هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
محمد حسین زیارت عاشورا را زیاد میخواند و قرائت آن را از کودکی ترک نمیکرد و در کودکی سر خواندن زیارت عاشورا بعد از نماز جماعت به امامت پدرش با خواهرش دعوا میکرد. از او می پرسیدم که "محمد حسین چرا زیارت عاشورا میخوانی؟ در جوابم گفت که "هرکس زیارت عاشورا بخواند شهید میشود!" من گفتم "باب شهادت دیگر بسته شده چجوری شهید میشوی؟" گفت که " بالاخره شهید میشوم" وقتی در روز عاشورا خبر شهادتش را بهمن دادند، به یاد حرفش افتادم که گفت شهید میشوم.او غرق زیارت عاشورا بود و همان در زیارت عاشورا حاجتش را گرفت.
راوی مادر شهید سید محمدحسین میردوستی
#یاد_شهیدان
#شهید_سید_محمدحسین_میردوستی
#تاسوعا
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
▫️ تصویرسازی نمادین از دست قطعشده علمدار جبهه مقاومت در دست علمدار کربلا
#ما_ملت_امام_حسینیم
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
احکام نذر
📚 تغییر نذر به جهت ویروس کرونا
💠 سوال: با توجه به شیوع #بیماری_کرونا و جلوگیری از تجمعات، اگر کسی در ایام #ماه_محرم در هیئات و تکایا، غذا #نذر کرده باشد، آیا تغییر این نذر امکان پذیر است؟
✅ جواب:اگر #صیغه_نذر را به نحو صحیح بر زبان جاری نکرده است تغییر آن مانع ندارد.
#احکام_نذر #تغییر_نذر
🆔 sapp.ir/doostan_va_basirat
https://eitaa.com/doostan_va_basirat
@leader_ahkam
📚 عمل نکردن به نذر به جهت کرونا
💠 سوال: فردی برای دهه #محرم سیصد پرس غذا نذر کرده و #صیغه_نذر را هم خوانده است، ولی با توجه به شرایط فعلی کرونا قصد دارد نذری ندهد، آیا تکلیفی بر عهده دارد؟
✅ جواب: تا زمانی که امکان عمل به #نذر با رعایت قوانین مربوطه و توصیه های بهداشتی، وجود داشته باشد، نمی تواند عمل به نذر را ترک کرده و یا آن را تغییر دهد.
#احکام_نذر #تغییر_نذر
🆔 sapp.ir/doostan_va_basirat
https://eitaa.com/doostan_va_basirat
@leader_ahkam
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
📚 کار کردن در ایام عزاداری
💠 سوال: آیا کار کردن در #روز_عاشورا و #تاسوعای_حسینی اشکال دارد؟ اگر کسی به خاطر نیاز مجبور به کسب و کار شود، حکم مسئله چیست؟
✅ جواب: کار در این دو روز حرام نیست اما شایسته است در این ایام، به خصوص در روز #عاشورا به #عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اشتغال داشته باشند و خود را از ثواب بزرگ آن محروم نسازند.
#احکام_عزاداری #اشتغال_در_عاشورا
🆔 sapp.ir/doostan_va_basirat
https://eitaa.com/doostan_va_basirat
@leader_ahkam
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
#آیت_الله_حائری_شیرازی
🔰ناامنی در کنار خدا یا امنیت در مقابل خدا
زهیر و شمر هر دو، هم در کربلا بودند و هم در صفین... در جنگ صفین، زهیر در کنار معاویه بود و شمر در کنار امیرالمومنین.
زهیر در هر دو میدان صفین و کربلا بنا بر فطرت عمل کرد و شمر در هر دو، بنا بر طبیعت...
زهیر در صفین به امر فطرتش رفته بود؛ چون میخواست به خاطر مظلوم با ظالم بجنگد، اما ظالم را اشتباه گرفته بود.
شمر هم در هر دو میدان به دنبال قدرت بود. او هم اشتباه کرده بود و خیال می کرد که در کنار علی علیه السلام به قدرت دست پیدا میکند.
هر دو در میدان کربلا اشتباهشان را اصلاح کردند.
آنچه اساسی است این است که انسان همۀ زینتهای دنیا را فدای فطرت کند. امنیت بزرگترین زینت این حیات است. انسان باید ناامنی در کنار خدا را بر امنیت در مقابل خدا ترجیح دهد.
شمر در عصر تاسوعا صدا زد: «أَيْنَ بَنُو أُخْتِنَا؟ » فرزندان خواهر ما کجایند؟
حضرت عباس علیه السلام جواب نداد. امام حسین علیه السلام به برادرش عباس فرمود: «أَجِيبُوهُ وَ إِنْ كَانَ فَاسِقاً» پاسخش را بدهید، اگرچه فاسق است؛
یعنی با اینکه میدانید فاسق است و نمیخواهید جوابش را بدهید، ولی باید جوابش را بدهید.
حضرت عباس علیه السلام ناچار گفت: چه میگویی؟ شمر گفت: من برای تو و برادرهایت امان آورده ام. حضرت عباس علیه السلام امان نامه او را رد کرد. او امنیت در کنار شمر، عبیدالله و یزید را نخواست و ناامنی در کنار ذُریۀ پیامبر صلی الله را برگزید. در واقع میگوید: راحتی، آزادی، امنیت، شهرت، قدرت، عزّت، همه فدای تو...
📚آیینه تمام نما/فصل ۲، درسهای عاشورا/ صفحه ۱۱۲
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
⭕️ بوی پیراهن خونین کسی می آید 😭😭😭
این خبر را برسانید به کنعانی ها...
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
👤 صادق کرمیار
⭕️ جوانانی که کتاب نامیرا را خوانده اند از من می پرسند اگر ما در کربلا بودیم در کدام جبهه قرار می گرفتیم.
ببینید الان دلتان با کدام جبهه است. اگر با وجود این همه تبلیغات مسموم هنوز پشت سر آیت الله خامنه ای هستید، رستگارید؛ نه یک گام عقب تر، نه یک گام جلوتر.
هدایت شده از منور
در مورد مزاج گویی منبری ها و فالوئرهای میلیونی
شهید مطهری در کتاب ده گفتار به پدیده ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می کند که از آن به مزاج گویی تعبیر می نماید
شهید عزیز این سوال را طرح می کند که چرا بسیاری از پیغمبران وقتی مبعوث می شوند مخالفان زیادی پیدا می کنند و برخی مانند حضرت نوح پس از صدها سال تبلیغ هم اندازه انگشتان دو دست حتی از نزدیکان خودشان پیرو ندارند و در مقابل برخی از مبلغین و روحانیون منبری در مدت کوتاهی پیروان زیادی پیدا می کنند
به تعبیر شهید مطهری، این پدیده رمزی دارد و آن رمز این است که هدف تبلیغ و رسالت پیامبران، مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره برداری کنیم
به تعبیر دیگر هدف پیامبران اصلاح نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری های مزاج گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق مصلحت مخاطب سخن می گوید و دیگری مطابق میل او
شهید مطهری حالت دوم را بهره برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل رسالت پیامبری می داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی دلالی شخصیت ها» استفاده می کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود
خود شهید مطهری نیز البته از این قاعده تبعیت می کرد و به همین دلیل هم تا آخرین روزهای شهادت مخاطب و مریدی بسیار کم تعدادتر از برخی منبری های مزاج گوی کم سواد همان دوره داشتند
خلاصه کلام این که هم کسانی که از فالوئرهای میلیونی منبری مزاج گوی اخیر ذوق زده شده اند و هم کسانی که از آن به هراس افتاده اند می بایست بدانند این مسئله پدیده جدیدی چه در تشیع و چه تاریخ دین نیست
البته این مسئله پدیده ای منحصر به منبری ذکر شده نیز نیست و در برخی از افراد مذهبی و حزب اللهی نیز در سال های اخیر شیوع داشته است
خیلی از این رفتارها ناشی از یک فهم غلط و سیاست زده از مفهوم جذب و جذب حداکثری هست
اساس مفهوم جذب به معنی تلاش برای بالا بردن نظام فکری مخاطب و نزدیک کردن آن به ایده آل دینی است
اگر قرآن «و ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه» هم می گوید، تاکید بر استفاده از ابزار و روش جذب متناسب با مخاطب می کند و نه استحاله در محتوا
اما عده ای چون تحقق این تعریف مستلزم فکر، برنامه و تلاش و کار بلند مدت است، راه ساده تر را انتخاب می کنند
فکر و رفتارهای خودشان را به سطح تلقی ای که از نگاه طیف خاکستری جامعه دارد، تقلیل می دهند
این جا دیگر مساله جذب به مفاهیم دینی و انقلابی مطرح نیست مخاطب باید جذب من و شخصیت من شوند که مصداق همان مفهوم دلالی شخصیتی است که شهید مطهری به آن اشاره می کند