eitaa logo
مهدوی زادگان
370 دنبال‌کننده
148 عکس
47 ویدیو
18 فایل
*رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ*
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1044985415.pdf
1.03M
متنِ کامل وصیت‌نامۀ الهی_سیاسی امام خمینی ▫️رهبر انقلاب اسلامی: بروید «وصیت‌نامۀ امام» را بخوانید. امامی که دنیا را «تکان» داد، امامی است که در این «وصیت‌نامه» منعکس است. بازنشر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی قدس سره الشریف 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🖌 امداد غیبی در حل مساله قائم مقامی و جانشینی پروژه عادی سازی و انحراف انقلاب اسلامی از اصول و آرمان‌های الهی و مترقیانه اش از همان زمان قیام ملت در سال ۵۷ شمسی با نوشتن پیش‌نویس قانون اساسی و در ادامه با روی کارآمدن دولت موقت و نفوذ لیبرال ها در دستگاه اجرایی و فعالیت گروه‌های افراطی خشونت طلب چپگرایان و سازمان منافقين کلید خورده بود. شاید آخرین اقدام برای تکمیل زنجیره عادی سازی نظام انقلابی تعیین غیر قانونی قائم مقامی آقای منتظری بود. دنبال کنندگان پروژه عادی سازی به خیال خود با اقدامات و هماهنگی های به عمل آمده کار را تمام شده می پنداشتند. موانع علی الظاهر به شیوه منافقانه از میان رفته یا سرکوب شده بود. قائم مقام غیرقانونی تحمیلی بر خبرگان هم به باز نشر دهنده گفته ها و خواسته های جریان عادی سازی تبدیل شده بود. بطور طبیعی مهم ترین نگرانی و دلمشغولی هر رهبر انقلابی تداوم راه انقلاب و محفوظ ماندنش از انحراف و عادی سازی است. اوج دغدغه رهبری در مساله جانشینی خود را نشان می دهد. باید فردی جانشین شود که راه انقلاب با صلابت و استوار پابرجا بماند و در حوادث ایام به انحراف و اضمحلال کشیده نشود. امام خمینی ره از همان آغاز نهضت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام اسلامی چنین نگرانی را داشت. بطوری که ایشان همواره در سخنرانی ها و پیام ها جامعه انقلابی را از وقوع چنین خطری هشدار می داد. جای جای وصیت نامه سیاسی و الهی امام خمینی ره متضمن هشدار خطر عادی سازی انقلاب و نظام اسلامی است. امام خمینی کاملا متوجه بود که خطر مهندسی عادی سازی شده تا کجا پیش رفته است. اما این خطر چیزی نبود که بتوان دفع آن را به یاران صدیق و وفادار انقلاب واگذار کرد بلکه باید خود امام راحل وارد میدان شده معضل مهندسی عادی سازی را حل کند. از این رو، اولین اقدامات ایشان را بعد اعدام سید مهدی هاشمی و فروپاشی باند وی در صدور بیانیه به علما و طلاب حوزه علمیه ( منشور روحانیت ) می توان سراغ گرفت. امام خمینی ره در بخشی از منشور روحانیت آشکارا اینگونه هشدار می دهد: " من به آن‌‌هایی كه دستشان به رادیو تلویزیون و مطبوعات می‌رسد و چه بسا حرف‌‌‌های دیگران را می‌زنند، صریحاً اعلام می‌كنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حكومت به دست لیبرال‌‌ها بیفتد؛ تا من هستم نخواهم گذاشت حكومت به دست لیبرال‌‌ها بیفتد؛ تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی‌پناه را از بین ببرند؛ تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم كرد؛ تا من هستم دست ایادی آمریكا و شوروی را در تمام زمینه‌‌ها كوتاه می‌كنم ". اما ضربه نهایی امام خمینی ره به پروژه عادی سازی یک ماه پس از صدور منشور روحانیت در تاریخ ۶ فروردین ۶٨ بود که طی نامه ای خطاب به آقای منتظری وی را از مقام قائم مقامی عزل می کند و از او می خواهد که به دلیل ساده لوح بودنش از سیاست کناره بگیرد و با کار علمی در خدمت حوزه بماند. در این نامه چنین آمده است: " از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک می شوید در هیچ کار سیاسی دخالت‏‎ ‎‏نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد". به عقیده امام خمینی ره همداستانی و همزبانی آقای منتظری با منافقین و لیبرال ها ضربات سنگینی بر انقلاب و نظام اسلامی و خون پاک شهداء وارد کرده است. لذا از او می خواهد استغفار کند تا گرفتار عذاب اخروی نشود:" برای‏‎ ‎‏اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند". امام خمینی ره در تیر ماه ۶٧ نا باورانه قطعنامه ۵٩٨ شورای امنیت سازمان ملل در توقف جنگ را می پذیرد و اعلام می دارد که با پذیرش آن جام زهر را نوشیده است. در آن ایام مردم و رزمندگان اسلام در فهم حکمت الهی پذیرش قطعنامه اندیشناک بودند. اما امروز می توان حکمت آن را در فرصت اقدام امام خمینی ره در شکست پروژه قائم مقامی دانست. اگر مساله جنگ تحمیلی همچنان ادامه می یافت معلوم نبود که امام راحل فرصت حل مساله جانشینی را پیدا می کرد. به هر روی، امام خمینی ره به وظیفه سیاسی الهی خود در حساس ترین زمان تاریخ انقلاب اسلامی که همان خنثی سازی و دفع توطئه های پلید و شیطانی دشمنان ملت است، عمل کرد. اگر امداد غیبی در حل مساله قائم مقامی نبود مکر دشمنان اسلام و ملت به ثمر می نشست. با کنار گذاشته شدن قائم مقامی از سوی امام خمینی ره فضایی کاملا آزاد و سالم و بدور از اختناق برای مجلس خبرگان رهبری فراهم شد. و نتیجه آن انتخاب شخصیتی الهی و عالم و مجاهد در مسند ولایت فقیه بود. بی تردید امام خمینی ره با الهام غیبی از آینده انقلاب بود که در وصیت نامه خود فرمودند: " با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از‏‎ ‎‏خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم". ✍داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🖌 حماسه سرمایه آفرین ملی ولی فقیه در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی ره ( ١۴/ ٣/ ١۴٠٣ ) تشییع باشکوه و میلیونی مردم از پیکر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و شهدای همراه شان را حماسه ای بزرگ همچون تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توصیف کردند که حامل پیام های مهم بود. به عقیده ایشان این حماسه معنا و پیام های روشن و قاطعی دارد که در سطح منطقه و جهان تاثیر گذار است. اما مهم‌ترین پیام حماسه تشییع ابطال حجم سنگینی از تبلیغات کاذب پیرامون نسبت میان حاکمیت و مردم است. سال هاست که بدخواهان و کژ فهمان انقلاب و نظام اسلامی در تلاش برای القای وجود گسست میان دولت و ملت هستند. آنها سعی دارند بر افکار عمومی بقبولانند که سرمایه ملی حاکمیت به پایین ترین سطح خود رسیده و پشتوانه مردمی خود را از دست داده است. اما حماسه تشییع پیکر آیت الله شهید رئیسی ره خط بطلانی بر این حجم از تبلیغات مسموم و کاذب بود: " پیام دیگر اینکه میان مردم و مسئولان سطوح بالای کشور، ارتباطات و علاقه و دلبستگی عاطفی وجود دارد؛ درست عکس آنچه دشمن میخواهد تلقین کند. دشمنان مدام در بیرون گفتند، بعضی‌ها هم متأسّفانه در داخل تکرار کردند «نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌ی ملّی خود را از دست داده»؛ نه، اینکه یک رئیس‌جمهوری از دست مردم گرفته بشود، مردم به صورت میلیونی بیایند داخل خیابان، این سرمایه‌ی ملّی است. در هیچ نقطه‌ی دنیا چنین چیزی وجود ندارد " ( بیانات ولی فقیه: ١۴/ ٣/ ١۴٠٣ ) بفرموده رهبری مردم همیشه قدردان مسئولین مخلص و خدمتگزار خود هستند. اگر مردم از دولتمردی فاصله می گیرند نه بخاطر سر دادن شعار های انقلابی و پی گیری اهداف و مأموریت های نظام اسلامی است بلکه بخاطر دور شدن او از شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی است. مردم چون دیدند آیت الله رئیسی ره با صراحت شعار های انقلاب را بر زبان می آورد و برابر اجنبی دچار لکنت زبان نمی شود، به او عشق ورزیدند و در سوگ او نشستند: " یک پیام دیگر در این اجتماعات این بود که مردم طرف‌دار شعارهای انقلابند؛ این را نمیتوانند کتمان کنند، چون مرحوم رئیسی (رضوان الله علیه) صریحاً شعارهای انقلاب را میداد، مظهر شعارهای انقلاب بود؛ مردم وقتی از او تمجید میکنند، به او احترام میکنند، در واقع دلبستگی خودشان به شعارهای انقلاب را نشان میدهند، چون او مظهر شعارهای انقلاب بود." ( بیانات ولی فقیه: ١۴/ ٣/ ١۴٠٣ ) بی تردید جاذبه ای که در شخصیت معنوی آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی ره نهفته بود اینگونه مردم را زمان حیات و ممات به خود جذب کرده بود. شهیدی که نزد باری تعالی عزیز شود، در چشم و دل مردم خداجو هم عزیز می شود. این جهانی گرایان بیش از یک قرن است که در تلاش برای گسست جامعه ایرانی از سنت معنوی هستند، اما همچنان تلاش شان را شکست خورده و عبث می بینند. اگرچه آنان حاضر به اعتراف بر این حقیقت نیستند و همچنان حرف های نخ نما شده شان را علیرغم مشاهده اینگونه حماسه های معنوی تکرار می کنند. و معلوم هم نیست که کی و کجا به این حقیقت تلخ برسند که در طرف نادرست تاریخ ایستاده‌اند. درود و رحمت خدا بر آیت الله شهید رئیسی ره ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
جوادالائمه علیه‌السلام مبتکر بحث آزاد اجتماعی است بحث آزاد کار خوبی است، من موافقم با بحث آزاد؛ از اول هم موافق بودم. این نکته‌ی اول که بحث آزاد را ما رد نمیکنیم بلکه استقبال هم میکنیم .مبتکر بحث آزاد اجتماعی امام جواد صلوات‌الله‌علیه است. البته قبل از امام جواد هم در زمان ائمه بحث زیاد میشد، اما اینیکه حالا بنشینند جمعا صحبت کنند امام جواد اول بار این کار را کردند. ۱۳۶۰/۳/۲ او امام و پیشاهنگ حرکت ملت ایران بود خاطره‌ی خونین ۱۷ شهریور؛ دنباله‌ی درس جاوید فراموش‌نشدنی است که امام جواد به ما داده است. چرا یک امام بزرگوار در ۲۵ سالگی به شهادت میرسد؟ و دستگاه جبار زمان این ذریه‌ی پیغمبر را بیش از آن تحمل نمیکند؟ پاسخ به این سخن را زندگی و شخصیت امام جواد به ما میدهد. او مظهر مبارزه‌ی با باطل بود، او کوششگر برای حکومت الله بود. او برای خدا و قرآن مبارزه میکرد، او از قدرت‌ها نمیترسید، او در حقیقت امام و الگو و پیشاهنگ این حرکتی بود که امروز ملت ایران همگی دست به دست آن را تعقیب میکند. سخنرانی به مناسبت ۱۷ شهریور در مصلی نماز جمعه‌ی تبریز ۱۳۶۲/۶/۱۷ زندگی امام جواد علیه‌السلام، الگویی برای جوانان زندگی امام جواد علیه‌السلام هم الگوست. امام جواد علیه‌السلام - امامی با آن همه مقامات، با آن همه عظمت - در بیست‌وپنج سالگی از دنیا رفت. این نیست که ما بگوییم؛ تاریخ میگوید؛ تاریخی که غیر شیعه آن را نوشته است. آن بزرگوار، در دوران جوانی و خردسالی و نوجوانی، در چشم مأمون و در چشم همه، عظمتی پیدا کرد. اینها چیزهای خیلی مهمی است؛ اینها میتواند برای ما الگو باشد. 🔍 ادامه را بخوانید: khl.ink/f/4662
🏴 السلام علیک یا جوادالائمه 👉 @mahdavizadegan
🔹 سیاهه نظام مسایل فقه سیاسی در کلام امام خمینی ره امام خمینی ره ، دهم آبان سال 67 در پاسخ به نامه آقای محمد علی انصاری پیرامون اختلاف نظر میان فقهاء مطالب روشنگرانه مهمی را بیان کرده است. ایشان این اختلاف علمی را مادام که معطوف به اصول نباشد، مغتنم و پویایی بخش و برای نظام اسلامی سازنده دانسته است. امام راحل خود نیز بر اساس دانش اجتهادی و تجربه حکمرانی در بخشی از این پاسخ سیاهه ای از نظام مسایل حکومت را بیان کرده است. مسائلی که به برکت انقلاب اسلامی فرا روی فقیهان نهاده شده است و تا پیش از آن توجه جدی و تام و کمالی نسبت به آنها نبود. و البته این نکته بیانگر داد و ستدهای فقه امامیه با میدان سیاست به معنای عام است. در اینجا آن سیاهه مسائل حاکمیتی در کلام امام خمینی ره را یادآور می شویم تا معلوم گردد که مقدمه پرداختن نظام مسائل فقه سیاسی باور به ثبوت موضوع آن؛ یعنی امر ولایت و حکمرانی است: « . اما امروز با کمال خوشحالى به مناسبت انقلاب اسلامى حرفهاى فقها و صاحبنظران به رادیو و تلویزیون و روزنامه‏ها کشیده شده است،چرا که نیاز عملى به این بحثها و مسائل است؛ مثلًا در مسئله مالکیت و محدوده آن، در مسئله زمین و تقسیم بندى آن، در انفال و ثروتهاى عمومى،در مسائل پیچیده پول و ارز و بانکدارى،در مالیات، در تجارت داخلى و خارجى در مزارعه و مضاربه و اجاره و رهن، در حدود و دیات، در قوانین مدنى، در مسائل فرهنگى و برخورد با هنر به معناى اعم؛ چون عکاسى، نقاشى، مجسمه سازى، موسیقى، تئاتر، سینما، خوشنویسى و غیره. در حفظ محیط زیست و سالم سازى طبیعت و جلوگیرى از قطع درختها حتى در منازل و املاک اشخاص، در مسائل اطعمه و اشربه، در جلوگیرى از موالید در صورت ضرورت و یا تعیین فواصل در موالید، در حل معضلات طبى همچون پیوند اعضاى بدن انسان و غیر به انسانهاى دیگر، در مسئله معادن زیرزمینى و روزمینى و ملى، تغییر موضوعات حرام و حلال و توسیع و تضییق بعضى از احکام در ازمنه و امکنه مختلف، در مسائل حقوقى و حقوق بین المللى و تطبیق آن با احکام اسلام، نقش سازنده زن در جامعه اسلامى و نقش تخریبى آن در جوامع فاسد و غیر اسلامى، حدود آزادى فردى و اجتماعى، برخورد با کفر و شرک و التقاط و بلوک تابع کفر و شرک، چگونگى انجام فرایض در سِیر هوایى و فضایى و حرکت بر خلاف جهت حرکت زمین یا موافق آن با سرعتى بیش از سرعت آن و یا در صعود مستقیم و خنثى کردن جاذبه زمین و مهمتر از همه اینها، ترسیم و تعیین حاکمیت ولایت فقیه در حکومت و جامعه که همه اینها گوشه‏اى از هزاران مسئله مورد ابتلاى مردم و حکومت است که فقهاى بزرگ در مورد آنها بحث کرده‏اند و نظراتشان با یکدیگر مختلف است و اگر بعضى از مسائل در زمانهاى گذشته مطرح نبوده است و یا موضوع نداشته است، فقها امروز باید براى آن فکرى بنمایند. لذا در حکومت اسلامى همیشه باید باب اجتهاد باز باشد و طبیعت انقلاب و نظام همواره اقتضا مى‏کند که نظرات اجتهادى- فقهى در زمینه‏هاى مختلف ولو مخالف با یکدیگر آزادانه عرضه شود و کسى توان و حق جلوگیرى از آن را ندارد » ( صحیفه امام: ٢١/ ١٨٠ ) 🔸 اکنون با ملاحظه مسائل حکمرانی در کلام امام خمینی ره این نکته اساسی قطعی به نظر می‌رسد که لازمه پویایی فقه سیاسی و التفات اجتهادی به مسائل آن اعتقاد و باور به اصل ولایت فقیه است. فقیهی که چنین باور فقهی ندارد هیچگاه وارد بر نظام مسائلی به این گستردگی نمی شود. به عبارت دیگر، فلسفه سیاسی مقدمه فقه سیاسی است. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
https://farsnews.ir/Viewpoint_Plus/1717623604223538136 حماسه سرمایه آفرین ملی ولی فقیه در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، ( ١۴/ ٣/ ١۴٠٣ ) تشییع باشکوه و میلیونی مردم از پیکر رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای همراه‌شان را حماسه‌ای بزرگ همچون تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توصیف کردند که حامل پیام‌های مهمی بود. @mahdavizadegan
🖌 ماه عسل دولت ها دولت ها غالباً پس از پشت سر گذاشتن دوره نفس گیر مبارزات انتخاباتی و تصاحب قدرت، مدتی را به عنوان ماه عسل و رفع خستگی و احیاناً تسویه حساب های اولیه با مخالفان خود سپری می کنند. این گونه دولت های اقتدار طلب در دوران ماه عسل با تکیه بر سرمایه برجای مانده از دولت قبل یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه تلاش می کنند مردم را با پایین نگه داشتن نرخ تورم از خود راضی نگه دارند. آنها کم کم وارد کار شده و احیاناً فکر خدمت به مردم را در دور دوم جدی می گیرند. متأسفانه تجربه دولت های پس از دفاع مقدس اینگونه بوده است. اغلب آنها دور اول ریاست جمهوری را به گذران ماه عسل و رجز خوانی های سیاسی سپری کردند. به همین خاطر، جامعه همواره با رشد نقدینگی و مهار کاذب تورم مواجه بوده است. این وضعیت بویژه در دولت موسوم به تدبیر و امید ( دولت یازدهم و دوازدهم ) شایع تر بود. ماجرای مذاکرات هسته ای و شکل گیری برجام همان دوره ماه عسل دولت یازدهم بود. بطوری که دولت با گره زدن سرنوشت مملکت به واقعیت پوچ برجام دوران خوشی را برای خود و نه ملت، رقم زد. ولی نتیجه آن یک دهه عقب ماندگی و نابسامانی اقتصادی و اجتماعی بود. شاید آیت الله شهید رئیسی ره به هنگام دست گرفتن سکان قوه مجریه گمان نمی کرد که نابسامانی وضعیت موجود خیلی عمیق تر از آنچه که فکرش را می کرده هست. آن شهید عزیز متوجه بود که کارهای عقب مانده و بر زمین مانده در گوشه کنار ایران زمین خیلی زیاد است. مردم تشنه خدمت رسانی دولت مردان هستند ولی فقط وعده های برجامی می شنیدند و بس. به همین خاطر، رئیس جمهور شهید مان از همان آغاز تصدی قوه مجریه با دولت مردان خود شرط کرده بود که این دولت ماه عسل ندارد. الان وقت رجز خوانی و تسویه حساب و لذت قدرت نیست بلکه اکنون وقت کار و خدمت به مردم است. آن شهید عزیز از همان آغاز آستین های خدمت را بالا زد و دفتر کارش را تا دورترین و محروم ترین نقاط کشور توسعه داد و در نهایت در یکی از همان نقاط دست نیافتنی توفیق شهادت نصیب او شد. همواره در این سی و سه ماه خدمت آیت الله رئیسی ره در صدد نوشتن یادداشتی بودم که بگویم ایشان ماه عسل دولت خود را به تاخیر انداخته است تا انشالله به همراه مردم لذت دوران خدمت گذاریش را ببرد. اما تقدیر این شد که شهید رئیسی ره مزد خدمتش را در جوار الهی بگیرد و توفیق "عند ربهم یرزقون" نصیب او شود. دولت آینده باید بفرمایش ولی فقیه از آیت الله شهید رئیسی ره سرمشق بگیرد و ماه عسل خود را به تاخیر اندازد و یا اگر چنین قصدی را دارد چه بهتر که این ماه را در لذت خدمت به مردم بگذراند و نه با طرح های پوچ برجامی و کدخدا بازی. مردم از اینگونه افکار تحقیر آمیز خسته و رمیده اند. مردم خواهان تداوم راه شهید رئیسی ره هستند. 🔸 با ذکر صلوت یاد و خاطره شهید جمهور را گرامی می داریم. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
شهادت پنجمین اسوه مومنان حضرت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد.🏴 👉 @mahdavizadegan
عید سعید قربان بر همه مسلمان مبارک باد. 👉 @mahdavizadegan
⁉️ انتخابات و شاخص سوژگی اگر در نظر برخی ها شاخص‌های مدرن معیار در انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری است، در رأس آنها معیار سوژگی نامزدها قرار دارد. چون به گفته ماکس وبر جامعه شناس شهیر آلمانی در بوروکراسی مدرن که بر پایه عقلانیت ابزاری استوار است، سیادت بوروکراتیک از آن کسی است که از بالاترین سطح عقلانیت ابزاری یا همان سوژگی برخوردار باشد. معیار و شرط سوژگی رئیس جمهور یعنی ترازی از کنش‌گری انتقادی و خود آگاهی و کارشناسی و شناخت عالم جدید است که بر ابژه فرد و جامعه علیرغم میل باطنی آنها تاثیر گذار است. بر این اساس، آیا کنش‌گری که از امتیاز سوژگی دفاع می کند می تواند از عدم ضرورت چنین امتیازی در نامزد اصلح سخن بگوید و بی برنامگی و عدم تخصص نامزد اصلح را مهم نداند؟! چگونه می توان در عالم مدرن با رئیس جمهوری که فاقد شرط سوژگی است ملتی را در مسیر پیشرفت و ترقی قرار داد؟! از سوی دیگر، چگونه می توان نامزدی که شرایط سوژگی ( اندیشه انتقادی، عقلانیت ابزاری، با برنامه بودن ) را دارد به صرف همسو نبودن با تفکر خود بنیادی نامزد اصلح ندانست. مسلماً رئیس جمهوری با چنین ویژگی ای به همراه ایمان و تعهد انقلابی بهتر و دقیق تر می تواند ملت را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دهد. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🔷 تحلیل مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری ١. الحمدلله مناظره توأم با اخلاق مداری و احترام نامزدها نسبت به هم خاتمه یافت و مخاطب را آزرده خاطر نکرد. ۲. می توان نامزدهای مناظره را به دو گروه انقلابی و جریان روزمرگی تقسیم کرد. ۳. جریان انقلابی با مطالعه و برنامه و مسلط بر میدان و با روحیه ما می توانیم و تکیه بر مردم سخن می گفت. سعی شان بر تحریک عقلانی مخاطبان بود تا تحریک احساسی. ۴. اما گروه دوم خیلی مدافع زندگی معمولی و روزمرگی ظاهر شد و عمدتاً به همان سبک و سیاق و شعارهای دولت روحانی سخن می گفت. تداعی‌کننده دهه ۹۰ بودند. حرف های کلی بدون راه حل زیاد می زدند و افق گشایی نکردند. بیشتر سعی در تحریک احساسی مخاطبان خود بودند تا تحریک عقلانی. ۵. نامزدهای جریان روزمرگی خیلی سعی داشتند خود را منتقد وضعیت موجود و جریان مقابل را مدافع آن جلوه دهند. در حالیکه همه می دانند واقعیت امر خلاف آن است و باید آنان پاسخگوی وضعیت موجود باشند. چون ستادهای این جریان از بانیان وضعیت موجود بخصوص در دهه ۹۰ تشکیل شده است. متاسفانه نامزدهای جبهه انقلابی توجه خوبی به این مساله نداشتند. نباید گذاشت جای بانی و منتقد وضع موجود عوض شود. ۶. آقای قاضی زاده هاشمی خیلی خوب از کارنامه سی و سه ماهه آیت الله شهید رئیسی ره دفاع کرد. در شرایطی که دولت دوره چهار ساله اش تمام نشده است انصاف نیست که آن را به زیر تیغ نقد برد. به نظر می رسد که اگر جریان انقلابی در مناظرات بعدی به همین صورت بلکه قوی تر ظاهر شوند اجماع مردمی روی این جریان شکل می گیرد. چنانکه اگر جریان روزمرگی و زندگی معمولی به همین شکل شعاری و کلی گویی و تکرار حرف های مبارزاتی نخ نما شده ی دهه نودی پیش برود، تردید مخاطبانش قوت بیشتری می گیرد. بامداد ۲۹ خرداد ۱۴٠۳ ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
تفسیر به‌رأی ظریف در توجیه برجام بد فرجام جوابیه‌ای به اظهارات عجیب ظریف در رسانه ملی || حجت‌الاسلام داود مهدوی‌زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آقای دکتر ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی که به عنوان دستیار آقای پزشکیان، نامزد ریاست جمهوری در میزگرد سیاسی سیمای جمهوری اسلامی شرکت کرده بود در برابر دیدگان ملت فهیم خطابه ای اغواگرانه و توأم با تحریف واقعیات و بی انصافی ظالمانه نسبت به کارنامه درخشان رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی ره ارائه کرد. اما مهم ترین کم لطفی ایشان مربوط به تفسیر برأیی بود که نسبت به بخشی از آیات سوره انفال داشت. لذا برای تنویر افکار عمومی و دفع تفسیر سلیقگی ایشان به اختصار درباره این بخش از آیات ( ۵۵ تا ۶٢ ) بویژه رابطه میان آنها توضیحاتی را عرض می کنم. سوره انفال از سوره های مدنی است و در آن به بیان احکام جهاد با کفار و تقسیم غنایم و معاهده و صلح با کفار و جنگ بدر و برخی احکام دیگر پرداخته شده است. قرآن کریم در آیه ۵۵ این سوره در وصف کفار بجای کلمه انسان از کلمه شَرَّ الدَّوَابِّ ( بدترین جنبنده ها ) استفاده کرده است تا مؤمنین بدانند با افرادی انسان نما مواجه می شوند. بدانید که کفار اگر هم با شما عهد ببندند همواره پیمان شکنی می کنند و این بخاطر بی تقوایی و نترسیدن شان از خدا است ( آیه ۵۶ ). پس، اصل در معاهده با کفار بیم پیمان شکنی آنها را داشتن است و نباید مسلمانان نسبت به پیمانی که با کفار حربی می بندند خوش خیال باشند. هیچ تضمینی از ناحیه آنها بر پایبندی به عهدنامه های شان نیست. وقتی چنین تضمینی از ناحیه کفار نیست، باید منتظر بود که هر لحظه آنها ممکن است با شما مسلمانان وارد جنگ شوند و یا پیمان نامه را کنار بگذارند و وارد جنگ سرد شوند. هر دو حالت تهدیدی برای مسلمانان محسوب می شود و هر حالت حکم خاصی دارد. پس، اگر کفار بدنبال نقض عهد با مسلمانان وارد جنگ شدند، باید به شدت با آنها جهاد کرد و هر کجا که مسلمانان بر کفار حربی سلطه یافتند، باید آنها را تار و مار و سرکوب کنند ( آیه ۵٧ ). و اگر وارد جنگ نشدند ولی بیم خیانت غیر حربی - و لو تظاهر به پایبندی به عهدنامه می کنند - بود، باید عهد نامه را به سوی شان پرتاب کرد تا بفهمند خدا خدعه و خیانت در پیمان نامه را از هر دو طرف دوست ندارد ( آیه ۵٨ ). قرآن کریم از حکم الهی این دو حالت، مسلمانان را به این اصل هدایت می کند که نباید گذاشت که کفار چنین گمان کنند که از طریق جنگ یا خدعه و فریب در پیمان بسته شده می توانند بر مسلمانان چیره شوند. نباید آنان مسلمانان را ساده لوح بپندارند ( آیه ۵٩ ). اما مسلمانان برای آنکه کفار حربی و دشمنان درباره آنان چنین پنداری را نکنند و به یکی از آن دو حالت و سناریو اقدام نورزند، باید از جهات ابزار و فنون نظامی آنچنان خود را تجهیز کنند که ترس در وجود آنها جاری شود و دست به اقدامات شومی نزنند: " وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ " ( آیه ۶٠ ). سیاق تشریع اصل ارهاب دشمنان اسلامیان در این آیه شریفه بر نکته توأمانی دیپلماسی و میدان اشاره دارد. همزمان با مذاکره با دشمنان باید به تجهیز حد اکثری عدّه و عُدّه نظامی پرداخت. بخاطر اینکه هیچ تضمینی از ناحیه کفار حربی در وفاداری به عهدنامه های شان نیست. ممکن است که کفار حربی خواهان صلح پایدار و کنار گذاشتن آتش بس موقت ( مهادنه ) باشند، باید پذیرای آن بود تا نگویند مسلمانان جنگ طلب هستند. اگر آنها بال صلح طلبی پهن کردند شما نیز پهن کنید. و در این کار به خدا توکل کنید. چون او شنوا و دانای به همه چیز است: "وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ"  ( آیه ۶١ ). اما ای پیامبر! چنین نیست که دشمنان بعد صلح شان به خدعه رو نمی آورند بلکه باز ممکن است که خدعه کنند. چون همانطور که گفته شد هیچ تضمینی بر صلح شان نیست. اگر گمان کنند که مسلمانان در ضعف و سستی بسر می برند، طمع جنگ پیدا می کنند. پس، زنهار تو را به همان نصرت الهی و یاری مؤمنین کفایت می کند ( آیه ۶۲ ). اکنون با بیان آیات مذکور از سوره انفال بنگرید به روخوانی ناقص و تأویلات سلیقه‌ای آقای دکتر ظریف از این آیات شریفه قرآن کریم. او تلاشی عبث داشت تا با این روخوانی معوج و اغواگرانه درستی کارش در عقد قرارداد بی حاصل و نافرجام برجام را توجیه کند. 👉 @mahdavizadegan @rozaneebefarda
🔷 آستانه تحمل دولتمردان شرط خدمت گذار ملت بودن است با مشاهده رفتار زشت و پرخاشگرانه کارشناس همراه آقای پزشکیان ( محمد فاضلی ) در برنامه زنده تلویزیونی که ملت تماشا گر آن بودند، احساس خوبی به من دست. اگرچه این رفتار سخیف او برای رقبا به درستی امتیاز آور است. اما دلیل ناخرسندی از این اتفاق، عمق نگرانی هایی است که می توان از همین حالا با فرض رئیس جمهور شدن آقای پزشکیان پیش بینی کرد. مسلماً ملت از خود می پرسد که ایشان با گرد آوردن افرادی اینچنین که حتی تاب تحمل شنیدن یک مساله بظاهر شخصی را ندارند، چگونه می خواهد مملکتی با هزاران مساله و مشکل را اداره کند. اصل اول در حکمرانی خوب صبر و بردباری است. آن قدر که توصیه به این اصل در سوره های مدنی قرآن کریم آمده در سور مکی نیامده است. چون رسول الله صلی الله علیه و آله در مدینه حکومت می کرد و نه در مکه مکرمه. دولتی که آستانه تحملش تا این درجه پایین و بلکه صفر درجه باشد، از مواجهه مستقیم با مردم پرهیز خواهد کرد. اگر بردبار نباشیم شجاعت مواجهه مستقیم و شنیدن درد و رنج مردم را هم نخواهیم داشت. در نتیجه، اصلی ترین مأموریتی که بخاطر آن از ملت رأی گرفته ایم زمین می ماند و آن اصل خدمت گذاری به ملت است. یادی کنیم از رئیس جمهور شهید مان آیت الله رئیسی ره که ایشان نه فقط شجاعت مواجهه مستقیم برای شنیدن درد و رنج مردم را داشت بلکه عاشق آن بود. چون او اسوه صبر و تحمل ناملایمات به حق و نا حق دوست و دشمن و رقیبان بود. برای همین است که رئیسی ره به رئیس جمهور خدمت شهرت یافت. متأسفانه ما بردباری شهید رئیسی ره در مبارزه انتخاباتی را دیدیم ولی عمق آن را پی نبردیم که چنین شخصی شایسته رئیس جمهور خدمت نامیده شدن را دارد. کما اینکه امروز هم پرخاشگری و عصبانیت کارشناس همراه یک نامزد را مشاهده می کنیم ولی به عمق خشونت طلبی و اقتدارگرایی و عدم تساهل چنین تیمی توجه نداریم. بنابراين، بیشترین کسی که باید از این اتفاق درس بگیرد شخص نامزدی است که با خود چنین کارشناس عصبانی و پرخاشگر و بی ادبی را همراه کرده است. کارشناسی که حاضر نشد حتی به احترام ایشان فروتنی کند و خشم خود را فرو بنشاند. و من متاسفم به حال آن کسان و رسانه هایی که این منکر او را توجیه و بزرگ می شمرند. لذا مهمترین توصیه اخلاقی این بنده خدا به جناب آقای پزشکیان آن است که در انتخاب تیم کارگزاری خود تجدید نظر جدی کند. قطعاً با چنین تیمی نمی توان کابینه وفاق ملی تشکیل داد. این تیم کارشناس به چیزی بالاتر از اصلاح نیاز دارد. این تیم همراه به جراحی نیاز دارد. خصوصاً که هنوز کارنامه شرمسارانه و اسفبار بعضی از آنها در دولت تدبیر از ذهن ملت شریف پاک نشده است. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
👆👆👆 وقتی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در مناظره تلویزیونی برای رأی جمع کردن گفت که مناطق سنی نشین در محرومیت به سر می برند و خدمتی برای آنها نکردیم، دلم به حال خدمتگذاری های گسترده و بی منت جمهوری اسلامی به همه اقوام و مذاهب مختلف سوخت و یاد سفر سال گذشته به سنندج و یادداشت کوتاهی که درباره پیشرفت چشم گیر این شهر نوشته بودم افتادم. به راستی چرا برخی ها برای تصاحب قدرت از راه صداقت و پرهیز از عوام فریبی طی طریق نمی کنند. ممکن است که با بی صداقتی و عوام فریبی باب قدرت را به سوی خود باز کنیم ولی شکی نیست که با این نحو تصاحب، هزاران در از ابواب حقیقت و درستی را بر خود مسدود کرده ایم. 👉 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوشنگ امیر احمدی & ظریف ✔️ رفتار و گفتار آقای ظریف آنقدر قبیح است که حتی جریان معارض هم تاب نمی آورد و بر او می شورد و افشاگری می کند. ببینید هوشنگ امیر احمدی مقیم آمریکا درباره او چه می گوید. ✔️ امروز کارنامه سیاه ظریف مسلکان برای ملت مایه عبرت است. نمی شود از ملت رأی گرفت ولی با دشمن ملت در پیاده رو کشور اروپایی قدم زد. نمی شود به تندی و ترش رویی با نیروهای خدوم انقلاب و ملت برخورد کرد ولی شادی و خنده هایت را با دشمن ملت قسمت کنی. هرگز نمی شود با جماعتی خود تحقیر و پرخاشگر و خشونت طلب ملتی را به سر منزل پیشرفت و تعالی رساند. 👉 @mahdavizadegan
🔶 مصاف عقل و احساس در انتخابات تجربه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در سه دهه گذشته حکایت از آن دارد که همواره این عرصه، رویارویی میان کنش‌گران عقلانی و احساسی بوده است. خط مشی یک جریان برای جلب رأی و نظر مردم، تحریک ساحت عقلانی مردم است. اما جریان دیگر، سیاست تحریک احساسی مردم را تعقیب می کند. گروه اول، مبارزه انتخاباتی خود را بر پایه خردورزی و عقلانیت در گفتار و کردار پیش می برد. آنها سعی می کنند از مسیر ارزش های اخلاقی خارج نشوند. منطقی و مستدل و عاری از هرگونه فریب و اغواگری سخن بگویند. طرح‌هایی دور اندیشانه و جامع الاطراف و عملی ارائه کنند و از رویا فروشی پرهیز دارند. تنها به ذکر مشکلات و مصائب نمی پردازند بلکه در کنار ذکر مسایل به بیان راه حل ها می پردازند. اهل هوچی گری و هنجارشکنی و زیر میز زنی هم نیستند. اما گروه دوم بر خلاف گروه اول بدنبال تحریک احساسات مردم است. هر آنچه که این احساس انسانی را به هر شیوه درست و نادرست تحریک کند مورد بهره برداری قرار می گیرد. در این صورت از مبارزه انتخاباتی هیچ منعی از هوچی گری، فریب، مظلوم نمایی، دروغ، خشونت و پرخاشگری، بزرگ و کوچک نمایی های نادرست، وعده و تطمیع دادن های واهی و رویا فروشی نیست. عمل به این امور به مثابه خط قرمز مبارزه انتخاباتی تلقی نمی شود. زیرا هدف وسیله را توجیه می کند. امروز، واقعیت مصاف کنش‌گری عقلانی و احساسی امر پنهانی نیست که اثبات آن سخت باشد. چنانکه این روزها رویارویی این دو گروه را در جریان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وضوح می توان مشاهده کرد. مهم این است که مردم فهیم با بلند نظری و خیراندیشی انتخاب شان را انجام دهند. آیا می خواهند به ندای عقلانی خود پاسخ مثبت بدهند یا به تحریکات احساسی. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
بسم الله الرحمن الرحیم دکتر سعید جلیلی منتخب اصلح ریاست جمهوری است یاد و نام رئیس جمهور خدمت شهید آیت الله رئیسی ره را گرامی می داریم و بر روح پر فتوح او درود می فرستیم. رئیس جمهوری که انسداد راه خدمت و مردمی بودن را مرتفع کرد و بار دیگر خاطره رئیس جمهور مردمی شهید رجایی را در ذهن ها زنده کرد. دستگاه اجرایی با مجاهدت های شهید عزیزمان ریل گذاری خود را به سوی گفتمان خدمت، مردمی بودن، عقلانیت، عدالت ورزی و دردمندی و غمگساری با مستضعفین و فروتنی تغییر داد و به برکت آن در همین مدت کوتاه سی و سه ماه دستاوردهای بزرگ و درخشانی داشته است. با بررسی منطق و گفتار و عملکرد نامزدهای انقلابی که هر یک شایستگی خدمتگذاری به ملت را دارند، به خوبی می توان به این نتیجه رسید که دکتر سعید جلیلی بیش از دیگران صلاحیت استمرار راه و سرمشق شهید رئیسی را دارد. وجود شاخص‌های رئیس جمهور خوب و مردمی در ایشان هویدا است. دکتر جلیلی منطقی و با برنامه فکر و عمل می کند. بر سیادت عقلانی در مدیریت و ملکداری اصرار می ورزد. با درد و رنج مردم آشنا است و برای حل معضلات عمیق کشوری فکر و برنامه دارد. بدور از اقتدار گرایی و اشرافی منشی و لیبرال مسلکی است. به ظرفیت های بالای ملت بويژه قشر جوان و دانشگاهیان و اصل ما می توانیم باور دارد. برابر ملت رحیم و متواضع است و برابر دشمنان ملت سرسخت و قاطع است. ولایت مدار و پاسدار خون شهداء و مجاهدت های همه خدمتگذاران به ملت است. رفاه و آسایش و امنیت به همراه پیشرفت های علمی از جمله دغدغه های دکتر جلیلی است. او برای رای آوری رویا فروشی و آینده فروشی نمی کند و وعده های کاذب و پوشالی به مردم نمی دهد بلکه سعی می کند با همین امکانات موجود جهانی از فرصت های عملی و امکان پذیر ایجاد کند. هر یک از این اوصاف برای تشخیص نامزد اصلح کفایت می کند تا چه رسد به اینکه همه آنها در یک شخص جمع باشد. از این رو است که آقای دکتر سعید جلیلی را برای ریاست جمهوری اصلح می دانم. ملت شریف ایران! گرچه سی و سه ماه خدمت خالصانه و با شکوه شهید آیت الله رئیسی ره در نظر ما خیلی زود گذشت، اما این زمان برای بانیان فلاکت دهه نود مدت زیادی بود. لذا بیم آن می‌رود که این رانده شدگان اقتدار طلب و مرفهین بی درد در فرصت پیش آمده دوباره باز گردند و راه خدمت و عزت را با انسدادی پیچیده تر از گذشته روبرو سازند. پس، همگان وظیفه داریم که نگذاریم آن دهه سوخته تکرار شود. انشاالله ۴ تیر ۴٠٣ ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ المَعصُومین صلی الله علیهم اجمعین 🌸 👉 @mahdavizadegan
🖌 سناریو برهم زدن انتخابات این روزها که بحث لزوم انصراف برای ایجاد وحدت در جبهه انقلابی مطرح است، هیچ بعید نیست که همین بحث در میان جریان غربگرای اصلاحات قوت گیرد. این جریان در فعالیت‌های انتخاباتی خود توضیح داده که به قصد مشروعیت بخشی به نظام اسلامی مشارکت نکرده اند بلکه مشارکت شان به قصد ( ١ ) تصاحب قدرت و ( ٢ ) تغییرات اساسی در جمهوری اسلامی است. لذا اگر آنان به این جمع بندی برسند که این دو هدف دست نیافتنی است - خصوصاً با فرمایشات محکم و قاطع امروز ( روز عید غدیر ) ولی فقیه در تبیین ضرورت مشارکت حد اکثری و انتخاب اصلح انقلابی - چه بسا بر نامزد منتخب اصلاحات فشار آورند که انصراف دهد. به نظر می رسد که جریان غربگرا برای برهم زدن انتخابات سناریو انصراف را در رفتار حساب شده محمد فاضلی در برنامه زنده تلویزیونی تست کرده است. به هر روی، جبهه معارض می کوشد به هر طریق ممکن برای نظام اسلامی هزینه های سنگین تولید کند؛ گاه با تشویق به عدم مشارکت در انتخابات و گاه با مشارکت به نفع نامزد همسو. این تخریب هم می تواند قبل یا بعد برگزاری انتخابات پی گرفته شود. وظیفه ملت انقلابی است که بر مدار رهنمودهای ولی فقیه هشیار باشد و با مشارکت حداکثری در انتخابات خواب دشمنان اسلام و مسلمین را آشفته سازند. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🔸روستا در افق توسعه بحث آقای دکتر جلیلی درباره روستاها بسیار دقیق و نو است. زیرا غالباً دولتمردان به روستا ها چونان مناطق محرومی تلقی می‌کنند که نیاز به محرومیت زدایی دارند. در این نگاه، روستا به مثابه عامل توسعه و پیشرفت دیده نمی شود. در حالی که روستا یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه است. روستا از منظر توسعه و پیشرفت، لااقل بستر اصلی سه عنصر اساسی در رشد اقتصادی است: کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی. تقویت و پیشرفت علمی این سه رکن اقتصادی روستا عامل بزرگی برای قرار گرفتن روستا در چرخه رشد اقتصادی است. به همین خاطر به نظر می رسد نگاه دکتر جلیلی به روستا از افق توسعه و پیشرفت و نه افق محرومیت زدایی نو و مترقی است. طبیعی است که نگاه توسعه با خود محرومیت زدایی هم می آورد. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
💻 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 🌺 بیانات مهم رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری 👈 ایران قوی؛ جمهوری اسلامی سرافراز با مشارکت بالا و انتخاب اصلح 👈 مردم در انواع مراکز جمعیتی کشور، حضور در انتخابات را دست کم نگیرند و تنبلی و بی‌اعتنایی نکنند‌. ۱۴۰۳/۴/۵ 💻 Farsi.khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه دولت عمران و دولت خسران در دو دقیقه طوفانی توسط نماینده تبریز 👉 @mahdavizadegan
🔷 شرط نقد منصفانه کارنامه دولت ها ولی فقیه در سالگرد ارتحال امام خمینی ره ریاست جمهوری آیت الله شهید رئیسی ره را الگو و سرمشق رئیس جمهوری اسلامی معرفی کردند. ایشان در روز عید غدیر هم اذعان فرمودند که " این دولت سیزدهم از دولتهایی بود که از این ظرفیّتها خوب استفاده کرد. اگر این دولت ادامه پیدا میکرد، بنده احتمال زیاد میدهم که بسیاری از مشکلات کشور، عمدتاً مشکلات اقتصادی حل میشد" ( بیانات: ۵/ ۴/ ۴٠٣) . کارنامه هیچ دولتی منزه از نقد نيست. اما این جایز الخطا بودن مانع نمی شود که عملکرد رئیس دولتی سرمشق دولتمردان نشود. بویژه که سرمشق بودن او با جان نثاری در حین خدمت اثبات شده است. عقل سلیم منتقدان را به انصاف و جوانمردی دعوت می کند. نامهربانی و بی انصافی است که که دولت نا تمام در وقت قانونی را به مثل دولتی که فرصت دو دوره قانونی ( نود و شش ماه ) را پیدا کرده در نظر گرفت و نقدش کرد تا چه رسد به این اینکه نقد دولت تمام را مسکوت بگذارند. البته از جهاتی این قیاس نا برابر را برای معلوم شدن برتری کارنامه درخشان دولت ناتمام بر دولت تمام مغتنم می دانم. چون در همین قیاس معلوم می شود. قیاس دولت عمران با دولت خسران در هر شرایطی برای وجدان های بیدار آموزنده است. متأسفانه ملت در این واقعه تلخ و جانگداز رئیس دولت را از دست داده است. حق این بود که دولت سیزدهم با همان معاون اول تا پایان وقت قانونی کارش را خاتمه می داد تا شرایط برای نقد منصفانه فراهم شود. به هر روی، قضاوت با ملت شریف است که کدام دولت را ترجیح می دهند؛ استمرار دولت سی و سه ماهه عمران یا تکرار کارنامه خسارت بار دولت نود و شش ماهه پیشین را. مردم باید به ندای عقل سلیم خود پاسخ دهند و نه به احساسات هیجانی و دفعی. آنچه مسلم است دولت دکتر جلیلی استمرار دولت شهید جمهور رئیسی ره عزیز است. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
🔶 چرا اجماع در دور اول ضرورت ندارد؟ هر قدر که تنور انتخابات داغ شده است طرح مساله ضرورت وحدت و انصراف یکی به نفع دیگری در میان جبهه انقلابی شدت پیدا کرده است. بطوری که خیلی ها در چند ساعت باقی مانده به روز انتخابات برای آن بی تابی می کنند. ولی به نظر می رسد که شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای نیست که این ضرورت نیاز باشد بلکه باید این ضرورت را برای دور دوم انتخابات ذخیره کرد. مهمترین بلکه تنها دلیلی که برای ضرورت وحدت ذکر می شود خطر رای آوری رقیب اصلاح طلب است. در حالی که چنین خطری توهمی بیش نیست. زیرا جریان رقیب در دو سه هفته مبارزه انتخاباتی موفق به بسیج طرفداران و جلب نظر بخش خاکستری نشده است. نامزد این جریان خیلی که بتواند رسیدن به دور دوم انتخابات است که محتمل است ولی قطعی نیست. اینکه فرد شاخص جریان اصلاحات و رئیس جمهور پیشین دو بار فراخوان می دهند، حکایت از نگرانی های جدی آنان از عدم موفقیت دارد. بنابر این، وقتی در دور اول خطر جدی از ناحیه جریان رقیب، جبهه انقلابی را تهدید نمی کند، چرا باید به اجماع رسید. جبهه انقلابی به چنین اجماعی در دور دوم انتخابات نیاز دارد. البته به شرطی که هر دو نامزد صعود کرده متعلق به این جبهه نباشند. مضافاً اینکه در این مساله شائبه ترفند خارج کردن رقیب انقلابی از سوی دیگر رقیب انقلابی از طریق تشدید تهدید موهوم در ذهنیت جامعه انقلابی وجود دارد. البته امیدوارم که طرح مساله اجماع به این خاطر نباشد بلکه صرفاً بخاطر توهم تهدید کاذب باشد. چون اصلاً چنین اقدامی با مرامنامه اخلاقی جبهه انقلابی سازگاری ندارد. کار درست انقلابی این بود که چنین وحدتی قبل از شروع فعالیت انتخاباتی اتفاق می افتد. آیا بهتر نبود جبهه انقلابی به جای یک قوه، دو قوه را در دست می گرفت. البته قوه قضائیه خارج از این بحث است. اما حالا که چنین نکردند، معقولانه و پسندیده آن است که جبهه انقلابی سرمایه وحدت را در دور دوم هزینه کند تا به نتیجه قطعی برسد. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan