eitaa logo
حجت الاسلام دومیری
710 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
275 ویدیو
109 فایل
بیانات و بنانات حجة الاسلام مهدی دومیری گنجی ارتباط با ادمین: @ganji_65
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم این کلیپ به عنوان طنز ساخته شد و به عنوان طنز منتشر و دست به دست می شود. اما بیانگر حقیقتی بس سترگ است. برخورد با ناهنجاری های اجتماعی در سطح عموم جامعه، جز توسط خودِ مردم، ممکن نیست، و اگر هم توسط ارگان های حاکمیتی برخوردی صورت بپذیرد، سرانجام مطلوبی نخواهد داشت. مردم باید حق و تکلیف جمهوریتِ خود را به همان گستردگی و وسعتی که اسلام و نظام اسلامی و امامین انقلاب انتظار دارند، درک و باور کنند؛ نه آنگونه که برخی از سیاسیون می پسندند که جمهوریت صرفا محدود به انتخابات و راهپیمایی ها شود. اگر این درک عمیق و گسترده اتفاق افتاد، اگر عموم جامعه دریافت که جمهوریت به معنی دخالت در تمام شؤون جامعه حق او است و نیز تکلیفش، آن روز، روز عید حقیقی این جامعه است. چرا که دیگر هیچ مانعی بر سر راه این مردم متدین برای دستیابی به آرمان های اصیل انقلاب و نظام اسلامی، وجود نخواهد داشت. جمهوریت حقیقی - با همان مفهوم عمیق و گسترهٔ وسیع اش - یکی از مهمترین اهداف میانی ارسال رسل علیهم السلام، و نیز یکی از محکم ترین پایه های ظهور و حکومت امام زمان روحی له الفداء است. یکی از ضروریات جهاد تبیین، تبیین این حق و تکلیف برای مردم است که اگر این تبیین به خوبی جاگیر شود، سیل خروشان حضور ملت در همهٔ عرصه ها، بسیاری از تباهی ها را خواهد شست. لِمِثْلِ هَٰذَا فَلْيَعْمَلِ الْعَامِلُونَ ( صافات: ۶۱ ) @mahdi_domeiri
10)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
37.07M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه دهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 پنج شنبه| ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
11)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
38.97M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه یازدهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 شنبه| ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
12)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
37.65M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه دوازدهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 یکشنبه| ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
13)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
41.38M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه سیزدهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 دوشنبه| ۳٠ اردیبهشت ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
14)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
38.55M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه چهاردهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 سه شنبه| ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
15)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
44.44M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه پانزدهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 چهارشنبه| ۱ خرداد ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
16)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
38.07M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه شانزدهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 پنج شنبه| ۲ خرداد ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
17)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
31.74M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه هفدهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 شنبه| ۴ خرداد ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
18)ماهیت انقلاب اسلامی.mp3
29.45M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه هجدهم 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 دوشنبه| ۶ خرداد ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم صفحه (۱) واقعیت این است که بسیاری از ما، بر اساس میل و خوش آمد خود، دینداری می کنیم، و نه بر اساس واقعیت. به عبارت دیگر، چون از دینداری لذت می بریم و مطابق میل ما است، متدین هستیم. نشانهٔ این گونه دینداری، دینداری گزینشی است. یعنی تنها به مواردی از دین، پایبند هستیم که با میل ما مطابقت می کند، و در عین حال مواردی که برایمان سخت تر و تلخ تر است را، نادیده می گیریم. به عبارت دیگر، اینگونه افراد دینداری می کنند برای این که لذت ببرند، و این لذت صرفا در جایی است که دستورات دین مطابق میل و خواسته های آنها باشد. لذا اگر دستوری از دین فاقد معیارهای « لذت گرایانه » بود، از آن پرهیز می نمایند. خداوند متعال برای اینکه اینگونه دینداران را ( که اکثریت هستند ) از متدینان واقعی جدا کند، قانونی دارد به نام « امتحان ». أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ. وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۖ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ. ( عنکبوت: ۲ - ۳ ) آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما ایمان (به خدا) آورده‌ایم رهاشان کنند و هیچ امتحانشان نکنند؟. و محققا ما امتهایی را که پیش از اینان بودند به امتحان و آزمایش آوردیم، و همانا خدا دروغگویان و راستگویان را کاملا می‌شناسد. اینگونه از متدینین در مقام مواجهه با امتحان و بلا و سختی، به دو دسته منقسم می گردند: ۱- آنهایی که رندانه در برابر دستوراتی از دین که فاقد معیارهای لذت گرایانه و عدم تطابق با میل آنها است، می ایستند و آنها را زیر پا گذاشته و از آن عبور می نمایند و در امتحان ابتلا و سختی و مشقت، رفوزه می شوند. ۲- آنهایی که سعی می کنند از رو به رو شدن با چنین دستوراتی بپرهیزند و به واسطه پرهیز از چنین ابتلائاتی و در واقع با پاک کردن صورت مسأله، دیانت خود را محفوظ بدارند. دسته دوم احیانا خود را افراد با تقوا و مومنی محسوب می کنند که به دستورات دین پایبندند و اهل اطاعت خداوند متعال می باشند، و چه بسا گرفتار عُجب هم شوند. اما غافل از این هستند که: وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ ( آل عمران: ۵۴ ) با خدا مکر کردند و خدا هم در مقابل با آنها مکر کرد، و خدا از همه بهتر تواند مکر کرد. یکی از سنت های الهی، غربالگری است. قال لی أبو عبد الله ع و الله لتكسرن كسر الزجاج و إن الزجاج يعاد فيعود كما كان و الله لتكسرن كسر الفخار و إن الفخار لا يعود كما كان و الله لتميزن و الله لتمحصن و الله لتغربلن كما يغربل الزؤان من القمح». ربیع بن محمد المسلی روایت می كند كه امام صادق به من فرمود: به خدا قسم مانند شكستن شیشه شكسته می شوید و بدرستی كه شیشه بازگردانده می شود و به همانگونه كه بوده است بر می گردد، و به خدا قسم شما مانند كوزه ها شكسته می شوید و همانا كه كوزه به همانگونه كه بوده است بر نمی گردد. به خدا قسم شما از همدیگر جدا می شوید، به خدا قسم شما خالص می شوید، به خدا قسم شما مانند غربال كردن تلخه گندم از گندم غربال می شوید. یکی از این راه ها، احاطه شدن به سختی است. یعنی شرایطی برای اینگونه مومنان رقم می خورد، که از هر طرف بخواهند از امتحان سختی بگریزند، با سختی دیگری رو به رو می شوند. اینجا است که ناچارا باید با دستوراتی از این مواجه شوند که مطابق میلشان نیست و رغبتی به انجامش ندارند. اینجا، آنجایی است که بسیاری خود می فهمند که چه مقدار از دین دور بودند و گمان می کردند که متدین و با تقوا هستند. در مورد همین مسأله است که امام حسین علیه السلام می فرماید: إِنَّ النَّاسَ عَبِیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلَی أَلْسِنَتِهِمْ یحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیانُونَ. به راستی که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آن ها است. و مادام که برای معیشت آنها مفید باشد پیرامون آن هستند. و وقتی به بلا ( و رنج و سختی ) آزموده شوند، دین داران اندک اند. @mahdi_domeiri
صفحه (۲) خلاصه کلام اینکه، دینداری از سر نفسانیت، انسان را به چنین ورطه ای سوق می دهد. انسان باید تلاش کند که مطیع مولا باشد و هر دستوری که داد ( فارغ از لذت بردن از دستور یا رنج بردن از آن ) انجامش دهد. به عبارت دیگر، ملاک اعمالش، « خوشایند و رضایت خودش » نباشد، بلکه « خوشایند و اراده مولایش » باشد. عمر کوتاه است و زمان برای اصلاح خود کم و « خیر الماکرین » در کمین دینداران عوام مسلک که « إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ » ( فجر: ۱۴ ). تا دینداری ما عالمانه و حقیقی نشود، در لشگر امام زمان جایی نخواهیم داشت. امام خامنه ای فرمود: شما جوانان عزیز که در آغاز زندگی و تلاش خود هستید، باید سعی کنید تا زمینه را برای آن‌ چنان دورانی آماده کنید؛ دورانی که در آن، ظلم و ستم به هیچ شکلی وجود ندارد؛ دورانی که در آن، اندیشه و عقول بشر، از همیشه فعالتر و خلاقتر و آفریننده‌تر است؛ دورانی که ملت ها با یکدیگر نمی‌جنگند؛ دستهای جنگ‌افروز عالم - همان هایی که جنگهای منطقه‌ ای و جهانی را در گذشته به راه انداختند و می‌اندازند - دیگر نمی‌توانند جنگی به راه بی ندازند؛ در مقیاس عالم، صلح و امنیتِ کامل هست؛ باید برای آن دوران تلاش کرد. قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست. در روایات، « واللَّه لتمحّصنّ » و « واللَّه لتغربلنّ » است؛ به شدت امتحان می‌شوید؛ فشار داده می‌شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدان های مجاهدت، انسان های پاک امتحان می‌شوند؛ در کوره‌های آزمایش وارد می‌شوند و سربلند بیرون می‌آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفیِ مهدی موعود ( ارواحنا فداه ) روز به‌ روز نزدیکتر می‌شود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ شعبان، روز عید بزرگ است. ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ @mahdi_domeiri