eitaa logo
مهدی پیروزمند
650 دنبال‌کننده
249 عکس
101 ویدیو
5 فایل
راه ارتباطی: @mosaferehaq
مشاهده در ایتا
دانلود
۸/۱ «چرا باید انقلاب می‌کردیم؟» «فلسفه وجودی جمهوری اسلامی در ۳۰ ثانیه» 🖋مهدی پیروزمند 🔸 تامل در حقیقت «غیبت»، روشن می‌دارد که حضور منجی موعود، متوقف بر یک گرایش عمومی و آمادگی همگانی در میان مومنین است‌. اگر بنا بود همه کارها به معجزه و هنر دست اولیاء الله سامان یابد که نیازی به غیبت و انتظار نبود! همان ۱۲۰۰ سال پیش حضرت حق کار را یکسره می‌کرد. 🔸 ایجاد گرایش و آمادگی همگانی راهی جز تشکیل حکومت امام زمانی ندارد. که حکومت طاغوت، فضای جامعه را به سوی غفلت و شهوت سوق می‌دهد و حکومت اسلامی به سوی معنویت و فطرت. از همین جا معلوم می‌شود حرف کسانی که می‌گویند «روحانیت باید یک گوشه می‌نشست و دامن خود را به سیاست و قدرت آلوده نمی‌کرد تا محترم می‌ماند» چقدر تباه است. 🔸 دغدغه های معیشتی و فرهنگی، استقلال‌خواهی و عزت‌طلبی و... همه به جای خود؛ اما یگانه فلسفهٔ اصلی برای تولد و بقاء انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظمی‌ است. 🆔 @mahdi_pz
۸/۲ «زمینه‌ساز ظهور! تولدت مبارک» «انقلابتون چه گلی به سر مملکت زد؟» 🖋مهدی پیروزمند 🎂 انقلاب روح‌الله به کوری چشم دشمنانِ خارجی و داخلی‌اش، ۴۶ ساله شد. 🔥در بازار داغِ اپوزسیون‌گری با پتکِ مشکلات اقتصادی و فرهنگی اصل انقلاب را می‌کوبند. می‌گویند با این همه ادعا انقلاب کردید، آخرش چه شد؟ اوضاع اگر بدتر نشده باشد بهتر هم نشد. در پاسخ، شش مورد از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب را می‌شمارم. 🇮🇷 انقلاب اسلامی: 1⃣ اسلام را از تنگنای عزلت به بلندای عزت رساند. رویای تمام اولیای الهی در گرایش توده‌‌های مردم به «ولایت» را عینیت بخشید. فقه ناب جعفری را بر راس امور نشاند و محور تمام قوانین و تصمیم‌های اساسی در کشور قرار داد. 2⃣ ایران را از درهٔ اضمحلال فرهنگی نجات داد. خالق عبادت‌های دسته‌جمعی و چند میلیونی شد و شعلهٔ معنویت را بیش از همیشهٔ تاریخ در این مرز و بوم، مشتعل کرد. 3⃣ گوهر گمشدهٔ استقلال را برای ایران باز یافت. ایران را از «حافظ منافع آمریکا در منطقه»، به «صحنه‌گردان منطقه» و «بازیگر موثر جهانی» تبدیل کرد. 4⃣ با صدور معنا و انگیزه‌های فطری خود، دل‌های مومنین عالم را تکان داد. معمار جبههٔ مقاومت شد و اینگونه غرب آسیا را از سرازیری سقوط درآورد. 5⃣ مفاهیم فروخفتهٔ متعالی را بازتولید کرد. با مفهوم «ایثار» و «شهادت» نگذاشت یک وجب از خاک کشور کم شود. با مفهوم «احسان» و «امداد»، به هواخواهی از مستضعفین و پابرهنگان برخاست. با مفهوم «کار جهادی» و «مواسات»، گام‌های بزرگی در رفع فقر از زندگی میلیون‌ها نفر برداشت. با مفهوم «خودباوری» و «خودکفایی» به مرزهای دانش رسید و ایران را در هزاران شاخه، بی‌نیاز از بیگانه کرد. با مفهوم «ظلم‌ستیزی» و «مقاومت» منطقه استراتژیک خود را از حلقوم غرب و شرق بیرون کشید. 6⃣ استانداردهای زندگی و سطح رفاه مردم ایران را به شدت بالا برد. در ارتقاء زیرساخت‌های کشور مانند راه‌ها و سدها و کارخانجات و نیروگاه‌ها شاهکار کرد‌. ملزومات زندگی مانند نان و آب و برق و گاز و اینترنت و بنزین و گازوئیل را آسان و ارزان در دسترس کل کشور قرار داد. در بهداشت و درمان ایران را از احتیاج مطلق به دیگر کشورها، به صادرکننده پزشک و تجهیزات و تکنولوژی و دارو تبدیل کرد و امید به زندگی را در ایرانیان ۲۰ سال افزایش داد. در آموزش، کشوری وابسته و کم‌سواد تحویل گرفت و کشوری تحصیل کرده و پیشگام در عرصه‌های علمی تحویل داد. در رشدِ کمی و کیفی تغذیه مردم، و ‌رشد کمّی و کیفی وسائل زندگی مثل خودرو و لوازم خانگی هم آمارها (و وجدان‌ها) خبر از عملکرد درخشان انقلاب می‌دهند. 7⃣ اصل وجود خود و قانون اساسی خود را با شجاعت به رای مردم سپرد. مردم را تصمیم‌گیر واقعی کشور کرد. به مردم حق انتخاب داد. هزینه‌های اشتباهات احتمالی مردمش را به جان خرید تا به آنها فرصت رشد و خِرَدورزی بدهد؛ چون می‌دانست ظهور حضرت صاحب بدون رشد مردم ممکن نیست. 🆔 @mahdi_pz
۸/۳ «پاسخ به تمام شبهات پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی در یک دقیقه» 🖋مهدی پیروزمند ⁉️ ممکن است با خواندن مطلب قبل، حتی به ذهن شما که انقلابی هستید اشکالاتی برسد. مثلا بگویید «شعله معنویت الان کجای جامعه مشتعل شده که ما نمی‌بینیم؟!» یا اینکه «واقعا عملکرد انقلاب در افزایش سطح رفاه مردم درخشان بوده؟؟ پس این کاهش قدرت خرید مداوم ‌و این همه فقیر و بیکار تو مملکت چی میگن؟» تقریبا همهٔ اشکالاتی که به دستاوردهای انقلاب می‌شود با این مطلب قابل حل است: ❇️ کلان‌دستاوردها، در بستر «نسبیت» و «کلی‌نگری» معنا می‌یابند. وگرنه برای هر دستاوردی در هر گوشه از عالم می‌توان مثال نقض پیدا کرد. نسبیت یعنی این دستاوردها را باید در مقایسه با گذشتهٔ خودمان و در مقایسه با سایر انقلاب‌ها و کشورها دید؛ ‌و در اعتبارسنجیِ آنها موانع متعدد داخلی و خارجی که پیش پای انقلاب بود در نظر گرفت. 👈🏻 مثلا اگر در خلأ، وضعیت آرمانیِ فرهنگی را در نظر بگیریم، با دیدن وضعیت حجاب و نماز و دینداری در جامعه باید بگوییم انقلاب، مطلقا ناکام بوده است. 👌🏻 اما اگر میزان توسعه فساد و فحشا در عصر پهلوی را در نظر بگیریم، برای این انقلاب که از همان جامعهٔ رو به تباهی، برای تشکیل جمهوری اسلامی و نظام ولایی قریب به نود درصد رای مثبت دریافت می‌کند، کلاه از سر برمی‌داریم. 👏🏻 و اگر سیل ویرانگر محتوای مخرب و دنیای ماهواره و سوشال مدیا و گیم را در نظر بگیریم، برای انقلابی که در دل همین سیل‌ها شب‌های قدر و نیمه شعبان و محرم و اربعین و اعتکاف و راهیان نور را در ابعاد میلیونی آفریده، ایستاده کف میزنیم. ✔️ در سنجش دستاوردهای اقتصادی انقلاب هم همینطور است. در مقایسه با زندگی یک مرفه بی‌درد، وضع زندگی مردم ایران با گذشت ۴۶ سال از انقلاب، اصلا خوب نیست. اما وقتی در نظر بگیریم که انقلاب، کشوری را تحویل گرفت که بیشتر مردمش زیر خط فقر بودند و به گفته جان فوران، بیشتر وعده‌های غذایی مردمش متشکل از نان و چای و ماست و سیب‌زمینی بود، شاهکار انقلاب، رخ می‌نماید. 🔺امروز میانگین وعده‌های غذایی مردم چه چیزهایی است؟ با وجود همین حجم گرانی مردم ما چقدر میوه مصرف می‌کنند؟ چقدر لباس می‌خرند؟ بانوان ما چقدر برای لوازم آرایشی هزینه می‌کنند؟ چند درصد از خانواده‌های ایرانی حداقل یک خودرو دارند؟ ☑️ با چند سرچ ساده، دربارهٔ گردش مالی رستوران‌ها در ایران، مقدار هزینه ایرانیان برای چیزهایی مثل دخانیات و لوازم آرایش، آمار سفرها و آمار ثبت‌نام‌ها برای خودرو تحقیق کنید. رسانه‌های بیگانه تصویر مردم ایران زیر سایهٔ جمهوری اسلامی را، «ندار» و «بدبخت» و «مفلوک» می‌کشند. اگر تصویر اینها درست است، این گردش‌های مالی که برق از سر می‌پراند از کجا می‌آید؟! ⭕️ بله؛ فشاری که روی مردم نجیب ما روز به روز بیشتر می‌شود مثل روز روشن است. در بخش‌های بعدی که روز‌های آینده منتشر می‌شود، آسیب‌شناسی می‌کنیم. 🆔 @mahdi_pz
۸/۴ «یک سوزن به خود» «امتداد نیافتن انقلاب در اقتصاد و فرهنگ» 🖋مهدی پیروزمند ❇️ در مسیر دفاع از انقلاب، برای تقریب گفتمانی با اقشار مختلف مردم به تحلیل‌هایی نیاز داریم که نیمه پر و خالی را همزمان ببیند. نه مایوس‌کننده باشد و نه فریبنده. ⭕️ از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب نوشتم. نوبت نقد است. در این سو نیاز به تامل چندانی نداریم! چون پیش چشم همه هستند. 〽️ تورم لجام گسیختهٔ‌ای که موج اخیر آن از سال ۹۷ شروع شد و هنوز ادامه دارد، قدرت خرید مردم را هر روز کمتر، و حضارِ زیر خط فقر را هر روز بیشتر، و سفرهٔ ضعفا را هر روز کوچک‌تر کرده است. 🔺در عملکرد اقتصادی اولین معیار قضاوت همین است. در زمینه رفاه، اولین چیزی که به چشم مردم می‌آید همین است. پس ناکامی در آن موجب زیر سوال رفتن اساس کارآمدی انقلاب در زمینه اقتصاد و معیشت می‌شود. 🔺اوضاع چنان وخیم است، که برای اثبات پیشرفت اقتصادی نسبت به زمان شاه باید دست و پا بزنیم. همین دست و پا زدن در ۴۶ سالگی نشانگر ناکامی نسبی است. اگر از اختلاف طبقاتی وحشتناک و تورم مزمن و تعداد فقرای زمان شاه می‌گوییم، امروز هم به طرز محسوسی اینها را داریم. نهایت بتوانیم ثابت کنیم که درصد آنها قدری بهبود یافته. پس از قریب به نیم قرن، این مقدار پیشرفت رضایت‌بخش نیست. ⚠️رهبر انقلاب در سال ۹۶، که تازه هنوز موج اخیر تورم آغاز نشده و شکاف طبقاتی را بیشتر نکرده بود فرمودند: «درمورد عدالت ما عقب‌مانده هستیم؛ در این تردیدی نیست؛ خودمان اعتراف می‌کنیم، اقرار می‌کنیم. در دهه‌ی پیشرفت و عدالت بایستی هم در پیشرفت موفّق میشدیم، هم در عدالت؛ در پیشرفت به معنای واقعی کلمه موفّق شدیم. در زمینه‌ی عدالت، باید تلاش کنیم، باید کار کنیم، باید از خدای متعال و از مردم عزیز عذرخواهی کنیم. درمورد عدالت مشکل داریم...» (۱۳۹۶٫۱۱٫۲۹) 🔴 از سال ۹۰ تا الآن، مردم ۴ رئیس جمهور را تجربه کردند و در زمان همه آنها تورم مزمن داشتیم. این اتفاق مردم را به چنان سرخوردگی رسانده که در دور اول انتخابات ۱۴۰۳ بیش از ۶۰ درصد آنها پای صندوق نیامدند. 👈🏻 در این مطلب عامل اصلی پشت کردن مردم به گفتمان شهید رئیسی و رای آوردن پزشکیان در مشارکت ۵۰ درصدی را همین ناکامی دولت شهید رئیسی در مهار تورم دانستم. ♨️ در حوزه فرهنگ اوضاع شاید خراب‌تر هم باشد. آنچه جمهوری اسلامی تا کنون خواسته در زمینه فرهنگ بکند بیشتر دروازبانی بوده. 🚫 دروازبانی یعنی مواردی مثل رد کردن قوانین مغایر با اسلام، گشت ارشاد، مجوز ندادن به فیلم‌های مسئله‌دار و سانسور کردن و لغو پروانهٔ ساخت یا پروانه اکران، فیلتر شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، مبارزه با گسترش مواد مخدر و مشروبات الکلی و برخورد با مجرمین مفاسد اخلاقی و... 🔰 این امور سلبی حتما لازم هستند، لکن: 🔸 اولا در همان‌ها هم نظام نمره قبولی دریافت نمی‌کند و باعث می‌شود که نظام هم پیاز را بخورد هم چوب اتهامات را. 🔺گشت ارشاد حتی در دوران اوجش بی‌بضاعت بود. فیلم‌ها و سریال‌ها روز به روز راحت‌تر فرهنگ و تاریخ مملکت را به لجن می‌کشند و علنا ارزش‌ها را مسخره می‌کنند. فیلتر‌های نیم‌بند فقط یک کلیک بین مردم و آن شبکه‌ها فاصله انداخته‌اند. کلیک برای روشن کردن vpn. مشروبات الکلی به همان وفور زمان شاه یافت می‌شوند و سرو می‌شوند. تفاوت، تنها در نبود تابلوی مغازه مشروب‌فروشی است! گندش هر از چندی در می‌آید؛ با قربانی شدن چند نفر در اثر معامله با ساقی ناباب و مصرف مشروب مسموم. ◾️ گل سرسبد دروازبانی نظام، مسئله حجاب است. با گذشت دو سال و نیم از فتنه ۱۴۰۱، هنوز یک عکس‌العمل درست و حسابی از جمهوری اسلامی ندیدیم. سردار رادان عزیز دو بار در دو سال خیز برداشت و گفت از شنبه چنین و چنان می‌شود؛ که نشد. تمام عقول نظام روی هم جمع شد و یک قانون حجاب نوشت، که آن هم خود نظام مانع ابلاغش شد‌! تازه اگر هم ابلاغ می‌شد مجری آن دولت بود و این مجری رسما گفته که اعتقادی به این قانون ندارد! ◾️ این همه نهاد فرهنگی عریض و طویل. از شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وزارت فرهنگ و دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات و حوزه علمیه؛ برای علاج مسئله حجاب پس از تماشای فتنهٔ مربوط به آن چه کردند؟ تقریبا هیچ! 🔸 ثانیا وقتی این فعالیت‌های سلبی‌ مکمل کارهای ایجابی نباشند بلکه عمدهٔ کارنامه‌ ما باشند، تبدیل می‌شویم به ضد آزادی و ضد زندگی و ضد زن. پاس گل داده‌ایم به روایت قفس و چماق از جمهوری اسلامی. 📌 حرف زیاد است و در بحث ما همین مقدار کافی است. اگر در سال ۵۷ از مردم و از خود سران انقلاب می‌پرسیدیم «اقتصاد و فرهنگ ایران ۴۵ سال دیگر به کجا می‌رسد؟» حتما نقطه‌ای را می‌گفتند که امروز نزدیک آن هم نیستیم. 🔻برای نمونه، در قسمت بعد، چند جمله از حضرت آقا را تقدیم حضور می‌کنم. این جملات را رهبر انقلاب تنها یک ماه پس از آغاز رهبری‌شان فرموده‌اند. 🆔 @mahdi_pz
۸/۵ «گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار مدرّسان، فضلا و طلّاب حوزه‌ی علمیّه‌ی مشهد»(۱۳۶۸٫۴٫۲۰) 🔰 «اینجا از نظر ناظران جهانى، درحقیقت عَلَم اسلام و قبّة‌الاسلام و مظهر اسلام و خلاصه، جامعه‌ی نمادین اسلام است؛ ما اگر ضعیف عمل کنیم، بد عمل کنیم، نتوانیم احکام اسلامى را پیاده کنیم، نتوانیم عدالت اجتماعى را استقرار ببخشیم، نتوانیم استعدادها را جوشان کنیم و از آنها استفاده کنیم، نتوانیم اخلاق اسلامى را در جامعه رایج کنیم، نتوانیم روابط انسانها را به‌ صورت مطلوبى استقرار ببخشیم، قضاوت دنیا این خواهد شد که «اسلام» نتوانست. می‌بینید که این مسئولیّت فقط بر عهده‌ی ما است؛ بر عهده‌ی علماى کشورهاى دیگر که با نظام‌هاى دیگر زندگى می‌کنند نیست. این مخصوص ما است. 🔻 یک داستانى را مولوى نقل می‌کند که داستانى سمبلیک است، رمزى است، امّا هروقت من این داستان یادم می‌آید، به خودم می‌لرزم و به خدا پناه می‌برم. 👈🏻 می‌گوید در یک شهرى که هم مسلمان‌ها در آن زندگى می‌کردند هم مسیحی‌ها، یک مؤذّن بدصدایى وارد محلّه‌ی مسلمان‌ها شد و چند وعده اذان گفت. خیلى اذان را بد می‌گفت. یک روز یک مرد نصرانى از آن محلّه‌ی دیگر آمد به محلّه‌ی مسلمان‌ها؛ گفت این مؤذّن شما کجا است؟ گفتند چه‌کارش دارى؟ گفت می‌خواهم از او تشکّر کنم، [چون] یک مشکل بزرگ ما را حل کرد. راهنمایی‌اش کردند، مؤذّن را پیدا کرد، بنا کرد از او تشکّر کردن. گفت چرا از من تشکّر می‌کنى؟ گفت تو حقّى بر گردن من دارى که هیچ کس چنین حقّى بر گردن من ندارد! 🔺جریان از این قرار است که من دختر جوانى در خانه دارم، مدّتى بود محبّت اسلام به دلِ این دختر جوان افتاده بود و تمایل داشت به مسلمانى. هر کار میکردیم کلیسا بیاید نمی‌آمد؛ در مراسم ما شرکت نمی‌کرد، به عقاید ما بی‌اعتنائى می‌کرد. ما عاجز شده بودیم که چه بکنیم، در کار این دختر درمانده بودیم. دو سه روز پیش که تو اذان گفتى صداى تو را این دختر شنید. گفت: این چیست؟ این صداى کریه از کجا است؟ گفتیم این اذان مسلمانها است. از آن لحظه ما راحت شدیم؛ بکلّى محبّت اسلام از دل این دختر رفت؛ برگشته و عادّى دارد زندگى می‌کند، کلیسا می‌آید، مراسم را انجام می‌دهد؛ من مدیون تو هستم. تو بودى که دختر ما را به ما برگرداندى! ▪️بارها من به خودم و به دوستانم می‌گویم: ما آن مؤذّن بدصدا نباشیم که عشق به اسلام را در دلها فرو بنشانیم و به استفهام عظیمى که در دنیا براى معرفت اسلام به وجود آمده، پاسخ منکر و زشتى بدهیم. این وظیفه‌ی ما است؛ چه کسى در دنیا چنین مسئولیّتى دارد؟ ⭕️ اگر خداى نکرده ما نتوانیم قضاى اسلامى را به معناى واقعى در جامعه پیاده کنیم، نتوانیم عدل اسلام را در دستگاه قضاوتمان و دستگاه حکومتمان نشان بدهیم، نتوانیم تداول ثروت بین اغنیا را ‌-که اسلام منع کرده- با نظام اقتصادىِ درست در جامعه‌ی اسلامى مجسّم و محقّق کنیم، نتوانیم اخلاق اسلامى را و ارزشهاى اسلامى را در جامعه مجسّم کنیم و در نتیجه نظامى باشد با پرچم اسلام و با اسم اسلام امّا با حقیقت و معناى غیراسلامى و احیاناً جاهلى ‌-که هر چیزِ غیراسلامى، جاهلى است، گمراهى است: فَماذا بَعدَ الحَقِّ اِلَّا الضَّلال. اگر این‌جور بشود، ما همان مؤذّن بدصدا خواهیم بود؛ صداى ما و آهنگ ناخوش ما به جاى اینکه به اسلام عزّت ببخشد و آبرو ببخشد، اسلام را دچار سرشکستگى خواهد کرد.خب حالا کیست آن کسى که باید نگذارد [این‌طور بشود]، و اسلام را تبیین کند، و آنجایى را که احتیاج به متصدّیان لایق و مؤمن و عارف و آشنا به رموز اسلامى است پُر کند، و مردم را ارشاد کند، و حکومت را نصیحت کند، و در راه‌هاى مشکل، مشکلات را با قدرت معنوى خودش هموار کند؟ جامعه‌ی روحانیّت. لذاست که حوزه‌هاى علمیّه نقش اوّل را دارند.» 🆔 @mahdi_pz
۸/۶ «موذن خوش‌صدا بوده‌ایم یا بدصدا؟» «دلائل نمره ضعیف جمهوری اسلامی در عدالت» 🔺رهبر حکیم انقلاب در بیانات منتشرشده در قسمت قبل، «استقرار عدالت اجتماعی» و «پیاده‌سازی احکام اسلام» را برای جمهوری اسلامی هدف‌گذاری کردند و فرمودند در صورتی که به این اهداف دست نیابیم مانند آن مؤذن بدصدا می‌شویم که اذانش مردم را از اسلام دور می‌کرد. ⁉️ با خواندن این بیانات چه حسی به شما دست داد؟ در این ۴۶ سال، جمهوری اسلامی موذن خوش صدا بوده است یا بدصدا؟ ❇️ صفر و صدی نباید دید. پاسخ، نسبی است. در آنچه مربوط به قسمت دوم این یادداشت است، انقلاب اسلامی خوش درخشیده و پرچمدار عزت اسلام و تشیع بوده. در آنچه مربوط به قسمت چهارم است، ایراد داشته و بعضا مؤذن بدصدا بوده. ⚠️ متاسفانه آنچه در آن عقب ماندگی داریم عدالت است. مقدار عدالت موجود، همیشه برای مردم محسوس است. چون در زندگی هر روز خود با تبعات آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از این رو پیش و بیش از هر چیز دیگر معیار رضایت از حکومت است. 🔸 آذر امسال در سفر تبلیغی از یک روحانی پرکار و دلسوز پرسیدم چرا لباس روحانیت نمی‌پوشی؟ گفت چون مردم بد نگاه می‌کنند و در این نگاه بد، حق را با آنها می‌دانم. 🔹 البته دلیلش موجه نبود. اما بد نگاه کردنِ درصدِ زیادی از مردم به روحانیت یک واقعیت است. بخشی از این نگاه منفی مربوط به غیرمتدین‌هاست که از دین و نمادهایش بیزاری می‌جویند. چه جمهوری اسلامی باشد و چه نباشد. بخشی از این نگاه منفی هم برساختِ تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای است. 🔺اما بخشی از این نگاه منفی، حق است. محصول ناکارآمدی نظام در استقرار عدالت و گره‌گشایی از معیشت مردم، و وجود تبعیض‌ و فساد در بسیاری از مجموعه‌های حاکمیتی است.حال دلیل نمره ضعیف نظام اسلامی در تحقق عدالت چیست؟ عوامل متعددی دارد: 1⃣ یکی همان تهاجم رسانه‌ای دشمن و ضعف رسانه‌ای جبهه انقلاب است. فقیر و کارتن‌خواب همه جای دنیا هست. آمریکا که اقتصاد اول دنیاست، حداقل ۴۰ میلیون گرسنه دارد. اما تصویر این گرسنه‌ها تصویر اولی نیست که از آمریکا در ذهن ما نقش بسته. رسالتِ بدخواهان انقلاب این است که صحنه‌‌های تلخ ایران را به عنوان تصویر اول از جمهوری اسلامی در اذهان مردم حک کنند. نظام اسلامی گام‌های بلندی در رفع فقر و استقرار عدالت برداشته که در مورد ششم این مطلب به برخی از آنها اشاره کردم. وضع امروز با همه سختی‌هایش با دوران پهلوی قابل مقایسه نیست. 2⃣ عامل مهم دیگر تغییر مستمر مدیران و تصمیم‌گیران در جمهوری اسلامی است‌. برگزاری سالی یک انتخابات از منظر مردم‌سالاری افتخار نظام است، اما این تغییرِ پی در پی مسئولان اجرایی، فرصت و هزینه زیادی را از کشور می‌گیرد. ‼️مدیر جدید، تا بیاید جایگاه و زیر مجموعه‌اش را بشناسد و جا بیفتد و بفهمد میخواهد چکار کند، نصف زمان مدیریتش رفته. نصف باقی را هم می‌کوشد هر چه مدیر قبلی رشته، پنبه کند. چون مدیر قبلی از خط فکری او نبوده...! 3⃣ عامل اصلی، امری است که در دو قسمت بعد، تبیین می‌شود. در قسمت بعد، بار دیگر سر سفره بیانات سکاندار حکیم انقلاب می‌نشینیم. 🆔 @mahdi_pz
۸/۷ گزیده بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‌ ۱۳۸۹٫۷٫۲۹ 🔹«نظام به لحاظ نظری و علمی محتاج علمای دین و حوزه‌های علمیه و مستظهر به تلاش علمی آنهاست. نظام متکی به حوزه‌های علمیه است؛ متکی به علما، برجستگان و صاحب‌نظران دینی است... 🔸... آن حقیقت که گفتیم نظام مستظهر به حوزه‌های علمیه است، به خاطر این است که نظریه‌پردازی سیاسی و نظریه‌پردازی در همه‌ی جریانهای اداره‌ی یک ملت و یک کشور در نظام اسلامی به عهده‌ی علمای دین است. آن کسانی میتوانند در باب نظام اقتصادی، در باب مدیریت، در باب مسائل جنگ و صلح، در باب مسائل تربیتی و مسائل فراوان دیگر نظر اسلام را ارائه بدهند که متخصص دینی باشند و دین را بشناسند. 🔺اگر جای این نظریه‌پردازی پر نشد، اگر علمای دین این کار را نکردند، نظریه‌های غربی، نظریه‌های غیردینی، نظریه‌های مادی جای آنها را پر خواهد کرد. هیچ نظامی، هیچ مجموعه‌ای در خلأ نمی‌تواند مدیریت کند؛ یک نظام مدیریتی دیگری، یک نظام اقتصادی دیگری، یک نظام سیاسی دیگری که ساخته و پرداخته‌ی اذهان مادی است، می‌آید جایگزین میشود؛ همچنان که در آن مواردی که این خلأها محسوس شد و وجود داشت، این اتفاق افتاد. ⭕️ اینکه بنده درباره‌ی علوم انسانی در دانشگاه‌ها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانی‌ای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهان‌بینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت می‌شوند؛ همین مدیران می‌آیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار می‌گیرند. ❇️ حوزه‌های علمیه و علمای دین پشتوانه‌هائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامه‌ریزی، برای زمینه‌سازی‌های گوناگون. پس نظام اسلامی پشتوانه‌اش علمای دین و علمای صاحب‌نظر و نظریات اسلامی است؛ لذا نظام موظف به حمایت از حوزه‌های علمیه است، چون تکیه‌گاه اوست.» 🆔 @mahdi_pz