eitaa logo
☜💘 انرژے مثبت،شکرگزارے مجیدآل حسین ✌👌
1.3هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
5.2هزار ویدیو
95 فایل
🔹️هنرمند 🔹️خوشنویس 🔹️سخنران 🔹️تدوینگر 🔹️گوینده 🔹️مشاور 🔹️نویسنده دوکتاب اینجا یادمیگیریدمثبت اندیش باشید 👈اتفاقات عالی💚 @majidalehosein مشاوره‌خانواده،خوشنویسی،دوره مثبت اندیشی👇 @Khanevadehsha_d
مشاهده در ایتا
دانلود
🚶 درازدحـٰام‌ِدنیـٰااگرانسـٰانی‌رایـٰافتی‌که تــورامی‌فهمد،رهـٰایش‌نکن🫂 @majidalehosein
🤍‌‌‌" يَا مُنْتَهَى الرَّجايَا " ای نهایت امیدواری‌ها...🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🪴[ا رَجَائِي عِنْدَ مُصِيبَتِي اى امید من در برابر پیش آمدهاى ناگوار..."]
[در وجود خودمان است دوای خودمان🌱]
❤️🙏 💜در این شب های ❤️ماه مبارک رمضان 💜هرچه صفای دل ❤️سلامت تن 💜عشق پاک ❤️و اجابت دعاست 💜و هر آنچه که به بهترین ❤️بندگانت عطا میفرمایی 💜به عزیزان و دوستانم ❤️عطا فرما ... 💜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یَا مَلجَا کُلِّ مَطرُود . ای پناهِ طرد شدگان :)))) | فراز ۱۰ دعای جوشن کبیر✨
.•|بِسمِ‌اللھِ‌‌الذۍخَلق‌الْحُسینْ|•.
[الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ]
🌸هر سحر با هر تپش ✨آغاز جان در دست توست 🌸صبح من خیرش ✨ تماشای جمال مست توست 🌸با نام و یاد خدای مهربان ✨و به توکل نام اعظمش 🌸آغاز میکنیم روزمان را ✨به امید روزی زیبا و سرشار 🌸از رحمت و برکت.. 🌺🌺 @majidalehosein
خدایا با نام تو آغاز می‌کنم شروع هرلحظه را ای که زیباترین علت هر آغاز تویی امروزم را یارو یاورم باش🤲 ♡ 🍃
کاسه ی محبتِ یکدیگر را، پر کنیم از رنگهای زیبا؛ رنگِ امید، عشق، صفا، نجابت؛ تک تکِ این رنگها، در وانفسای این دنیای فانی به کارمان می آید…… سلام🤚 صبحتون بخیر 💞🌸 🍃@majidalehosein
همانا این دل ها، همانند بدن ها خسته و افسرده می شوند! و فقط خدای من و توست که رمز آرام کردن دل را میداند .. کلامِ مولا
چرا علی (ع) مظلومه؟.mp3
4.94M
حتما_گوش_بدید بسیار_بسیار_زیباست👆🏼 🔘 به راستی چرا امیرالمومنین علی (ع) مظلوم شد⁉️ @majidalehosein
کسانی که همواره لبخند بر لب دارند از دیگران به موفقیت نزدیکترند؛ چون به راحتی دل‌ها را به خود جذب می‌کنند. @majidalehosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین. خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت و فرود آر برایم در آن برکاتت را وتوفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت و مسکنم ده در آن وسطهاى بهشت اى اجابت کننده خواسته ها و دعاهاى بیچارگان دعای 🌺🌿 💐⃟🌙 💐⃟🌙 🌺🌼🌸💐🌹 @majidalehosein
⭕️ اگه رابطه ی پایدار میخوای از این جملات بیشتر استفاده کن: ۱- من الان خیلی عصبانی شدم. میشه چندساعت دیگه صحبت کنیم؟ (هوش هیجانی بالا) ۲- ما باهم هستیم و کنارهم حلش میکنیم (نگرش هم‌تیمی) ۳- تو که میدونی من خیلی دوستت دارم، اما فلان مسئله آزارم میده (اطمینان‌دادن در زمان اختلاف نظر) ۴- شاید بهتر بود فلان کار رو نمیکردم (مسئولیت‌پذیری) ۵- نهایت تلاشم رو میکنم که خودم رو جای تو بذارم و درکت کنم (همدلی) @majidalehosein
🍃 امامـ صادق عليه السلامـ إذا اقشَعَرَّ جِلدُكَ و دَمَعَتْ عَيناكَ و وَجِلَ قلبُكَ فَدُونَكَ دُونَكَ فقد قُصِدَ قَصدُكَ. هر زمان كه بدنت به لرزه درآمد و چشمانت گريان شد و دلت تپيدن گرفت، آن لحظه را (براى دعا كردن) غنيمت شمار كه به خواسته‌ات عنايت شده است. 🌹 📚 میزان‌ الحکمة، ج۴، ص۳۲؛ بحار الأنوار، ج٩٣، ص٣۴۴، ح۵ @majidalehosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺مولا علی (ع)؛ چه سکوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هر کس به اندازه ی عملش حرف میزد ...! @majidalehosein
خدایاشکرت خدایاشکرت خدایاشکرت خدایاشکرت خدایاشکرت خدایاشکرت خدایاشکرت @majidalehosein
شخصیت سالم از نظر مولانا، حدود دوازده نشانه‌ی شاخص دارد. یکی از این نشانه‌ها مفهومِ باشکوهی است به نام سیر چَشمی. یعنی انسان سالم، انسانی‌ است که سیر چشم است. در برابر این سیرچشمی، مفهومی قرار دارد به نام گدا چَشمی. انسانِ ناسالم، یک ویژگی مهمش گداچشمی است. سیرچشمی و گداچشمی، دو ویژگی روانی هستند، نه دو ویژگی اقتصادی یا اجتماعی. صدالبته، از آن دو تأثیر می‌پذیرند، اما مستقل از آنها هستند. یعنی ممکن است کسی ثروتمند یا دارای قدرت بسیار باشد، ولی گداچشم و حسود و طمّاع باشد یا کسی در نداری و سادگی باشد، اما سیرچشم باشد؛ و یا به‌عکس: هر که دور از دعوتِ رحمان بود او گداچشم‌ست، اگر سُلطان بود یعنی ممکن است حتی یک نفر سلطان و حاکم باشد؛ اما چنان گداچشم است که مدام به دنبال توسعه‌ی قدرت و قلمرو خود باشد. اصولاً دنیاگرایی از نظر مولوی، به معنای داشتن یا نداشتن نیست؛ بلکه، اگر دنیا و دارایی‌هایش را یک امرِ بیرونی (یعنی یک "غیر") نسبت به انسان در نظر بگیریم، دنیازدگی به معنای آن است که آن غیر به جایِ خود آدم بنشیند. حالا یا مثل سیمان به آجرِ وجود آدم سفت بچسبد؛ یا اینکه کلاً صاحبخانه را از خانه بیرون کند و خودش مالک شود. حالا آن "غیر" اهمیت ندارد چه باشد. ممکن است یک پیکان مدلِ شصت باشد، یا یک لامبورگینی. یک شلوار جین جنیوس گوچی باشد؛ یا یک زیرشلواری از بازار ننه عباس قم. مدرک تحصیلی و میز اداره و چالِ مکانیکی و چرخِ خیاطی باشد، یا پست ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس: چیست دنیا؟ از خدا غافل بُدن نه قماش و نَقده و میزان و زن حالا از کجا بفهمیم که جزو گداچشم‌ها هستیم یا اینکه دیده‌ی سیر داریم؟ قطعاً به ادعا نیست. این هم، مثل هر چیز دیگری نشانه‌هایی دارد. اگر نشانه‌هایش باشد، هست؛ و اگر نشانه‌هایش نباشد، هرچقدر هم ادعا کنی، حرف مفت است چیزی شبیه به هوش یا خلاقیت یا شجاعت. یکی از نشانه‌های سیرچشمی، دلیری است: دیده‌ی سیر است مرا، جانِ دلیر است مرا زَهره شیر است مرا، زُهره‌ی تابنده شدم دلیری یعنی اینکه راحت بتوانی بگذری. و راحت گذشتن یعنی اینکه بتوانی غیر را به راحتی از خودت جدا کنی و وقتی جدا کردی، دیگر حتی جا و اثرش هم در روانت نماند. یعنی حتی دیگر به آن فکر هم نکنی. مثلاً کسی را که ذهنش تا مدت‌ها درگیر یک بخشندگی یا از دست دادن چیزی باشد دلیر نمی‌گویند. کسی را که سال‌هاست سفت به صندلی‌اش چسبیده دلیر نمی‌گویند. حالتِ دلیری چیزی شبیه حالتی است که آدمی نسبت به آشغال‌هایی دارد که هر شب دمِ درب خانه می‌گذارد. معمولاً هیچ انسانی بعد از این کار ذهنش درگیر آن اشغال‌ها نیست و نمی‌رود به آنها سر بزند. اما برای دلیر شدنِ روان چه باید کرد؟ یک راهش نوعِ بینش آدم‌ها به زندگی است. آیا ما زندگی را مثل غذای سرِ سفره، یک امر عَرضی می‌بینیم، که بازه‌ی زمانی محدودی دارد و تمام می‌شود؟ یا یک امر طولی، که پس از یک بازه‌ی زمانی خاص، تغیر شکل می‌یابد و شکل و نوع دیگری پیدا می‌کند که شکل و نوع آن وابسته به نوعِ زندگی ما در بازه‌ی قبلی است؟ مولانا اسم حالت دوم را می‌گذارد «از نورِ حق سیر خوردن»: جز مگر آن صوفیی کَز نورِ حق سیر خورد، او فارغ‌ست از ننگ دق راه دیگرش تمرین قناعت و رضایت است. البته بازهم این‌ها دو حالت روانی هستند و نه دو وضعیت اجتماعی. قناعت به معنای نداشتن و فقر نیست. فقر اصولاً چیز خوبی نیست و عموماً موجب بی ایمانی می‌شود. بلکه، اموری انفسی یا سابجکتیو هستند. قناعت و رضایت، محصولِ نوعی تمرین و تربیتِ خود است که از درون تولید می‌شوند، و نه از بیرون: کوزهٔ چشم حریصان پُر نشد/ تا صدف قانع نشد پُر دُر نشد یک روش مهم برای رسیدن به رضایت و قناعت، تمرینِ مستمرِ بخشندگی و سخاوت است. سخاوت در مال، در علم، در محبت و ... . یکی حرف مولانا را به زبانی ساده و زیبا نوشته بود: «تو فیلم متری ۶ و نیم قاضی از نوید محمدزاده میپرسه بارِ اول که فرار کردی هم پول داشتی هم آزاد بودی؛ چرا خلاف رو ول نکردی؟ میگه "چشمم هنوز سیر نشده بود". سیریِ چشم خیلی مهمه توی زندگی دنبال چشم سیری باشید دنبال آدمای چشم و دل سیر باشید سیر از جنس مخالف سیر از خوشیای موقت سیر از پول و موقعیت آدم‌ِ گداچشم، هم به خودش آسیب می زنه، هم به دیگران». دکتر محسن زندی_روانشناس