eitaa logo
سایه جنگ
19 دنبال‌کننده
60 عکس
101 ویدیو
1 فایل
روحانی گفت سایه ی جنگ رو برداشتم و البته تحریم, الان سایه ی جنگ کم شده یا تحریم؟
مشاهده در ایتا
دانلود
‏امام علی (ع) میفرمایند: « هر كسی كه سخنش افزايش يافت، اشتباهات او نيز فزوني خواهد يافت و هر كس خطايش افزايش يافت، حيايش كم ميگردد و هركس حيايش كم شد، تقوايش كم ميشود و كسی كه تقوايش كم شود، دلش ميميرد و هر كس قلبش مرد، به دوزخ وارد خواهد شد.» «نهج البلاغه؛ بخشی از حکمت 349» 🔺🔻🔺🔻 پ.ن:‏بعضی اعتراض دارند که توان همه یکسان نیست, اما قطعا ‎ برای ‎ رابطه مستقیمی با توان ما در ‎ دارد. شاید این تعریف مناسب باشد: هرچقدر میشنوید یک درصدش حرف بزنید, از هر تعداد میشنوید برای همان تعداد حرف بزنید. (میشود از دستگاههای ارتباطی مناسب هم کمک گرفت) ‏مثل ‎امام خامنه ای عزیز که با وجود سطح علمی بالا اما در هر استان نماینده دارد و در هر شهر و روستا هم با راه های مختلف ارتباط مردمی را حفظ میکند. افرادی که کمتر میشنوند اما بیشتر حرف میزنند, این خطرناک است! ضمن اینکه ‎ و نگاه به داخل و دوستان باید ویژه باشد, به فرموده حضرت آقا به حق و صبر را باید در جامعه حفظ کرد تا حفظ شود. این ممکن نیست مگر با ترویج گفتمان و اینکه عادت کنیم بیشتر بشنویم و کمتر بگوییم. @Mahdi_12th
عدل و علم امام علی (ع) عقل انسان های دنیا را زنده کرد و با حق و حقوقشان آشنا کرد, به طوری که در تمام دنیا مطالبه کردند و بسیاری از حقوقشان را به صورت تصویب کردند. اما شیاطین انس و جن هم بیکار نماندند, نوشتند🔥🔥🔥 بنی آدم نه خمس میدهد, نه زکات, نه سوغات, هدیه, کمک, نذر و ... در عوض آنقدر خرج میکند و عرف جامعه را جا به جا میکند که همسایه فقیرش مجبور میشود برای همرنگ شدن با جامعه برود در کلان شهرها کار کند. پول و خانه که ندارد میرود سر یک کار با غذا و جای خواب ! یعنی 24 ساعت مطیع صاحب کار باشد که چه چیزی و چی زمانی بخورد, کی و چطور بخوابد, چند ساعت کار کند و ... صاحبکار خدا نشناس طوری تنظیم میکند که خرج غذا و جای خوابش زیاد باشد تا با خرج زیاد وابسته بماند, ساعت کاری 12 ساعت یا بیشتر که فرصت تفکر و بررسی اخبار روز و حقوق شخصی نداشته باشد و در مسائل شخصی و اجتماعی بیسواد باشد ! غذای اسلامی نمیدهد, که مریض بشود و خرج دارو و درمان وابسته ترش کند و ... خلاصه همسایه ها و فامیل ها و دوستان فقیر مجبورند به مافیا کمک کنند و ناآگاه بمانند ! آن وقت همه میگویند تقصیر کارگر است که با بی اطلاعی دارد به خائن ها و فاسدها کمک میکند تا اقتصادشان قویتر بشود!!! ادامه در پست بعد ... @Mahdi_12th
عدل و علم امام علی (ع) عقل انسان های دنیا را زنده کرد و با حق و حقوقشان آشنا کرد, به طوری که در تمام دنیا مطالبه کردند و بسیاری از حقوقشان را به صورت تصویب کردند. اما شیاطین انس و جن هم بیکار نماندند, نوشتند🔥🔥🔥 بنی آدم نه خمس میدهد, نه زکات, نه سوغات, هدیه, کمک, نذر و ... در عوض آنقدر خرج میکند و عرف جامعه را جا به جا میکند که همسایه فقیرش مجبور میشود برای همرنگ شدن با جامعه برود در کلان شهرها کار کند. پول و خانه که ندارد میرود سر یک کار با غذا و جای خواب ! یعنی 24 ساعت مطیع صاحب کار باشد که چه چیزی و چی زمانی بخورد, کی و چطور بخوابد, چند ساعت کار کند و ... صاحبکار خدا نشناس طوری تنظیم میکند که خرج غذا و جای خوابش زیاد باشد تا با خرج زیاد وابسته بماند, ساعت کاری 12 ساعت یا بیشتر که فرصت تفکر و بررسی اخبار روز و حقوق شخصی نداشته باشد و در مسائل شخصی و اجتماعی بیسواد باشد ! غذای اسلامی نمیدهد, که مریض بشود و خرج دارو و درمان وابسته ترش کند و ... خلاصه همسایه ها و فامیل ها و دوستان فقیر مجبورند به مافیا کمک کنند و ناآگاه بمانند ! آن وقت همه میگویند تقصیر کارگر است که با بی اطلاعی دارد به خائن ها و فاسدها کمک میکند تا اقتصادشان قویتر بشود!!! 1400 سال پیش اسلام به ما یاد داد 8 ساعت کار, هفته ای حداقل یک روز تعطیل, سالیانه هم تعطیلات دیگر ... بی برنامه هم نگفت و برای ساعات غیر کاری وظایف مشخص کرد, از جمله: محبت و رسیدگی به خانواده, دعا, تفکر, تفریح حلال, عمل برای مسائل اجتماعی و بررسی برای رفع موانع فَرَج و ... 1400 سال پیش حق به ما گفته شد و مردم مطالبه کردند تا اینکه خیلی جاها قانونی شد, اما شیاطین (قانون با غ) نوشتند . نعمت ها و خوبی ها را از بین بردند, کفر, اسراف, ولخرجی, مریضی و ... را رواج دادند تا مردم وابسته بشوند و مجبور بشوند طبق غانون, قانون را دور بزنند که به مخارج زندگی برسند. بعد از شیفت و جمعه میرود کار دوم, بعد از بازنشستگی میرود کاری دیگر یا ... ضدانقلاب و سلبریتی های ضدمردمی فوتبال و سینما هرگز به حق آزادی مردم اهمیت نمیدهند چون اربابشان ضعیف میشود و نمیتواند خرجشان را بدهد. اما انقلابی ها و پیروان علی علیه السلام چرا غافل شدند؟ درست است که خیلی سخت است اما هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد 🌹 ما ظهور مهدی موعود (عج) را میخواهیم, پس @Mahdi_12th
🌟سیستم پرداخت قرضی با کارت خوان🌟 ⭐خدمتی به کسب و کارها و کم درآمدها⭐ همه به خوبی میدانیم که بدحسابی های بسیاری از افراد باعث ضرر و زیان کسب و کارها و بی اعتمادی به قرض میشود، به گونه ای که خیلی ها قرض نمیدهند و یا با ترس و لرز قرض میدهند. این درحالی است که اگر خیالمان از دریافت یا پس گرفتن قرض راحت باشد حتما این کار را انجام میدهیم تا هم ثواب ببریم و هم چرخه ی اقتصاد و زندگی کسی لنگ نماند. اما چگونه میشود خیالمان از دریافت/ پس گرفتن قرض راحت شود؟ طرح مذکور به این شکل است که کارت را می‌کشید، از دو گزینه ی : ۱_پرداخت نقدی ۲_پرداخت قرضی گزینه ی دوم را انتخاب میکنید. مبلغ و «زمان پرداخت» را تعیین میکنید تا در زمان انتخابی به طور خودکار از طریق کلیه حساب های فرد بدهکار پرداخت شود. (اولویت با کارتی که کشیده شده) در صورت داشتن بدهی، میانگین درآمد ۶ ماه اخیر و حجم بدهی باقیمانده نمایش داده میشود و با تأیید فروشنده(قرض دهنده) ادامه ی فرآیند انجام میشود. البته فروشنده هم با در نظر گرفتن گرفتن وضعیت درآمد طرف مقابل میتواند برایش تخفیف در نظر بگیرد. (خیلی وقت ها با تصور اینکه مشتری ثروتمند است قیمت غیرمنصفانه ای برای یک کم درآمد تعیین میکنیم) لطفاً در انتشار طرح پیشنهادی و رساندن آن به وزارت اقتصاد یاری کنید🙏 @Mahdi_12th
سنگینی بار تحریم ها (جنگ اقتصادی) به دوش چه افرادی بوده است؟ چگونه زحماتشان جبران شود؟ هرچه تخلف و نقصان هست از حس بی عدالتی است. حس کاذب بی‌عدالتی(طمع) را باید سرکوب کرد، اما حس واقعی را باید با درک، شناخت و اقدامات درست التیام داد. اگر حق افراد خسارت دیده داده نشود، انگیزه های منفی همراه آنها خواهد بود. انگیزه هایی از قبیل دزدی، تنبلی، ترک فعل، رشوه و ... ایجاد و تقویت خواهد شد. از زمانی که دهه شصتی ها بالغ شدند تا به الان، که نیروی کار بسیار زیاد بود اما فرصت شغلی کم بود دوران بسیار خاص اقتصادی بود که البته برای همه ی مردم به یک شکل نگذشت. خلاصه باید گفت در گذشته شغل یک حق بود، اما فقط بعضی از مردم از این حق بهره مند شدند. در این بازه ی زمانی مردم به سه قشر تقسیم شدند. قشر اول آنهایی بودند که با مشاغل مستقیم دولتی، پروژه های پیمانکاری دولتی، تسهیلات و وام های دولتی و البته امتیازات دولتی از جمله دفترها و نمایندگی های حتی خصوصی اما با مجوز دولتی و ... توانستند حداقل تا یک حدی از بحران اقتصادی خارج شوند. قشر دوم آنهایی بودند که به صورت حقیقی با سرمایه شخصی و یا به صورت حقوقی در ادارات و شرکت های کاملا خصوصی(بدون امتیاز، وام و تسهیلات دولتی) مشغول کار شدند. این قشر هم با نوسانات ارز و بازار و تحریم ها مستقیما متأثر میشدند. اما قشر سوم که بیشترین خسارت را از تحریم ها، جنگ اقتصادی و بی مسئولیتی، بی‌لیاقتی و ترک فعل برخی مسئولان دیده اند آنهایی بودند که شغل، امتیاز، وام و تسهیلاتی از دولت گیرشان نیامد و به سختی این سالها را طی کرده اند و بعضاً طاقت نیاوردند و به بیراهه و بدراهه گرفتار شدند. این روزها اما اوضاع بالعکس شده و صحبت از کمبود نیروی کار و افزایش سن بازنشستگی میشود. چطور میشود قشر مظلومی را که در دوران سختی به حال خود رها شده بودند امروز به افزایش سن بازنشستگی اجبار کرد؟ شرایط برابر نیست و قطعاً باید گفت تساوی عدالت نیست. قشری که در دوران جنگ اقتصادی جانباز شده باید یاری شود. افرادی که از حق محروم شدند، وظیفه ای هم نباید داشته باشند، مگر اینکه خساراتشات دیده، پذیرفته و پرداخت شود. حداقل حقوقی که به عنوان خسارت دوران رکود اقتصادی برای سالهای بیکاری(بعد از سربازی تا به الان) میتوان در نظر گرفت عبارتند از: » پرداخت حق بیمه مانند شاغلین » پرداخت بیمه بیکاری » پرداخت وام بلند مدت و بدون بهره برای کمک به رفع عقب ماندگی های اقتصادی »دوره مهارت آموزی همراه با حقوق(در صورتی که قبلا سربازی رفته باشند و مهارتهایشان هم مازاد بر نیاز باشد) برای تأمین بودجه هم میتوان از محل مالیاتی تحت عنوان مالیات اشتغال دولتی/ حمایتی (مخصوصا در دوران رکود) + صندوق ملی توسعه + بودجه جوانی جمعیت تأمین کرد. @Mahdi_12th
وقتی در مجالس و شوراهای ما کسی فقیر نیست، پس چه کسی حرف دل مستضعفین را هنگام تصویب قوانین و مقرارات میگوید؟ با توجه به آمارهای رسمی که جدیدا منتشر شده بیش از ۸۰ درصد از قبولی های کنکور سهم دهک های ۸،۹،۱۰ یعنی ثروتمندترین اقشار جامعه بوده، در حالی که سهم دهک های ۱،۲،۳ یعنی فقیرترین اقشار جامعه کمتر از ۵ درصد بوده است. با توجه به و لزوم مسلما این آمار کمابیش برای ها، و انتصابات هم صدق میکند. با این وجود یعنی در مجالس و مجامع و شوراهای تصمیم گیری اقشار مرفه جامعه برای حفظ منافعشان نمایندگان بسیاری دارند، درحالیکه مستضعفان نمایندگان انگشت شماری دارند. نوع حکمرانی کشور ما جمهوری است، اما جمهوری از نوع اسلامی. در شیوه ی حکومت اسلامی برای مسئولان بسیار سفارش شده است و تذکرات بسیاری از جمله، جمله ی معروف امام خمینی «ره» هست که میگوید: وای به وقتی که کاخ نشین مسئول شود. بنابراین برای حفظ منافع مستضعفین باید فکری کرد. شاید اجبار کردن ساده زیستی و دریافت حداقل حقوق برای مسئولین در کنار شرط مدرک تخصصی چاره ی مناسبی باشد. مسئولین باید با همه ی اقشار و اصناف شغلی و با رده های اقتصادی متفاوت ارتباط دائم و آسان داشته باشند تا همه نظرها شنیده شود. @Mahdi_12th
اگر حشره ای کوچک با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به سینه ی تو برخورد کند چیزی نخواهی فهمید؛ کامیون پر باری که با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت میکند اگر به قلعه ی سنگی تو برخورد کند حتما ویرانش میکند. درک سنگینی دست های علی علیه السلام به همین سادگیست. قدرت الهی در وجود کسی جا گرفت که غمخوار عالم هستی بود و تا نفس میکشید هرگز از بار مسئولیت شانه خالی نمی کرد. شاید خیلی ها درد علی (ع) را درک کرده باشند، اما هیچکس در برابر مشکلات علی نبود و علی نشد و علی نمیشود. @Mahdi_12th
خدا روی نعمت هایش، روی بنده های خوبش، دارد؛ اگر قدر ندانیم، زود میبرد ! خدا با آن همه ارحم الراحمین بودنش، اما تاب نمی آورد انسان های خوبش را بی احترامی و قدر نشناسی کنیم. زود میبرد ! خدا تحمل نمیکند نعمت های گرانبهایش ارزان شمرده شوند. نفت؟ طلا؟ واقعا نعمت چیست؟ بنده ای که دارای ارزشهای حقیقی انسانی باشد مظهر آفرینش، اشرف مخلوقات و نعمت گرانبهای خداست. در آخرت با افرادی مثل خودمان همنشین میشویم. در جزیره ای که همه ی ساکنان آن مثل خودم باشند چه میشود؟ آباد میشود؟ (بهشت)؟ خراب میشود؟ (جهنم)؟ اگر همه خوب باشیم بیابان را آباد میکنیم و اگر بد باشیم گلستان را ویران میکنیم. تشخیص بهشتی یا جهنمی بودن افراد به همین سادگیست. انسان خوب نعمت حقیقی خداست. لعنت خدا بر بخیلان و مفسدانی که از وجود فسادستیزان لطمه دیدند؛ از روی کینه و غرض نعمت های حقیقی و ارزشمند خدا را مورد تمسخر و توهین قرار دادند و آه بر مایی که شنیدیم و دیدیم و نهی از منکر نکردیم. افسوس بر ما که نعمت بزرگی را از دست دادیم، اما بی دلیل و بی حکمت نیست، باید قدر نعمت ها را خوب بدانیم. @Mahdi_12th
اگر وفاق میخواهیم باید تعریف واضح و مشخصی از آن داشته باشیم دولت اخیر با شعار وفاق پیروز شد و طبیعتاً موظف به اجرای آن است، در حالی که همین موضوع سرشار از اختلاف و دلخوری بین اقشار مختلف در جامعه شده است. چرا؟ احتمال قریب به یقین به خاطر این است که اصلاً تعریف مشخص و مصوبی از وفاق وجود ندارد و به همین دلیل هرکسی میتواند تفسیر متفاوتی از وفاق داشته باشد. ما یک حکومت جمهوری نوپا داریم که هنوز برای بسیاری از چالش ها خلأ قانون دارد اساسا ما یک حکومت جمهوری نوپا داریم که هنوز برای بسیاری از چالش ها خلأ قانون دارد و برای بسیاری از شعارهای زیبا تعریف مشخصی نداریم، بنابراین مجری و منتقدان هرکدام بر اساس سلیقه ی شخصی می‌توانند نظر متفاوتی داشته باشند و چون تعریف مشخصی در ارتباط با موضوع نیست اختلاف حل نمیشود و اتحاد ایجاد نمیشود. ریشی سوناک و کاملا هریس هندی تبار در بالاترین جایگاه اجرایی کشورهای انگلیس و آمریکا قرار دارند و حتی مسلمانان بسیار زیادی هم در جایگاه مجری یا حتی قانون گذار در کشورهای عضو ناتو فعالیت دارند. با این وجود اما پس چرا آنها در باطل خود اتحاد دارند ولی ما در حق خود اختلاف داریم؟ غرب به دین و نژاد کار ندارد، ولی باید تعریف اختصاصی آنها را از واژه ها بپذیریم! سلیقه های مختلف و خلأهای قانونی ما سبب تفرقه میشود، در حالی که آنها در ریز و درشت چالش ها قانون دارند و کسی نمی‌تواند مانع از خوی استعمارگری غرب در برابر مظلومان جهان شود. ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا علاوه بر اینکه نمی‌تواند طبق احکام قرآن رژیم صهیونسیتی را محکوم کند یا از محور مقاومت دفاع کند، حتی بابت یک انتقاد ساده به جنایات فجیع رژیم صهیونسیتی از کمیته روابط خارجی کنگره اخراج شد. آنها به راحتی رنگین پوستان و ادیان مختلف را قبول میکنند اما باید بر حسب تعاریف غربی فکر کنند. مثلاً آزادی بیان یعنی هیچکس مانع انتشار محتوای در راستای تصمیمات غرب نباشد! حقوق بشر یا ... همه با تعریف غربی است! در علم برنامه نویسی اگر برای هر چالشی دستور از پیش تعریف نشده باشد آن سیستم عامل دچار اخلال یا باگ میشود، چون عقل ندارد که بتواند از خودش تصمیم بگیرد. نهایتها هشدار میدهد و منتظر اپراتور میماند تا به صورت دستی مشکل را حل کند. سیستم عاملی که نمی‌تواند تصمیم شخصی بگیرد باعث ناراحتی کاربران هم نمیشود. رمز اتحاد دشمنان ما در نظم و تعریف قانون برای چالش هاست و رمز محبوبیت و استفاده فراوان از محصولات دیجیتال این است که به کارفرمای خود وفادارند و هیچ کاری بر خلاف دستور انجام نمیدهند. مردم ضعف ها را بر اساس وسع مجری میپذیرند و انصاف دارند؛ اما نافرمانی، تنبلی، نفاق، اختلاس و تبعیض را تحمل نمی‌کنند. تمام مسائل باید قانون و تعریف مشخصی داشته باشند تا تصمیمات سلیقه ای به حداقل برسد در سیاست هم باید اینچنین در همه مسائل قانون و مصداق تعریف شود تا سلیقه ای شدن تصمیمات به حداقل برسد و باعث انسجام و اتحاد در جامعه شود. تمکین از قانون و تصمیمات جمعی یعنی احترام به اتحادمان و کشور عزیزمان ایران، اما تحمل کردن سلیقه ی شخصی یک نفر یا نهایتاً یک قشر خاص کار ساده ای نیست. https://farsnews.ir/Srb110/1726728590870663463 @Mahdi_12th