eitaa logo
کانال شخصی مهدی بردبار
54 دنبال‌کننده
54 عکس
25 ویدیو
0 فایل
گر مردرهی میان خـون بــایــــد رفت از پــای فتــاده ســرنـگون بایـد رفت تو پـای به راه درنــه و هیـــچ مـپرس خـود راه بگویدت که چـون باید رفت یادداشت های شخصی مهدی بردبار ایتا | بله
مشاهده در ایتا
دانلود
4.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رضا پهلوی و تناقضاتش در یک هفته! رضا پهلوی: 1⃣ من نمیخواهم اولین قربانی آزادی خودم باشم 2⃣من از مردم میخواهم که به خیابان ها بیایند 3⃣من از مردم نخواستم به خیابان بیایند!!! 4⃣به هرحال این یک جنگ است و جنگ تلفات دارد؟! ؟
🇮🇷 *«با هم، برای هم در میدان...»* ما در میدان هستیم و با دست‌هایی به هم فشرده، یاد مادران‌مان را که پشت جبهه را خالی نگذاشتند، زنده نگه می‌داریم. نیاز امروز، نیاز همه ماست. همدلی شما ضامن اجرای برنامه‌های مردمی در شهرمان بوشهر خواهد بود. کمک‌های نقدی شما صرف موارد زیر خواهد شد: *چاپ پرچم و عکس رهبر شهید خرید اقلام خوراکی برای نیروهای مسلح و مردمی حاضر در تجمعات انجام کارهای فرهنگی متناسب با فضای ایثار و شهادت و سایر موارد ضروری * لطفاً از طریق شماره کارت زیر ما را یاری فرمایید تا این حرکت همدلانه ادامه‌دار باشد: 💳 شماره کارت جهت واریز کمک‌های نقدی: ۶۲۱۹۸۶۱۴۲۶۲۴۴۰۳۳ با تشکر از همراهی شما
مهمترین دلیل برای درستی معرفی آیت الله سیدمجتبی حسینی خامنه ای به امامت امت، صدای مخالفت و بوی سوختگی دشمن از این انتخاب است. خدا را هزاران بار شکر که با عنایت امام عصر(عج) دل های ملت و علمای بزرگوار مجلس خبرگان بر این تصمیم متفق شد. اکنون به روشنی می‌توان این را دید، که بفرموده امام شهیدمان، دشمن مایوس شد. ان شاالله در عرصه های دیگر هم او را مأیوس کنیم.
آخرین پیام رهبر شهیدمان برای ما؛ مشت گره کرده او در لحظه شهادت بود 😭
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما نقد داریم، حرف داریم، بعضی حرف ها و کارها را قبول نداریم، بعضی چیزها را هم قطعا اطلاع نداریم! هرکس هرچه میخواهد بگوید، نامردیست اگر من نگویم؛ معتقدم باید دست این مرد را بوسید، از روز اول دولتش مردانه در مصائب بزرگ پای کار کشور ایستاد، در این شرایط سخت جنگی نگذاشت آب و نون مردم زمین بماند. صد درصد هدف ترور بوده و هست، ولی ببینید چطور به میدان آمده! این تصویر یک مرد پیروز است به نمایندگی از یک ملت پیروز🇮🇷 برخلاف آن کثافت کله زرد شکست خورده
تصویرهای ماندگار این روزها ملتی که نمی شکند 🔹جنگنده‌های اسرائیلی ظهر امروز ۳ کلانتری نواب، انقلاب و وصال در مجاورت مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس را با هدف ارعاب مردم و پراکنده کردن جمعیت هدف قرار دادند. 🔹اقدامی که با تکبیرهای راهپیمایان پاسخ داده شد و هیچ تأثیری بر عزم پولادین مردم نداشت. 🔹براساس مشاهدات میدانی خبرنگار فارس یک زن بر اثر برخورد ترکش حمله به کلانتری وصال در هنگام راهپیمایی به‌سمت دانشگاه تهران به شهادت رسید و چندین تن هم زخمی شدند. 🔹تصویری از یک افسر پلیس که پرچم خونینی که توسط این شهیده در راهپیمایی حمل می‌شد را برافراشته است نیز در فضای مجازی وایرال شد. @Farsna
واقعاً چرا ما خبرها را با تاخیر اعلام میکنیم؟! این نشونه بی اعتباری رسانه های ما نیست؟ این روزها بعضیا این سوال رو میپرسن، چرا صداوسیما خبر ترور فلانی رو بعد دو روز اعلام کرد؟ یا چرا بعضی اخبار جنگ رو فقط رسانه های دشمن اعلام میکنن؟ این نشونه ضعف رسانه ای ما نیست؟! در اینجا سعی میکنم با کمی توضیح برخی دلایل این شکل از کنش رسانه ای جمهوری اسلامی رو روشن کنم. 🔹نظام سیاسی و رسانه ای جمهوری اسلامی با آمریکا فرق می‌کنه، دلیلی هم نداره مثل اونجا باشه. رسانه ها در آمریکا و بسیاری کشورهای غربی، خصوصی هستن و وابسته به کمپانی ها و جناح های سیاسی متفاوت، اما در ایران رسانه صداوسیما با ویژگی پخش عمومی مطابق قانون و تصمیم بزرگان و دلسوزان نظام از همان ابتدا در اختیار حاکمیت بود، علت این انحصار هم مشخص است دقیقا همانند نظام بازار که در کشورهای با بنیه اقتصادی ضعیف و حتی قوی اگر آنرا به حال خود رها کنیم مردم عادی و جامعه را در خود میبلعند، نظام رسانه ای یک کشور نوپا نیز در مقابل غول های رسانه ای و رسانه های آزاد وابسته به اونها عملا نمیتونه حاکمیت رسانه ای و گفتمانی خودش رو اعمال کنه، در باب جایگاه عنصر رسانه در همه شئون زندگانی مردم از سیاست گرفته تا جنگ و سبک زندگی هم که بعید است کسی سوالی داشته باشد. 🔹رسانه های جناح مخالف در آمریکا، جناح برسرکار رو نقد میکنن، این نقد معمولا از یه چارچوب هایی عبور نمیکنه، اما اتفاقا از آثار بزرگ این جنگ و دفاع ما، به هم خوردن چارچوب های ساختاری در نظام آمریکاست که از جمله اهداف ما در این جنگ هم هست، یعنی شکستن خط قرمز پر رنگ حمایت بی قید و شرط از اسراییل در بین دو جناح، در همین شرایط شما می بینید که نقدهای رسانه جریان مخالف، ترامپ رو کلافه کرده و اهداف عملیات روانی اون رو در جنگ ترکیبی که راه انداخته، مختل کرده! حالا چه دلیل عقلی وجود داره که ما مثل اونها بشیم؟ یعنی با دست خودمون به خودمون آسیب برسونیم؟ 🔹ما ممکنه در خبر رسانی اشتباه کنیم ولی دروغ نمیگیم. صداوسیمای ممکنه با ریزش مخاطب مواجه شده باشه ولی همچنان معتبرترین منبع خبری برای اکثر ما و در حال حاضر حتی برای سایر کشورهاست، همین موضوع را یکی دو روز پیش وقتی از دروغ های ترامپ سردرگم شده بودند خودشان اعتراف کردند. علت ریزش مخاطب هم در بسیاری موارد بی اعتمادی نیست، مثلاً من به صورت حداقلی تلویزیون میبینم چون یا مشغولم یا تلویزیون در انحصار فرزندان خونه شبکه پویا پخش می‌کند. خب با همه این احوال باز هم برای من و بسیاری خبر تلویزیون ایران از هر منبعی معتبرتر است. اتفاقاً متوجه ظرافت های خبر رسانی تلویزیون در شرایط شبهه ناک هم می‌شویم که نه رد می‌کند تا تایید ولی بی خبر هم نمی‌گذارد. 🔹صداوسیما به خودی خود خبر تولید نمیکنه و حتی بیشتر، در این شرایط اجازه انتشار هم نداره. قطعا در شرایط جنگی هر کشور عاقلی صحنه رسانه رو با قدرت مدیریت می‌کنه تا تبدیل به سلاح دشمن نشه. یه سوال؛ دشمن می‌دونه ترور فرماندهان وقتی که هم جایگزین دارن، هم ساختارهای نظامی کار خودشون رو ادامه خواهند داد، هم پلن نبرد از قبل مشخص شده، اثر نظامی چندانی نداره! پس چرا ترور میکنه؟ جواب روشنه، اون به دنبال اثر روانی و رسانه ای ترور در عملیات ترکیبی خودش هست. بعد ما بیایم تکمیل کننده پازل عملیاتی اون بشیم ؟! این منطقیه؟! 🔹رسانه های مختلف دنیا برای اثبات اعتبار و زرنگی خودشون از هم سبقت میگیرند، بله، ولی ما الان درگیر دستیابی به اهداف جنگیم نه دنبال رقابت رسانه ای! علاوه بر همه اینها انتشار خبرهای نظامی و خصوصا ترور، قواعد خاصی داره که عدم رعایتش منطقا فرصت های زیادی رو از ما میگیره. از باب مثال قابل ذکر است که محل استقرار شخصیت ها معمولا ویژگی های خاصی داره که در صورت حمله امکان فرار یا پناه گرفتن و زنده ماندن رو به افراد بده، با وجود این احتمال، صرفا تا زمان اثبات شهادت افراد واقعا امکان تایید آن وجود ندارد. یا در مثال دیگر دشمن پس از هر ترور از طریق رابطین خود سعی در گرفتن تاییدیه موفق آمیز بودن عملیات را دارد، عدم تایید خبر از سوی ما باعث تداوم ارتباط دشمن با رابطینش می شود و این زمان فرصت مناسبی برای شناسایی شبکه ترور است، حالا هرچه ما زودتر خبر را تایید کنیم این زمان را برای خودمان کمتر کرده ایم. این تنها دو مثال قابل درک در این موارد بود و قطعا نکات بسیار دیگری هم هست، که هرکدام دلیل محکمی می شوند تا ما اخبار نظامی و اخبار ترور را با عجله اعلام نکنیم که البته نه مجال گفتن آن وجود داره و نه صلاح در گفتن آن. ✏️ 📜 @mahdibordbar
کانال شخصی مهدی بردبار
واقعاً چرا ما خبرها را با تاخیر اعلام میکنیم؟! این نشونه بی اعتباری رسانه های ما نیست؟ این روزها بع
میشد این متن رو با توضیحات بیشتر و کاملتر نوشت از جمله علت های طبیعی دیگر ریزش مخاطب در صداوسیما یا دلایل دیگری برای وجود صداوسیمای حکومتی یا ملی یا دلایل دیگری برای مدیریت افکار عمومی در جنگ منتها سعی کردم مختصر در حد حوصله مخاطب و ایجاد ذهنیت نسبت به موضع بنویسم ولی قطعا دلایل روشن دیگری هم سو با این نگاه وجود داره که ذکر نکردم.
از منبع موثقی نقل شده؛ چند شب پیش حال و حوصله نداشتم و برای تجمع شبانه از خانه بیرون نرفتم. آن شب زود خوابیدم. بلافاصله یکی از دوستان شهیدم را در خواب دیدم که به من گفت فلانی کجایی؟ ما شهدا هر شب پیش شما تو خیابان هستیم، امشب نیامدی؟!
من از پیام انگلیسی عراقچی بعد از پیام عصبانی ترامپ اینها را میفهمم: ۱. برغم محتوای پیام، در واقع خطاب پیام به ترامپ است نه مردم ایران، چرا که به انگلیسی نوشته شده نه فارسی! ۲. مضمون دقیقش هم این است که جناب ترامپ خیالت راحت ما به همان توافقی که با تو بستیم پایبندیم. ۳. معنی دقیق ترش هم این است که مفاد توافق خیلی بدتر از این چیزی هست که حتی رسانه های رسمی داخلی منتشر کرده اند، فلذا عراقچی از به رسمیت نشناختن این نسخه های منتشر شده در داخل به ترامپ خبر می دهد. ۳. نتیجه هم اینکه قرار است بعد از اینکه آشپزی تمام شد ملت این آش احتمالا شور و تند و بی‌مزه! را زور خور کنند. پ ن: پیام عصبانی ترامپ بعد از آن منتشر شده که برخی رسانه های رسمی داخلی نسخه ای از باصطلاح مفاد توافق را منتشر کردند. ✏️📜 @mahdibordbar
شباهت ما و آمریکا در مذاکرات اینه که؛ ما دارایی مون رو به اونا می‌دیم، اونا هم همون دارایی و حقوق غصب شده خودمون رو دوباره بهمون میدن! شباهت دردناکیه اگر بخوایم بپذیریمش 🧐