هدایت شده از سید جلال موسوی
13.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بیبی گلنار ۱۳۳ ساله، آخرین بازمانده دوران قاجار و پیرترین زن در ایران است که سینهاش گنجینه خاطرات است و زندگی بسیار عجیبی دارد!
⭕️ این بانو آمال و آرزوهای عجیبی در دل دارد که شنیدنش بسیار زیبا است!
📌 اگه سرما خوردیم چکار کنیم؟😪
● روز اول بزارید بدن به حال خودش باشه
○ حمام هم نکنید
● غذا هم اگر اشتها نداشتید میل نکنید یا خیلی کم و غذاهای لطیف و سبک بخورید
غذاهای غلیظ و سنگین مثل گوشت گاو و با حجم زیاد نخورید
❇️اما روز دوم باید خادم طبیعت بدن باشید
یعنی چی و چطوری..؟ یعنی در راستای اینکه بدن داره فضولات رو بیرون میریزه، شما به کمکش بیای
♻️ مثل خوردن دمنوشهایی که کمک به رفع عفونت و تب و سرفه و برون ریزی میکنه
مثل:
🍵 دمنوش زوفا، عناب، سپستان، گل پنیرک
🍵 یا بابونه، پرسیاوشان، عناب، سپستان و...
✅ما رو به دوستانتون معرفی کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/3094937635C5bef8da6bc
هدایت شده از توفیقی🌷❤
مبارزه با فساد " نـر" میخواهد
"مادههای" قانون جوابگو نیست!!!
میگویند که در زمان شاهی ، در یکی از پاسگاههای ژاندارمری سابق، ژاندارمی خدمت میکرد که مشهور بود به سرجوخه جبّار...
این سرجوخه جبار، مانند بسیاری از همگنان و همکاران خودش در آن روزگار،
سواد درست و حسابی نداشت ولی تا بخواهی زبل و کارآمد بود و در سراسر منطقه خدمت او،
هیچ خلافکاری را یارای نفس کشیدن نبود.
از قضای روزگار،
در محدوده خدمت سرجوخه جبار،
دزدی زندگی میکرد که به راستی،
امان مردم را بریده و خواب سرجوخه جبار را آشفته گردانیده بود.
سرجوخه جبار،
با آن کفایت و لیاقتی که داشت، بارها، دزد را دستگیر کرده، به محکمه فرستاده
بود،
ولی گردانندگان دستگاه قضا هربار به دلایلی و از آن جمله فقدان دلیل برای بزهکاری دزد یاد شده،
او را رها کرده بودند،
به گونهای که،گاهی، جناب دزد، زودتر از مأموری که او را کتبسته به مرکز دادگستری برده بود، به محل باز میگشت،
مخصوصاً چندبار هم از جلوی پاسگاه رد میشد و خودی نشان میداد یعنی که
بعله....
و برای آدم دلسوزی مثل سرجوخه جبار تحمل این موضوع خیلی سخت بود.
یک روز، سرجوخه جبار، که از دستگیری و اعزام بیهوده دزد سیهکار و آزادی او به ستوه آمده بود،
منشی پاسگاه را فراخواند و به او دستور داد که قانون مجازات را بیاورد و محتویات آن را برای سرجوخه
بخواند.
منشی پاسگاه، کتاب قانونی را که در پاسگاه بود،
آورد و از صدر تا ذیل، برای سرجوخه جبار خواند.
ماده 1...ماده 2...ماده 3... و الآخر...
سرجوخه جبار، که در تمام مدت خوانده شدن متن قانون مجازات،
خاموش و سراپا گوش بود، همینکه منشی پاسگاه آخرین ماده قانون را، خواند و کتاب را بست،
حیرت زده و آزرده دل، به منشی گفت:
اینها که همه اش "ماده" بود، آیا این کتاب، حتی یک " نـر" نداشت؟
آنگاه سرجوخه جبار، به منشی گفت:
ببین در این کتاب صفحه سفید هست؟
منشی کتاب را گشود و ورق زد و پاسخ داد:
قربان! در صفحه آخر کتاب، به اندازه نصف صفحه، جای سفید باقی مانده است.
سرجوخه جبار گفت:
قلم را بردار و این مطالب را که میگویم بنویس و چنین تقریر کرد:
" نـر" سرجوخه جبار:
هرگاه یک نفر، شش بار به گناه دزدی، از طرف پاسگاه دستگیر و به محکمه فرستاده شود و در تمام دفعات،
از تعقیب و مجازات معاف گردد و به محل بیاید و کار خودش را از سر بگیرد،
برابر " نـر" سرجوخه جبار، محکوم است به اعدام!
پس از اتمام کار منشی، سرجوخه جبار،
نخست، زیر نوشته را انگشت زد و مهر کرد و پس از آن، دستور داد،
دزد را دستگیر کنند و به پاسگاه بیاورند.
آنگاه او را در برابر جوخهآتش قرار داد و فرمان اعدام را در بارهاش اجراء کرد.
گویا خبر این ماجرا، به گوش مقامات وقت رسانده شد و دستور داد شد سرجوخه جبار را، احضار کنند...
هنگامی که سرجوخه جبار، به حضور ریس دادگاه رسید،
قاضی پرخاش کنان از او پرسید چرا چنان کاری کرده است.
سرجوخه جبار پاسخ داد:
قربان!
من دیدم در سراسر قانون مجازات، هرچه هست،
"ماده" است ولی حتی یک " نـر" توی آن همه "ماده" نیست و آنوقت فهمیدم که عیب کار از کجا است
و چرا دزدی که یک منطقه را، با شرارتهایش جان به سر کرده است،
هربار که دستگیر میشود، بدون آنکه آسیبی دیده باشد، آزاد میشود و به محل باز میگردد.
این بود که لازم دیدم درمیان "مادههای" قانون مجازات، یک " نـر" هم باشد.
این است که خودم آن " نـر" را به قانون اضافه و دزد را طبق قانون " نـر" اعدام کردم و منطقه را از شرّ او آسوده گردانیدم!
و حق با سرجوخه جبار بود با این "مادهها" نمیشود بافساد مبارزه کرد،
" نـر " میخواهد....!
سوره یوسف.mp3
11.3M
تفسیرسوره یوسف ع
خواب درقرآن
حجتالاسلام افشار
#جهاد_تبیین
#پاتک_در_رسانه
#هشتگ_منبر
#سوره_یوسف
#منبرک
@mahe_mehrabani
هدایت شده از محمدحسن
12.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کلیپ را ببینید تا قدر ارزش شهدای عزیز کشورمان را بهتر درک کنیم....
عرافی ها قدرشهدای مارا فهمیدن آیا ماهم.....
هدایت شده از 🔰کانال پایگاه قدس🔰
🌷 بسیج لشکر مخلص خداست 🌷
برگزاری جلسه صالحین با موضوع معارف ویژه نوجوانان 🌷
مربی حجتالاسلام والمسلمین حاج آقا افشار.
مورخ ۵ / ۷ / ۱۴۰ 🌷
حوزه ۲۶۵ شهید محمد بخارایی
پایگاه مقاومت بسیج قدس
مسجد علی ابن ابی طالب ع
https://eitaa.com/mahale265
@artyu09
🇮🇷 معاونت فضای مجازی قدس 🇮🇷
یادواره شهدا .mp3
10.8M
مقام شهدا درقرآن
مسجدعلی بن ابیطالب ع
حجتالاسلام افشار
#جهاد_تبیین
#هشتگ_منبر
#منبرک
#مقام_شهدا
@made_mehrabani
🔴 یک آمار منتشر شده درباره «واقعیتهای حجاب» در جامعه امروز ایران و چند نکته جالب توجه
🔸اخیراً آماری درباره «واقعیت های حجاب» در جامعه امروز ایران از سوی انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شده که نتایج تجمیعی شش پیمایش و مطالعه کلان ملی است که از ابتدای سال 1401 (شش ماه قبل از حوادث پاییز سال گذشته) تا خرداد 1402 توسط مراکز پژوهشی، دانشگاهی، سیاستگذاری و رسانه ای برگزار شده است.
🔹84.2 درصد بانوان، حجاب را به عنوان یک حکم اسلامی #قبول دارند. همچنین، سنجش نظر مردم درباره «لزوم داشتن حجاب در محیط های عمومی» حاکی از آنست که 84.3 درصد پاسخگویان (زن و مرد) با #الزام اجتماعی حجاب #موافق هستند. میزان موافقت «بانوان» با الزام رعایت حجاب، بیشتر و برابر با 86.5 درصد میباشد.
البته تلقی همه این افراد با نوع و میزان الزام بخشی یکسان نیست و طیفی از الزام قانونی تا الزام فرهنگی و اخلاقی را در بر میگیرد.
🔸اما نکته جالب این است که در حالی که واقعیت بی حجابی، بر اساس این آمار، 6.4 درصد است، جامعه احساس می کند که 30 درصد بانوان، بی حجاب هستند. همچنین در حالی که 84 درصد بانوان به حجاب به عنوان یک حکم دینی اعتقاد دارند، تلقی 67 درصد مردم این است که اکثر مردم به حجاب اعتقاد ندارند!
🔹 این نشان می دهد که در برداشت بخش قابل توجهی از مردم از «واقعیت» با خود «واقعیت» فاصله وجود دارد. به عبارت دیگر، «ذهنیت» مردم در این زمینه، متفاوت با «عینیت» است.
🔸اینکه چرا مردم چنین برداشت نادرستی داشته اند، علل مختلفی دارد. جنگ شناختی و فضاسازی رسانه ای را می توان جزو این علل دانست؛ اما یکی از علل مهم آن، تظاهر به انجام برخی از ناهنجاری ها در کف جامعه است.
🔹 آمار فوق را کنار بگذاریم و فرض کنیم که از هر 100 نفر یا 1000 نفر، فقط 1 نفر کشف حجاب کند. در اینجا هر چند درصد خیلی کم است، اما اثرات اخلاقی و روانی آن بر جامعه و مردم را نمی توان نادیده گرفت. از جمله اثرات این است که مردم گمان می کنند که هویت جامعه تغییر پیدا کرده است.
♻️ توضیح اینکه، وقتی مردم به صورت پشت سر هم، آن درصد خیلی کم را در سطح جامعه مشاهده کنند، موجب می شود که در ذهن آنها این گزاره به صورت ناخودآگاه شکل گیرد که عملاً جامعه ما دچار یک تغییر نگرش و تغییر هویت گسترده شده است. در حقیقت، این کار شبیه تبلیغات و پیام های بازرگانی است که در ناخودآگاه مردم تأثیر می گذارد.
یادداشت اصلی را در جهان نیوز بخوانید
#جهاد_تبیین
#حجاب
#جنگ_شناختی
@mahe_mehrabani
هدایت شده از کانال معیشت طلبه
#شبهاے_جمعہ بادهٔ من ناب مےشود
عكسى ز #ڪربلا بہ دلم قاب مےشود
نوكر فقط بہ نوكرےاش فڪر مےڪند
وقتے حسینِ فاطمہ #ارباب مےشود
#صلی_الله_علیک_یا_ابا_عبدالله
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
#شبتون_حسینی❤️
#شب_جمـعه_هـوایت_نڪنم_ممیـرم
هدایت شده از سید جلال موسوی
💌 خدا اصرار دارد که حال آدمها خوب باشد.
💚➖در دین خیلی به حال خوب توجه شده؛ میتوان نتیجۀ همۀ دینداریها، اعتقادات و فضایل اخلاقی را در برخورداری از حال خوب خلاصه کرد. هرچه دین به ما میگوید، در واقع راهی برای رسیدن به حال خوب است.
➖حال خوب دو رکن اساسی دارد: «نداشتن ترس و نگرانیِ بیجا» و «نداشتن غم» بهعبارت دیگر: عدم نگرانی دربارۀ آینده و غصه نخوردن برای گذشته.
➖خدا دوست ندارد ترس و غمی در انسان باشد چون ایندو، حال آدم را بد میکند و اگر حالمان بد شد، از خدا دور میشویم. لذا در قرآن ۱۲بار این شاخص را بیان فرموده: «لا خَوفٌ عَلَیهِم و لا هُم یَحزَنون»
➖«نگرانیِ بیجا» یک شاخص برای حال بد است. وقتی نگران هستی، داری از خدا دور میشوی، ظاهراً گناه نمیکنی ولی مقدمات گناهان و فجایع بزرگ را در خودت پدید میآوری و امکان کارهای خوب فراوان را در خودت از بین میبری.
#استادپناهیان
هدایت شده از سید جلال موسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜یک جمله طلایی برای زیارت ائمه!
👈🏻 هر موقع رفتید حرم، این جمله رو یادتون نره ...