eitaa logo
مجید پاک‌نیت (صریح‌القلم)
41 دنبال‌کننده
617 عکس
343 ویدیو
9 فایل
طلبه سطح ٣ حوزه کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ارتباط با ادمین @majid_pakniyat_96
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عقل معاش می‌گوید که شب هنگام خفتن است، اما عقل معاد می‌گوید که همه چشم ها در ظلمات محشر از هول قیامت گریانند مگر چشمی که در راه خدا بیدار مانده و از خوف او گریسته باشد ...
☑️ زیارتنامه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها؛ ☑️ بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ السَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ الْمُؤْمِنِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا زَوْجَةَ سَیّـِدِ الْمُرْسَلِینِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا أَوَّلَ الْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاْنْبِیاءِ، وَ نَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ وَدافَعَتْ عَنْهُ الاْعْداءَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرَئِیلُ، وَ بلَّغَهَا السَّلامَ مِنَ اللهِ الْجَلِیلِ، فَهَنِیئاً لَک بِما أَوْلاک اللهُ مِنْ فَضْل، وَالسَّلامُ عَلَیْک وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ. 🕌@emameaskarimasjed
هدایت شده از .....||| آوای خِرَد |||.....
بسم الله الرحمن الرحیم ✔️(تضاد طبقاتی به روایت شهید صدر) 🔸قرن بیستم میلادی آغاز شده است. حدود هفده سال از درگذشت کارل مارکس معمار تفکر مارکسیستی می گذرد اما افکار او تازه دارد راه خود را پیدا می کند. اوضاع کشورها متلاطم شده است. دانشجویان مشغول بررسی مارکسیسم هستند. 🔸ماتیاس جوانی 21 ساله است که در دانشگاه (اِکول نرمال) پاریس مشغول تحصیل در رشته جامعه شناسی است. این روزها سخت مشغول نوشتن مقاله ای در تحلیل مارکسیست است. 🔻همین که وارد خانه می شود مادرش او را صدا می کند. ماتیاس پسرم، امروز دوستت هوگو با من تماس گرفت. می گفت در دانشگاه مشغول ترویج یک اندیشه خطرناک هستی. قضیه چیست؟ این مارکسیسم دیگر کیست؟ 🔻ماتیاس که لبخند بر لب داشت نگاهی به او کرد و گفت مارکسیسم نام کسی نیست بلکه یک مکتب فکری است. 📢حرفش این است که تضاد طبقاتی باید از بین برود و همه به طور یکسان از منابع و امکانات استفاده کنند. سال هاست که طبقه سرمایه دار اجازه نمی دهد طبقه کارگر به رفاه برسد. من هم مشغول ترویج این اندیشه هستم. مادر لبخندی زد و خیالش از او راحت شد. 🔸مارکسیسم برای بسیاری جذاب شده بود و از طرفی سیاست مداران غرب را خیلی ترسانده بود. در این میان رهبران انگلستان بیش از بقیه کشورها مضطرب شده بودند زیرا کارل مارکس پیش بینی کرده بود که انگلستان در آینده دچار یک انقلاب کمونیستی می شود. سیاست مداران انگلیسی هر شب کابوس این را می دیدند که فردا کارگران کشور را در اختیار خود گرفته اند. 💡چند راه پیش پای سیاست مدار های غربی بود. می توانستند حقوق کارگران را افزایش دهند یا این که ایثار به خرج دهند و از سهم خود کسر کنند و به کارگران بدهند و یا این که نظام سوسیالیستی که همان خواسته مارکس بود را در کشور خود حاکم کنند. 🔸مدتی که گذشت، مردم دنیا در کمال ناباوری دیدند که پیش بینی های مارکس غلط از آب در آمد و با وجود اینکه سیاست مداران غرب به هیچ کدام از راه های بالا عمل نکردند اما انقلابی هم صورت نگرفت. ❓واقعا چه اتفاقی افتاد که در اروپا و به خصوص انگلستان، انقلابی به وجود نیامد و دیگر همه به تفکرات مارکسیستی با دیده تردید می نگریستند؟ 📚مرحوم شهید صدر پاسخ دقیق و جالبی به این پرسش می دهد. ایشان معتقد است که این تنگ نظری مارکس را می رساند که تضاد را فقط بین کارگر و سرمایه دار می بیند. شهید صدر می گوید تضاد بین دو طبقه کارگر و سرمایه دار به یک تضاد خیلی بزرگ تر بر می گردد و آن جدال و تضاد درونیِ یک انسان است. این ابزارها نیستند که اختلاف طبقاتی ایجاد می کنند بلکه انسان ها هستند که در آتش این اختلاف ها می دمند. 📌اشکال نظریه مارکس این است که از تضاد درونی انسان که منشاء این تضاد طبقاتی است، غافل شده است. اگر در صدد اصلاح انسان بربیاییم و سعی کنیم انسان را در آن جنگ درونی خودش موفق کنیم، دیگر از جنگ ها و تضاد های طبقاتی خلاص می شویم. 📌علت دیگری که به عقیده ایشان موجب شکست تفکر مارکسیستی گشت، حرکت هوشمندانه سیاستمداران غربی بود. سیاست مداران و طبقه سرمایه دار غربی دستشان را در دست کارگران شان گذاشتند و اصلا خودشان را نماینده حقوق کارگر خواندند و به تعبیر شهید صدر یک نرمش سیاسی انجام دادند. ⚒این بار غربی ها یک تضادی به مراتب بزرگتر از تضاد بین کارگر و سرمایه دار به وجود آوردند. در این تضاد عظیم تاریخی سرمایه دار و کارگر غربی در یک طرف قرار دارند، اما طرف دیگر چه؟ 🔻طرف دیگر این تضاد کشور های فقیر جهان سومی در آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین هستند. در تضاد جدیدی که دنیا آن را به خود می بیند، کشور های غربی میدان جنگ و بهره کشی را از درون سرزمین خودشان به سرزمین های فقیر کشاندند و از راه استعمار و بهره کشی ملت های فقیر، کمی به اوضاع کارگرانشان سامان دادند. 💰این نعمت های سرشار غرب نه از عرق جبین کارگرانشان بلکه از نفت آسیا و الماس آفریقا و انگور الجزایر است. 🔍حال اندیشمندان عالم اسلام باید فکری برای این تضاد طبقاتی مدرن بکنند که اثرات سوء آن به مراتب از تضاد بین کارگر و سرمایه دار سهمگین تر است. ✍علی خِرَدمردی @avaye_kherad
بچه هاخواستن تو اسرائیل کسی سحری خواب نمونه! 😁
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃 خوبی انتخابات این است که نفاق های درونی و دوگانگی های عملی سیاستمداران نالایق را آشکار می‌کند. امروز، دیپلمات‌های ورشکسته ای که با تمام توان همهٔ سرمایه های ملت را به باد داده‌اند، از زمین و زمان طلبکارند که چرا نمی‌گذاشت هر چه داریم به باد بدهیم! امروز علیه حرف می‌زنند، به جرم اینکه ایران را تسلیم دشمنان داعشی و سعودی و آمریکایی نکرد. غیرت هم خوب چیزی است! ✍️ مجید پاک‌نیت @majid_pakniyatص
ذلیل مردگی دیپلماتیک یعنی ٨ سال میز مذاکره را لیس زدند و پس از شکست، به جای عذرخواهی همه چیز را به گردن انداختند! ✍️ مجید پاک‌نیت @majid_pakniyat
تفرقه بینداز و حتی امام حسین (ع) را فدا کن! سال‌های ٩٢ و ٩۶ جناب حسن روحانی با ایجاد به جای ، بر میدان ریاست حاکم شد، چون بی بی سی چی های داخلی و خارجی با ایجاد جای شهید و جلاد را عوض کردند. حالا که در سال ١۴٠٠ کفگیر تدبیر و امید به ته دیگ خورده و آبرویی پیش مردم ندارند، دوباره نفوذیهای داخل و خارج‌نشین دوره افتادند تا را فدای اهداف دنیایی خود کنند و را ببرند. برای التماس به غرب حتی (ع) را هم فدای کرده، تعجبی نیست که امروز مقابل بایستند. آنها یا دین ندارند، یا اگر دارند لقلقه زبان است. قبلا هم نوشته بودم که بعضی از مسئولان ما اگر در روز عاشورا در بودند با حرمله دست به یقه می‌شدند و می‌گفتند که بده من بزنم! ✍️ مجید پاک‌نیت @majid_pakniyat
هدایت شده از فانوس قرن
⭕️ یا باید روی خون حاج قاسم پا بگذارید و از ظریف دفاع کنید و یا پای ادعای صادقانه "من یک قاسم سلیمانی هستم" بایستید و حرف های خائنانه ظریف را محکوم کنید!! 🌐 فانوس قرن: http://eitaa.com/joinchat/81461248Cc536844d89
✍️ میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد ❤️🌺❤️
30.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♥️کلیپ «سِلفی با حاج قاسم» 💔 🕊🇮🇷📖🌷
✅ این طرح(ولایت)بایستی فراگیر شود. امام خامنه ای مدظله العالی 🔻 آغاز ثبت نام دوره های متمرکز 🇮🇷 ١۴٠٠🇮🇷 🔸 ویژه برادران وخواهران غیرحوزوی (١٨تا٣۵سال) و... 🔰ثبت نام: تا ٣٠ اردیبهشت ماه 🌐 hamzevasl.ir آدرس کانال‌ها: 🆔 eitaa.com/hamzevasl 🆔 t.me/hamzevasl 🆔 ble.ir/hamzevasl 🆔 instagram.com/hamzevasl •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
صف‌های طولانی مرغ، فقط یکی از عوارض و بی‌عرضگی مسئولان است. از مردان ، نباید انتظاری جز به داشته باشیم؛ مردی که در راه خدمت به مردم، گاهی فقط ٢ ساعت استراحت می‌کرد. ✍️ مجید پاک‌نیت @majid_pakniyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از وصیت نامه شهید محمد تقی سالخورده: «مرگ دست خداست و کسی هم خبر از روزی که می خواهد از این دنیا برود، ندارد؛ از سالها پیش هم انسان ها در حال به دنیا آمدن و از دنیا رفتن بودند تا اینکه به ما رسید، ما هم به دنیا آمدیم و از دنیا می ریم و بعد از ما هم به دنیا می آیند و از دنیا می روند پس چیزی عجیبی نیست و نیازی به غصه خوردن نیست فقط باید خودمان را برای رفتن آماده کنیم و چه زیباست که این رفتن برای خدا باشد و شما افتخار کنید که رفتم من هم در این راه صورت گرفت چه بهتر در سرزمینی که کاروان اسرا در اینجا بود و قشنگ تر اینکه در راه دفاع از حرمت حرم حضرت زینب(س) صابرینی باشیم و صابرینی شهید شویم».
🔶سخنرانی دیروز آقا، دوگانه دیپلماسی-میدان را عوض کرد: 🔸دوگانه جدید که دوگانه صحیحی هم هست، و است. 🔸این دوگانه جدید، قدرت اثرگذاری عینی بیشتری در جامعه دارد. 🌐@aliebrahimpour_ir ۱۴۰۰.۲.۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 «رساله‌ی نماز و روزه» مشتمل بر آخرین فتاوای حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در سه باب فقهی نماز، روزه و اعتکاف گردآوری شده است. ▫️ این رساله‌ی عملیه شامل ۱۰۰۸ مسئله‌ی شرعی و انعکاس دهنده‌ی جدیدترین و آخرین فتاوای رهبر انقلاب اسلامی در سه باب مهمّ فقهی نماز، روزه و اعتکاف است. ▫️ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تمایزات این اثر، شیوایی و ساده نویسی مسائل است؛ به گونه‌ای که فهم مطالب آن برای عموم مخاطبین امکان پذیر گردیده است. همچنین برای تسهیل در فهم مسائل دشوار، برخی کلمات و عبارات فقهی نیز در پاورقی توضیح داده شده است. ▫️ در انتهای کتاب نیز فصل مستقلی جهت توضیح و تبیین برخی اصطلاحات فقهی آورده شده است که خواننده را برای فهم بیشتر و راحت‌تر مسائل شرعی کمک می‌کند. ▫️ همچنین در بیان برخی مسائل شرعی مانند «حدّ ترخّص» و «مسافت شرعی» که برای توضیح آنها در بیشتر رساله‌های عملیه از اصطلاحات و مقادیر قدیمی همچون فرسخ استفاده می‌شود، با تحقیقی بدیع و دقیق مقیاس متناظر آن اصطلاحات با متر و کیلومتر مشخّص شده است. ▫️ شایان ذکر است که رهبر انقلاب این رساله را مورد تأیید و عمل به آن را مُجزی اعلام نموده‌اند. 📥 این رساله را از طریق آدرس زیر میتوانید تهیه کنید👇 https://book-khamenei.ir/index.aspx?&fkeyid=&siteid=1&pageid=208&description=2342154
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مداحی جدید مهدی رسولی درباره فایل صوتی ظریف قسم به خون پاک مرد میدان به سر رسیده عصر سازشگران 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از سید حسینی
بنده عزیزم بسته ۳۰ روزه شما رو به اتمام است. پس از به پایان رسیدنِ حجم باقیمانده، عبادت‌های شما با نرخ عادی محاسبه خواهد شد. دیگر قرائت یک آیه قرآن، برابر ختم قرآن نخواهد بود، دیگر نفس‌هایتان، تسبیح پروردگار محاسبه نمی‌شود، دیگر خوابتان، عبادت شمرده نخواهد شد... تمدید این بسته تا سال دیگر امکان‌پذیر نیست. ولی نگران نباشید، هیچ کس تنها نیست، «همراه اول و آخر شما خداوند مهربان است»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهدا برای کسانی زنده‌اند که قدر آنها را بدانند. شهدا برای کسانی زنده‌اند که راه آنها را ادامه دهند.
💠 مقدمه کتاب داستان راستان شهید مطهری را می‌خواندم که با چنین جملاتی رو به رو شدم: «اين داستان‌ها هم براى «خواص» قابل استفاده است و هم براى «عوام»، ولى منظور از اين نگارش تنها استفاده عوام است؛ زيرا تنها اين طبقاتند كه ميلى به عدالت و انصاف و خضوعى در برابر حق و حقيقت در آن‌ها موجود است و اگر با سخن حقى مواجه شوند حاضرند خود را با آن تطبيق دهند. صلاح و فساد طبقات اجتماع در يكديگر تاثير دارد، ممكن نيست كه ديوارى بين طبقات كشيده شود و طبقه‌اى از سرايت فساد يا صلاح طبقه ديگر مصون يا بى‌بهره بماند، ولى معمولاً فساد از «خواص» شروع می‌شود و به «عوام» سرايت می‌كند. صلاح برعكس از «عوام» و تنبه و بيدارى آنها آغاز می‌شود و اجباراً «خواص» را به صلاح می‌آورد؛ يعنى عادتا فساد از بالا به پايين می‌ريزد و صلاح از پايين به بالا سرايت می‌کند. روى همين اصل است كه مى‌بينيم اميرالمؤمنين على عليه السلام در تعليمات عاليه خود، بعد از آنكه مردم را به دو طبقه «عامه» و «خاصه» تقسيم مى‌كند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه اظهار ياس و نوميدى مى‌كند و تنها عامه مردم را مورد توجه قرار مى‌دهد. در دستور حكومتى كه به نام «مالك اشتر نخعى» مرقوم داشته مى‌نويسد: «براى والى هيچكس پرخرج‌تر در هنگام سستى، كم‌كمک‌تر در هنگام سختى، متنفرتر از عدالت و انصاف، پرتوقع‌تر، ناسپاس‌تر، عذرناپذيرتر، كم طاقت‌تر در شدايد از «خاصه» نيست. همانا استوانه دين و نقطه مركزى مسلمين و مايه پيروزى بر دشمن، «عامه» مى‌باشند، پس توجه تو همواره به اين طبقه معطوف باشد». اين فكر غلطى است از يك عده طرفداران اصلاح كه هروقت در فكر يك كار اصلاحى مى‌افتند، «زعماى» هر صنف را در نظر مى‌گيرند و آن قله‌هاى مرتفع در نظرشان مجسم مى‌شود و مى‌خواهند از آن ارتفاعات منيع شروع كنند. تجربه نشان داده كه معمولاً كارهايى كه از ناحيه آن قله‌هاى رفيع آغاز شده و در نظرها مفيد مى‌نمايد، بيش از آن مقدار كه حقيقت و اثر اصلاحى داشته باشد، جنبه تظاهر و تبليغات و جلب نظر عوام دارد. از ذكر اين نكته نيز نمى توانم صرف نظر كنم كه در مدتى كه مشغول نگارش يا چاپ اين داستان‌ها بودم، بعضى از دوستان ضمن تحسين و اعتراف به سودمندى اين كتاب، از اينكه من كارهاى به عقيده آنها مهمتر و لازمتر خود را موقتاً كنار گذاشته و به اين كار پرداخته‌ام، اظهار تاسف مى‌كردند و ملامتم مى‌نمودند كه چرا چندين تاليف علمى مهم را در رشته‌هاى مختلف، به يک سو گذاشته‌ام و به چنين كار ساده‌اى پرداخته‌ام. حتى بعضى پيشنهاد كردند كه حالا كه زحمت اين كار را كشيده‌اى پس لااقل به نام خودت منتشر نكن! من گفتم چرا؟ مگر چه عيبى دارد؟ گفتند اثرى كه به نام تو ک‌منتشر مىشود لااقل بايد ‌در رديف همان اصول فلسفه باشد، اين كار براى تو كوچک است. گفتم مقياس كوچكى و بزرگى چيست؟ معلو‌م شد مقیاس بزرگى و كوچكى كار در نظر اين آقايان مشكلى و سادگى آن است و كارى به اهميت و بزرگى و كوچكى نتيجه كار ندارند، هركارى كه مشكل است بزرگ است و هر كارى كه ساده است كوچک. اگر اين منطق و اين طرز تفكر مربوط به يک نفر يا چند نفر مى‌بود، من در اينجا از آن نام نمى‌بردم، متاسفانه اين طرز تفكر كه جز يک بيمارى اجتماعى و يك انحراف بزرگ از تعلميات عاليه اسلامى چيز ديگرى نيست در اجتماع ما زياد شيوع پيدا كرده، چه زبان‌ها را كه اين منطق نبسته و چه قلم‌ها را كه نشكسته و به گوشه‌اى نيفكنده است. عاقبة الامر در جواب آن آقايان گفتم: اين پيشنهاد شما مرا متذكر يك بيمارى اجتماعى كرد نه تنها از تصميم خود صرف نظر نمى‌كنم، بلكه در مقدمه كتاب از اين پيشنهاد شما به عنوان يك «بيمارى اجتماعى» نام خواهم برد. بعد به اين فكر افتادم كه حتماً همان طور كه عده اى كسر شان خود مى‌دانند كه كتاب‌هاى ساده هرچند مفيد باشد تاليف كنند، عده‌اى هم خواهند بود كه كسر شان خود مى‌دانند كه دستورها و حكمت‌هايى كه از كتاب‌هاى ساده درک مى‌كنند به كار ببندند!» اگر وضع موجود مطلوب ما نیست، اگر خواستار تغییر و اصلاح هستیم، لازمه‌اش قیام و حرکت به سمت هدف است نه انتظاری بدون تلاش. صلاح را از پایین به بالا جاری کنیم، خواص هم به تدریج با ما همراه می‌شوند. تحولات عظیم تاریخی با قدم‌های کوچک به ثمر نشست. ایمان داشته باشیم که دست خدا با جماعت است... این شب‌ها فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی به این سبک است. جهان، امیدش به دست‌های ماست. آب حیات می‌رسانیم؟... ‌ ✍ راحیل مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
رمضان رفت و دلم حس غریبی دارد چند روزی است از این سفره نصیبی دارد عید فطر آمد و صد شکر اجل مهلت داد ثانیه ثانیه اش شور عجیبی دارد عید سعید فطر بر میهمانان رمضان مبارک باد
🌹فرازی از وصیتنامه دریادار شهید حاج محمد ناظری یادتان باشد فبل از انقلاب، چه در فکرها بود و ایثار و استقامت شما برای چه بود. نگاه به بعضی از این انقلابی‌نماها نکنید که همه زندگی‌شان را گذاشته‌اند به دنبال زمین گرفتن؛ رفتند دنبال ماشین و رفاهیات زندگی. اینها را که می‌بینید؛ دلسرد نشوید. نگویید که ما زحمت می‌کشیم و آنها استفاده‌اش را می‌کنند. شما کار را برای خدا می‌کنید. ما با امام خویش بیعت کرده‌ایم. به خداوند سوگند این لباس را فقط جهت خدمت به بندگان خدا و پیاده کردن حکومت الهی بر تن کرده‌ام. ای عزیزان! بدانید که تا از بین رفتن فتنه از جهان باید مبارزه کرد. 🌷شادی ارواح طیبه شهدا صلوات🌷 مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
👌جمله طلایی روز؛ 👈آقای محسن رضایی خطاب به جناب علی لاریجانی: «اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست، اما جای فلسفه‌بافی هم نیست». پی افزود: اگر می‌گفت «... اما اقتصاد جای سفسطه بازی هم نیست»، با عملکرد اراذل سیاسی_اعتدالی تناسب بیشتری می‌داشت.