eitaa logo
مکتب امام
1.1هزار دنبال‌کننده
535 عکس
257 ویدیو
28 فایل
کانال مکتب امام رسانه ای است برای انعکاس مطالب در حوزه اندیشه مکتب امام و بررسی مسائل انقلاب اسلامی از این پایگاه فکری. صاحب امتیاز این کانال کارگروه مکتب امام پژوهشکده باقرالعلوم ع می‌باشد. راه ارتباطی: @miladtaba13
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 خط مشی پیغمبر، ایجاد جامعه موحدپرور بود 🖋 نجات بشر از دیدگاه پیغمبر و از ساعات اوّل به ذهن پیغمبر این جور نبود که برود یکی‌یکی با مردم حرف بزند، دلشان را متوجّه حقیقت بکند و یک‌دانه‌ یک‌دانه آدم درست کند؛ نه، خطّ‌مشی پیغمبر از اوّل عبارت بود از اینکه یک جامعه‌ای به ‌وجود بیاورد که آن جامعه مردم را موحّد بپروراند و با ارزشهای اسلامی آنها را رشد بدهد و به تعالی مورد نظر اسلام برساند __________________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
❇️سلسله نشست های توحیدی نشست 0⃣1⃣ ✅موضوع: نیاز گفتمانی امروز جبهه انقلاب 👨‍💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین خانجانی(زید عزه) 🕤زمان: پنجشنبه 99.11.16_ ساعت 13 لینک حضور مجازی در نشست: 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid ________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نشست10-نیاز گفتمانی جامعه امروز- 99.11.16.mp3
26.99M
نشست 0️⃣1️⃣ ✅موضوع: نیازگفتمانی جامعه امروز 👨‍💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین خانجانی(زید عزه) 🕤مورخ: پنجشنبه 99.11.09 ____________________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تاثیر توحید در صف‌بندی جامعه 🔺گزیده ای از سخنرانی آیت الله خامنه ای در سلسله جلسات ماه رمضان ۵۳ شمسی _________________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
❇️ظهر روز دوشنبه مورخ 20-11-99 اعضای مرکز گفتمان توحید با حضور در مسجد آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) خدمت آیت الله یزدان پناه(حفظه الله) رسیده و گزارشی از اهداف و فعالیت های این مرکز ارائه نمودند. در ادامه از رهنمود های ایشان استفاده نمودند که اهم فرمایشات ایشان در متن ذیل خدمت عزیزان تقدیم می گردد.❇️ 🔰1️⃣توحید مرکز ثقل است جامعه درواقع يك پديدار انساني است، پديدار انساني چيست؟ پدیدار انسانی يعني هر آنچه در انسان می‌گذرد در كنش او آمده و كنش در ساحت تعامل، به جامعه تبديل می‌شود. من معتقدم اگر انديشه را بسط بدهند (بدون بسط نمی‌شود) به‌راحتی همه‌جا را دربرمی‌گيرد؛ اين يك واقعيت است. به‌ويژه اينكه اصلاً حقيقي‌ترين، واقعي‌ترين و مهم‌ترين مسئله و مركز ثقل همۀ مباحث «توحید» است و واقعاً هم توحید مركز ثقل است و كلّ آنچه در دين می‌بينيم، با همۀ ابعاد و جهاتی که دارد، از همين توحيد است. اساساً ما در صحنۀ اجتماعي با يك دوگانه روبه‌رو هستيم: دوگانۀ خدا و طاغوت. اگر توحید در صحنۀ اجتماع بیاید، معنايش اين است که منحصراً توحید حاکم است. آیۀ «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنوا» که در قرآن آمده است افادۀ حصر می‌کند. يعني فقط خدا ولی است و بقيه خارج‌اند و بعد از آن هر كسی هم كه تولّي كند می‌شود حزبِ «الله» جلّ جلاله. ——————————————- 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
❇️اهم فرمایشات جناب استاد یزدان پناه(حفظه الله) در جلسه با اعضای مرکز گفتمان توحید❇️ 🔰2️⃣عقل مدنی واقعیت این است که اين فضاي جريان‌سازي اجتماعي است و ما آن را دستِ‌كم گرفته‌ايم و البته يكي از گرفتاري‌هاي امروز ما همین است. ما هروقت در فاهمۀ عمومی مردم تاثیری گذاشته‌ایم، مردم به‌سرعت از آن در کنش‌های خود بهره برده‌ اند و آن کنش را اعمال کرده اند. این خاصيت فرهنگ است. جناب بوعلي از این فاهمۀ عمومی به عقل مدني تعبير می‌كند که معنای وسیعی دارد. ما گاهي می‌گوييم كسي خودش می‌نشيند تك‌تك مقدّمات را می‌چيند و تك‌تك مسائل را بررسي می‌كند تا به يك نتيجه برسد كه اين یک مسئله است، ولي به جامعه كه می‌رسيم مسئله اين‌طور نيست. در جامعه بايد انديشه‌ها انتقال داده شود. عقل مدني خاصيتش اين است که آن اندیشه در عقل و فاهمۀ همۀ افراد جامعه هست. يك‌دفعه می‌بینیم که در يك پدیده، همه يك كنش واحد دارند. دليلش چيست؟ آن عقل مدنيِ مشترك است که سبب این کنش واحد شده است و البته این عقل مدني قابلِ‌ساخت و پرورش‌دادنی است. اگر شما در اين زمينه كار نكنيد، عدّۀ ديگري می‌آيند وارد کار می شوند و گفتمان‌هاي ديگر را می‌آورند که الان نیز شما بخواهید یا نخواهید مشغول هستند. —————————— 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
🔰3️⃣لزوم توجه به بستر کلان آیات قرآن رهبري قرآن را به شكل اجتماعي تبیین می‌کنندو این از اول براي من جذاب بود. علامه طباطبايي هم هرجا كه بحث اجتماعي قرآن است فروگذار نمی‌ کنندو تلاش می‌كنند آن را در فضاي اجتماعي حل كنند؛يعني سياق که سياقی اجتماعي است، ایشان هم به‌هيچ‌وجه اين سیاق را به‌هم نمی‌زنند و این خيلي براي من خوشايند است. من معتقدم كلّ قرآن اجتماعي است. چرا؟ چون بستر اصلي قرآن بستر اجتماعي است. رسول‌الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) از هنگام بعثت تا زمانی‌كه در مكّه بودند، مشغول مبارزه بودند. بعد هم نوبت هجرت است و پيروزي انقلاب. اين بسترِ كلان است. بستر كلان خيلي معنا دارد. بعضي‌ها اصلاً به این مسئله توجّه نمی‌کنند! اين سياق عمومي قرآن است.همین درمورد حضرت امام (رحمه الله) هم هست. ایشان از سال42 تا ایام انقلاب و پس از پیروزی، اطلاعيه‌ها دادند و مطالب مختلفی بیان کردند. حال‌وهوای این بیانات کاملاً مشخص است. بستر بسترِ انقلاب و صحنۀ اجتماع است و هر تعبيري كه امام دارند، مانند «ما مأمور به وظيفه هستيم، نه نتیجه.» مشخص است که شأن نزول و محلّ اشاره‌ای دارد. در این بستر کاملاً معنا دارد و قرار است در صحنۀ اجتماع، چيزي را بشكند و خراب كند و چيزي را درست كند. کلّ قرآن هم این‌گونه است؛ لذا بنده معتقدم که اين بسترِ كلان به ما اجازه می‌دهد که تمام آيات را اجتماعي بفهميم ولَو درموردِ آیات فردي که معنا و توضیح خود را دارد.در اصل آیات قرآن همیشه در صحنۀ اجتماعي زنده می‌شوند. —————————— 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
❇️اهم فرمایشات جناب استاد یزدان پناه(حفظه الله) در جلسه با اعضای مرکز گفتمان توحید❇️ 🔰4️⃣اهمیت گفتمان توحید مسئلۀ توحيد پايه و اساس كار است.چه در حركت رسول‌الله(ص)، چه در حركت ديني ما و چه در انقلاب ما. اين راه را بايد براي هميشه گفتمان‌سازي كنيم. يعني بايد توحید را در عقل مدني جامعه قرار دهیم. ما بايد كاري كنيم تا توحید در حافظۀ نزديكِ مردم باشد كه سریع جواب بدهد و تبديل به اندیشه شود؛ يعني تا كسي آن را می‌‌شنود، به نتيجه برسد. اين امر به گفتمان‌سازي و پرورش احتیاج دارد. ساحت انساني ساحت شعور است. بايد به شعور انسان دست زد و بعد از آن، ساحت انگيزه را تقويت كرد. عزم او را نیز بايد درست كرد و اين كارهای لازم تنها از راه گفتمان‌سازي ممکن است. من بسیار به جريان‌سازي معتقد هستم و معتقدم جريان‌سازي يعني يك انديشه آن‌قدر در جامعه و در عقل مدنيِ جامعه و در فرهنگش جا بیفتد که آن وقتی که قرار است جامعه پاسخی بدهد، براساسِ اين انديشه‌ای كه در ذهنش است پاسخ بدهد. این اگر در حافظۀ نزديكش باشد، یعنی هميشه در اولين برخورد او به ذهنش بیايد و براساس آن تعامل كند،مسئله درست می‌‌شود. وقتي شهید سلیمانی به شهادت رسيد،ما حركت واحدي در ايران ديديم که دليلش پشتوانۀ فكري است. اگر پشتوانۀ فكري نبود، چنین کنش واحدی پدید نمی‌آمد.اما در بعضي از ساحت‌های اجتماعی، مردم هنوز در شخصیت‌ها و کنش‌ها مردّد هستند.چون انديشه‌اي ندارند. —————————— 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
باسمه تعالی 🍀استاد محمدرضا فلاح شیروانی • اندیشه • 1 ▫️ قلۀ توفیق حضرت امام ظهور جوانان مؤمن و انقلابی را «فتح الفتوح» انقلابی اسلامی؛ یعنی بالاترین دست آورد آن و چه بسا دست آورد بی نظیر آن، می دانستند. حضرت آقا این دیدگاه امام را مطرح می کنند و چیزی بر آن می افزایند و می گویند اگر جوان انقلابی برای کشور خود آینده ای فرض کند(عزم کند و تصمیمی بگیرد) و آن را ابراز کند و پای آن بایستد و برایش هزینه بدهد این «فتح الفتوح» انقلاب اسلامی و پیشرفت واقعی است. وقتی عزم را در دیدگاه امام و رهبری دنبال می‌کنیم می‌بینیم از جایگاه ویژه‌ای برخودار است؛ عزم از دیدگاه امام و استاد امام «جوهرۀ انسانیّت» است و از دیدگاه رهبر معظم انقلاب عزم ملی عامل شکل‌گیری «معجزه‌های بزرگ الهی» به ارادۀ حق تعالی است؛ به همین جهت می‌فرمایند «ارادۀ ملی جانمایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است»(بیانیۀ گام دوم انقلاب) ▫️تعهد عزم عزم چه چیز؟ بلند همّت بودن و دلمشغولی‌های بزرگ داشتن در فرهنگ اهل بیت ع ممدوح است. «کُن بعید الهمم اذا طلبت»(امام علی) «وقتی نوبت به خواستن رسید همّت‌های دور و دراز داشته باش» بلندی همّت بلندی جوهره و شخصیّت را رقم می‌زند، و شخصیّت متعالی، همۀ حوادث باشکوه را در زندگی انسان باعث می‌شود. همۀ این تعلیمات بلند و نورانی شعار بود تا حضرت امام ره به لطف الهی در زندگی جامعۀ ایران پای گذاشت و به خاطر خدا همه را وادار به «اراده و قیام» کرد و ایران اسلامی را که غرق در بی‌هدفی بود دارای اهداف بلندی کرد. ایران اکنون اندیشه های بلندی دارد و این جای افتخار دارد. درد بشر را داشتن نه دیوانگی و نه خودشیفتگی است، انسان بودن است؛ همچنان که به خدا در راهنمایی زندگی و پیشبرد خواسته‌های مؤمنانه، اعتماد داشتن نیز سفاهت نیست؛ «ثُمَّ نُنَجِّي رُسُلَنٰا وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا كَذٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنٰا نُنْجِ اَلْمُؤْمِنِينَ» ﴿يونس‏، 103﴾ «وَ كٰانَ حَقًّا عَلَيْنٰا نَصْرُ اَلْمُؤْمِنِينَ»﴿الروم‏، 47﴾ به نام خدا و برای مردم، همچون امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در برابر طاغوت ایستادن نیز خلاف اسلامیّت نیست، بلکه نشانۀ طراوت توحید است؛ به همین خاطر است که حزب اللهی خود را متکفل ویرایش جهان بشری موجود می‌داند؛ حزب اللهی معتقد است باید نسبت به انفعال جامعۀ بشری و تحقیر انسانها حساس باشد؛ حزب اللهی باید آزاداندیش و طرفدار واقعی آزاداندیشی و آزادی بیان و احترام به آرای دیگران باشد؛ حزب اللهی باید بنای خود را بر این بگذارد که عطر سخن اسلام را با بیان‌های زیبا در کل دنیا بگستراند و مردم را با آگاهی به سمت مطلوبهای واقعی‌اش بخواند؛ حزب الله باید برای حکمرانی طاغوت که در هر برهه‌ای شکلی دارد، فکری بردارد؛ انفعال در برابر کرونا شایستۀ ایران اسلامی نیست، حزب الله باید فکری درست برای آن داشته باشد؛ حزب الله باید برای اسناد بین المللی که در واقع رقیّت جدید و خلاف توحید است، فکری بردارد؛ حزب الله باید برای اقتصاد فسادزا فکری بردارد؛ اینها همه پاره‌های پیکر نحس طاغوت است و حزب الله ناگزیر در برابر آن قرار می‌گیرد. و این عزمها از آن حزب‌اللهی‌ها است. ▫️مانع استکباری طاغوت یک موجود زنده است و حتماً از کانونهای انرژی و چاکراهایی برخوردار است. قلب نظام کفر و طاغوت کجاست تا آن را بکوبیم و جهانی را از آنها آسوده کنیم؟ طاغوت موجودیّت نحسش در استضعاف و استخفاف است. طاغوت قطعاً نوعی عدم تعادل است و این عدم تعادل تنها در صورت استضعاف دیگران و تحریف واقعیّت، میدان تکوین و تحقق پیدا می کند. طاغوت از قبول استکبار تغذیه می‌کند. استکبار گونه‌های مختلفی دارد و برخی از آنها ممکن است از طرف عمامه‌به‌سرها اعمال شود. جهان کفر با ترهیب و انواع ارعاب زنده است و به این استخفاف تن دادن، فسق و پا روی حق گذاشتن است. «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطٰاعُوهُ إِنَّهُمْ كٰانُوا قَوْماً فٰاسِقِينَ»﴿الزخرف‏، 54﴾ کفر و طاغوت در دل مردم جایی ندارد. کدام بیچاره ای است که تحقیر، تضعیف، فقر، تنگنا و ... این فشارها را دوست داشته باشد. استکبار یعنی در پیش گرفتن همۀ اینها در حق دیگران. به همین جهت استکبار از عنصر دیگری برای حفظ جایگاه خود استفاده می کند و آن ترهیب است. آنچه مانع این کار است استحکام شخصیّت انسان‌ها است. به همین جهت راه نجات انسان‌ها شخصیّت دادن به آنها است. شخصیّت به آرمان، عشق و حماسه است و اینها وابسته است به فلسفۀ مستقل حیات و سرمایه‌هایی برای بالیدن و احساس ارزشمندی داشتن است. مردم‌سالاری یعنی همین. حزب الله خود عزم‌های بلند می‌کند و به شخصیّت‌های متعالی می‌رسد و به مردم هم شخصیّت می‌دهد و آنها را از چنگال استکبار نجات می‌دهد. پروژۀ امروز حزب الله چیست و چگونه به مردم شخصیّت خواهد داد؟ ️@faslefarhang@goftemane_tohid
❇️اهم فرمایشات جناب استاد یزدان پناه(حفظه الله) در جلسه با اعضای مرکز گفتمان توحید❇️ 🔰5️⃣ضرورت اهتمام به این قبیل فعالیت ها الحمدلله كاري که شروع كرده‌ايد يكي از آرزوهاي ما بوده است. بنده اين كارها را كارهاي اساسي انقلاب می‌‌دانم. بعضي از بحث‌هاي بنيادي را داريم که خود قرآن یا خود انبیا آن‌ها را امتداد داده‌اند. انقلاب ما نیز همين كار را کرده است. بنده این کاری را که شما دنبال می‌کنید کار خيلي مهمي مي‌دانم. درواقع، ريشۀ كار ماست. علامه طباطبائي (رحمه الله) می‌فرمایند: اصلاً همه آنچه كه در دين اسلام آمده است حول محور توحيد می‌گردد. بنده كه معتقدم خود قرآن، توحید و امتدادهای آن را نشان داده است و اصلاً احتياجي به چیز ديگري نيست. اساساً هر انديشه‌اي اگر بسط پيدا كند، همه‌جا و همۀ صحنه‌ها را دربرمي‌گيرد و صحنۀ اجتماع را هم مي‌گيرد. وقتي فکری در انديشۀ انساني قرار گرفت و انديشۀ انساني آن را پذيرفت، آن انديشه در تعامل او حاضر مي‌شود و همه‌جا را مي‌گيرد. حتي من معتقدم پوچ‌گرايي که غلط‌ترين و غيرواقعي‌ترين اندیشه است هم می‌تواند همه‌جاي اجتماع را بگيرد. ————————————— 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
❇️سلسله نشست های توحیدی نشست 1⃣1⃣ ✅موضوع: پوشش گفتمانی حیات انقلابی امروز با اندیشه توحیدی(جلسه سوم) 👨‍💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین فلاح(زید عزه) 🕤زمان: پنجشنبه 99.11.30 ساعت 13 لینک حضور مجازی در نشست: 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid ____________________________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزیده ای از بیانات حضرت استاد یزدان پناه (حفظه الله) در دیدار با اعضای مرکز گفتمان توحید 🔹به صحنه اجتماع آوردن ابعاد اندیشه توحیدی، یکی از آرزو های من بوده 🔸این کارها از کارهای اساسی انقلاب است 🔹دشمن در فضای مجازی کاری می کند که اندیشه توحیدی اصلا سر بر نیاورد _____________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
گزارش جلسه مرکز روح توحید با استاد یزدان پناه.pdf
747.5K
❇️ظهر روز دوشنبه مورخ 20-11-99 اعضای مرکز گفتمان توحید با حضور در مسجد آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) خدمت آیت الله یزدان پناه(حفظه الله) رسیده و گزارشی از اهداف و فعالیت های این مرکز ارائه نمودند. در ادامه از رهنمود های ایشان استفاده نمودند. اهم گفتگو های این جلسه در فایل پی دی اف ذیل خدمت عزیزان تقدیم می گردد.❇️ ————————————— 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
نشست11- پوشش گفتمانی حیات انقلابی امروز با اندیشه توحیدی3- 99.11.30.mp3
36.84M
نشست 1️⃣1️⃣ ✅موضوع: پوشش گفتمانی حیات انقلابی امروز با اندیشه توحیدی(جلسه سوم) 👨‍💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین (زید عزه) 🕤مورخ:پنجشنبه 99.11.30 ____________________________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزیده ای از بیانات حضرت استاد یزدان پناه (حفظه الله) در دیدار با اعضای مرکز گفتمان توحید ♨️ قسمت دوم 🔹 عقل مدنی و فاهمه جامعه ساختنی است 🔸ما جریان سازی اجتماعی را دست کم گرفتیم _________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
📿 در دعاهای ماه رجب که از ائمه (علیهم‌السّلام) مأثور است، انسان وقتی نگاه میکند، میبیند بیشتر این دعاها ناظر به جهات توحیدی است... ♨️ پرداختن به عظمت الهی، به صفات الهی، خود را در مقابل این عظمت مشاهده کردن، راه روشن را به سوی پروردگار شناختن، دانستن و به آن میل و رغبت پیدا کردن. 💠 یکی از خصوصیات دعاهای ماه رجب این است: توجه دادن به توحید، توجه دادن به خدا، به اسماء و صفات الهی. ۱۳۹۹.۲.۲۵ _______________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
خاطره ی شفاهی استاد سید مهدی موسوی (زید عزه) از شهید فخری زاده: 💎 ظرفیت های گفتمان توحید و کتاب روح توحید نفی عبودیت غیرخدا 💎 ظرفیت های جبهه ی انقلاب 🔰🔰🔰
🔶استاد سید مهدی موسوی: 🔸شهادت سردار فخری زاده را - که انصافاً یکی از ذخایر انقلاب اسلامی بود - خدمت همه ی دوستان تبریک و تسلیت عرض می کنم. 🔸 یک نکته‌ای در مورد جناب آقای فخری زاده عرض بکنم. ما یک بار خدمت ایشان رسیده بودیم و یک مباحثه‌ای بین ایشان و بعضی از نیروها اتفاق افتاد. من آنجا بخشی از [کتاب] روح توحید را خواندم و آن مباحثه‌ی مذکور را با [مطالب کتاب] روح توحید حل کردیم و ایشان هم خیلی پسندید. 🔸بعد خیلی ابراز گله کرد که چهل سال است دنبال طلبه های جوانی هستیم که در این فضا و عرصه ها بیایند و آن پیام انقلاب اسلامی را منتقل کنند. 🔸انصافاَ کسانی که از نزدیک با ایشان حشر و نشر داشتند می دانند انسان بسیار متخلّق و اخلاقی بود. همچنین مسلط بر دیوان اشعار به خصوص مولانا و حافظ بود و اینها را کاملا می شناخت. خودشان می گفتند که اصلا از دوران دانشجویی که پای درس شهید مطهری(ره) عرفان ِحافظ را یاد گرفتیم دیگر رها نکردیم. 🔸این را گفتم برای اینکه ببینید انصافاً ما در فضای جامعه ی خودمان شخصیت‌های فوق العاده‌ای داریم و در بین نیروهای نظامی، دانشمندان زیادی هستند. فقط مشکل ما همین بحث گفتمان سازی است که نتوانستیم در حوزه وجه غالب کرده و به ظرفیت های فوق العاده که در دانشگاه ها و وزارت خانه‌ها هستند، منتقل کنیم و آن اتفاق بزرگ را رقم بزنیم. 🔸به نظرم این قضیه یک تلنگری هست که باید یک مقدار از لاک حوزوی خودمان بیرون بیاییم و به سمت مجامع دانشگاهی، نظامی و تحقیقاتی برویم. به نظرم آنجا یک اتفاقات دیگری در کف میدان هست که ما تلقی چندان روشنی از آن اتفاق و آن فضا نداریم. نهایتا به همین کف‌های روی آبی که در فضای جامعه منتشر هستند، بسنده می کنیم. 🔸 ولی انصافاً آدم های قوی و فوق العاده ای در این زمینه ها هست که باید این ارتباط را با آنها برقرار بکنیم و راهش همین گفتمان سازی هست. البته به شرط این که به سرعت گفتمان سازی را جمع بندی کرده و به یک مدلی برسیم. نهایتا وارد خود بحث [کتاب و محتوای ] روح توحید شویم انشاءالله. _________ 🔰 مرکز گفتمان توحید @goftemane_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️سلسله نشست های توحیدی نشست 2⃣1⃣ ✅موضوع: واکاوی مفهوم ولایت در اندیشه اجتماعی مقام معظم رهبری (مبتنی بر مقاله روح توحید نفی عبودیت غیر خدا) 👨‍💻ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین قهستانی(زید عزه) 🕤زمان: پنجشنبه 99.12.14 ساعت 13 لینک حضور مجازی در نشست: 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid ________________________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
💠 معنا و روح توحید عبارت است از این‌که انسان از غیرخدا عبودیّت نکند و در مقابل غیرخدا، جبهه ی بندگی به زمین نساید... 🍃 حال شما اگر با چشم روشن‌بینانه و آگاهانه و مسلّح به دانشهای مربوط به زندگی بشر به این عنوان نگاه کنید، خواهید دید که دایره ی عبودیّت، دایره وسیعی است. 🚫 قید و بندهایی که به بشر بسته میشود، هر یک نوعی عبودیّت برای انسان به وجود میآورد. عبودیّتِ نظامهای اجتماعیِ غلط، عبودیّتِ آداب و عاداتِ غلط، عبودیّتِ خرافات، عبودیّتِ اشخاص و قدرتهای استبدادی، عبودیّتِ هواهای نفسانی و عبودیّتِ پول، زر و زور. 🔺 اینها انواع عبودیّت است 🔻 📝 بیانات در دیدار با کارگزاران نظام ۷۳/۱۰/۱۰ ~~~~~~~~~~ 🌐 مرکز گفتمان توحید @Goftemane_tohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزیده ای از بیانات حضرت استاد یزدان پناه (حفظه الله) در دیدار با اعضای مرکز گفتمان توحید ♨️ قسمت سوم 🔹 توحید را باید به عنوان یک گفتمان در عقل مدنی جامعه قرار داد و تقویت کرد ~~~~~~~~~~ 🌐 مرکز گفتمان توحید @goftemane_tohid
یکی از نیازهای مهم جوامع اسلامی مفاهیم دینی است. در هر برهه‌ای که این مفاهیم عملیاتی شد، برای کشور و ملت و آبروی جمهوری اسلامی، ارزشمند بود و هرجا که غفلت کردیم از برکات آن محروم شدیم.✨ 🔸رهبر معظم انقلاب، 99.12.04 ❇️هم اندیشی اساتید گفتمان توحید ✅موضوع: روش‌های عملیاتی کردن و امتدادبخشی به مفهوم توحید در جامعه 🖌با حضور و ارائه جمعی از اساتید مرکز گفتمان توحید 🕤زمان: چهارشنبه 99.12.20 ساعت 16 لینک حضور مجازی در نشست: 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/goftemane-tohid ________ 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid