eitaa logo
مکتب اسلامی
10.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
57 فایل
پیاده سازی نظام توحید در ساختارها ارتباط با ادمین @maktab_admin سایت مکتب اسلامی Rahetamaddon.ir کانال تلگرام https://t.me/maktab_eslami
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 کتاب های توصیه شده مکتب اسلامی برای علمداران، هادیان و خانواده ها 🔸اگر میخواهید با مبانی مکتب اسلامی در ابعاد مختلف آشنا شوید کتب زیر را مطالعه کنید: ▪️طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ▪️انسان 250 ساله ▪️منزلت عقل در هندسه معرفت دینی ▪️صحیفه امام خمینی (جلد 21) ▪️تفسیر سوره حمد (امام خمینی) ▪️زن در آینه جلال و جمال الهی ▪️تپه جاویدی و راز اشلو ▪️گلستان ▪️منتخب میزان الحکمه ▪️نهج‌البلاغه ▪️ترجمه ۴جلدی آقای تبریزیان 🔹با تلاش دوستان این کتب با در خدمت شما عزیزان قرار خواهد گرفت. ▫️برای تهیه کتاب ها با تخفیف ویژه به آیدی زیر مراجعه کنید @msadegh_kooshki Rahetamaddon.ir @maktab_eslami
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨لطفاً به سیستان بلوچستانیا خیانت نکنید! این حرفا رو فقط یه هموطن سیستانی یا بلوچ میتونه با جون و دلش درک کنه. اهالی سیل زده سیستان و بلوچستان بیشتر از کنسرو و پتو، نیاز به اشتغال دارند! اگر میتوانید برای اشتغال زایی مردم سیستان و بلوچستان اقدامی کنید بسم الله... @talabeh_erp @MAKTAB_ESLAMI
🔰بسته سومین نشست راه رسیدن به تمدن اسلامی منتشر شد. 🔸 این بسته شامل: 1⃣ فایل تصویری و صوتی تمام برنامه های نشست 2⃣ گلچینی از تصاویر نشست 3⃣ فیلم مصاحبه با برخی از مهمانان ▫️کاری از واحد رسانه مکتب اسلامی ▪️برای سفارش این بسته به آیدی زیر مراجعه نمایید: @darbast313 @maktab_eslami
🔸 تو هنوز زنده‌ای سردار، این خون توست که در شریان جاری‌ست. ▪️ تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه آمریکا @maktab_eslami
♨️ نیاز اولیه مردم زده بشاگرد (شرق هرمزگان) است. 🔻 شما هم سهیم شوید: 1⃣ واریز کمک‌های نقدی: 6037997464594077 به نام حمید اسماعیل زاده (حتما مبلغ واریزی را به شماره +989355202047 پیامک کنید) 2⃣ اگر ظرفیتی برای تهیه آرد با کمترین قیمت سراغ دارید به شماره بالا اطلاع بدهید. @maktab_eslami
✔️از سوزاندن هاریسون تا سوزاندن وبر🔻 (در فهم مناسبات نهاد دین، نهاد پزشکی و علوم‌انسانی در ایران معاصر) 🔸مهدی سلیمانیه 🔹فردی حوزوی در قم، کتابی از کتاب‌های درسی پزشکی را در اعتراضی نمادین به پزشکی جدید و دفاع از آن‌چه طب سنتی/دینی می‌خواند آتش می‌زند. تصاویرش پخش می‌شوند. موضع‌گیری‌ها و محکومیت‌ها به سرعت آغاز می‌شود: از حوزویان ِ مشغول تحقیق و تدریس در دانشگاه تا حوزویان ِ مشغول تحصیل در حوزه. کار در کوتاه‌ترین زمان به بالاترین سطح حوزه می‌رسد و مدیر حوزه علمیه قم هم به فاصله‌ی چندین ساعت و با شدیدترین لحن، بیانیه‌ی محکومیت صادر می‌کنند. آن‌ها فراتر از مرزهای صنفی روحانیت، با فرد آتش‌زننده حوزوی، مرزبندی می‌کنند. صد البته که این واکنش، واکنشی عقلانی و منطقی و برای اهل دانایی، دلگرم‌کننده است. اما ماجرا از منظر جامعه‌شناسی فقط این نیست.. 🔹بیایید فرض کنیم که کسی چنین کاری را با کتابی از کتاب‌های علوم‌انسانی یا علوم‌اجتماعی متعارف یا هنر انجام داده‌بود. فرض کنیم کتابی مرجع علمی از یکی از جامعه‌شناسان مشهور غربی (مثلاً "اخلاق پروتستانی و روح سرمایه‌داری" ماکس وبر) یا تاریخ هنر گاردنر یا اثر جامعه‌شناسی ایرانی (تشیع علوی، تشیع صفوی علی شریعتی) یا مورخی اروپایی را سوزانده‌بود. به نظرتان میزان و شدت و سرعت محکومیت‌های حوزه و حوزویان چگونه بود؟ آیا واکنش به توهین به ساحت علم، همینقدر شبیه و شدید بود؟ 🔹در جامعه‌شناسی، مفهومی است با عنوان "آزمایش‌های نقض‌کننده". منظور از آزمایش نقض‌کننده، موقعیتی است که در آن، با شکستن هنجارها و باید و نبایدهای یک موقعیت اجتماعی، میزان شدت و قدرت این هنجارها فهمیده می‌شوند. فرض کنیم که در یک چهار راه، در ساعت شلوغی، از چراغ قرمزی عبور کنیم و این عمل را در نقاط مختلف شهر، شهرهای مختلف و کشورهای مختلف انجام دهیم و ببینیم واکنش افراد جامعه به این هنجارشکنی(؟) چیست؟ خود این تفاوت‌ها، داده‌هایی ارزشمند را از این موقعیت‌های متفاوت به ما خواهند داد. 🔹حالا، اگر این موقعیت را به عنوان یک موقعیت ِ "شبه" آزمایش نقض‌کننده تصور کنیم، حدس من این است که سوزاندن مهم‌ترین کتاب‌های علوم‌انسانی و اجتماعی هم چنین واکنشی را در نهاد رسمی حوزه و بسیاری (نه تمام) حوزویان، برنمی‌انگیخت. چرا؟ اگر این فرض و حدس صحیح باشد، آن‌وقت شاید بتوان گزاره‌هایی مانند این‌ها را در تحلیلش به عنوان فرض مطرح کرد: 🔹1- پزشکی در ایران تبدیل به یک "میدان" قوی شده‌است: انباشتی از سرمایه‌های اجتماعی، مالی و اقتصادی و سرمایه‌های نمادین. هرگونه تعرضی به این میدان، بی‌پاسخ نمی‌ماند. حتی دیگرانی که خارج از این میدان و در میدان دیگری چون «دین» قرار دارند نیز این حمله را تحمل نمی‌کنند. 🔹2-در دفاع جانانه‌ی نهاد دین از نهاد پزشکی، باید به مناسبات عینی و روزمره و انضمامی این دو نهاد هم توجه کرد؛ نیازمندی‌های کنشگران میدان دین به نهاد پزشکی و به تبع آن، احساس مثبت و دِین و محبت به پزشکان. معمولاً یکی از نزدیک‌ترین اشخاص به حوزویان رده‌بالا و مراجع، پزشکان معتمد آن‌ها هستند و در تعاملات آنان، تقریباً شیوه‌ای از تعامل افقی و نه از بالا به پایین یا حتی به سمت پذیرش اقتدار پزشک مشاهده می‌شود. 🔹3- تعاملات گسترده نهاد حوزه و نهاد پزشکی: بارها شنیده‌ام و دیده‌ام که چگونه فرزندان ائمه جمعه و روحانیون رده بالا، به صورتی معنادار با پزشکان ازدواج می‌کنند. گونه‌ای تبادل ِ سرمایه‌ها. همین‌طور بارها شنیده و دیده‌ام که چگونه برخی اظهارنظرهای دینی و مواضع سیاسی برخی حوزویان رده‌بالا، با مشاوره یا همفکری یا درخواست‌های رسمی و غیررسمی پزشکان معتمد، شکل گرفته و صادر شده‌است 🔹به عنوان مصداق، در پژوهشی که حدود پنج‌سال قبل روی ابعاد استفتائات پنج نفر از مراجع انجام دادم، یکی از نتایج، پذیرش محسوس اقتدار نهاد پزشکی و واگذاری مشروعیت تصمیم‌گیری در برخی موارد به این نهاد مدرن بود (از تشخیص وجوب روزه گرفتن یا حرام بودن آن به دلایل پزشکی تا موارد متعدد دیگر). 🔹تقریباً هیچکدام از این موارد، در نسبت نهاد حوزه و کنشگران حوزوی با "علم" انسانی و اجتماعی در ایران وجود ندارد. این چنین است که از منظر جامعه‌شناسی، منطق موضع‌گیری شدید و سریع نهاد حوزه و طیف گسترده‌ای از حوزویان به کتاب‌سوزی پزشکی فهم می‌شود؛ به همین دلیل است که سوزاندن کتاب «علمی» ماکس وبر و شریعتی و گاردنر، بیانیه‌ی سریع و شدید حوزه علمیه را در پی نخواهد داشت. مسأله «فقط» دفاع از علم نیست. @maktab_eslami
🔻 امام جمعه بشاگرد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس: پس از بارندگی‌های اخیر وضعیت راه‌های بشاگرد دوباره به حالت اول بازگشت و تمام روستاهایی که راه مواصلاتی آنها از جگین عبور می‌کند دوباره راه ارتباطی زمینی با مرکز شهرستان ندارند. وی با بیان اینکه به‌دلیل انسداد 17 روزه جاده‌ها، مردم شده و بسته‌های مختصر اضطراری ٧٢ ساعته جوابگو نیست، افزود: مسؤولان با ارسال اقلام اولویت‌دار از قبیل آرد، برنج، روغن و.... به داد مردم برسند. ▪️ توضیحات بیشتر امام جمعه بشاگرد در مورد وضعیت فعلی: http://fna.ir/devtz6 شما هم سهیم شوید: @azpavaraqi @maktab_eslami
🖼 مسابقه بزرگ نقاشی انتقام سخت ♨️ به مناسب ایام الله شهادت سردار قاسم سلیمانی و دهه فجر 📆 شنبه 12 بهمن، ساعت 9 صبح 🔸 ویژه نونهالان 5 تا 7 سال 🔺 #مدادرنگی همراه بیاورید. ♨️ همراه با برنامه #ویژه برای #مادران 📌 سبزوار، چهارراه فرودگاه، انتهای خوشبین 9، حسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام مجموعه فرهنگی بصائر پایگاه بسیج شهید جوان @maktab_eslami
🔸 ما از #مذاکره هم ابائی نداریم؛ البتّه نه با آمریکا، با دیگران؛ امّا نه از موضع ضعف، از موضع قوّت، از موضع قدرت. #امام_خامنه_ای 27 دی ماه 98 🔺 زمان زیادی از این سخن رهبری نگذشته است که حرف از #مذاکره دوباره به میان می‌آید، مذاکره با تروریست‌های فرودگاه بغداد. ❓ #بیانیه و #واکنش سریع نسبت به این اقدام شرم آور لازم نیست؟ 🔰 امیرالمومنین علیه السلام: مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ اِنْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ . کسی که هنگام نصرت ولی خواب باشد، با لگد دشمن از خواب بیدار می شود. #حوزه_انقلابی @maktab_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید امام خمینی رحمة الله علیه: 🔴 هر امری را که غرب برای ما بیاورد یک امر استعماری است... شما گمان نکنید که از غرب برای ما تحفه ای می‌آورند که ما را مترقی کنند، ترقی به ما بدهند. غرب تا ما را در سطح پایین نگه ندارد، نمی‌تواند از ما استفاده کند. @maktab_eslami