محمد بن يعقوب ، عن عدة من أصحابنا ، عن أحمد بن محمد بن خالد ، عن بكر بن صالح قال : كتبت إلى أبي الحسن عليهالسلام : إنّي احببت طلب الولد منذ خمس سنين ، وذلك أن أهلي كرهت ذلك وقالت : انه يشتد علي تربيتهم لقلة الشيء ، فما ترى؟ فكتب إلي : أطلب الولد فإن الله يرزقهم.
ورواه الطبرسي في ( مكارم الاخلاق ) نقلا من كتاب ( المحاسن ) عن بكر بن صالح ، مثله [٢].
وفي ( عيون الاخبار ) : عن محمد بن القاسم المفسر ، عن أحمد بن الحسن الحسيني ، عن الحسن بن علي العسكري ، عن آبائه ، عن الصادق عليهالسلام ، ان رجلا شكا إليه غمه ببناته ، فقال : الذي ترجوه لتضعيف حسناتك ومحو سيئاتك فارجه لصلاح [١] حال بناتك ، أما علمت أن رسول الله صلىاللهعليهوآله قال : لما جاوزت سدرة المنتهى وبلغت قضبانها وأغصانها رأيت بعض ثمار قضبانها أثداؤه معلقة يقطر من بعضها اللبن ، ومن بعضها العسل ، ومن بعضها الدهن ، ومن بعضها شبه دقيق السميد [٢] ، ومن بعضها الثياب [٣] ، ومن بعضها كالنبق ، فيهوي ذلك كله نحو الارض ، فقلت في نفسي : أين مقر هذه الخارجات؟ فناداني ربي : يا محمد هذه أنبتها من هذا المكان لاغذو منها بنات المؤمنين من أمتك وبنيهم ، فقل لآباء البنات : لا تضيقن صدوركم على بناتكم [٤] فإني كما خلقتهن أرزقهن.
ترجمه در پست قبلی ذکر شده
https://eitaa.com/maktubateman
قبلاً در این پست یک جمله ای در خصوص مذمت پس انداز ذکر کردم و ممکن است این مطلب برای بعضی ها غریب آمده باشد ، لذا برای اطمینان خاطر ، روایت های نورانی اهل بیت علیهم السلام که در باب جایز نبودن جمع کردن مال و ترک کردن انفاق در منابع روایی مون آمده است را ذکر می کنم.
روایت اول 👈 از ابن بزیع است که می گوید از امام رضا علیه السلام شنیدم می فرمود مال جمع نمی شود مگر بخاطر پنج خصلت ، بخل شدید ، آروزی طولانی ( فکر می کند مدت خیلی زیادی قرار است در دنیا باشد ) ، حرص ، قطع رحم و ترجیح دادن دنیا بر آخرت.
وجه استدلال آن است که هر پنج صفتی که حضرت نام بردند از اوصاف مذمومه هستند پس در بین دلایلی که برای جمع کردن مال وجود دارد هیچ دلیل مفیدی وجود ندارد لذا از این کار باید اجتناب کرد.
روایت دوم 👈 رسول اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند که بچه ها را بخاطر پنج چیز دوست دارم خیلی گریه می کنند ، با خاک بازی می کنند ، بدون حقد و کینه دعوا می کنند ، چیزی را برای فردا ذخیره نمی کنند و می سازند و سپس خراب می کنند.
اکنون برای واضح تر شدن مطلب شما را به این لینک ارجاع می دم که به نظرم فهم درستی از رزق و روزی و پس انداز را بیان کرده است.
https://aashtee.org/page/Section.aspx?n=123-16641-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA%20%C2%AB%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84%20%D8%AA%D9%88%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%DB%8C%D8%AF%C2%BB
البته نا گفته نماند که یکی دو روایت داریم که ذخیره کردن آذوقه یک سال امام پنجم و ششم علیهما السلام را بیان می کند که یکی از وجوه جمع این روایات این است که ما تا مواد غذایی یک سال را حق داریم ذخیره کنیم و برای بیشتر از آن دلیل نداریم.
ممکن است سؤال شود پس اگر اموالمان را پس انداز نکنیم این مقداری که از خرجمان اضافه میاد را چه باید کرد ؟
جواب آن است که باید آن اموال را به شکل های مشروع در اختیار مسلمین قرار داد تا مال راکد نشود.
اگر ما اموال را راکد نگه داریم خسارت های زیادی به اقتصاد کل مملکت وارد می شود. ضمن اینکه مصداق آیه ی شریفه ی
الذین یکنزون الذهب و الفضة و لا ینفقونها فی سبیل الله فبشرهم بعذاب الیم نیز می شویم.
شما می توانید اموالتان را به شکل دینار یا طلا تبدیل کنید و آن مقادیر را قرض الحسنه بدهید و برای آن چک و سفته و ضمانت هم بگیرید
با این کار هم اموالتان را به کار گرفتید و راکد نکردید و هم قرض الحسنه دادید و هم ارزش آن را حفظ کردید.
کسانی که پولشان و سرمایه شان را در زمین ها خوابانده اند می توانند با تبدیل زمین به خانه آن را به طور رایگان در اختیار زوج جوان قرار دهند تا چند سالی بمانند و اجاره ای پرداخت نکنند.
پ.ن: متن عربی و سند کامل احادیث را در پستی جداگانه قرار دادم.
https://eitaa.com/maktubateman
٣١ ـ باب عدم جواز جمع المال وترك الانفاق منه
[ ٢٧٨٧٣ ] ١ ـ محمد بن علي بن الحسين في ( الخصال ) وفي ( عيون الاخبار ) : عن أحمد بن هارون الفامي ، عن محمد بن جعفر بن بطة ، عن محمد بن علي بن محبوب ، عن محمد بن عيسى ، عن محمد بن إسماعيل بن بزيع قال : سمعت الرضا عليهالسلام يقول : لا يجمع [١] المال إلا بخمس خصال : ببخل شديد ، وأمل طويل ، وحرص غالب ، وقطيعة الرحم ، وأيثار الدنيا على الآخرة.
أقول : وتقدم مايدل على ذلك [٢].
پیامبر اکرم صلی الله علیه قال رسول الله(صلی الله علیه و آله): اُحِبُّ الصِّبیانَ لِخَمسٍ : اَلاوَّلُ : اَنـَّهُم هُمُ البَکّاؤونَ وَالثّانى : یَتَمَرَّغونَ بِالتُّرابِ وَ الثّالِثُ : یَختَصِمونَ مِن غَیرِ حِقدٍ وَ الرّابعُ : لا یَدَّخِرونَ لِغَدٍ شَیئا وَ الخامِسُ : یُعَمِّرونَ ثُمَّ یُخَرِّبونَ.
ترجمه در پست قبلی آمده
https://eitaa.com/maktubateman
با یک بوسه پانصد سال راه ، ارتقاء درجه بگیرید
فرمودند : فرزندانتان را زیاد ببوسید چرا که برای هر بوسه برای شما درجه ای در بهشت خواهد بود که مسیرش پانصد سال است.
فرمودند : هر کس فرزندش را ببوسد خداوند برای او حسنه ای می نویسد.
و همچنین فرمودند : خداوند رحم خواهد کرد به بنده ای بخاطر شدت محبتی که به فرزندش دارد
به قول یکی از اساتید ثواب ریخته فقط کسی نیست جمعش کنه
کسانی که دنبال سیر معنوی هستند بیان بچه هاشون رو ببوسند ، این خودش یک فایده برای فرزند آوری محسوب میشه.
با محبت کردن به بچه که جزء فطرت انسان است ، آدم می تونه تا این حد در بهشت درجات پیدا کنه.
خدایا رحمتت رو شکر
پ.ن: متن عربی و سند احادیث در پست بعدی آمده است.
https://eitaa.com/maktubateman
عن أبي عبدالله عليهالسلام قال : قال رسول الله صلىاللهعليهوآله : من قبل ولده كتب الله له حسنة.
[ ٢٧٦٥٦ ] ٣ ـ محمد بن علي الفتال في ( روضة الواعظين ) : قال : قال عليهالسلام : أكثروا من قبلة أولادكم فإن لكم بكل قبلة درجة في الجنة مسيرة خمسمائة عام.
وعن علي بن إبراهيم ، عن أبيه ، عن ابن أبي عمير ، عمن ذكره عن أبي عبدالله عليهالسلام قال : إن الله ليرحم العبد لشدة حبه لولده.
ترجمه ی احادیث در پست قبلی ذکر شده است.
https://eitaa.com/maktubateman
ترس از آینده ی بچه دغدغه ی مهمی است
خیلی ها از آینده ی بچه واهمه دارند و این مانع بزرگی بر سر راه فرزند آوری است.
بنده در یک نگاه آینده ی بچه را به دنیوی و اخروی تقسیم بندی می کنم.
در مورد آینده ی اُخروی بچه قبلا اینجا یک جمله ای نوشته بودم ، و در این پست هم تکمیلش کردم ولی باز برای اطمینان خاطر بیشتر این فرمایش حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله را نیز اضافه می کنم که فرمودند :
كلّ مولودٍ يولد على الفطرةِ ، فأبواه يهوّدانه أو ينصّرانه أو يمجّسانه .
هر بچه ای با فطرت اسلام متولد می شود لکن این پدر و مادر هستند که او را یهودی یا نصرانی می کنند یا مجوسی می کنند.
یعنی انسان بما هو انسان خوبه ، درسته ، اگر کسی بهش کاری نداشته باشه اتوماتیک به سمت سعادت حرکت می کنه.
اما در خصوص آینده ی دنیوی مثل شغل و ازدواج و مسکن و...
واقعیت مطلب اینه که با کم شدن نسل جوان در دوره های بعدی بسیاری از مشاغل در کشور ما آسیب می بیند لذا صاحبان مشاغل برای به دست آوردن نیروی کار جوان با یکدیگر مسابقه می گذارند
لذا این جور به نظر می رسد که فرصت های شغلی در آینده بخاطر کم شدن نسل خیلی بیشتر و بهتر خواهد بود.
و مطلب دیگر اینکه معمولا خانواده های بی قید و بند بخاطر اعتقادات ضعیف یا مخالفت هایی که با نظام دارند ، بچه کمتر می آورند و از آن طرف خانواده های مذهبی و متدین بخاطر فرمان ولی امر اقدام به تولید نسل بیشتری می کنند.
پس نتیجه این است که نسل بعدی جامعه اکثریتش با قشر مذهبی و متدین است إن شاءَ اللــهُ لذا جامعه ی ایرانی در آینده ، جامعه ای بسیار مترقی و متقی خواهد بود.
پس با این حساب دو دو تا چهار تا نگرانی از آینده ی بچه باید کمتر باشد تا بیشتر
https://eitaa.com/maktubateman
💐💐💐
#پیام_شما
تشبیه به کشتزار حرف من نبود بلکه حرف خدا بود در قرآن سوره ی بقره آیه ۲۲۳
نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّىٰ شِئْتُمْ ۖ وَقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّكُمْ مُلَاقُوهُ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ
در تشبیه همیشه باید وجه شبه را در نظر گرفت چون اگر وجه شبه در نظر گرفته نشود ممکن است برداشت های غلط صورت بگیرد مثلا وقتی گفته میشه علی مثل شیر است وجه شبه شجاعت است نه اینکه دهانش بوی بد می دهد یا اینکه خیلی یال و کوپال دارد در ما نحن فیه هم باید دید منظور خدا از کشتزار چه بوده ؟ اگر ما با برداشت شخصی و سلیقه ای خودمان سراغ آیه بریم حتماً فکر می کنیم خدا داره به زن ها بی احترامی می کنه.
در خصوص عزل منی اگر فایل صوتی را شنیده باشید آنجا گفتم که اگر برای زن ضرر داشته باشد واجب است پس ما قصد جان زن ها را نداریم ، از طرفی زایمان و شیر دهی دو کاری هستند که موجب سلامتی و جوان ماندن زن می شود. اگر چه در ذهن ما غیر از این را جا انداختند ولی واقعیت چیزی است که در زن های ولود یعنی زن هایی که زیاد بچه دارند مشاهده شده است.
که در ادامه نمونه های عینی اش را قرار خواهم داد.
در نهایت ؛ چرا وقتی بحث از جهاد و نفقه می شود کسی نمی گه قصد جان مرد ها را کردید ؟ ولی وقتی حرف از تکلیف زن و جهاد فرزند آوری می شود نگران سلامتی زن ها می شوید ؟ آیا مرد ها سلامتی شون رو از سر راه آوردند که باید در جبهه ها خودشون رو به کشتن بدن ؟ باید برای کسب معیشت خانواده این همه عذاب بکشند ؟
لازم است منصف باشیم
8.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐💐💐
خانواده ی مسیحی آمریکایی که هجده تا بچه به دنیا آوردند.
نکات این کلیپ اینه که
۱) مسیحی هستند و این مقدار به خدا تکیه دارند و واقعا معلومه که فهمیدند خداوند زندگی شون رو تدبیر می کنه.
۲) خانم بسیار سالم و سر حال و جوان است و معلوم میشه این حرف ها که زایمان زن رو مریض و پیر می کنه همه اش غلط است و بازی رسانه ای دشمن برای کاهش نسل است.
۳) چهارده تا از زایمان ها در خانه بوده بدون مصرف هیچ گونه داروی خاصی و حتی دوقلو هم نزاییده
https://eitaa.com/maktubateman
48.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐💐💐
طلبه ی مشهدی که نُه تا فرزند دارد و با همه ی خانواده برای زیارت اربعین مشرف شده
لینک مصاحبه با ایشان را هم قرار دادم که خواندنش خالی از لطف نیست.
https://shahraranews.ir/fa/news/192829/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DB%B1%DB%B1-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF%DB%8C-%7C-%D8%B1%D9%88%D8%B2%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%88-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
https://eitaa.com/maktubateman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐
حاج آقای وافی هم که معرف حضور هستند
این مصاحبه برای وقتی هست که ۱۳ تا بچه داشتند و همه شون هم از یک خانم هستند وقتی فرزند ۱۴ به دنیا آمد مشرف شدند ملاقات حضرت آقا که لینک مصاحبه اش را زیر پست قرار دادم.
جالب اینجا است که می گه مشوق من در فرزند آوری خانمم هست
واقعاً اگر زن با زیاد بچه دنیا آوردن پیر و فرسوده و رنجور و شکسته و مریض میشه این حرفها چیه پس؟
و جالبتر اینکه در این مصاحبه حضرت آقا فرمود نشانه ی زن مؤمن در روایات اینه که ولود باشه یعنی بتونه زیاد بچه بیاره.
پس اگر زیاد بچه داشتن برای زن ضرر داشته باشه چرا اهل بیت آن را به عنوان یک نشانه ی خوب مطرح کردند ؟
https://ettelaat.com/fa/news/22295/%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86-%DB%B1%DB%B4-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF
https://eitaa.com/maktubateman
اثرات مثبت فرزندآوری بر سلامت زنان - مشرق نیوز
اینجا بیان می کند شیردهی زنان از سرطان پستان و حاملگی آنان از سرطان تخمدان و فیبروم جلوگیری می کند..
https://www.mashreghnews.ir/news/1370041/%D8%A7%D8%AB%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86
میثاق تاجیک
💐💐💐 #پیام_شما تشبیه به کشتزار حرف من نبود بلکه حرف خدا بود در قرآن سوره ی بقره آیه ۲۲۳ نِسَاؤُكُم
اگر کسی با سالی یدونه بچه آوردن مخالف است
با سه ، چهار سال یک بچه آوردن هم مخالف است ؟
اگر سالی یک بچه نیاوردید و سلامتی زن بهانه بوده پس چرا ده بیست سال از زندگی ها تون می گذره دو تا بچه بیشتر نیاوردید ؟
آیا فاصله انداختن بین زایمان ها با توجه به فوایدی که در زایمان و شیردهی وجود داره به نفع سلامتی زن بوده ؟
آیا امثال ما که داریم فرزند آوری را تبلیغ و ترویج می کنیم به سلامتی زن ها کمک کردیم یا شما که بچه دار شدن را عامل بیماری زن می دانید ؟
آیا حضرت زهرا سلام الله علیها نباید الگوی زنان ما باشند ؟ فاصله ی سنی امام حسن با امام حسین علیهماالسلام شش ماه بود
فاصله ی سنی امام حسین و حضرت زینب سلام الله علیهم هم حدود یک سال بود آن هم در شرایط صدر اسلام با آن همه سختی و تنگی.
https://eitaa.com/maktubateman