🌹ا﷽ا🌹
«والفجر و لیال عشر»
🇮🇷 بخشی از نقش آفرینی و مجاهدتهای حجت الاسلام و المسلمین سید شمسالدین #بهشتی_روی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 🇮🇷
حجةالاسلام والمسلمین سید شمسالدین #بهشتی روی، روحانی مبارز و انقلابی، در منطقه آرادان نقش بسزایی در بیداری و هدایت مردم ایفا نمود. نهضت دانشآموزی در این منطقه با اعتصاب معلمان آغاز شد و حضور ایشان به عنوان پیشنماز و مبلغی که روحیهای انقلابی و مخالف رژیم شاهنشاهی داشت، موجب تشدید حرکتهای انقلابی در منطقه گردید. ایشان با سخنرانیهای آتشین و اقدامات جسورانه، مردم را به مبارزه علیه ظلم و استبداد فرامیخواند.
یکی از اقدامات شجاعانه و نمادین ایشان، پاره کردن تمثال محمدرضا پهلوی در شب اول ماه محرم بود که به شرح زیر گزارش شده است:
«سید شمسالدین بهشتی روی، پیشنماز آرادان، به مغازه نجاری پهلوانی در آرادان رفته و تمثال شاهنشاه آریامهر را پاره کرد. بلافاصله رئیس پاسگاه شخصاً به محل مراجعه نموده و مشاهده میکند که پوستر پنجاه سال شاهنشاهی پهلوی، که مزین به تمثال اعلیحضرت رضا شاه کبیر و شاهنشاه آریامهر بود، از ناحیه چشمها، چانه و روی لب پاره شده است. مراتب صورتجلسه میگردد. با توجه به اینکه نامبرده یکی از وعاظ افراطی طرفدار امام خمینی (ره) میباشد و دستگیری وی در موقعیت حساس فعلی ممکن است بهانهای برای ایجاد تشنجات و سر و صدا در منطقه به دست عوامل منحرف دهد، به پاسگاه آرادان اعلام گردید که فعلاً از دستگیری ایشان خودداری و مراقبتهای لازم جهت جمعآوری دلائل و مدارک محکمهپسند به عمل آید تا در فرصت مناسب تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.»
این اقدام شجاعانه، نشاندهنده روحیه انقلابی و بیپروایی حجةالاسلام بهشتی در برابر رژیم شاهنشاهی بود و الهامبخش بسیاری از مردم منطقه شد. ایشان در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز با حضور فعال و شعارهای ضد رژیم، به مبارزه خود ادامه داد. گزارشها حاکی از آن است که:
«غیرنظامی بهشتی، واعظ دهات آرادان واقع در گرمسار، نسبت به کد ۶۶ اهانت نموده و با مراجعه به مغازههای گرمسار، عکسهای کد ۶۶ را پاره مینماید. همچنین در روز عاشورا به اتفاق سید کمال و سید جلال کاظمی، ساکنان ده مذکور، اقدام به دادن شعارهای ضد میهنی نمودهاند.»
حرکت پرشور مردم انقلابی آرادان در روز جمعه چهاردهم ماه محرم نیز از دیگر نقاط عطف مبارزات این منطقه بود. گزارش شده است:
«حدود ساعت ۱۰:۰۰ روز ۵۷/۹/۲۴، حدود سه هزار نفر از اهالی آرادان به رهبری شمسالدین بهشتی، پیشنماز مسجد آرادان، تظاهراتی برپا نموده و شعارهای مخالف سر دادند...»
این تظاهرات گسترده، نشاندهنده اتحاد و همبستگی مردم آرادان تحت رهبری روحانیون مبارزی همچون حجةالاسلام بهشتی بود که با شجاعت و استواری، پرچم مبارزه علیه ظلم و استبداد را برافراشته بودند. اقدامات ایشان و همراهانش، نه تنها در آن مقطع تاریخی تأثیرگذار بود، بلکه به عنوان الگویی ماندگار در تاریخ مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی ثبت گردید.
حجةالاسلام سید شمسالدین بهشتی روی، با ایمان راسخ و عزمی استوار، در کنار دیگر روحانیون و مردم انقلابی، نقش بسزایی در بیداری اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایفا نمود. یاد و خاطره این مبارزان را گرامی میداریم و از خداوند متعال علو درجات برای آنان مسئلت مینماییم.
🇮🇷 امام خمینی(ره):
نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان بدست آوردید از آن حفاظت و پاسداری کنید.و در راه آن که نعمتی عظیم، و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلات نهراسید✌
🌹ا﷽ا🌹
«والفجر و لیال عشر»
🇮🇷 بخشی از نقش آفرینی و مجاهدتهای حجت الاسلام والمسلمین سید رضا #اکرمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 🇮🇷
حجتالاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، از وعاظ مبارز و انقلابی دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بهعنوان یکی از چهرههای تأثیرگذار در مبارزات علیه رژیم پهلوی شناخته میشود. بر اساس اسناد ساواک، ایشان از جمله وعاظی بود که بهطور آشکار از نهضت امام خمینی(ره) حمایت میکرد و در سخنرانیهای خود به افشاگری علیه ظلم و فساد حکومت پهلوی میپرداخت. فعالیتهای انقلابی او از سال ۱۳۴۲ آغاز شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ ادامه یافت.
در یکی از اسناد ساواک، سخنرانی ایشان در مسجد محمدی تهران در سال ۱۳۵۷ ثبت شده است. در این سخنرانی، حجتالاسلام اکرمی با قرائت آیهای از سوره توبه، به شدت از حکومت پهلوی انتقاد کرد و آن را ظالم و جبار خواند. وی با اشاره به فساد مالی و بیعدالتیهای گسترده در نظام حاکم، از مردم خواست تا با الهام از آموزههای دینی، امر به معروف و نهی از منکر کنند و در برابر ظلم مقاومت نمایند. او همچنین به نقل قولی از امام خمینی(ره) اشاره کرد که در آن به اختلاف فاحش میان زندگی اشراف و مردم عادی انتقاد شده بود.
حجتالاسلام اکرمی در سال ۱۳۵۶ به دلیل فعالیتهای انقلابی خود در سمنان ممنوعالمنبر شد و حتی از سوی ساواک تهدید به تبعید گردید. با این حال، او به مبارزات خود ادامه داد و در مناسبتهای مختلف، از جمله در مراسم شهادت امام صادق(ع) در مسجد عابدینیه، به ایراد سخنرانیهای آتشین پرداخت. پس از یکی از این سخنرانیها، تظاهراتی در حمایت از دستگیرشدگان انقلابی برگزار شد که نشاندهنده تأثیر کلام او بر مردم بود.
در ایام محرم سال ۱۳۵۷، حجتالاسلام اکرمی در حسینیههای محلات مختلف به سخنرانی پرداخت و با بیانی تند و انقلابی، مردم را به قیام علیه رژیم پهلوی و برپایی حکومت اسلامی فراخواند. ساواک در گزارشهای خود هشدار داد که اگر از سخنرانیهای او جلوگیری نشود، ممکن است در روز عاشورا شاهد حرکتهای اعتراضی گستردهتری از سوی مردم باشد.
حجتالاسلام سیدرضا اکرمی، با سخنرانیهای تأثیرگذار و شجاعانه خود، نقش مهمی در بیداری مردم و تشویق آنان به مبارزه با ظلم و استبداد ایفا کرد. او با الهام از آموزههای اسلام و رهبری امام خمینی(ره)، بهعنوان یکی از چهرههای ماندگار انقلاب اسلامی، در تاریخ مبارزات مردم ایران جایگاه ویژهای دارد.
🇮🇷 امام خمینی(ره):
نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان بدست آوردید از آن حفاظت و پاسداری کنید.و در راه آن که نعمتی عظیم، و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلات نهراسید✌
🌹ا﷽ا🌹
«والفجر و لیال عشر»
🇮🇷 بخشی از نقش آفرینی و مجاهدتهای حجت الاسلام والمسلمین پرویز #عندلیب_زاده قبل از پیروزی انقلاب 🇮🇷
حجةالاسلام پرویز #عندلیبزاده از چهرههای برجسته و تأثیرگذار در تاریخ معاصر ایران، بهویژه در دوران مبارزات انقلابی، همواره بهعنوان یکی از سخنرانان شجاع و بیپروا شناخته میشد. ایشان به همراه دیگر روحانیون مبارز، از جمله آیتالله محمدعلی عالمی، در دوران حکومت پهلوی، به دلیل ایراد سخنرانیهای افشاگرانه و تحریکآمیز علیه رژیم، مورد توجه و پیگیری سازمانهای امنیتی قرار گرفتند. سند تاریخی زیر، گواهی بر این مدعاست که چگونه رژیم پهلوی با توسل به ابزارهای سرکوب، تلاش میکرد صدای حقطلبان و آزادیخواهان را خاموش کند.
ساواک سمنان، در پی نامهای با شمارهی 101 - 14 /1 /37 به ریاست شهربانی سمنان، چنین نوشت:
«محمدعلی عالمی فرزند جواد و پرویز عندلیبزاده فرزند عباسعلی، به دلیل ایراد سخنرانیهای تحریکآمیز، ممنوع المنبر گردیدهاند. خواهشمند است دستور فرمائید تا از اعمال و رفتار این افراد، مراقبت کامل به عمل آید.»
همچنین، در بخش ضمائم و طی شمارهی 102 /14 ﻫ - 14 /1 /37، این خبر به ساواکهای ورامین و دماوند اعلام شد و دستور داده شد:
«چنانچه این افراد به منطقه شما مسافرت نمودند، از سخنرانی آنان جلوگیری به عمل آمده و از اعمال و رفتارشان مراقبت دقیق به عمل آید.»
متن سند شماره: 100 /14ﻫ
تاریخ: 14 /1 /2537 [1357]
از: سازمان اطلاعات و امنیت سمنان
به: مدیریت کل اداره سوم 312
درباره: محمدعلی عالمی فرزند جواد و پرویز عندلیبزاده فرزند عباسعلی
پیرو شماره 99 /14ﻫ - 14 /1 /37
دو نفر از متعصبین یادشده، که نفر اول (محمدعلی عالمی) سابقه تبعید نیز داشته است (موضوع نامه شماره 1880 /312 – 5 /3 /33)، به دلیل اظهارات خلاف مصالح و تحریکآمیز، برابر بند 2 مصوبهی شورای هماهنگی فوقالعاده رده یک استان سمنان مورخه 12 /1 /37 (صورتجلسه طی شماره 91 /14ﻫ - 14 /1 /37 به 302 ارسال گردیده است)، ممنوع المنبر تشخیص داده شدهاند و این تصمیم به سازمانهای تابعه و مراجع انتظامی منطقه ابلاغ گردیده است مراتب جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی به سایر سازمانها به عرض میرسد.
رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سمنان
زالتاش یلینژاد 12 /1 /37
اقدامات روحانیون سمنان: در ادامهی این فشارها و محدودیتها، کلیه روحانیون سمنان در اعتراض به حادثه قم و به مناسبت چهلمین روز این رویداد، تصمیم گرفتند از برگزاری نماز جماعت خودداری کنند. این اقدام، نشان دهنده همبستگی و اتحاد روحانیون در برابر سیاستهای سرکوبگرانه رژیم پهلوی بود.
مراسم اربعین شهدای تبریز که در تاریخ 9 فروردین ماه 1357 در سمنان برگزار شد، یکی از نقاط عطف در تاریخ مبارزات انقلابی مردم ایران به شمار میرود. در این مراسم، آیتالله محمدعلی عالمی به عنوان یکی از سخنرانان اصلی حضور داشت و سخنرانیهای او و دیگر روحانیون مبارز، از جمله حجةالاسلام پرویز عندلیبزاده، تأثیر عمیقی بر مردم گذاشت. این رویداد، منجر به تشکیل جلسهی فوقالعاده شورای هماهنگی استان سمنان در روز 14 فروردین ماه شد و در نهایت، آیتالله عالمی و حجةالاسلام عندلیبزاده به عنوان سخنرانان انقلابی، ممنوعالمنبر اعلام شدند.
این اسناد و رویدادها، گواهی بر مقاومت و پایداری روحانیون و مردم ایران در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی است. حجةالاسلام پرویز عندلیبزاده و آیتالله محمدعلی عالمی، به عنوان نمادهای مبارزهی حقطلبانه، با سخنرانیهای خود، آتش انقلاب را در دلهای مردم شعلهور ساختند. محدودیتها و فشارهای ساواک و دیگر نهادهای امنیتی رژیم، نه تنها نتوانست از حرکت انقلابی مردم جلوگیری کند، بلکه بر عکس، به تقویت روحیه مبارزه و اتحاد بیشتر مردم انجامید. این رویدادها، بخشی از تاریخ پرافتخار مبارزات مردم ایران برای رسیدن به آزادی و استقلال است و یادآور این حقیقت است که هیچ ظلم و ستمی پایدار نخواهد ماند.
🇮🇷 امام خمینی(ره):
نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان بدست آوردید از آن حفاظت و پاسداری کنید.و در راه آن که نعمتی عظیم، و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلات نهراسید✌
مرکز فناوری اطلاعات دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدّ ظلّه مجموعه ای گسترده از پوسترهای گرافیکی ویژه مناسبت های مذهبی را با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و منتشر کرده است
http://mk6.ir/BjYlE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنها کلمهای که 365 بار در قرآن تکرار شده :
(نترس)
15-بی اعتبار حدیث ((بعد ما ملئت))صحیح السند بودن حدیث ((کماملئت))
پاسخ دقیق وجامع به این پرسش فرع بردقت وتامل دونکته مهم است
نکته اول؛ ازنظر سندی در هیچ یک از منابع روایی عبارت «بعد ما مُلِئَت ظُلماً و جَورا» از زبان معصوم علیهم السلام صادر نشده است، نه در منابع شیعی و نه در منابع اهل سنت، بلکه گاهی این عبارت در شروح عالمان ذکر شده است.
قدیمیترین منبع شیعی که روایت را با تعبیر «بعد ما مُلِئَت» ذکر کرده است، کتاب الطرائف فی معرفة مذاهب الطوائف متعلق به سید بن طاووس است که در سال ۶۶۴ هجرى وفات نمود، ایشان در کتاب خود میآورد:
«وَ مِنْ ذَلِکَ مَا ذَکَرَهُ أَبُو مُحَمَّدٍ ابْنُ مَسْعُودٍ الْفَرَّاءُ فِی کِتَابِ الْمَصَابِیحِ ... فَیَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً.» همانطور که مشاهده میشود سید این روایت را از کتاب مصابیح حسین بن مسعود فرّاء بغوى از علماى قرن پنجم هجرى خراسان گرفته است، این در حالی است که در اصل کتاب مصابیح این روایت از قول نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با لفظ کما مُلِئَتْ نقل شده است.(المصابیح ج۳ ص۴۹۳ شماره حدیث ۴۲۱۵)
هرچند که این احتمال نیز وجود دارد که نسخهای از کتاب مصابیح در دست سید بوده که عبارت آنجا کما ملئت بوده است، اما با درصد فراوانی عبارت مقابل آن، این احتمال بسیار ضعیف میآید.
در جایی دیگر مرحوم شیخ حر عاملی متوفی ۱۱۰۴ قمری در کتاب إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات این روایت را به لفظ «بعد ما ملئت» از سلیمبنقیس آورده است(إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، ج۲، ص: ۱۲۰) : که باز هم با مراجعه به اصل کتاب میبینیم که سلیم روایت مذکور را در شش مورد استفاده کرده که در همه آنها با لفظ «کما ملئت» ذکر کرده است.(إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، ج۲، ص: ۱۲۰)
مرحوم علامه مجلسی هم در کتاب بحارالانوار این روایت را با لفظ «کما ملئت ظلما»، ۷۶ مرتبه و با لفظ «بعد ما ملئت» سه مرتبه ذکر کرده است. که یکی از این دو مرتبه به نقل از کتاب کفایة الاثر بوده و دیگری به نقل از کتاب الأمالی شیخ طوسی است که در مصدر اصلی با لفظ «بعد ما ملئت» ذکر گردیده و مورد دیگر نیز از کتاب ارشاد القلوب مرحوم دیلمی است که از نظر سندی مشکل دارد.(بحارالانوار، چ1، ص50)
از برآورد این تحقیقات برای انسان ظن قوی حاصل میشود که عبارت «بعد ما ملئت» عبارت عالمان و مسلمانان بوده است که به خطا به روایات نسبت داده شده و اصل آنچه از ناحیه معصوم علیهالسلام صادر شده است عبارت «کما ملئت» بوده است.
این که از این روایات چنین استفاده و فرض شود که ظهور متوقف است بر فراگیری ظلم و فساد در عالم، ادعای بیاساسی است؛ چراکه:
.
.
نکته دوم؛ ازنظر دلالت ازاین که از این روایات چنین استفاده و فرض شود که ظهور متوقف است بر فراگیری ظلم و فساد در عالماست ادعای بیاساسی است؛ چراکه:
اولاً: فراگیری ظلم و ستم شرط ظهور نیست. با توجه به تواتر احادیث باید گفت تحقق این حالت در آخرالزمان امری حتمی خواهد بود؛ اما نکته مهم این دقت به این مطلب است که این احادیث در صدد بیان شرط ظهور حضرت نیستند، بلکه صرفا اخباری از احوال و اوضاع در آن زمان هستند؛ چراکه شرط برای مشروط، نقش فاعل و موجود را دارد؛ به این معنا که تحقق مشروط به تحقق شرط منوط میباشد؛ اما با مراجعه به روایات مهدویت روشن میشود که در هیچ روایتی فراگیری ظلم و ستم از شرایط ظهور امام عصر ذکر نشده است.
ثانیاً: فراگیری ظلم از علائم حتمی ظهور نیست. در این زمینه گفتنی است که علائم ظهور حضرت مهدی به دو دسته حتمی و غیر حتمی تقسیم میشوند. در هیچ یک از روایاتی که علائم حتمی ظهور امام زمان4 را شمردهاند، به فراگیری ظلم اشارهای نشده است؛ به این معنا که فراگیری ظلم علامتی از علائم ظهور عنوان نشده و فراگیری ظلم، صرفاً بیان رویکردهایی است که لاجرم در آخرالزمان ملاحظه میشوند.
۲۹
ثالثا:همانگونه که رهبر معظم انقلاب آیه الله خامنه ای مدظله فرمودند:((در تمامی مواردی که این روایت از زبان معصوم صادر شده است عبارت «کما ملئت» گفته شده است. حرف «کاف» در ادبیات زبان عرب یا برای تشبیه به کار میرود و یا برای مقابله. با توجه به این کاربرد یعنی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه، دنیا را از عدل و داد پر میکند همچنان که از ظلم و ستم پر شده بود یا حضرت دنیا را سرشار از عدالت میکند در مقابل آنکه دنیا مملو از جور و ستم شده بود. با دقت در این معانی درمییابیم که سخنی از زمان گسترش ظلم و آمدن عدالت بعد از گسترش ستم به میان نیامده است، بلکه سخن از مقابله یا تشبیه است. به عبارت دیگر «یعنی پر کردن دنیا از عدل و داد به وسیله حضرت مهدی، بعد از آن نیست که دنیا پر از ظلم و جور شده باشد.
نه، بلکه همانطوری که در طول تاریخ بارها، نه یکبار نه در یک زمان، در زمانهای گوناگون دنیا پر بود از ظلم و جور؛ در دوران فراعنه، در دوران حکومتهای طاغوتی، در دوران سلطنتهای ظالم که همه دنیا زیر فشار ظلم و در سایه ابر تاریک جور و عدوان پوشیده شده بود و سیاه بود، و هیچجا نوری وجود نداشت که نشانه عدالت و آزادی باشد، یک چنین روزی را همچنان که دنیا دیده، یک روزی را هم خواهد دید که سرتاسر آفاق این عالم پهناور یک جا نباشد که نور عدل در آن نباشد، یک جا نباشد که ظلم در آنجا حکومت داشته باشد. یک جا نباشد که انسانها از فشار، از ظلم، از تبعیضها رنج ببرند. یعنی این وضعی که امروز در دنیا اغلبیت دارد و یقینا یک روز در دنیا عمومیت داشته، این تبدیل خواهد شد به عمومیت عدل: انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۴۶))
همچنان که امام امت در سال آخر عمر شریفشان در منشور روحانیت فرموده بودند: «دیروز، مقدسنماهاى بیشعور میگفتند: دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است. امروز میگویند: مسئولین نظام، کمونیست شدهاند. تا دیروز مشروبفروشى و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان را براى ظهور امام زمان- أرواحنا فداه- مفید و راهگشا میدانستند. امروز این که در گوشهاى خلاف شرعى- که هرگز خواست مسئولین نیست- رخ میدهد، فریاد «و اسلاما» سرمیدهند! دیروز حجّتیهایها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات، تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند؛ امروز، انقلابیتر از انقلابیون شدهاند.(صحیفه امام خمینی ج۲۱ ص ۲۷۸)
میبینید که «با آن تحریف یک کلمه و تبدیل «کما ملئت» به «بعد ما ملئت»، این راه برای تحریف باز شده بود. کسانی خیال میکردند که اگر ما، (دنیا را) یک قسمتی از دنیا را از نور عدل روشن بکنیم، ظهور امام زمان به تأخیر افتاده.: بیانات آیه الله خامنه ای در تاریخ ۱۳۶۳/۲/۲۷))
18.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺رونمایی از جدیدترین قاره جهان در معلی
🌺اجرای سرود زیبای شاهرودیها در حسینیه معلی امشب
🔴🔵 خاک مالی
🌕 نقل میکنند که شاه عباس وقتی میدان نقش جهان را میساخت، دم دمای غروب خودش میرفت و مزد کارگران را میداد.
کارگران هم برای دیدن شاه و هم برای گرفتن پول صف میکشیدند و خوشحال و قبراق مدتها در صف میماندند تا از دست شاه پول بگیرند.
در این میان عدهای بودند که کار نکرده بودند و روی خاک غلت میزدند و لباسهای خود را خاکی میکردند و در صف میایستادند تا بدون زحمت کشیدن حقوق دریافت کنند. وقتی نوبت به آنان میرسید، سر کارگرانِ عصبانی که کار نکردههای رند را خوب میشناختند، به پادشاه ندا میدادند و کارگران خاکمالیشده را با فحش و بد و بیراه بیرون میانداختند أمّا شاه عباس آنها را صدا میزد و به آنها نیز دستمزد میداد و میگفت:
من پادشاهم و در شأن من نیست که اینان را ناامید برگردانم!
🌹یا صاحب الزمان!
مدتهاست در بساط شما خودمان را خاکمالی کردهایم!
گاهی در نیمهی شعبان،
گاهی جمعهها،
گاهی در زیارت
و گاهی در قنوت نماز، دعایتان کردهایم!
میدانیم این کارها کار نیست و خودمان میدانیم کاری نکردهایم ولی خوب یاد گرفتهایم خودمان را خاک مالی کنیم و در صف، منتظر بمانیم تا دستمزد دریافت کنیم.
ای پادشاه مُلک وجود!
این دستهای نیازمند،
این چشمهای منتظر
این نگاههای پرتوقع،
گدای یک نگاه شمایند! یک نگاه!
از همان نگاههای لطف آمیز که به کارکردههای با إخلاصتان روامیدارید.
اللهم عجل لولیک الفرج
تولد مهدی صاحب زمان علیه السلام بابای مهربانیها
بر همگی مبارک
هدایت شده از خبرنامه طلاب دامغانی
تالیفات طلاب و فضلای دامغانی
4⃣7⃣6⃣
کتاب آقا سیدرضا (روایت راویان درباره شهید سید رضاشمسی پور)
💥💥💥💥💥💥💥💥💥
نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین رضا خراسانی نژاد
قطع کتاب: رقعی
سال نشر: 1403
تعداد صفحات: ۲۲۴ صفحه
ناشر: ستارگان پرفروغ دامغان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
این کتاب «روایت محور» بوده و ۴۳ روایت از راویان در آن آمده که هرکدام به بیان بخشی از ابعاد زندگی و خاطرات شهید سیدرضا شمسیپور پرداخته اند.
کتاب «آقا سید رضا » اشاره به شهادت این شهید عزیز دارد که در روز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۱ش در منطقه خرمشهر مورد اصابت ترکش خصم زبون قرار گرفت و با پیکری خونین نغمه شهادت را آواز کرد و بال در بال ملائک به جمع ملکوتیان پیوست.
پیکر مطهرش در دامغان که به نور ملائک مستقبل روشن شده بود تشییع و روحش در فردوس اعلی میهمان فرشتگان و تنش در گلزار شهدای فردوس رضای دامغان به یادگار ماند.
https://eitaa.com/khabarnamehtollabdamghani
هدایت شده از خبرنامه طلاب دامغانی
«روحانی مجاهد؛ از زندانهای ستم تا جبهه های ایثار»
در آسمان حماسه و ایمان، ستاره ای می درخشد به نام حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده؛ روحانیِ آزاده ای که عمرش را وقف جهاد در راه خدا و خدمت به خلق نمود.
هدایت شده از خبرنامه طلاب دامغانی
«روحانی مجاهد؛ از زندانهای ستم تا جبهه های ایثار»
در آسمان حماسه و ایمان، ستاره ای می درخشد به نام حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده؛ روحانیِ آزاده ای که عمرش را وقف جهاد در راه خدا و خدمت به خلق نمود. او که در سال ۱۳۲۷ش در دامغان چشم به جهان گشود، از همان جوانی، عزمش را برای مبارزه با ظلم و بیداری دل ها جزم کرد. تحصیل در حوزه علمیه قم، در مدرسه حقانی و در جوار حرم بانوی دو عالم، حضرت معصومه(س)، جرقه های آگاهی و مسئولیت پذیری را در وجودش فروزان تر ساخت.
از سال ۱۳۵۲ش، صدای رسایش علیه ستمِ خاندان پهلوی در شهرهای مختلف ایران طنین انداز شد. چهار بار دستگیری، ۲۸ ماه زندان و شکنجه های ساواک، نه تنها اراده اش را نشکست، که بر شعله های عشقش به آزادی و عدالت افزود. از زندان سمنان تا سیاه چاله ای اصفهان، مشهد و کمیته مشترک تهران، هر سلول، گواهی شد بر استواری ایمان مردی که زنجیرها را پاره کرد تا ندای حق را به گوش مردم برساند.
با پیروزی انقلاب اسلامی، این مجاهد خستگی ناپذیر، پرچمدار خدمت شد. از فرماندهی کمیته انقلاب در گنبد و مهار فتنه ضد انقلاب، تا سازماندهی حزب جمهوری اسلامی در لرستان با مأموریتی از سوی شهید بهشتی؛ او در هر نقش، نقشی از ایثار و تدبیر را به نمایش گذاشت.
جبهه های جنگ تحمیلی، عرصه دیگری از فداکاری های او بود. از عملیات های فتح المبین و بیت المقدس تا والفجرهای ماندگار، ۴۲ ماه حضور مستمر در قلب آتش، مجروحیت در والفجر۴ و ۳۰ درصد جانبازی، تنها بخشی از کارنامه درخشان این رزمنده-روحانی است. حتی پس از قطعنامه، ۲۶ ماه دیگر در مناطق غرب کشور ماند و جمعاً ۶۹ ماه از عمرش را به جبهه ها پیوند زد. او که گاه با موتور تلر، مجروحان را نجات میداد و گاه به عنوان راننده کمپرسی، خاکریز ایمان را استوار میکرد، نشان داد که «روحانیت مجاهد» چگونه در سخت ترین شرایط، قدردان خون شهداست.
امروز نیز، اذان گفتن های مسجد امام حسن مجتبی(ع) و نماز صبح مسجد قدس دامغان، یادگار سالها امامت جماعت اوست. مردی که ۱۵ سال، صبح های شهر را با نور ایمان روشن کرد و هنوز هم در سنگر منبر و محراب، به رسالت تبلیغ دین پایبند است.
حتی زمین های آبا و اجدادی اش در زینبیه دامغان را فروخت تا سهمی در تقویت جبهه مقاومت داشته باشد. اینجاست که فرزند فتح الله، معنای واقعی «انقلاب همیشگی» را به دو پسر روحانی اش و به همه ما می آموزد: «زندگی وقف خدا، میراثی است که هرگز نخواهد مُرد.»
حجت الاسلام مهدی زاده، امروز نهال های استقامتی را آبیاری می کند که روزی با خون دل، در خاک وطن کاشته است. او نماد زندهای است از پیوند «عمامه و خاکریز»، «منبر و جبهه»، «حکمت و حماسه».
سلام بر او که آزادگی را معنا کرد؛
از زندان های ستم تا اوج ایثار!