eitaa logo
منتظران حضرت مهدی
1.1هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
5.4هزار ویدیو
174 فایل
بعشق اهلبیت‌علیهم‌السلام خصوصا امام‌زمان‌علیه‌السلام❤ و بعشق رهبرمظلوممان🌸 و بعشق شهدای عزیز کانالی داریم جهت خدمتگزاری به منتظران پاسخ به سوالات احکام و اعتقادی @Pasokhgooeee 👈کپی با ذکر صلوات ناشناس https://harfeto.timefriend.net/16454851871260
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تکلم امام رضا -علیه السّلام- به زبان صقلبی و فارسی در کتب شیعه‼️ ✍️شيخ صدوق و علامه مجلسی -رضوان الله علیهما- با سند صحیح نقل می‌کنند: 🔹حدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو هَاشِمٍ دَاوُدُ بْنُ الْقَاسِمِ الْجَعْفَرِيُّ قَالَ: كُنْتُ أَتَغَدَّى مَعَ أَبِي الْحَسَنِ ع فَيَدْعُو بَعْضَ غِلْمَانِهِ بِالصَّقْلَبِيَّةِ وَ الْفَارِسِيَّةِ وَ رُبَّمَا بَعَثْتُ غُلَامِي هَذَا بِشَيْءٍ مِنَ الْفَارِسِيَّةِ فَيُعَلِّمُهُ وَ رُبَّمَا كَانَ يَنْغَلِقُ لْكَلَامُ عَلَى غُلَامِهِ بِالْفَارِسِيَّةِ فَيَفْتَحُ هُوَ عَلَى غُلَامِهِ 🔸پدرم -رضى الله عنه- بسند مذكور در متن از داود بن قاسم جعفرى روايت كرد كه گفت: من با حضرت رضا -علیه السّلام- هم غذا می‌شدم، گاهى بزبان صقلبی و فارسی بعض غلامان خود را می‌خواند، و بسا ميشد كه من غلام خود را براى كارى نزد آن حضرت می‌فرستادم و با زبان فارسى تکلم می‌كرد، و حضرت ميدانست، و بعضی اوقات فهم كلام عجمی بر غلامش گران می‌آمد و -علیه السّلام- خود براى غلام توضيح می‌داد. 📚بحار الانوار، ج ۴۹، ص ۸۷ 📚عيون اخبار الرضا -عليه السّلام-، ج ۲، ص ۲۲۸ 📄اسکن: https://bit.ly/2Oaj1Ov 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX ✾❀🕊🍃🌷🕊🌷🍃🕊❀✾
💢آیا صحت دارد که پیامبر فرمود هرکس پایان را به من یا سه نفر اطلاع دهد بهشت بر او است ✅مستند آنان حدیثی از پیامبر است که فرمودند:« من بشرنی بخروج آذار فله الجنه : هر کس به من بشارت دهد صفر تمام شده است می رود» . عده ای معتقد شدند آذار همان صفر است در حالی که آذار از ماههای رومی است و صفر از ماههای قمری است . مرحوم شيخ در كتاب ارزشمند علل الشرايع اين حديث را به صورت حدیثی مسند از ابن عباس آورده است و آن عبارت از این است که پیامبر اکرم روزی در مسجد قبا در جمع عده زیادی از اصحابش فرموند: «اول من یدخل علیکم الساعة رجل من اهل الجنه» یعنی اولین کسی که هم اکنون بر شما وارد می شود، مردی از اهل بهشت است. پس چند نفر که این مطلب را شنیدند از یک در مسجد خارج شدند تا از در دیگر وارد شوند و اول کسی باشند که بهشت گردند. پیامبر که متوجه این موضوع شدند، به عده ای که در مسجد باقی مانده بودند، فرمودند: «إنه سیدخل علیکم جماعه یستبقون فمن بشرنی بخروج آذار فله الجنه» یعنی هم اکنون عده زیادی از در مسجد وارد می شوند، تنها کسی که مرا به پایان ماه آذار خبر دهد، او اهل بهشت است. پس آن عده برگشته و وارد مسجد شدند در حالی که ابوذر در بین آنها بود. پیامبر از آنان پرسید: «فی أی شهرٍ نحن من شهور الرومیه؟ یعنی در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ آن حضرت فقط پرسيدند در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ تنها ابوذر گفت: یا رسول الله از ماه آذار خارج شده ایم. پیامبر فرمود: ابوذر، این را می دانستم ولیکن دوست داشتم من مردی را که اهل بهشت است بشناسند. 📚علل الشرايع،ج1ص176 ✅صحبت رسول خدا(ص) در این زمان در مورد تبیین صفات مومنین بود و برای آوردن با علم لدنی خود اشاره کردند که اولین کسی که از در مسجد وارد شود او چنین صفاتی را داشته و اهل بهشت خواهد بود؛ اما چون متوجه تحرکات عده ای از اصحاب شدند این مطلب را که «هرکس مرا به خروج ماه آذار خبر دهد او اهل است» شرطی برای معرفی چنین شخصی یادآور شدند؛ لذا قول پیامبر(ص) تنها در همان زمان و مکان به عنوان شرطی برای معرفی مرد دارای مفهوم است و نه به معنای مطلق آن در همه زمانها و مکانها. در حالی که همین حدیث امروزه در بین برخی اینگونه مطرح شده است که هرکس در پایان ماه صفر در هفت مسجد را بزند و به پیامبر پایان ماه صفر را خبر دهد او اهل بهشت خواهد بود. لطفا عضو شوید و برای کمک به دیگران منتشر کنید 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX ✾❀🕊🍃🌷🕊🌷🍃🕊❀✾
YEKNET.IR - shoor 2 - shahadat imam reza - 99.07.25 - motiee.mp3
7.96M
«أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی ابن موسَی أَلرّضٰا المُرتَضٰی» 🔳 (ع)🍂🖤 🥀 🌴مگه میشه یادم بره 🌴اون همه عشق و خاطره 🎤 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX ✾❀🕊🍃🌷🕊️🌷🍃🕊❀✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✾❀🕊🍃🌹🕊️🌹🍃🕊❀✾ ‌                          *❁﷽❁* *🌹السلام علیک یا امام رضا* ◾بعضي شبا تو خونمون ، بابام به مادرم ميگه ◾ميخوام برم امام رضا  به خدا دلم تنگه ديگه ◾بابام ميگه امام رضا مريضا رو شفا ميده ◾دواي درد مردمو  از طرف خدا ميده ◾ميخوام برم به مشهد و يه هفته اونجا بمونم ◾تو حرم امام رضا نماز حاجت بخونم ◾بهش ميگم امام رضا  مريضا رو شفا بده ◾دواي درد مردمو  از طرف خدا بده…. 📚مرحوم آقاسي میخوایم بریم زیارت زیارت آقام #امام_رضا_علیه_السلام 👈هرکه دارد هوس #امام_رضا_علیه_السلام بسم الله 💙 التماس دعا 😍پخش زنده حرم #امام_رضا_علیه_السلام 👇🏼 🔜https://tv.razavi.ir/index/ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX ✾❀🕊🍃🌷🕊️🌷🍃🕊❀✾
🏴 بیست و نهم صفر سال ۲۰۳ هجری قمری، سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت تسلیت و تعزیت باد. ✍️ویژه به مناسبت امام رضا(علیه السلام) :👇
استاد حسین حسینیان مقدم ضامن آهو در منابع اسلامی موضوع: تاریخ و سیره بسمه تعالی «ضامن آهو» در آثار اسلامی ضامن آهو از فضایل منسوب به امام رضا(ع) است و در دوره ­های اخیر به­ گونه ­ای شهرت یافته که در مجالس جشن و عزای آن امام(ع) یاد و لقب آن حضرت شمرده می­ شود. قدیمی ­ترین خبر این داستان گزارش صدوق(م381) از سليطيِ نیشابوری از حاکم رازی از ابومنصور پسر عبدالرزاق طوسی(م352) است.[1]ابومنصور گوید: در جوانی زائران رضوی را آزار می ­دادم و زاد و توشه آنان را می ­گرفتم. روزی با یوز شکاری به تعقیب آهویی پرداختم، که به دیوار مرقد امام(ع) پناه آورد. یوز از نزدیک شدن به آن خودداری کرد و آهو از شکاف دیوار، داخل حرم شد. وارد حرم شدم، آهو را نیافتم، وارد آن شکاف شدم، جز پشگل و ادرار آن حیوان چیزی ندیدم. این سبب شد با خداوند عهد کنم، جز به نیکی با زائران رفتار نکنم و خود نیز پیوسته برای حل مشکلات به زیارت آن امام(ع) می­ رفتم و حاجت ­روا می ­شدم.[2] این خبر در آثار بعدی چندان انعکاسی ندارد و در عصر صفوی گسترش یافت.[3] داستان آهو در همین دوره به گونه ­های دیگری نیز نقل شد. ابرقوهی(م808) مؤلف کتاب فردوس التواریخ [4]آهو را متفاوت با صدوق و این­ گونه بیان کرده که حاکم سلجوقی فرزند بیماری داشت، که به توصیه پزشکان نیازمند تفریح و صید بود. او در پی صید آهويي بود، که به قبر امام رضا(ع) پناه آورد و اسبان از تعقیب آهو بازایستادند. حاکم­زاده با تعجب از اسب پیاده شد، با کمال ادب وارد حرم شد، خود را روي مرقد شريف انداخت، درمان خود را از امام رضا(ع) خواست و شفا يافت. سلطان سنجر با شنیدن این کرامت، بارگاهی بر مزار آن حضرت ساخت.[5] این خبر نیز در منابع بعدی انعکاسی نیافت و با خبر صدوق نیز، به لحاظ محتوا متفاوت و در ترسیم زمان وقوع حادثه مشترک است، که این رخدادپس از حیات امام(ع) و حدود یک قرن و نیم پیش از سلطان سنجر بوده که در سال 479 به دنیا آمده و 536 کشته شده است. ابن حَمّاد، محدث و شاعر امامیه درقرن چهارم پناه ­آوردن آهو به امام رضا(ع) را این گونه به نظم کشید: مردمان نشسته بودند که ماده آهویی از امام(ع) پناه خواست، کسی که پدرش مرتضی (ع) است و پیوسته در حال تزکیه و تعالی و بلندمرتبه شدن است. سروده ابن حماد گرچه در منابع یافت نشد تا بتوان بهتر در باره آن نظر داد، اما برخلاف خبر بسطامی، داستان را مربوط به پیش از عصر سلجوقیان بیان می کند و منافاتی نیز با خبر صدوق ندارد، زیرا براساس قواعد عرب، عرف مردم و ضرورت شعری، می تواند مراد ابن حماد از «لاذ به» «لاذ بقبره» باشد. اما ابن شهرآشوب(م588) شعر ابن حماد را ذیل حضور امام(ع) در نیشابور آورده و افزوده­ ای نیز بر آن ندارد. شعر ابن حماد و خبر ابن شهرآشوب نیز چندان مورد استقبال منابع بعدی قرار نگرفته و حتی مجلسی از نقل آن خودداری کرده است، جز این که بحرانی و قمی به اعتماد ابن شهرآشوب آن را بازگو کرده اند.[6] بنابراین، پناه آوردن در زمان حیات امام(ع)، پیشینه­ ای فراتر از قرن ششم ندارد، که در این صورت نیز چگونگی رویداد دانسته نیست، جز این­که منابع محلی در زمان ­های بعد چنین آورده ­اند که، امام(ع) برای آزادی آهویی که پناه آورده بود، خواست مبلغی به شکارچی بپردازد، که نپذیرفت. آهو به امام(ع) ‌گفت: دو بچه شیرخوار، گرسنه‌ و منتظر دارم. ضمانت کنید تا بر­گردم و امام چنین ‌کرد و آهو بازگشت، سبب اعجاب شکارچی، مسلمان شدن وی و آزادی خود شد. نفیسی و حقیقت این حادثه را در راه سمنان به دامغان دانسته و سبب نام گذاری دشت آهوان شمرده­ اند.[7] برخی دیگر سبب نام­گذاری را این دانسته­ اند که آهوانی به امام(ع) خبر دادند که مخالفان قصد کشتن او را دارند. اگر مسیر هجرت امام(ع) از مدینه به مرو از راه بصره به اهواز و از آنجا به یزد و نیشابور باشد، نه از طریق کوفه، قم و دامغان، تردید در این خبر بیشتر می­ شود.[8] آنچه مهم می نماید این که داستانی بی ­پایه مورد قبول دوره های بعد واقع شده، ادبیاتی به وجود آورده، مکان ­هایی به خود اختصاص داده [9]و سرودهایی را از «قرن نهم» پدید آورده،[10]که موجب شگفتی محققان است. گفتگوی آهو با رسول خدا(ص)،[11] امام سجاد(ع)[12] و امام صادق(ع)[13] نیز با اسنادی متفاوت و محتوایی هم افق چنین بیان می کند کهآهوی در بندِ صیاد، برای شیردادن فرزندش، درخواست ضمانت کرد، سپس باز­گشت و صیاد با دیدن این اتفاق، آهو را رها کرد.با صرف نظر از بررسی سندی و محتوایی این اخبار، می ­توان احتمال داد که ضمانت امام رضا(ع) فراهم ­آمده ­ای از مجموع اخبار پیش ­گفته است که در قرن ششم به بعد، متأثر از تاریخ­ نگاری محلی و به احتمال تأثیرپذیرفته از اخبار اهل سنت جلوه کرده است.
منتظران حضرت مهدی
استاد حسین حسینیان مقدم ضامن آهو در منابع اسلامی موضوع: تاریخ و سیره بسمه تعالی «ضامن آهو» در آثار
📚📚منابع آقابزرگ تهراني (م 1389)، الذريعة الي تصانيف الشيعه، بيروت، دار‌الاضواء، 1403. ابن‌ شهرآشوب، محمدبن علي(م588ق)، مناقب آل ابي طالب، تحقيق لجنة من اساتذة النجف الاشرف، نجف، مكتبة الحيدريه، 1376ق. بحرانى اصفهانى، عبدالله(م1130)‏، مستدرك عوالم العلوم و المعارف، قم، مؤسسة الإمام المهدي(عج)، 1413. بيهقي، احمد بن حسين(م458)، دلائل النبوة و معرفة أحوال صاحب الشريعه، تحقيق عبدالمعطي قلعجي، بیروت، دارالكتب العلميه، 1405. حر عاملى، محمدبن حسن(م1104ق)، ‏إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات‏، ‏بیروت، اعلمی، 1425. حقيقت، عبدالرفيع(معاصر)، تاريخ سمنان، (بی­جا، بی­نا، بی­تا). خَصيبي، حسين‌بن حمدان (م334)، الهداية الكبري، بيروت، البلاغ، 1411. راوندی، مرتضی(م1378ش)، تاريخاجتماعىايران‏، تهران، نگاه، 1382. صدوق، محمدبن علي (م381)، عيون اخبار الرضا(ع)، تحقيق حسين اعلمي، بيروت، الاعلمي، 1404. صفار، محمد بن حسن، بصائر الدرجات، تحقیق کوچه­باغی، تهران، اعلمی، 1404ق. طبراني، سليمان­بن احمد(م360)، المعجم الکبير، تحقيق حمدي عبدالحميد، قاهره، مکتبة ابن تيميه، (بي­تا). طوسي، محمدبن حسن (م460)، الامالي، تحقيق مؤسسة البعثة، قم، دار‌الثقافه، 1414. عرفان­منش‏، جلیل(معاصر)، جغرافياى تاريخى هجرت امام رضا عليه­السلام از مدينه تا مرو، مشهد، بنياد پژوهش‏هاى اسلامى آستان قدس رضوى‏، 1376ش‏. قطب راوندی(م573)، قصص الانبياء، تحقيق عرفانيان يزدي، قم، الهادی، 1418ق. قمى(محدث)، شيخ عباس(م1359)، منتهى الآمال في تواريخ النبي و الآل‏، قم، دليل ما، 1379ش‏. مجلسي، محمدباقر (م1111)، بحار الانوار، بيروت، موسسة‌الوفاء مصحَّح، 1403. مفيد، محمدبن محمد (م413)، الاختصاص، تحقيق علي‌اكبر غفاري و محمود زرندي، بيروت، دار المفيد، 1414. مقريزي، احمد بن علی(م845)، اِمتاع الاَسماع، تحقيق محمد عبدالحميد النميسي، بیروت، دارالكتب العلميه، منشورات محمد علي بيضون، 1420ق. مناوي، محمد عبدالرئوف(م1031)، فيض القدير شرح الجامع الصغير، تحقيق احمد عبدالسلام، بیروت، دارالكتب العلميه، 1415. میرآقایی، سیدهادی، ضامن آهو و تجلی آن در شعر فارسی، فصلنامه فرهنگ مردم، ش43-44، 1391، ص11-22. [1]. ابومنصور طوسى حاکم خراسانی­تبار مشهد بود، «شاهنامه ابومنصورى» به فرمان او در سال 346ق منثور شد و همین پایه شاهنامه فردوسی گردید. راوندی، تاریخ اجتماعی ایران، ج8، ص132. صدوق یک سال پس از مرگ ابومنصور به خراسان رفته و گویا این رخداد را در همان سفر از وزیر ابومنصور به نام مُعمری شنیده است. [2]. صدوق، عیون اخبار الرضا(ع)، ج2، ص318؛ نک: همان، ص312. [3]. حر عاملی، اثبات الهداة، ج4، ص352؛ مجلسی، بحار الانوار، ج49، ص334؛ بحرانی، مستدرک عوالم العلوم، ج22، ص541. [4]. مجلسی از کتاب فردوس التواریخ تنها همین خبر را نقل کرده است و دو تن کتابی به این نام داشته­اند: یکی خسروبن عابد ابرقوهی(م808) آقابزرگ تهرانی، الذریعه، ج16، ص165، که بخش نخست کتابش در باره تاریخ انبیا است(راوندی، قصص الانبیاء، ص25) و دیگری مولانوروزعلي فرزند محمدباقر بسطامي مشهدی(1237/1309ق)، که کتابش در باره تاریخ خراسان وشرح­حال امام رضا(ع) است و تاریخ طوس نیز نامیده می­شود؛ آقابزرگ تهرانی، الذریعه، ج3، ص56 و 263. مجلسی به لحاظ زمانی از بسطامی نمی­تواند نقل کند. [5]. مجلسی، بحار الانوار، ج48، ص328؛ آقابزرگ، الذریعه، ج2، ص263. [6]. ابن شهرآشوب، مناقب، ج3، ص459؛ بحرانی، مستدرک عوالم العلوم، ج22، ص151؛ قمی (محدث)، منتهی الامال، ج3، ص1773. [7]. نفیسی، سعید، فرهنگ نامه پارسی، ج۱، ص۱۹۰؛ حقيقت، عبدالرفيع، تاريخ سمنان، ص45 به نقل از میرآقایی. [8]. نک: عرفان­منش‏، جلیل(معاصر)، جغرافياى تاريخى هجرت امام رضا عليه­السلام از مدينه تا مرو، مشهد، بنياد پژوهش‏هاى اسلامى آستان قدس رضوى‏، 1376ش‏. [9]. به عنوان نمونه بقعه امام ضامن در كُنارستان شوشتر. [10]. نک: میرآقایی، ضامن آهو و تجلی آن در شعر فارسی، فصلنامه فرهنگ مردم، ش43-44، 1391، ص11-22. [11]. طبرانی، المعجم الکبیر، ج23، ص331؛ بیهقی، دلائل النبوه، ج6، ص34. روایات مختلف این گفتگو را بنگرید مقریزی، امتاع الاسماع، ج5، ص238-242 و طوسی، الامالی، ص453. [12]. خصیبی (هدایة الکبری، ص216) آن را از امام صادق(ع) و مفید (الاختصاص، ص199) خبر دیگری را از امام باقر(ع) نقل کرده است. [13]. صفار، بصائر الدرجات، ص369 و مفید، الاختصاص، ص298.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ هجوم به خانه فاطمه(س)_191117204117.pdf
322.9K
❓تاریخ هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع) چه زمانی بود!؟ 📒نوشتاری از (استاد مبرز تاریخ اهلبیت) 🔺نتیجه این : از بررسي مجموع حوادث و از كنار هم نهادن آنها، به ويژه حضور بريده در سپاه اسامه و خودداري وي از بيعت با ابي‌بكر، پس از بازگشت از مؤته، مي‌توان نتيجه گرفت كه حمله و هجوم به خانه علي(ع) و فاطمه(س) كه در پي آن، بيعت اجباري از علي(ع) صورت گرفت، حدود، 50 روز يا 75 روزپس از رحلت حضرت رسول‌اكرم(ص) بوده است، و اين نشان مي‌دهد كه اميرمؤمنان(ع) در اين مدت، مقاومت كرده و در نهايت، بيعت او با تأخير و اكراه صورت گرفته است. 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX ✾❀🕊🍃🌷🕊🌷🍃🕊❀✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✾❀🕊🍃🌹🕊️🌹🍃🕊❀✾ ‌                          *❁﷽❁* *دق الباب برخی از مردم دیشب در شب اول ماه ربيع‌الاول از حدود نيمه‌ شب تا اذان صبح، با در دست داشتن شمع به پشت درب مساجد مراجعه و با كوبيدن به درب مساجد و خواندن اذكارى، توسل جسته و حاجات خود را طلب نمودند و این عمل را تا هفت مسجد ادامه دادند. به اعتقاد آن ها با این کار اتمام ماه صفر و آمدن ماه ربيع‌الاول را خبر مى‌دهند و خواهان دریافت عیدی از مادر سادات می شوند تا حاجات خود را برآورده نمایند. و این در حالی است که چنین عملی، به فرموده تمامی مراجع، مدرک معتبر روایی و دینی ندارد و از جمله اموری است که موجب انحراف از دین و منجر به بدعت در دین می گردد و انجام آن به عنوان یک عمل مستحب شرعی، جایز نیست.1 ◽️ نکته: با وجود چنین خرافاتی سال هاست که واقعه مهم اول ربیع الاول یعنی همان واقعه تاریخی لیلة المبیت _خوابیدن امیرمؤمنان در بستر پیامبر _ و سنت روزه گرفتن، به شکرانه سلامتی پیامبر و امیرمؤمنان از گزند کفار و مشرکان و همچنین خواندن زیارت پیامبر ص، تحت الشعاع قرار گرفته و از یادها رفته است. 1. استفتاء از دفتر مراجع عظام: خامنه ای، مکارم، صافی، فاضل، تبریزی، بهجت، مشکینی و گلپایگانی 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX ✾❀🕊🍃🌷🕊️🌷🍃🕊❀✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷                               *❁﷽❁* 🔸نحوه مشارکت در قربانی ماه ربیع الاول " مهلت واریز هدایا و صدقات برای قربانی مشارکتی تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه" 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX 🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷                               *❁﷽❁* 🔰 گره گشایی خیریه و کار جهادی در برزخ 🌱 یادبود راه شهیدان 🍃 محمد در انجام بسياري از كارهاي خيرخواهانه چه در محيط كار سپاه و چه در محيط خارج از آن پيشقدم بود و با همين روحيه بود كه نخستين گروه جهادي را با عنوان علمدار، با حضور دانشجويان تشكيل داد تا بتوانند در مناطق محروم به مردم خدمت كنند. 🍃 یکی از کارهای ماندگار او ایجاد صندوق خيریه امام زمان (عج) قائمشهر بود، صندوقی كه با هدف جمع آوري كمك هاي خيرین براي محرومان راه اندازي شد و هنوز نيز فعاليت خود را ادامه مي دهد. 🍃 همسر شهید می گوید که؛ یک شب خواب محمد را دیدم، پرسیدم حال و روزت چطور است؟ گفته بود: «حالم خیلی خوب است و شرایطم عالی است، هرجا به مشکلی بر می خورم به دو نکته اشاره می کنم و رد می شوم. یکی خیریه صاحب الزمان که در مازندران تاسیس کردم و دیگری فعالیت های جهادی که انجام دادم... » ✍ به نقل از برادر و همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی 🗓 به مناسبت بازگشت پیکر مطهر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX 🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷                               *❁﷽❁* 🔴 💠 فردی که در حضور فرزندانش به همسرش ابراز علاقه می‌کند و به او احترام می‌گذارد و با اسم‌ها و صفاتی زیبا و صمیمی خطابش می‌کند، به فرزندانش عشق‌ورزی می‌آموزد. 🔻آقایون با خانمهاتون مثل ملکه رفتار کنید خانمها با همسرانتون مثل پادشاه و فرمانده خونه رفتار کنید! این خانواده موفق و کامله و فرزندان خوبی در آن تربیت می‌شوند! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX 🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷🍁🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✾❀🕊🍃🌹🕊️🌹🍃🕊❀✾ ‌                          *❁﷽❁* 💢اولین شب ربیع الاول، است. شبی که خداوند به وجود بر فرشتگان مقرب خود مباهات کرد ✅در شبی که از مکه به مدینه هجرت کرد، در بستر پیامبر خوابید. این در حالی بود که مشرکان، آماده ی قتل بودند.   در همان شب، خداوند به جبرئیل و میکائیل(فرشتگان مقرب الهی) فرمود: «من میان شما، برادری ایجاد کردم، ولی عُمر یکی از شما دو نفر را طولانی تر از دیگری قرار دادم. کدام یک از شما ایثار می‌کند در حق برادرش و زندگی طولانی را به او می‌دهد؟!» پس از کلام خداوند ، هر کدام از جبرئیل و میکائیل، زندگی طولانی را برای خویش خواستند و حاضر به فداکاری نشدند. خداوند به آن دو فرشته فرمود: «شما همانند نیستید. من میان او و ، پیمان برادری برقرار ساختم؛ و اکنون در بستر خوابید تا جانش را فدای او کند و حیات طولانی‌تر را برای او خواسته است! حال به سوی بروید و او را در برابر دشمنانش محافظت کنید» جبرئیل و میکائیل نزد آمدند. جبرئیل گفت: «آفرین بر تو ای علی! خداوند به وجود تو بر فرشتگان خویش، بالای هفت آسمان مباهات می‌کند.» ✅آیه ۲۰۷ سوره بقره در شأن جانفشانی در "لیلة المبیت" نازل شد: *«وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّـهِ ۗ وَاللَّـهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»* «و از ميان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‌فروشد، و خدا نسبت به بندگان مهربان است» 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX ✾❀🕊🍃🌷🕊️🌷🍃🕊❀✾
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: انسان اگر هر یک از مشاهد مشرفه را طواف کند، همۀ مشاهد را در همه‌جا زیارت کرده است و برای او مفید است. آن‌ها «أَحْیاءٌ عِندَ رَبِهِمْ یُرْزَقُونَ» (زنده‌اند‌ و نزد خدا روزی‌ داده می‌شوند؛ آل عمران، ١۶٩) هستند و با دیگران قابل‌ قیاس نیستند. هرجا هستیم، می‌توانیم به هرکدام از آن‌ها متوسل شویم. 📚 رحمت واسعه، ص٢٢٢(مجموعه فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت پیرامون حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اصحاب و یاران آن حضرت) 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX ✾❀🕊🍃🌷🕊🌷🍃🕊❀✾
✾❀🕊🍃🌹🕊️🌹🍃🕊❀✾                               *❁﷽❁* 🌺روز #دوشنبه متعلق است به #امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام  و #اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام السلام علیک یا کریم اهل البیت🌹 السلام علیک یا اباعبدالله🌹 👈ذکر روز #دوشنبه: یا.قاضی.الحاجات ۱۰۰مرتبه 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 🏴🏴 سفِینَةُ النَجَاة 🏴🏴 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/maheramezaan https://chat.whatsapp.com/FJffl3Op2pb4Can2BvdRjX ✾❀🕊🍃🌷🕊️🌷🍃🕊❀✾