eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
3.6هزار دنبال‌کننده
389 عکس
125 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بارها و بارها اعتراف این جلادها را ببینید. حتما قبل از سلاخی یکی از پاک ترین های این روزگار شعار زن زندگی و آزادی هم دادند. لعنت به شعار منافقانه تان کسانی که در بند و اسارت حیوانی ترین هواهای نفسانی اند شعار آزادی شان نیز، اینطور بوی دیکتاتوری و خون می دهد @mahdian_mohsen
44.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت وارونه دو عملیات تخریبی رسانه ها با ذهن مخاطب @mahdian_mohsen
✅پیشنهاد خیرخواهانه برای براندازی مخاطب این متن براندازها هستند. اگر به هر دلیل تصمیم به براندازی دارید این پیشنهاد را جدی بگیرید. واقعا صادقانه و خیرخواهانه است. جریان مزدور رسانه ای خیر هیچکس حتی شما براندازها را نمی خواهد. خودشان ایران نیستند و از دور عده ای را اغواگرانه تهییج می کنند تا به دردسر بیافتند و دستگیر شوند و اینطور اضافه کاری می گیرند. ✅اما پیشنهاد ساده چیست؟ از مدل انقلاب 57 الگو بگیرید. آنروزها را شاید دقیق نشناخته باشیم. برخی یک کاریکاتوری از بهمن 57 به ذهن دارند. واقعا تصور می کنند با پشت بام رفتن و دیوار نویسی و به خیابان آمدن در محله ها و آتش روشن کردن انقلاب می شود. اینطور نیست. این ها همه خروجی یک رخداد بزرگتر بود. همان که امروز جریان برانداز فاقد آنست. انقلاب 57 خروجی چه بود؟ به روایت رهبر آن انقلاب رجوع کنیم. امام می گفت انقلاب ما برآمده از یک یقظه درونی است. یقظه چیست؟ تحول درونی انسان ها. لذا می گفت که اینها که انقلاب کردند برخی شان همان ها بودند که پیشتر در کاباره ها بودند اما دچار تحول روحی شدند. رشد کردند. خلاصه اینکه انقلاب آفاقی آنروزها ثمره انقلاب انفسی بود. ✅با این توضیح پیشنهاد می کنم بجای تعرض به نیروهای امنیتی و کشته سازی و تهدید بقال و کاسب و ضرر به کامیون دارها و غیره تلاش کنید مردم را همراه کنید. اعتصاب زوری نمی شود. انقلاب اجباری هیچ جا رخ نمی دهد. مردم نیز با رشد دروغ آگاه نمی شوند. آگاهی با توسعه جهل اتفاق نمی افتد. باید مردم را اقناع و ترغیب کرد. برای این نیز دو کار باید همزمان اتفاق بیافتد. هم ادبار از این حکومت و هم امید به حکومت بعدی. یعنی خشم را باید با امید تبدیل به جنبش اجتماعی کرد. واگرنه می شود همین که هست. چرا رسانه های دشمن تنها روی خشم تمرکز کردند؟ چون می دانند مردم با حکومتی کمتر از جمهوری اسلامی همراهی نمی کنند. آنها هم دست شان خالی است. با پهلوی کوچک و رجوی و اسماعیلیون و مسیح و کریمی و سیما ثابت و زاغری مگر می شود آینده ساخت؟ لذا هدف شان عبور از ایران است نه فقط جمهوری اسلامی. هدف شان تجزیه و سوریه سازی و ناامن سازی و غیره است. برای همین است ناتو را دعوت به عملیات نظامی در ایران می کنند. 👈به این پیشنهاد صادقانه فکر کنید. البته اینرا هم صادقانه بنویسم که مسیر بسیار سختی پیش رو دارید. چون کسی که باسواد است دیگر بی سواد نمی شود. آنکه حرمت گرفت دیگر ذلیل نمی شود. کسی که مزه غرور را چشید دیگر حاضر به بردگی نمی شود و... با این حال مسیر انقلاب همین است و لاغیر. همشهری @mahdian_mohsen
4_5796323245175082896.mp3
7.05M
فرآیند مسخ رسانه ای به چه نحوی است؟ اغتشاشات از منظر جنگ روایت ها ۱۶ دقیقه در اجتماع سالانه بسیجیان پایگاه شهید دیالمه @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه کارت دانشجوئی را بالا گرفتند نماد اعتراض به اتهام؛ آنهم نه به نظام و حاکمیت که اینبار دروغ و تهمت به دانشجو ...به مردم. اغتشاشات اخیر، آشوب علیه مردم بود نه نظام؛ از اینجهت با همه اغتشاشات گذشته متفاوت است. @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرنوشت جنبش غیرمردمی... تنهاییست گمنامیست حرکت در دل شب... @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر پرسیدند چرا خمینی از وحدت شیعه و سنی می گفت شهید مولوی ریگی را سر دست بگیرید و نشان دهید. حقیقت اهل سنتی که در این انقلاب نفس کشیدند همین شهید بزرگوار است نه امثال عبدالحمید فتنه گر. می گوید از مسجد ما یک نفر در اغتشاشات شرکت نکرد. می گوید کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد. می گوید از جانب گروهک ها تهدید شدم اما رهبرم را دوست دارم. یک تار موی این مولوی حر که در دل تکفیری های مزدور از حق می گفت به همه آنها که همه آبروی شان از اهل بیت است اما یک جمله در مظلومیت حق در این روزها نمی گویند ارزش دارد. @mahdian_mohsen
✅مناظره آقای برهانی وشیخ جلیل محبی را حتما ببینید. ولی اگر ندیدید خلاصه اش چنین است: 🔸خلاصه استدلال آقای برهانی اینست: محارب برای لاخافه الناس است. اینجا شکاری قصد زدن مامور ناجا داشته نه ترساندن مردم. 🔹پاسخ شیخ: اولا آقای برهانی از کنار ماده 279 به سادگی گذشتند. ماده 279 می گوید با قصد جان یا مال یا ناموس یا ارعاب ثانیا به چه دلیل آقای برهانی و با کدام استدلال مامور را جدا از مردم دانستند؟ مامور که حافظ مردم است. اتفاقا با زدن مامور امنیت مردم به خطر می افتد. 🔸آقای برهانی در ادامه گفتند مطابق ماده 279 هم محارب نیست. چون از کجا معلوم با قصد کشتن مامور را زده است؟ چرا قاضی سوال نکرده است؟ 🔹و شیخ محبی: اولا همین که از لاخافه الناس عقب نشینی کردید و ماده 279 را ملاک قرار دادید یک قدم رو به جلو است. مهمتر اینکه شما از کجا فهمیدید که قاضی سوال نکرده است؟ مگر پرونده را دیدید؟ در نهایت شیخ از روی پرونده جملاتی قرائت کرد که نشان می داد قاضی پرسیده و حجت پیدا کرده است. حتما اصل مناظره را وقت گذاشته و ببینید. @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک مجلس برپا کنید برخی از علمای حوزه و اعضای مجمع تشخیص مصلحت و خبرگان و برخی سیاسیون و مادحین و شعرا و دیگر ساکتین این ایام را دعوت کنید اقا مهدی عزیز رسولی این شعرو براشون بخونه. «بی طرفی بزرگترین گناهه...» @mahdian_mohsen
⭕️بازهم گلایه رهبر انقلاب... 🔻واقعیت را تحریف می کنند. واقعیت مغشوش چالش اصلی دنیای امروز است. "جنگ سخت" دیروز به "جنگ ذهنی" امروز تبدیل شده است. هدف اصلی کند کردن و شکستن اراده هاست. یک روز سراغ جنگ نظامی رفتند تا با زور مانع شوند؛ اما نشد. دیدند با ملتی مواجهند معتقد به احدی الحسنیین. بمیرند و بکشند پیروزند. 🔻 دشمنی را پیچیده تر کردند و از زورگوئی و اجبار به تغییر گرایش ها رسیدند و جنگ فرهنگی را رقم زدند. اما باز هم نشد. با مردمی مواجه بودند که گرایش فرهنگی شان ریشه عمیق دینی و ایرانی داشت. 🔻 خصومت را سخت تر کردند تا بینش ها را تغییر دهند و به جنگ اعتقادی رسیدند. اینبار نیز ناکام بودند. پشتیبان بینشی این مردم خمینی و بهشتی ها و مطهری ها و مصباح یزدی ها و هزار سال تراث علمی از اهل بیت بود. هجمه اعتقادی نیز میسر نبود. 🔻جنگ سخت را به حوزه اقتصادی کشاندند تا سفره ها را کوچک کنند، اما با مقاومت یک ملت مواجه شدند. شکسته شدند.  👈به میزانی که یک ملت رشد کردند، دشمنی ها نیز پیچیده تر شد و حالا... امروز تمام تلاش شان برای تغییر واقعیت است. واقعیت را در واقع نتوانستند تغییر دهند، سراغ ذهن ها رفتند تا ادراک از واقعیت را تغییر دهند. در جنگ ذهنی مهم نیست اعتقادات فرد چیست، صرفا تقوا و دینداری اهمیت ندارد، گرایش و بینش حرف آخر را نمی زند. سخن بر سر اینست که ادراک از واقعیت چیست. واقعیت تحریف شود، حقیقت گم می شود و فرد با هر گرایش و بینشی دچار خطای تصمیم می شود. ✅قربانی جنگ نظامی شهید محسوب می شود و از جبهه حق حذف می شود. قربانی جنگ فرهنگی و اعتقادی دچار انحراف شده و از جبهه حق به جبهه باطل منتقل می شود. اما قربانی جنگ ذهنی به جهت فیزیکی در جبهه حق هست و نقشه دشمن را پیش می برد. 🔸امروز دشمن در این نقطه است. جنگ ترکیبی اش نیز در خدمت جنگ ذهنی است. از تحریم اقتصادی تا ترور و آم کشی و تا اغتشاش و آشوب و تا جنگ روایت ها و غیره همه و همه را بخدمت می گیرد تا واقعیت را در ذهن جابجا کند و اراده های یک ملت قوی را سست کند. ذهن ها تسخیر شود، خاک ها تسخیر شده است. اینجاست که هر کس هرجاست باید گارد جنگی بگیرد. هر کس به سهم خود باید در بیان واقعیت نقش بگیرد. امروز همه رسانه اند. اما نقش برخی کلیدی ترست. نقش نهادهای فرهنگی و رسانه های اصلی در این میان محوری است. 👈مدتهاست رهبرانقلاب در سخنرانی های مختلف از جهاد تبیین می گویند. از دیدار با هیاتی ها و تا دانشجوها و تا پرستارها و تا نظامی ها و غیره. حرکت هست اما کند و ناتمام است. اغتشاشات اخیر ثمره قطعی تحریف واقعیت و یک نشانه است. نشانه ای برای آنها که باید بیدار شوند و نقش تاریخی خود را در بیان واقعیت پیدا کنند. رهبرانقلاب در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به اهمیت همین موضوع اشاره کردند؛ اینکه خاک و ناموس و مام وطن برای شورا می‌شود ذهن‌ها و مغزها. ✅امروز دشمنی سازمان یافته در رسانه ها چنان است که جای شهید و جلاد را حتی در وقایع مشهودی مثل عملیات تروریستی شاهچراغ عوض می کنند. تحریف واقعیت را به جائی می رسانند که مادر کیان 9 ساله صدای مظلومیت فرزندش را نزد قاتلانش می برد. تحریف واقعیت، انسان ها را مسخ و ویران می کند تا آنجا که اکثریت دستگیر شده های اخیر وقتی با حقیقت مواجه شدند، تازه از خلسه رسانه ای بیرون آمدند و از رهزنی ها و نعل وارونه های سایبری گفتند. ⭕️گلایه مجدد رهبرانقلاب اینجاست؛ اینکه چرا نهادهای فرهنگی و رسانه ای نقش خود را در این جنگ ذهنی هنوز پیدا نکردند. حقیقتا مخاطب این گلایه ها همه مائیم. کم گذاشتیم. هرجا واقعیت گم شد، حقیقت ذبح می شود و مردم کوچه و بازار هزینه اش را می دهند. اما چنین نخواهد ماند...قطعا. همشهری @Mahdian_mohsen
❤️درویش شورای شهر سالها پیش با او در دفتر محقرش دیدار کردیم. وارد اتاق که شدیم صمیمانه به استقبال آمد. از هر دری سوال کردیم. از سابقه مبارزاتی و روزهای زندان و شکنجه گرفته تا مسوولیت های بعد از انقلاب و نوع رابطه اش با فرزند و همسر و غیره. اما پاسخ به همه سوال های ما تنها دو یا سه کلمه مشابه ،همراه با لبخندی دوست داشتنی بود. "کاری نکردم" . " وظیفه بود". ❤️عباس شیبانی حقا دیدنی بود. دوستان قدیمی دکتر وقتی دیدند سوالهای ما بی پاسخ مانده به کمک آمدند و خاطراتی از زندگی کاری و شخصی ایشان بازگو کردند، تا شاید به سخن بیاید. اما بازهم بی نتیجه بود. گویی قرار نداشت درباره خودش حرف بزند. پاسخش به همه سوال ها این بود؛ " فراموش کنید" . 🔹جناب شیبانی در ۹۱ سالگی به رحمت خدا رفت. حقیقتا سیاستمداری خادم که زندگی اش در تراز یک مسوول راستین انقلاب اسلامی بود. سالها عضو شورای شهر تهران بود و رکورد بی غیبت و بی تاخیرترین عضو شورا را در جلسات داشت. در نهایت سادگی زندگی می کرد. پزشک بود و سابقه ریاست دانشگاه تهران و نماینده مجلس و شورای شهر و دهها مسئولیت دیگر داشت، اما تا پایان عمر بدون خانه شخصی و اخرین ماشینش پیکان ساده ای بود که با اصرار خانواده چند سال پیشتر تبدیل به پراید شده بود. سال ها در زندان طاغوت بود و در همان زندان هم مراسم خواستگاری از یک بانوی انقلابی و مبارز صورت می گیرد. بعد از انقلاب هم خانه اش محل رفت و آمد و جلسات بزرگان انقلاب و قدمگاه بهشتی و مطهری و طالقانی و باهنر ودیگر بزرگان بود؛ حقا «خانه انقلاب» بود. 🔸به گفته دخترش دو دست کت و شلوار داشت که سالهاست تغییر نکرده بود. رابطه بس عاشقانه با همسر مرحومه شان داشت و اما آنقدر به کار اهمیت می داد که یک روز بعد از تدفین همسر در محل کار حاضر می شود و اجازه نمی دهد بیش از یک کاغذ معمولی از بیت المال برای اعلام تسلیت هزینه شود. 🔹جهیزیه دخترش یخچال و گاز نداشت و فقط فرش و تعدادی ظروف بود و کمی هم خرت و پرت؛ به خانواده داماد هم گفته بود که اگر برای عروسی شام بدهند در مجلس حاضر نمی شود؛ فقط میوه و شیرینی. در مجلس عروسی هم صندوق کمک به خیریه گذاشته بود تا مردم بجای کمک به عروس و داماد به خیریه کمک کنند. 🔸همه این حرف ها را هم از اطرافیان و همسایه هایش شنیدیم. خودش در پاسخ به همه این سوالها فقط سکوت می کرد و می خندید. وقتی گفتیم نصیحت مان کن یک جمله گفت: "تا می توانید به این مردم خدمت کنید." ❤️اما جناب شیبانی عزیز یکبار در طول این جلسه به وجد آمد و سخن گفت. وقتی یکی از همراهان از خصوصیات حاجیه خانم فاطمه، مادر مرحوم شان گفت. نقل شد که مادرشان وقتی بیمارستان می رفتند بالای سر هر مریض می ایستادند و دعا می خوانند. جناب شیبانی اسم مادر که آمد با صلابت خاصی که دیگر همان خنده هم روی لبانش نبود و با بیانی پر از حرارت و حرمت گفت: "مادر ما یک درویش تمام عیار بود." 👈از مادر درویشی را آموخته بود، سادگی و زاهدی و کم سخنی و خدمت. میگفت من کمتر حرف میزنم و تلاش می کنم عمل کنم. و بیشتر اوقات سالهای پایان عمر نیز به سکوت گذشت... @mahdian_mohsen
✅راز دستیابی به حاج قاسم 🔹حاج قاسم اسطوره غیرقابل تکرار نیست. چقدر دوست داشتنی و امیدوار کننده است این توصیه و تذکر رهبرانقلاب: "کاری نکنیم که شهید دست نیافتنی شود." مکتب حاج قاسم خروجی تمام عیار در شاگردی مکتب امام است و اساس مکتب امام اینست که حاج قاسم پرور است. 🔸اما راز دستیابی به حاج قاسم چیست؟ بلکه پرسش کلیدی تر اینست: "مهمترین ویژگی حاج قاسم چیست؟" او را به چه می شناسیم؟ با نام حاج قاسم، ذهن به کدام صفت شهید هدایت می شود؟ شجاعت؟ مودت؟ بصیرت؟ اخلاق؟ ولایت پذیری؟ ظلم ستیزی؟ اخلاص؟ کدامیک؟ برخی از این صفات ویژگی فردی حاج قاسم است و برخی دیگر ویژگی سیاسی و اجتماعی او. اما کدامیک بر دیگری مقدم است؟ مهربانی اش با خانواده یا شجاعتش مقابل ظالم؟ 🔹برای سلیمانی شدن از کجا شروع کنیم؟ از سلوک فردی یا خدمت اجتماعی و یا مبارزه نظامی؟ پاسخ در وصیت نامه شهیدسلیمانی است؛ وقتی فرمود راز عاقبت بخیری در اتصال به جمهوری اسلامی است. اما این حرف یعنی چی؟ دقیقا چطور می شود با این راز عاقبت بخیر شد؟ یعنی در بیعت با جمهوری اسلامی، حاج قاسم می شویم؟ خیر. ماجرا عمیقترست. ✅راز عاقبت بخیری در مدد دادن به انقلاب است. مدد به انقلاب، نصرت امام عصر است و همین نصرت سیاسی است که تقوای فردی می سازد. اما چرا؟ 🔹مدد به انقلاب، هم هدف شدن با امام عصر است. مقصد نهایی امام عصر رشد مردم است و انقلاب اسلامی کارخانه انسان سازی است. اینجاست که مدد به انقلاب، کمک به تحقق نقشه ولی زمان است. با این مقدمه کسی که همت اصلی اش نصرت امام باشد سلوک فردی اش نیز شکل می گیرد. چه آنکه تقوای فردی، ابزار نصرت امام است. شجاعت پیدا می کند، بصیرت می یابد، اخلاقش فزون یافته و دلش رئوف و رحمانی می شود و در نهایت اخلاص پیدا می کند؛ این مقدمه به همت او و صدالبته به برکت و عنایت امام ساخته می شود. 🔸اینکه فرمود جمهوری اسلامی حرم است نیز به همین دلیل است؛ چون حرم محل ذکر است و ذکر یعنی توجه به صاحب ذکر و ذاکر شدن لسانی و قلبی و در نهایت توحیدی شدن. هدف گذاری جمهوری اسلامی نیز تحقق جامع فضائل انسانی است و چه ذکری و چه ذاکری فراتر از این؟ ✅خلاصه  اینکه راز سلوک فردی، در پیش بردن نقشه امام عصر است و این هدف محقق نمی شود جز در مدد رساندن به انقلاب. چه آنکه سلوک و تقوای فردی بدون اعتنا به مقصد امام عصر هیچ است و هیچ و کمتر از هیچ. خسران است و تباهی. محراب و میخانه یکیست وقتی امام نیست.  همشهری @mahdian_mohsen
روزنامه فردا چهارشنبه ویژه نامه پاسخ به همه شبهات مربوط به هواپیمای اوکراینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیفه از دست بدین سرود زیبای دختران مقابل رهبرانقلاب
⭕️یک سخنرانی غبطه برانگیز حدیث بالاسر اینست: "اکثر الخیر فی النسا" . بیشتر خوبی ها از زنان است. بنر مقابل سخنران نیز چنین است: "امام خمینی: زن مبدا همه خیرات است. " حالا سخنان رهبر انقلاب را از داخل این پرانتز در جمع بانوان مرور کنیم. 1⃣یکم. رهبرانقلاب برخلاف بسیاری از سر انفعال مقابل غرب سخن نمی گویند؛ کاملا مطالبه گرایانه. اینکه چطور تمام هویت زن را گرفتند تا خرج مانایی سرمایه داری و استکبار جاهلیت مدرن کنند. از زن غربی انسانیت را گرفتند تا اجیرشان شود. در آنسو از جایگاه زن ایرانی گفتند. اینکه از کجا به کجا رسیدیم. امروز زنان ما در چه عرصه های فردی و اجتماعی نام آورند و تاثیرگذار. مرور این سابقه برای آنها که چشم بسته دارایی های شان را نمی بیند و گرفتار خودتحقیری اند آموزنده است. ⭕️این راه طی شده فخر ندارد؟ 2⃣دوم بازتعریف جایگاه زن ایرانی و مسلمان؛ عمده سخنرانی به همین گذشت. عمری در گوش ما گفتند که تا وقتی زن خانه دار است، عقب مانده و پیشرفت در خیابان است.  بعد هم جماعتی غرب زده حذف پوشش و حجاب را مقدمه اجتماعی شدن دانستند. رهبری انقلاب همه عناوین این گزاره را مجدد تعریف کردند. اول اینکه خانه داری، خانه نشینی نیست و حضور زن در عرصه اجتماعی یک ضرورت است. و دوم به نقش واقعی زن در خانه پرداختند تا نسبت ایندو ماموریت روشن شود. اینکه قوام خانواده بر محور زن است. تعبیرشان چنین بود؛ مثل هوائی که تنفس می کنیم. از اینجهت خانه داری، یعنی صیانت از جریان زندگی خانواده؛ چه جسم اعضا و چه روح شان و روشن است که این مهم، فراتر و برتر از هر ماموریتی است. ⭕️چنین جایگاهی غبطه برانگیز نیست؟ 3⃣سوم تصویر دقیق از حجاب. اینکه نه مثل جریان منفعل داخلی منکر ضرورت حجاب شدند و نه مثل جریان مرتجع به تکفیر زن ایرانی رسیدند. اینکه ضعف ظاهری، نفی دینداری و انقلابی گری نیست. با همین مقدمه نیز وارد ماجرای اغتشاشات شدند. اینکه زن ایرانی با هر سطح حجابی در ایام اغتشاشات مقابل اباحه گری ضدانقلاب ایستاد. برخلاف تصور خناسان کشف حجاب نداشت و بر حیا و عفاف خود پافشاری کرد. کاش متوجه شویم این ماجرا چقدر اهمیت دارد. حجاب امروز فراتر از مصونیت فردی و بلکه مبارزه است. هر قدم چنین فردی در خیابان عبادت است. ⭕️چنین بندگی و عبودیتی رشک ندارد؟ در میان دو پرانتز معرفتی، جایگاه حقیقی زن را در عالم نشان دادند؛ هم شعف دارد و هم غصه؛ اینکه چرا حقیقت دین دست جوان های ما نرسیده است و چه کسی مقصر است؟ ✅واقعیت انیست که از هر جا به هر جا رویم جز به ضرورت روشنگری و جهاد تبیین نمی رسیم. ⭕️اینجا نیز حسرت دارد. همشهری @mahdian_mohsen