eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
255 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
418 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
نقدی بر استناد جناب استاد شهیدی به خاطراتی مخدوش پیرامون اندیشه سیاسی امام خمینی [صفحه 2 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 6. جناب آقای شهیدی ادعا کرده که این مطلب مذکور مربوط به «قبل از تصدی مرجعیت امام» بوده است این در حالی است که آقای منتظری هیچ تاریخ معین یا حتی مجملی را برای این نقل ذکر نکرده است و مجهول بودن تاریخ این روایت وجه دیگری برای ضعف آن محسوب می‌شود مگر آن‌که جناب ایشان منبع دیگری غیر از خاطرات آقای منتظری داشته باشند که طبیعتا باید آن را با مشخصات بیش‌تر مطرح کنند. 7. در مطلب مورد نقد ادعا شده بود که امام پیش از تصدی مرجعیت اعتقادی به تشکیل حکومت اسلامی نداشتند. آقای منتظری نیز پس از ذکر ادعای خود گفته: «این بود اظهارات ایشان در آن وقت، و اشاره‌ای هم به ولایت فقیه نکردند. بعدا که ایشان به نجف رفتند...ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی بحث کردند.»(بخشی از خاطرات منتظری، ج1، ص199) طبق این بخش از ادعای آقای منتظری که مورد استفاده مدرس نامبرده قرار گرفته؛ امام خمینی قدس سره الشریف تا زمان حضور در نجف و آغاز درس‌های ولایت‌فقیه در سال 1348، هیچ بحثی از ولایت فقیه و حکومت اسلامی مطرح نکردند. اما جناب آقای شهیدی ادعا کرد که عدم اعتقاد امام به حکومت اسلامی تا پیش از تصدی مرجعیت توسط ایشان بود. در این زمینه چند نکته قابل ذکر است: الف. علت عدول جناب شهیدی از این ادعای آقای منتظری چیست؟ آیا جناب ایشان نیز این بخش از خاطرات آقای منتظری را مخدوش می‌داند؟ اساساً آیا می‌توان در این نقل آقای منتظری به این نحو تصرف کرد؟ آقای منتظری ادعا کرده که امام تا سال 1348 هیچ حرفی از ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی نزد. آیا می‌توانیم همین ادعا را منبع قرار بدهیم و در عین حال در آن تصرف کنیم و بگوییم امام تا پیش از تصدی مرجعیت (مثلا تا سال 1341-1340) اعتقادی به حکومت اسلامی نداشت؟! ب. آقای منتظری ادعا کرد که «امام... در آن وقت... اشاره‌ای هم به ولایت فقیه نکردند. بعدا که ایشان به نجف رفتند...ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی بحث کردند.» این در حالی است که طبق تقریرات آقای منتظری از درس اصول امام، ایشان روایت مقبوله عمر بن حنظله را اثبات‌کننده ولایت فقیه می‌دانستند: «فليرضوا به حكما، فإنّي قد جعلته عليكم حاكما» فإنّ تعدية الحاكم ب- «على» تدلّ على الحكومة المطلقة، إذ لا استعلاء للقاضي فكأنّه عليه السلام قال: فليرضوا به قاضيا فإنّه حاكم مطلق من قبلي و الحاكم أحد شئونه القضاء...»(محاضرات فی الاصول، ص431) گفتنی است آقای منتظری در انتهای کتاب، تاریخ اتمام را 18شعبان1370 (معادل 3خرداد1330) عنوان می‌کند. بنابراین، حتی بر اساس مکتوبات آقای منتظری، مرحوم امام در سال 1330 یا پیش از آن به ولایت‌فقیه اعتقاد داشتند و این اعتقاد تلازم قطعی و قهری با پذیرش جواز تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت دارد. اثبات ولایت‌فقیه در تقریرات اصولی سایر شاگردان امام نیز قابل مطالعه است. به‌عنوان نمونه ر.ک: تهذیب الاصول، ج3، ص590. تاریخ اتمام طبق این تقریر 15شعبان1330 ذکر شده است. ادامه مطلب در صفحه بعد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13507 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
نقدی بر استناد جناب استاد شهیدی به خاطراتی مخدوش پیرامون اندیشه سیاسی امام خمینی [صفحه 3 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ج. آقای منتظری ادعا کرده که امام در نفی امکان تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت فرمودند: «مذهب تشیع این است که امام باید معصوم و منصوب باشد. در زمان غیبت تقصیر خود مردم است که امام غایب است.»(بخشی از خاطرات منتظری، ج1، ص199) این در حالی است که امام خمینی قدس سره الشریف این شبهه را در کتاب «اجتهاد و تقلید»، که مربوط به دوره اول اصولی‌شان که در سال 1330ه.ش. به‌پایان رسید، پاسخ دادند. ایشان در این زمینه می‌فرمایند: «وما قد يقال: من أنّ غيبة الإمام منّا، فلايجب تعيين السائس بعد ذلك، غير مقنع، فأيّ دخالة لأشخاص الأزمنة المتأخّرة في غيبته روحي له الفداء، خصوصاً مثل الشيعة الذين يدعون ربّهم ليلًا ونهاراً لتعجيل فرجه؟!»(الاجتهاد و التقلید، ص24) ایشان در همین کتاب لزوم تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت را ضرورت عقلی، همانند امور بدیهی، می‌دانند: «إنّا نعلم علماً ضروريّاً؛ بأنّ النبيّ صلى الله عليه و آله و سلم المبعوث بالنبوّة الختميّة أكمل النبوّات وأتمّ الأديان، بعد عدم إهماله جميع ما يحتاج إليه البشر حتّى‏ آداب النوم والطعام، وحتّى أرش الخدش‏، لا يمكن أن يهمل هذا الأمر المهمّ الذي يكون من أهمّ ما تحتاج إليه الامّة ليلًا ونهاراً، فلو أهمل- والعياذ باللَّه- مثل هذا الأمر المهمّ؛ أي أمر السياسة والقضاء، لكان تشريعه ناقصاً، وكان مخالفاً لخطبته في حجّة الوداع‏ وكذا لو لم يعيّن تكليف الامّة في زمان الغيبة، أو لم يأمر الإمام بأن يعيّن تكليف الامّة في زمانها- مع إخباره بالغيبة وتطاولها- كان نقصاً فاحشاً على‏ ساحة التشريع والتقنين، يجب تنزيهها عنه. فالضرورة قاضية بأنّ الامَّة بعد غيبة الإمام عليه السلام في تلك الأزمنة المتطاولة، لم تترك سدى في أمر السياسة والقضاء الذي هو من أهمّ ما يحتاجون إليه، خصوصاً مع تحريم الرجوع إلى‏ سلاطين الجور وقضاتهم، وتسميته: «رجوعاً إلى الطاغوت»، وأنّ المأخوذ بحكمهم سحت ولو كان الحقّ ثابتاً، وهذا واضح بضرورة العقل‏» این؛ همان ادبیاتی است که در ولایت‌فقیه نجف، سال 1348 ، بدان تصریح کردند: «بديهى است ضرورت اجراى احكام كه تشكيل حكومت رسول اكرم (ص) را لازم آورده، منحصر و محدود به زمان آن حضرت نيست؛ و پس از رحلت رسول اكرم (ص) نيز ادامه دارد...به ضرورت شرع و عقل آن چه در دورۀ حيات رسول اكرم (ص) و زمان امير المؤمنين على بن ابى طالب (ع) لازم بوده، يعنى حكومت و دستگاه اجرا و اداره، پس از ايشان و در زمان ما لازم است.»(ولایت فقیه، صص27-26) بنابراین مبانی اندیشه سیاسی امام پیش از دهه چهل و پس از آن تغییری نداشته است. د. آقای منتظری با ادعای خود تلاش داشت اثبات کند که امام خمینی قدس سره الشریف حکومت را در عصر غیبت حق فقیه نمی‌دانسته. این در حالی است که این ادعا دقیقاً یکی از شبهاتی است که حکمی‌زاده در کتاب اسرار هزار ساله مطرح کرده امام به آن پاسخ داده بود. حکمی‌زاده در کتاب خود نوشته بود: «طبق مبانی فقهی این ادعاء که حکومت حق فقیه است هیچ دلیل ندارد» و امام در پاسخ وی می‌نویسد:«مبانی فقه عمده‌اش اخبار و احادیث ائمه است که آن هم متصل است به پیغمبر خدا و آن هم از وحی الهی است اینک ما چند حدیث در اینجا ذکر می‌کنیم تا معلوم شود از فقه بکلی بی‌خبرند....»(کشف اسرار، ص187) این، حد اعلای تحریف‌گری و مصداق بارز اجحاف به امام است که مبانی حکمی‌زاده را که امام به‌شدت با آن برخورد کرد و کشف اسرار را در رد آن نوشت؛ به شخص امام نسبت بدهیم!! ذکر این نکته ضروری است که در کتاب کشف اسرار جملات متشابهی نیز وجود دارد که ممکن است موهم عدم پذیرش ولایت‌فقیه یا ضرورت تشکیل حکومت اسلامی از دیدگاه امام باشد اما در همان کتاب محکمات غیرقابل انکاری وجود دارد که اثبات می‌کند امام خمینی نه‌تنها موافق سلطنت نبود، بلکه مشروعیت آن را با ادله متقن زیر سؤال می‌برد و تنها حکومت مشروع را حکومت اسلامی می‌دانست که مرور بخش‌هایی از آن در اینجا بایسته و بجاست. امام خمینی در کشف اسرار به‌صراحت لزوم تبعیت از پادشاهان و امرا را نفی می‌کنند. (کشف اسرار، صص110-109) ادامه مطلب در صفحه بعد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13508 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
نقدی بر استناد جناب استاد شهیدی به خاطراتی مخدوش پیرامون اندیشه سیاسی امام خمینی [صفحه 4 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 امام در کشف اسرار پیرامون عدم مشروعیت حکومت سلطنتی به تفصیل سخن گفته، صراحتا به نقد کارنامه سیاه رژیم پهلوی می‌پردازد. آیا با وجود چنین تصریحاتی می‌توان به ایشان نسبت داد که با اسقاط اين رژيم خودکامه مخالف بوده و قائل به تأسیس حکومت الهی نبوده‌اند؟! در بخشی از کشف اسرار چنین می‌خوانیم: «...اكنون يك نظری هم به قانون‌های دنيا كنيد يك‌نفر از اشخاص عادی يك كتابچه نوشت و در آن تكليف‌هايی برای مردم يك شهر يا يك مملكت تعيين كرد از قبيل اينكه بايد سالی فلان قدر بدهند و فلان كار را كه برخلاف زندگانی و ميل آنهاست بكنند اين كتابچه را همه جزء سياه‌مشق می‌دانيم و اگر بخواهد اين حكم خود را به موقع اجرا بگذارد او را مجرم و حكم او را برخلاف عقل و عدل تشخيص میدهيم اگر صد نفر هم از اين كتابچه‌ها بنويسند باز همان حكم را دارد ولی همين شخص به واسطه زور يا زر عده آراء قاچاقی تهيه كرد و وكيل شد و همان صد نفر ديگر هم با وسيله‌هايی كه همه می‌دانيم خود را به كرسی وكالت رساندند اينجا ديگر هر حكمی آنها بكنند برخلاف ميل موكلين باشد يا برای غارت اموال و هتك ناموس و ريختن آبروی آنها باشد اين حكم خردمندانه و از روی معدلت است و مخالفت با آن جرم و جنايت است. از عقل روشن خالی از عادات جاهلانه تفاوت اينها را بپرسيد اگر بگوييد مردم خودشان وكيل تعيين كردند و مجبورند تبعيت كنند میگوييم همه میدانيد كه اولاً اكثر مردم خبر از وكالت و آمدن و گذشتن دوره انتخابات و چگونگی وكالت و حدود اختيارات وكيل ندارند از اين جهت در شهرستان‌هايی كه بيش از دويست هزار جمعيت دارد بيشتر از ده، دوازده هزار تعرفه برای انتخابات پخش نمیشود. و در اين صورت وكالت ظالمانه و احكام آنها جور است و درباره مردم نبايد اجرا شود و ثاني ًاچهارده دوره از انتخابات ايران ما گذشته و همه ديديدكه چه در دوره قبل از ديكتاتوری و چه در آن دوره‌های ننگين و چه دوره بعدكه اين دوره است وكالت از روی عدالت و آزادی جريان پيدا نكرده حالا همه دوره‌ها را بتوانيد كنيد دوره‌های راكه نمیشود سرپوشی كرد. چه شدكه قانونهای آن روز را هم همه عادلانه میدانيد و مخالفت آن را جرم تشخيص میدهيد با آن كه حقا عملكردن به آنها از بزرگترين جرم‌ها و بيدادگری‌هاســت و ثالثا وكيل به حكم خرد بايد كارهايش موافق صلاح و نفع موكل باشد وگرنه از وكالت معزولست به حكم خيانت و جنايت و موكلين هرگز اختيار جان و مال و فرزند و ناموس خود را به آنها نداده و نمیدهند پس تمام اين قانونهای بشری و حكومتهای جهان از روی جور و برخلاف حكم خرد پايه‌اش بنا نهاده شده است» (کشف اسرار، صص181-179) ایشان پس از اثبات لزوم تشکیل حکومت اسلامی، علت نپرداختن فقها به مسئله حکمرانی فقیه را ناشی از نبود شرایط برای شکل‌گیری حکومت اسلامی و ضرورت حفظ نظام معاش مردم برمی‌شمارد، و نه ادله واهی همچون غایب بودن امام به دلیل گناه مردم!! امام چنین می‌نویسد: «تشکیلاتی که بر اساس احکام خدا و عدل الهی تأسیس شود بهترین تشکیلات است...»(کشف اسرار، صص187) بر اساس مجموعه نکات پیش‌گفته باید گفت نقلی که توسط آن استاد محترم مورد استناد قرار گرفته به‌هیچ وجه قابل اعتنا نیست و امید است جناب ایشان با توجه مستندات مندرج در این یادداشت، در اسرع وقت بیانات پیشین خود را جبران و تصحیح فرمایند. انشالله جناب استاد شهیدی جرأت و جسارت این شاگردان کوچک مکتب امام صادق علیه‌السلام در تحریریه روزنه در نقد مطالب‌شان را ببخشایند. در پایان همگان و به‌ویژه شخصیت‌هایی که دارای کرسی تدریس هستند یا شعاع تأثیرگذاری نسبی در محیط نخبگانی دارند را به دقت‌نظر ویژه در صحت‌سنجی موشکافانه و نقل عالمانه روایت‌های متکثر تاریخی دعوت می‌کنیم. مع‌الاسف در زمانه ما نقل‌های مخدوش و نامعتبر در تقابل با اسناد متقن و متون محکم تاریخی در جهت به کار گرفته شده و امید است فرهیختگان متعهد حوزوی و دانشگاهی نسبت به این پدیده خطرناک به تکلیف الهی خویش در تبیین حقایق عمل نمایند. باشد که با امام و شهدا محشور شویم. انشالله. صفحه ۱: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13505 صفحه ۲: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13506 صفحه ۳: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13507 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌿 اعلام پيروزی انقلاب اسلامی در راديو ايران توسط شهيد محلاتی ره در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿🌿🌿🌿🌿 🎬 سرود ایمان 🔰 میراث حضرت روح‌الله به زبان‌های مختلف منبع: @alnujaba 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 قیام مردی از قم ❇️ با صدای آسمانی شهید آوینی ⚜️ امام كاظم علیه السّلام: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین. مردی از اهل قم مردم را به حق دعوت می‌کند قومی با او جمع می‌شوند بسان پاره‌های آهن تندبادها آنان را نمی‌لغزاند و از جنگ خسته نمی‌شوند و نمی‌ترسند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، از آنِ پرهیزگاران است. 📚 بحارالانوار، ج57، ص216 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸🔹🔶🔷🇮🇷🔷🔶🔹🔸 🔵 وصیت امام خمینی درباره / 1 🌿 و وصيت من به ملت شريف آن است كه در تمام انتخابات، چه انتخاب رئيس جمهور و چه نمايندگان مجلس شوراى اسلامى و چه انتخاب خبرگان... در صحنه باشند و اشخاصى كه انتخاب می‏كنند روى ضوابطى باشد كه اعتبار می‏شود مثلًا در انتخاب خبرگان...، توجه كنند كه اگر مسامحه نمايند و خبرگان را روى موازين شرعيه و قانون انتخاب نكنند، چه بسا كه خساراتى به اسلام و كشور وارد شود كه جبران‏پذير نباشد. ☝️و در اين صورت همه در پيشگاه خداوند متعال‏ مسئول میباشند. ☝️از اين قرار...، ملت از مراجع و علماى بزرگ تا طبقه بازارى و كشاورز و كارگر و كارمند، همه و همه مسئول سرنوشت كشور و اسلام مى‏باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسلهاى آتيه؛ 🔴 و چه بسا كه در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهى باشد كه در رأس گناهان كبيره است. ☝️پس علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد، وإلّا كار از دست همه خارج خواهد شد. و اين حقيقتى است كه بعد از مشروطه لمس نموده‏ايد و نموده‏ايم... ، ج‏21، ص421-422 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔸🔹🔶🔷🇮🇷🔷🔶🔹🔸 🔵 وصیت امام خمینی درباره / 2 🌿هيچ علاجى بالاتر و والاتر از آن نيست كه ملت در سرتاسر كشور در كارهايى كه محول به اوست بر طبق ضوابط اسلامى و قانون اساسى انجام دهد؛ 🔹و در تعيين رئيس جمهور و وكلاى مجلس، با طبقه تحصيلكرده متعهد و روشنفكر با اطلاع از مجارى امور و غيروابسته به كشورهاى قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و جمهورى اسلامى مشورت كرده، و با علما و روحانيون با تقوا و متعهد به جمهورى اسلامى نيز مشورت نموده 🔴و توجه داشته باشند رئيس جمهور و وكلاى مجلس از طبقه‏ اى باشند كه محروميت و مظلوميت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فكر رفاه آنان باشند، نه از سرمايه داران و زمينخواران و صدرنشينان مرفه و غرق در لذات و شهوات كه تلخى محروميت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمى‏توانند بفهمند. ، ج‏21، ص422 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔸🔹🔶🔷🇮🇷🔷🔶🔹🔸 🔵 وصیت امام خمینی درباره / 3 🌿و بايد بدانيم كه 🔶 اگر رئيس جمهور و نمايندگان مجلس، شايسته و متعهد به اسلام و دلسوز براى كشور و ملت باشند، بسيارى از مشكلات پيش نمی ‏آيد و مشكلاتى اگر باشد رفع میشود. 🔷و همين معنى در انتخاب خبرگان... بايد در نظر گرفته شود كه اگر خبرگان كه با انتخاب ملت تعيين می‏شوند از روى كمال دقت و با مشورت با مراجع عظام هر عصر و علماى بزرگ سرتاسر كشور و متدينين و دانشمندان متعهد، به مجلس خبرگان بروند، بسيارى از مهمات و مشكلات به واسطه تعيين شايسته ترين و متعهدترين شخصيتها براى رهبرى يا شوراى رهبرى پيش نخواهد آمد يا با شايستگى رفع خواهد شد. ☝️ و با نظر به اصل يكصد و نهم و يكصد و دهم قانون اساسى، وظيفه سنگين ملت در تعيين خبرگان... روشن خواهد شد كه 🔴 اندک مسامحه در انتخاب، چه آسيبى به اسلام و كشور و جمهورى اسلامى وارد خواهد كرد كه احتمال آن، كه در سطح بالاى از اهميت است براى آنان تكليف الهى ايجاد مى‏كند... 🙏 از خداوند منان هادى با تضرع و ابتهال می‏خواهم كه ما و شما را از اين امتحان با روى سفيد در حضرت خود بپذيرد و نجات دهد و اين خطر قدرى خفيفتر براى رؤساى جمهور حال و آينده و دولتها و دست ‏اندركاران به حسب درجات در مسئوليتها نيز هست كه بايد خداى متعال را حاضر و ناظر و خود را در محضر مبارک او بدانند. خداوند متعال راهگشاى آنان باشد. ، ج‏21، ص422-423 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
1_9875707664.pdf
14.77M
🔸🔹🔶🇮🇷🔷🔸🔹 ❇️ ویژه نامه: رأی دادیم چی شد؟ 📌این ویژه‌نامه به‌خصوص برای خواص فعال انتخابات مناسب است. مباحث به‌صورت اینفو کار شده که خوشخوان باشد. 🌿 برخی از مباحث: 🔹چرا و چگونه به افزایش مشارکت کمک کنیم؟ 🔸چرا خواص باید برای افزایش مشارکت تلاش کنند؟ 🔹اگر رای ندهیم چه می‌شود؟ 🔸رای دادن چه فایده‌ای دارد؟ 🔹گره‌های کور مجالس قبلی چطور باز شد؟ 🔸میزان مشارکت در آخرین انتخابات‌ها چه اثر و فایده‌ای داشت؟ ⭕️ 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔶🇮🇷🔷🔸🔹 🔷 اهمیت كوشش كردند كه انسان نباشد... نگذارند يك انسانى پيدا بشود. اينها می‏ديدند كه يک فرد انسان اگر پيدا بشود ممكن است يک ملت را هدايت كند، ممكن است كه يک ملت را به خلاف آنها كند، از اين ناراحت بودند نمىیگذاشتند كسى تحقق پيدا بكند. آنها از مىیترسيدند. مدرس يک انسان بود. يکنفرى نگذاشت پيش برود كارهاى او را تا وقتى كشتندش. يکنفرى غلبه می‏كرد بر همه مجلس! ... من آنوقت مجلس رفتم ديدم براى تماشا. بچه بودم، جوان بودم رفتم مجلس آن وقت تا مدرس نبود، مثل اينكه چيزى در آن نيست؛ مثل اينكه محتوا ندارد. مدرس با آن عباى نازک و... قباى كرباسى وقتى وارد می‏شد، مجلس میشد يك مجلس. طرحهايى كه در مجلس داده مى‏شد، آنكه مخالف بود، مدرس مخالفت می‏كرد و می‏ماساند مطلب را! وقتیكه روسيه در يک قضيه ‏اى... اولتيماتوم داد به ايران... و قواى نظاميش هم حركت كرده بودند به طرف تهران يا قزوين كه اين را قبول كنند، مجلس... بهتشان زده بود كه بايد چه بكنند... مقاومت نمی‏توانيم بكنيم قبول اين هم كه خيانت است. آنجا نوشته است كه يک روحانى با دست لرزان آمد و گفت حالا كه ما بايد از بين برويم چرا خودمان از بين ببريم؟ ما اين را ردش مى‏كنيم. رد كرد. همه هم قبول كردند. آنها هم هيچ كارى نكردند. اينها میبينند يک انسان وقتى در يک ملت پيدا بشود، میتواند كه مجراى امور را از آن طريقى كه آنها میخواهند برگرداند. آنى كه آنها میخواهند نگذارد بشود. كوشش كردند نگذارند پيدا بشود. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: صندوق رأی و انتخابات برای ملت ما آسان به دست نیامده/ بعد از مشروطه مجاهدات شروع شده و عمده مبارزات در نهضت امام بزرگوار انجام شده است ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های شهدا: این صندوق رأی، این انتخابات آسان به میان کشور ما و ملت ما نیامده، از این حرفها نبود، از این خبرها نبود. یک مدتی که استبداد مطلق بود بعد هم که ظاهر انتخابات وجود داشت انتخابات فقط ظاهری بود، هیچ باطنی نداشت یعنی لیستها را در دربار و حتی در سفارتخانه‌های خارجی بعضاً تنظیم میکردند. ✏️ اینکه مردم بروند با انگیزه، با شناخت، با ایمان، با توقع، با امید بروند پای صندوق ر‌أی بیاندازند، این آسان به دست نیامده، خیلی برای این کار مجاهدت شده در این کشور. حالا شروع مجاهدات البته از بعد از مشروطه به این طرف است لکن حرکت عمده‌ی مجاهدات و مبارزات در نهضت امام بزرگوار و نهضت اسلامی است که مردم پشت‌سر امام قرار گرفتند و این راه را طی کردند. ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ 🖼 | ، ، 💻 Farsi.khamenei.ir
🔸🔹🔶🇮🇷🔷🔸🔹 ❌ کنار نروید! 📩 رهبر انقلاب؛ آیت‌الله خامنه‌ای: ✅ در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد. ❌ در رأی ندادن هیچ احتمال فایده‌ای وجود ندارد. رأی ندادن هیچ دستاوردی ندارد. ✅ اما رأی دادن، حالا بنده که میگویم حتماً دستاورد دارد. آن‌کسی‌که تردید دارد بگوید: احتمالاً دستاورد دارد. ☝️رأی ندادن بعضی‌ها مشکلی از کشور را حل نمی‌کند ☝️☝️بلکه ضرر هم می‌کنند... ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ 💻 Farsi.khamenei.ir 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 إِنَّ الَّذينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ الله يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْديهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى‏ نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفى‏ بِما عاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتيهِ أَجْراً عَظيماً همانا آنانکه با تو مبایعه (و بیعت) می‌کنند قطعاً با خدا مبایعه (و بیعت) می‌کنند. دست خدا بالای دستانشان است. پس، آنانکه پیمان بشکنند حتماً فقط بر زیان خود می‌شکنند! و آنکه بدانچه بر آن با خداوند معاهده کرده است وفا کند، پس خدا پاداش بزرگی به او خواهد داد. (الفتح: 10) 🌷🌷🌷 لَقَدْ رَضِيَ الله عَنِ الْمُؤْمِنينَ إِذْ يُبايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ ما في‏ قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكينَةَ عَلَيْهِمْ وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً قَريباً همانا خداوند از مومنان راضی شد آنگاه که زیر درخت با تو مبایعه (و بیعت) نمودند. پس، آنچه در قلب‌هایشان بود را دانست. پس، سکینت (و آرامش خاصی) بر آنها فروفرستاد و فتح (و گشایش) نزدیکی بدانها رساند. (الفتح: 18) 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ✅ در نسخه جدید ایتا شما آدرس و محل دقیق «شعبه‌های رأی‌گیری» محله و شهرتون رو تو بخش مکان/Location می‌تونید ببینید. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹