eitaa logo
🎇تماشاگه راز🎇
102 دنبال‌کننده
528 عکس
218 ویدیو
22 فایل
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد حافظ غزل ۱۵۲ ایدی مدیر صفحه: @s_m_a57 @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
قال الإمام عليّ عليه السلام: اَقَلُّ ما يَجِبُ لِلْمُنْعِم اَنْ لايُعْصى بِنِعْمَتِهِ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: كمترين وظيفه در برابر نعمت دهنده، آن است كه با نعمتش نافرمانى وى نشود. غرر الحكم، ح ۳۲۶۸. 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌺 توصیه امام خمینی به طلاب در درس اخلاق تا ريش سفيد نشده كارى كنيد؛ تا مورد توجه مردم قرار نگرفته ‏ايد فكرى به حال خود نماييد. خدا نكند انسان پيش از آنكه خود را بسازد جامعه به او روى آورد و در ميان مردم نفوذ و شخصيتى پيدا كند كه خود را مى ‏بازد؛ خود را گم مى ‏كند. قبل از آنكه عنان اختيار از كف شما ربوده شود خود را بسازيد و اصلاح كنيد. به اخلاق حسنه آراسته شويد؛ رذايل اخلاقى را از خود دور كنيد؛ در درس و بحث اخلاص داشته باشيد تا شما را به خدا نزديك سازد. اگر در كارها نيت خالص نباشد، انسان را از درگاه ربوبى دور مى‏ كند. طورى نباشد كه پس از هفتاد سال وقتى نامه عمل شما را باز كنند ببينند، العياذ باللّه، هفتاد سال از خداوند عز و جل دور شده‏ ايد. 📙 جهاد اکبر ، ص 22 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
‌ اختلاط و تأثیر و تأثر صفات و پدیده‌ها و نیروهای مغزی و روانی آدمی است که تغییری در هویت هر يک از آنها به وجود می‌آورد، نه در صفات و فعالیت‌های الهی. اگر در انسانی جنبۀ عواطف او بسیار شدید باشد، موجب تضعیف حسابگری‌های عقلی او می‌شود، و برعکس، شدت حسابگری عقلی او باعث ضعف عواطفش است، غلبۀ رحم و دلسوزی در يک انسان، مغلوبیت عدالت او را به دنبال می‌آورد. هنگامی که تخیلات از حد گذشت، اندیشه‌های منطقی دچار رکود می‌شود. به همین جهت، می‌توان گفت: اگر کسی این قدرت را به دست بیاورد که موجودیت خود را با تمامی صفات و نیروها و استعدادها و فعالیت‌های مغزی و روانی به طور کامل اداره کند، او قدرت مدیریت همۀ مردم را دارد. لذا، گفته شده است: هیچ کس حق مدیریت مطلق مردم را ندارد، مگر انبیاء و اوصیاء(ع) که به مقام والای مدیریت خویشتن نائل شده‌اند. به هر حال، صفات خداوندی مافوق اختلاط و تأثير و تأثر با یکدیگر است. یعنی رحمت واسعه و بی‌نهایت او، هیچ تزاحمی با عذاب بی‌کران و شدید که نصیب تبهکاران ضد هستی خواهد کرد، ندارد. برعکس، عذاب شدید و بی‌کرانی که نصيب تبهکاران خواهد کرد، هیچ تزاحمی با رحمت واسعه و بی‌نهایت او ندارد. در اینجا ناگفته نماند که فرق است میان عذاب و رحمت خداوندی. عذاب خداوندی از روی استحقاق صددرصد نصيب تبهکاران خواهد شد، زیرا خداوند سبحان چنان که در کتابش فرموده است: «کمترین ستمی بر هیچ کس را نمی‌دارد، زیرا عالم مطلق و بی‌نیاز مطلق، نیازی به تعدی و جور ندارد». اما رحمت خداوندی چنان که در گستردن بساط خلقت، عامل اساسی بوده و هیچ چیز و هیچ کسی، به اصطلاح معمولی، از خدا طلبکار نبوده است: من نکردم خلق تا سودی کنم بلکه تا بر بندگان جودی کنم همچنین، در ادامۀ خلقت و نشان دادن نتایج اعمال و حرکت و اندیشه‌های مردم نیز رحمت خداوندی بر همه چیز گسترده است. جعفری، محمدتقی. ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه. ج ۶، ص ۲۵۱ و ۲۵۲. ویراست جدید، سال ۱۳۹۸ 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
. 💢استاد شهید مطهری: 📌عقل غربالی ‏عقل آن وقت برای انسان عقل است که به شکل غربال دربیاید؛ یعنی هرچه را که وارد می‌شود سبک سنگین کند، غربال کند، آنهایی را که به درد نمی‌خورد دور بریزد و به دردخورها را نگاه دارد... بعضی‌ها خاصیت ضبط صوت و گرامافون را دارند. کانّه هرچه دیگران می‌گویند پر می‌شوند و بعد هم در جای دیگر تحویل می‌دهند، بدون آنکه تشخیص بدهند که آنچه که می‌شنوند [صحیح است یا غلط. ]... بعضی از عالمها هستند (عالمهای خیلی عالم)... به معنای اینکه اطلاعات بسیار وسیعی دارند. کمتر عاقلند برای اینکه هرچه را از هرجا دیدند جمع می‌کنند و برایشان فرق نمی‌کند، همه را هم پس می‌دهند بدون اینکه فکر بکنند که این [ با واقع ] جور درمی‌آید یا جور درنمی‌آید. 📚منبع: مجموعه آثار شهید مطهری، ج ۲۲، ص ۷۰۳ 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
♦️ انسان حقیقی در عرف عرفان چه کسی است؟ 🔸 انسان واقعی حقیقی در عرف عرفان؛ آن کسی است که به فعلیت رسیده باشد ومتصف به صفات ربوبی ومحاسن اخلاق ومحامد آداب است وگرنه همان حیوان ناطق یعنی جانور گویا است. اما چگونه جانور گویا است؛ باید دید که صفات مکاسب او چگونه است؛ مطابق آن صفات وملکاتش که با خوی هر حیوانی مناسب و موافق است؛ همان حیوان است. 🔹در این مطلب بیانی از انسان کامل؛ حجة الله؛ امام جعفر صادق (ع) بدین مفاد است که حیوانات صور وتمثلات اخلاق انسان ها هستند؛ این کلام عرشی در حقیقت تفسیر انفسی آیه «واذا الوحوش حشرت» سوره تکویر قرآن است که حشر حیوانات ناطق در مابعد الطبیعة؛ مطابق ملکات مکتسب آنان است به عبارت دیگر؛ صورت هر حیوان ناطق در آخرت نتیجه عمل وغایت فعل او در دنیاست. 📚کتاب انسان در عرف عرفان؛ علامه حسن زاده آملی؛ ص۱۰ ♦️🔸♦️🔸♦️🔸 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌دستور نماز؛ هرگز از ظالم حمایت نکنم 🔹 نماز ما، دستور مبارزه با بیگانه و ظالم را می ‌دهد، برای اینکه ما در نماز می‌ گوییم: ﴿اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ﴾ خدایا راه راست را به ما نشان بده! اینها چه کسانی هستند که خدا به آنها راه راست را نشان داد؟ ﴿اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ﴾ را مشخص کرد، فرمود: ﴿صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ﴾، این ﴿أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ﴾ چه کسانی هستند؟ 🔹 در نماز هر شب و هر روز می‌ خوانیم: ﴿اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ٭ صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ﴾، در سوره مبارکه «نساء» فرمود: «مُنعَم علیهم»، و اولیا هستند: ﴿فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیهِم مِنَ النَّبِیینَ وَ الصِّدِّیقِینَ وَ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِینَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفِیقاً﴾، پس «مُنعَم علیهم»، انبیا و اولیا و صلحا و شهدا و اینها هستند. راهشان چیست؟ در قرآن کریم راه اینها را هم مشخص کرد؛ موسای کلیم عرض کرد خدایا! ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَی فَلَنْ أَكُونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ﴾؛ خدایا به پاس آن نعمتی که به من دادی من هرگز از ظالم حمایت نکنم. (جلسه درس اخلاق، ١٣٩٦/١١/٢٣) 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
سلام ببخشید حاج اقا سوال داشتم کسی توطالع اش میتونه کم روزی باشه ؟؟ یا اینکه این جمله راسته که میگن فلانی کم روزیه روزیش خشکه ؟؟ 🖋 : علیکم السلام خیر عوامل زیادی میتواند باعث رزق و روزی کم یا زیاد شود 1 اباء و اجداد تا 7 پشت تاثیر گذار است 2 رضایت یا عدم رضایت والدین 3 صدقه دادن یا عدم صدقه دادن 4 گناهان کبیره مخصوصا نعوذ بالله ( زنا ) رزق و روزی را کاملا خشک میکند 5 شکر نعمتها باعث افزایش میشود 6 نمازاول وقت باعث افزایش میشود و عدم نماز باعث بی برکتی 7 نماز شب درهمه نعمتها دنیا و آخرت دخیل است و غوغا میکند و حتی جلوی گناهان را میگیرد و .... 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌قبل از به خواندن این شش سوره عادت کنید 🔸 شش سوره در قرآن كریم است كه به نام معروف است؛ یعنی آغاز این سُوَر تسبیح حق شروع می ‌شود; یكی سوره «حدید» است، دوّمی سوره «حشر» است، سوّمی سوره «صف»، چهارمی و پنجمی سوره «جمعه» و سوره «تغابن»، ششمی سوره «اعلیٰ» كه ﴿سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَی﴾. خاصیتی كه این مسبّحات شش ‌گانه دارد آن است كه رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هر شب این شش سوره را قبل از استراحت می‌ خواندند[١] و شما آقایان هم ـ ان‌شاء الله ـ عادت كنید كه هر شب قبل از خواب این شش سوره را بخوانید! 🔸 فضیلتی كه برای این سوره یاد شده فراوان است، یكی آن است كه هر كس عادت او این باشد كه قبل از خواب این شش سوره را در زمان غیبت بخواند، نمی‌ میرد مگر اینكه وجود مبارك (سلام الله علیه) را كند. [٢]خاصیت دومی كه برای این سوره یاد شده این است كه در جوار (صلّی الله علیه و آله و سلّم) قرار می ‌گیرد. 📚 [١]. مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏ ٤، ص ٢٩٠ [٢]. الكافی (ط ـ الإسلامیة)، ج‏ ٢، ص٦٢٠؛ «... سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع یقُولُ‏ مَنْ قَرَأَ الْمُسَبِّحَاتِ‏ كُلَّهَا قَبْلَ أَنْ ینَامَ لَمْ یمُتْ حَتَّى یدْرِكَ الْقَائِمَ وَ إِنْ مَاتَ كَانَ فِی جِوَارِ مُحَمَّدٍ النَّبِی ص» 📅 (تفسیره سوره مبارکه حشر، مشهد مقدس، جلسه یک) 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
کم هستند آدم هایی که به داشته های خودشون به عنوان "نعمت"خداوند نگاه کنند که اگر اینگونه بود اندیشه و رفتارشون در باره دهنده "نعمت"با سبک و شیوه زندگی فعلی شون خیلی فرق می کرد! وقتی درست و بجا از داشته هاشون استفاده نمی کنند یعنی فکر می کنند در به دست آوردن "داشته ها"خودشون همه کاره اند و این یعنی اصلا نمی دونند شکر یعنی چه!! ماندگاری هر نعمتی در هزینه کرد درست آن در زندگی برای انسان "بالفعل"شدن است.
قال الإمام عليّ عليه السلام: اَ نْعَمُ النّاسِ عَيْشا مَنْ مَنَحَهُ اللّه ُ سُبْحانَهُ الْقَناعَةَ وَ اَصْلَحَ لَهُ زَوْجَهُ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: خوش ترين زندگى را كسى دارد كه خداوند سبحان، قناعت را ارزانيش داشته و همسرى پاك و شايسته نصيبش گردانيده است. غرر الحكم، ح ۳۲۹۵.
📌زندگی مومنانه 🔰قال الإمام عليّ عليه السلام: طوبى لِمَنْ خَلا مِنَ الْغِلِّ صَدْرُهُ، وَ سَلِمَ مِنَ الْغِشِّ قَلْبُهُ 🔹حضرت علی علیه السلام می فرمایند: خوشا به سعادت كسى كه سينه اش از كينه خالى و قلبش از خيانت و بدانديشى پاك باشد. 📚غرر الحكم، ح ۵۹۴۱. 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
Samavati.Qazal.19.mp3
649.2K
"الا که راز خدایی، خدا کند که بیایی الا که راز خدایی، خدا کند که بیایی تو نور غیب نمایی، خدا کند که بیایی   شب فراق تو جانا خدا کند به سرآید سرآید و تو برآیی، خدا کند که بیایی   دمی که بی تو سر آید خدا کند که نیاید الا که هستی مایی، خدا کند که بیایی   فسرده غنچه گلها فتاده عقده به دلها تو دست عقده گشایی، خدا کند که بیایی   ز چهره پرده بر افکن به ظلم شعله در افکن تو دست عدل خدایی، خدا کند که بیایی   نظام هر دو جهانی امام عصر و زمانی یگانه راهنمایی، خدا کند که بیایی   تو مشعری عرفاتی، تو زمزمی تو فراتی تو رمز آب بقایی، خدا کند که بیایی   دل مدینه شکسته حرم به راه نشسته تو مروه ای تو صفایی، خدا کند که بیایی   به سینه ها تو سروری به دیده ها همه نوری به دردها تو دوایی، خدا کند که بیایی   ترا به حضرت زهرا، بیا ز غیبت کبری دگر بس است جدایی، خدا کند که بیایی 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی صفحه امام زمانی ها @rahighemakhtoom
زندگی برای تماشای زیبایی ها دریچه های گشوده ی بسیار دارد. دی ماه یکی از این بی شمار دریچه هاست. و آنان که آگاهانه چشم ها را بسته اند خویشتن را از دریچه های حیات محروم ساخته اند! نیک که می نگرم آدمیان به بستن چشم ها و تاریکی خو کرده اند! بیش از دوسال است که می اندیشم چشم هایم باز هستند یابسته اند ؟!
📌فلسفه،(تفکر و اندیشیدن) نوعی سَفَر است اصلا تفکر خودش سفر است. هر تفکری، سفر است ولی نه سفر زمینی. انسان متفکر همیشه سفر می‌کند و مسافر است. یعنی از مرحله‌ای به مرحله دیگر سفر می‌کند؛ از مرحله‌ای از تفکر به مرحله‌ای دیگر. طبق این معنا، فیلسوف همیشه مسافر است و کسی که مسافر است، است. اگر کسی تحول فکری نداشته باشد، قطعا فیلسوف نیست. شاید اصلا نتوان او را انسان محسوب کرد! فیلسوف نبودن کسی را که تحول فکری ندارد قطعا می‌توانم بگویم ولی نمی‌دانم آیا انسان هست یا نیست! نمی‌دانم اسم کسی که هیچ تحول فکری ندارد، چه بگذارم. در ظاهر و زندگی هیچ حرکتی رخ نمی‌دهد، مگر اینکه در درون نیز اتفاقی می‌افتد. امکان ندارد در بدن و و جابجایی شما، تحولی روی دهد ولی درون شما تحول رخ ندهد. منتها این تحولات ممکن است اساسی نباشد و صرفا در حدّ خودش باشد. تحول اساسی که آن را «تحول فکری» می‌نامیم به صورت رفتن از مکانی به مکان دیگر نیست. البته می‌تواند مُعدّ و آمادگی بخش باشد ولی لزوما موجب تحول نیست. تحول فکری در و است. متن از کتاب سرشت و سرنوشت 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
"موقعیت های غیر ساکن" فراموش می شوی،فراموش می کنی،می گویند خاک سرد است،!به پیش و پس مرگ ارتباطی ندارد.می گویم "دنیا" همه عناصرش سرد است سرد سرد سرد! از حق نگذریم فراموشی های زمینی حقیقتانعمتی است. نکته: رابطه های فرا زمینی همیشه گرم گرم گرم هستند.نه فراموش می شوند و نه فراموش می کنند! می توانید برای این نکته نمونه هایی بیابید؟
🔰این هم کوتاه و بسیار سازنده برای نماز ها "رَبِّ اغْفِرْلی وَارْحَمْنی وَ تُبْ عَلی اِنَّک اَنْتَ التَّوّابُ الْغَفُورُ الرَّحیمُ"  (و به من رحم کن و توبه‌ام را بپذیر، به درستی که تو بسیار توبه پذیر و آمرزنده و مهربانی) 🌷🌷🌷 ▫️پ ن:حفظش کردی و در نماز و یا بعد نماز خوندی ما رو هم دعا کن .خیر ببینی ان شاءالله 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علی الکریم انا وقفت ببابک الکریم فاکرمنی و ذریتی و اسرتی و اصدقائی و قائدنا و اهل بلدی و جمیع المومنین و المومنات فی ارجاء العالم ☘سلام بر تو که همه ی کرامتی،مرا وخانواده ام و دوستانم وهمه مومنان عالم را کرامت بخش☘ 🔰غروب چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ نایب الزیاره دوستان و همراهان 🌷سید خادم صفحه قرآنی 🌷
الإمام الصادق عليه السلام ـ لِأَبي هارونَ المَكفوفِ ـ : يا أبا هارونَ ، إنّا نَأمُرُ صِبيانَنا بِتَسبيحِ فاطِمَةَ عليهاالسلامكَما نَأمُرُهُم بِالصَّلاةِ ، فَالزَمهُ ؛ فَإِنَّهُ لَم يَلزَمهُ عَبدٌ فَشَقِي امام صادق عليه السلام ـ به ابو هارون مكفوف ـ : اى ابو هارون! ما كودكان خود را، به خواندن تسبيحات فاطمه عليهاالسلام فرمان مى دهيم همچنان كه به خواندن نماز فرمان مى دهيم، پس به آن، چنگ در زن؛ زيرا هر بنده اى به آن چنگ زند، بدبخت نمى شود الكافی جلد 3 صفحه 343
قال الإمام عليّ عليه السلام: عَجِبتُ لِمَن يُنشِدُ ضالَّتَهُ و قَد أضَلَّ نَفسَهُ فَلايَطلُبُها حضرت علی علیه السلام می فرمایند: در شگفتم از آن كه در پىِ گمشده اش مى گردد؛ ولى خود را گم كرده و آن را نمى جويد. غرر الحكم : ح ۶۲۶۶
ملکوت قرآن خواندن برای خدا 💠 مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ وَ تَفَقُّهاً فی الدین کان لَهُ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلُ جمیع مَا اعطی الملائکه وَ الأنبیاء وَ الْمُرْسَلُونَ ؛ 💠 هرکس برای کسب رضایت خدا و آگاهی در دین قرآن بخواند، ثوابی مانند همه آنچه که به فرشتگان و پیامبران و رسولان داده شده، برای اوست. 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
قال الإمام عليّ عليه السلام: عَجِبتُ لِمَن يَجهَلُ نَفسَهُ كَيفَ يَعرِفُ رَبَّهُ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: در شگفتم از آن كه خود را نمى شناسد، چگونه پروردگارش را مى شناسد؟ غرر الحكم : ح ۶۲۷۰ 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi