سلسله جلسات حدیث انقلاب
محفلی برای نواندیشی انقلابی پیرامون مکتب امام ره و مسائل انقلاب اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم
اگر مکتب فکری حضرت امام ره را نسخه نجات و چارچوب فکری پیشران در عصر امروز بدانیم. توجّه به مسائل عینی انقلاب اسلامی از پایگاه فکری مکتب امام ره به عنوان یک ضرورت بنیادی در پیشرفت ایران اسلامی نمایان می شود.
از سوی دیگر ارائه دستاوردهای نو پیرامون این اندیشه مترقّی یا ارائه قرائت های نو و تازه از آن امکان فکرهای نو در عرصه عینیت را تقویت می کند.
از همین رو در صدد برآمدیم تا با فراهم آوردن بستری در ارائه افکار و گفت و گو پیرامون مکتب فکری حضرت امام ره و همچنین پاسخگویی به مسائل انقلاب اسلامی از این پایگاه فکری، به سهم خود در نواندیشی انقلابی و عینیت گرایی افکار انقلابی گامی هرچند کوتاه برداریم.
قالب ارائه در جلسات به صورت فشرده (حداکثر 1 ساعت) است. و در هر جلسه برای ارائه و شنیدن لبّ یک ایده و فکر (حداکثر 20 دقیقه) و سپس نقد و بررسی(حداکثر 40 دقیقه) در نظر گرفته شده است.
این جلسات دوشنبه ها 1 ساعت به غروب در سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم ع برگزار می شود. امکان حضور مجازی نیز فراهم هست.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#پژوهشکده_تبلیغ_و_مطالعات_اسلامی_باقرالعلوم(ع)
#کارگروه_مکتب_امام
📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی
سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
🆔 راه ارتباطی جهت حضور در جلسات:
@miladtaba13
#مکتب_امام👇🏻
🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam
🌐http://ble.ir/maktabe_emaam
سلسله جلسات حدیث انقلاب
محفلی برای نواندیشی انقلابی پیرامون مکتب امام ره و مسائل انقلاب اسلامی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
جلسه اوّل:
«نگاهی به چالش های جبهه مقاومت و تاثیرات طوفان الاقصی»
تبیینی در «ضرورت خلق امکان های نو در سیاست منطقه ای ایران برای پیشرفت انقلاب»
با ارائه: رضا طراوت
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🗓 دوشنبه 16 مهر ۱۴۰۳
از ساعت ۱۷ تا ۱۸ (20 دقیقه ارائه لبّ ایده، 40 دقیقه نقد و بررسی)
آدرس مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/pajooh/webinar
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#پژوهشکده_تبلیغ_و_مطالعات_اسلامی_باقرالعلوم(ع)
#کارگروه_مکتب_امام
📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی
سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
🆔 راه ارتباطی جهت حضور در جلسه:
@miladtaba13
#مکتب_امام👇🏻
🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam
🌐http://ble.ir/maktabe_emaam
💠 آمادهباش برای افزایش سطح مداخله
🔻 تحلیل محتوای خطبهٔ فارسی رهبر معظم انقلاب
✍️ حجتالاسلام سیدعلی موسوی
🔹 خطبهٔ فارسی حضرت آقا چند وجه تبیینی در پاسخ به تحلیلهای غلط روزهای قبل از «وعده صادق ۲» داشت که برای ارتقای سطح ورود ایران چه در آوردن بقیهٔ امت اسلامی پای کار مبارزه و چه مداخلهٔ بیشتر و البته بهموقع، باید این تبیین را توسعه دهیم:
1️⃣ در جواب اونهایی که نگران ورود ایران به تلهٔ جنگ بودند و میخواهند سطح مداخلهٔ ایران را کاهش دهند: هر ملتی که میخواهد مبتلا به محاصرهٔ فلجکنندهٔ دشمن نشود، باید وقتی دید دشمن سراغ یک ملت دیگر رفت، نگذارد دشمن آنجا موفق شود.
2️⃣ در تصریح و احیای احکام شرعی فراموش شده: احکام دفاعی اسلام که در دو متن اخیر آقا تصریح شده که «به همهٔ مسلمین واجب است به هر وسیلهٔ ممکن یا با بذل مال و جان دفاع کنند.» (ر.ک. تحریرالوسیله حضرت امام (ره))
این حکم شرعی، مستلزم زمینهسازی ارتقای سطح مداخلهٔ ایران است.
3️⃣ در جواب جریانهای مدنی غیرحزباللهی منتقد صدور انقلاب: تصریح قانون اساسی در اصل ۱۵۲ بر دفاع از حقوق همهٔ مسلمانان و در اصل ۱۵۵ بر حمایت از مبارزهٔ حقطلبانهٔ مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان.
این نیز مستلزم زمینهسازی توسعهٔ سطح مداخلهٔ ایران است.
4️⃣ در جواب کسانیکه رفتار ایران در حمایت از غزه را از نظر قوانین جهانی نامشروع میدانند: مادهٔ اول فصل اول منشور ملل متحد، متوقف کردن هرگونه تجاوز را نهفقط حق کشور مورد تجاوز، بلکه حمایت از او را وظیفهٔ ملل متحد دانسته است. محکومیت تجاوز اسرائیل هم مورد توافق ملل متحد است.
این قانون، مداخلهٔ بیشتر ایران را نیز مشروع میداند.
5️⃣ در جواب کسانیکه طوفانالاقصی را حرکت نسنجیده و دردسرآفرین برای ایران و حزبالله میدانند: طوفانالاقصی یک حرکت درست و منطقی بود.
لذا موقعیت جدید، واقعیتی است که ناچار از آن بوده و هستیم و باید متناسب با آن، با اسرائیل هار و وحشیشدهٔ پس از طوفان مواجه شویم.
6️⃣ در جواب سرزنشکنندگان حزبالله که معتقدند «جنگ فلسطینیها بود؛ اگر وارد نمیشدید بهتر بود»: دفاع جانانهٔ لبنانیها هم مشمول همین حکم بود... .
7️⃣ در جواب توییت جناب ظریف و اینکه «تصمیم زدن و تاخیر و تعجیل، توسط رهبری گرفته میشود» و یا «تصمیم با مسئولین نظامی است و ربطی به مسئولین سیاسی ندارد»: آنچه معقول است توسط تصمیمگیرندگان «نظامی و سیاسی» در وقت خود انجام میگیرد.
8️⃣ نقد ملایم، در عین حمایت پدرانه و جسارتبخش از مسئولین نظامی و سیاسی: نه تعلل میکنیم و نه شتابزده عمل میکنیم، کما اینکه انجام گرفت (در نهایت...) و در آینده هم اگر لازم شد، انجام خواهد گرفت.
#مکتب_امام
@maktabe_emaam
مکتب امام
نقدی بر دیدگاه آقای تکلو در مسأله زن👇👇
🔶 جهادهای مؤمنانه فرصت تعین بخشی به نظریه های دینی
✍️ دکتر فاطمه گیتی پسند
امروز بیش از همیشه واضح و روشن است که مهمتر از واقعیتها و یا همپای آنها روایت آنهاست. به واسطه روایتهاست که واقعیتها و آرمانها در اجتماع بسط و توسعه مییابند یا ضیق می شوند.
تفاوت بسیاری هست در این که اهدای طلای زنان را جریان و جهادی کاملا زنانه ببینیم که مردانی در سودای تصرف این جهاد به نام و کام خویش اند یا آن را در بستر خانواده نظاره کنیم.
این دغدغه که " آیا به اندازه کافی سخنران خانم برای چنین جلساتی نداریم و نمیتوانستیم از آنها بهره ببریم" یا پیشنهادی رو به جلو از باب استحباب "انتخاب سخنران خانم برای روایتگری جلساتی که کنش زنانه را روایت میکنند" صحیح است؛ اما اینکه حضور یک سخنران مرد را دستمایه رقابتی کردن این عرصه در نمایش دستاوردهای زنان یا مردان قرار دهیم اشتباه است.
🔸به گفته دوستان حاضر در جمع های زنانه و میدان جمع آوری طلا، تقریبا همه زنانی که طلا یا حلقه ازدواج خود را اهدا کرده اند با مشورت خانواده این کار را انجام داده اند؛ همان گونه که مردانی که کمک مالی بزرگ کرده اند اینگونه بودند. به عنوان نمونه مردی که محصول باغ خود را اهدا کرد، بیان نمود که در خانواده این تصمیم را گرفته ایم. یا آن خانم بابلی که زمین کشاورزی موروثی خود را بخشید درحالیکه همسرش بزرگوارانه و علی رغم نیاز شدید خانواده ابراز کرده بود که خودت صاحب اختیار مالت هستی و البته من هم پشتیبان این تصمیم شما هستم. این اهدای طلا یا آن بخشش مالی دیگر ، جهادی صرفا زنانه یا صرفا مردانه است؟ یا میشود آن را از منظر خانواده نیز تبیین کرد؟ کنش های اجتماعی حول آنها چطور؟ حضور یک سخنران مرد در مراسم مصداق نگرانی برای ابژگی یا تصرف دستاورد زنان میتواند باشد؟
🔸 علی ای حال؛ با درک از نگرانیهای همیشگی نگارنده متن از *ابژگی زنان* و همدلی با آن در برخی موارد دیگر، اما به نظر می رسد این برداشت ایشان مصداق درستی از آن نیست و با واقعیت تفاوت دارد و موجب تحمیل برداشت شخصی به میدان واقعیت شده است .
🔸و از منظر دیگر فرصت حاضر شاید موقعیتی بهتر برای تبیین *نظریه زوجیت* باشد تا نگهبانی از مرزهای سوژگی و ابژگی زنان. روایت همراهی و همدلی ارادههای زنان و مردان برای قیام لله و کمک به مفهوم سازی اجتماعی و تعین بخشی نظریه دینی زوجیت، بهترین بهره برداری تئوریک از میدان در فرصت پیش آمده است . توجه داشته باشیم فرصتی که از منظر این تبیین به اصلاح نقایص و کمبودهای موجودمان میدهیم، بیش از نتایجی است که برچسب های زنانه و مردانه بر یک نوع خاصی از جهاد و مرزگذاری های جنسیتی از آن، به ما خواهد داد.
#بهره_برداری_تئوریک_از_میدان_اجتماعی
#نظریه_زوجیت
https://ble.ir/nehzatezanan/2900526432431308785/1728745365459
هدایت شده از محسن قنبریان
❗️ قرآن و فقه و عرفان را مخدّر نکنیم!
قرآن سرتاسر نور است و هیچ باطل و عوجی در آن نیست اما نابجا خواندنش می تواند گمراهی و تخدیر بیافریند!
قرآن به "مجاهدان میدان" خطابی دارد و به "تماشاگرانِ" تلویزیونیِ صحنه و "قاعدین" خطاب دیگری ؛ اولی را برای دومی خواندن مخدّر است!
از زبان "مجاهدان میدان" به دشمنان می فرماید:
قُل هَل تَرَبَّصونَ بِنا إِلّا إِحدَى الحُسنَيَينِ ۖ وَنَحنُ نَتَرَبَّصُ بِكُم أَن يُصيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِن عِندِهِ أَو بِأَيدينا ۖ فَتَرَبَّصوا إِنّا مَعَكُم مُتَرَبِّصونَ﴿۵۲ توبه﴾
بگو: «آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟! (: یا پیروزی یا شهادت) ولی ما انتظار داریم که خداوند، عذابی از سوی خودش (در آن جهان) به شما برساند، یا (در این جهان) به دست ما (مجازات شوید) اکنون که چنین است، شما انتظار بکشید، ما هم با شما انتظار میکشیم!»۱
و به "تماشاگران مجازی و تلویزیونیِ" مظلومان غزه و لبنان می فرماید:
وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ ...﴿۷۵نساء﴾
چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شدهاند، پیکار نمیکنید؟!...۲
وقتی احساسات دسته دوم کمی از کشتن کودکان و زنان بی گناه جریحه دار می شود و می رود که تقاضای جهادی و قتالی بکنند، آخوند و مکلای تلویزیون و غیر آن، عارف می شوند و "احدی الحسنیینِ" مجاهدان معرکه را بر بینندگانِ در خانه ها می خوانند و با #عرفان_بازی، وجدان دردها را تسکین می دهند!
مردم غزه در ۱۰درصد این زندانِ باریک روباز، محصورتر از قبل شده و واقعا دارند نابود میشوند؛ صدای استغاثه شان بلند است! ما به خاطری که یک وقت مخاطبی سوسول پای تلویزیون، ناامید نشود جای تشرِ "مالکم لاتقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین" ، بشارت: "بنا الا احدی الحسنیین" می دهیم!!!
از کی نشستن و تماشاگری و حداکثر آهی کشیدن و دعا و نفرینی کردن یکی از دو حسنای قرآن شده است؟!!
به "فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ"(پس تو برو به اتفاق پروردگارت با آنها قتال کنید ما اینجا خواهیم نشست) شبیه تر است تا "بنا الا احدی الحسنیین"!
هزاران زن و کودک #جبالیا و #ضاحیه زیر آتش بمانند و احدی الحسنیین ملاقات کنند!
جای ما، خون شهید همانجا تکثیر می شود و پیروزی می آورد!!!
از همین قبیل است همه استفاده های نابجای دیگر از مقام شهید و سنن الهی تاریخ و هرچه رنگ ماوراء و عرفان دارد!
در فقه هم مفاد آیه۵۲ توبه این فتوای صریح است:
"بنا بر فقه اسلام -چه فقه مذاهب اهلسنّت، چه فقه شیعه و شاید بقیّهی مذاهب دیگر- تردیدی وجود ندارد که وقتی دشمنی بر سرزمین مسلمین تسلّط پیدا کرد، وظیفهی همه است که با او مبارزه کنند، با او جهاد کنند؛ به هر شکلی از جهاد که ممکن است. امروز مبارزهی با رژیم صهیونیست برای همهی دنیای اسلام واجب و لازم است."۲
بحث سرِ باز یا بسته بودن راه جهاد نیست، تقلیل دادن از "برای مستضعفین" به "تعرض به ایران" است!
هنیه مهمان ما بود و در کشور ما ترور شد، بجایش چند موشک می زنیم؛ برای سید حسن و سنوار، نه!
بحث سرِ باور نکردن "#جنگ_وجودی بین مقاومت و صهیونیزم"۳ و "به هم گره خوردن سرنوشت ایران با منطقه و مقاومت"۴ است!(دقت کنید)
قیاس "حمله کفار به بلاد مسلمین" با "قیام درون جامعه اسلامی علیه خلیفه وقت" ، هم مع الفارق است. اینجا هم #نابجا_خوانی دیگری است؛ که روایات "تقیه" و "حقن دماء شیعیان" و "احلاس بیوت" و نبودن شرایط و نیافتادن در فتنه و تأسی به سیره ائمه بعد از حسین(ع) و... "برای شیعیان" بخوانند! (و می بینیم که حدیث بازان و فقه مالانی -علیرغم فتوای مراجع بزرگ در این ۷۰سال اشغال صهیونی- می خوانند!)
................................
۱. استفاده های رهبر انقلاب از آیه را اینجا بخوانید:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=9&npt=7&aya=52
۲. و اینجا:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=4&npt=7&aya=75
۳. جنگ وجودی یا شرایط مرگ و زندگی برای طرفین را رهبران دو طرف می گویند:
-رهبر انقلاب اسلامی در ۲خرداد۱۴۰۳ به رئیس مجلس لبنان: شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق!
- محمود قماطی نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله به شبکه الجزیره: ما درگیر جنگی وجودی علیه اشغالگران شده ایم...
- العربیه هم به نقل از نتانیاهو: نخوض حرباً وجودیاً!
- سخنگوی کابینه اش هم گفت: ما وارد جنگی شده ایم که برای بقای اسرائیل است...
۴. ر.ک: خطبه نماز جمعه نصر
📎مطلب مرتبط:
- شرایط مرگ و زندگی۲
- دو نکته در بیانات اخیر رهبر انقلاب
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۲۹
☑️ @m_ghanbarian
📌 بهم عُلِم الکتاب..
[بخش 2 از 2]
🔹ششم
خبر شهادت یحیی سنوار میرسد. آن ویدئوی معروفش در ذهنم پِلی میشود که میگوید این کلام امام علی علیه السلام را حفظ کردم: "ایّ یومیّ من الموت افرّ..." (در کدامیک از دو روزم از مرگ بگریزم؟ روزی که مرگ تقدیرم است یا روزی که تقدیرم نیست؟ روزی که تقدیرم نیست، کسی نمیتواند مرا بکشد و روزی که تقدیرم باشد مرا از مرگ گریزی نیست)
حالا که دارم این متن را مینویسم میگردم تا اصلش را در منابع خودمان پیدا کنم. میرسم به جلد ۴۲ بحار. قیس بن سعد همدانی میگوید: علی (ع) را دیدیم که در جنگی بدون زره آمده و به جایش دو تا پیراهن پوشیده بود. گفتیم: اینجا و اینطوری لباس پوشیدن؟ فرمود: هیچ بندهای نیست جز اینکه از جانب خدا حافظی دارد تا هنگامی که اجلش برسد. بعد روایت ادامه میدهد: بر زره حضرتش نوشته شده بود: "ایّ یومیّ من الموت افرّ..."
یحیی ما به تو مدیونیم!
این روایت را بعد از آن سکانس درخشان پایانی تو یک جور دیگری انگار میفهمیم. انگار بیشتر میفهمیم علی (ع) چقدر خواستنی است..
فکرش را نمیکردم چندتا عکس از دعاهای جیبی و آن کلاش خسته و آدامس منتوس، و چند ثانیه از ویدیوی چِخهکردن پهپاد هار دشمن و پرتاب چوب و آن لاتیِ بیمنتهای مردی نشسته بر گوشهای، و تداعیاش با آن "ای یومیّ من الموت افرّ" اینقدر دین را برایم خواستنیتر کند.
یحیا..
@maktabe_emaam
📌 بهم عُلِم الکتاب..
[بخش 1 از 2]
✍️ علیرضا قربانی - مدیر اندیشکده مسیر
🔹یکم
بعد از شهادت سید میخواستم در مورد موضوعی بنویسم، اما دست و دلم به نوشتن نمیرفت. گذشت تا نماز جمعه آقا. با رفقا نشسته بودیم روی چمنهای مصلی. آقا که خطبه را شروع کرد، در دلم گفتم: آقا دوباره وسط بحران، تخته سیاه کلاس درس را بر پا کرد!
《"وَ المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولِیاءُ بَعضٍ.... اُولئِکَ سَیَرحَمُهُمُ اللهُ اِنَّ اللهَ عَزیزٌ حَکیمٌ" (توبه، ۷۱)
یعنی اگر شما مسلمانان با یکدیگر پیوند و ارتباط و همکاری و همدلی داشته باشید، رحمت خداوند شامل حال شما میشود. بعد میفرماید: اِنَّ اللهَ عَزیزٌ حَکیمٌ؛ آیهی شریفه را با ذکر عزّت الهی و حکمت الهی پایان میدهد؛ شاید از این جهت که رحمت الهی در این مورد متناسب است با عزّت پروردگار و حکمت پروردگار؛ چون رحمت خداوند، انواع فضائل نازلهی از سوی پروردگار بر بندگان را شامل میشود...شاید در این آیه خواستهاند ما را به این معنا توجّه بدهند که اگر مسلمانها با یکدیگر اتّحاد و اتّفاق داشته باشند، عزّت الهی و حکمت الهی پشت سر اینها است...》
چه تطبیق جالبی از این قاعده تفسیری که "اسماء الهی انتهای آیات، اسم حاکم در موضوع مطرحشده در آیهاند"! زیبایی مضاعفش به این است که اینجا فعل رحمت محکوم دو اسم عزیز و حکیم میشود؛ یعنی عزت و حکمت در قالب رحمت تجلی میکند (یا بالعکس. نیازمند تامل بیشتر!)
از حسن مطلع خطبه لذت بردهام و با خودم میگویم: نشسته بودیم که مثلا آقا از تغییر دکترین هستهای بگوید ولی چه جالب شد. انگار دنیای آقا، عینکی که با آن دنیا را میبیند، فرق میکند.
عزمم برای نوشتن آن نوشته جزم میشود..
🔹دوم
در راه با خودم فکر میکنم آقا چقدر نکته از قرآن به "جهان اجتماعی" ما وارد کرده و بدیهیشان ساخته است. کدام عالمی توانسته "وَ مَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّه" سوره انفال را با "عقبنشینی غیر تاکتیکی غضب الهی را به دنبال دارد" واژهسازی کند و بعد بهمثابه یک قاعده وارد جهان اجتماعی ما در سال ۱۴۰۳ بشود؟
🔹سوم
با خودم میگویم: فرق اسلام ایستاده و اسلام نشسته، صرفا در مقام عملشان نیست، در مقام فهمشان است. اسلام نشسته، قد فهمش کوتاه است، توفیق فهم ندارد، چیزی هم بفهمد بیمزه است، عطر و طعم ندارد.
ذهنم میرود سراغ جلسهای در محضر عزیزی معطر به عطر میدان و جهاد و تعجبی که از ظرافت و لطافت فهم فرهنگیاش کردم. تعجبم را با استادی در میان گذاشتم، گفت: برکت مجاهدت است..
🔹چهارم
بعد از شهادت سید چه میخواستم بنویسم؟ میخواستم بنویسم بخشی از اسلامم/اسلاممان را مدیون تو هستیم. دین فیزیک و شیمی و فرمول ریاضی نیست. قبل از تو روایت "مِن هوان الدنیا علی الله..." منسوب به سیدالشهداء علیهالسلام را شنیده بودیم، ولی تو که میگویی یک جور دیگری میفهمیمش و به عمق جانمان مینشیند. تو با آن "را"ی دلنشینت که انگار خدا خواسته به نشان پاکی کودکانهات با آن نمکینتر شوی..
🔹پنجم
"بِهِمْ عُلِمَ اَلْكِتَابُ وَ بِهِ عَلِمُوا وَ بِهِمْ قَامَ اَلْكِتَابُ وَ بِهِ قَامُوا" کتاب خدا بهواسطه آنها دانسته میشود و آنها نیز از کتاب خدا علم گرفتهاند. کتاب خدا با آنها برپا میشود و آنها نیز بهواسطه کتاب خدا برپا شدهاند.
اینها را امیرالمومنین (ع) در وصف اولیاء خدا میگوید.
با خودم میگویم: چقدر ما مدیون آقا و سید و این شهدای مقاومتیم. با اینها بود که فهمیدیم این دین عجب چیز جالبی است! دین مزهدار را با اینها چشیدیم.
@maktabe_emaam
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین.pdf
225K
طرح راهبردی رهبر انقلاب برای آزادی فلسطین
✍️ نعیم حسینی
اشاره:
آزادی قدس شریف، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی از همان ابتدای مبارزات در دوران طاغوت بوده است. این هدف، در اندیشهی رهبر معظم انقلاب، در قالب طرحی منسجم دنبال میشود. ایشان با طرح ایجابی «ادارهی فلسطین به دست فلسطینیها» از سویی و «شکلدهی به هستههای مقاومت» از سویی دیگر و برای رفع موانع تحقق طرح نخست، به دنبال به صحنه آوردن امت اسلامی برای محاصره و محو رژیم صهیونیستی هستند. در طرح ایشان، نیروی مباشر آزادی فلسطین، فلسطینیها هستند و واجب شرعی امت اسلامی، چه دولتها و چه ملتها، شکلدهی به هستههای مقاومت برای پشتیبانی همه جانبه و در تمام ابعاد از فلسطینیهاست.
در این نوشتار تفصیل این طرح بررسی شده است.
@maktabe_emaam
💢حاتمبخشیِ ترسوها از کیسه مردم فلسطین!💢
(درباره بیانیه مجمع موسوم به محققین و مدرسین حوزه علمیه)
✍️ علی محمدی - مدیر مؤسسه معنا
🔹بیانیه «مجمع موسوم به محققین و مدرسین حوزه علمیه» باور نکردنی بود!!!
🔹با این بیانیه مرزهای فقاهت در باب ملکیت در نوردیده شده است و کأنه نه روایت «ان الناس مسلطون علی اموالهم» در فقه شیعه آمده و نه اینکه اساساً قاعده تسلیط، ماهیت عقلائیه دارد!
🔹این همه سخافت و حماقت، بعد از این همه جنایتی که اسرائیل در طول یک سال گذشته در غزه و لبنان انجام داده، تعجب برانگیز است!
🔹به رسمیت شناختن اسرائیل در پشت مرزهای 1967 و ندیدن تاریخ پر از نکبت و دروغ و قتل و غارت این رژیم جعلی از تاریخ 1948 تا 1967، چه مبنای شرعی و قانونی میتواند داشته باشد که این حضرات به اصطلاح استاد حوزه که قرار است درس فقاهت و دیانت به دیگران بدهند، بر آن صحه گذاشتهاند؟!
🔹این حاتمبخشی از کیسهی مردم مظلوم فلسطین و تقدیم سخاوتمندانه مال و عرض و شرف مالکین واقعی زمینهای اشغالی و دهن کجی به مقاوم 70 ساله این ملت رنجدیده در کدامین درس و دراسه، تعلیم و تعلّم شده است؟!
🔹امروز مردم غزه در آماج سختترین بمبارانها و فشارها و تحریمها و بیمهریها هستند؛ این استقامت و پافشاری، هزینه به رسمیت نپذیرفتن اسرائیل است، وگرنه الان آنها هم همنوا با تشکیلات خائن خودگردان، با ذلّت در حال التماس از اسرائیل غدار بودند که کمی به عهد و قول خود وفادار باشد!
🔹آقایان! حرف زدن بلد نیستید، موضع محکم گرفتن که نمیتوانید،از تقویت قلوب مجاهدین فی سبیل الله که عاجزید، عمق حوادث را درک نمیکنید؛ درست؛ لااقل به سکوت مرگبارتان ادامه دهید تا به برکت مجاهدت عباد برگزیده خدای متعال، فرجی حاصل شود و شاید شما هم به واسطه این سکوت ناشی از ترس، در اجرشان شرکت شوید و از گشایشهای بعد از آن، بهرهای ببرید ...
خدای منان برکات و صلواتش را بر امیرالمؤمنین علیه السلام بیفزاید که فرمود:
«لَا يَحِلُّ لِلْجَبَانِ اَنْ يَغْزُو، لِانَّهُ يَنْهَزِمُ سَريِعاً وَ لَكِنْ لِيَنْظُرَ مَا كَانَ يُريِدُ اَنْ يَغْزُوَ بِهِ فَلْيُجَهِّز بِهِ غَيْرَهُ،فإنَّ له مثلُ أجرِه ولا يَنقَصُ مِن أَجرِه شَئٌ»(البحار: 100 / 49 / 15 و 16.)؛
(جايز نيست افراد ترسو در جنگ شركت كنند چرا كه به سرعت فرار مى كنند [و مايه تضعيف ديگران مى شوند] ولى لازم است سلاح و تجهيزات خود را در اختيار ديگران قرار دهند، اگر چنین کنند اجر مشارکت در جبهه جنگ بدون کم و کاست نصیبشان میشود.)
#عقلانیت_انقلابی
#مجمع_مدرسین_و_محققین
#رژیم_منحوس_اسرائیل
1403/08/2
https://eitaa.com/alimohammadi1389
@maktabe_emaam
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار می کند:
❇️سلسله جلسات "حدیث انقلاب"
محفلی برای اندیشه و عقلانیت انقلاب اسلامی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔰جلسه دوم:
🔹خط تحلیل و تبیین در تقابل ایران و رژیم صهیونیستی
هم اندیشی جمعی از مبلغین مکتب امام پیرامون حوادث اخیر
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🗓 دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳
🕓 از ساعت ۱۶ الی اذان مغرب
✅حضوری-مجازی
آدرس مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/pajooh/webinar
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی
سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
راه ارتباطی جهت حضور در جلسه:
@miladtaba13
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#مکتب_امام
🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam
🌐http://ble.ir/maktabe_emaam
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار می کند:
❇️سلسله جلسات "حدیث انقلاب"
محفلی برای اندیشه و عقلانیت انقلاب اسلامی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔰جلسه سوم:
🔹خط تحلیل و تبیین در تقابل ایران و رژیم صهیونیستی(2)
هم اندیشی جمعی از مبلغین مکتب امام پیرامون حوادث اخیر
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🗓 دوشنبه 14 آبان ۱۴۰۳
🕓 همزمان با نماز مغرب و عشاء
✅حضوری-مجازی
آدرس مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/pajooh/webinar
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی
سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
راه ارتباطی جهت حضور در جلسه:
@miladtaba13
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#مکتب_امام
🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam
🌐http://ble.ir/maktabe_emaam
تبدیل به دانش شود.mp3
1.55M
🌀 امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به صورت واقعی وارد حکمت عملی شده اند...
#استاد_امینی_نژاد
🎙 بخشی از پرسش و پاسخ جلسه بیست و یکم درس «مبانی و اصول حکمت عملی»
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🔸 این بزرگواران عملاً وارد صحنه شدند و این درد را حس کرده اند
🔹 یک منبع در حکمت سیاسی ما؛ روش، سیره و بیانات این بزرگواران است
🔸 باید برویم به این سمت که روش، سیره و بیانات این بزرگواران را تبدیل به دانش کنیم
🔹 مشکل ما این است که دفاع مقدس را تبدیل به دانش نکردیم
🔸 سیره و روش رهبری وارد بحث و گفتگو شود و استنادهای علمی شود تا ذخیره ای برای آیندگان شود
#امتداد_فلسفه
#فلسفه_اسلامی
#حکمت_عملی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
📌https://eitaa.com/nafahat_eri
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار می کند:
❇️سلسله جلسات "حدیث انقلاب"
محفلی برای اندیشه و عقلانیت انقلاب اسلامی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔰جلسه چهارم:
🔹فقه تدمیر اسرائیل در مکتب امام(ره)
نظر حضرت امام در مورد مراحل نابودی اسرائیل و سیر تطور آن در طول زمان. تحلیل کنش امام خامنه ای در تحولات اخیر.
ارائه استاد محترم: حجةالاسلام و المسلیمن اسدپور
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🗓 دوشنبه 28 آبان ۱۴۰۳
🕓 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء
✅حضوری-مجازی
تذکر: جهت ثبت نام و حضور در جلسه حتماً به آیدی @miladtaba13 آقای طبائیان هماهنگ فرمائید.
آدرس مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/pajooh/webinar
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
📍قـــــم ، بلوار نیایش،جنب مصلی
سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
راه ارتباطی جهت حضور در جلسه:
@miladtaba13
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#مکتب_امام
🌐https://eitaa.com/maktabe_emaam
🌐http://ble.ir/maktabe_emaam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چهار دقیقه مهم از صحبتهای حجت الاسلام فلاح شیروانی از اساتید حوزه علمیه در تلویزیون:
🔻اگر میگوییم که مردمسالاری داریم، باید فرصت رشد مردم را فراهم کنیم
🔻کسانی که میگویند مردم نباید چیزی از جنگ بشوند، اشتباه میکنند
🔻میگویند به مردم نگوییم تا آب در دلشان تکان نخورد؛ نمیگویم مردم بترسند و دلهره داشته باشند اما باید بدانند که در معرض جنگ هستیم
🔻اجازه بدهیم مردم نسبت به جنگ خودشان را مسئول بدانند
🔻اگر قرار بود در دفاع 8 ساله بگوییم مردم بگذارید ما سلحشورانه جنگ را تمام میکنیم که حماسه دفاع مقدس رخ نمیداد