eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12.1هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
120 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
Banifatemeh - Tafsir Eshgh.mp3
15.69M
💔ای با خبر ز سرّ معما ،شما بگو ای روضه خوانِ ناحیه ،آقا ،شما بگو 💔آهی بکش، به باد بده دودمان ما شعری بخوان که شعله بیفتد به جان ما @mahdimontazeremast
شب ششم.mp3
15.42M
🌷از قیام حسین علیه‌السلام، تا ظهور تمدن نوین اسلامی در قیام مهدی موعود علیه‌السلام ✅قسمت ششم (ع) @mahdimontazeremast
4_5832637112058384371.mp3
6.98M
💔داداش ❓‌خنجر ‌کهنه ‌چه ‌بلایی ‌سر ‌رگهای ‌گلوت ‌آورده‌🥀 @mahdimontazeremast
4_5823499904143592098.mp3
11.89M
🌷از قیام حسین علیه‌السلام، تا ظهور تمدن نوین اسلامی در قیام مهدی موعود علیه‌السلام ✅قسمت هفتم (ع) @mahdimontazeremast
🏴تسلیت به سبک ❓در روایتی از امام باقر علیه‌السلام پرسیده شد که در روز چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟ 🥀حضرت فرمودند: بگوئید: 🏴«أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ؛ خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، امام از خاندان محمد(ص)، به او برمی‌خیزند.» 📕مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ص ۷۷۲ ◀️و در این سخن، ضمن آنکه به بخشی از اشاره شده، ، حکمت و معیار عزاداری شمرده شده است. @mahdimontazeremast
💔به چشم اشکبارت صحنه کرببلا دائم  💔 به قلبت زخم عاشوراست میدانم که می آیی‌... 🏴آجرک الله یا صاحب الزمان ... @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا کی مهار ناقه زینبـ💔ـ به دست شمــر با اشک چشــم و موی پریشــان؟ بیا بیــا سلام صاحبـ💔ـ عزا، ◼️ آجرک الله مولا .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۷۶🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 💠حضرت امام هادی (علیه السلام) در زیارت جامعه کبیره می‌فرمایند: «حتی لا یبقی ملک مقرب و لانبی مرسل... ولا فاجر طالح ولا جبار عنید ولا شیطا مرید و لا خلق فیما بین ذلک شهید إلا عرفهم جلالة أمرکم» «همه مخلوقات بدون استثنا حتی فرشتگان مقرب و پیامبران مرسل... و نماند هیچ فاجر و جبار و شیطان سر کشی حتی هیچ خلقی تا اینکه خدا به آنها شناساند جلالت و بزرگی امر شما را». 💠‌این بخش از زیارت جامعه کبیره، گزارشی از عالم ذر است. خداوند تمامیت نور معصومین (علیهم السلام) را به صورت کامل به دیگران فهمانید؛ چرا که آنان در جمیع مراتب شان کامل و در تمام مراحل بندگی با خدای خویش صادق هستند لذا در زیارت جامعه خطاب به ایشان عرض می‌نماییم: «فماأوفی عهدکم». «به آن عهدی که با خدا بستید چقدر (و چه نیکو) وفادار ماندید». 💠در این میان، انبیا در اعتقاد به مقام رفیع اهل بیت (علیهم السلام) از بقیه خلایق سبقت گرفتند و برتری و آقائی در این دنیا را در عالم ذر کسب نمودند و چون آنجا به حقیقت نوکری اهل بیت (علیهم السلام) رسیدند، در این دنیا به سروری بر خلایق نائل گشتند و از نظر مراتب ایمان، در دنیا کامل ترین مؤمنان زمان خود هستند. به این ترتیب، ظهور نبوت ایشان به واسطه اظهار خضوع و خشوع در برابر عظمت خاندان وحی عالی بوده و سرچشمه این ارادت در عالم ذر است که از جمیع انبیا و مؤمنین پیمان گرفته شد. 💠خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ النَّبِیِّینَ لَمَا آتَیْتُکُمْ مِنْ کِتَابٍ وَحِکْمَةٍ ثُمَّ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَکُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنْصُرُنَّهُ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَی ذَلِکُمْ إِصْرِی قَالُوا أَقْرَرْنَا قَالَ فَاشْهَدُوا وَأَنَا مَعَکُمْ مِنَ الشَّاهِدِینَ» «وقتی که خدا از همه انبیا پیمان گرفت که در برابر این که به شما کتاب و حکمت دادم و بر شما وحی نازل نمودم و به شما نبوت و معرفت عطا کردم، شما حتما این طور خواهید بود که وقتی شما را رسولی بیاید که تصدیق کننده است تمام آنچه را که شما آورده اید، حتما به او ایمان خواهید آورد و او را یاری خواهید کرد. خداوند فرمود که آیا اقرار می‌کنید و با من پیمان محکمی بر آن می‌بندید؟ همه انبیاء گفتند که ما اقرار داریم (یعنی آمادگی خود را برای تواضع و خدمت گزاری آن رسول اعلام می‌کنیم) ». «ولایتنا مؤکدة علیهم فی المیثاق. » «ولایت ما با تاکید هر چه تمامتر در میثاق (عالم ذر) گرفته شده است. ». 💠همه این مراحل و امتحانات از روی رغبت انجام گرفته و هیچ گونه جبر و اضطراری نبوده؛ بلکه کاملا مثل همین دنیا، اختیار با خود شخص بوده است و به این طریق بود که امانت الهی (ولایت) به همه عرضه شد. 💠مسأله ی «ذر» یکی از مسائل مشکلی است و حل این مسئله به دست کسانی می‌باشد که به لحن قرآن و محکمات و متشابهات آن علم دارند و دانش آن را از سرچشمه وحی دریافت نموده اند. 💠عالم ذر بیان گر ضعف مخلوقات در برابر عظمت خداست؛ به این معنا که حق تعالی با انوار خود، آن عالم را پر کرد به طوری که همگان انوار خداوند متعال را دیدند و صدای حق را شنیدند. به گونه ای که هیچ تردیدی برای کسی باقی نماند. 💠در عالم ذر نور خدا ظاهر و غالب بود. از این جهت تمامی مخلوقات در برابر انوار الهی (محمد و آل محمد صلی الله علیه وآله) ناچیز شده بودند. به همین علت، پس از انتقال از مسیر عالم ذر به دنیای فعلی نیز، همه باید در دنیا با تمام مقامات علمی و شخصی و منزلت دنیایی و... در برابر وجود گرامی جانشینان خدا که مجری افعال خدای هستند، خاضع و خاشع شوند و اگر چنانچه بر اثر پستی طینت، بعضی از خلایق در برابر مقام «خلیفه الله» خضوع نکنند، به کوچکی محکوم خواهند شد و این بی مقداری تماما در قیامت هویدا می‌گردد. چنان که فرموده اند: «إن المتکین یجعلون فی محور الأر».«خداوند آدم متکبر را در روز قیامت مانند مورچه محشور می‌کند». ادامه دارد... ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast
زمین کربلا تب دارد آیا یا تـ💔ـو تب داری؟ دل زینبـ💔ـ فدایت پا برون از خیمه نگذاری تو تبدار اباالفضلـ💔ـی که سقا بود و عطشان بود تو بیمار حسینـ💔ـی راست می‌گویند بیماری ◼️شهادت جانسوزسیدالساجدین امام زین العابدین علیه السلام تسلیت باد... علیه السلام @mahdmonrazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_613126866634539720.mp3
1.3M
🥀روضه جانسوز امام زین العابدین علیه السلام 💔داغ دل های علیه السلام @mahdimontazeremast
شب هشتم.mp3
13.44M
🌷از قیام حسین علیه‌السلام، تا ظهور تمدن نوین اسلامی در قیام مهدی موعود علیه‌السلام ✅قسمت هشتم (ع) @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[WWW.MESBAH.INFO]Shab-Shahadat-Emam-Sajjad1397[05].mp3
18.56M
مگه ‌یادم‌ میره 🥀 ڪُنـدیِ‌ اون‌ خنجـر بـریـده‌ شـد‌ حنـجــر... علیه السلام @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو چشم ما... از غم بارانی است؛ بیا و خود بخوان ... روضه برای يعقوبـ💔ـ كربلا سلام صاحبـ💔ـ عزا .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۷۷🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 💠خاصیت تکبر و عناد در برابر جلال محمد و آل محمد (علیه السلام)، آن است که شخص متکبر در قیامت همانند ذره در زیر دست و پای خلایق لگد مال و تحقیر می‌شود؛ 💠 اما در مورد این عالم، خداوند متعال بندگان را مکلف فرمود و اسباب تقویت ایمان و رشد مخلوقات را فراهم نمود و به اقتضای صفات زشت بعضی از انسانها. 💠اسباب گمراهی نیز برای طالبان آن گذارده شد تا هر کسی به دلخواه خویش در دنیا از وسایل هدایت و سعادت و یا گمراهی و هلاکت استفاده کند. 💠همچنین به وسیله حاملان وحی الهی و مفسران و مجریان حقیقی آن، خلق را انذار فرمود و آنها را از نقض پیمانی که در عالم ذر بسته بودند، ترسانید و جهنم را برای ترس و هدایت آنان در قرآن اش به تصویر کشید و برای تشویق اهل ایمان به سوی هدایت و سعادت ابدی، از بهشت و نعمتهای بی بدیل آن سخن گفت. 💠خدای سبحان در قرآن شریف، این دو مکان ابدی را برای هر دو گروه مطرح نمود تا مؤمن و کافر از ترس عذاب یا شوق بهشت، از فریب شیطان دور شوند و برای هدایت بیشتر هر دو گروه و ایمن ماندن از حیله‌های شیطانی، چهارده نور پاک را از عالم ملکوت به زمین فرستاد و اعلام کرد که برای رسیدن به رستگاری ابدی، باید در کشتی اهل بیت (علیهم السلام) که محل امنی از طوفان پر طلاطم دنیا است، نشست. البته مومنان حقیقی چنین راهی را انتخاب نموده اند. 💠خدای تعالی در آیات شریفه ۲۱ ۲۰ از سوره مبارکه رعد فرمود: «الذی یوفون بعهد الله و لا ینقضود المیثاق والذین یصلون ما أمر الله به أن یوصل» «آنها هستند که به پیمان خدا وفا می‌کنند و به آنچه خدا به پیوستن به آن فرمان داده، می‌پیوندند». 💠حضرت امام کاظم (علیه السلام) در ذیل این دو آیه فرمودند: "این آیه در حق آل محمد (صلی الله علیه وآله) نازل شده است. این همان عهدی است که در عالم ذر برای ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و ائمه معصوم (علیهم السلام) از مردم گرفته شده (مؤمنین برای عهد پایدار ماندند) ؛ ولی منافقین و دشمنان ما نقض عهد کردند». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast
💠شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم💠 ◀️قرآن و مسئلۀ امدادهای غیبی 🔶مطلب قابل توجه در راستای فراهم کردن شرایط ظهور، جایگاه امدادهای غیبی در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است، چراکه برخی با خواندن روایات گزارش گر وقایع ظهور و رخ دادن معجزات و کرامات گوناگون چنین فهمیده اند که امر ظهور مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف کاملاً با معجزۀ الهی رخ خواهد داد و به همین جهت، نیازی به تلاش مردم نیست؛ 🔶در حالی که این تصور در فرهنگ قرآن کریم اشتباه و ناشی از برداشت ناصحیح دربارۀ امدادهای غیبی است. 🔶اصل کمک‌های غیبی و امدادهای الهی موضوعی است که نه تنها در پیشگاه قرآن مورد قبول است، بلکه طبق آموزه‌های توحیدی اسلام، نصرت حقیقی از جانب خدا بوده و انسان به امدادهای الهی در همه حال نیاز است، چه در حال ضعف و چه در حال قدرت؛ هم چنان که در جنگ بدر با مسلمانانِ اندک، از نصرت الهی برخوردار شدند و در جنگ حُنین با تعداد زیاد، باز هم نصرت الهی به یاری آمد: "لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ فِی مَواطِنَ کَثِیرَةٍ وَ یَوْمَ حُنَیْنٍ"(توبه، آیه ۲۵) 🔶در میان بشارت‌های این کتاب آسمانی به مؤمنان نیز، یاری رساندن آن‌ها به شیوه ای غیرطبیعی و به تعبیری امدادهای غیبی است، چراکه این بشارت‌ها اثر فراوانی بر افزایش امید و تقویت روحیۀ مؤمنان خواهد داشت. قرآن در آیۀ سیزدهم سورۀ «آل عمران»، جریان جنگ بدر و نزول امدادهای آسمانی را برای عبرت ما چنین نقل می‌کند: "قَدْ کانَ لَکُمْ آیَةٌ فِی فِئَتَیْنِ الْتَقَتا فِئَةٌ تُقاتِلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ أُخْری کافِرَةٌ یَرَوْنَهُمْ مِثْلَیْهِمْ رَأْیَ الْعَیْنِ وَ اللَّهُ یُؤَیِّدُ بِنَصْرِهِ مَنْ یَشاءُ إِنَّ فِی ذلِکَ لَعِبْرَةً لِأُولِی الْأَبْصارِ"؛ به یقین، در دو گروهی که (در جنگ بدر) با هم روبه رو شدند، برای شما نشانه (و درس عبرتی) بود؛ گروهی در راه خدا نبرد می‌کردند و گروه دیگر که کافر بودند (در راه شیطان و هوس خود). کفّار به چشم خود، مسلمانان را دو برابر می‌دیدند (و این عاملی برای ترس آنان می‌شد) و خداوند هر کس را بخواهد به یاری خود تأیید می‌کند. همانا در این امر برای اهل بینش، پند و عبرت است. 🔶در این نبرد، تعداد مسلمانان ۳۱۳ نفر بود که ۷۷ نفر آن‌ها از مهاجران و ۲۳۶ نفر از انصار بودند. پرچم دار مهاجران، حضرت علی علیه السلام و پرچم د ار انصار، سعدبن عباده بود. مسلمانان هفتاد شتر، دو اسب، شش زره و هشت شمشیر داشتند، ولی لشکر کفر بیش از هزار رزمنده و صد اسب سوار داشت. 🔶مسلمانان در آن جنگ با دادن ۲۲ شهید چهارده نفر از مهاجران و هشت نفر از انصار بر دشمن کافر که هفتاد کشته و هفتاد اسیر داده بود، پیروز شدند. در این آیه می‌خوانیم که کفّار، مسلمانان را دو برابر دیدند: «یَرَوْنَهُمْ مِثْلَیْهِمْ»؛ در حالی که این چنین نبود و آن جا که خدا بخواهد دیدها، برداشت‌ها و افکار عوض می‌شود. بدین گونه، جنگ بدر نشان داد که ارادۀ خداوند بر ارادۀ خلق غالب و تنها امکانات مادّی، عامل پیروزی نیست. بنابرین در اصل این مطلب تردیدی نیست. 🔶ما هم قبول داریم که در امر ظهور و تشکیل حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه طبق آیات قرآنی، تحقق امدادهای غیبی نیز خود دارای شرایطی است که مردم باید آن شرایط را حاصل کنند. دربارۀ این مطلب در بخش شرایط مردمی ظهور، به طور مفصل صحبت خواهیم کرد که برای نمونه می‌توان به یکی از آیات بیان کنندۀ این مطلب که اتفاقاً از آیات مهدوی هم است، اشاره کرد؛ آن جا که قرآن کریم در آیۀ ۱۲۵ سورۀ آل عمران می‌فرماید:"بَلی إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ یَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُسَوِّمِینَ"؛ البته اگر صبر و مقاومت کنید و پرهیزگاری نمایید (گرچه) دشمنان با خشم و خروش بر شما بتازند،پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشتۀ مخصوص مدد می‌رساند. 🔶همان گونه که می‌بینید، در این آیۀ شریفه استقامت و تقوا، عامل نزول فرشتگان و امدادهای غیبی معرفی شده است؛ لذا در احادیث مربوط به وقایع ظهور، به حضور مؤمنان کارآمد که دارای شرایط، از جمله این دو شرط است، در کنار امدادهای الهی تصریح شده و آمده است: «سه لشکر برای یاری حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌آیند؛ لشکری از فرشتگان، لشکری از مؤمنان و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان». ‌📚 از دیدگاه قرآن کریم (عج) (ع) @mahdimontazeremast
‌🔶در زندگی ما نیز قاعده و اصل همین طور است؛ کسی نگوید حال که چنین است، در امور شخصی هم خدا از طریق امدادهای غیبی به من کمک کند تا امسال بدون درس خواندن در کنکور قبول شوم و یا کشاورزی درخواست کند که بدون کشاورزی و فقط با امدادهای غیبی، محصول خوبی به دست آورد! بنا نیست خداوند عالم، دنیا و نظام موجود در آن را به هم بریزد. در قرآن کریم قدرت خدا بر اساس ربوبیت (۱) او و همراه با حکمت او مطرح شده است؛ کما این که در سورۀ انفال، وقتی خدای متعال جریان نصرت غیبی خدا در جنگ بدر را طرح می‌کند، می‌فرماید:"... وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ" (۲)و نصرت خویش را بر اساس عزت و حکمت، قرار می‌دهد. 🔶خداوند قدرت دارد بدون دردِ زاییدن هم بچه بدهد، ولی حکمت خدا این را می‌گوید که بچه از راه درد زایمان و کشاورز از راه کشاورزی به هدفش برسد که: نابرده رنج گنج میسر نمی شود. حکمت خدا این است که انسان با دست و پا زدن و با تلاش به جایی برسد. .................. [۱]: "... یُمِدَّکُمْ رَبُّکُمْ بِثَلاثَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُنْزَلِین"؛ آل عمران، آیه ۱۲۴ [۲]: انفال، آیه ۱۰ ‌📚 از دیدگاه قرآن کریم (عج) (ع) @mahdimontazeremast
مرهم زخمِ دل .. حضرت سجـ💔ـاد ... بیاااااا @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یوسفـ💔ـ ترین نشانه یعقوبِ اهل بیٺ شــد پاره پاره قَلب زلیخا ظهور کن با پرچَمی که نامِ حسیـ💔ـن اسٺ نقشِ آن با مَشک ساقـ💔ـی از دلِ دریا ظهور کن سلام یوسفـ💔ـ زهرا .... @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی ۱۱۷۸🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 💠‌علامه بروجردی، مؤلف کتاب ارزشمند تفسیر جامع می‌فرمایند: مراد از عرض امانت به آسمان و زمین، آن است که آسمان با آن رفعت زمین با آن وسعت و کوه با آن صلابت، چنانچه عاقل و ذیشعور بودند، از قبول و حمل امانت که ولایت است، سرباز می‌زدند و از قبول آن می‌ترسیدند؛ ولی از آنجا که انسان (اولی و دومی) بدکار و نادان بود، قدر آن را (ولایت) نمیدانست؛ پس آن را پذیرفت و برگرفت؛ اما به آن وفا نکرد». 💠سوره مبارکه احزاب، در آیه شریفه ۷۲، بر این مطلب دلالت دارد: «ما به تمام آسمانها و زمین و کوهها عرض امانت کرده ایم و آنها از قبول و حمل آن، سر باز زدند و از تحمل آن شانه خالی کردند؛ ولی انسان آن را پذیرفت و بر دوش کشید، همانا انسان (اولی و دومی) ستمکار و نادان بود» 💠طبق فرموده امام معصوم (علیه السلام)، آن ستم کاران و نادانان (در رأسشان، اولی و دومی هستند که از ولایت سر باز زدند. در این باره حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «هی ولایة أمیر المؤمنین». 💠«مراد از آن (امانت)، ولایت حضرت امیر المؤمنین علی (علیه السلام) است» حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می‌فرمایند:خداوند ولایت ما را که امانت اوست به آسمان‌های هفتگانه عرضه کرد. با ثواب و عقاب آن، آنها گفتند پروردگارا، ما طاقت ثواب و عقاب را نداریم و می‌ترسیم که نتوانیم این امانت را حفظ کنیم. آن گاه به پرندگان عرضه شد؛ سپس به کوهها و زمین عرضه شد. آن‌ها نیز قدرت پذیرفتن آن امانت را نداشتند و امتناع ورزیدند؛ اما امت مرحومه ولایت ما را پذیرفتند و ثواب و عقاب حفظ امانت (ولایت) را قبول کردند هر کسی اداء حق ولایت و دوستی من را نماید، مستحق بهشت گردد و آن که دشمنی من را در دل جای دهد، به عذاب شدید پروردگار دچار خواهد شد». 💠در عالم ذر امتحاناتی گرفته شد. خداوند متعال از خلق اش بر ربوبیت، نبوت، ولایت اهل بیت (علیهم السلام) پیمان گرفت و در آنجا این سه مرحله برای همه خلایق معلوم و ثابت گشت و شکی در حقانیت آن برای کسی باقی نماند و چون فضل و حقیقت آن سه مطلب برای همه یقینی شد، خداوند همه را به ربوبیت و نبوت و ولایت دعوت کرد. آنگا همه قبول نمودند؛ و پاسخ مثبت دادند؛ اما در نزد خدا معلوم بود که بعضی در دل، علی الخصوص به ولایت حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام)، اقرار ندارند و به زبان «قالو بلی» گفته اند. آنها به دلیل حسادت دلشان به سلطنت و جلالت محمد و آل محمد (علیهم السلام) راضی نبودند. 💠 چنان که حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «پس بعضی از آنها کسانی بودند که در عالم ذر به زبان اقرار کردند و به قلب شان ایمان نیاوردند. 💠 این فرموده، تفسیر این آیه است «فما کانوا یؤمنوا بما کذبوا من قبل»؛ به چیزی که ایمان نیاوردند، آن را قبل از این اشاره به عالم ذر است) تکذیب کرده بودند».«وَالَّذِینَ یَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِیثَاقِهِ وَیَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ وَیُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ أُولَئِکَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ» کسانی که پیمان خدا را پس از عهد بستن با خدا و رسول او (صلی الله علیه وآله) شکسته اند و با کسانی که خداوند امر به پیوند آنها فرموده پیوند، خود را بریده اند و در زمین به فساد دست زدند، لعنت خدا بر این مردم است و منزل گاه بدی برای آنها آماده شده است». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast