eitaa logo
🎇تماشاگه راز🎇
102 دنبال‌کننده
528 عکس
218 ویدیو
22 فایل
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد حافظ غزل ۱۵۲ ایدی مدیر صفحه: @s_m_a57 @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ سوال ⁉️ امیدوارکننده‌ترین آیه در قرآن کریم کدام آیه است؟ 🔰 در این قرآن کریم آیات زیادی دال بر رحمت بی‌انتهای خداوند متعال است که مایه آرامش و امید انسان بوده و برای ادامه مسیر بندگی بسیار موثر است. انسان جایز الخطاست و ممکن است در طول زندگی بارها مرتکب خطا شده و گناه کند، لذا وعده توبه آمرزش گناهان بهترین راه برای امید دادن به انسان و ادامه راه بندگی است. 👈 اما ممکن است کسی سوال کند، امیدبخش‌ترین آیه در قرآن کریم کدام آیه است؟ 🔶 ائمه اطهار(علیهم‌السلام) به این سوال پاسخ داده و امیدبخش‌ترین آیه در قرآن را آیه «و لَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضى» بیان کرده‌اند که در سوره ضحی قرار داد؛ در این آیه خداوند متعال خطاب به پیامبر خود می‌فرماید: «و به زودى پروردگارت آن قدر به تو عطا مى‏كند كه راضی و خشنود شوى[ضحی/5].» در این روایات بیان شده که این رضایت، همان مقام شفاعت است؛ یعنی خداوند متعال به پیامبر گرامی خود اجازه می‌دهد شفاعت کند و به اندازه‌ای که خود او راضی شود، شفاعت می‌کند و با خود به بهشت می‌برد. ✅ به طور مثال «حرب بن شریح بصری» می‌گوید به امام باقر(علیه‌السلام) گفتم: شما کدام آیه از قرآن را امیدبخش‌ترین آیه در قرآن می‌دانید؟ حضرت فرمود: «وَ لَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضى» سپس فرمودند: به خدا قسم این رضایت، همان شفاعت است.» 🔺 امام صادق(علیه‌السلام) نیز در تفسیر این آیه فرمودند: «رضایت جدم این است که هیچ موحد و خداپرستی در آتش جهنم نماند.» 💠 آری این آیه نویدبخش‌ترین آیه در قرآن کریم است؛ آیه‌ای سرشار از امید و رحمت، امید به این‌که مشمول شفاعت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) قرار گرفته و از آتش نجات پیدا کنیم. طبق این روایات، هیچ موحد و خداپرستی نیست که از دل و جان خدا را باور داشته و به پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و جانشینان برحقش نیز ایمان داشته باشد -و لو این‌که دارای گناهان بزرگی باشد- مگر این‌که نجات می‌یابد. _______ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/41339 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
📌خودشناسی و خود ارزیابی حضرت علی علیه السلام می فرمایند: اَلْمُتَّقونَ اَ نْفُسَهُمْ عَفيفَةٌ وَ حاجاتُهُمْ خَفيفَةٌ وَ خَيْراتُهُمْ مَاْمولَةٌ وَ شُرورُهُمْ مَاْمونَةٌ تقواپيشگان، پاك دامن و كم خرج و زحمت اند و مردم به خيرشان، اميد دارند و از شرّشان، در امانند. 📚غرر الحكم، ح ۱۹۳۱. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
💠 حیات بهشتی 🔸 خدا دو تا حرف دارد: یکی اینکه بهشت را معرفی می ‌کند که در بهشت چه خبر است و یکی هم اینکه چگونه زندگی می ‌کنند. درباره بهشت فرمود هیچ مشکلی در بهشت نیست؛ در بهشت اصلاً کینه نیست، قهر نیست، دشمنی نیست، آن گاه در سوره «حشر» فرمود همین خواسته را از خدا دارند، می‌ گویند: ﴿لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا﴾؛ مردان الهی به خدا عرض می ‌کنند خدایا در دل ما کینه هیچ کس را قرار نده! این کم نعمتی نیست! یعنی ما می ‌خواهیم ، ما می‌ خواهیم شهرمان را بهشت کنیم، دیگر مرتب شکایت بکنیم، سراغ دستگاه قضایی برویم و دعوا راه بیندازیم و اینها نباشد، پس می ‌شود! 🔸 اینکه به ما می ‌گویند هر حرفی می‌ خواهید بزنید اول «بِسْمِ اللَّهِ» بگویید یعنی چه؟ این دو تا پیام دارد؛ البته نام خداست، ثواب دارد؛ اما یک است، آدم هر حرفی که بخواهد بزند، اگر اول «بِسْمِ اللَّهِ» بگوید، این مثل است، یک قرنطینه است، این حرفش یا واجب است یا مستحب، دیگر فحش و بد و غیبت و اینها که نیست، زیرا آدم نمی ‌تواند حرف بد بزند، اولش بگوید: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم»! راه را به ما نشان دادند؛ جایی می‌خواهیم برویم، حرفی می‌ خواهیم بزنیم، غذایی می ‌خواهیم بخوریم، تجارتی می ‌خواهیم بکنیم، معامله‌ ای بکنیم، اول زیر لب بگوییم: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم»؛ به ما دستور دادند! این «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم»، یک است، آن وقت همه ما یا کار واجب می‌کنیم یا کار مستحب، پس می ‌شود شهر را بهشت کرد. 📚 سخنرانی در جمع مردم و مسئولين آمل تاریخ: 1395/10/06 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🔰موقعیت های غیر ساکن!! در جهان هستی چیزی گم نمیشه، خیال می کنی زرنگی و یواشکی چیزی گفتی یا بر داشتی یا جابجاش کردی یا تغییرش دادی!قانون هستی به دست و زبان و رفتار خودت رسوات می کنه!! اجزای این عالم ازچشم و گوش و دست و زبانت گرفته تا مور و میمون و مار و آب و آتش و باد و... لشکر فرمانده کل هستند. و معمولا برای به دام انداختن ستمگر از نیرو های درونی خود او استفاده می کنه نه از بیرون! 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
banifatemeh-bahane-too.mp3
3.18M
همه جا بروم به بهانه تو که مگر برسم در خانه تو همه جا دنبال تو می گردم که تویی درمان همه دردم یا ابا صالح مددی مولا نشوم به جز از تو گدای کسی بی ولای تو من نکشم نفسی که تو لیلای من مجنونی همه هست من دلخونی یا ابا صالح مددی مولا اگرم نبود دل لایق تو نظری که دلم شده عاشق تو به خدا هستی همه هستم به تو دل بستم به تو دل بستم یا ابا صالح مددی مولا دل خود زده ام گره بر در تو چه شود که رسم بر محضر تو من نا قابل به تو دل بستم نکشی دامان خود از دستم یا ابا صالح مددی مولا همه درد و غمم، تو دوای منی تو صفای صفا، تو منای منی تو گل زیبای منی مهدی (عج) تو مه شبهای منی مهدی (عج) یا ابا صالح مددی مولا 🌷🌷🌷 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌خودشناسی و خود ارزیابی قال الإمام عليّ عليه السلام: اَ لْمُتَّقى مَيِّتَةٌ شَهْوَتُهُ، مَكْظومٌ غَيْظُهُ، فِى الرَّخاءِ شَكورٌ وَ فِى الْمَكارِهِ صَبورٌ تقواپيشه، هوا و هوسش مرده، خشمش فرو خورده، در آسايش، شكرگزار و در سختى ها، صبور است. 📚غرر الحكم، ح ۱۹۹۸. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
📌جامعیت كسانى كه تنها به اصلاح خويش مى‌پردازند و كارى براى حل مشكلات ديگران انجام نمى‌دهند از حقيقت اسلام دورند. همچنين كسانى كه براى انجام حوائج مردم تلاش مى‌كنند و از خود غافلند آن‌ها نيز بيگانه‌اند. مسلمان واقعى كسى است كه هم به اصلاح خويش بپردازد و هم به حل مشكلات مردم توجّه كند. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
💠 اعجاز اخلاص 🔹 آنچه كه در ازای در بین امت اسلامی مطرح است، است. «مَنْ‏ أَخْلَصَ‏ لِلَّهِ أَرْبَعِینَ یوما»، كسی كه چهل روز «خالصاً لله» به سر ببرد: «فَجَّرَ اللهُ ینَابِیعَ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ علی لسانِهِ»، این در جوامع روایی ما فراوان است؛ فرمود چهله بگیرد. 🔹 منظور از آن نیست كه انسان از جامعه جدا باشد، باید از دنیا جدا باشد نه از مردم! یعنی در عین حال كه در بین مردم است، با مردم است، كارهای مردمی می ‌كند؛ اما قلبش به دنیا نباشد كه از مدح و قدح طرْفی ببندد یا رنجور شود؛ . چنین کسی در بین مردم است؛ اما برای خدا كار می ‌كند. این كار، كار آسانی نیست؛ یك روزِ آن دشوار است چه رسد به چهل روز! 🔹 اگر كسی چهله گرفت، مواظب خوراكش بود، مواظب خوابیدنش بود، مواظب زبانش بود، هر حرفی را نزد، هر حرفی را گوش نداد، هر چیزی را نگفت و مانند آن، چهل روز اگر مواظب خود بود، آن وقت است كه «فَجَّرَ اللهُ ینَابِیعَ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَی لِسَانِه»؛ از قلبش بر زبانش می ‌جوشد. این كار، كار بسیار مشكلی است و انسان برای همین كار خلق شده است. 📚 سوره مبارکه حدید جلسه 18 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
قال الإمام عليّ عليه السلام: بِئسَ الْقَرينُ الْغَضَبُ: يُبْدِى الْمَعائِبَ و يُدْنِـى الشَّرَّ وَ يُباعِدُ الْخَيرَ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: خشم، هم نشين بسيار بدى است: عيب ها را آشكار، بدى ها را نزديك و خوبى ها را دور مى كند. غرر الحكم، ح ۴۴۱۷. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
موقعیت های غیر ساکن! گفتم: چه همه نعمت بهم دادی! گفت: بجا خرجش کن و شاکر باش و مغرور نشو! بازهم بهت میدم!گفتم:بعضی وقت ها همچین یهو بی خبر می گیری ها ،و گاهی بدجور هم می گیری ! گفت:خب فکر کن چرا گرفتم!بعدشم فکر کن شاید عوضی چیزی بهتری دادم و تو نفهمیدی و یا خودت رو به نفهمی زدی!بعدشم من که از اول بهت گفته بودم امانت میدم دستت! رد امانت که ناراحتی نداره!لطفا بخودت بیا و مایوس نباش. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
قال الإمام عليّ عليه السلام: خَيْرُ النّاسِ مَنْ كافى عَلَى الْقَبيحِ بِالْجَميلِ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: بهترين مردم كسى است كه در برابر بدى، خوبى نمايد. غرر الحكم، ح ۵۷۵۰. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
خداوند تبارک و تعالی میفرماید: ای كسی كه وصال ما را ترك كرده‌ای، برگرد،و ای كسی كه بر جدايی از ما سوگند خورده‌ای، سوگند خود را بشكن،ما ابليس را برای اين از خود رانديم كه بر تو سجده نكرد، پس چقدر عجیب است كه تو او را دوست خود گرفته‌ای و ما را ترك كرده‌ای... 📚بحرألمعارف، جلد ۲، فصل ۶۲ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌷🌷🌷 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📚همین یک معجزه کافیست برای هر کسی که به منشا الهی قرآن ایمان بیاورد!🌷 🔹سوره نحل: این سوره را نحل نامیده‌اند؛ زیرا به نحل (زنبور عسل) و الهام خداوند به آن اشاره می‌کند. از ایات زیبای این سوره، خداوند به عدل و احسان و بخشش به نزدیکان فرمان می‌دهد؛ و از فحشا و منکر و ستم، نهی می‌کند؛ خداوند به شما اندرز می‌دهد، شاید متذکّر شوید!. (آیه۹۰) 🔹قرآن و زنبورعسل ماده: نکته ای که موریس مترلینگ در کتاب خود اشاره کرده کاملا درست است تا ۳۰۰ سال قبل تصور می شد که کندو دارای یک پادشاه و تعدادی سرباز است و هیچ اظهار نظری در مورد جنس ماده زنبور در قرآن نمی شد در قرآن کریم در سوره نحل آیه ۶۸ نوشته شده است. خداوند در این آیه از قیدهای مونث برای خطاب زنبور استفاده می کند و این آیه دقیقا با این مثاله مطابقت دارد زیرا همیشه اولین بار یک زنبور ماده و تعدادی سرباز محافظ او از کندوی قبلی مهاجرت می کنند و کندوی جدید را تشکیل می دهند!و برای خود خانه درست می کنند.این مساله اولین بار ۳۰۰ سال قبل کشف شد حال آنکه این حقیقت بطور ماهرانه در ۱۴۰۰ سال قبل در آیات قرآن جاسازی شده است و پروردگار تو به زنبور عسل(ماده) وحى کرد که از پاره‏ اى کوه ها و از برخى درختان و از آنچه داربست مى‏ کنند خانه ‏هایى براى خود درست کن . 📚منبع:سایت معجزات علمی قرآن-وب قرانی 🌱🌱🌱 Miracle of Quran (Female bee): we come to know that the Male bees do not make honey. This was only known recently. However, 1400 years ago, the Quran refers to bees that generate the honey as females. Previously people thought that the worker bees are male bees and reports to a king. The words used (Take) اتَّخِذِي, (Eat) كُلِي and (Follow) فَاسْلُكِي all are for a female subject. Otherwise, God would have used كُلُ, اسْلُكْ, and تَّخِذُ . Only this one fact is enough for any person to believe in the divine origin of the Quran. Reference: https://www.thelastdialogue.org/article/quran-miracle-female-honey-bee-her-abdomen/ English translation of Quran Surah/Al-Nahl: and feed from ˹the flower of˺ any fruit ˹you please˺ and follow the ways your Lord has made easy for you.” From their bellies comes forth liquid of varying colours, in which there is healing for people. Surely in this is a sign for those who reflect. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
قال الإمام عليّ عليه السلام: عَوِّدْ لِسانَكَ لينَ الْكَلامِ وَ بَذْلَ السَّلامِ، يَكْثُرْ مُحِبّوكَ وَ يَقِلَّ مُبْغِضوكَ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند. غرر الحكم، ح ۶۲۳۱. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
موقعیت های غیر ساکن! آن جان عاریت که به حافظ سپرده دوست روزی رخش ببینم و تسلیم وی کنم. پ ن: شرط عاریه تنها استفاده است و بس بدون هرگونه آسیب رساندن و ضرر و زیان به آن ،وقتی صاحب عاریه آمد سراغ مال خودش باید آن را پس بدهی! ... به نظر می رسد جناب حافظ به مقام موت اختیاری رسیده بود. و مو هم از یا ویلتی تشویش دیرم 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
قال الإمام عليّ عليه السلام: طاعَةُ اللّه ِ، مِفتاحُ كُلِّ سَدادٍ وَ صَلاحُ كُلِّ فَسادٍ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: اطاعت از خدا، كليد هر درستى و مايه اصلاح هر فساد است. غرر الحكم، ح ۶۰۱۲. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
قال الإمام عليّ عليه السلام: اَقَلُّ ما يَجِبُ لِلْمُنْعِم اَنْ لايُعْصى بِنِعْمَتِهِ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: كمترين وظيفه در برابر نعمت دهنده، آن است كه با نعمتش نافرمانى وى نشود. غرر الحكم، ح ۳۲۶۸. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌺 توصیه امام خمینی به طلاب در درس اخلاق تا ريش سفيد نشده كارى كنيد؛ تا مورد توجه مردم قرار نگرفته ‏ايد فكرى به حال خود نماييد. خدا نكند انسان پيش از آنكه خود را بسازد جامعه به او روى آورد و در ميان مردم نفوذ و شخصيتى پيدا كند كه خود را مى ‏بازد؛ خود را گم مى ‏كند. قبل از آنكه عنان اختيار از كف شما ربوده شود خود را بسازيد و اصلاح كنيد. به اخلاق حسنه آراسته شويد؛ رذايل اخلاقى را از خود دور كنيد؛ در درس و بحث اخلاص داشته باشيد تا شما را به خدا نزديك سازد. اگر در كارها نيت خالص نباشد، انسان را از درگاه ربوبى دور مى‏ كند. طورى نباشد كه پس از هفتاد سال وقتى نامه عمل شما را باز كنند ببينند، العياذ باللّه، هفتاد سال از خداوند عز و جل دور شده‏ ايد. 📙 جهاد اکبر ، ص 22 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
‌ اختلاط و تأثیر و تأثر صفات و پدیده‌ها و نیروهای مغزی و روانی آدمی است که تغییری در هویت هر يک از آنها به وجود می‌آورد، نه در صفات و فعالیت‌های الهی. اگر در انسانی جنبۀ عواطف او بسیار شدید باشد، موجب تضعیف حسابگری‌های عقلی او می‌شود، و برعکس، شدت حسابگری عقلی او باعث ضعف عواطفش است، غلبۀ رحم و دلسوزی در يک انسان، مغلوبیت عدالت او را به دنبال می‌آورد. هنگامی که تخیلات از حد گذشت، اندیشه‌های منطقی دچار رکود می‌شود. به همین جهت، می‌توان گفت: اگر کسی این قدرت را به دست بیاورد که موجودیت خود را با تمامی صفات و نیروها و استعدادها و فعالیت‌های مغزی و روانی به طور کامل اداره کند، او قدرت مدیریت همۀ مردم را دارد. لذا، گفته شده است: هیچ کس حق مدیریت مطلق مردم را ندارد، مگر انبیاء و اوصیاء(ع) که به مقام والای مدیریت خویشتن نائل شده‌اند. به هر حال، صفات خداوندی مافوق اختلاط و تأثير و تأثر با یکدیگر است. یعنی رحمت واسعه و بی‌نهایت او، هیچ تزاحمی با عذاب بی‌کران و شدید که نصیب تبهکاران ضد هستی خواهد کرد، ندارد. برعکس، عذاب شدید و بی‌کرانی که نصيب تبهکاران خواهد کرد، هیچ تزاحمی با رحمت واسعه و بی‌نهایت او ندارد. در اینجا ناگفته نماند که فرق است میان عذاب و رحمت خداوندی. عذاب خداوندی از روی استحقاق صددرصد نصيب تبهکاران خواهد شد، زیرا خداوند سبحان چنان که در کتابش فرموده است: «کمترین ستمی بر هیچ کس را نمی‌دارد، زیرا عالم مطلق و بی‌نیاز مطلق، نیازی به تعدی و جور ندارد». اما رحمت خداوندی چنان که در گستردن بساط خلقت، عامل اساسی بوده و هیچ چیز و هیچ کسی، به اصطلاح معمولی، از خدا طلبکار نبوده است: من نکردم خلق تا سودی کنم بلکه تا بر بندگان جودی کنم همچنین، در ادامۀ خلقت و نشان دادن نتایج اعمال و حرکت و اندیشه‌های مردم نیز رحمت خداوندی بر همه چیز گسترده است. جعفری، محمدتقی. ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه. ج ۶، ص ۲۵۱ و ۲۵۲. ویراست جدید، سال ۱۳۹۸ 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
. 💢استاد شهید مطهری: 📌عقل غربالی ‏عقل آن وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال دربیاید؛ یعنی هرچه را که وارد می‌شود سبک سنگین کند، غربال کند، آنهایی را که به درد نمی‌خورد دور بریزد و به دردخورها را نگاه دارد... بعضی‌ها خاصیت ضبط صوت و گرامافون را دارند. کانّه هرچه دیگران می‌گویند پر می‌شوند و بعد هم در جای دیگر تحویل می‌دهند، بدون آنکه تشخیص بدهند که آنچه که می‌شنوند [صحیح است یا غلط. ]... بعضی از عالمها هستند (عالمهای خیلی عالم)... به معنای اینکه اطلاعات بسیار وسیعی دارند. کمتر عاقلند برای اینکه هرچه را از هرجا دیدند جمع می‌کنند و برایشان فرق نمی‌کند، همه را هم پس می‌دهند بدون اینکه فکر بکنند که این [ با واقع ] جور درمی‌آید یا جور درنمی‌آید. 📚منبع: مجموعه آثار شهید مطهری، ج ۲۲، ص ۷۰۳ 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
♦️ انسان حقیقی در عرف عرفان چه کسی است؟ 🔸 انسان واقعی حقیقی در عرف عرفان؛ آن کسی است که به فعلیت رسیده باشد ومتصف به صفات ربوبی ومحاسن اخلاق ومحامد آداب است وگرنه همان حیوان ناطق یعنی جانور گویا است. اما چگونه جانور گویا است؛ باید دید که صفات مکاسب او چگونه است؛ مطابق آن صفات وملکاتش که با خوی هر حیوانی مناسب و موافق است؛ همان حیوان است. 🔹در این مطلب بیانی از انسان کامل؛ حجة الله؛ امام جعفر صادق (ع) بدین مفاد است که حیوانات صور وتمثلات اخلاق انسان ها هستند؛ این کلام عرشی در حقیقت تفسیر انفسی آیه «واذا الوحوش حشرت» سوره تکویر قرآن است که حشر حیوانات ناطق در مابعد الطبیعة؛ مطابق ملکات مکتسب آنان است به عبارت دیگر؛ صورت هر حیوان ناطق در آخرت نتیجه عمل وغایت فعل او در دنیاست. 📚کتاب انسان در عرف عرفان؛ علامه حسن زاده آملی؛ ص۱۰ ♦️🔸♦️🔸♦️🔸 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi