eitaa logo
مکتب امام
1.1هزار دنبال‌کننده
535 عکس
257 ویدیو
28 فایل
کانال مکتب امام رسانه ای است برای انعکاس مطالب در حوزه اندیشه مکتب امام و بررسی مسائل انقلاب اسلامی از این پایگاه فکری. صاحب امتیاز این کانال کارگروه مکتب امام پژوهشکده باقرالعلوم ع می‌باشد. راه ارتباطی: @miladtaba13
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: رسیدن به هدف‌های اسلامی جز با حضور مردم امکان پذیر نیست/ مسئله مردم یک اصل اسلامی است 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از موسسه محکمات
🔰ماه رجب فرصت استغفار است 🔺آیت الله العظمی خامنه‌ای (دامت‌برکاته): «ماه فرصت خوبی است؛ ماه دعاست، ماه توسل است، ماه توجه است، ماه استغفار است. دائم هم باید استغفار کنیم. هیچ کس هم خیال نکند که من از استغفار مستغنی‌ام. پیغمبر خدا میفرماید که: «انّه لیغان علی قلبی و انّی لأستغفر اللَّه فی کلّ یوم سبعین مرّة». بلاشک پیغمبر هم حداقل روزی هفتاد مرتبه استغفار میکرد. استغفار برای همه است؛ بخصوص ماها که در این تحرکات مادی، در این دنیای مادی غرقیم و آلوده‌ایم. بخشی از این آلودگی را پاکیزه میکند و از بین می‌برد. ماه استغفار است؛ ان‌شاءاللَّه فرصت را مغتنم بشماریم. حلول این ماه را به شما تبریک عرض میکنیم. ان‌شاءاللَّه که بر ما و شما این ماه مبارک باشد و از این ماه وقتی وارد ماه شعبان میشویم، بخشی از کار را به توفیق الهی انجام داده باشیم.» ۱۳۸۸/۰۴/۰۳ •┈┈••••✾•🍀🌼🍀•✾••┈┈• موسسه محکمات @mohkamatqom
🌜💐🌛🌙🌜💐🌛 🟢 امام خمینی ره: 🤲... اميدوارم كه اين عيد سعيد [فطر] براى همه مسلمين، عيد به معناى واقعى باشد و براى ملت ايران، بركات عيد از جانب خداى تبارک و تعالى نازل شود🌿 ✅ عيد واقعى، آن وقتى است كه انسان رضاى خدا را به دست بياورد، درون خود را اصلاح كند. ☝️امورى كه مربوط به اين عالم است گذراست زودگذر هم هست و پيروزيها و شكستها و خوشيها و ناخوشيهاى اين دنيا بيش از چند روزى و مقدار اندكى پايدار نيست. 🔹آنچه كه براى ما و شما می‏ماند، آن چيزى است كه در درون خودمان، تحصيل كرده باشيم 🌱باور بكنيم كه خداى تبارک و تعالى حاضر است، 🌱باور بكنيم كه همه چيز به دست اوست و ما چيزى نيستيم، 🌱باور كنيم كه ما قاصر هستيم براى شكرگزارى نعمتهاى خدا. 🔸اين ماه مبارك رمضان با آن همه بركاتى كه دارد، ما نمی‏توانيم از عهده شكر يكى‏اش برآييم، ولى بايد كوشش كنيم كه در اين ماه مبارک رمضان كه بر ما گذشت، اگر حالى پيدا شد، اين حال را تا ماه رمضان ديگر نگه داريم و اگر حالى پيدا نشد، متأسف باشيم و كوشش كنيم كه پيدا كنيم. ☝️اين هياهوها همه رفتنى است، تمام شدنى است، آنچه كه هست، آنى است كه پيش خود ماست، آن باقى است و با ماست و ما بايد كوشش كنيم كه باطن خودمان را اصلاح كنيم. 🤲بحمدالله كشور ما، كشور شما، كشورى است كه امروز بايد بگوييم نمونه است... اين اقبال مردم بر امور معنوى و بر امور ظاهرى... و اين روز قدس كه امسال من هرچه نگاه كردم به نظرم عظيمتر از سال قبل بود، و نمی‏تواند انسان قدر اين نعمت را و شكر اين نعمت را به اندازه كافى بجا بياورد. ☝️اينها براى ما تكليف درست می‏كند، تكليف ما را زياد میكند، تكليف قوه مقننه را دو چندان میكند، تكليف قوه مجريه را همينطور، قضائيه را همينطور، تكليف براى روحانيت عظيم الشأن زياد می‏شود. ☝️ما نمیتوانيم از عهده شكر اين نعمت برآييم، لكن بايد حتى الامكان شكرگزارى كنيم. شكرگزارى به اين نيست كه ما بگوييم «الحمدلله»، آن هم يك شكر است، شكرگزارى به اين است كه ما مقام اين ملت را بشناسيم... 🌱خدا میداند كه من هر وقت... به اين جوانهايى كه عازم جبهه هستند و با شور و شعف دارند به جبهه‏ ها می‏روند... نگاه میكنم، از خودم خجالت می‏كشم، ما كى هستيم، ما چى هستيم؟ ما قريب هشتاد و چند سال در اين دنيا خودم را مى‏گويم، بودم و به قدر اين چند روزى كه اينها مشغول خدمت هستند ما خدمت نكرديم ما خودمان را نساختيم. ☝️از من گذشت، لكن شما 🌱توجه كنيد كه خود را بسازيد 🌱توجه كنيد كه دنيا را به چيزى نگيريد 🌱توجه كنيد كه همه رفتنى هستيم و بايد به خداى تبارک و تعالى نزديک بشويم... ، ج‏20، ص53-54 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 💎 آن است که... 🌱... با اطمينان قلب حركت كنيد 🌱و مطمئن باشيد كه مركز قدرت كه خداى تعالى است نسبت به شما عنايت دارد. ☝️قدرتهاى ديگر پوشالى هستند، قدرت خداست كه باقى است، 🌿و خداست كه وعده كرده است اگر نصرت دهيد او را، او شما را پيروز مى‏كند... ☝️و آن روزى كه انقلاب شروع شد ما هيچ نداشتيم، پيروزى ما با دست خالى به دست آمد 🌿و بحمدالله تا بدينجا رسيده‏ايم كه امروز مورد توجه تمام قدرتهاى بزرگ هستيم و تمام قدرت‏ها در اين فكرند كه با اين چگونه برخورد كنند. 🔹مطمئن باشيد از قدرت‏ها كارى ساخته نيست، هيچ نگرانى به خودتان راه ندهيد. 🌱شما جنود خدا هستيد و پيروزيد. 🌱آنهايىكه در ابتدا، حركت خودشان را شروع كردند، با طمأنينه قلبى شروع كردند و از هيچ نترسيدند. 🌱قدرتهاى بزرگ از آن جهتى كه در شما هست كه آن به خداست، خبر ندارند... شما ايمان داريد، قلبهايتان با مبدأ نور و قدرت پيوند خورده است؛ پيوندى ناگسستنى، اما آنها اين را نمى‏فهمند. 🌱شما مورد نظر امام زمان هستيد، و از آنجاكه ايمان و قدرت و امام زمان را داريد، همه چيز داريد. ☝️پشتوانه شما الهى است، بايد اين پشتوانه را حفظ كنيد، 🌱و وقتى ما چنين تكيه گاهى داريم، از هيچ چيز نمى‏ترسيم. ☝️امانت بودن و جمهورى اسلامى‏ الآن ؛ يعنى اسلام، و اين امانتى است بزرگ كه بايد از آن حفاظت كنيد... 💎پيروزى آن است كه مورد توجه حق تعالى باشيد، نه اينكه كشورى را بگيريد. ☝️اسلام در دست ما امانت است و ما موظفيم تا اين امانت را حفظ كنيم... 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE
هدایت شده از استاد عابدینی
پیام تسلیت شهادت رئیس جمهور بخش دوم.mp3
16.82M
📻 استاد عابدینی به مناسبت عروج شهادت‌گونه رئیس جمهور (بخش دوم) 🔸 درجه جامعه ما رشد یافته است لذا ابتلائات تشدید شده است. با این رشد و تعالی، به سمت ظهور نزدیک‌تر شده‌ایم. با این نگاه به بلایا بنگریم. سپاسگزار افراد خدوم باشیم تا مبادا کفران نعمت شود. 📮 ثبتنام در کانال عهد جمعی ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴 🎥 صدای کمترشنیده‌شده از روایت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درباره رحلت امام خمینی ره 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
طرح کلّی حمایت از حلقه های فکری_مطالعاتی مکتب امام باسمه تعالی کارگروه مکتب امام پژوهشکده باقرالعلوم در نظر دارد ذیل طرح یاد شده و معطوف به تربیت اندیشمند و متفکّر انقلابی متّصل به مبانی(و در رتبه های بعدی مسلّط بر مبانی و محقّق در آن) در خدمت همه خواهران و برادران بزرگوار باشد. این طرح استاد محور است و اجمالا بدین صورت است که با محوریت اساتید منتخب از حلقه های فکری_علمی متّصل به ایشان با شرائط زیر حمایت های مادّی و غیر مادّی(محتوایی و ...) صورت می گیرد. 1. متّصل به مراجع علمی در عرصه مکتب امام همچون حضرات اساتید یزدانپناه و عابدینی یا اساتید متفکّر و محقّق در مکتب امام همچون حجج اسلام فلاح، موسوی، قنبریان و سایر اساتید بزرگوار. (بر اساس لیست منتخب اساتید مورد تأیید پژوهشکده) 2. در قالب جلسات مرتّب اساتید با حلقه فکری_علمی (لااقل هفته ای دو جلسه) و همراه با نظارت ایشان بر روند تربیت فکری_علمی افراد حلقه. 3. با موضوع فهم و بررسی مکتب امام و اندیشه انقلاب اسلامی با وصف طلبگی (یعنی به بنیادهای عقلی، قرآنی و روایی عنایت داشته باشد). البته موضوع حلقه ها هم می تواند در لایه عمومی اندیشه مکتب امام (مبانی، اصول و ...) و هم در عرصه های خاص(مثل زن در مکتب، اقتصاد، مردم سالاری و ...) باشد و حتّی کلاس های حوزوی مرتبط را نیز شامل می شود. 4. دارای خروجی های محتوایی توسط افراد(پژوهش رسمی اعم از کتاب و مقاله یا غیر رسمی مانند جزوه، یادداشت هفتگی، ماهانه و ...) جهت اطمینان از فعّال بودن اعضاء حلقه 5. غلبه مخاطبین حوزوی حلقه با تحصیلات بالاتر از سطح 1 اجمالا طرح چیزی شبیه مدل حمایت از حلقه های پژوهشی شهید روشن است. البته با شمول بیشتر و تأکید بیشتر بر تربیت اندیشمند حوزوی. این کار بیشتر در حوزه تربیت اندیشمند است. در حوزه تولید محتوا چه به صورت پایان نامه چه به صورت محتوای خرد توسط افراد و گروه های تولید محتوای مکتب امامی نیز برنامه هایی داریم که انشاءالله به مرور اعلام می شود. راه ارتباطی: @maktabe_emam_rbo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا از مکتب امام حرف می زنیم؟ 🎙 حجت الاسلام قنبریان در مراسم ابراهیم فرزند روح الله در زنجان؛ ◽باید پژوهشگران ما برایشان روشن شود که این مکتب چه فرقی با مکتب غربی، مکتب شرقی و رهبانیت و سلطنت دارد؟! 🕌حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
امام خمینی(ره): زن یکتا موجودی است که می تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه، بلکه جامعه ها به استقامت و ارزشهای والای انسانی کشیده شوند. مرکز راهبری بانوان سازمان تبلیغات با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم (ع) جهت ایجاد زمینه انس بیشتر با مکتب امامین انقلاب از میان علاقمندان به اندیشه امام و رهبری ثبت نام به عمل می آورد: دوره تربیت مدرس مکتب امام خمینی (ره) دوره ویژه بانوان 🗓تاریخ ثبت نام تا ۱۱ مهرماه تمدید شد 🔰به صورت حضوری در تهران، سازمان تبلیغات اسلامی 📍ثبت نام از طریق پرس لاین https://survey.porsline.ir/s/YMWv5bRD
باسم حق... ✍️ محمد مهدی دادمان نوجوانی نسل ما با دیدن تصویر سیدی زیبارو بر صفحه تلوزیون شروع شد که به فصاحتِ عربی خطبه می خواند و وحشی ترین و قدرتمندترین رژیم سیاسی و نظامی منطقه را به هماوردی می خواند. هیچ یادم نمی رود روزهای جنگ سی و سه روز را. رستمی پیدا شده بود در لباس شریف روحانیت که در مقابل قدّاره کشی غول بی شاخ و دم یهودی قد علم کرده بود. در روزگار تجدیدنظرطلبی و آشتی با دنیا و نرمالیزاسیون با دیدن مردان لبنانی قند در دلمان آب می شد. هنوز آتش انقلاب خمینی حرارت داشت و هنوز قلب مستضعفین جهان امیدوار بود به واژگون ساختن این نظم ظالمانه. محبتش به دلم افتاده بود. پیش از شناختن حاج قاسم و خیلی دیگر از قهرمان های این عصر. همه شب و روزم در آرزوی شناخت بیشتر و بهتر او و حزب الله بود. در آرزوی دیدار از نزدیکش و فرو رفتن در آغوش گرمش روزهای نوجوانی و جوانی طیّ شد. نسل ما قهرمان رویایی و ابرمرد اسطوره ای خودش را پیدا کرده بود. با اینکه ایرانی نبود و به زبان ما سخن نمی گفت؛ اما گویی نسبت میان ما خونی بود. مثل عزیزترین خانواده مان دوستش داشتیم. از سید و هر سخنرانی او سرِ کیف می آمدیم و در همان حال پیش چشم مان دریچه ای تازه به معارف اسلام عاشورایی باز می شد. اغراق نیست اگر بگویم ما عاشق نصرالله شده بودیم. تهِ دلمان را پهلوان رویین تنی در مقابل دیو هفت سر اسرائیل می دانستیم. او برای ما درس توحید می گفت، ولی شاید ما با سید یادمان رفته بود که خدایی هست بزرگتر از همه. و همه باید فدای راهی شویم که سیدالشهداء ذبح عظیم آن بود. ما از سید خیلی چیزها شنیدیم. اما حالا انگار با شهادتش می خواهد همه آن ها را جاگیرِ قلب های قبرستان نشین ما کند. یکی همین معنای لبیک یا حسین . چرا از خواب بیدار نمی شویم. مگر جز این است که تا مرگ‌ فاصله ای کوتاه مانده. چرا باورمان نمی شود؟ کاش پیش از آن که بمیریم لبیک یا حسین را در وجودمان معنا بخشیم. شاید ما را هم مهیّای شهادتی چنین کردند.
سلسله جلسات حدیث انقلاب محفلی برای نواندیشی انقلابی پیرامون مکتب امام ره و مسائل انقلاب اسلامی بسم الله الرحمن الرحیم اگر مکتب فکری حضرت امام ره را نسخه نجات و چارچوب فکری پیشران در عصر امروز بدانیم. توجّه به مسائل عینی انقلاب اسلامی از پایگاه فکری مکتب امام ره به عنوان یک ضرورت بنیادی در پیشرفت ایران اسلامی نمایان می شود. از سوی دیگر ارائه دستاوردهای نو پیرامون این اندیشه مترقّی یا ارائه قرائت های نو و تازه از آن امکان فکرهای نو در عرصه عینیت را تقویت می کند. از همین رو در صدد برآمدیم تا با فراهم آوردن بستری در ارائه افکار و گفت و گو پیرامون مکتب فکری حضرت امام ره و همچنین پاسخگویی به مسائل انقلاب اسلامی از این پایگاه فکری،‌ به سهم خود در نواندیشی انقلابی و عینیت گرایی افکار انقلابی گامی هرچند کوتاه برداریم. قالب ارائه در جلسات به صورت فشرده (حداکثر 1 ساعت) است. و در هر جلسه برای ارائه و شنیدن لبّ یک ایده و فکر (حداکثر 20 دقیقه) و سپس نقد و بررسی(حداکثر 40 دقیقه) در نظر گرفته شده است. این جلسات دوشنبه ها 1 ساعت به غروب در سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم ع برگزار می شود. امکان حضور مجازی نیز فراهم هست. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ (ع) 📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) 🆔 راه ارتباطی جهت حضور در جلسات: @miladtaba13 👇🏻 🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam 🌐http://ble.ir/maktabe_emaam
سلسله جلسات حدیث انقلاب محفلی برای نواندیشی انقلابی پیرامون مکتب امام ره و مسائل انقلاب اسلامی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ جلسه اوّل: «نگاهی به چالش های جبهه مقاومت و تاثیرات طوفان الاقصی» تبیینی در «ضرورت خلق امکان های نو در سیاست منطقه ای ایران برای پیشرفت انقلاب» با ارائه: رضا طراوت ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🗓 دوشنبه 16 مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ تا ۱۸ (20 دقیقه ارائه لبّ ایده، 40 دقیقه نقد و بررسی) آدرس مجازی: https://www.skyroom.online/ch/pajooh/webinar ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ (ع) 📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) 🆔 راه ارتباطی جهت حضور در جلسه: @miladtaba13 👇🏻 🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam 🌐http://ble.ir/maktabe_emaam
💠 آماده‌باش برای افزایش سطح مداخله 🔻 تحلیل محتوای خطبهٔ فارسی رهبر معظم انقلاب ✍️ حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی 🔹 خطبهٔ فارسی حضرت آقا چند وجه تبیینی در پاسخ به تحلیل‌های غلط روزهای قبل از «وعده صادق ۲» داشت که برای ارتقای سطح ورود ایران چه در آوردن بقیهٔ امت اسلامی پای کار مبارزه و چه مداخلهٔ بیشتر و البته به‌موقع، باید این تبیین را توسعه دهیم: 1️⃣ در جواب اونهایی که نگران ورود ایران به تلهٔ جنگ بودند و می‌خواهند سطح مداخلهٔ ایران را کاهش دهند: هر ملتی که می‌خواهد مبتلا به محاصرهٔ فلج‌کنندهٔ دشمن نشود، باید وقتی دید دشمن سراغ یک ملت دیگر رفت، نگذارد دشمن آنجا موفق شود. 2️⃣ در تصریح و احیای احکام شرعی فراموش شده: احکام دفاعی اسلام که در دو متن اخیر آقا تصریح شده که «به همهٔ مسلمین واجب است به هر وسیلهٔ ممکن یا با بذل مال و جان دفاع کنند.» (ر.ک. تحریرالوسیله حضرت امام (ره)) این حکم شرعی، مستلزم زمینه‌سازی ارتقای سطح مداخلهٔ ایران است. 3️⃣ در جواب جریان‌های مدنی غیر‌حزب‌‌اللهی منتقد صدور انقلاب: تصریح قانون اساسی در اصل ۱۵۲ بر دفاع از حقوق همهٔ مسلمانان و در اصل ۱۵۵ بر حمایت از مبارزهٔ حق‌طلبانهٔ مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان. این نیز مستلزم زمینه‌سازی توسعهٔ سطح مداخلهٔ ایران است. 4️⃣ در جواب کسانیکه رفتار ایران در حمایت از غزه را از نظر قوانین جهانی نامشروع می‌دانند: مادهٔ اول فصل اول منشور ملل متحد، متوقف کردن هرگونه تجاوز را نه‌فقط حق کشور مورد تجاوز، بلکه حمایت از او را وظیفهٔ ملل متحد دانسته است. محکومیت تجاوز اسرائیل هم مورد توافق ملل متحد است. این قانون، مداخلهٔ بیشتر ایران را نیز مشروع می‌داند. 5️⃣ در جواب کسانیکه طوفان‌الاقصی را حرکت نسنجیده و دردسرآفرین برای ایران و‌ حزب‌الله می‌دانند: طوفان‌الاقصی یک حرکت درست و منطقی بود. لذا موقعیت جدید، واقعیتی است که ناچار از آن بوده و هستیم و باید متناسب با آن، با اسرائیل هار و وحشی‌شدهٔ پس از طوفان مواجه شویم. 6️⃣ در جواب سرزنش‌کنندگان حزب‌الله که معتقدند «جنگ فلسطینی‌ها بود؛ اگر وارد نمی‌شدید بهتر بود»: دفاع جانانهٔ لبنانی‌ها هم مشمول همین حکم بود... . 7️⃣ در جواب توییت جناب ظریف و اینکه «تصمیم زدن و تاخیر و تعجیل، توسط رهبری گرفته می‌شود» و یا «تصمیم با مسئولین نظامی است و ربطی به مسئولین سیاسی ندارد»: آنچه معقول است توسط تصمیم‌گیرندگان «نظامی و سیاسی» در وقت خود انجام می‌گیرد. 8️⃣ نقد ملایم، در عین حمایت پدرانه و جسارت‌بخش از مسئولین نظامی و سیاسی: نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم، کما اینکه انجام گرفت (در نهایت...) و در آینده هم اگر لازم شد، انجام خواهد گرفت. @maktabe_emaam
نقدی بر دیدگاه آقای تکلو در مسأله زن👇👇
مکتب امام
نقدی بر دیدگاه آقای تکلو در مسأله زن👇👇
🔶 جهادهای مؤمنانه فرصت تعین بخشی به نظریه های دینی ✍️ دکتر فاطمه گیتی پسند امروز بیش از همیشه واضح و روشن است که مهم‌تر از واقعیت‌ها و یا همپای آنها روایت آن‌هاست. به واسطه روایت‌هاست که واقعیت‌ها و آرمانها در اجتماع بسط و توسعه می‌یابند یا ضیق می شوند. تفاوت بسیاری هست در این که اهدای طلای زنان را جریان و جهادی کاملا زنانه ببینیم که مردانی در سودای تصرف این جهاد به نام و کام خویش اند یا آن را در بستر خانواده نظاره کنیم. این دغدغه که " آیا به اندازه کافی سخنران خانم برای چنین جلساتی نداریم و نمیتوانستیم از آنها بهره ببریم" یا پیشنهادی رو به جلو از باب استحباب "انتخاب سخنران خانم برای روایتگری جلساتی که کنش زنانه را روایت می‌کنند" صحیح است؛ اما اینکه حضور یک سخنران مرد را دستمایه رقابتی کردن این عرصه در نمایش دستاوردهای زنان یا مردان قرار دهیم اشتباه است. 🔸به گفته دوستان حاضر در جمع های زنانه و میدان جمع آوری طلا، تقریبا همه زنانی که طلا یا حلقه ازدواج خود را اهدا کرده اند با مشورت خانواده این کار را انجام داده اند؛ همان گونه که مردانی که کمک مالی بزرگ کرده اند اینگونه بودند. به عنوان نمونه مردی که محصول باغ خود را اهدا کرد، بیان نمود که در خانواده این تصمیم را گرفته ایم. یا آن خانم بابلی که زمین کشاورزی موروثی خود را بخشید درحالیکه همسرش بزرگوارانه و علی رغم نیاز شدید خانواده ابراز کرده بود که خودت صاحب اختیار مالت هستی و البته من هم‌ پشتیبان این تصمیم شما هستم. این اهدای طلا یا آن بخشش مالی دیگر ، جهادی صرفا زنانه یا صرفا مردانه است‌؟ یا می‌شود آن را از منظر خانواده نیز تبیین کرد؟ کنش های اجتماعی حول آنها چطور؟ حضور یک سخنران مرد در مراسم مصداق نگرانی برای ابژگی یا تصرف دستاورد زنان می‌تواند باشد؟ 🔸 علی ای حال؛ با درک از نگرانی‌های همیشگی نگارنده متن از *ابژگی زنان* و همدلی با آن در برخی موارد دیگر، اما به نظر می رسد این برداشت ایشان مصداق درستی از آن نیست و با واقعیت تفاوت دارد و موجب تحمیل برداشت شخصی به میدان واقعیت شده است . 🔸و از منظر دیگر فرصت حاضر شاید موقعیتی بهتر برای تبیین *نظریه زوجیت* باشد تا نگهبانی از مرزهای سوژگی و ابژگی زنان. روایت همراهی و همدلی اراده‌های زنان و مردان برای قیام لله و کمک به مفهوم سازی اجتماعی و تعین بخشی نظریه دینی زوجیت، بهترین بهره برداری تئوریک از میدان در فرصت پیش آمده است . توجه داشته باشیم فرصتی که از منظر این تبیین به اصلاح نقایص و کمبودهای موجودمان می‌دهیم، بیش از نتایجی است که برچسب های زنانه و مردانه بر یک نوع خاصی از جهاد و مرزگذاری های جنسیتی از آن، به ما خواهد داد. https://ble.ir/nehzatezanan/2900526432431308785/1728745365459
هدایت شده از محسن قنبریان
❗️ قرآن و فقه و عرفان را مخدّر نکنیم! قرآن سرتاسر نور است و هیچ باطل و عوجی در آن نیست اما نابجا خواندنش می تواند گمراهی و تخدیر بیافریند! قرآن به "مجاهدان میدان" خطابی دارد و به "تماشاگرانِ" تلویزیونیِ صحنه و "قاعدین" خطاب دیگری ؛ اولی را برای دومی خواندن مخدّر است! از زبان "مجاهدان میدان" به دشمنان می فرماید: قُل هَل تَرَبَّصونَ بِنا إِلّا إِحدَى الحُسنَيَينِ ۖ وَنَحنُ نَتَرَبَّصُ بِكُم أَن يُصيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِن عِندِهِ أَو بِأَيدينا ۖ فَتَرَبَّصوا إِنّا مَعَكُم مُتَرَبِّصونَ﴿۵۲ توبه﴾ بگو: «آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟! (: یا پیروزی یا شهادت) ولی ما انتظار داریم که خداوند، عذابی از سوی خودش (در آن جهان) به شما برساند، یا (در این جهان) به دست ما (مجازات شوید) اکنون که چنین است، شما انتظار بکشید، ما هم با شما انتظار می‌کشیم!»۱ و به "تماشاگران مجازی و تلویزیونیِ" مظلومان غزه و لبنان می فرماید: وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ ...﴿۷۵نساء﴾ چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟!...۲ وقتی احساسات دسته دوم کمی از کشتن کودکان و زنان بی گناه جریحه دار می شود و می رود که تقاضای جهادی و قتالی بکنند، آخوند و مکلای تلویزیون و غیر آن، عارف می شوند و "احدی الحسنیینِ" مجاهدان معرکه را بر بینندگانِ در خانه ها می خوانند و با ، وجدان دردها را تسکین می دهند! مردم غزه در ۱۰درصد این زندانِ باریک روباز، محصورتر از قبل شده و واقعا دارند نابود میشوند؛ صدای استغاثه شان بلند است! ما به خاطری که یک وقت مخاطبی سوسول پای تلویزیون، ناامید نشود جای تشرِ "مالکم لاتقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین" ، بشارت: "بنا الا احدی الحسنیین" می دهیم!!! از کی نشستن و تماشاگری و حداکثر آهی کشیدن و دعا و نفرینی کردن یکی از دو حسنای قرآن شده است؟!! به "فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ"(پس تو برو به اتفاق پروردگارت با آنها قتال کنید ما اینجا خواهیم نشست) شبیه تر است تا "بنا الا احدی الحسنیین"! هزاران زن و کودک و زیر آتش بمانند و احدی الحسنیین ملاقات کنند! جای ما، خون شهید همانجا تکثیر می شود و پیروزی می آورد!!! از همین قبیل است همه استفاده های نابجای دیگر از مقام شهید و سنن الهی تاریخ و هرچه رنگ ماوراء و عرفان دارد! در فقه هم مفاد آیه۵۲ توبه این فتوای صریح است: "بنا بر فقه اسلام -چه فقه مذاهب اهل‌سنّت، چه فقه شیعه و شاید بقیّه‌ی مذاهب دیگر- تردیدی وجود ندارد که وقتی دشمنی بر سرزمین مسلمین تسلّط پیدا کرد، وظیفه‌ی همه است که با او مبارزه کنند، با او جهاد کنند؛ به هر شکلی از جهاد که ممکن است. امروز مبارزه‌ی با رژیم صهیونیست برای همه‌ی دنیای اسلام واجب و لازم است."۲ بحث سرِ باز یا بسته بودن راه جهاد نیست، تقلیل دادن از "برای مستضعفین" به "تعرض به ایران" است! هنیه مهمان ما بود و در کشور ما ترور شد، بجایش چند موشک می زنیم؛ برای سید حسن و سنوار، نه! بحث سرِ باور نکردن " بین مقاومت و صهیونیزم"۳ و "به هم گره خوردن سرنوشت ایران با منطقه و مقاومت"۴ است!(دقت کنید) قیاس "حمله کفار به بلاد مسلمین" با "قیام درون جامعه اسلامی علیه خلیفه وقت" ، هم مع الفارق است. اینجا هم دیگری است؛ که روایات "تقیه" و "حقن دماء شیعیان" و "احلاس بیوت" و نبودن شرایط و نیافتادن در فتنه و تأسی به سیره ائمه بعد از حسین(ع) و... "برای شیعیان" بخوانند! (و می بینیم که حدیث بازان و فقه مالانی -علیرغم فتوای مراجع بزرگ در این ۷۰سال اشغال صهیونی- می خوانند!)  ................................ ۱. استفاده های رهبر انقلاب از آیه را اینجا بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=9&npt=7&aya=52 ۲. و اینجا: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=4&npt=7&aya=75 ۳. جنگ وجودی یا شرایط مرگ و زندگی برای طرفین را رهبران دو طرف می گویند: -رهبر انقلاب اسلامی در ۲خرداد۱۴۰۳ به رئیس مجلس لبنان: شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق! - محمود قماطی نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله به شبکه الجزیره: ما درگیر جنگی وجودی علیه اشغالگران شده ایم... - العربیه هم به نقل از نتانیاهو: نخوض حرباً وجودیاً! - سخنگوی کابینه اش هم گفت: ما وارد جنگی شده ایم که برای بقای اسرائیل است... ۴. ر.ک: خطبه نماز جمعه نصر 📎مطلب مرتبط: - شرایط مرگ و زندگی۲ - دو نکته در بیانات اخیر رهبر انقلاب 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
📌 بهم عُلِم الکتاب.. [بخش 2 از 2] 🔹ششم خبر شهادت یحیی سنوار می‌رسد. آن ویدئوی معروفش در ذهنم پِلی می‌شود که می‌گوید این کلام امام علی علیه السلام را حفظ کردم: "ایّ یومیّ من الموت افرّ..." (در کدامیک از دو روزم از مرگ بگریزم؟ روزی که مرگ تقدیرم است یا روزی که تقدیرم نیست؟ روزی که تقدیرم نیست، کسی نمی‌تواند مرا بکشد و روزی که تقدیرم باشد مرا از مرگ گریزی نیست) حالا که دارم این متن را می‌نویسم می‌گردم تا اصلش را در منابع خودمان پیدا کنم. می‌رسم به جلد ۴۲ بحار. قیس بن سعد همدانی می‌گوید: علی (ع) را دیدیم که در جنگی بدون زره آمده و به جایش دو تا پیراهن پوشیده بود. گفتیم: اینجا و اینطوری لباس پوشیدن؟ فرمود: هیچ بنده‌ای نیست جز اینکه از جانب خدا حافظی دارد تا هنگامی که اجلش برسد. بعد روایت ادامه می‌دهد: بر زره حضرتش نوشته شده بود: "ایّ یومیّ من الموت افرّ..." یحیی ما به تو مدیونیم! این روایت را بعد از آن سکانس درخشان پایانی تو یک جور دیگری انگار می‌فهمیم. انگار بیشتر می‌فهمیم علی (ع) چقدر خواستنی است.. فکرش را نمی‌کردم چندتا عکس از دعاهای جیبی و آن کلاش خسته و آدامس منتوس، و چند ثانیه از ویدیوی چِخه‌کردن پهپاد هار دشمن و پرتاب چوب و آن لاتیِ بی‌منتهای مردی نشسته بر گوشه‌ای، و تداعی‌اش با آن "ای یومیّ من الموت افرّ" اینقدر دین را برایم خواستنی‌تر کند. یحیا.. @maktabe_emaam
📌 بهم عُلِم الکتاب.. [بخش 1 از 2] ✍️ علیرضا قربانی - مدیر اندیشکده مسیر 🔹یکم بعد از شهادت سید می‌خواستم در مورد موضوعی بنویسم، اما دست و دلم به نوشتن نمی‌رفت. گذشت تا نماز جمعه آقا. با رفقا نشسته بودیم روی چمن‌های مصلی. آقا که خطبه را شروع کرد، در دلم‌ گفتم: آقا دوباره وسط بحران، تخته سیاه کلاس درس را بر پا کرد! 《"وَ المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولِیاءُ بَعضٍ.... اُولئِکَ سَیَرحَمُهُمُ اللهُ اِنَّ اللهَ عَزیزٌ حَکیمٌ" (توبه، ۷۱) یعنی اگر شما مسلمانان با یکدیگر پیوند و ارتباط و همکاری و همدلی داشته باشید، رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود. بعد می‌فرماید: اِنَّ اللهَ عَزیزٌ حَکیمٌ؛ آیه‌ی شریفه را با ذکر عزّت الهی و حکمت الهی پایان می‌دهد؛ شاید از این جهت که رحمت الهی در این مورد متناسب است با عزّت پروردگار و حکمت پروردگار؛ چون رحمت خداوند، انواع فضائل نازله‌ی از سوی پروردگار بر بندگان را شامل می‌شود...شاید در این آیه خواسته‌اند ما را به این معنا توجّه بدهند که اگر مسلمانها با یکدیگر اتّحاد و اتّفاق داشته باشند، عزّت الهی و حکمت الهی پشت سر اینها است...》 چه تطبیق جالبی از این قاعده تفسیری که "اسماء الهی انتهای آیات، اسم حاکم در موضوع مطرح‌شده در آیه‌اند"! زیبایی‌ مضاعفش به این است که اینجا فعل رحمت محکوم دو اسم عزیز و حکیم می‌شود؛ یعنی عزت و حکمت در قالب رحمت تجلی می‌کند (یا بالعکس. نیازمند تامل بیشتر!) از حسن مطلع خطبه لذت برده‌ام و با خودم می‌گویم: نشسته بودیم که مثلا آقا از تغییر دکترین هسته‌ای بگوید ولی چه جالب شد. انگار دنیای آقا، عینکی که با آن دنیا را می‌بیند، فرق می‌کند. عزمم برای نوشتن آن نوشته جزم می‌شود.. 🔹دوم در راه با خودم فکر می‌کنم آقا چقدر نکته از قرآن به "جهان اجتماعی" ما وارد کرده و بدیهی‌شان ساخته است. کدام عالمی توانسته "وَ مَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّه" سوره انفال را با "عقب‌نشینی غیر تاکتیکی غضب الهی را به دنبال دارد" واژه‌سازی کند و بعد به‌مثابه یک قاعده وارد جهان اجتماعی ما در سال ۱۴۰۳ بشود؟ 🔹سوم با خودم می‌گویم: فرق اسلام ایستاده و اسلام نشسته، صرفا در مقام عمل‌شان نیست، در مقام فهم‌شان است. اسلام نشسته، قد فهمش کوتاه است، توفیق فهم ندارد، چیزی هم بفهمد بی‌مزه است، عطر و طعم ندارد. ذهنم می‌رود سراغ جلسه‌ای در محضر عزیزی معطر به عطر میدان و جهاد و تعجبی که از ظرافت و لطافت فهم فرهنگی‌اش کردم. تعجبم را با استادی در میان گذاشتم، گفت: برکت مجاهدت است.. 🔹چهارم بعد از شهادت سید چه می‌خواستم بنویسم؟ می‌خواستم بنویسم بخشی از اسلامم/اسلاممان را مدیون تو هستیم. دین فیزیک و شیمی و فرمول ریاضی نیست. قبل از تو روایت "مِن هوان الدنیا علی الله..." منسوب به سیدالشهداء علیه‌السلام را شنیده بودیم، ولی تو که می‌گویی یک جور دیگری می‌فهمیمش و به عمق جانمان می‌نشیند. تو با آن "را"ی دلنشینت که انگار خدا خواسته به نشان پاکی کودکانه‌ات با آن نمکین‌‌تر شوی.. 🔹پنجم "بِهِمْ عُلِمَ اَلْكِتَابُ وَ بِهِ عَلِمُوا وَ بِهِمْ قَامَ اَلْكِتَابُ وَ بِهِ قَامُوا" کتاب خدا به‌واسطه آن‌ها دانسته می‌شود و آن‌ها نیز از کتاب خدا علم‌ گرفته‌اند. کتاب خدا با آن‌ها برپا می‌شود و آن‌ها نیز به‌واسطه کتاب خدا برپا شده‌اند. این‌ها را امیرالمومنین (ع) در وصف اولیاء خدا می‌گوید. با خودم می‌گویم: چقدر ما مدیون آقا و سید و این شهدای مقاومتیم. با این‌ها بود که فهمیدیم این دین عجب چیز جالبی است! دین مزه‌دار را با این‌ها چشیدیم. @maktabe_emaam
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین.pdf
225K
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین ✍️ نعیم حسینی اشاره: آزادی قدس شریف، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی از همان ابتدای مبارزات در دوران طاغوت بوده است. این هدف، در اندیشه‌ی رهبر معظم انقلاب، در قالب طرحی منسجم دنبال می‌شود. ایشان با طرح ایجابی «اداره‌ی فلسطین به دست فلسطینی‌ها» از سویی و «شکل‌دهی به هسته‌های مقاومت» از سویی دیگر و برای رفع موانع تحقق طرح نخست، به دنبال به صحنه آوردن امت اسلامی برای محاصره و محو رژیم صهیونیستی هستند. در طرح ایشان، نیروی مباشر آزادی فلسطین، فلسطینی‌ها هستند و واجب شرعی امت اسلامی، چه دولت‌ها و چه ملت‌ها، شکل‌دهی به هسته‌های مقاومت برای پشتیبانی همه جانبه و در تمام ابعاد از فلسطینی‌هاست. در این نوشتار تفصیل این طرح بررسی شده است. @maktabe_emaam
💢حاتم‌بخشیِ ترسوها از کیسه مردم فلسطین!💢 (درباره بیانیه مجمع موسوم به محققین و مدرسین حوزه علمیه) ✍️ علی محمدی - مدیر مؤسسه معنا 🔹بیانیه «مجمع موسوم به محققین و مدرسین حوزه علمیه» باور نکردنی بود!!! 🔹با این بیانیه مرزهای فقاهت در باب ملکیت در نوردیده شده است و کأنه نه روایت «ان الناس مسلطون علی اموالهم» در فقه شیعه آمده و نه اینکه اساساً قاعده تسلیط، ماهیت عقلائیه دارد! 🔹این همه سخافت و حماقت، بعد از این همه جنایتی که اسرائیل در طول یک سال گذشته در غزه و لبنان انجام داده، تعجب برانگیز است! 🔹به رسمیت شناختن اسرائیل در پشت مرزهای 1967 و ندیدن تاریخ پر از نکبت و دروغ و قتل و غارت این رژیم جعلی از تاریخ 1948 تا 1967، چه مبنای شرعی و قانونی می‌تواند داشته باشد که این حضرات به اصطلاح استاد حوزه که قرار است درس فقاهت و دیانت به دیگران بدهند، بر آن صحه گذاشته‌اند؟! 🔹این حاتم‌بخشی از کیسه‌ی مردم مظلوم فلسطین و تقدیم سخاوتمندانه مال و عرض و شرف مالکین واقعی زمین‌های اشغالی و دهن کجی به مقاوم 70 ساله این ملت رنجدیده در کدامین درس و دراسه، تعلیم و تعلّم شده است؟! 🔹امروز مردم غزه در آماج سخت‌ترین بمباران‌ها و فشارها و تحریم‌ها و بی‌مهری‌ها هستند؛ این استقامت و پافشاری، هزینه به رسمیت نپذیرفتن اسرائیل است، وگرنه الان آنها هم همنوا با تشکیلات خائن خودگردان، با ذلّت در حال التماس از اسرائیل غدار بودند که کمی به عهد و قول خود وفادار باشد! 🔹آقایان! حرف زدن بلد نیستید، موضع محکم گرفتن که نمی‌توانید،از تقویت قلوب مجاهدین فی سبیل الله که عاجزید، عمق حوادث را درک نمی‌کنید؛ درست؛ لااقل به سکوت مرگبارتان ادامه دهید تا به برکت مجاهدت عباد برگزیده خدای متعال، فرجی حاصل شود و شاید شما هم به واسطه این سکوت ناشی از ترس، در اجرشان شرکت شوید و از گشایش‌های بعد از آن، بهره‌ای ببرید ... خدای منان برکات و صلواتش را بر امیرالمؤمنین علیه السلام بیفزاید که فرمود: «لَا يَحِلُّ لِلْجَبَانِ اَنْ يَغْزُو، لِانَّهُ يَنْهَزِمُ سَريِعاً وَ لَكِنْ لِيَنْظُرَ مَا كَانَ يُريِدُ اَنْ يَغْزُوَ بِهِ فَلْيُجَهِّز بِهِ غَيْرَهُ،فإنَّ له مثلُ أجرِه ولا يَنقَصُ مِن أَجرِه شَئٌ»(البحار: 100 / 49 / 15 و 16.)؛ (جايز نيست افراد ترسو در جنگ شركت كنند چرا كه به سرعت فرار مى‏ كنند [و مايه تضعيف ديگران مى ‏شوند] ولى لازم است سلاح و تجهيزات خود را در اختيار ديگران قرار دهند، اگر چنین کنند اجر مشارکت در جبهه جنگ بدون کم و کاست نصیبشان می‌شود.) 1403/08/2 https://eitaa.com/alimohammadi1389 @maktabe_emaam
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار می کند: ❇️سلسله جلسات "حدیث انقلاب" محفلی برای اندیشه و عقلانیت انقلاب اسلامی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔰جلسه دوم: 🔹خط تحلیل و تبیین در تقابل ایران و رژیم صهیونیستی هم اندیشی جمعی از مبلغین مکتب امام پیرامون حوادث اخیر ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🗓 دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ 🕓 از ساعت ۱۶ الی اذان مغرب ✅حضوری-مجازی آدرس مجازی: https://www.skyroom.online/ch/pajooh/webinar ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) راه ارتباطی جهت حضور در جلسه: @miladtaba13 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam 🌐http://ble.ir/maktabe_emaam
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار می کند: ❇️سلسله جلسات "حدیث انقلاب" محفلی برای اندیشه و عقلانیت انقلاب اسلامی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔰جلسه سوم: 🔹خط تحلیل و تبیین در تقابل ایران و رژیم صهیونیستی(2) هم اندیشی جمعی از مبلغین مکتب امام پیرامون حوادث اخیر ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🗓 دوشنبه 14 آبان ۱۴۰۳ 🕓 همزمان با نماز مغرب و عشاء ✅حضوری-مجازی آدرس مجازی: https://www.skyroom.online/ch/pajooh/webinar ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) راه ارتباطی جهت حضور در جلسه: @miladtaba13 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam 🌐http://ble.ir/maktabe_emaam
تبدیل به دانش شود.mp3
1.55M
🌀 امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به صورت واقعی وارد حکمت عملی شده اند... 🎙 بخشی از پرسش و پاسخ جلسه بیست و یکم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔸 این بزرگواران عملاً وارد صحنه شدند و این درد را حس کرده اند 🔹 یک منبع در حکمت سیاسی ما؛ روش، سیره و بیانات این بزرگواران است 🔸 باید برویم به این سمت که روش، سیره و بیانات این بزرگواران را تبدیل به دانش کنیم 🔹 مشکل ما این است که دفاع مقدس را تبدیل به دانش نکردیم 🔸 سیره و روش رهبری وارد بحث و گفتگو شود و استنادهای علمی شود تا ذخیره ای برای آیندگان شود 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات 📌https://eitaa.com/nafahat_eri
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار می کند: ❇️سلسله جلسات "حدیث انقلاب" محفلی برای اندیشه و عقلانیت انقلاب اسلامی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔰جلسه چهارم: 🔹فقه تدمیر اسرائیل در مکتب امام(ره) نظر حضرت امام در مورد مراحل نابودی اسرائیل و سیر تطور آن در طول زمان. تحلیل کنش امام خامنه ای در تحولات اخیر. ارائه استاد محترم: حجةالاسلام و المسلیمن اسدپور ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🗓 دوشنبه 28 آبان ۱۴۰۳ 🕓 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء ✅حضوری-مجازی تذکر: جهت ثبت نام و حضور در جلسه حتماً به آیدی @miladtaba13 آقای طبائیان هماهنگ فرمائید. آدرس مجازی: https://www.skyroom.online/ch/pajooh/webinar ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) راه ارتباطی جهت حضور در جلسه: @miladtaba13 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam 🌐http://ble.ir/maktabe_emaam