🌷مهدی شناسی ۲۰۰🌷
🔷زیارت آل یاسین 🔷
🌹اَنَا وَلیُُّ لَکَ بَرئُُ مِن عَدُوِّک🌹
🌼 امام صادق در جواب سوال از اینکه آیا حب و بغض جزء ایمان است؟فرمودند:"ایمان چیزی جز حب و بغض نیسـت.سـپس این آیه ی شریفه را تلاوت فرمودند:"خداوند ایمان را محبوب شما قرار داده و آن را در دلهایتـان زینـت بخشیده و به عکس کفر و فسق و گناه را منفورتان قـرار داده اسـت. کسـانى کـه داراى ایـن صفاتند هدایت یافتگانند"
💠تولی و تبری، دو روی یک سکه💠
🌼به امام صادق گفتند فلانی شما را دوست دارد ولی نسبت به برائت از دشمنان شـما ضـعف دارد .حضرت در جواب فرمودند:"هیهات، کسـی کـه ادعای محبت ما را دارد، ولی از دشمنان ما بیزاری نمی جوید، دروغ می گوید."
🌼 امام رضا علیه السلام فرمودند:"کمال دینداری، ولایت مـا و بیزاری از دشمنان ما است.
💠معیار تولی و تبری، محبت امیرالمومنین علیه السلام💠
🌼 پیامبر خدا : به یکی از یاران خود فرمودند هیچ کس طعم ایمان را نمی چشد هر چند نمـاز و روزه بسیار داشته باشد مگر اینکه حب و بغض در راه خدا داشته باشد. آن صحابی پرسـید:چگونـه بفهمم که اینگونه دوستی و بغض را دارم حضرت با اشاره به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:"دوست علی دوست خداست، پس بـا او دوسـتی کـن و دشـمن علـی ابـن ابی طالب دشمن خداست، پس با او دشمنی کن. با ولی علی دوست باش هرچند قاتل پـدر و
فرزندت باشد و با دشمن او دشمن باش ولو پدر یا فرزندت باشد."
💠اهمیت تولی و تبری در دوران غیبت امام زمان عجل الله فرجه💠
🌼اشرف کائنات پیامبر خاتم در توصیف منتظران ظهور حضرت مهدی علیه السلام فرمودند:" خوشا به حـال کسـی کـه قـائم اهـل بیت مرا درک کند در حالی کـه در دوران غیبـتش او را امـام خـود قـرار داده و دوسـتان او را دوست دارد و با دشـمنان او دشـمنی مـی کنـد . او در روز قیامـت از دوسـتان و نزدیکـان مـن و از گرامی ترین افراد امت من خواهد بود."
#مهدی_شناسی
#قسمت_200
#زیارت_آل_یاسین
@mahdimontazeremast
🔵زندگی مهدوی در سایه ی دعای عهد🔵
💠۴. عن جمیع المومنین والمومنات؛ از طرف همه مردان و زنان باایمان. 💠
⬅️در دعای عهد از طرف جمیع مؤمنان به امام سلام داده میشود؛ پس علاقه یک «علاقه جمعی و بین المللی» است؛ لذا منتظر یاد میگیرد که کارهای خیر باید با نگاه جهانی صورت بگیرد، نه شخصی و محلّی و نه فامیلی و قومی.
⬅️اگر به زیارت میرویم، باید بگوییم که این زیارت به نیابت از همه مؤمنین و مؤمنات است.
⬅️اگر صدقه میدهیم، بگوییم: دفع بلا از همه مؤمنین و مؤمنات. نگوییم: خدایا! مؤمنینی را که در این مسجد نماز خواندند، بلکه مؤمنینی را که در مسجدهای دیگر نماز خوانده اند هم دعا کنیم. تعصب برای چه؟
⬅️ منتظر امام، تنگ نظر نیست و فکر کوچک ندارد. امام جهان باید مریدش هم جهانی فکر کند. کسی که منتظر اصلاح عمومی است، باید خودش هم عمومی فکر کند. خودم و بچهام و هیأتم و مسجدم در کار نباشد و برایش هیچ فرقی نکند: «عَنْ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات».
#دعای_عهد
#استاد_قرائتی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
♨️فتنه های آخرالزمان♨️
🔴ولایت پیدا کردن زن بر مرد در آخر الزّمان
⬅️رسول خدا صلی الله علیه وآله در خطبه خود در سال حجّة الوداع، راجع به «اشراط السّاعة» فرمود: «... در آخر الزّمان زنها بر مردها ولایت پیدا میکنند، و مردها با زن ها مشورت میکنند، «و تتأمّر النّساء و تشاور الإماء. »
⬅️فقهای اسلام به صورت اتّفاق و اجماع، یکی از شرایط قاضی را ذکوریّت و مرد بودن قاضی دانسته اند و ادلّه ای برای آن اقامه نموده اند که به طور اختصار اشاره میشود.
⬅️مرحوم محقّق صاحب شرایع رحمه الله میفرماید: «و لا ینعقد القضاء للمرأة و إن استکملت الشّرائط».
⬅️مرحوم آیة اللَّه گلپایگانی رحمه الله در ذیل عبارت محقّق میفرماید: بر این مسأله ادّعای اجماع و اتفاق شده و خلافی در آن نیست و به ادلّه دیگری نیز برای آن استدلال شده است:
🔶۱- آیه شریفه «الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَی النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلی بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِم... » از این آیه، قیمومت و ولایت مرد بر زن ثابت میشود و لازمه آن این است که مرد بر همسر خود ولایت و حکومت داشته باشد و عکس آن صحیح نیست. و اگر کسی بگوید: آیه مربوط به زوجین [ زن و شوهر] است، پاسخ آن این است که اگر زن در خانه درباره شؤون خود بر مرد حکومت و ولایت نداشته باشد در خارج خانه با مردان اجنبی مسلم چنین حکومتی را ندارد، بلکه زن ولایت بر زنهای دیگر نیز نمی تواند داشته باشد؛ چرا که تاکنون احدی از فقها چنین چیزی را نگفته است [ و خلاف اجماع مرکب است].
🔶مقصود از «بما فضّل اللَّه بعضهم علی بعض» این است که خداوند مردها را بر زنها فضیلت داده و مردها [ نوعاً] در علم و عقل و حسن انتخاب و تدبیر و اراده و قدرت عمل و اطاعت از خدا و اسب سواری و جنگ و... بر [ نوع] زنها فضیلت دارند، از سویی پیامبران و امامان علیهم السلام مرد بوده اند و امامت کبرا، یعنی خلافت و امامت صغرا، یعنی امامت در نماز جماعت و جهاد و اذان و خطبه مخصوص مردها میباشد، تا جایی که زمخشری در تفسیر کشّاف گوید: «از آیه «بما فضّل اللَّه بعضهم علی بعض» استفاده میشود که این ولایت از باب قابلیّت و فضیلت مرد بر زن میباشد نه از باب سلطه و غلبه و قدرت مرد بر زن. »
⬅️قابل توجّه است که خداوند حقّ را به زبان این عالم سنّی جاری نموده، و او میداند کسانی که بر علیّ بن ابی طالب علیه السلام تقدّم پیدا کردند، از باب قابلیّت و فضیلت نبوده، بلکه از باب سلطه و غلبه و قدرت بوده، واللَّه الحاکم.
آری، اگر زن حقّ ولایت و حکومت میداشت، باید بهترین زنها مانند حضرت صدّیقه طاهره، فاطمه زهراعلیها السلام و فرزند او زینب کبرا، عقیله بنی هاشم علیها السلام، لااقلّ بر زنهای دیگر ولایت میداشتند.
🔶۲- آیه شریفه «... وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذی عَلَیْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لِلرِّجالِ عَلَیْهِنَّ دَرَجَةٌ... »
از این آیه ظاهر میشود که زنها بر مردها حقّی دارند، همان گونه که مردها بر زنها حقّ دارند و لکن مردها بر زنها فضیلت دارند، و صاحب فضیلت، حقّ قضا و حکومت دارد.
🔶۳- آیه شریفه «وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ... »
این آیه به زنها میفرماید: «باید در خانههای خود قرار بگیرید. » و قضاوت و حکومت [ بلکه قبول مسؤولیّت در خارج خانه] بدون اجازه شوهر بلکه کلّاً با شؤون زن سازگار نمی باشد. از این رو، اصحاب پیامبرصلی الله علیه وآله حتّی زنهای مؤمنه، عایشه را ملامت نمودند که از خانه خود خارج شد و بین مردهای اجنبی به بصره رفت و در مقابل امام خود علیّ بن ابی طالب علیه السلام به جنگ برخاست.
🔶۴- رسول خدا صلی الله علیه وآله به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «یا عَلِیُّ لَیْسَ عَلَی الْمَرْأَةِ جُمُعَةٌ إِلَی أَنْ قالَ وَ لا تَوَلِّی الْقَضَاءِ... »، یعنی: «یا علی، برای زن، نماز جمعه نیست و حقّ قضاوت نیز ندارد. » و فرمود: «لا یفلح [ لن یفلح] قوم ولیتهم امرأة. » یعنی: «هرگز رستگار نمی شوند مردمی که زن بر آنان حکومت کند. »
و فرمود: «إِنَّ الْإِقامَةَ لِلصَّلاةِ... وَ لا تَتَوَلَّی الْمَرْأَةُ الْقَضاء. »
🔶۵- امام باقرعلیه السلام فرمود: «اذان و اقامه و نماز جمعه و جماعت بر زن نیست و او حقّ ولایت قضا و امارت ندارد.... »
🔶۶- و قال علیّ علیه السلام: «لا تُمَلِّکِ الْمَرْأَةَ مِنَ الْأَمْرِ ما یُجاوِزُ نَفْسَها. » یعنی: «زن را مالک مسؤولیّتی که فوق طاقت او و خارج از شؤون اوست، قرار مده. »
📚 #فتنه_های_آخرالزمان
✍محمد حسینی بهارانچی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
🍃نشانه هاو ویژگیهای مهدیاران🍃
🔵۶. شهادت طلبی
◀️«یدعون بالشهادة ویتمنّون اَنْ یُقتلوا فی سبیل الله»؛ «برای شهادت دعا میکنند وآرزوی کشته شدن در راه خدا را در سر میپرورانند».
◀️مرگ، پیرمردان نود یا صد ساله را دچار وحشت میسازد؛ در حالی که تمام لذتهای زندگی و میل بدانها را از کف داده اند... اما این جوانان که در عُنفُوان جوانی به سر میبرند به این مرگ عشق میورزند.
◀️عشق به شهادت از دو چیز سرچشمه گرفته و دارای دو نتیجه است. این دو چیز که منشأ عشق به شهادت در وجود انسان است #روی_گردانی_از_دنیا و #توجّه_به_خدای_تعالی است.
◀️اگر انسان با دوستی دنیا در دلش مقابله کند و خود را از بند آن رها سازد وفریبش را نخورد، بی گمان گام نخست را در این راه که دشوارترین گام است برداشته است. گام دیگر آن است که دل به محبّت خدا دهد و شیفته یاد و عشق او باشد و صاحب چنین دلی، با تمام وجود به سوی خدا بازگردد.
◀️برای این گروه، امور دنیوی اهمیّتی ندارد. با دیگران در بازارها و اجتماعات حاضر میشوند؛ اما در دل از این امور غایب اند و درباره اینان اصطلاح «حاضرِ غایب» کاملاً مصداق مییابد.
◀️این جنگجویان دلاور، عاشق مرگی هستند که مردم از آن میهراسند. شهادت را طلب میکنند و در آن لقای الهی را میجویند. اشتیاقشان به شهادت، مانند اشتیاق مردم به لذتهای دنیا، بلکه برتر از آن است.
◀️عده اندکی آنان را درک میکنند. انسانهای غربی راهی برای درک آنان ندارند. غربیان گاهی عمل آنان را به «خودکشی» توصیف می کنند! حال آنکه کسی خودکشی میکند که از دنیا خسته شده و در زندگی به بن بست میرسد؛ ولی این جوانان درهای دنیا را به روی خود گشوده مییابند. دنیا به رویشان لبخند میزند وبا تمام طراوت وزیب وزیورهایش به سرشان سایه میافکند. بنابراین آنان از دنیا خسته نشده و در آن به بن بست نرسیده اند؛ بلکه از آن رویگردان شده و مشتاق لقای الهی اند.
◀️غربیان، این جوانان را به «تروریسم» متهم میکنند؛ حال آنکه اینان تروریست نیستند و اگر میگفتند که اینان از ترور نمی هراسند، سخنی نزدیک تر به واقعیت بود.
◀️روی گردانی از دنیا و عشق به لقای الهی، سرمنشأ عشق به شهادت وکشته شدن در راه خداوند است. آنچه که از عشق به شهادت حاصل میشود، عزم و نیرومندی است.
◀️رزمنده بی باکی که میتواند خود را از [بند] دنیا آزاد سازد، چنان عزم واراده ونیرویی در خود مییابد که دیگران از آن بی نصیب اند.
این عزم [قاطع] وتوان [بالا] هیچ ارتباطی به اسباب قدرت مادّی که در جبهه مخالف موجود است ندارد؛ هر چند که ما ضرورت وجود این اسباب و قدرتهای مادّی و اهمیّت آنها را در ظهور امام علیه السلام ونزدیک تر شدن فرج آن حضرت، انکار نمی کنیم.
#مهدیاران
📚انتظار پویا
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa