eitaa logo
حجت الاسلام دومیری
683 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
263 ویدیو
109 فایل
بیانات و بنانات حجة الاسلام مهدی دومیری گنجی ارتباط با ادمین: @ganji_65
مشاهده در ایتا
دانلود
جمهوریت، جلسه پنجم.m4a
30.41M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ سلسله مباحث « جمهوریت » ♦️جلسه پنجم 🔰موضوع: جمهوریت و مشروعیت 🕌 هیئت فداییان حضرت زینب علیها السلام @mahdi_domeiri
♨️ بالاخره سرنوشت زمین قراره چی بشه ؟/ روال احتکار زمین توسط دولت ها ادامه خواهد داشت ؟ 🔻عالی‌ترین جلسه شورای مسکن استان ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ در بشرویه برگزار شد. 🔹اما طبق معمول عالی‌ترین جلسه استان هم در جهت الحاق زمین به بشرویه، خروجی موثری نداشت و باز هم همان وعده روال پیگیری و دالان های اداری. 🔻 ۱۰۰ هکتار زمین آماده برای خانه های ۲۵۰ متری تقریباً یکسال است که پشت درهای بسته مدیران دولتی که مدعی حل مشکل مسکن مردم هستند، مانده است! ابتدا که معاون عمرانی استاندار مشکل آب را مانع الحاق می‌دانستند که به لطف مدیران وزارت حل شد، اما اینبار الحاق همان ۱۰۰ هکتار منتظر تصمیم مجدد جناب آقای عباس زاده و تیم فنی استان است، همان ها که غالبشان همین دو روز پیش در خود بشرویه بودند! اما ظاهراً جلسه تصمیم نهایی حتماً باید در محل مشخص باشد. البته کم کاری برخی مدیران شهرستان و عدم برگزاری جلسه توافق بین متولیان زمین بشرویه هم در این تاخیر و بی نتیجه ماندن جلسه، بی تاثیر نبوده که این موضوع را خود فرماندار باید تشریح کنند. 🔹 ضمن تشکر ویژه بابت حل مشکل هزینه جا به جایی تاسیسات شهرداری و تعیین تکلیف آن. مردم منتظر پاسخ الحاق جناب عباس‌زاده معاون عمرانی استانداری هستند، اگر ۱۰۰ هکتار پیشنهادی الحاق نشد و مجدداً بهانه های جدید مطرح گردد، تنها فرضیه ای که قوت می‌گیرد همان احتکار زمین توسط دولت هاست، که البته این فرضیه برای دولتی که مدعی حل مشکل زمین و مسکن مردم است، قابل پذیرش نخواهد بود. منتظر تصمیم جناب عباس‌زاده و تیم ایشان می‌مانیم ... @heydar_neghasht
حماسه عرفان، جلسه پنجم.mp3
37.45M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله مباحث « حماسه عرفان » ♦️جلسه پنجم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
هدایت شده از اسپیدال
💢 قابل توجه جوانان، نوجوانان / تبیین عمیق شبهات 📌من به شما جوانهای عزیز توصیه میکنم قدر هیئتهایتان را بدانید. من همیشه به جوانها میگویم قدر جوانی‌تان را بدانید؛ این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید، امّا قدر این هیئتها را بدانید. این هیئتها گنجینه است؛ حقیقتاً گنجینه‌ی معتبر و باارزشی است. هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی هیئت باید این جور باشد: هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز باشد. (بیانات رهبری در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی_۱۴۰۱/۰۶/۲۶) 📌در جهان بینی توحیدی و اسلام حاکمیت مطلق از آن خداوند است و ولایت مطلق تنها از خداست. ❓در میان هیاهوی دموکراسی غرب و انواع مدعیان مردم سالاری، نقش مردم در مشروعیت حکومت ها چیست ؟ ❓وقتی لفظ اسلامی بدنبال جمهوری می‌آید، در واقع دایره اختیارات مردم تا کجاست ؟ ❓مردم سالاری واقعی در غرب محقق می‌شود یا در اسلام ؟ ❓اصلاً ریشه جمهوریت از کجاست و به چه معنی است ؟ 🔹پاسخ به این شبهات و ده ها سوال جوانان و نوجوانان پیرامون نقش مردم در حکومت، در سلسله مباحث جمهوریت حجت الاسلام و المسلمین مهدی دومیری. 🎤دهه اول محرم، هر شب راس ساعت ۲۱، میدان اصلی شهر، حسینیه رباطی. 🌲 پایگاه خبری 🌲 🌲@espidal_ir🌲
جمهوریت، جلسه ششم.mp3
46.84M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ سلسله مباحث « جمهوریت » ♦️جلسه ششم 🔰موضوع: ولی الهی، جمهور، خواص 🕌 هیئت فداییان حضرت زینب علیها السلام اعتذار و تصحیح در سخنرانی، آیهٔ ۱۱۲ سوره هود را به صورت « فاستقم کما امرت و الذین معک » قرائت کردم که صحیح آن « فاستقم کما امرت و من تاب معک » هست. بدین وسیله اصلاح شده و عذر خواهی می کنم @mahdi_domeiri
حماسه عرفان، جلسه ششم.mp3
34.57M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله مباحث « حماسه عرفان » ♦️جلسه ششم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم پدیده در پیاده رو نشستن بانوان در اواخر دههٔ محرم برای نظاره گر بودن دسته های عزاداری، چالشی است که هر ساله دلسوزان و مطلعین فرهنگی از آن می نالند و خواهان تغییر رویهٔ آن هستند. چالشی که فارغ از سدّ معبر بودن و ایجاد مزاحمت برای عابرین، در معرض دید بودن بانوان محترم، عامل اساسی مخالفت با آن می باشد. نگاهی به عکس ها روشن می کند که بانوان چونان به این امر اهتمام دارند که از چند روز قبل با پهن کردن پارچه و پتو و ...، جای خود را تثبیت می کنند و مسابقه ای نفس گیر برای پیدا نمودن جایی برای نشستن جریان می یابد. غیر قابل پذیرش بودن این سنت، به راحتی در همین عکس ها هویدا است. غالبا بزرگواران فرهنگی شهرستان - از مسؤولین محترم تا نیروهای مردمی عزیز -، به اصل واقعه می پردازند و آن را نقد می کنند و به عمق و ریشه توجه کافی نمی شود. از نگاه جامعه شناسانه، این پدیده ریشه در « مردانه بودن » عزاداری دارد. در طول تاریخ متاسفانه عزاداری به سمتی رفت که رنگ و بوی مردانه به خود گرفت و زنان اگر هم حضوری داشتند، در حد سیاهی لشگر و طفیلی محسوب می شدند و می شوند. به گونه ای که اگر در مجلسی زنان حضور نداشته باشند، هیچ گزندی به برپایی مجلس وارد نمی شود. در صورتی که در مورد مردان، چنین مطلبی صادق نیست. حتی در نام گزاری شب های دههٔ اول، کاملا مردانه عمل شده. سخنران مرد، مداح مرد، سینه زن مرد، میون دار مرد، اشعار مربوط به مردان، و اساسا محور بودن مرد در عزاداری های مرسوم، موجب شده که زنان برای خود نقشی اصلی و اصولی در عزاداری قائل نباشند. @mahdi_domeiri
این طفیلی بودن در عزاداری، موجب شد که زن که در متن عزاداری نبود، به حاشیه رانده شود و طبیعی است که اهالی حاشیه، اهل تماشاگری هستند. زنان در پیاده رو می نشینند تا تماشاگر عزاداری مردانه باشند و لااقل در حد تماشا کردن، عرض ارادتی به پیشگاه سیدالشهداء علیه السلام داشته باشند. راه علاج این ناهنجاری - که البته منحصر به شهر ما نیست و بانوان تقریبا در همه جای کشور، نسبت به عزاداری تماشاچی هستند - این است که از حاشیه به متن بیایند و مجلس اختصاصی برای خود داشته باشند تا نیاز فطریِ عزاداری برای خون خدا را در خود مرتفع سازند و رغبتی برای تماشای عزاداری مردان نداشته باشند. بازتعریف عزاداری و گنجاندن عزاداری زن محور در کنار عزاداری مرد محور، از ضروریات جامعه بانوان ما در سطح کشور است. تأسیس هیئت « بنات المهدی » شهرستان بشرویه، ( با آدرس مجازی @banat_almahdy ) گامی در جهت تحقق این مهم است. هیئتی زنانه و دخترانه که علاوه بر محرم، در طول سال نیز به صورت هفتگی - در عزا و شادی -، برنامه و مجلس آن برقرار است. برای نامگذاری زنانه روزهای دهه اول محرم، لیست زیر پیشنهاد می گردد: روز اول: همسر زهیر و همسر حبیب. روز دوم: مادر و همسر وهب. روز سوم: حضرت رقیه. روز چهارم: مادر حضرت قاسم و حضرت علی اکبر. روز پنجم: حضرت فاطمه و حضرت سکینه، دختران امام حسین علیه السلام. روز ششم: حضرت رقیه، خواهر امام حسین و همسر مسلم و مادر طفلان مسلم. روز هفتم: اهل حرم و اسارت. روز هشتم: حضرت ام البنین علیها السلام. روز نهم: حضرت رباب علیها السلام. روز دهم: حضرت زینب و حضرت ام کلثوم علیهما السلام. شعرا باید شعرهایی با محوریت نقش زنان در کربلا بگویند و مداحان خانم، این شعرها را در هیئات زنانه بخوانند تا بدین وسیله آرام آرم بانوان، از حاشیه به متن بیایند و عزاداری از صرفا مردمحور بودن خارج گردد. @mahdi_domeiri
جمهوریت، جلسه هفتم.mp3
43.62M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ سلسله مباحث « جمهوریت » ♦️جلسه هفتم 🔰موضوع: جمهوریت، لیبرالیسم، سوسیالیسم، دموکراسی 🕌 هیئت فداییان حضرت زینب علیها السلام @mahdi_domeiri
حماسه عرفان، جلسه هفتم.mp3
39.73M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله مباحث « حماسه عرفان » ♦️جلسه هفتم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
غیرت دینی و ولایتمداری.mp3
18.7M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ غیرت دینی و ولایت مداری ✅ هیئت خانگی ✅محرم ۱۴۴۵ 🎙 سخنران: @mahdi_domeiri
جمهوریت، جلسه هشتم.mp3
51.39M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ سلسله مباحث « جمهوریت » ♦️جلسه هشتم 🔰موضوع: جمهوریت و اقتدارگرایی دولتی 🕌 هیئت فداییان حضرت زینب علیها السلام @mahdi_domeiri
حماسه عرفان، جلسه هشتم.mp3
37.38M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله مباحث « حماسه عرفان » ♦️جلسه هشتم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
حماسه عرفان، جلسه نهم.mp3
43.59M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله مباحث « حماسه عرفان » ♦️جلسه نهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
جمهوریت، جلسه نهم.mp3
41.02M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ سلسله مباحث « جمهوریت » ♦️جلسه نهم 🔰موضوع: جمهوریت و نظام سازی 🕌 هیئت فداییان حضرت زینب علیها السلام @mahdi_domeiri
حماسه عرفان، جلسه دهم.mp3
43.05M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله مباحث « حماسه عرفان » ♦️جلسه دهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام @mahdi_domeiri
جمهوریت، جلسه دهم.mp3
42.54M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ سلسله مباحث « جمهوریت » ♦️جلسه دهم 🔰موضوع: جمهوریت و شفافیت 🕌 هیئت فداییان حضرت زینب علیها السلام @mahdi_domeiri
جمهوریت، جلسه یازدهم.mp3
39.06M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ سلسله مباحث « جمهوریت » ♦️جلسه یازدهم 🔰موضوع: جمهوریت و رسانه 🕌 هیئت فداییان حضرت زینب علیها السلام @mahdi_domeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ در کل ایران تاکنون فقط ۱ درصد از سرزمین به ساخت روستاها و شهرها اختصاص داده شده 🔻دکتر عباس جهانبخش، کارشناس حوزه زمین و مسکن : 🔹 بستن کمربند محدوده شهرها و یا به عبارتی احتکار زمین توسط دولت باعث عقب افتادن سن ازدواج، سست شدن کانون خانواده، تشنج در جامعه شده است. دولت از فرار سرمایه‌دارها از سرمایه‌گذاری در حوزه زمین می‌ترسد!! به همین خاطر از آزاد کردن زمین خودداری می‌کند. پ.ن : طبق 👈 صورتجلسه مورخ ۵ دیماه ۱۴۰۱، با امضا همه ادارات ذیربط شهرستان، ۱۰۰ هکتار زمین جدید برای الحاق و ساخت خانه های ۲۵۰ متری آماده است که حدود یک‌سال است با مخالفت معاون عمران استاندار و برخی مسئولان ذیربط استان رو به رو است و در نهایت در شهری کویری، زمین بصورت قطره چکانی آزاد می شود! چرا ؟ @heydar_neghasht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم متن (۱) تصاویری که مشاهده می نمایید، عزاداری جمعی و متحدانه مردم شریف ابرکوه است که همانند رژه ارتش، منظم، با شکوه، پر تعداد و متحدانه صورت گرفته است. دنیا در تظاهرات دینی و اجتماعی، به سوی تشکیل اجتماعات بزرگ رفته و این مسیر را تا حدود زیادی پیموده است. اجتماعات بزرگ هم برای اهالی آن اعتقاد امیدآفرین و تقویت کننده است، و هم برای دشمنان یأس آور و زجر دهنده. الحمد لله در این سال ها، شهرستان های زیادی در کشور عزیزمان به مرور، به سوی عبور از تجمعات کوچک محله ای و قبیله ای، و نائل شدن به تجمعات بزرگ و یک دست و بدون تمایزات کوچک کننده رفته اند. قویاً معتقدم رسومات محلی در عزاداری باید محفوظ بماند، اما باز هم قویاً معتقدم که اجتماعات بزرگ این رسومات را بهتر به نمایش می گذارد. شاید در شهری هیئات مختلفی باشند که از برخی از جهات اصولی تفاوت دیدگاه داشته و قابلیت اجتماع و وحدت را نداشته باشند. اما هیئاتی که از جهات مختلف اصولی اختلافی ندارند، دیر یا زود باید به سوی وحدت رفته و از قطره های کوچک بودن دوری جسته و به اقیانوس پهناور تبدیل شدن بگروند. @mahdi_domeiri
متن (۲) به طور مشخص در مورد هیئاتی که واقعه عاشورا را یک امر تاریخیِ مربوط به سال ۶۱ هجری تلقی نکرده و دامنه آن را تا امروز امتداد می دهند و همانند سردار عزیزمان جمهوری اسلامی را حرم تلقی کرده و استکبار جهانی را یزید زمان دانسته و از شهدا و امامین انقلاب خواندن در هیئت را منافی با عزاداری نمی دانند و بلکه معتقدند با چنین کاری عمق بیشتری به عزاداری داده اند، پیشنهاد می دهم آرام آرام به سمت گذر از اسم حرکت کرده و هیئتی متشکل از نیروهای انقلاب و با جمعیت خیره کننده تشکیل دهند. گاهی از برخی هیئت ها تنها نامی باقی است و افراد مشخص گاهی تحت عنوان فلان هیئت مشغول عزاداری می شوند و گاهی همان افراد تحت عنوان هیئتی دیگر. و نمی دانم باید نام این تعصب بر « باقی ماندن اسم » را چه گذاشت؟. پیشنهاد تجمیع هیئات همسو و همفکر در مقوله نظام و انقلاب و ولایت فقیه، پیشنهادی است که دیر یا زود محکوم به تحقق است و چاره ای جز این برای نیروهای انقلاب باقی نمی ماند. منتها برد در پیشگاه الهی، با کسانی است که طلایه داران این امر مقدس باشند و زودتر به از خودگذشتگی برسند. هیئات گاهی خانگی است و گاهی غیر خانگی. هیئات خانگی از ضروریات است که در هر کوی و برزنی باید علم این هیئات خانگی برافراشته باشد. جمعیت کم هم هیچ خللی به این هیئات وارد نمی سازد. اما هیئت های غیر خانگی که به واسطه تعدد، دچار کمی جمعیت هستند، در حالی که می توانند با تشریک مساعی شکوه بیشتری پیدا کنند، به نظر میرسد که در شأن نباشند. در این خصوص مباحث نظری متعددی وجود دارد که فعلا عنان قلم باز می کشم و اینگونه مباحث را باید در فضای حقیقی دنبال نمود. نیت صرفا ارائه اصل پیشنهاد بود که به این واسطه عزیزانی که دارای چنین دغدغه ای هستند یکدیگر را یافته و با گفتگوهای حضوری، حرکت در این مسیر را آغاز کنند ان شاء الله. @mahdi_domeiri