هدایت شده از خیریه محبین الزینب (س)
🌸🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌸
#گزارش_عملکرد #خیریه_محبین_الزینب_علیهاسلام در تهیه و توزیع سبدهای کالای ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۷:
✅ با همت خیّرین عزیز و از محل کمک های نقدی و مبالغ واریزی به صندوق های صدقات و شماره حساب های خیریه، سبدهای کالایی شامل موارد ذیل الذکر تهیه و به خانواده های تحت پوشش تقدیم گردید.
💎هر سبد شامل:
۱- برنج ایرانی
۲- روغن مایع
۳- کنسرو ماهی
۴- قند
۵- لوبیا قرمز
۶- عدس
۷- شکر
۸- حلوا ارده
۹- ماکارونی ساده و طرح دار
۱۰- رب گوجه فرنگی
۱۱- پنیر
۱۲- خرما
۱۳- مرغ
✳️ @mohebin_zeyneb
هدایت شده از خیریه محبین الزینب (س)
15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_تصویری
خیریه محبین الزینب سلام الله علیها
سبدهای اهدایی ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۷
✳️ @mohebin_zeynab
سلام. قبول باشه طاعات ...
دوستان رو دعوت می کنم به دقایقی مطالعه مطالب ذیل الذکر 👇👇👇
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
💠💠 آزادی عقیده به سبک کوروش (1)
✡ فرق آزادی عقیده و آزادی تفکر
1⃣ فرق است میان #آزادی_عقیده و #آزادی_تفکر. تفکر یعنی همان استعداد انسانی که میتواند در مسائل، علمی و منطقی بیندیشد. این استعداد حتماً باید آزاد باشد. پیشرفت و تکامل بشر در گرو این آزادی است. اما عقیده چطور؟
2⃣ هر عقیدهای ناشی از تفکر نیست. بسیاری از عقاید بشر ناشی از یک سلسله عادتها، تقلیدها و تعصبهاست، نه اینکه چون فکر کرده این عقیده را گرفته است، بلکه چون عادت کرده، به این عقیده چسبیده است. این عقیده نوعی انعقاد است یعنی فکر و اندیشهاش بهجای اینکه باز باشد بسته و منعقد شده و برعکس، آن قوهی مقدس تفکر بهدلیل این انعقاد و بستگی در درونش اسیر شده.
3⃣ آدمی که یک سنگ یا چوب و ساختهی دست خودش را میپرستد، آیا علمی و منطقی فکر کرده و علم و منطق او را رسانده به اینکه بت بپرستد؟! تفکر آزاد است، حالا که تفکر آزاد است پس این آقای بتپرست باید آزاد باشد برای اینکه بت را بپرستد؛ یا نه؟ عقل و فکر این شخص اسیر است، باید کاری کنیم که عقل و فکر او را از اسارت این عقیده آزاد کنیم، کاری که ابراهیم خلیل الله و بتشکن کرد.
4⃣ تبر را برداشت و بتها را خرد کرد الا بت بزرگ و تبر را به گردن بت بزرگ انداخت تا اگر کسی به آنجا رفت، با خودش فکر کند که این خداها با یکدیگر جنگیدهاند و این بت بزرگ بقیه را خرد کرده و تنها خودش مانده است! اگر این فکر برای مردم پیدا شود، بعد طبعاً به حکم فطرت میگویند اینها که نمیتوانند از جایشان بجنبند! همین امر فکر اینها را عوض میکند.
5⃣ این کار را کرد. وقتی که مردم برگشتند و وضع را آنچنان دیدند، رفتند سراغ ابراهیم. ابراهیم در پاسخ به آنها گفت: مجرم آن کسی است که تبر به گردن اوست! اینها گفتند: از او که این کار ساخته نیست. گفت: چطور کار زد و خورد از او ساخته نیست، ولی روا کردن حاجتهایی که انسانها در آن درماندهاند ساخته است؟! قرآن میگوید: فَرَجَعُوا إلی أنْفُسِهِمْ این سبب شد که به خود باز گردند.
6⃣ تعبیر عجیبی است! اینها از خودشان جدا و دور شده بودند (خودِ واقعیِ انسان، عقل و فکر و منطق انسان است)، قرآن میگوید این سبب شد که به سوی خودشان بازگشتند و خودشان را دریافتند، گفتند که او راست میگوید.
7⃣ حال درباره این کار ابراهیم (ع) چه باید بگوییم؟ آیا ابراهیم کاری کرد برخلاف آزادی عقیده؟ یا کاری کرد در خدمت آزادی عقیده؟ کاری کرد در خدمت آزادی عقیده به معنی واقعی، یعنی #آزادی_اندیشه. یعنی ابراهیم با این عمل، از خودبیگانگی آنها را از آنان گرفت، آنها را به خود بازگرداند و #آزادی آنان را به آنها بازگرداند.
8⃣ ابراهیم (ع) میتوانست مطابق همین فلسفهای که اغلب فرنگیها میگویند که: «انسان هر عقیدهای را اتخاذ کند آن عقیده محترم است»! بگوید: «چون این بتها مورد احترام میلیونها انسان هستند پس من هم به آنها احترام میگزارم». از نظر #اسلام این کار «اغراء به جهل» است نه خدمت به آزادی.
📚 استاد شهید مطهری، مجموعه آثار، ج24، ص120-123
📖 متن همین مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/azadii
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی : #کوروششناسی
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
💠💠 آزادی عقیده به سبک کوروش (2)
✡ مقایسه میان کار ابراهیم و رسول اکرم و کار ملکه انگلستان و کوروش
1⃣ شما مقایسهای کنید میان کار ابراهیم و همچنین کار رسول اکرم از یک طرف و کار ملکه انگلستان و کوروش از طرف دیگر.
2⃣ پیغمبر اکرم (ص) پس از فتح مکه، بهعنوان #آزادی_عقیده بتها را باقی نگذاشت، زیرا این بتها سمبل #اسارت_فکری مردماند.
3⃣ صدها سال بود که فکر این مردم اسیر این بتهای چوبی و فلزی بود که به خانه کعبه آویخته بودند. تمام اینها را در هم ریخت و واقعاً مردم را آزاد کرد.
4⃣ حال شما اینرا مقایسه کنید با این که #ملکه_انگلستان چند سال پیش در سفری که به هندوستان رفته بود وقتی که میخواست به تماشای یک #بتخانه برود، مردم وقتی میخواستند داخل صحن آن بتخانه شوند کفشهایشان را میکندند، او هنوز به صحن نرسیده کفشهایش را به احترام کند و بعد، از همهی آن بتپرستها مؤدبتر در مقابل بتها ایستاد!
5⃣ یک عده هم گفتند: ببینید! ملت #روشنفکر چقدر به عقاید مردم احترام میگزارد! نمیدانند که این نیرنگ #استعمار است. استعمار میبیند که همین بتخانه است که هند را به زنجیر کشیده و رام استعمارگران کرده. این احترام به #آزادی نیست، خدمت به استعمار است. ملت هند اگر از زیر بار این خرافات بیرون بیاید، باج به انگلیسها نمیدهد.
6⃣ یا در گذشته میگفتند ببینید #کوروش چقدر مرد بزرگِ بزرگواری بوده! که وقتی به #بابل رفت و آنجا را فتح کرد تمام بتخانهها را محترم شمرد!
7⃣ این کار از نظر یک فاتح که سیاست استعمارگری دارد و میخواهد مردم را بفریبد توجیه میشود ولی از نظر بشریت چطور؟ آیا خود جناب کوروش به آن بتها اعتقاد داشت؟ نه! کوروش چه فکر میکرد؟ میگفت این اعتقاد، این مردم را بدبخت کرده یا نه؟ بله! ولی در عین حال دست به ترکیب آنها نزد، چرا؟ چون میخواست که آنها در زنجیر بمانند. این #خیانت بود نه خدمت!
📚 استاد شهید مطهری، مجموعه آثار، ج24، ص120-123
📖 متن همین مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/azadii
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی : #کوروششناسی
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ میگویند کوروش چقدر مرد بزرگواری بوده که وقتی به بابل رفت و آنجا را فتح کرد تمام بتخانهها را محترم شمرد! این خیانت بود نه خدمت!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ هر عقیدهای ناشی از تفکر نیست. آدمی که سنگ یا چوب و ساختهی دست خودش را میپرستد، آیا علمی و منطقی فکر کرده و علم و منطق او را رسانده به اینکه بت بپرستد؟!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
بسم الله
نکات بسیار حائز اهمیتی در فرمایشات علامه مصباح یزدی که در ادامه میاید نهفته است.
این موضوع که مسئولان و مدیران جامعه ی ما که اتفاقاً از بین خود ما نیز برخواسته اند، نتوانستند انقلابی و صحیح عمل کنند و اگر ضعفی هست ارتباطی با ایدئولوژی و فلسفه فکری انقلاب اسلامی ندارد را ایشان تبیین فرموده اند.
ما اگر ضعفی در پیاده سازی #سیستم داریم بر می گردد به ضعف عملکردی و تفکراتی کارگزاران و مدیران ما و نه منطق و اصول انقلاب اسلامی ...
راجع به این مهم خیلی میشه حرف زد و قلم فرسایی کرد که بماند برای بعد ...
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔆دشمن بدنبال این است که انقلاب را عامل مشکلات اقتصادی معرفی کند|| نگرش لیبرالی و انقلابی عمل نکردن مسئولین،کشور را دچار مشکل نموده است
🔻فرمایشات علامه مصباح در جمع گروهي از اعضاي انجمن اساتید انقلابی سطوح مقدماتی حوزه علمیه قم (۱):
🔹دشمنان از همان اوایل انقلاب انتظار داشتند که این انقلاب به سرعت از بين برود و از همان زمان هم توطئههاي خود را شروع کردند؛ امروز نيز بعد از چهل سال تجربه زیادی برای دشمنی کسب کرده، و آماده حملات جدیتري برای ریشهکنی انقلاب هستند.
🔸عوامل طبیعی از سويي، و دشمنان خارجی از سوي ديگر زمینه کمرنگ شدن روحیه انقلابی در جامعه را فراهم میکنند؛ امروز وضع ظاهری بعضي از شهرها تناسبي با جامعه اسلامی ندارد؛ بانکها در رباخواری از یکدیگر سبقت میگیرند؛ حتی گاهی برخي از مسئولان نظام جمهوری اسلامی سخنانی میگویند که جای تعجب دارد!
🔹طبیعتاً در چنين شرايطي رهبری جامعه اسلامی که اوضاع جامعه را رصد میکند، باید به گونهاي که دشمنان نتوانند از آن سوءاستفاده کنند، هشدارهاي لازم را بدهند؛ بر همين اساس ايشان خطاب به قشرهای مؤثر جامعه فرمودند كه باید انقلابی باشید، و انقلابی بمانید.
🔸البته باید بدانیم جوهر و روح يك انقلاب، فرهنگ حاكم بر آن است؛ اين باورها و ارزشها، و رفتارهای برآمده از آنها هستند که فرهنگ جامعه ما را میسازند.
🔹اگر حضرت امام(ره) در زمینه نظامی، تحرک و هیجان لازم را ایجاد نکرده بودند، امروز وضعيت نظامی ما هم مانند شرايط اقتصادی، نابسامان بود.
🔸وضعيت فعلي کشور، با وجود همه مشکلات اقتصادی، اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. امروز برخی به دنبال آن هستند كه انقلاب را به عنوان عاملِ مشکلات اقتصادی معرفی کنند؛ در حالي كه مقصر اصلی این شرايط، اشتباهات مسئولانی است که انقلابی عمل نکردهاند.
🔹وقتي رهبری تأكيد ميكنند كه انقلابی باشید، یک دنیا معنا در آن نهفته است؛اگر بخواهیم اين سخن رهبری را گوش فرا داده، و از آن اطاعت کنیم، باید بدانیم انقلابی نبودن ناشی از دو گونه ضعف است؛ ضعف در شناخت و آگاهی، و ضعف در اراده و همت.
🔸باید اسلام را بشناسيم و بدانیم از ما چه خواسته است؛ مبادا به نگرش ناقصی که قبل از انقلاب از اسلام وجود داشت، برگردیم. پیش از انقلاب مردم تصور میکردند فقط مسائلي مانند نماز و روزه دینی هستند و مسائلي مانند امور اجتماعی، اداره جامعه، و روابط بینالملل امور دنیوی هستند که ربطی به دین ندارند و درباره آنها باید به نظر متخصصان مربوط مراجعه کرد.
↙️اين، همان بینش ناقصی است که امام(ره) خون دل بسياري خورد، تا توانست با کاری شبیه اعجاز، آن را تغيير دهد و به ما بفهماند که سیاست نیز بخشی از دین است؛ اما متأسفانه امروز مجدداً تفکر جدایی دین از سیاست، یا همان گرایش سکولاریستی در حال حاکم شدن بر جامعه است.
🔹معنای انقلابی بودن یعنی اینکه ارزشهای انقلاب را بشناسیم، آنها را تبیین کنیم، و در عمل نیز هم خود به آنها پایبند باشیم، هم دیگران را به آن دعوت کنیم.
1397/2/17
👈ادامه دارد ...
✳️ @mahram_e_del
یک ماه رمضان کوشش کنیم #انسان_باشیم، آن وقت شما ببینید بعد از یک ماه، عبادت و عبودیت اثر خودش را میبخشد یا نمیبخشد؛ ببینید بعد از یک ماه همین روزه شما را عوض میکند یا نمیکند؛ ببینید بعد از یک ماه همین روزه به شما ربوبیت یعنی خداوندگاری و تسلط و قدرت میدهد یا نمیدهد. اگر دیدید نداد، آن مراحل بعد را انکار کنید. اما اگر دیدید در این یک ماه این مقدار ربوبیت و خداوندگاری و تصاحب یعنی تسلط بر نفس خودتان، بر غرائز و شهوات خودتان، بر اعضا و جوارح خودتان پیدا میکنید پس باور کنید که آن مراحل دیگر هم عملی است.
📘 آزادی معنوی، ص۶۸
💎استاد شهید مرتضی مطهری
✳️ @mahram_e_del
هدایت شده از مهدی قاسم زاده
#تورق_کتاب
بسیاری از سازمانهای دولتی در همه جای عالم زمانمند هستند و مادام العمر طراحی نمیشوند مثلاً ادارهی بهزیستی تا روزگاری به کار ادامه میدهد که خدماتِ تأمینِ اجتماعی فراگیر نشده باشد و معلولان و آسیب دیدگان دچار مشکل باشند. نهضتِ سوادآموزی تا روزی چراغش روشن است که بیسوادی وجود داشته باشد. طبیعتاً با کمتر شدنِ بیسوادان، نهضت باید کوچکتر شود اما در عمل اتفاقِ دیگری میافتد.
در یک دولتِ بزرگ، هر سال آمار میدهیم که وضع بهتر شده است مثلاً وضعیتِ معلولانِ جسمی مناسبتتر شده است و آمارِ بیسوادی پایین آمده است، اما هر سال آمارِ کارمندان و هزینهها و ساختمانهای نهادهای مرتبط افزایش پیدا میکند!
چگونه این رشدِ سرطانی در یک ساز و کارِ عقلانی ممکن است؟!
من هم شنیدهام که ستارهی دریایی اگر کفِ دریا بازویش زیرِ سنگ گیر بیافتد، از خیرِ بازو میگذرد، خود را تکانی میدهد و بازو را قطع میکند و فاصله میگیرد از سنگ.... اما این مالِ وقتی است که ستاره بیم داشته باشد از خطر.... دولت تا نفت دارد، خطری تهدیدش نمیکند!!
📚 نفحات نفت، جستاری در فرهنگ نفتی و مدیریت دولتی
✍ رضا امیرخانی
@mahdi_ghasemzadeh
بسم الله
وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ
و بی تردید شما را به چیزی اندک از #ترس و #گرسنگی و #کاهش بخشی از #اموال و #کسان و #محصولات [نباتی یا ثمرات باغ زندگی از زن و فرزند] آزمایش می کنیم. و صبرکنندگان را بشارت ده.
آیه ی ۱۵۵ سوره مبارکه بقره
🌸🌸🌸🌸🌸
🔹گاهی با خودمان که خلوت می کنیم یا زمانیکه با دوستان هم کلام می شویم گله مندیم از وقایعی که در اطرافمان رخ می دهد و از آنها تعبیر به #بدشانسی خودمان می کنیم!
🔸گاهی پیش آمده که شروع به نق زدن می کنیم و یا خدای نکرده گِله های کفرآمیز به خداوند متعال بخاطر شرایطی که در آن قرار می گیریم ...
🔹غافل ازاینکه اینها همگی امتحان است از جانب خداوند متعال! شاید برای آبدیده تر شدن ما! شاید برای کفاره ی گناهانمان! شاید برای ارتقاء رتبه ی ما! شاید برای قدر دانستن شرایط عافیت و وجود نعمت! و شاید و شاید و ...
🔸از خدا طلب صبر و آرامش و موفقیت در آزمایشات داشته باشیم که گریزی از آنها نیست ...
🔹در این روزگار که شاید گذران زندگی بلحاظ مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی سخت شده است و خودمان هم در این سخت شدن دخیل هستیم، بهتر نیست به خدا پناه ببریم و هرکداممان نیز از خودمان شروع کنیم برای اصلاح امور بین خود و خالق!؟
🔸یادمان نرود که حَسَب فرمایش حضرت پروردگار اگر رابطه ی بین خود و خالق را اصلاح کنیم، خداوند تضمین داده است اصلاح بین رابطه ی ما با مخلوقات را ...
✍ #محمد_جواد_مرادی_گرکانی
✳️ @mahram_e_del