eitaa logo
مجید پاک‌نیت (صریح‌القلم)
41 دنبال‌کننده
617 عکس
343 ویدیو
9 فایل
طلبه سطح ٣ حوزه کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ارتباط با ادمین @majid_pakniyat_96
مشاهده در ایتا
دانلود
صف‌های طولانی مرغ، فقط یکی از عوارض و بی‌عرضگی مسئولان است. از مردان ، نباید انتظاری جز به داشته باشیم؛ مردی که در راه خدمت به مردم، گاهی فقط ٢ ساعت استراحت می‌کرد. ✍️ مجید پاک‌نیت @majid_pakniyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از وصیت نامه شهید محمد تقی سالخورده: «مرگ دست خداست و کسی هم خبر از روزی که می خواهد از این دنیا برود، ندارد؛ از سالها پیش هم انسان ها در حال به دنیا آمدن و از دنیا رفتن بودند تا اینکه به ما رسید، ما هم به دنیا آمدیم و از دنیا می ریم و بعد از ما هم به دنیا می آیند و از دنیا می روند پس چیزی عجیبی نیست و نیازی به غصه خوردن نیست فقط باید خودمان را برای رفتن آماده کنیم و چه زیباست که این رفتن برای خدا باشد و شما افتخار کنید که رفتم من هم در این راه صورت گرفت چه بهتر در سرزمینی که کاروان اسرا در اینجا بود و قشنگ تر اینکه در راه دفاع از حرمت حرم حضرت زینب(س) صابرینی باشیم و صابرینی شهید شویم».
🔶سخنرانی دیروز آقا، دوگانه دیپلماسی-میدان را عوض کرد: 🔸دوگانه جدید که دوگانه صحیحی هم هست، و است. 🔸این دوگانه جدید، قدرت اثرگذاری عینی بیشتری در جامعه دارد. 🌐@aliebrahimpour_ir ۱۴۰۰.۲.۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 «رساله‌ی نماز و روزه» مشتمل بر آخرین فتاوای حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در سه باب فقهی نماز، روزه و اعتکاف گردآوری شده است. ▫️ این رساله‌ی عملیه شامل ۱۰۰۸ مسئله‌ی شرعی و انعکاس دهنده‌ی جدیدترین و آخرین فتاوای رهبر انقلاب اسلامی در سه باب مهمّ فقهی نماز، روزه و اعتکاف است. ▫️ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تمایزات این اثر، شیوایی و ساده نویسی مسائل است؛ به گونه‌ای که فهم مطالب آن برای عموم مخاطبین امکان پذیر گردیده است. همچنین برای تسهیل در فهم مسائل دشوار، برخی کلمات و عبارات فقهی نیز در پاورقی توضیح داده شده است. ▫️ در انتهای کتاب نیز فصل مستقلی جهت توضیح و تبیین برخی اصطلاحات فقهی آورده شده است که خواننده را برای فهم بیشتر و راحت‌تر مسائل شرعی کمک می‌کند. ▫️ همچنین در بیان برخی مسائل شرعی مانند «حدّ ترخّص» و «مسافت شرعی» که برای توضیح آنها در بیشتر رساله‌های عملیه از اصطلاحات و مقادیر قدیمی همچون فرسخ استفاده می‌شود، با تحقیقی بدیع و دقیق مقیاس متناظر آن اصطلاحات با متر و کیلومتر مشخّص شده است. ▫️ شایان ذکر است که رهبر انقلاب این رساله را مورد تأیید و عمل به آن را مُجزی اعلام نموده‌اند. 📥 این رساله را از طریق آدرس زیر میتوانید تهیه کنید👇 https://book-khamenei.ir/index.aspx?&fkeyid=&siteid=1&pageid=208&description=2342154
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مداحی جدید مهدی رسولی درباره فایل صوتی ظریف قسم به خون پاک مرد میدان به سر رسیده عصر سازشگران 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از سید حسینی
بنده عزیزم بسته ۳۰ روزه شما رو به اتمام است. پس از به پایان رسیدنِ حجم باقیمانده، عبادت‌های شما با نرخ عادی محاسبه خواهد شد. دیگر قرائت یک آیه قرآن، برابر ختم قرآن نخواهد بود، دیگر نفس‌هایتان، تسبیح پروردگار محاسبه نمی‌شود، دیگر خوابتان، عبادت شمرده نخواهد شد... تمدید این بسته تا سال دیگر امکان‌پذیر نیست. ولی نگران نباشید، هیچ کس تنها نیست، «همراه اول و آخر شما خداوند مهربان است»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهدا برای کسانی زنده‌اند که قدر آنها را بدانند. شهدا برای کسانی زنده‌اند که راه آنها را ادامه دهند.
💠 مقدمه کتاب داستان راستان شهید مطهری را می‌خواندم که با چنین جملاتی رو به رو شدم: «اين داستان‌ها هم براى «خواص» قابل استفاده است و هم براى «عوام»، ولى منظور از اين نگارش تنها استفاده عوام است؛ زيرا تنها اين طبقاتند كه ميلى به عدالت و انصاف و خضوعى در برابر حق و حقيقت در آن‌ها موجود است و اگر با سخن حقى مواجه شوند حاضرند خود را با آن تطبيق دهند. صلاح و فساد طبقات اجتماع در يكديگر تاثير دارد، ممكن نيست كه ديوارى بين طبقات كشيده شود و طبقه‌اى از سرايت فساد يا صلاح طبقه ديگر مصون يا بى‌بهره بماند، ولى معمولاً فساد از «خواص» شروع می‌شود و به «عوام» سرايت می‌كند. صلاح برعكس از «عوام» و تنبه و بيدارى آنها آغاز می‌شود و اجباراً «خواص» را به صلاح می‌آورد؛ يعنى عادتا فساد از بالا به پايين می‌ريزد و صلاح از پايين به بالا سرايت می‌کند. روى همين اصل است كه مى‌بينيم اميرالمؤمنين على عليه السلام در تعليمات عاليه خود، بعد از آنكه مردم را به دو طبقه «عامه» و «خاصه» تقسيم مى‌كند، نسبت به صلاح و به راه آمدن خاصه اظهار ياس و نوميدى مى‌كند و تنها عامه مردم را مورد توجه قرار مى‌دهد. در دستور حكومتى كه به نام «مالك اشتر نخعى» مرقوم داشته مى‌نويسد: «براى والى هيچكس پرخرج‌تر در هنگام سستى، كم‌كمک‌تر در هنگام سختى، متنفرتر از عدالت و انصاف، پرتوقع‌تر، ناسپاس‌تر، عذرناپذيرتر، كم طاقت‌تر در شدايد از «خاصه» نيست. همانا استوانه دين و نقطه مركزى مسلمين و مايه پيروزى بر دشمن، «عامه» مى‌باشند، پس توجه تو همواره به اين طبقه معطوف باشد». اين فكر غلطى است از يك عده طرفداران اصلاح كه هروقت در فكر يك كار اصلاحى مى‌افتند، «زعماى» هر صنف را در نظر مى‌گيرند و آن قله‌هاى مرتفع در نظرشان مجسم مى‌شود و مى‌خواهند از آن ارتفاعات منيع شروع كنند. تجربه نشان داده كه معمولاً كارهايى كه از ناحيه آن قله‌هاى رفيع آغاز شده و در نظرها مفيد مى‌نمايد، بيش از آن مقدار كه حقيقت و اثر اصلاحى داشته باشد، جنبه تظاهر و تبليغات و جلب نظر عوام دارد. از ذكر اين نكته نيز نمى توانم صرف نظر كنم كه در مدتى كه مشغول نگارش يا چاپ اين داستان‌ها بودم، بعضى از دوستان ضمن تحسين و اعتراف به سودمندى اين كتاب، از اينكه من كارهاى به عقيده آنها مهمتر و لازمتر خود را موقتاً كنار گذاشته و به اين كار پرداخته‌ام، اظهار تاسف مى‌كردند و ملامتم مى‌نمودند كه چرا چندين تاليف علمى مهم را در رشته‌هاى مختلف، به يک سو گذاشته‌ام و به چنين كار ساده‌اى پرداخته‌ام. حتى بعضى پيشنهاد كردند كه حالا كه زحمت اين كار را كشيده‌اى پس لااقل به نام خودت منتشر نكن! من گفتم چرا؟ مگر چه عيبى دارد؟ گفتند اثرى كه به نام تو ک‌منتشر مىشود لااقل بايد ‌در رديف همان اصول فلسفه باشد، اين كار براى تو كوچک است. گفتم مقياس كوچكى و بزرگى چيست؟ معلو‌م شد مقیاس بزرگى و كوچكى كار در نظر اين آقايان مشكلى و سادگى آن است و كارى به اهميت و بزرگى و كوچكى نتيجه كار ندارند، هركارى كه مشكل است بزرگ است و هر كارى كه ساده است كوچک. اگر اين منطق و اين طرز تفكر مربوط به يک نفر يا چند نفر مى‌بود، من در اينجا از آن نام نمى‌بردم، متاسفانه اين طرز تفكر كه جز يک بيمارى اجتماعى و يك انحراف بزرگ از تعلميات عاليه اسلامى چيز ديگرى نيست در اجتماع ما زياد شيوع پيدا كرده، چه زبان‌ها را كه اين منطق نبسته و چه قلم‌ها را كه نشكسته و به گوشه‌اى نيفكنده است. عاقبة الامر در جواب آن آقايان گفتم: اين پيشنهاد شما مرا متذكر يك بيمارى اجتماعى كرد نه تنها از تصميم خود صرف نظر نمى‌كنم، بلكه در مقدمه كتاب از اين پيشنهاد شما به عنوان يك «بيمارى اجتماعى» نام خواهم برد. بعد به اين فكر افتادم كه حتماً همان طور كه عده اى كسر شان خود مى‌دانند كه كتاب‌هاى ساده هرچند مفيد باشد تاليف كنند، عده‌اى هم خواهند بود كه كسر شان خود مى‌دانند كه دستورها و حكمت‌هايى كه از كتاب‌هاى ساده درک مى‌كنند به كار ببندند!» اگر وضع موجود مطلوب ما نیست، اگر خواستار تغییر و اصلاح هستیم، لازمه‌اش قیام و حرکت به سمت هدف است نه انتظاری بدون تلاش. صلاح را از پایین به بالا جاری کنیم، خواص هم به تدریج با ما همراه می‌شوند. تحولات عظیم تاریخی با قدم‌های کوچک به ثمر نشست. ایمان داشته باشیم که دست خدا با جماعت است... این شب‌ها فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی به این سبک است. جهان، امیدش به دست‌های ماست. آب حیات می‌رسانیم؟... ‌ ✍ راحیل مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
رمضان رفت و دلم حس غریبی دارد چند روزی است از این سفره نصیبی دارد عید فطر آمد و صد شکر اجل مهلت داد ثانیه ثانیه اش شور عجیبی دارد عید سعید فطر بر میهمانان رمضان مبارک باد
🌹فرازی از وصیتنامه دریادار شهید حاج محمد ناظری یادتان باشد فبل از انقلاب، چه در فکرها بود و ایثار و استقامت شما برای چه بود. نگاه به بعضی از این انقلابی‌نماها نکنید که همه زندگی‌شان را گذاشته‌اند به دنبال زمین گرفتن؛ رفتند دنبال ماشین و رفاهیات زندگی. اینها را که می‌بینید؛ دلسرد نشوید. نگویید که ما زحمت می‌کشیم و آنها استفاده‌اش را می‌کنند. شما کار را برای خدا می‌کنید. ما با امام خویش بیعت کرده‌ایم. به خداوند سوگند این لباس را فقط جهت خدمت به بندگان خدا و پیاده کردن حکومت الهی بر تن کرده‌ام. ای عزیزان! بدانید که تا از بین رفتن فتنه از جهان باید مبارزه کرد. 🌷شادی ارواح طیبه شهدا صلوات🌷 مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
👌جمله طلایی روز؛ 👈آقای محسن رضایی خطاب به جناب علی لاریجانی: «اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست، اما جای فلسفه‌بافی هم نیست». پی افزود: اگر می‌گفت «... اما اقتصاد جای سفسطه بازی هم نیست»، با عملکرد اراذل سیاسی_اعتدالی تناسب بیشتری می‌داشت.
مرتضی درخشان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد! نماد او گوش پاک‌کن است 😂
هدایت شده از اندیشه نو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️ یکی از مهمترین اعترافات همین است: ما در انتخابات از حمایت کردیم تا نارضایتی مردم به نقطه جوش خود برسد! @moazenian
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
رییسی: اخبار جلسات کاری من پخش نشود 🔹رئیس قوه‌قضائیه از رسانه ملی خواست که با توجه به اعلام داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری، اخبار جلسات کاری که با حضور وی تشکیل می‌شود، پخش نشود تا در استفاده داوطلبان از رسانه ملی تبعیضی رخ ندهد. 🔸بر اساس مقررات، پوشش کاری روسای سه قوه حتی در زمان نامزدی در انتخابات منعی ندارد اما رییس قوه قضاییه از استفاده از این پوشش معمول، خودداری کرده است. @TasnimNews
خاموش کردن آتش جهنم را حتی سوپرمن هم نمی‌تواند، چه برسد به شما. اگر بیل زن بودید در مجلس می‌زدید. ١٢ سال فرصت کمی بود؟!
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
«ترجیح شوکت» و «اراده‌ی صمیمیت» نشانه‌شناسی کلیپ ثبت‌نام علی لاریجانی و آیت‌الله رئیسی 📝جعفر حسنخانی: ▪️الف: نشانه‌شناسی فیلم تبلیغاتی علی لاریجانی: 🔹سرتاسر فیلم و بیشتر حجم صحنه‌ها را بادیگاردها در بر گرفته‌اند و همه‌جا به شکل پر‌رنگ، آشکار و عامدانه‌ای حضور دارند. تقریباً در هیچ صحنه‌ای نیست که بادیگاردها نباشند. 🔹حضور پر‌حجم بادیگاردها بازنمایی حضور حاجب، پرده‌دار، میرغضب و... است و همه دلالت بر شوکت‌خواهی سوژه دارد. به نظر سوژه، شوکت را بر احترام، بر مردم‌داری، بر مهربانی و عطوفت، بر صمیمیت و... ترجیح می‌دهد. 🔹موسیقی فیلم تبلیغاتی لاریجانی برای فیلم پادشاه The King 2019 است. نام تِرَک به‌کاررفته «تاج‌گذاری» است. موسیقی هم دلالت بر میل سوژه به شوکت و اشرافیت دارد. ▪️ب: نشانه‌شناسی فیلم ثبت‌نام آیت‌الله رئیسی: 🔹آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه کشور است و طبیعتا حضور تعدادی از بادیگاردها در فیلم ضروری است اما با این حال بادیگاردها در طول فیلم هیچ‌گاه حضور پر رنگ ندارند و بارها در فیلم کوتاه یک دقیقه و چند ثانیه‌ای شاهد کادرهای بسته‌شده‌ای هستیم که در آن خبری از بادیگارد نیست. 🔹در طول فیلم دوربین به‌عنوان چشم مخاطب یا بر فراز سوژه است یا در کنار سوژه و آیت‌الله رئیسی را بی‌واسطه و دوشادوش همراهی می‌کند. و این مهم دلالت بر همان سلام و صمیمیت پیش گفته است. tn.ai/2505511 @TasnimNews
سؤال سخت یک شهروند قمی از نماینده سابق قم: طی ١٢ سال لابی و ریاست بر مجلس چه قانون مفیدی را به نفع شهروندان تصویب و چقدر حدود دخالت دولت‌ها را مشخص کردید؟ دوران کلی گویی و فرار از پاسخگویی تمام شده. بد موقعی کاندیدا شدید! . ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کجا بفهمیم کارها خالصانه است ... ✅ کانال شهدایی بهشتِ شهر👇👇 @beheshte_shahr1
🔴 از 1️⃣ کمپین رئیسی با یک اشتباه اساسی وارد رفتار واکنشی به کمپین لاریجانی شده است. لاریجانی در حال تعیین زمین بازی و جا انداختن مفاهیم مورد نظرش است. اینکه چه کسی زمین بازی رقابت را تعریف کند، از اصول اساسی انتخابات است؛ چون قاعده بازی را تعریف می‌کند و دست بالا را دارد. 2️⃣ واکنش به رقیبی که زمین بازی را تعریف کرده به منزله باخت است ولو اینکه قوی هم باشید. لاریجانی رای منفی بالا و رای مثبت کم دارد و برای افزایش رای به جلب توجه،دعوا،جدل و جنجال خبری نیاز دارد. لذا عامدانه و آگاهانه موضوعی را تعیین می‌کند تا مورد حمله قرار گرفته و به نفعش تمام شود. 3️⃣ مثلاً ضرغامی در فضای فعلی، مسائل مهم و بعضاً ساختار شکن را مطرح کرده است. از زدن زیر میز بازی و تعیین قواعد جدید تا... ولی کسی توجه نمی‌کند و بی‌تفاوتی عمومی و رسانه‌ای نسبت به موضوعات مطرح شده از سوی او دیده می شود. لذا تغییری هم در وضعیت ضرغامی در نظرسنجی ها دیده نمی‌شود. 4️⃣ البته مسلم است لاریجانی مثل ضرغامی نیست. حامیان بزرگی دارد. شبکه رسانه‌ای دارد و خودش هم جدی‌تر است. در خلق موضوعات هم ابتکار به خرج می‌دهد. ولی بی‌تفاوتی یا بازی نکردن در زمین ایشان می‌تواند در عدم جلب توجه به ایشان موثر باشد. لاریجانی عمدا به این تاکتیک رو آورده است. 5️⃣ وقتی کاندیدایی در نظرسنجی‌ها دست بالا را دارد باید به استراتژی ایجابی روی آورد. کمتر با رقبا درگیر شود و وارد زد و خورد نشود. و نهایتاً زمین بازی را در نقاط قوت خودش تعریف کند. از این لحاظ رئیسی و تیمش مباحث مفصلی دارند که بتوانند استراتژی انتخاباتی‌شان را تعریف کنند. 6️⃣ رئیسی در قوه‌قضاییه بحث مهم مبارزه با فساد را پیش برده و رضایت عمومی ایجاد کرده است. حتی در آستان قدس رضوی هم کارنامه موفقی داشت. برای مردم مبارزه با فساد، رانت و تبعیض دارای اهمیت ویژه‌ای است. بدین معنا که مردم ریشه‌های مشکلات را در همین فساد و رانت جستجو می‌کنند. ➖➖➖➖➖➖➖ 📡 بهترین تحلیل‌های روز را در خیابان انقلاب بخوانید.👇 @kh_enghelab
هدایت شده از منور
پیشنهاد به لاریجانی: با احمدی‌نژاد مناظره کنید پرویز امینی نوشت: جناب لاریجانی نمی‌دانم تاکنون برای کارهایی که در فضای انتخابات انجام داده‌اید، چه میزان هزینه کرده‌اید و با چه منطقی این مشورت‌ها را پذیرفته‌اید. ولی خیلی روشن به شما می‌گویم جامعه ایران در شرایطی از نارضایتی از حکمرانی کنونی است که کسی مانند شما که بخش لاینفک آن در این سال‌ها با سه دوره ریاست مجلس هستید، نمی‌تواند با این کارهای فانتزی راهی به این فضای سنگین و منفی افکار عمومی باز کند. خصوصا گارد منفی که نسبت به شما و درک خاندانی از شما تحت عنوان «لاریجانی‌ها» در سیاست ایران است. به نظر می‌رسد این خیال خامی است که با این کارها بتوانید، گارد بسته مردم به خود را باز کنید، چه برسد به اینکه بتوانید آراء آنها را متوجه خود کنید. اما با درکی که از صحنه انتخابات و فضای سیاسی کشور در حال حاضر دارم می‌گویم که شما به دو چیز برای گشودن قفل افکار عمومی نسبت به خود در این انتخابات نیاز دارید: یکی گشودن گارد منفی و بسته مردم نسبت به خود و دیگری نشان دادن توانایی‌ها و برتری‌های خود برای اداره کشور. تحقق این دو هدف به پلتفرمی نیاز دارد که این دو چیز را توأمان داشته باشد که مناظره با احمدی‌نژاد، علاوه بر سایر کاندیداها، بهترین بستر آن است. مناظره با احمدی‌نژاد آنچنان جذابیت برای افکار عمومی دارد و می‌تواند بخش وسیعی از جامعه را مخاطب مطالب و سخنان شما کند که حتی می‌توان برایش بلیط فروشی کرد. ثانیا در مواجهه با یک رقیب نیرومند مثل احمدی‌نژاد است که جوهره توانایی شما در اداره کشور برای مردم آشکار و هویدا خواهد شد.
پست و مقام و قطعی برق هر یک به کسی دادند در اوضاع چنین باشد