eitaa logo
هیئت مجازی(منتظران ظهور)
294 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
94 فایل
💠💠💠💠💠💠 📿بسم الله الرحمن الرحیم📿
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆 استاد می گفت: حقیقت دین معرفت امام است، معرفت امام و حجت خدا. شب قدر شب تجلی خلافت خلیفة الله است. خلافت او در این شب تجلی می کند. تمام گردانندگان عالم هستی «من کل امر» بر او نازل می شوند. بله حالا آن گردانندگان، تحفه قرآن را پیش پیامبر آوردند. جبرئیل دست خالی نیامد، آن تحفه را هم آورد و البته این اهمیت و ارزش قرآن را می رساند. اشک از چشمهای استاد جاری شد. خود استاد بیش از همه متحول بود اما همه در حال اندیشه بودند و سکوت سنگین آن جلسه گواه این موضوع بود: نکند همه عالم از دیو و دد تا فرشته و جبرئیل متوجه او باشند و من و تو متوجه جای دیگر! معقول نیست، محال است‌، سلام کنی و او جواب ندهد. در تاریخ سراغ نداری سائلی دست پیش امام دراز کند و دست خالی برگردد. زبان حال و قال ما این باشد: ..... یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة فاوف لنا الکیل و تصدق علینا ان الله یجزی المتصدقین..... شبهای آخر ماه رمضان است و آن حرفها هنوز مرا سرگردان و آشفته کرده. این ماه هم در حال تمام است من کجا او را پیدا کنم؟ او کجاست؟ میزبان و مهماندار این مهمانی خدایی کجاست؟ فقط این حرف استاد دائم در گوشم طنین انداز است که: نکند همه عالم متوجه او باشند و تو متوجه جای دیگر؟! علی مهدیان •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ صلی الله علیک یا صاحب الزمان 🌸 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 🌸
هدایت شده از استاد فکر
حضرت علامه مصباح یزدی(رحمه الله علیه): فضايل و مناقب اميرالمؤمنين على (عليه السلام) به اندازه‌اى است كه يكى از بزرگان در پاسخ به سؤالى در مورد آن حضرت، گفت: «‌چه بگويم درباره كسى كه دشمنانش از روى حسد و كينه، و دوستانش از ترس جان خود، مناقب او را مخفى كردند، و در عين حال فضايل او عالم را پر كرده است.‌» اين جا است كه بايد گفت: كتاب فضل تو را آب بحر كافى نيست كه تَر كنم سرِ انگشت و صفحه بشمارم ⚜️به کانال استاد فکر بپیوندید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2231763258C653c04de67
هدایت شده از استاد فکر
حضرت علامه مصباح یزدی(رحمه الله علیه): يكى از مهم ترين و روشن ترين آياتى كه بيان كننده فضيلت و مقام والاى حضرت على (عليه السلام) مى‌باشد آيه مباهله است. اين آيه آن حضرت را عِدل و هم سنگ پيامبر (صلى الله عليه وآله) قرار مى‌دهد. ... در اين ميان، حضرت على(عليه السلام) مصداق «‌انفسنا‌» است؛ يعنى فقط حضرت على (عليه السلام) است كه به منزله جان و نفس پيامبر (صلى الله عليه وآله) است. اين فضيلت كه احدى با اميرالمؤمنين (عليه السلام) در آن شريك نبوده و نيست، بالاترين مقامى است كه پس از پيامبر (صلى الله عليه وآله) مى‌توان براى كسى تصور كرد. كسى كه به منزله جان پيغمبر (صلى الله عليه وآله) است، همان كسى است كه نورِ او و پيغمبر (صلى الله عليه وآله) يكى است. از يكى از علماى بزرگ اهل تسنن سؤال شد كدام يك از صحابه پيغمبر (صلى الله عليه وآله) افضل از ديگران بودند؟ او در جواب، چند نفر از صحابه و خلفا را نام برد بدون اين كه از حضرت على (عليه السلام) يادى كند. به او گفتند چرا نامى از حضرت على (عليه السلام) نياوردى؟ پاسخ داد: شما از صحابه سؤال كرديد، نه از خود پيغمبر (صلى الله عليه وآله) ؛ على (عليه السلام)«‌نفس النبى‌»و جان پيامبر (صلى الله عليه وآله) بود؛ و در ادامه براى شاهد سخن خود آيه «مباهله» را تلاوت كرد. ⚜️به کانال استاد فکر بپیوندید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2231763258C653c04de67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۴۳ قسمت ۵.mp3
2.13M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 5⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح (5) 🔹 الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران) 🔻دومین وصفی که امیرالمؤمنین(علیه السلام) در تمجید خباب بن ارت به کار بردند، عبارت است از «و هاجر طائعا» «خباب بن ارت را خدا رحمت کند که با رغبت در راه خدا و پیامبرش هجرت کرد.» 💠 اولا می‌دانید که مهاجرین بر دیگران برتری دارند. امیرالمؤمنین در نامه ۱۷ خطاب به معاویه می فرمایند: «لَا المُهاجِرُ کَالطَّلیق» {می دانید که در جنگ فتح مکه، پیامبر خدا(صلوات الله علیه)، ابوسفیان سردسته بنی امیه و طایفه شان را فرمود: آزادشان کردم؛ از آن به بعد فرزندان ابوسفیان معروف شدند به ابن الطُّلَقا (فرزندان آزاد شده پیامبر).} 🔻علی(علیه السلام) هم در این نامه ۱۷ با کنایه می فرمایند:« شما که فرزندان آزاد شده پیامبر هستید، اصلا در حد و مقایسه با مهاجر نیستید.» در مورد خودشان هم در خطبه ۴۷ می‌فرمایند: «سَبَقتُ اِلَی الاِیمانِ وَ الهِجرَة» «من نسبت به مؤمنین هم در ایمان به خدا و پیامبر و هم در هجرت سبقت گرفتم.» و در خطبه ۱۸۹ بند دوم، حقیقت مهاجر بودن را اینگونه بیان می کنند: «وَالهِجرَةُ قائِمَةٌ عَلیٰ حَدِّها الأوَّل...لا یَقَعُ الإسمُ الهِجرَةِ عَلیٰ أحَدٍ الا بِمَعرِفَةِ الحُجَةِ فِی الأرضِ؛ فَمَن عَرَفَها وَ أقَرَّ بِها فَهُوَ مُهاجِر » «و هجرت همچنان بر همان جایگاه و ارزش نخست خود قرار دارد...نام مهاجر را بر هرکسی نمی توان گذاشت، جز آنکس که حجت خدا بر زمین را بشناسد؛ هرکس حجت خدا را بشناسد و به امامت او اقرار کند، پس او مهاجر حقیقی است. » 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد...
محتوای "قدر بدانیم" تولید شده توسط امیرحسین شوپایی جهت توزیع و نشر
هدایت شده از پندهای سعادت
شب قدر3.mp3
4M
🔰بیانات حضرت آیت الله شب زنده دار «دام ظله» پیرامون استفاده از لیالی قدر 📆تاریخ: یکشنبه _ 1402/01/20 مصادف با هیجدهم ماه مبارک رمضان 1444ه ق @pand_saadat
روضه خانگی - امام علی(ع) - 1497.mp3
12.31M
🎙آمدم سرزده بی حرف و سخن... 🔻مناجات با 🔻روضه (ع) 🔻روضه (ع) 👤حجت الاسلام سید | نوزدهم رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز صد و سی و دوم ┄┄┅┅✿❀🍃🌹🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 ، خطبه قاصعه 6️⃣ پرهيز از سران متكبّر و خود پسند 🔻آگاه باشيد، زنهار! زنهار! از پيروی و فرمانبرداری سران و بزرگانتان، آنان كه به اصل و حسب خود می نازند و خود را بالاتر از آنچه كه هستند می پندارند و كارهای نادرست را به خدا نسبت می دهند و نعمتهای گسترده خدا را انكار می كنند، تا با خواسته های پروردگاری مبارزه كنند و نعمتهای او را ناديده انگارند. آنان شالوده تعصّب جاهلی و ستونهای فتنه و شمشيرهای تفاخر جاهليّت هستند. پس از خدا پروا كنيد و با نعمتهای خدادادی درگير نشويد و به فضل و بخشش او حسادت نورزيد و از فرومايگان اطاعت نكنيد، آنان كه تيرگيشان را با صفای خود نوشيديد و بيماريشان را با سلامت خود درهم آميخته ايد و باطل آنان را با حق خويش مخلوط كرده ايد، در حالیكه آنان ريشه همه فسقها و انحرافات و همراه انواع گناهانند. شيطان آنها را برای گمراه كردن مردم، مركبهای رام قرار داد و از آنان لشكری برای هجوم به مردم ساخت و برای دزديدن عقلهای شما آنان را سخنگوی خود برگزيد، كه شما را هدف تيرهای خويش و پايمال قدمهای خود و دستاويز وسوسه های خود گردانيد. 7️⃣ ضرورت عبرت از گذشتگان 🔻مردم! از آنچه كه بر ملّتهای متكبّر گذشته، از كيفرها و عقوبتها و سختگيری ها و ذلّت و خواری فرود آمده عبرت گيريد و از قبرها و خاكی كه بر آنچه ره نهادند و زمينهایی كه با پهلوها بر آن افتادند پند پذيريد و از آثار زشتی كه كبر و غرور در دلها می گذارد به خدا پناه ببريد، همانگونه كه از حوادث سخت به او پناه می بريد. اگر خدا تكبّر ورزيدن را اجازه می فرمود، حتما به بندگان مخصوص خود از پيامبران و امامان (عليهم السلام) اجازه می داد، در صورتیكه خدای سبحان تكبّر و خودپسندی را نسبت به آنان ناپسند و تواضع و فروتنی را برای آنان پسنديد كه چهره بر زمين می گذارند و صورتها بر خاك می مالند و در برابر مؤمنان فروتنی می كنند و خود از قشر مستضعف جامعه می باشند كه خدا آنها را با گرسنگی آزمود و به سختی و بلا گرفتارشان كرد و با ترس و بيم امتحانشان فرمود و با مشكلات فراوان، خالصشان گردانيد. پس مال و فرزند را دليل خشنودی يا خشم خدا ندانيد كه نشانه ناآگاهی به موارد آزمايش و امتحان در بی نيازی و قدرت است، زيرا خداوند سبحان فرمود: «آيا گمان می كنند مال و فرزندانی كه به آنها عطا كرديم، به سرعت نيكی ها را برای آنان فراهم می كنيم نه آنان آگاهی ندارند.» ┄┄┅┅✿❀🍃🌹🍃❀✿┅
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 132.mp3
5.5M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز صد و سی و دوم خطبه ۱۹۲ بند ۶ و ۷
هدایت شده از استاد فکر
حضرت علامه مصباح یزدی(رحمه الله علیه): در تفسير اين آيه و بيان مقصود از«‌مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ‌»حديثى از امام صادق (عليه السلام) وارد شده است كه خلاصه آن چنين است:امام (عليه السلام) به راوى مى‌فرمايد: آن كسى كه تخت بلقيس را در يك چشم بر هم زدن از «‌سبا‌» براى سليمان آورد چه علمى داشت؟ راوى در جواب امام(عليه السلام) گفت:اَلَّذى عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الِكتابِ؛كسى كه بهره‌اى (اندك) از علم كتاب داشت. امام (عليه السلام) فرمود: آيا مى‌دانى كسى كه علمى از كتاب داشته باشد با آن كس كه علم تمام كتاب را داشته باشد چه تفاوتى دارد؟ او به كمك علم ناچيزى كه از كتاب داشت، توانست در يك چشم بر هم زدن، تخت بلقيس را از يمن به فلسطين بياورد. سليمان قبل از آن كه چشمش را بر هم زند تخت بلقيس را در آن جا حاضر ديد. اين قدرت در سايه علم ناچيزى بود كه آن شخص از كتاب داشت. امام صادق (عليه السلام) فرمود: علمى كه صدق گفتار پيغمبر (صلى الله عليه وآله) شهادت بدهد، مى‌توان شهادت او را در كنار شهادت خدا آورد: «كَفى بِاللّهِ شَهِيداً بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ» در ذيل اين آيه، علماى اهل تسنن نيز چندين حديث آورده‌اند كه منظور از «‌مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ‌» على بن ابى طالب(عليه السلام) است. ⚜️به کانال استاد فکر بپیوندید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2231763258C653c04de67
هدایت شده از استاد فکر
💠 قدر شب قدر را بدانیم! ⁉️لیلة القدرچیست و شب قدر به چه معناست؟! ⁉️اینكه شب قدر بهتر از هزار شب است، به چه معناست؟! ⁉️شب قدر كدام شب است؟! ⁉️شب قدر دارای چه ویژگی است كه خداوند آنرا برتری بخشیده است؟! ⁉️نزول ملائكه و روح در شب قدر برای چیست؟! ⁉️در شب قدر، ملائكه بر چه كسی نازل می ‏شوند؟! پاسخ به این سوالات اساسی را از بیانات حضرت علامه مصباح یزدی (رحمه الله علیه) در آدرس زیر مطالعه بفرمایید: https://mesbahyazdi.ir/node/306
ویژه برنامه هفتمین سالگردشهادت شهیدمدافع حرم محمدتقی سالخورده سخنران ازفرماندهان جبهه مقاومت مداح قاری مجری زمان: دوشنبه ۲۱فروردین ساعت ۸/۳۰شب مکان: خیابان علمیه حرم شهدای گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۴۳ قسمت ۶.mp3
2.98M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 6️⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح (6) 🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران) 🔻توصیف بعدی در وصف خباب بن ارت، از لسان مبارک امیرالمؤمنین(علیه السلام)، در حکمت۴۳ این است: «قَنِعَ بِالکَفاف»؛ یعنی به همان مقدار از رزق و روزی که زندگی اش را کفاف می داد، قانع بود. 🔰در نهج البلاغه درمورد قناعت، نکات بسیار بسیار فراوان و کاربردی هست. 🔸 اولین فصل پیرامون قناعت، درباره ارزش و فایده و اهمیت قناعت است. مثلاً امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت ۴۴ می‌فرمایند: «طوبیٰ لِمَن قَنِعَ بِالکَفاف» : "خوشا به حال کسی که از دنیا، به اندازه کفاف زندگی قناعت کند." یا در حکمت های ۵۷، ۳۴۹ و ۴۷۵ می‌فرماید: قناعت آن سرمایه ای است که هیچ وقت تمام نمی‌شود.(القَناعَةُ مالٌ لا یَنفَدُ) یا در حکمت ۲۲۹ وقتی از حضرت سؤال می کنند که منظور خداوند متعال از حیاة طیبه در آیه «فَلَنُحییَنَّه حَیاةً طَیِّبَة » (پس ما قطعاً او را به حیاة طیبه احیا می کنیم) چیست؟ فرمودند:« هی القَناعَة » ؛ منظور از حیاة طیبه قناعت است. و در همین حکمت فرمودند: «کفیٰ بالقَناعَةِ مُلکاً » ؛ "کسی که میخواهد پادشاه زندگی خودش باشد، کافیست قناعت کند." یعنی کسی که می خواهد محتاج غیر نباشد و خودش آقای زندگی خودش باشد، کافیست قناعت کند. 🔵 فصل دوم از قناعت در نهج البلاغه، اثر قناعت است. علی (علیه السلام) آثاری برای قناعت در نهج البلاغه بیان کردند که به ترتیب اینگونه است: 🔸 اولا چشم و دل سیر شدن؛ حضرت در خطبه ۱۹۲ می‌فرمایند: « مَعَ قناعةٍ تَملأُ القُلوبَ وَ العُیونَ غِنیً » ؛ "با آن قناعتی که دل ها و چشم ها را پر کند." 🔸 دوم اینکه قناعت از صفات برجسته اهل تقواست. در خطبه ۱۹۳، معروف به خطبه متقین، می‌فرماید:« اهل تقوا را نمی‌بینی مگر آنکه نفسش به آنچه خدا داده، قانع است(قانِعَةٌ نَفسُه).» 🔵 فصل بعدی در رابطه با قناعت در نهج‌البلاغه این است که، خود امیرالمؤمنین (علیه السلام) اسوهٔ قناعت است؛ علی(علیه السلام) در نامه ۴۵، خطاب به عثمان بن حنیف، فرماندار بصره، فرمودند: «وَ أیمُ الله لَأَروضَنَّ نَفسی رِیاضَةً...وَ تنقَعُ بِالمِلحِ مَأدوماً» ؛ " به خدا سوگند! چنان نفس خودم را به ریاضت وادار می‌کنم...که به نمک به جای خورش غذا قناعت کند. " 🎙حجت‌الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر تو را نداشتم بدان خدا نداشتم ️🌹السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِینَ اللهِ فِی أَرْضِهِ وَ حُجَّتَهُ عَلَى عِبَادِهِ🌹 🌺 السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ 🌺
🔺مهمترین اخبار خوب و امیدوار کننده‌ی ۲۴ساعت گذشته=۱۴۰۲/۰۱/۲۰ 👌 🔊
هدایت شده از استاد فکر
صاحب الزمان(عج).mp3
1.55M
🟢 افتخار نوكری امام زمان(عج) 🔹هميشه به ياد داشته باشيم كه ما نوكر امام زمان(عج) هستيم؛ آقا داريم؛ مشكلى داشته باشيم آقايمان حل مى‌‌كند. ما بى‌‌صاحب نيستيم؛ كدام مشكلى بوده كه از سر صدق در خانه او ببريم و او حل نكند؟! 🔸آن كسانى كه بيگانه هستند و در عمرشان با آن حضرت ارتباطى نداشتند، وقتى گرفتار مى‌‌شوند مى‌‌گويند السلام عليك يا اباصالح، ادركنى، به فريادشان مى‌‌رسد. ما كه عمرى دم از نوكرى او مى‌‌زنيم جوابمان را نمى‌‌دهد؟! مى‌‌شود همچين چيزى؟! 🔹ولى افسوس كه بعضى از ماها اين منصب افتخارآمیز را فراموش كرديم! به جاى اينكه ما درِ خانه آقايمان برويم، در خانه بيگانگان و دشمنانشان مى‌‌رويم! آن‌وقت توقع داريم مشكلاتمان حل بشود؟! ولى جا دارد كه بر مشكلاتمان افزوده بشود. 🔸 اگر بگويند به ما ناسپاس! به من بگويند نامرد! تو عمرى سر سفره ما نشستى، آن‌وقت رفتى در خانه دشمنان ما! دنباله‌رو دشمنان ما شدى! براى شادى خاطر دشمنان ما سخن گفتى يا سكوت كردى! آن‌وقت چه خاكى به سرمان بريزيم؟! به کانال استاد فکر بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/2231763258C653c04de67
روضه خانگی - امام علی(ع) - 1498.mp3
10.87M
🎙تیر محبّت تو را منم نشانه یا علی... 🔻روضه (ع) 👤حاج مهدی