eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12.3هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
117 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای آمدنت مبدأ تاریخ تغزل تأخیرِ تـ❤️ـو بر هَم زده تنظیمِ جهان را 🌍سلام تنها منجی عالم...☘ @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی ۱۲۰۷🌷 ☀️ولایت تکوینی☀️ 💠معنای ولایت تکوینی آن است که خداوند به تمام مخلوقات، که خودش آنها را خلق فرموده و قیوم و روزی ده آنهاست، امر فرموده تحت فرمان پیغمبر و ائمه هدی باشند. 💠به عبارت دیگر، خداوند همه ی مخلوقات را مُسخّر فرمان امام قرار داده است. اگر هم امر خلق و رزق به امام نسبت داده شود، از دیدگاه ما، به معنای تفویض نیست؛ بلکه به اذن پروردگار و به امر او و با حفظ سلطنت و خالقیت و رازقیت اوست، چنان که در گفتارهای گذشته، مشروح بیان شد. 💠معجزات پیغمبر (صلی الله علیه وآله) وائمه هدی (علیهم السلام) به دو قسم بوده است: 🔺یکی آنکه در وقت اعجاز، نماز می‌خواندند یا دعا می‌کردند. خداوند نیز اجابت می‌فرمود و درخواست آنان را لطف می‌کرد. فاعل این معجزات، که به دست با کفایت آنان جاری گشته، خداست. 🔺قسم دوم آنکه، بدون نماز و دعا، با استفاده از آن قدرت و توانی که خداوند به آنان مرحمت فرموده و اراده نافذی که در ممکنات به ایشان عنایت کرده، به اذن پروردگار، اراده خود را اعمال می‌فرمودند. 💠مثلا از ماده ای به صورت حیوان، جانوری خلق می‌کردند که با خوردن دشمن ایشان روزی اش را از آن بزرگواران دریافت می‌کرد؛ چنان که در قضیه شیر و پرده گذشت. این قسم دوم از معجزات که در آنها پیغمبر خاتم (صلی الله علیه وآله) و ائمه هدی (علیهم السلام) به اذن پروردگار اعمال اراده فرموده اند، که شاید در بیش از صد بار اتفاق افتاده است، هرگز برخلاف قرآن نیست؛ زیرا آیاتی به تایید آن هست که خداوند در آنها می‌فرماید ما آتش نمرود را برای حضرت ابراهیم سرد و سلامت کردیم، عصای حضرت موسی را اژدها کردیم و.... 💠بالجمله، در آیات شریفه قرآن مانند آیه «فتبارک الله أحسن الخالقین» وآیات مربوط به حضرت عیسی، لفظ «خالق» بر مخلوق اطلاق شده است. 💠بنابراین در بین خلق نیز خالق‌هایی هستند؛ مانند عیسی و سامری، چنان که گذشت. 💠پس اگر خلق چیزی از چیز دیگر یا احیای مرده ای را به اذن پروردگار به مخلوقی نسبت دهیم، کفر و شرک و غلو نیست؛ بلکه به دلیل آیات قرآن و روایات، جایز است. 💠برای مثال در روایات خلقت انسان در رحم، آمده است که خداوند در ملک خلاق را به رحم مادر می‌فرستد و آن دو آنچه خداوند متعال بخواهد در رحمها خلق می‌کنند. از آن جمله، صاحب کتاب شریف کافی، به سند صحیح از زراره، از امام باقر (علیه السلام) نقل کرده است که فرمودند: «چون خداوند می‌خواهد انسانی در رحم بیافریند، یبعث الله ملکین خلاقین یخلقان فی الارحام ما شاء الله (: خداوند دو ملک خلاق را به سوی رحم می‌فرستد که خلق می‌کنند آنچه را خدا بخواهد. پس در آن روح زندگی و بقا میدهند و به اذن پروردگار، برای او چشم و گوش و اعضا و جوارح درست می‌کنند؛ پس خداوند به آن دو ملک وحی می‌فرماید که مقدرات مرا برای او بنویسید». 💠در خبری دیگر، که علما به حجت آن اتفاق نظر دارند، حضرت امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «چون نطفه چهل روز در رحم قرار گرفت و سپس چهل روز دیگر علقه (خون بسته) شد و سپس بعد از چهل روز مضغه (مانند گوشت کوبیده) گشت، خدا دو ملک خلاق را می‌فرستد که به آنان گفته می‌شود: خلق کنید آنچه را خداوند بخواهد؛ نر یا ماده. صورت او را نیز بکشید و اجل و روزی او را بنویسید». 💠همین مفاد، در روایت صحیح دیگری، از امام هشتم، حضرت رضا، و از حضرت باقر (علیه السلام) نقل شده و در روایات دیگری هم مذکور است. چون با عنایت به عبارات صریح آیات قرآن و روایات صحیح و معتبر دریافتیم که نسبت دادن خلقت، فی الجمله به پیغمبر و ملائکه صحیح است، این موضوع نسبت به ملک و بشر فرق ندارد؛ اگر چه در نظر اشخاص دور از حقایق، این نسبت به ملائکه نزدیک تر است و آن را آسان تر قبول می‌کنند؛ ولی اگر آن را به پیغمبر یا امام (علیه السلام) نسبت دهیم، فریاد تکفیر سر دهند. 💠در پاسخ این اشخاص باید گفت که بین علمای شیعه، اختلافی نیست که پیغمبران و ائمه هدی (علیهم السلام) از تمام ملائکه افضل اند و چند نفر بر این موضوع ادعای اجماع فرموده اند و روایات در اثبات آن از حد تواتر بیشتر است. حتی در بسیاری از روایات آمده است که ملائکه مقربین از نور امیرالمؤمنین (علیه السلام) خلق شده اند». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast
📚کتاب «کلید واژه آیات مهدوی در قرآن» ◀️اين کتاب، جديدترين اثر در اين عرصه است که توسط يکي از فرهيختگان عرصه ي مهدويت سامان يافته است. نويسنده سيد محمد جعفر روضاتي، و انتشارات آن عطر عترت ميباشد. ◀️مولف که از سلاله ي پاکان و از شجره ي طيبه آل روضات هستند، از نخستين روز تاسيس مرکز جهاني حضرت ولي عصر، در کنار حضرت آيت الله بحر العلوم ميردامادي، يار و ياور ايشان و از فعالان پر کار و پربار اين مرکز مي باشند. ◀️مولف با ذوق سرشار، حُسن ابتکار و در اختيار داشتن منابع فراوان –کتابخانه ي تخصصي– کتاب کليد واژه ي آيات مهدوي در قرآن کريم را تدوين کرده، دست به ابتکار تازه زده، براي هر آيه يک عنوان قرار دادي تعيين نموده، آنگاه براي هر آيه «کد» ساخته، که اين کد بيان گر رديف سوره ها و شماره ي آيه در ميان آيات آن سوره مي باشد. ◀️در تفسير هر آيه، يک يا چند حديث از منابع اوليه نقل کرده، سپس ديگر منابع حديثي يا تفسيري را يادآور شده است. متن کامل، سپس ترجمه ي هر حديث را به قلم روان سامان داده است. اين کتاب بهمراه يک سي دي نرم افزار تلفن همراهِ آن، عرضه ميگردد. ۱۵ ‌🌷با نشر مطالب،مهدیار باشید👇👇 @mahdimontazeremast
🍀‌زوال فقر در منابع اهل سنت 🌷عدالت ورزی در عصر ظهور ◀️از بین رفتن فقر در زمانه ظهور به قدری در روایات مورد تاکید قرار گرفته است که بخشی از روایات منابع اهل سنت نیز به آن اختصاص دارند. در ادامه یک مورد بسیار زیبا بیان می شود: 💠از حضرت رسول (ص) نقل شده است که فرمود: «عدالت مهدی مسلمانان را فرا گیرد به‏ گونه ‏اى که ندا مى‏ دهند: «کیست که به من احتیاج دارد؟» کسى نمى ‏آید، مگر یک نفر که از حضرت درخواست (مالى) مى ‏کند و حضرت مى ‏فرماید: برو پیش خزینه‏ دار تا به تو دهد. او نیز پیش خزینه‏ دار مى‏ آید و مى ‏گوید: من فرستاده «مهدى» (علیه السّلام) هستم تا به من مالى بدهى! 💠مى‏ گوید: (هرقدر دلت مى ‏خواهد) بردار. آن‏قدر (از جواهرات و سکه ‏هاى امام علیه السّلام) جمع کند که توان حمل ندارد، مقدارى مى ‏ریزد و برمى ‏دارد و در راه به خود مى ‏گوید: من آزمندترین امّت محمّدم! نفس من طمع زیاد دارد. همه امّت را فراخواندند از این جواهرات بردارند جز من کسى نیامد و سپس پشیمان مى ‏شود و جواهرات را برمى‏ گرداند و آن حضرت قبول نمى ‏کند مى ‏فرماید: ما چیزى را که دادیم پس نمى‏ گیریم.»[۱] [۱] مسند احمد، ج ۳، ص ۳۷ ۷۸ ‌🌷با نشر مطالب،مهدیار باشید👇👇 @mahdimontazeremast
💠شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم💠 ‌✅شرایط مربوط به کارگزاران و کادر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ✨ صبر و استقامت 🔷در احادیث معصومان علیهم السلام، صبر و پیروزی ملازم با هم هستند. در قرآن نیز بارها بر این اصل تصریح شده است؛ برای نمونه، در جریان نبرد طالوت و جالوت، از زبان یاران طالوت نقل می‌کند که آن‌ها در هنگامۀ جنگ از خدا مسئلت می‌کردند: ( (رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا) ). [۱] 🔷در آیه ای دیگر از قرآن کریم نیز استقامت، مقدمۀ نصرت الهی معرفی شده و آمده است: ( (... فَصَبَرُوا عَلی ما کُذِّبُوا وَ أُوذُوا حَتّی أَتاهُمْ نَصْرُنا) ) ؛ [۲] بر آنچه تکذیب شدند و آزار دیدند، شکیبایی کردند تا یاری ما به آنان رسید. 🔷بر این پایه، پیروزی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و تشکیل حکومت عدل جهانی، نیازمند صبر و استواری در امور بوده و عنصر صبر در انجام کارها نیز بی تردید، از صفات حتمی کارگزاران حضرت است؛ البته این صبر در باشگاه عصر غیبت کسب شده است؛ هم چنان که امام حسین علیه السلام فرمودند: مِنَّا اثْنَا عَشَرَ مَهْدِیّاً أَوَّلُهُمْ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ علی وَ آخِرُهُمُ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِی وَ هُوَ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ یُحْیِی اللَّهُ بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ یُظْهِرُ بِهِ دِینَ الْحَقِ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ لَهُ غَیْبَةٌ یَرْتَدُّ فِیهَا قَوْمٌ وَ یَثْبُتُ عَلَی الدِّینِ فِیهَا آخَرُونَ فَیُؤْذَوْنَ وَ یُقَالُ لَهُمْ مَتی هذَا الْوَعْدُ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ، اما إِنَّ الصَّابِرِینَ فِی غَیْبَتِهِ عَلَی الْأَذَی وَ التَّکْذِیبِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِینَ بِالسَّیْفِ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ؛ [۳] از ما (خانواده) دوازده نفر مهدی هستند، که اولیِ ایشان امیرالمؤمنین علیه السلام و آخرین آن‌ها نهمی از فرزندان من است؛ اوست قیام کننده به حق که خداوند به وسیله او زمین را پس از مرگش زنده گرداند و دین حق را به دست او بر تمامی ادیان پیروز کند، اگرچه مشرکان نخواهند. برای او غیبتی است که جمعی در آن مرتدّ شوند و جمعی دیگر، ثابت قدم در دین بمانند و آزار شوند و به ایشان گفته شود: کجاست این وعده اگر راست گو هستید؟! هر آینه، بردباران در غیبت او بر آزار و تکذیب (مردم)، همانند جهادکنندگانِ با شمشیرند در رکاب رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم. ---------- [۱]: بقره، آیه۲۵۰ [۲]: انعام، آیه ۳۴ [۳]: علی بن محمد خزاز، کفایة الاثر، ص۲۳۲ ‌📚 از دیدگاه قرآن کریم (عج) @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
بهشتـ🌸ـ ... رخ عیان کند ... اگر تـ❤️ـو ... جلوه ای کنی سلام بر مهـ❤️ـدی (عج) ... @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی ۱۲۰۸🌷 ✨‌مراتب وجودی امام✨ 💠در ادامه مبحث نورانیت و موضوع احیاء، اماته، خلق و رزق ثابت شد که ظهور این افعال به عطای حق، توسط حقیقت محمد و آل محمد (علیهم السلام) صورت می‌گیرد: فبهم تظهر (یظهر) قدرته». «به وسیله اینان قدرت خدا ظاهر می‌گردد». 💠در دعای کمیل می‌خوانیم: «اللهم إنی أسألک... بقوتک التی قهرت بها کل شیء... » مصداق بارز ظهور چنین قدرتی در زمان حکومت مولا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) تجلی خواهد یافت که جهان ظلمانی را به بهشت برین مبدل می‌سازد. 💠این قدرت، همان قدرتی است که با یک اشاره گوشه چشم او، افلاکیان از حرکت باز خواهند ایستاد و با یک اراده و اشاره کوچک این یگانه پادشاه عالم، جمیع کائنات در گردش می‌شوند. 💠 در روایات بسیاری این مطلب بیان شده است که خداوند امور بندگان را به ما سپرده است «فوض إلینا أمور عباده». البته این تفویض به معنای تفویضی که گروه مفوضه اظهار می‌داشتند نیست، که نعوذبالله می‌گویند: «خداوند دست روی دست گذاشته و خود به کناری رفته و هیچ مداخله و اراده و تصمیمی در امر نظام آفرینش ندارد و ائمه اطهار (علیهم السلام) به طور مستقل بدون دخالت و اذن خدا نظام جهان را به نظم و ترتیب در می‌آورند و ملک از دست خدا خارج شده و به اینان واگذار گردیده است». اینطور نیست؛ بلکه ائمه اطهار (علیهم السلام) به شدت از این نوع طرز تفکر متنفرند و اعتقاد داشتن به این نوع تفویض را کفر و معصیت بزرگی می‌پنداشتند. 💠 اما عقیده درست آن است که محمد و آل محمد (علیهم السلام) به اذن خدا واسطه انجام کارها هستند؛ مثل دست شما که تا اراده خودتان نباشد، دست هیچ نیرو و استقلالی از خودش ندارد. بدان معنایی که بعضی می‌گویند دست اختیاری از خود ندارد (مانند جبریون) ؛ بلکه به این معناست که اختیار و اراده اهل بیت: تماما تسلیم اختیار پروردگار است و چیزی را که خدا اراده نکند و راضی نباشد، اختیار نمی کنند و ائمه اطهار علیهم السلام) یا هیچ موجودی در امر خلقت، میراندن، زنده کردن، روزی دادن و هیچ امر دیگری شریک خدا نیستند. خدای بی همتا در همه امور، یگانه و لاشریک است؛ ولی حکمت حق به این تعلق گرفته که همه امور عالم هستی از طریق اسباب ظاهری و باطنی اداره گردد. از این رو به وسیله محمد و آل محمد (علیهم السلام) می‌میراند، به وسیله ایشان روزی میدهد و زنده می‌کند و سپس می‌میراند: «أبی الله أن یجری الأشیاء إلا بالأسباب». خداوند ابا دارد از این که بدون اسباب و وسیله، کاری را به انجام رساند».. 💠بنابراین اگر معتقد باشیم که ائمه اطهار (علیهم السلام) مستقلا و بدون اراده حق تعالی در امور آفرینش دخالت دارند، طبق فرمایش خودشان، کفر محض است که از شدت بغض نسبت به صاحبان این عقیده از حضرت امام رضا (علیه السلام) درباره غالیان پرسیدند، حضرت (علیه السلام) فرمودند: «غلات کافرند و مفوضه مشرک. هر که با ایشان و معاشرت کند یا با اینان چیزی بخورد یا... از دوستی خدا و ما اهل بیت (علیهم السلام) بیرون می‌رود». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast
🔴 مهم / هشتگ همه گیری سکته قلبی دیشب در تویتر ترکیه ترند اول شده است. بسیاری از کسانی که واکسن زده اند از احساس درد در بازو و ناحیه چپ بدن شکایت دارند و بسیاری گفته اند که آشنایانشان را در اثر سکته قلبی که پس از واکسن رخ می دهد از دست داده اند. پرفسور دکتر صرحات فِندِک علت را التهاب و فشار عضلات قلب در اثر تزریق واکسن عنوان میکند و خواستار توقف فوری واکسن شده است . سلاح بیوتروریسم نوین ‌🌷با نشر مطالب،مهدیار باشید👇👇 @mahdimontazeremast
هدایت شده از 
ارتباط صمیمانه با امام زمان عج الله فرجه_۱۵۵.mp3
4.38M
‌❤️ راه ارتباط صمیمانه با امام زمان عجل الله فرجه ◀️ از زبان مبارک امام حسن عسکری علیهما السلام ... @mahdimontazeremast‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
💠شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم💠 ‌✅شرایط مربوط به کارگزاران و کادر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ‌✨اخلاص و انگیزۀ الهی✨ 🔷یارانی که با حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند، برای رسیدن به منافع شخصی خود قدم در راه یاری حضرت ننهاده اند، بلکه تنها انگیزۀ ایشان خدا و تقرب به اوست و در این راه، از هیچ گونه حمایتی دریغ نمی ورزند. 🔷 ایشان به گواه امام سجاد علیه السلام در زمانۀ غیبت، مشق اخلاص را تمرین کرده اند: إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیْبَتِهِ الْقَائِلِینَ بِإِمَامَتِهِ وَ الْمُنْتَظِرِینَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ کُلِّ زَمَانٍ... أُولَئِکَ الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شِیعَتُنَا صِدْقاً؛ [۱] مردم زمان غیبت او که معتقد به امامت او بوده و منتظر ظهورش هستند، از مردم هر زمانی برترند... آنان به حق، مخلصان و به درستی، شیعیان ما می‌باشند. ✨ دوری از غرور ✨ 🔷انصار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، تربیت یافتگان مکتب قرآن هستند و همواره این سفارش خدای متعال را نصب العین خود می‌دانند که: ( (وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ) ) [۲] ؛ و هنگامی که تو تیر انداختی (و به هدف زدی)، تو نبودی (بلکه مؤثر اصلی خدا بود) ؛ بدین جهت، در پیروزی‌های خود هرگز دچار غرور نمی شوند، که از آن‌ها جز این نیز توقع نیست. ✨روحیۀ جهاد و مبارزه ✨ 🔷در فرهنگ قرآن، بارها این سنت الهی گوش زد شده است که یکی از عوامل نزول نصرت الهی، جهاد و مبارزه با ستمگران است. قرآن می‌فرماید: ( (قاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدیکُمْ وَ یُخْزِهِمْ وَ یَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِم) ) ؛ [۳] با آنان بجنگید، تا خدا آنان را به دست شما عذاب و رسوایشان کند و شما را بر ایشان پیروزی بخشد! و نیز می‌فرماید: ( (وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنینَ) ) ؛ [۴] و کسانی که در راه ما کوشیده اند، به یقین راه‌های خود را بر آنان می‌نماییم و در حقیقت، خدا با نیکوکاران است. 🔷به سبب این همه تأکیدات است که در مسئلۀ ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، روحیۀ جهادی یکی از صفات انصار حضرت معرفی شده است؛ برای نمونه، یکی از آیات مهدوی که دربارۀ انصار المهدی است، این آیۀ شریفه است: ( (... یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ یُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ) ) ؛ [۵] خداوند... آنان را دوست دارد و آنان نیز خدا را دوست دارند. آنان نسبت به مؤمنان، نرم و فروتن، و در برابر کافران، سرسخت و قاطعند. در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نمی هراسند. 🔷در این آیه، صفاتی برای یاران حضرت شمرده شده که از جملۀ آن‌ها جهاد و مبارزه است؛ از این رو، همۀ کسانی که مشتاق حضور در لشکر امام عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند، باید به این صفت مزین شوند. ---------- [۱]: شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمه، ج ۱، ص۳۲۰ [۲]: انفال، آیه ۱۷ [۳]: توبه، آیه ۱۴ [۴]: عنکبوت، آیه ۶۹ [۵]: مائده، آیه ۵۴ ‌📚 از دیدگاه قرآن کریم (عج) @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز بیا ... تا بدهم جان ... به وصالتـ❤️ـ سلام موعود مهـ❤️ـربانم .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۰۹🌷 ☀️‌درک مراتب نورانی امام☀️ 💠قلوب ما قابلیت فهم و پذیرش مقامات و بزرگی این ذوات مقدس را ندارد و آنچه ما در این مجموعه به عنوان نورانیت ذوات مقدس آوردیم، در واقع همه در مرتبه فهم خود ماست و هنوز قدم دوم را روی پله بعدی نگذاشتیم و نمی توانیم هم بگذاریم. 💠حتی خواص از شیعیان، از بزرگی شأن و عظمت محمد و آل محمد (علیهم السلام) در این وادی حیران و سرگردان مانده اند. 💠حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به اسراری که در سینه مبارک دارند، اشارتی می‌فرمایند: «بل اندمجن علی مکنون علم لو بحت به لاضطربتم اضطراب الأرشیة فی الطوی البعیدة». «بلکه به علم مکنون و سر مخزون پیچیده شده‌ام که اگر آن را برای شما اظهار نمایم، هر آیینه مضطرب می‌شوید و مانند لرزیدن ریسمان در چاه عمیق و بسیار گود، به لرزه می‌افتید». 💠حال با این توصیف اگر هزاران کتاب درباره مقامات نورانی این ذوات مقدس نوشته شود، حقیقتا جز الف نیمه تمام نخواهد بود. 💠در منزلت و قائم مقامی اهل البیت (علیهم السلام) همین بس که حضرت امام باقر (علیه السلام) در تفسیر آیه شریفه «تبارک اسم ربک ذی الجلال والإکرام ».فرمودند: «آن جلال و بزرگواری خدا ما هستیم که بندگان به اطاعت و فرمانبرداری از ما میتوانند به کرامت و بزرگواری نایل آیند». «إن لله اختص لنفسه بعد نبیه ص من بریته خاصه علاهم بتعلییه و سمابهم إلی رتبته» « از روی تحقیق خداوند متعال بعد از پیامبر برای خود، ایشان را مخصوص گردانید، و به آنان مقام رفیعی عنایت فرمود و تا رتبه رسولش بالا برد». 💠اگر درایتی باشد، همین یک روایت شگفت، عقول خلایق را به تحیر و تعجب خواهد کشاند. حال ببین امام زمانت کیست و با این اوصاف اگر کسی به سوی چنین شخصیت بزرگی رو کند، چه قدر منزلت و ارزش و بزرگواری پیدا خواهد کرد. 💠پس بدان صاحب قدرت و افعال خدا، مولا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که خداوند برای ایشان به جهت تسلط به جمیع امور آفرینش چیزی کم نگذاشته و ایشان را همانند کعبه، جهت بندگی خویش قرار داده است. «لقد خلقتهما علامة بین خلقی» «آنها را آفریدم تا علامتی باشند بین بندگانم» 💠چنین معرفتی بنده را به عالی ترین مراتب ایمان خواهد رسانید. جناب سلمان و ابوذر از حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) سوال نمودند که نهایت مرتبه ایمان مؤمن چیست؟ ایشان فرمودند: «لا یرد من أمرنا إلیه شیء إلا شرح صدره لقبوله ولم یشک و لم یرتب » «هیچ چیزی از امر ما (مقامات فضایل و گفتار) به فرد نمی رسد، مگر این که سینه اش برای پذیرش آن، آمادگی و گشایش دارد و بدون شک و تردیدی می‌پذیرد». ---------- ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم💠 ‌✅ شرایط مربوط به کارگزاران و کادر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ‌✨ اصلاح گری در جامعه ✨ 🔷کسانی که آرزوی همراهی با مصلح کل و جهانی دارند، باید خود نیز از روحیۀ اصلاح گری در جامعه برخوردار باشند. تجلی عینیِ این روحیه در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف، نشانۀ عشق انسان به مردم است؛ نشانۀ تعهد و سوز و علاقۀ انسان به سلامتی جامعه است؛ نشانۀ فطرت بیدار است. امر به معروف و نهی از منکر، نوعی انضباط اجتماعی است؛ یعنی محدود کردن تمایلات اشخاص در برابر مصالح جامعه. در واقع، نوعی کنترل افراد لاابالی است. امر به معروف و نهی از منکر، نشانۀ رشد است. 🔷حضرت لوط علیه السلام در برابر گروه گناه کار پرسید: «آیا در میان شما یک نفر رشید هست تا مانع این کار شما شود؟ » 🔷آری! اگر ما از درون، مراقب خود باشیم و مردم از بیرون، مراقب ما باشند و در رأس، نظامی سیاسی و حکومتی مشوق خوبی‌ها و مانع بدی‌ها باشد، بهترین امت خواهیم بود؛ چنان که قرآن می‌فرماید: ( (کُنْتُم خَیرَ امَّةٍ اخرِجَت لِلنّاسِ تَأمُرُونَ بِالْمَعروفِ و تَنْهَوْن عن الْمُنکَرِ تُؤمِنُونَ بِاللّه) ) 🔷منتظر حقیقی و مشتاق ظهور که خواستار فراگیری توحید در جهان است، باید بداند که عزت یافتن کلمۀ توحید، به امر به معروف و نهی از منکر است. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: کلمه «لا الهَ الَّا اللَّه» عذاب الهی را از انسان دور می‌کند؛ به شرط آن که این کلمه مبارک مورد تحقیر و استخفاف قرار نگیرد. 🔷مردی از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پرسید: چگونه ممکن است کلمه توحید مورد استخفاف قرار گیرد؟ فرمود: اگر گناهان علنی انجام گیرد و کسی گناه کار را نهی نکند و او را تغییر ندهد، به توحید اهانت شده است. اگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «آمران به معروف، خلیفۀ خدا در زمینند» و اگر حضرت علی علیه السلام بیان کرد: «امر به معروف و نهی از منکر، دو خلق از اخلاق الهی است که هر کس این دو فریضه را یاری کند، خداوند به او عزت می‌دهد» 🔷قطعاً آن‌هایی که در سایۀ ولایت مهدوی، فرمانروایان زمین شده و بدین صورت عزت می‌یابند، باید با امر و نهی، چه در عصر ظهور و چه در زمانۀ غیبت نیز با بهره گیری از این دو ابزار، به اصلاح جامعه بپردازند. 🔷از همین روست که امام زمان در آغاز قیام جهانی خویش و در عهدنامه ای که با کارگزاران خویش می‌بندد، یکی از مفاد عهد نامه را التزام به امر به معروف و نهی از منکر قرار داده و می‌فرماید: «أبایعکم علی أن... تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنکر». ‌📚 از دیدگاه قرآن کریم (عج) @mahdimontazeremast
شعرهایم همگی ترجمه دلتنگی ست بی تـ❤️ـو دلتنگ ترین شاعر تاریخ منم @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
💔‌بغض در گلوها رسوب گرفته 🥀حال شهر خراب است 🍁صورتک‌ها خنده را از یاد برده‌اند... 🍂داریم غرق عادت‌ها می‌شویم... ☀️سلام امید دلها زندگی را نشانمان بده... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۱۰🌷 ☀️‌‌مقامات والای امام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 💠یکی از عالی ترین مراتب معرفت، شناخت جایگاه مشیت که از شئونات وجه الله است می‌باشد. 💠احادیث در باب مشیت و اراده پروردگار در کتاب اصول کافی، ج ۱، ص ۵۵، کتاب توحید بحارالانوار، ج ۴ و ۵ و بعضی از دیگر منابع شیعی فراوان دیده می‌شود. 💠ما برای کسب معرفت به نورانیت این انوار مقدس باید بدانیم که طبق روایات، اولین مخلوق قبل از هر چیزی مشیت خداوند متعال است. 💠حضرت امام صادق (علیه السلام) در روایتی می‌فرمایند: «خلق الله المشیة قبل الأشیاء». «اولین مخلوق خداوند قبل از خلقت اشیاء، مشیت است». 💠حضرت امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: «المشیة محدثة. » «مشیت حادث است (یعنی خلق میشود) ». 💠واضح تر این که حضرت امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند: «المشیه و الإرادة من صفات الأفعال فمن زعم أن الله تعالی لم یزل مریدا شائیا فلیس بموحد». «مشیت و اراده از صفات فعل خداوند هستند؛ پس کسی که گمان کند خدا از ازل مشیت داشته، موحد نیست». 💠یعنی مشیت و اراده که جدای از ذات مقدس است، از صفاتی است که مربوط به فعل خداوند می‌باشد. حال این مشیت به چه شکل و نحوه ای باید به وجود آمده باشد؟ 💠حضرت امام صادق (علیه السلام) در این باره می‌فرمایند: «خلق الله المشیة بنفسها ثم خلق الأشیاء بالمشیة». خداوند مشیت را بدون واسطه آفرید؛ سپس اشیاء را به واسطه مشیت آفرید». 💠 برای فهم این روایت، مثال‌هایی آورده می‌شود؛ مثل این که هر چیزی با آب، مرطوب می‌شود؛ ولی آب با هیچ چیزی خیس نمی گردد؛ زیرا ذات و طبیعتش مرطوب است. همچنین هر چیزی با روغن چرب می‌گردد؛ ولی خود روغن با چیزی چرب نمیشود. 💠امام از شخصی سوال کرد: «آیا اراده، فعل است یا غیر فعل؟ » راوی عرض کرد: «بلکه اراده فعل است ». امام (علیه السلام) فرمودند: «پس اراده حادث است؛ زیرا همه افعال حادثند». 💠نتیجه این که هر چیزی که حادث است، جدای از ذات مقدس می‌باشد. این اراده و مشیت خدای متعال، همان فعل خداست. بر خلاف ما انسانها که اول فکر می‌کنیم و سپس اراده می‌کنیم بعد فعل را انجام میدهیم، اراده خداوند همان فعل اوست و مثل مخلوقات که اراده شان از فعل شان جدا است، نیست. «إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ».جز این نیست وقتی می‌گوید باش، پس می‌شود». 💠حضرت امام رضا (علیه السلام) در روایتی می‌فرمایند: اراده خدا همان احداث و ایجاد اوست، نه چیز دیگر «فاراده إحداثه لاغیر زپذلک». زیرا خدا را نیاز به اندیشه و عزم و فکر نیست؛ بلکه اینها همه، صفات خلقند و از خالق منتفی اند؛ پس اراده خدا فعل اوست. به هر چیزی که بخواهد می‌گوید «کن» و آن هم بدون این که گفتن یا عزم یا... در میان باشد، موجودیت پیدا می‌کند «.. و لاکیف لذلک کماأنه لا کیف له.. ». 💠با توجه به این نوع روایات، اگر مشیت که همان فعل خداست، حادث باشد، پس باید در اولین و بهترین جایگاه مقدس فرود آید که این مقام و رتبه، شایسته کسی جز امامان (علیهم السلام) نیست. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast