eitaa logo
کانال متن روضه مجمع الذاکرین اهل بیت علیه السلام🎤
40.7هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
378 فایل
﷽ 💚مقدمتان را به کانال ✅ خوب ✅ پرمحتوا ✅ و ارزشمند مجمع الذاکرین گرامی میداریم💚 مدیریت 👇 @khadeem110 @majmazakerinee لینک کانال👆 https://eitaa.com/joinchat/272171029Cdda5575628 لینک گروه 👆 https://rubika.ir/maajmaozakerine کانال ما درروبیکا👆
مشاهده در ایتا
دانلود
روضه 1397.11.01.mp3
2.46M
السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ 🏴 ♦️روضه و مرثیه 🏴 سلام الله علیها 🔸موضوع مصیبت 👇 سلام الله علیها ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
هدایت شده از بهشتِ رویِ زمین💕
1_749047991.mp3
2.32M
ابا صالح التماس دعا هر کجا رفتی یادِ ما هم باش.... جمعه هایِ دلتنگی...... تعجیل در فرجِ قطبِ عالمِ امکان ؛صلوات..... @beheshteroyezamin
روضه هیئت هفتگی 97.11.14.mp3
3.44M
السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ 🏴 ♦️روضه و مرثیه 🏴 سلام الله علیها 🔸موضوع مصیبت 👇 ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
سیمای حضرت فاطمه در قرآن قریب ۳۰ آیه در شأن حضرت زهرا (ع) تأویل شده است که به مواردی از آن اشاره می شود: ۱) آیه شریفه ذوی القربی(آیه مودت): هان ای پیامبر بگو: من از شما هیچ پاداشی بر رسالت خویش نمی خواهم جز دوست داشتن نزدیکانم و هرکس کار شایسته ای انجام دهد بر نیکی اش می افزاییم منظور از قربی: علی (ع)‌، فاطمه (ع) حسن (ع)، حسین (ع) است. (سوره شوری، آیه ۲۳). ۲) آیه شریفه مباهله: (ای پیامبر) هر که پس از این دانشی که به سوی تو فرود آمد، بازهم در مورد «عیسی» با تو چون و چرا نمود، بگو: بیاید تا ما پسران و بانوان و خودمان را فراخوانیم و شما نیز پسران وز نان و خودتان را فراخوانید و آنگاه نفرین کنیم و لعنت خدا را برد دروغگویان قرار دهیم. (سوره آل عمران، آیه ۶۱) پیامبر از میان تمام مردان مسلمان حضرت علی (ع) و از میان تمام زنان مسلمان دخترش فاطمه (ع) و از میان تمام کودکان مسلمان حسن (ع) و حسین (ع) را به همراه بود . ۳) آیه شریفه هل أتی: به عهد و نذر خود وفا می کنند و از روزی که شر و سختی اش را همه اهل محشر را فراگیرد می ترسند و هم بر دوستی او (خدا) به فقیر و طفل یتیم واسیر طعام می دهند و گویند ما فقط برای رضای خدا به شما طعام می دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی هم نمی طلبیم (سوره انسان، آیه ۷و ۸ و ۹). دو فرزند گرانمایه فاطمه (ع)، حسن (ع) و حسین (ع) بیمار شدند. پیامبر به دیدار آن دو آمدند و به حضرت علی (ع) فرمودند برای بهبودی اینان نذری نمایید. حضرت علی (ع) به همراه بانوی بانوان و به پیروی از آنان فضه نذر کردند که در صورت شفاء و بهبودی آنان ۳ روز روزه بگیرند. در فاصله کمی بهبودی حاصل شد و اینان به نذر خود عمل نمودند و این آیه در شأن ایشان نازل شد. ۴) آیه مبارکه نور: خداوند نور آسمانها و زمین است. وصف نور خداوند همانند چراغدانی است که در آن چراغی پرفروغ باشد و آن چراغ در حبابی قرار گیرد. حبابی شفاف و درخشنده، همچون اختری فروزان (سوره نور، آیه ۳۵). منظور از مشکوه دختر پیامبر (ص) ‌ فاطمه (ع) است و واژه مصباح دو نور دیده اش حسن و حسین (ع) هستند. «کأنها کوکب دری» فاطمه در میان زنان گیتی، بسان اختری نور افشان است.
فضائل حضرت فاطمه تنها رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع) و امامان بعد از او که علوم خود را از منبع وحی می گرفته اند می توانند شخصیت فاطمه را آن گونه که سزاوار است بیان کنند و دیگران هر چه بگویند به اندازه شخصیت و استعداد خود گرفته اند و نخواهند توانست تمام شخصیت و مقام آن با نو را تبیین کنند، از این رو باید به سخنان رسول خدا (ص) و ائمه طاهرین مراجعه نمود تا بتوان فضایل و ارزشهای آن با نوی یکتا عالم وجود را که سرور زنان عالم و اسوه و پیشوا و بانوی نمونه عالم است بیان نمود. از همین رو علامه مجلسی در کتاب بحار از خصال شیخ صدوق از حضرت رضا(ع) نقل می فرماید که رسول خدا (ص) فرمودند حسن و حسین بعد از من و بعد از پدرشان امیرالمومنین بهترین مردان روی زمین و مادر آنها فاطمه (ع) بهترین زنان عالم است. پیامبر (ص) نیز فرمودند: دخترم فاطمه (ص) اول کسی است که داخل بهشت می شود. فاطمه (ع) حوراء انسیه ای است که رسول خدا (ص) هر زمان مشتاق بوی بهشت می شدند او را می بوییدند و می فرمودند «هر گاه فاطمه را می بوسم‌‌، بوی درخت طوبی را از وی استشمام می کنم». فاطمه (ع) عبد مطیع و بنده صالح پرورگار است که رسول الله (ص) درباره وی فرمودند «خداوند قلب و جوارح دخترم را از ایمان و یقین پر کرده است». فاطمه (ع) بانوی برگزیده و عفیفه ای است که خود می فرمودند «بهترین چیز برای زن این است که نه او مردی را ببیند و نه مردی او را». و نیز می فرمودند: «هنگامی زن قرب به پروردگار خواهد کرد که در خانه اش پنهان شود». علم فاطمه (ع): اهل بیت (ع) مظهر تجلی صفات حق و گنجوران و خزان علم الهی می باشند و حضرت فاطمه (ع) عالمه ای است که علم خود را در مکتب و کلاسی نیاموخت جز آن که پرورش یافته دامان پیامبر اکرم (ص) و حامل وحی بود. مبانی اصیل و سخنان ژرفی که از حضرت فاطمه (ع) به جا مانده است خود حاکی از علم الهی ایشان است مثل خطبه ها، دعاها و برخی روایات. دلیل دیگر نقش تربیتی و سیره عملی حضرت در رابطه با تربیت فرزندان‌، همسر داری، هدایت و الگو بودن برای امت به ویژه زنان مسلمان‌، حاکی که از درجه والای دانش و علم آن حضرت می باشد. حضرت فاطمه (ع) بر بسیاری از علوم قرآن و مسائل و مطالب ادیان و شرایع پیشین آگاهی و احاطه داشت و خواندن و نوشتن نیز می دانست و نیز آن حضرت به سوالات مذهبی و احکام زنان پاسخ می داد. مصحف آن حضرت نیز دلایل دیگری بر ظرفیت بالای آن حضرت در پذیرش علوم و معارف الهی است که چون ظرف و مظروف باید مطابقت داشته باشند، بر ما معلوم می شود که حضرت فاطمه (ع) تا چه اندازه قدرت درک و جذب حقایق عالم خلقت را داشته اند. فاطمه (ع) را از آن رو فاطمه نامیدند که پروردگار از دانش خود آن قدر به او نوشاند که از هر استادی بی نیاز شد. فاطمه (ع) به علی (ع) گفت: نزدیک بیا، تا به تو از حوادث گذشته و حال و آینده تا روز قیامت، آن هنگام که قیامت برپا می شود خبر دهم. فاطمه را بدان سبب بتول نامیده اند که از نظر فضل و دین و حسب، سرآمد تمامی زنان بود. خداوند ده چیز را به ده زن تفضل کرد برای فاطمه (ع) دانش را؛ بهترین شاهد و نمونه بر علم بی کران زهرا(ع) همان خطبه ها و سخنرانی های اوست به ویژه خطبه آن حضرت در مسجد مدینه در مقابل مهاجر و انصار در احتجاج با ابوبکر. این خطبه همتای خطبه هایی است که حضرت علی (ع) بیست و پنج سال بعد برای اهل کوفه می خواندند.
حجاب فاطمه (ع): اسوه ی تمامی زنان عالم در حجاب و حیاء، حضرت فاطمه (ع) است. اوست کسی که زمانی که پدر بزرگوارش همراه با مرد نابینایی اجازه ورود به خانه آن حضرت را خواستند فرمودند اجازه دهید خودم را بپوشانم. پیامبر فرمودند: دخترم این مرد نابیناست و حضرت فاطمه (ع) فرمودند: پدرجان من که او را می بینم. و این اوج حیاء آن حضرت را می رساند که حتی خود را از یک مردم نابینا نیز می پوشاندند. آن حضرت حتی در آخرین لحظات حیات خود به فکر حجاب و مخفی بودن حجم بدنشان بعد از فوت بودند و زمانی که خادم ایشان نحوه ساخت تابوت را برای آن حضرت گفت، لبخند رضایتی بر لبان آن حضرت نشست. در سخن دیگری فرمودند: بهترین چیز برای یک زن این است که نه مردی او را دیده باشد و نه او مردی را ببیند. این چیزی نیست جز حیاء فاطمه (ع). راستگویی فاطمه (ع): زندگی فاطمه (ع) بهترین گواه بر صداقت و راستگویی اوست. از همین روست که نامش را صدیقه نامیدند. یعنی بسیار راستگو و کسی که هرگز دروغ نگفته است. البته صدیق معنای وسیع تر از این دارد و به کسی که نیت و قول و عملش با هم تطابق دارند گفته می شود و به راستی که فاطمه (ع) همین گونه بود و کاملترین مصداق آن. رسول خدا (ص) نیز با عنوان صادق و صدیقه از دختر خود نام می برد. خشیت فاطمه (ع): خوف، ترس از عقاب و کوتاهی اعمال است و خشیت، ترس از عظمت و هیبت و در فاطمه (ع) این هر دو جمع بود، آن گاه که آیات ۴۳ و ۴۴ سوره حجر بر پیامبر نازل شد که فرمود: و البته وعدگاه جمیع آن مردم گمراه نیز آتش دوزخ خواهد بود که آن دوزخ را هفت در است که هر دری برای ورود دسته ای از گمراهان معین گردیده است. پیامبر سخت گریست و اصحاب از شدت گریه ی او گریستند اما نمی دانستند چه چیزی باعث شده آن حضرت این گونه بگویند. از هیبت پیامبر (ص) کسی را جرأت سوال هم نبود از این رو به سراغ فاطمه (ع) رفتند تا با آوردن او رسول خدا را آرام کنند. فاطمه (ع) آمد و به پدر گفت: فدایتان شوم چه شده است؟ اما همین که رسول خدا (ص) جریان را گفت و آن آیات را بر او خواند به یک باره رنگ از رخسار فاطمه (ع) پرید و به روی خود زد و ناله برآورد که: ای وای! وای بر کسی که داخل آتش شود. فاطمه (ع) درخشیت خدا تا بدانجا رسید که هرگاه به نمازی ایستاد، از عظمت و هیب خدای سبحان نفس هایش به شماره می افتاد.
کرامات حضرت فاطمه معجزات و کرامات فاطمه(ع) از هنگامی که در شکم مادر بود آغاز می شود. از همان هنگامی که زنان مکه مادرش را که با یتیمی بی چیز ازدواج کرده بود تنها گذارده بودند. او در همان تنهایی و غربت مادر، مونس او بود و او را تسلی می داد. آن گاه که به دنیا آمد نوری شرق و غرب عالم را فرا گرفت و تمامی خانه های مکه را پوشاند و در هنگام تولد لب به سخن گشود و به وحدانیت خدا و نبوت پدر و امامت شوهر و فرزندانش گواهی داد. بارها اصحاب پیامبر دیدند که آسیاب سنگی خانه فاطمه (ع) می گردد بدون آن که کسی را بر سر آن بیابند. از تعجب نزد پیامبر (ص) رفته و داستان را بازگو می کردند اما هر بار پیامبر (ص) تبسمی کرده و می فرمود: آیا نمی دانید که خدا ملایکه ای دارد که به محمد (ص) و آل محمد تا روز قیامت کمک می کنند. ابوعبیده از امام صادق(ع) روایت می کند: بعد از فوت رسول خدا (ص) فاطمه (ع) بسیار اندوهگین و بی تاب بود. از این رو جبرئیل هر روز تا هنگام شهادتش به نزد او می آمد و او را تسلیت می داد و از جایگاه رسول (ص) و آن چه بر ذریه ی او خواهد گذشت و اخبار آینده او را با خبر می کرد. علی هم آن ها را در صحیفه ای که به مصحف فاطمه (ع) معروف است می نوشت. مصحف فاطمه (ع) در واقع، یکی از تجلیات علم بی نهایت الهی بر روح عظیم فاطمه مرضیه (ع) می باشد که بنابر روایات، اخبار گذشته و آینده تا خاتمه قیامت در آن مصحف شریف موجود است، مصحف شریفی که یکی از منابع اصلی علم امامان می باشد و پس از فاطمه (ع) دست به دست، از امامی به امام دیگر سپرده شده است تا این که در دست پاک امام مهدی (عج) قرار یافته است. این مقام فضیلتی بی نظیر برای صدیقه طاهره ی می باشد، چرا که سابقه نداشته است که جبراییل جز با طبقه اول انبیای عظام چنین رفت و آمدهای مکرری داشته باشد. منابع امینی، ابراهیم (۱۳۷۳) بانوی نمونه اسلام فاطمه زهرا علیها السلام، انتشارات شفق. ساطع، محبوبه (۱۳۸۱) نور آسمانی: تاریخ و تحلیل زندگانی حضرت زهرا (س)، انتشارات فرهنگ مردم. پورسید آقایی، سید مسعود (۱۳۸۱) چشمه در بستر، تحلیلی از زمان شناسی حضرت زهرا علیه السلام، انتشارات حضور.
Bigharare Fatemiye.mp3
7.05M
بی قرارم بی قراره اومد از راه باز دوباره فاطمیه فاطمیه حس انتقام تو سینه پر آهه صحبت از یه مادره که بی گناهه فاطمیه ابتدای قتلگاهه وای منم و عزات مادر وای منم و دعات مادر وای بمیرم برات مادر ** با ولایت تا شهادت نهضت ما سر سپردن پای نهضت عزت ما عزت ما اون شهیدیه که امنیت میاره اونکه هستیشو پای ولی میذاره اون مدافع حرم که دست نداره وای منم و عزات مادر وای منم و دعات مادر وای بمیرم برات مادر