَبِّ إِنِّي لا أَمْلِكُ إِلاَّ نَفْسي وَ أَخي فَافْرُقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ الْقَوْمِ الْفاسِقينَ؛ قالَ فَإِنَّها مُحَرَّمَةٌ عَلَيْهِمْ أَرْبَعينَ سَنَةً يَتيهُونَ فِي الْأَرْضِ فَلا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفاسِقينَ " ( مائده: ٢۴ - ٢۶ ). اصلا این ملت شهادت طلب را در مصاف ستیز و مبارزه با دنیای باطل جنایتکار چه نیازی به عافیت طلبان بی درد و بی حمیت است. عضویت در جبهه حق و مقاومت لیاقت و شایستگی می خواهد که خداوند جماعت گمراه جاهل را از این نعمت محروم ساخته است. آنچنانکه خداوند سبحان نا اهلان بدکردار را از همراهی با ابا عبدالله الحسین علیه السلام محروم ساخت. پس، بگذار این گمراهان جاهل در مستی بازی های دنیوی شان سرگرم باشند: " قُلِ اللَّهُ ۖثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ" ( اﻷنعام : ٩١ ). ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
امام صادق علیه السّلام فرمودند: خداوند حرمي دارد كه «مكه» است، پيامبر خدا را هم حرمي است كه «مدينه» است وامير المؤمنين هم حرمي دارد كه «كوفه» است و ما امامان حرمي داريم كه «قم» است. .بزودي بانويي از فرزندان من به نام «فاطمه» در آنجا مدفون خواهد شد كه هر كس او رازيارت كند، بهشت برايش واجب مي شود. بحارالانوار، ج 99، ص 267 سالروز رحلت بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تسلیت. ✅ @mahdavizadegan
🖌 هویت انقلابی مرجعیت دینی نجف اقلیت سکولارهای حوزوی در چند سال اخیر تلاش زیادی به راه انداخته اند تا مرجعیت دینی نجف را غیر انقلابی و غیر حکومتی و بدور از مداخله‌گری در امر سیاست‌ معرفی کنند. یکی از آنان مرجع عالیقدر آیت الله سید علی سیستانی حفظه الله را اینگونه توصیف کرده است: " آیت الله سید علی سیستانی که نه آلوده به اندیشه چپ و هیستری ضد آمریکایی و ضد غربی است و نه تحت تاثیر اسلام تکفیری سید قطب، و شأن حکومتی برای فقها قائل نیست" اینگونه توصیفات از مرجعیت دینی نجف با انگیزه القای دو قطبی کاذب مرجعیت و ولایت و مقبولیت الگوی مرجعیت دینی غیر سیاسی عرفی گرا و سازگار با نظم مسلط جهانی است. از نگاه جماعت عرفی گرای حوزوی صاحبان نظم جهانی هیچ مشکلی با چنین الگویی از مرجعیت دینی ندارند و برای حل مشکلات منطقه ای مسلمانان حاضر به همکاری با او هستند. چنانکه برای نشان دادن حسن نظرشان پاپ را به نجف فرستادند. البته واقعیت امر مرجعیت دینی نجف اینچنین نیست که سکولار حوزوی گمان کرده است. اگر مواضع جهادی مرجعیت دینی نبود چکمه پوشان آمریکایی همچنان در عراق می ماندند و معلوم نبود داعشی های خونخوار تا به کجا در تعرض به دین و ناموس و اموال مردم و شیعه کشی خود ادامه می دادند. اعلام تسلیت و برگزاری مراسم برای شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله ره در نجف و صدور فتوای حمایت مادی و معنوی از مردم مظلوم لبنان و غزه وجه دیگری از حمایت مرجعیت دینی نجف از جبهه مقاومت است. همه این موارد بیانگر آن است که مرجعیت دینی نجف برخلاف گمان اقلیت عرفی گرای حوزوی سیاست اندیش و مداخله گر قابلی هستند و اهل سازش و سازگاری با نظم سرمایه داری نیستند. قطعاً شخص پاپ هم به هنگام بازگشت از نجف این معنا را به روسا و استراتژيست های غربی تفهیم کرده است. اما فرضاً که این گمان باطل جماعت سکولار درباره مرجعیت دینی نجف درست باشد؛ در این صورت، آنان چه پاسخی برای قرار گرفتن مرجعیت دینی نجف در لیست ترور صهیونیست ها دارند. چگونه است که رژیم نامشروع اسرائیل مرجعیت دینی غیر سیاسی و غیر مداخله گر و سازگار با نظم سرمایه داری جهانی را در لیست ترور خود قرار می دهد. مسلما اقلیت سکولار حوزوی هیچ پاسخی برای این مسأله ندارند بلکه این اقدام ضد حقوق بشری و ضد دینی صهیونیست ها تمام تلاش آنان برای وارونه جلوه دادن هویت سیاسی مرجعیت دینی نجف را بر باد داده است. صهیونیست ها نشان دادند که حتی اگر مرجعیت دینی مداخله گر هم نباشد و اهل سازش و تسلیم باشد باز دشمن تلقی می شود و باید از سر راه توسعه طلبی های نامشروع شان برداشته شود. بی تردید، مرجعیت دینی نجف، نه اهل سازش و تسلیم است و نه غیر سیاسی و غیر ناظر بر مسائل جهان اسلام بلکه او همچون کنش گر فعال سیاسی حوادث تلخ و شیرین مسلمانان را رصد می کند و در موارد خاص و مهم همراه با حکم ولایی، فتوا صادر می کند. سابقه فتاوی جهادی مرجعیت دینی امروز نجف به جنگ های ایران و روس در دوره قاجاری باز می گردد. بنابر این، مرجعیت دینی نجف انقلابی بوده است و انقلابی خواهد ماند. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
🔹 بشارت جهنم به قوم جنایتکار صهیونیست هیچگاه وقاحت و پلشتی تبریک رئیس دولت مستکبر آمریکا به صهیونیست های تروریست در به شهادت رساندن مجاهد مقاومت اسلامی، یحیی سنوار از یاد و خاطرمان نمی رود. ما هم متقابلاً کشته شدن تک تک نظامیان جنایتکار صهیونیست به دست رزمندگان مقاومت را به آنان تبریک می گوییم و آنها را به آنچه خداوند قهار و منتقم بشارت داده ( جهنم ) بشارت می دهیم. مسلماً کشتن مردان و مجاهدان خدا کار جدید یهودیان صهیونیست نیست. سابقه دیرینه بنی اسرائیل در قتل انبیا و آمرین به معروف و عدالت ورزی به دوره حضرت موسی علیه السلام باز می گردد. به همین خاطر، قرآن کریم آنها را به عذاب دردناک بشارت داده است: " إنَّ الَّذينَ يَكْفُرُونَ بِآياتِ اللهِ وَ يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَ يَقْتُلُونَ الَّذينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَليمٍ"؛ كسانى كه نسبت به آيات خدا كفر مى‌ورزند و پيامبران را به ناحق مى‌كشند، و [نيز] مردمى را كه امر به عدالت مى‌كنند به قتل مى‌رسانند، به كيفرى دردناك بشارت ده! ( آل عمران: ٢١ ). ابوعبیده گوید: از پیامبر (صلی الله علیه و آله) پرسیدم: «ای رسول‌خدا! عذاب چه کسی در روز قیامت از همه بیشتر است»؟ فرمود: «مردمی که پیامبری را بکشند یا فردی را که امر به معروف و یا نهی از منکر می‌کند، به قتل برسانند. سپس آن حضرت این آیه را قرائت کردند: وَیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَیَقْتُلُونَ الِّذِینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ». پس از آن رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «ای اباعبیده! بنی‌اسرائیل چهل‌وسه پیامبر را در ابتدای روز و در یک ساعت کشتند. سپس یک صدودوازده نفر از عابدان بنی‌اسرائیل به پا خاستند و آنهایی را که پیامبران را کشته بودند، دعوت به کار نیک و دست برداشتن از کار زشت کردند. امّا آن‌ها همه‌ی این افراد را در پایان همان روز کشتند. این همان است که خداوند در این آیه ذکر کرده است». ( تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۰۸ - البرهان ) ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
🖌 انسداد تفکر و باب گفتگو امشب بطور اتفاقی در شبکه چهار سیما گفتگو مجری خوب و فاضل، آقای کوروش علیان با یک روزنامه نگار و منتقد را در " ویژه برنامه وضعیت جنگی " که درباره ادبیات مقاومت فلسطین در عرصه نشر بود نگاه کردم. در این برنامه، مجری محترم مساله بسیار مهمی را که بعد از انقلاب بر طیف وسیعی از جریان تجدد خواهی و مدرن زدگی عارض شده است، آشکار کرد. به زعم علیانی تاریخ ادبیات مقاومت فلسطین در عرصه نشر از قبل انقلاب به این سو، به دو شاخه یا روایت روشنفکرانه استعمار محور و روایت انقلابی دین محور تقسیم می شوند. با وجود مشترک بودن موضوع، این دو روایت در کنار هم دیده یا جمع نمی شوند و از هم فاصله می گیرند. البته به عقیده نگارنده این فاصله گیری عمدتاً از سوی روایت اول است. اما به هر روی، مهمان برنامه علت این فاصله گیری و نحیف ماندن ادبیات مقاومت در عرصه نشر را به حاکمیت و قرائت رسمی نسبت می دهد. مجری محترم می پرسد با فرض قبول این علت، آیا این مساله علل دیگری هم دارد یا خیر. او این پرسش را به شکل های مختلف مطرح کرد ولی مهمان برنامه هربار تا آخر برنامه فقط به عاملیت حاکمیت و روایت رسمی اشاره داشت. بطوری که مجری برنامه متعجب مانده بود که چطور ممکن است که تنها عامل نحیف ماندن ادبیات مقاومت در عرصه نشر، حاکمیت و روایت رسمی باشد. این گفتگو یک نمونه از ده ها و صدها گفتگو و نشست های علمی و یادداشت های قشر تجدد گرا و تجدد زده ای است که همواره در تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران فقط بر عاملیت حاکمیت و قرائت رسمی تاکید دارند. تو گویی هر اتفاقی در هر عرصه ای از حیات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی جامعه ایرانی روی می دهد، تنها مقصر آن حاکمیت است! بی تردید، این نحو پاسخ دادن و تحلیل های تک علتی یکسان و همه جایی نه فقط راه را بر گفتگو علمی می بندد بلکه نشان از انسداد تفکر علمی و کلیشه ای شدن گفتار است. علاوه بر این، بیانگر قوت میدان مغناطیسی گفتمان انقلاب اسلامی بر جريانات روشنفکری و غربگرای ایرانی است که چگونه قدرت استقلال فکری را از آنها گرفته است. پیوند برنامه 👇👇 ( 1403/08/01؛ ساعت ٢١، از دقیقه شانزده به بعد: https://iribtv.ir/conductor?ch=tv4&date=1403-08-01 ) ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شهید پزشک دکتر علی حیدری چند روز قبل از شهادتش ══════════ 🌹 برای شادی روح همه شهیدان پزشک و کادر درمانی مجاهد، صلوات@mahdavizadegan
⁉️ چرا ملت ها پذیرای شکست و زیست برده وار می شوند؟ ملت ها در تاریخ سیاسی خود دوره های فراز و فرود زیادی را تجربه کرده اند. فهم و درک عمیق این دوره ها جدای از لزوم عبرت آموزی از تاریخ، برای ترسیم آینده ای روشن و سربلند و نیز فرصت سازی برای تکرار بهتر و قوی تر دوره های با شکوه تاریخ ملت ها به جای تکرار دوره های تلخ تاریخ، مهم و ضروری است. برای اثبات اهمیت این مساله نیازی به استدلال نیست بلکه باید به دلایل فراز و فرودها پرداخت. خوانندگان حتماً با این نظر موافقند که لازمه و مقدمه فهم دلایل پیروزمندی ملت ها تأمل در دلایل شکست شان است. به همین خاطر، قبل از هر سخنی در صدد طرح این پرسش برآمده ایم که " چرا ملت ها پذیرای شکست و زیست برده وار می شوند؟ " قطعاً دلایل مختلفی وجود دارد. ولی در این گفتار به مهم ترین دلیل اشاره می شود. چون متأسفانه دلیلی که ذکر آن خواهد رفت از ناحیه برخی ها نا آگاهانه وارونه گویی می شود. بطوری که دلیل شکست را به عنوان دلیل پیروزی معرفی می کنند. یکی از عوامل اساسی شکست ملت برابر تهاجم دشمن متجاوز و پذیرش تحت الحمایگی و زیست برده واری و وابستگی، نداشتن نظریه و دیدگاه درباره جنگ و صلح است. ملتی که درباره جنگ و صلح نیاندیشد و جامعه نخبگانیش به او در این زمینه خدمت فکری نکند بلکه در جهت وارونه گویی و نا اندیشگی ملت عمل کند، محکوم به شکست است. می دانیم که جنگ و صلح از مهم‌ترین و اصلی ترین مسائل ملت ها است و ذیل آن هزاران مساله خُرد و کلان وجود دارد که اگر پاسخ درستی برای آنها نداشته باشند به یکباره واقعیت های تلخ، سیل آسا بر آن ملت آوار می شوند و ملتی را با خود به جهان برهوت و آوارگی و بردگی می برد. جنگ چیست؟ چگونه و چه زمانی و از ناحیه چه کسان و اقوام و حاکمانی پدید می آید؟ آیا جنگ حق است یا مشروعیت ندارد؟ باید از چه راهبردی برابر جنگ پیروی کرد؟ آیا باید از جنگ استقبال کرد یا از آن گریزان بود؟ صلح چیست و شرایط آن کدام است؟ آیا هر صلحی حق است و باید به آن تن داد؟ آیا هر صلحی مانع وقوع جنگ می شود یا زمینه ساز جنگ های بعدی است؟ صلح تحمیلی چگونه صلحی است و تحت چه شرایطی بر ملت تحمیل می شود؟ پرسش های بی شمار دیگری به این فهرست از سوال های مربوط به جنگ و صلح می توان افزود. ملت ها در مواجهه فعالانه و پیش دستانه با هرگونه جنگ یا صلح احتمالی به دانستن پاسخ این گونه پرسش های راهبردی نیاز دارند. پرداختن به این پرسش ها مشت ملت ها را در مواجهه درست و دقیق با جنگ های احتمالی پر می کند و در خیلی موارد مانع وقوع آن می شود. اما اگر ملتی پیشتر به کمک نخبگان اندیشگی پاسخ روشنی برای این پرسش ها آماده نکرده باشد، در برابر دشمنان متجاوز خلع سلاح و بی دفاع خواهد بود. چنین ملتی وقتی متوجه اهمیت یافتن پاسخ این پرسش ها می شود که دشمن را صاحب خانه خود احساس می کند. از این رو، نقش نظریه پردازان و اندیشه ورزان نیک سرشت و خیرخواه در مواجهه درست و منطقی ملت ها با پدیده جنگ و صلح بسیار مهم است. آنان با ارائه پاسخ های علمی و راهبردی می توانند ملت خود را از وقوع در جنگ یا صلح تحمیلی تلخ و ناگوار نجات دهند. ملت های پیروز همواره در مساله جنگ و صلح از تئورسین های خیرخواه بهره برداری می کنند. البته طبیعی است که نخبگانی که ملت خود را در فهم و درک حقیقت جنگ و صلح یاری می رسانند از ناحیه افراد و گروه های نا آگاه و جاهل آماج تهمت و افتراء قرار می گیرند و به تئوریسین جنگ متهم می شوند. این دسته از افراد، خواسته و نا خواسته مانع درک درست ملت های خود از پدیده جنگ می شوند و بیش از آنکه ملت شان را از جنگ دور کنند، آنها را به وجهی سست و نا توان به جنگ یا صلح تحمیلی برده وار نزدیک می کنند. به همین خاطر، بر ملت ها است که بخواهند برای ترسیم آینده ی درخشان و سرفراز گوش و چشم خود را به کدام گروه بسپارند؛ گروه خیر ‌خواه نیک اندیش یا گروه جاهلان بد اندیش؟ ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
🖌 تمام کننده ماییم شب گذشته رژیم صهیونیستی مذبوحانه به حریم هوایی میهن عزیزمان ایران تجاوز کرد ولی به لطف مکر الهی و همت و اقتدار رزمندگان پدافند هوایی این اقدام آنها نا کام ماند و ملت بیش از گذشته به سلحشوری و تدبیر فرماندهان و رزمندگان عزیز ایمان آوردند. ولی فقیه سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی برابر این تجاوز رژیم غاصب صهیونی را در نماز جمعه نصر مشخص فرمودند: " جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه احساس کند، بدون تعلل یا شتاب‌زدگی، با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد" ( بیانات ولی فقیه: ١٣/ ٧/ ١۴٠٣ ). بنابر این، اطمینان داریم که فرماندهان و مدیران ارشد نظام با روحیه سلحشوری و مدبرانه زیر نظر فرماندهی حکیم کل قوا تصمیم درست و به موقع شان را در پاسخ به این اقدام تجاوزکارانه خواهند گرفت. این اطمینان نیز وجود دارد که تصمیم گیرندگان نظام فریب گفته ها و پیام های ارسالی دشمن را نخواهند خورد و مبتنی بر آن اتخاذ تصمیم نمی کنند. علاوه بر آن، نباید گذاشت رژیم غاصب صهیونی چنین القا کند که آنها شروع کننده نبودند و اقدام دیشب شان پاسخی به اقدام ایران بوده است. بلکه همانطور که سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه گفته " تمام کننده جنگ ما هستیم نه شما ". ایران شروع کننده هیچ عملیات نظامی نبوده است که صهیونیست ها مدعی اتمام آن شوند. باید مقتدرانه و فیروزمندانه پیام اتمام هر گونه عملیاتی، از سوی ایران قوی به دشمن صهیونی ارسال شود و نه از آن سو. ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
رهبر انقلاب با اشاره به حرکت شرورانه اخیر رژیم صهیونی: باید قدرت، ابتکار و اراده ملت را به رژیم صهیونی بفهمانیم کیفیت کار را باید مسئولین تشخیص دهند و آنچه صلاح کشور است انجام دهند 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔷 نشان از ایران قوی جریان برانداز و معاند در مصاف و رویارویی با نظام اسلامی دم از شکوه و اقتدار ایران باستان در دوره هخامنشی و کوروش می زند ولی در واقعیت عمل فرسنگ ها با آن دم زدن های توخالی شان فاصله دارند بلکه بیگانه هستند. کافیست برای فهم بیگانگی تاریخی اپوزيسيون باستان گرا معلوم گردد که آنها چه میزان نشان از آن کوروش تاریخی در گفتار و رفتار خود دارند؟ چه ویژگی و خصوصیاتی در آنان وجود دارد که ایرانی حقیقت جو را به دوران اقتدار تاریخی ایران برابر یونان و روم باستان می اندازد؟ مورخان بخش زیادی از تاریخ باستان را بر پایه منازعات مستمر میان ایران با یونان و روم روایت می کنند. منازعاتی که تا فتح پایتخت های دو طرف پیش رفته است ولی حتی تا به امروز خاتمه نیافته است. بارزترین نشان عصر هخامنشی تحمیل عظمت اقتدار و فرهنگ پارسی بر یونان و روم باستان حتی در دوره فتح تخت جمشید به دست اسکندر مقدونی بوده است. چنانکه گفته شده اسکندر مقدونی پس از استیلا بر ایران تا حدی سنت های سلطنتی ایرانیان را پذیرفت و با تغییر لباس و آداب عمومی دربارش فرهنگ ایرانی را تحسین کرده بود ( ر. ک: داوران فرشته، ١۴٠٢، تداوم هویت ایرانی، ترجمه مسعود تقی آبادی: ۶٢ ). اکنون باید دید غرب امروز که خود را وارث امپراتوری یونان و روم باستان می داند آیا با مشاهده و مواجهه اپوزیسیون ضد انقلاب که تعدادشان هم در غرب کم نیستند به یاد ایران قوی باستان می افتد یا با اقتدار جمهوری اسلامی؟ این غرش موشک های بالستیک ایران اسلامی به سوی پادگان صهیونی و عین الاسد آمریکایی در منطقه و مشاهده تیزی و درخشش پیشرفت های علمی ایران اسلامی است که آنها را به یاد اقتدار ایران باستان انداخته است و ابراز نگرانی می کنند و نه رفتار و گفتار اپوزیسیون غربزده. بی جهت نبود که قدرت های غربی از برگزاری جشن های ٢۵٠٠ ساله احساس خطر نکردند و در تدارک آن سنگ تمام گذاشتند. چون از برگزاری چنان جشن هایی به غیر از سستی و ناتوانی و درماندگی پیام دیگری به غرب مخابره نمی شود. بنابراين، از اپوزیسیون وابسته ای که هیچ نشانی از ایران قوی در خود ندارد، نشاید که از نسبت و تعلق خاطر آنها با امپراتوری هخامنشی سخن گفت بلکه آنها به قول شاعر ایرانی، سید ابو الحسن فراهانی ( متوفی ١٠۴٠ ق ) با ایران قوی دوران باستان بیگانه اند: پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش مخوانش پسر ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
جمهوری اسلامی، غرب را یاد شکوه هخامنشی می‌اندازد بخشی از مخالفان نظام اسلامی که ادعای باستان‌گرایی دارند، متناوب به ایران باستان و مشخصا دوره هخامنشی استناد می‌کنند. بخشی دیگر از مخالفان که مدعی چپ گرایی و دمکراسی هستند نیز گاه و بیگاه به شکوه باستانی ایران اشاره کرده و مدام پاسپورت ایرانی را به جای پاسبانی ایرانی(ایران تاریخی همواره پاسدار ارزشهای انسانی و افتخار و سلحشوری بوده است) به میان می کشند. یعنی به جای یک رویه تاریخی کهن و ایرانی، به موضوعی خارجی و جدید تکیه میکنند که نشان از عدم صداقت و عمق آنها حتی از حیث ایران گرایی دارد.در مواجهه با این جریان، داود مهدوی زادگان رئیس سازمان سمت، در کانال خود مطلبی خواندنی نوشته است: https://farsnews.ir/Mohsensolgi/1730398506263248120
🔶 تفیض سرنوشت بار دیگر در شصتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ( ٢٠٢۴ م ) سرنوشت ٣۴٠ میلیون شهروند آمریکایی به یک نفر تفویض شد و آینده مردم این کشور بسته به اراده مطلق یک نفر رقم خواهد خورد. یک نفری که همچون روسای جمهور گذشته به سیاست های جنگ طلبانه و تجاوز گری و زورگویی و براندازی دولت - ملت های مستقل آزادی خواه و حمایت از رژیم صهیونی جنایتکار ادامه خواهد داد. از نگاه روشنفکر و روحانی عرفی گرا این تفیض شهروندان آمریکایی مبتنی بر دموکراسی است و هیچ اشکالی ندارد ولی اگر این تفیض برای مردان خداجو و فقیه جامع الشرایط باشد، نا معقول و غیر دموکراتیک شمرده می شود!! ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
🔏 راهبرد دفاعی و مساله قفل در خانه آن کسانی که هر گونه اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه امنیتی دفاعی برای تامین امنیت آب و خاک میهن عزیزمان را بیهوده دانسته و دولتمردان را به سازگاری و سازش فرامی خوانند؛ آیا آنها همین نگاه را در خصوص خانه و کاشانه خود نیز دارند. آیا آنان خانه شان را با قفل معمولی حفظ می کنند و از قفل های پیشرفته ضد سرقت و دوربین های مدار بسته و دیوارهای بلند همراه با شوکرهای برقی و نگهبان شبانه‌روزی استفاده نمی کنند؟! توماس هابز ( ١۵٨٨ - ١۶٧٩ م ) کسانی را که در مساله جنگ و صلح اینگونه ساده انگارانه می اندیشند به کم اطلاعی و غوطه ور نشدن در این امور متهم کرده است. او نیز از آنها همین پرسش ها را در نسبت با تجربه زندگی شخصی شان طرح کرده است. هابز می پرسد چگونه این دسته از خوش خیالان به هنگام سفر خود را مسلح می کنند و با جمعی از همراهان می روند، یا وقتی می خوابند درها را قفل می کنند یا حتی وقتی در خانه هستند صندوق های شان را قفل می کنند. تازه آنها این کارها را در وقتی انجام می دهند که قوانین و مقامات عمومی وجود دارد. هابز می پرسد کسی که در زندگی شخصی خود اینگونه عمل می کند، درباره هم میهن ها و همشهریان خودش چه فکری می کند و چگونه باید بیاندیشد ( هابز توماس، ١٣٨٠، لویاتان، ترجمه حسین بشیریه: ١۵٨ ). بنابر این، آیا بهتر نیست که این دسته از افراد قبل از هر گونه اظهار نظر درباره امنیت ملی و راهبرد حفظ حدود و ثغور مرزها، نخست مساله قفل در خانه شان را حل کنند. به هر حال، این قاعده در همه جا ساری و جاری است: " آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند". اتفاقاً توماس هابز در فلسفه سیاسی خود، از جمله در همین مساله، به این قاعده عقلی زیاد ارجاع داده است. ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan
🔰دانشگاه باقرالعلوم مشهد با همکاری مرکز آخوند خراسانی و مدرسه عالی فقاهت عالم آل‏ محمد(ع) برگزار می ‏‏کند: 🔹 سلسله نشست های تخصصی فقه مقاومت (1) 🔸 موضوع: تحلیل تمدنی نظریه جنگ و صلح 🎙 با ارائه: حجت الاسلام والمسلمین دکتر رئیس سازمان سمت و دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ▫️ دبیر علمی: دکتر (استاد سطوح عالی حوزه و مدرس دانشگاه باقرالعلوم) ⏰ زمان: دوشنبه 21 آبان 1403، ساعت 14 🕌 مکان: مشهد مقدس، نبش شارستان آیت الله طبسی، دفتر تبلیغات اسلامی، طبقه دوم، سالن جلسات 🕌 گفتمان فقه مضاف حوزه خراسان 🆔 @feqhemozaf_khorasan
🔰موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با همکاری مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می کند: 🔹نشست علمی: بررسی تاثیر تفسیر امام خمینی از "مسئله ولایت" بر "فقه سیاسی" 🎙ارائه دهنده: حجة‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدوی زادگان (رئیس سازمان سمت و دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) 🔹 دبیر علمی: حجةالاسلام و المسلمین پورمسئله‌گو (پژوهشگر فقه سیاست و حکمرانی حوزه علمیه خراسان) ⏰زمان: دوشنبه 21 آبان 1403 ساعت 17:30 🕌 مکان: مشهد مقدس، امام خمینی ۱۴، بازارچه سراب، جنب مسجد حمزه، پلاک ۳۶، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، 🔗لینک شرکت در نشست: https://www.skyroom.online/ch/maarfislam86/ostad_vakili 🕌 گفتمان فقه مضاف حوزه خراسان 🆔 @feqhemozaf_khorasan
تبسم شهید يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ؛ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً؛ فَادْخُلِي فِي عِبَادِي؛ وَادْخُلِي جَنَّتِي تبسم شهید، دو سویه است. همزمانی که رو به خیر برین و سعادت اخروی خندان و سرمست است، در همان حال، بر کوچکی و ناچیزی جهان مادی می خندد. باید شهید بود تا لذت ملکوتی و قدسی چنین تبسمی را تجربه کرد. اللهم صل علی محمد و آل محمد 21 آبان ١۴٠٣ کنار مزار شهید جمهور در جوار امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام @mahdavizadegan
🔰 گروه مطالعات بین المللی امام رضا علیه السلام با همکاری دانشگاه علیه السلام و مرکز برگزار می کند: 🔸نشست علمی: بررسی انتقادی در عرصه فقه (جستاری در ظرفیت های فقه در عرصه حکمرانی و پاسخ به شبهات) 🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر داود (رئیس سازمان سمت و دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) 🎙دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر عباسعلی (عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم) ⏰ زمان: سه شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۱:۳۰ 🔰 مکان: مشهد مقدس، ساختمان مرکزی جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان ، طبقه اول ، اتاق جلسات 📲 به صورت و 📌همراه با اعطای 🔗 لینک حضور در ایران: https://vce.miu.ac.ir/mashhad6 🕌 گفتمان فقه مضاف حوزه خراسان 🆔 @feqhemozaf_khorasan
🔰مدرسه عالی فقاهت عالم آل‏ محمد(علیه و علیهم ‏السلام) برگزار می ‏‏کند: ♻️ سلسله پیش نشست های تخصصی اولین همایش ملی فقه حکمرانی (نشست دوازدهم) 🔹 موضوع: ماهیت فقه حکمرانی 🎙 ارائه دهنده: ▫️حجت الاسلام دکتر داود مهدوی زادگان (رئیس سازمان سمت و دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) ⏰ زمان: سه شنبه 22 آبان 1403، ساعت 12 🕌 مکان: 🔹مشهد مقدس، حرم مطهر رضوی، بست نواب صفوی، مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (علیه و علیهم ‏السلام) 🆔 @feqhe_hokmrani 🕌 گفتمان فقه مضاف حوزه خراسان 🆔 @feqhemozaf_khorasan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 شرح توفیق دیدار یک شنبه گذشته توفیق بزرگی نصیب بنده شد تا نماز ظهر و عصر را به امامت ولی امر امت اسلامی بجا آورم. بعد نماز فرصت کوتاهی دست آمد تا با حضرت آقا گفتگو کنم. به نظرم آمد که مهم ترین مسأله ای را که می تواند مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب و اسلامی شدن دانشگاه ها و مأموریت اصلی سازمان سمت باشد با مقام معظم رهبری در میان گذارم. و آن مسأله جایگاه کتاب درسی دانشگاهی در خروج جامعه از وابستگی و قرار گرفتن در مسیر تمدن جدید اسلامی است. بدون شک در دومین مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی گفتمان انقلاب اسلامی که مورد توجه ولی فقیه در بیانیه گام دوم است، کتاب درسی دانشگاهی نقش اساسی را ایفا می کند. لذا با حضرت آقا ضمن بیان این مسأله، ایده « نهضت تولید کتاب درسی » در حوزه علوم انسانی و اسلامی را عرضه داشتم. این را نیز عرض کردم که در سه سال گذشته سازمان سمت را در همین راستا و اصل استاندارد سازی کتاب درسی دانشگاهی ساماندهی کرده ایم. بطوری که گروه های تخصصی سازمان را از ٣٠ به ۶٣ مورد همراه با بسیج بیش از ٣۵٠ استاد متعهد دانشگاهی و حوزوی افزایش داده ایم. حضرت آقا فرمودند که باید این ایده در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود. لازم به ذکر است که چون کلیپ دیدار با ولی فقیه منتشر شده‌است و برخی از دوستان جویای محتوای گفتگو بنده با حضرت آقا بودند، توضیح بالا را ضروری دانستم. دوام فیض وجود ایشان بر امت اسلامی را از خداوند فیاض خواستاریم. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان ✅ @mahdavizadegan