eitaa logo
آیت الله جعفر فاضل
1.2هزار دنبال‌کننده
127 عکس
76 ویدیو
12 فایل
⬜تنها کانال رسمی موسسه مکتب وحی نبوی⬜ 🌐سایت رسمی مکتب وحی نبوی https://mmvn.ir 🗃️پاسخگویی به سوالات(ادمین) @rizekharemahdi 📱اینستاگرام Jafarfazel.official 💻آپارات Aparat.com/Maktabvahynabavi_jafarfazel/live 💾تلگرام https://t.me/maktabvahy
مشاهده در ایتا
دانلود
Recording_01.mp3
35.59M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
🔰سیره رسول خدا و حضرت زهرا سلام الله علیهما در شب بیست و سوم 📜عَنْ علیّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَانَ يَطْوِي فِرَاشَهُ وَ يَشُدُّ مِئْزَرَهُ فِي اَلْعَشْرِ اَلْأَوَاخِرِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ كَانَ يُوقِظُ أَهْلَهُ لَيْلَةَ ثَلاَثٍ وَ عِشْرِينَ وَ كَانَ يَرُشُّ وُجُوهَ اَلنِّيَامِ بِالْمَاءِ فِي تِلْكَ اَللَّيْلَةِ وَ كَانَتْ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا السَّلاَمُ لاَ تَدَعُ أَحَداً مِنْ أَهْلِهَا يَنَامُ تِلْكَ اَللَّيْلَةَ - وَ تُدَاوِيهِمْ بِقِلَّةِ اَلطَّعَامِ وَ تَتَأَهَّبُ لَهَا مِنَ اَلنَّهَارِ وَ تَقُولُ مَحْرُومٌ مَنْ حُرِمَ خَيْرَهَا. 📃امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله [این چنین] بود که رخت خواب خویش را جمع می کرد و کمربند [همّت برای عبادت] را در دهه آخر از ماه رمضان محکم می بست و همیشه این گونه بود که اهل و عیالش را در شب بیست و سوم بیدار نگه می داشت و بر روی خواب رفتگان در آن شب آب می پاشید [تا از درک شب قدر محروم نشوند] و حضرت فاطمه علیهاالسلام نیز چنین بود که هیچ فردی از خانواده خویش را نمی گذاشت در آن شب (بیست و سوم) بخوابد و [مشکل خواب] آنها را با کمی غذا و آمادگی در روز درمان می نمود و می فرمود: محروم است کسی که از خیر این شب محروم شود.» 📚 بحارالانوار ج ۹۴، ص ۱۰ @maktabvahy_fazel
Recording_01.mp3
32.45M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
Recording_01.mp3
32.26M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
جامعه 26.mp3
26.05M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
jamee 28.mp3
30.06M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
Recording_01.mp3
18.67M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
💢چهار چیز که باعث فساد قلب میشوند💢 📜قال رسول اللّه صلی الله عليه و آله : اَرْبَعٌ يُفْسِدْنَ الْقَلبَ وَ يُنْبِتْنَ النِّفاقَ فِى الْقَلْبِ كَما يُنبِتُ الْماءُ الشَّجَرَ: اِستِماعُ اللَّهوِ، وَ البَذاءُ، وَ اِتْيانُ بابِ السُّلْطانِ، وَ طَلَبُ الصَّيْدِ. 📃چهار چيز قلب را فاسد مى كند و در آن نفاق مى روياند همچنان كه آب، درخت را مى روياند: گوش دادن به سخنان بيهوده، بدزبانى، رفتن به درگاه سلطان، و شكار. 📚خصال ص 227، ح 63. @maktabvahy_fazel
مجلس شنبه شب ها
📜شرحی بر فاجعه تخریب بقیع 📖در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری (مصادف با ۲۱ آوریل ۱۹۲۶) پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله و سلم – قبور زنان آن حضرت، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(علیه السلام) و بسیاری قبور دیگر پرداختند . ▫️ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمد باقر و امام صادق – علیهم السلام – قرار داشت را از جا در آورده، و گنبد و ضریح را از بین بردند. ❕یکی از جهانگردان غربی به نام میسترکه به فاصله کوتاهی از ویرانی این حرم بقیع را دیده، ویرانی و خرابی آنجا را این گونه ترسیم می کند: “چون وارد بقیع شدم، آنجا را همانند شهری دیدم که زلزله شدیدی در آن به وقوع پیوسته و به ویرانه ای تبدیل شده است، زیرا در جای جای بقیع به جز قطعات سنگ و کلوخ به هم ریخته و تیرهای چوب کهنه چیز دیگری نمی توان دید. ولی این ویرانی ها و خرابی ها در اثر وقوع زلزله و یا حادثه طبیعی نبود بلکه با عزم و اراده انسانها به وجود آمده بود و همه آن گنبد و بارگاه های زیبا و سفید رنگ که نشانگر قبور فرزندان و یاران پیامبر اسلام بود، با خاک یکسان گردیده است.” ▪️در این ماجرا تنها حرم پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) محفوظ ماند و وهابیان در ادامه هتاکی های خود تصمیم داشتند قبر مطهر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) را نیز تخریب کنند اما از بازتاب این کار در جهان اسلام و برانگیخته شدن احساسات مسلمانان بر ضد خویش ترسیدند و به طور موقت از این عمل منصرف شدند. (ادامه در پست بعدی) @maktabvahy_fazel
📚طبق نقل تاریخی آن ها در این حمله چهار صندوق مملو از جواهرات مرصع به الماس و یاقوت گرانبها و حدود یکصد قبضه شمشیر با غلاف های مطلا به طلای خالص و تزیین شده به الماس و یاقوت و … به یغما بردند . و این نیز نخستین حمله آنان به مقدسات اسلامی نبود . صلاح الدین مختار نویسنده و مورخ وهابی در کتاب “تاریخ المملکه العربیه السعودیه کما عرفت” بخشی از افتخارات وهابیت در حمله به کربلای معلی را چنین شرح می دهد : در سال ۱۲۱۶ امیرسعود در رأس نیروهای بسیاری از مردم نجد و حبوب و حجاز و تهامه و نواحی دیگر به قصد عراق حرکت نمود و در ماه ذی القعده به شهر کربلا رسید و آن را محاصره کرد . سپاه مذکور باروی شهر را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند . بیشترمردم را در کوچه و بازار و خانه ها به قتل رسانیدند و نزدیک ظهر با اموال و غنائم فراوان از شهر خارج شدند، سپس در محلی به نام ابیض گرد آمدند . خمس اموال را خود سعود برداشت و بقیه را به هر پیاده یک سهم و به هر سوار دو سهم قسمت کرد .(چون به نظر آنها جنگ با کفار بود) عثمان بن بشر از دیگر مورخان وهابی درباره حمله به کربلا چنین می نویسد: “… گنبد روی قبر (یعنی قبر امام حسین علیه السلام) را ویران ساختند و صندوق روی قبر را که زمرد و یاقوت و جواهرات دیگر در آن نشانده بودند، برگرفتند و آنچه در شهر از مال و سلاح و لباس و فرش و طلا و نقره و قرآن های نفیس و جز آن‌ها یافتند، غارت کردند و نزدیک ظهر از شهر بیرون رفتند در حالی که قریب به ۲۰۰۰ تن از اهالی کربلا را کشته بودند.” جالب این جاست که مورخ مزبور نام کتاب خود را “عنوان المجد فی تاریخ نجد” گذاشته و از این وقایع به عنوان نشانه‌های مجد و شکوه و عظکت وهابیت یاد کرده است! اما این فقط شیعیان و اماکن مقدسه آن‌ها نبودند که وهابیان آثار مجد و شکوه خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند، مکه مکرمه و طائف نیز از حملات آنان در امام نماند. “جمیل صدقی زهاوی” در خصوص فتح طائف می نویسد: “طفل شیرخواره را بر روی سینه مادرش سر بریدند، جمعی را که مشغول فراگیری قرآن بودند کشتند، چون در خانه‌ها کسی باقی نماند، به دکان‌ها و مساجد رفتند و هر کس بود، حتی گروهی را که در حال رکوع و سجود بودند، کشتند. کتاب‌ها را که در میان آن‌ها تعدادی مصحف شریف و نسخه‌هایی از صحیح بخاری و مسلم و دیگر کتب فقه و حدیث بود، در کوچه و بازار افکندند و آنها را پایمال کردند.” سرزدن این قبیل امور از پیروان محمد بن عبدالوهاب شگفت نیست! تابعان کسی که همه مسلمانان را کافر و مشرک می دانست و مکه و مدینه را قبل از آنکه به دست وهابیان بیافتد، دارالحرب و دارالکفر!می دانست. در کتاب “الدررالسنیه” می خوانیم: “وی – محمد بن عبدالوهاب – از صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و اله نهی می‌کرد و از شنیدن آن ناراحت می‌شد. صلوات فرستنده را اذیت می‌کرد و به سخت‌ترین وجه مجازات می نمود. حتی او دستور داد مرد نابینای متدینی را که مؤذن بود و صوت خوشی داشت، چون به حرف او گوش نداده، بر پیامبر صلوات فرستاده بود، به قتل رسانند. بسیاری از کتب مربوط به صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله را به آتش کشید و به هریک از پیروانش اجازه می داد قرآن را مطابق فهم خود تفسیر کند.” محمد بن عبدالوهاب به نوبه‌ی خود در اعتقادات پیرو “ابن تیمیه حنبلی” است، که در قرن هشتم هجری می‌زیسته است، از ابن تیمیه عقاید جالبی نقل شده است. از جمله اینکه او خدا را جسم می‌دانست! برای ذات مقدس خداوند دست و پا و چشم و زبان و دهان قائل بود! ابن بطوطه جهانگرد معروف در سفرنامه‌ی خود می گوید: “ابن تیمیه را بر منبر مسجد جامع دمشق دیدم که مردم را موعظه می‌کرد و می‌گفت: خداوند به آسمان دنیا می‌آید، همان گونه که من اکنون فرود می‌آیم! سپس یک پله از منبر پائین می‌آمد!” عقاید او آنچنان سخیف و بی‌مقدار بود که خود اهل سنت وی را به زندان افکندند و در رد او کتب متعددی را به رشته تحریر درآوردند. این قطره‌ای کوچک از مرداب اعتقادات و عملکرد وهابیان در طول این سالیان است. در طول این دوران دانشمندان زیادی چه شیعه و چه سنی به نقد عقاید وهابیت دست زده‌اند و به شبهات گوناگون آنان پاسخ داده‌اند. یکی از شبهات آنان مسأله‌ی بناء بر قبور است. آن‌ها ساختن بنا اعم از مسجد یا غیر آن را بر قبر حرام می‌دانند. در این نوشتار سعی می کنیم پاسخی مناسب به شبهه‌ی مذکور بدهیم. نخست آنکه: این شبهه‌ی آنان را صریح آیه‌ی ۲۱ سوره کهف دفع می‌نماید، که در خصوص ماجرای اصحاب کهف از قول مومنانی که می‌خواستند یاد اصحاب کهف را گرامی دارند می فرماید: لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِم مَّسْجِدًا (بی تردید بر روی قبور آنان مسجدی بنا می کنیم) دوم آنکه: هنگام ظهور اسلام و در دوران فتوحان اسلامی بناهایی بر قبور انبیاءِ گذشته وجود داشت. از جمله می‌توان به قبر حضرت داوود و حضرت موسی در بیت المقدس اشاره نمود. (ادامه در پست بعدی) @maktabvahy_fazel
❗️جالب اینجاست که خلیفه دوم که طبق نظر این آقایان از صحابه است و معصوم، خود برای انعقاد پیمان صلح به بیت المقدس رفت و پس از تسلط بر آن شهر، اقدامی در راستای از بین بردن این قبور به عمل نیاورد… 📜پیشینه قبرستان بقیع 🔶بقیع اولین مدفن و مزاری است که به دستور رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) و به وسیله مسلمانان صدراسلام به وجود آمده است. در بقیع اولین کسی که از انصار دفن شده اسعدبن زراره و از مهاجرین عثمان بن مظعون می باشد. سمهودی می گوید: پس از فوت ابراهیم فرزند رسول خدا(صلی الله علیه وآله) آن حضرت به صحابه فرمودند: ”ابراهیم رابه سلف ما عثمان لاحق کنید و در کنار او به خاک بسپارید.” او می گوید پس از دفن شدن ابراهیم در بقیع، مردم مدینه علاقه مند شدند پیکر اقوام و عشیره خود را در آنجا دفن کنند و هر یک از قبایل مدینه درختان و ریشه های بخشی از بقیع را قطع و زمین آن را برای همین منظور آماده نمودند. @maktabvahy_fazel
Recording_01.mp3
6.79M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
sharh revayi.mp3
4.38M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
sharh.mp3
5.46M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
baghje_1_1.mp3
38.76M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
hazrate Maryam salalahe_01.mp3
4.76M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
akhlaghe_01.mp3
5.55M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
🔹گوهرگران‌بهای اعتقاد، در عصرغیبت🔹 📜عَنْ اَبى عَبْدِالله صلوات‌الله‌عليه قالَ: اَقْرَبُ ما يَكُونُ الْعِبادُ اِلَى اللهِ عَزَّوَجَلَّ وَاَرْضى ما يَكُونُ عَنْهُمْ، اِذَا افْتَقَدُوا حُجَّةَ اللهِ، فَلَمْ يَظْهَرْ لَهُمْ، وَلَمْ يَعْلَمُوا بِمَكانِهِ، وَهُمْ فى ذلِكَ يَعْلَمُونَ اَنَّهَ لَمْ تَبْطُلْ حُجَّةُ اللهِ، فَعِنْدَها فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ كُلَّ صَباحٍ وَ مَسآءٍ. 📃امام صادق عليه‌السلام فرمودند: نزديک‌ترين حالت بندگان به خدا و خشنودى او از آن‌ها هنگامى است كه حجّت خدا در ميان ایشان نباشد و براى آن‌ها ظاهر نشود، و به مکان سکونت او آگاه نباشند. ولى در عين حال معتقد باشند كه حجّت خدا وجود دارد، در چنین زمانی شب و روز در انتظار فرج و متوقع آن باشید. 📚بحارالأنوار، ج 52، ص 145 @maktabvahy_fazel
Recording_01.mp3
40.91M
گزارش صوتی 🎙 🕰زمان : 📕 موضوع : 🎤 سخنران : آیت اللّه جعفر فاضل 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel