هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
👤 صادق کرمیار
⭕️ جوانانی که کتاب نامیرا را خوانده اند از من می پرسند اگر ما در کربلا بودیم در کدام جبهه قرار می گرفتیم.
ببینید الان دلتان با کدام جبهه است. اگر با وجود این همه تبلیغات مسموم هنوز پشت سر آیت الله خامنه ای هستید، رستگارید؛ نه یک گام عقب تر، نه یک گام جلوتر.
هدایت شده از منور
در مورد مزاج گویی منبری ها و فالوئرهای میلیونی
شهید مطهری در کتاب ده گفتار به پدیده ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می کند که از آن به مزاج گویی تعبیر می نماید
شهید عزیز این سوال را طرح می کند که چرا بسیاری از پیغمبران وقتی مبعوث می شوند مخالفان زیادی پیدا می کنند و برخی مانند حضرت نوح پس از صدها سال تبلیغ هم اندازه انگشتان دو دست حتی از نزدیکان خودشان پیرو ندارند و در مقابل برخی از مبلغین و روحانیون منبری در مدت کوتاهی پیروان زیادی پیدا می کنند
به تعبیر شهید مطهری، این پدیده رمزی دارد و آن رمز این است که هدف تبلیغ و رسالت پیامبران، مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره برداری کنیم
به تعبیر دیگر هدف پیامبران اصلاح نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری های مزاج گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق مصلحت مخاطب سخن می گوید و دیگری مطابق میل او
شهید مطهری حالت دوم را بهره برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل رسالت پیامبری می داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی دلالی شخصیت ها» استفاده می کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود
خود شهید مطهری نیز البته از این قاعده تبعیت می کرد و به همین دلیل هم تا آخرین روزهای شهادت مخاطب و مریدی بسیار کم تعدادتر از برخی منبری های مزاج گوی کم سواد همان دوره داشتند
خلاصه کلام این که هم کسانی که از فالوئرهای میلیونی منبری مزاج گوی اخیر ذوق زده شده اند و هم کسانی که از آن به هراس افتاده اند می بایست بدانند این مسئله پدیده جدیدی چه در تشیع و چه تاریخ دین نیست
البته این مسئله پدیده ای منحصر به منبری ذکر شده نیز نیست و در برخی از افراد مذهبی و حزب اللهی نیز در سال های اخیر شیوع داشته است
خیلی از این رفتارها ناشی از یک فهم غلط و سیاست زده از مفهوم جذب و جذب حداکثری هست
اساس مفهوم جذب به معنی تلاش برای بالا بردن نظام فکری مخاطب و نزدیک کردن آن به ایده آل دینی است
اگر قرآن «و ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه» هم می گوید، تاکید بر استفاده از ابزار و روش جذب متناسب با مخاطب می کند و نه استحاله در محتوا
اما عده ای چون تحقق این تعریف مستلزم فکر، برنامه و تلاش و کار بلند مدت است، راه ساده تر را انتخاب می کنند
فکر و رفتارهای خودشان را به سطح تلقی ای که از نگاه طیف خاکستری جامعه دارد، تقلیل می دهند
این جا دیگر مساله جذب به مفاهیم دینی و انقلابی مطرح نیست مخاطب باید جذب من و شخصیت من شوند که مصداق همان مفهوم دلالی شخصیتی است که شهید مطهری به آن اشاره می کند
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
🔶 وقتي مداحي می کرد، يک سنگينی و وقار خاصی داشت و در ازای مداحی، پول هم نگرفت؛ میگفت: اگر در ازای مداحی کردنم پول بگيرم، چطوری فردای قيامت مي توانم بگويم برای شما خواندم؟! میگويند: خواندی، پا داشش را گرفتی! من اصلا ائمه را با پول مقايسه نمیکنم!
🔶 يکی از بچه ها تعريف میکرد، میگفت: مشهد که بوديم، سيد داخل حرم شروع به مداحی کرد، بعد پيرمرد گفت: از نظر شرعی تکليف میکنم! بايد بگيريد! سيد پول را گرفت بعد آورد و انداخت توی ضريح امام رضا عليه السلام همه کارهای سيد صلواتی بود.
#یاد_شهیدان
#شهید_سید_مجتبی_علمدار
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃
برای فرزندان معنویِ #بازرگان و برادران ایرانیِ #بن_سلمان، #پناهیان بهانه است؛ #انقلابی_گری نشانه است.
✍️مجید پاکنیت
🆔@majid_pakniyat
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃
دروغگوترین، وامدارترین و سفارشی ترین آدمها و رسانهها #عدالت را بر سر نیزه کردهاند تا حرمت مؤمنی را غارت کنند؛ حرمتی که از کعبه بالاتر است!
#استاد_پناهیان
#نه_به_تهمت
#نه_به_تخریب
✍️مجید پاکنیت
🆔@majid_pakniyat
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃
اصولگرایی - بصیرت = سفاهت
عدالتخواهی - بصیرت = شقاوت
اصلاحطلبی - بصیرت = دیاثت
🔸هر سه گروه در برابر اهانت به قرآن، نبی مکرم اسلام (ص) و خیانتهای شیوخ زائد عبری_عربی خنثی هستند؛ از نوع مشکله؛
🔸هر سه گروه، در بزنگاه، استاد ایجاد دو قطبی یا چند دستگی بین مردمند؛
🔸هر سه گروه، تا میتوانند مسائل فرعی و حاشیهای را بزرگنمایی و اولویتهای رسانهای را جابهجا میکنند؛
🔸در یک کلام، هر سه گروه اهل تحریفند.
✍️مجید پاکنیت
#سواد_رسانه_ای
#مرگ_بر_اسراییل
#تحریف
🆔@majid_pakniyat
«ما در روایاتمان مواردی را داریم که ائمه علیهمالسلام به عدهای از شهدا اشاره کردند و گفتند که اینها اجر دو شهید را دارند. در مورد یک گروهی از مجاهدان زمانِ ائمه علیهمالسلام روایت است که اینها در روز قیامت از روی شانههای بقیهی مردم عبور کرده و به بهشت میروند؛ خدا اینها را پرواز میدهد. من در مورد شهدای شما یک چنین تصوری دارم؛ من خیال میکنم اینها همانهایی هستند که هر یک شهیدشان، اجر دو شهید دارد؛ گمان میکنم اینها از جمله کسانی هستند در روز قیامت -که همهی ما گرفتاریم، همهی ما مبتلا هستیم؛ در روز قیامت اولیاء هم مبتلا هستند؛ در آن روز- این جوانان، فرزندان، همسران و پدران ما به لطف الهی به سمت بهشت پرواز میکنند، و دیگران به حال اینها غبطه میخورند، اینها از این قبیلاند».
امام خامنهای، ٠۵/٠٣/١٣٩۴
#یاد_شهیدان
#مدافعان_حرم
#شهید_مجید_قربانخانی
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
شهید حسن باقری:
آن نیرویی که نمازش را اول وقت نخواند، خوب هم نمیتواند بجنگد.
#یاد_شهیدان
#شهید_حسن_باقری
#شهید_غلامرضا_افشردی
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
✅نقدی بر اشکال آقای نصیری درباره حجاب
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
@mahdian_mohsen
@Howzavian
هدایت شده از 🌹 دوستان و بصیرت ✌
🔰 تلنگر:
◀️ شمر، ناگهان شمر نشد!
👈 خیانت، یک مسئله تدریجی است، شمر هم ناگهان شمر نشد، شمر از خط مقدم جبهه علیبنابیطالب علیه السلام به خط مقدم جبهه یزید آمد، همه به تدریج شمر میشوند.
🔸 همه ما اینچنین هستیم و کمکم شمر میشویم؛ بهطوری که اگر از ابتدا به خود ما بگویند که شما بیست سال دیگر چنین آدمی خواهی بود، خودمان هم باور نمیکنیم.
🔸 برخی از جلادهای کربلا قبلا سوابق خوبی در اسلام و حتی در جهاد داشتند و برخی اصلا رزمنده اسلام بودند، جبهه رفته بودند و در رکاب علیبنابیطالب جنگیده بودند؛ چنانکه اگر تیر مثلا بهجای بازو به گلویش خورده بود، اکنون جزو شهدای اسلام بود اما اینک به کربلا آمده تا سر امام حسین علیه السلام را از تن جدا کند.
🎙«استاد حسن رحیمپور ازغدی»
📚 کتاب «حسین، عقل سرخ»