eitaa logo
، اشعارمجنون کرمانشاهی(حاج آرمین غلامی)
626 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
934 فایل
اشعار ناب آیینی اثرشاعر ومداح اهل بیت (ع)حاج آرمین غلامی متخلص به (مجنون کرمانشاهی) شاعر۱۱/کتاب شعرآیینی،عاشقانه(فارسی،کردی)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵طلب باران از خدا در سیره 🔹امام علی (علیه‌السلام) در خطبه‌ای که در آن از خدا طلب باران می‌کند؛ 🔻چنین می‌فرماید: «... وَانْشُرْ عَلَيْنَا رَحْمَتَكَ بِالسَّحَابِ الْمُنْبَعِقِ، وَالرَّبِيعِ الْمُغْدِقِ، وَالنَّبَاتِ الْمُونِقِ، سَحّاً وَابِلا، تُحْيِي بِهِ مَا قَدْ مَاتَ، وَتَرُدُّ بِهِ مَا قَدْ فَات ...؛ 🔸خدایا! رحمت خود را با ابر پرباران و بهار پر آب و گیاهان خوش منظر شاداب بر ما نازل فرما، بارانی درشت قطره بر ما فرو فرست که مردگان را زنده و آن‌چه از دست ما رفته به ما بازگرداند» 📚نهج البلاغه، ص۱۰۸، خطبه ۱۱۵، 🧐چرا امیرالمؤمنین در در خواست باران یاد قیامت می کند؟ ✅امام علی (علیه‌السلام) در این خطبه، علاوه بر طلب باران پر رحمت از درگاه حق، نظام طبیعت و دگرگونی نباتات را در خلال این گفت‌وگو به خوبی بیان فرموده است. طبیعتی که بعد از مردن با نمایان شدن فصل رویش، کالبدی دوباره و به روح زندگی، طراوت می‌بخشد. 💫 سخن خداوند متعال ❇️آن‌جا که می‌فرماید: «و انزلنا من السماء ماء فانبتنا فیها من کل زوج کریم؛ و از آسمان آبی فرو فرستادیم و در آن «زمین» از هر نوع (گیاه) نیکویی رویاندیم» 📚لقمان/سوره۳۱، آیه۱۰. «» ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ کانال عاشقان‌امیرالمومنین علی‌(علیه السلام)👇 زیاد‌بگویید🤲 😊 نماز شب بخونید⏰فیض اعظم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فضائل ناب و اختصاصی امیرالمومنین پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند: علی علیه السلام، در آسمان هفتم به خورشید روز در زمین، و در آسمان دنیا به ماهِ شب در زمین شباهت دارد؛ خداوند جزئی از فضیلت را به علی علیه السلام، عطا فرموده که اگر بر همه زمینیان تقسیم می‌شد، همه را در بر می‌گرفت. خداوند آن قدر به وی فهم مرحمت فرموده که اگر به کل ساکنان روی زمین داده می‌شد، همه را کفایت می‌کرد! قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: عَلِیٌّ فِی السَّمَاءِ السَّابِعَةِ کَالشَّمْسِ بِالنَّهَارِ فِی الْأَرْضِ وَ فِی السَّمَاءِ الدُّنْیَا کَالْقَمَرِ بِاللَّیْلِ فِی الْأَرْضِ أَعْطَی اللَّهُ عَلِیّاً مِنَ الْفَضْلِ جُزْءاً لَوْ قُسِمَ عَلَی أَهْلِ الْأَرْضِ لَوَسِعَهُمْ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مِنَ الْفَهْمِ لَوْ قُسِمَ عَلَی أَهْلِ الْأَرْضِ لَوَسِعَهُمْ. 📗کتاب سُليم، ج ۲، ص ۹۵۹ 📗الأمالی (للصدوق)، ج ۱، ص ۸ 📗مدینة معاجز، ج ۲، ص ۳۵۲ اوخواهدآمد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• {🌹اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفࢪَج🌹} ❤️اَللّهمَّ اجعَل عَواقِبَ اُمورِنا خَیراً❤️ به گروه یاوران ومحبین حضرت ولیعصرعج بپیوندید. 👇👇👇👇👇
🔴توصیه‌های مهم استاد غلامرضا سازگار به مداحان و شاعران اهل بیت(ع): 🔹بی‌استادی، بی‌سوادی و بی‌تقوایی؛ سه آسیب مهم در عرصه مداحی 🔹هدف از محافل دینی، خدمت بهتر به اهل‌بیت(ع) است 🔹مداحان باید شعر و مقتل صحیح بخوانند 🔹مداح خوب باید جوری مداحی کند که هم امام حسین (ع) بپسندد و هم مردم راضی باشند 🔹در دستگاه امام حسین (ع) نباید نگاه مادی داشت استادحاج_غلامرضاسازگار
▪️واحد سنگين..آموزش مداحی بعد از مظلوم کشيدن، مداح بايد سريع و بدون وقفه شعري را با لحن حماسي تر از قبل بخواند. خصوصيات واحد سنگين به شرح زير است: ضرب: فاصله هر ضرب در واحد سنگين معمولا دو برابر ضرب تك است. و مهمترين مشخصه آن حالت تكيه و استحكامي است كه در حركات دست هنگام سينه زدن وجود دارد و گويا دست در هر حركت در ضرب يك مكث كوتاهي دارد. حالت مستمع هنگام سينه زدن: در واحد سنگين مستمع ايستاده به سينه مي زند و دست در هر ضرب ابتدا پايين سپس بالا و نهايتاً به سينه مي خورد. محتوا: محتواي واحد سنگين معمولا اشعاري حماسي مي باشد و نهايتا به شعر معروف «بر مشامم مي رسد هر لحظه بوي كربلا» ختم مي شود. جواب: واحد سنگين معمولا جواب ندارد ؛ اما در شعر آخر «بر مشامم...» جواب "حسين جانم" تكرار مي شود و قابل ذكراست كه اخيراً وقتي مداح شعر«برمشامم...» را مي خواند در هر ضرب، مستمع هم با لحني حماسي نام دلرباي "حسين" را تكرار مي نمايد كه به شور مجلس مي افزايد . نکات حائز اهميت در واحد سنگين: با توجه به حماسه و شور و هيجاني كه در واحد سنگين وجود دارد به مستمع فشار بيشتري نسبت به بخشهاي ديگر سينه زني وارد مي شود ولذا بهتر است ـ همان طور كه معمول است ـ مستمع هنگام جواب دادن سينه نزند تا استراحتي نموده باشد. با توجه به نكته مذكور قبل، واحد سنگين را طولاني نكنيم. ▪️ذکر دودمه «دو دمه» نوحه اي است دو بندي که بعد از واحد سنگين و يا حرکت دسته جات سينه زني در مراسماتي چون شام غريبان، مورد استفادة زيادي دارد. شيوة خواندن دودمه به اين شکل است که ابتدا سينه زنها به دو گروه مجزا تقسيم شده؛ دسته اول، بند اول را ميخواند و دسته دوم فقط سينه ميزند سپس دستة دوم، بند دوم را خوانده و دسته اول به سينه مي زند. نمونه: اي اهل حرم مير و علمدار نيامد علمدار نيامد سقاي حسين سيد و سالار نيامد علمدار نيامد خصوصيات ذكر دودمه به شرح زير است: ضرب: ضرب ذكر دودمه همان ضرب سينه زني است كه پس از چند بار تكرار كردن ، کم کم تند و به شور تبديل ميشود. حالت مستمع هنگام سينه زدن: هر گروه هنگام خواندن دم، ساكن ايستاده ، دور هم حلقه زده و با دو دست به سينه مي زنند و پس از پايان ذكر ، وقتيكه گروه دوم دارد دم خود را مي خواند به حرکت و طواف کردن در مجلس پرداخته ، و با يك دست به سينه مي زنند. محتوا: محتواي ذكر دودمه معمولا مانند محتواي نوحه، مرثيه مي باشد. سبك: معمولا دو دمه در دستگاه چهارگاه اجرا می شود. نکات حائز اهميت در ذكر دودمه: هرمصراع شعر ذكر دودمه دوبار تكرار مي شود. در پايان ذكر دودمه دو گروه به هم مي پيوندند تا مجلس آماده شور شود. كوتاه وبلندي متن ذكر دودمه با توجه به زمان و مستمع تعيين مي شود اگر زمان كافي و مستمع هيأتي است ؛ مي توان از متون طولاني تر استفاده كرد و الا در صورت محدود بودن زمان و يا هيأتي نبودن مستمع بايستي از متون كوتاه و معروف و آسان استفاده كنيم. پرده صداي خواندن ذكر دو دمه بايد متوسط باشد چراكه اگر بالا باشد مستمع توان همراهي ندارد و اگر پايين باشد آن شور و هيجان و تأثيري كه بايد ايجاد نمي شود. در ذكر دودمه هر گروه بايستي يك مياندار گرداننده ، كه ذكر و ضرب را هماهنگ مي كند ، وجود داشته باشد و سينه زنهاي فعال هيأت، بين دو گروه، توسط اين مياندار، در ابتداي دم دادنِ ذكر، تقسيم شوند و الا مجلس به نظم و شوري كه بايد نمي رسد. خوب است هنگامي كه گروه ها مشغول جواب دادن ذكر دودمه هستند مداح هم در همان سبك ذكر دودمه، اذكاري را نجوا كند تا هم روح معنوي بهتري در مجلس حاكم شود و هم مجلس از جانب مداح مسكوت نماند. البته لازم به ذكر است كه حجم صداي مداح در اين نجواها نبايد زياد باشد به طوري كه صداي جواب مستمع را در خود محو كند شور در سه عنوان مشترك است : الف)ضرب شور: تندترين حالت ضرب است كه بين دو ضرب آن ضرب ديگري نمي توان قرار داد. ب) ذكر شور : نام پاك معصومين (عليهم السلام) كه در پايان سبك شور توسط مداح و مستمع بدون وقفه و پشت سر هم تكرار مي شود.مانند؛ حسين حسين، ابالفضل،و... ج) سبك شور: سبكهاي سينه زني كه در انتهاي سينه زني ها با ضرب شور خوانده مي شوند و منظور ما از شور در محافل سينه زني همين سبك شور است كه به نوعي دو عنوان ديگر را در دل خود دارد. همان گونه که از كلمه «شور» برداشت مي شود، نوعي سينه زني ، همراه با شور و هيجان و التهاب زياد است که ناشي از ريتم تند و جانسوز بودن آن ميباشد. اين گونه عزاداري معمولاً مناسب هرگونه مجلسي اعم از بزرگ، کوچک، هفتگي، دعا و زيارت و... ميباشد. و چون احتياج آن چناني به مياندار، صف آرايي کردن و ... ندارد، هر کس ميتواند در آن شرکت نمايد. به همين دليل جايگاه بيشتري در مراسمات پيدا كرده است. آموزش_مداحی
هنر‌منده‌قَمَر تنومنده‌قَمَر..
⭕️خلقت نبی و علی هزار سال قبل آدم ابوالبشر سلسله احادیث با موضوع: شماره۱ قال رسول الله: کنت أنا و علیّ نوراً بین یدی اللّه عزّ و جلّ، یسبّح اللّه ذلک النور و یقدّسه، قبل أن یُخلق آدم بألف عام، فلَمّا خلق اللّه آدم رکّب ذلک النور فی صلبه، فلم یزل فی شیء واحدٍ حتّی افترقنا فی صلب عبد المطّلب، ففیَّ النبوّة و فی علیّ الخلافة؛ ترجمه: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: من و علی(ع) هزار سال قبل از خلقت آدم(ع) نوری در بین دستان خداوند (در اختیار خداوند عزّ و جلّ) بودیم، نور خداوند را تسبیح می کرد (ما خداوند را تسبیح می گفتیم) و خداوند را تقدیس می کرد. پس وقتی خداوند آدم را آفرید این نور را در صلب آدم قرار داد و این نور جایی زائل نشد تا اینکه در صلب عبدالمطلب جدا شدیم (من و علی)، و در من نبوّت بود و در علی خلافت. 📜 سنّی: فضائل الصحابه لابن حنبل: ج۲ ص۶۶۲ 📜 شیعی: نفخات الازهار لالحسینی المیلانی: ج۱ ص۹۸ پ.ن۱: اسناد مختصر ذکر شده علاقه مندان به تحقیق بیشتر می توانند به منابع دیگر مراجعه کنند. پ.ن۲: ذیل آیه ۱۵ و ۵۵ سوره مائده (که در سلسله و خواهد آمد) مفسرین سنی و شیعی با نقل حدیث نور به بیان فضائل امیرالمومنین پرداخته اند. پ.ن۳: احادیث نور یک کلام دارند با مضامین مختلف که مضامین دیگر نیز ارائه داده خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تکلیف من درعناوین مداح (دعوت شونده) و بانی (دعوت کننده) چیست؟ 👇 در جایگاه مداح باید بدون هیچگونه چشم داشتی و با تمام وجودم برای حضرت ارباب نفس بزنم و خدا را شاکر باشم که بخشی از نوکری در دستگاه سیدالشهدا علیه السلام به من واگذار شده است و با این یقین که تمام ذرات عالم به اشاره ی حضرت ارباب جابجا میشود از بانیان جلسات توقع کوچکترین مساعدتی در جهت رفع مشکلات مادی خود نداشته باشم. به قول حافظ : تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن که خواجه خود روش بنده پروری داند و تکلیف من در جایگاه بانی جلسات این است که به سیره ی اهل بیت علیهم السلام در مواجههٔ با ذاکران بنگرم و با ایشان رفتار کریمانه ای داشته باشم البته در حد توان خودم و نه بیشتر ، که فلسفه ی رفتار کریمانه ی اهل بیت علیهم السلام با ذاکران پویایی همیشگی و گرمای بازار سیدالشهدا ست. و نیز یقین کنم تکریم ذاکران اباعبدالله ع تکریم خود آن حضرت است. و این را بدانم خالصانه ترین پولی که در جلسات سیدالشهدا علیه السلام هزینه می کنم همان است که دور از چشم همه به ذاکران پرداخت می کنم. هزینه های دیگر را همه می بینند و ممکن است ممزوج به ناخالصی شود ولی این را هیچ کس متوجه نمی‌شود جز بانی و ذاکر و حضرت ارباب علیه السلام. و باز تاکید می کنم تکلیف ذاکر فقط نوکری بدون کوچکترین توقع مادی است. ✍ مجنون کرمانشاهی
متن کاربردی درجلسات مداحی 🌹🌹🌹🌹 معجزات صلوات... 💎وَ إِذْ نَجَّيْناكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ وَ في ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظيمٌ 🔹️و [نيز به ياد آوريد] آن زمان كه شما را از چنگال فرعونيان رهايى بخشيديم؛ كه همواره شما را به بدترين صورت آزار مى‌دادند: پسران شما را سرمى‌بريدند و زنان شما را [براى كنيزى] زنده نگه‌مى‌داشتند. و در اينها آزمايش بزرگى از طرف پروردگارتان بود. سوره بقره آیه ۴۹ 🔹️💎🔹️ 💎امام عسکری(علیه السلام ) : از جمله عذاب‌های سخت بنی‌اسرائیل این بود که فرعون، آنان را به ساخت وساز با گل مجبور می‌کرده و چون فرعون می‌ترسید که آن‌ها از کارکردن بگریزند، فرمان داده‌بود تا آنان را غل و زنجیر کنند؛ آنها در چنین حالتی خشت‌ها را از پله‌ها به طبقات بالا می‌بردند؛ گاه می‌شد یکی از آن‌ها سقوط می‌کرد و جان می‌سپرد و یا زمین‌گیر می‌شد امّا فرعونیان به آنان اعتنا نمی‌کردند. تا اینکه خداوند متعال به موسی وحی کرد: به آن‌ها بگو هر کاری را با فرستادن بر محمّد(صلی‌الله علیه و آله ) و خاندان پاکش آغاز کنند تا آن کار بر ایشان سبک گردد. و نیز موسی به هرکسی‌که فراموش کرده‌بود بر محمّد(صلی‌الله علیه ) و آل او بفرستد و در نتیجه افتاده و زمین‌گیر شده‌بود، امر کرد که اگر خودش می‌تواند سخن بگوید، بر محمّد(صلی‌الله علیه و آله ) و آل او(علیه السلام ) بفرستد و اگر توانایی آن را ندارد، فرد دیگری به نیابت او فرستد و او با ایستادن یا حرکت دست، آن بر محمّد(صلی‌الله علیه و آله ) و آلش(علیه السلام ) را تأیید کند؛ آنها چنین کردند و سپس سالم شدند. 📘تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۴۲
🌼 بر امت عاشق و مقاوم صلوات 🍃 بر منتظر حضرت قائم صلوات 🌼 با مشت گره کرده خویش میگوییم 🍃 بر شور مجاهد فلسطین صلوات
🍃🍃🍃🍃🍃🌸🍃 🔆استغفار طلحه! 🌳رفاعه گوید: ما در جنگ جمل با امیرالمؤمنین علیه‌السلام بودیم. حضرت کسی را به دنبال طلحه بن عبیدالله فرستاد و خواستار ملاقات با او شد. طلحه به نزد حضرت آمد. امام علیه‌السلام به او فرمود: 🌳تو را به خدا سوگند می‌دهم آیا از رسول خدا نشنیدی که می‌فرمود: «هر که من مولای اویم پس علی مولای اوست. خدایا دوست بدار هر که علی را دوست دارد و دشمن بدار هر که علی را دشمن می‌دارد؟!» طلحه گفت: آری، [شنیده‌ام.] حضرت فرمود: 🌳پس چرا به جنگ با من برخاسته‌ای؟ تو اوّل کسی بودی که با من بیعت کردی و سپس بیعت را شکستی! درحالی‌که خداوند عزوجل می‌فرماید: «هر کس پیمان‌شکنی کند به زیان خود اقدام نموده است.»* در این هنگام طلحه گفت: استغفرالله و سپس برگشت.(1) 🌳بااینکه طلحه در بسیاری از جنگ‌های پیامبر صلی‌الله علیه و آله شرکت داشت و از اشخاصی بود که در کشتن عثمان نقش مؤثری داشت و نیز اوّل کسی بود که با امام علی علیه‌السلام بیعت کرد و همچنین با وجود این‌که یک دستش شل بود، امّا بعد از این‌که عدالت علی علیه‌السلام را دید، مخالفت کرد و در جنگ جمل علیه امام شرکت کرد و استغفرالله گفت و از میدان جنگ بیرون نرفت. مروان به خاطر خون‌خواهی عثمان، طلحه را که در کنار عایشه ایستاده بود، هدف تیر قرار داد و کشت.2 📚1-تجلی امیر مؤمنان، ص 69؛ الغدیر، ج 2، ص 45 2-به نقل اسد الغابه، ج 3، ص 59 🍃🍃🍃🍃🌸🌸
🔷🔶 👈🏼👈🏼 امام حسن‌عسکری علیه‌السّلام از جد اطهرشان، امام هشتم، علی‌بن‌موسی‌الرضا علیهم‌السلام نقل می‌کند که، ایشان فرمودند: أَفْضَلُ مَا یُقَدِّمُهُ الْعَالِمُ مِنْ مُحِبِّینَا وَمَوَالِینَا أَمَامَهُ لِیَوْمِ فَقْرِهِ وَفَاقَتِهِ وَذُلِّهِ وَمَسْکَنَتِهِ أَنْ یُغِیثَ فِی الدُّنْیَا مِسْکِیناً مِنْ مُحِبِّینَا مِنْ یَدِ نَاصِبٍ عَدُوٍّ لِله وَلِرَسُولِهِ. یَقُومُ مِنْ قَبْرِهِ وَالْمَلَائِکَة صُفُوفٌ مِنْ شَفِیرِ قَبْرِهِ إِلَی مَوْضِعِ مَحَلِّهِ مِنْ جِنَانِ الله فَیَحْمِلُونَهُ عَلَی أَجْنِحَتِهِمْ وَیَقُولُونَ: طُوبَاك طُوبَاك! یَا دَافِعَ الْکِلَابِ عَنِ الْأَبْرَارِ! وَیَا أَیُّهَا الْمُتَعَصِّبُ لِلْأَئِمَّهًِْ الْأَخْیَارِ. 📝 برترین توشه‌ای که شخص عالم دوستدار و پیرو ما اهل‌بیت، برای روز فقر و نیاز و خواری و بی‌چیزی خود (قیامت) ذخیره می‌کند آن است که: در دنیا فرد ضعیف و ناتوانی از محبّان ما را (از جنبه عقیدتی و دینی) از چنگال فرد دشمن خدا و نجات می‌بخشد. و آن، زمانی است که از قبر خویش برمی‌خیزد در حالی که فرشتگان در صفوفی بسیار از کنار قبر او تا جایگاه مقام و مرتبه‌اش در خداوند ایستاده‌اند و او را بر بال‌های خویش می‌بَرَند و به او می‌گویند: خوش آمدی! آفرین بر تو! خوشا به حالت! ای کسی که سگان (دشمنان) را از نیکان دور می‌کردی و ای کسی که نسبت به تعصب می‌ورزیدی. 📚 منابع: ۱. احتجاج، شیخ‌طبرسی، ج۱، ص۱۹، ح۱۷ ۲. بحارالأنوار، علامه‌مجلسی، ج۲، ص۱۱ ۳. تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۱۲، ص۴۴۰ 🔆 کانال
ای کسانی که مرا دوست دارید، و میخواهید قرآن و دین جدّم باقی بماند؛ بروید و فضائل پدرم را "تبلیغ" کنید‌... _اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السلام 📚بیان‌الولایه،ص۱۸۶
مثل طاووس که پرش قسمت کرکس نشود؛ بردن نام قسمت هرکس نشود..!
💠اهمیت مداحی در نگاه معصومان علیهم‌السلام 🔸مداحان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بیان‌کننده و احیاگر مقام، مرام و سیره پیامبر(صلی‌الله علیه وآله) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در جامعه هستند.خواندن اشعار در مدح، منقبت و فضائل پیامبر و اهل‌بیت آن حضرت، سبب ترویج فرهنگ ناب نبوی و سیره پاک علوی در بین انسان‌هاست. 🔹مداحی در نگاه پیشوایان معصوم (علیهم‌السلام) اهمیت فراوانی داشته‌است. بر اساس فرمایش پیامبر(صلی‌الله علیه وآله) زبان شعر -که عنصر اصلی مداحی است- در برابر دشمنان اسلام، حکم تیرباران دشمن را دارد. ❇️إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌ بِسَیفِهِ و لِسانِهِ ، و الذی نَفسی بیدِهِ لَکأنّما یَنضِحُونَهم بِالنَّبلِ «همانا مؤمن با شمشیر و زبان خود جهاد می‌کند، قسم به آنکه جانم در دست قدرت اوست شاعران -باایمان- با شعر خود به دشمن تیراندازی می‌کنند». (طبرسی، مجمع‌البیان، جلد ۷، صفحه ۳۲۶). 📚برگرفته از کتاب نقش مداحان در گسترش معارف دینی، |↲گلواژه‌هاے اهل‌بیت (ع) نشر اشعار بروز ─‌═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌༅༅༅࿇༅༅ ❃༅࿇༅❃ ༅༅࿇༅༅༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌─‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله القاصم الجبّارین درغزه،امال یهودی تاروماراست اینجافلسطین ،مسجدالاقصای یاراست اینجافلسطین است این آغاز راه است این سرزمین برمسلمینش قبلگاه است از خاوران پرسیده ام احوال این ماه گفتا که اشغال است در دستان گمراه اینجا زمین خواری به دست صهیونیسم است اینجایهودی های صهیون ،چون اتیسم است شعله به کام مسجدالاقصی چومیریخت خاک مرا با خون و بامرداب آمیخت خاک فلسطین ،خانه ی حمّاله هرگز بيت المقدّس آخور گوساله ،هرگز اینجافلسطین است خاک پاک مردان این قبلگاه اولین هرمسلمان دست یهودی از زمینت دور بادا چشم تمام صهیونیسمت،کوربادا . . (مجنون کرمانشاهی) .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا