eitaa logo
محمدامین نخعی
12.7هزار دنبال‌کننده
297 عکس
209 ویدیو
7 فایل
یک طلبۀ معمولی استاد دوره «روایت انسان» علاقه مند به «تربیت تمدنی» راه ارتباطی و تعامل با کانال👇 @Na_Pasokhgoo 📎هماهنگی برای دعوت های حضوری و جلسات @nakhaei_davat
مشاهده در ایتا
دانلود
محمدامین نخعی
🗓 نامسئله‌گیِ تعطیلی، کج‌مسئله‌گیِ شنبه! مصوبهٔ تعطیلیِ شنبه از یک خاستگاه اقتصادی، و مخالفت با آن
31.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعطیلی شنبه یک مسئله ایدیولوژیکی است یا اقتصادی؟؟ 🔺گفتگویی بین نماینده مردم و نماینده یک اقلیت سرمایه دار... با طرح این دعواهای فرعی می خواهید کدامیک از مسائل اصلی را از مردم مخفی کنید؟؟ https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
اسرائیل و آمریکا اگر عرضه ی عملیاتی داشتند، در برخورد با یک جریان کوچک مقاومت در غزه انجام میدادند.... اما اگر تقدیر و امتحانی الهی برای ملت ایران قرار است اتفاق بیفتد، باید به ربوبیت خدا اعتماد کنیم و نشان دهیم ظرفیت امتحانات بزرگ را داریم... بدترین کار ناامیدی است و بهترین کار صبر است. ضمنا ان شاالله حتما به حساب وطن فروشانی که خوشحالی میکنند برسند
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا 🏴 .... حالا دیگر وقت استراحتت شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از خداحافظی ام با ایشان دو روز بیشتر نمی‌گذرد. اللهم اجعلنا معه فی الاخره
سلام استاد حکمت این شهادت ها چیه؟ جایی که داریم رو به جلو میریم، یکدفعه چنین اتفاقی .. سوال دارم استاد. آیا ما لیاقت چنین افرادی رو نداریم که بمونن و انقلاب رو به جلو ببرن؟
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرآن درباره انبیاء مصلح می فرماید: وَإِلَىٰ عَادٍ أَخَاهُمْ هُودًا وَإِلَىٰ ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا وَإِلَىٰ مَدْيَنَ أَخَاهُمْ شُعَيْبا انبیا از جنس خود مردم بودند؛ نه اینکه فقط هم زبان باشند و هم لغت، که چیزی از جنس اخوت و برادری و خودی بودن! کسی که میخواهد وارث انبیا باشد و کاری از جنس انبیا انجام دهد، باید از جنس مردم باشد، توی مردم باشد و غم آنها را از نزدیک لمس کند! رئیسی می گفت: من فقر را نشنیده ام، بلکه چشیده‌ام. https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
14.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در جاده پیامبر اعظم مدام خارجی میدیدم، هندی، پاکستانی، عرب، اهالی جنوب شرق آسیا و... دلم را زدم به دریا و رفتم از یک هندی پرسیدم : داداش! خدا وکیلی رییس جمهور یک عنوانی است که به طور خاص مربوط به یک کشور و ملت بخصوصه. وزیر خارجه که دیگه قطعا اینطوریه. بعد تو چرا اومدی تشییع و داری اشک هم می‌ریزی ؟ خیلی با هم حرف زدیم، اما جان کلامش یک جمله بود: « من و دوستانمان سید را دوست داشتیم و حب و بغض مرز و ملیت نمیشناسه» این معجزه و اکسیر انقلاب اسلامیه که قبلاً در حاج قاسم و امروز در شهید رییسی میبینیم. هیچ فرضی برای ناامیدی وجود ندارد وقتی این کوره انسان ساز و تمدنی در کنار ماست و دارد بازتولید انسان می کند. همین جا. یعنی هر خدمت و تلاشی در جهت انقلاب اسلامی ضریب تمدنی پیدا میکند و قلوب مومنان را متوجه ات میکند تا جایی که حتی میتواند آدم را به شهادت مفتخر کند https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
شهید امت، شهید وحدت.mp3
19.16M
شهید، کارش شهادت دادن است؛ شهید کسی نیست که فقط جان می دهد؛ نه! شهید برای تمام کسانی که پشت سرش هستند یک حرکت درست می کند! اما چگونه؟! 🔺شهادت چگونه میتواند برای ما امید آفرین باشد و حرکت درست کند⁉️ 🔺استقبال و تشییع ما چطور می‌تواند پشتیبانی از جبهه مومنان در جنگ حق و باطل باشد⁉️🤔 🔺و ما شهید و همراهانشان را شهدای وحدت و امت سازی انقلاب اسلامی می‌دانیم و معتقدیم دستشان بعد از شهادت بازتر شده و منتظر دمیدن روح حیات توسط آن‌ها در کالبد انسان‌های انقلاب اسلامی هستیم. https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤔چرا جریان روشنفکری، جمعیت میلیونی تشییع پیکر را نمی‌بیند⁉️ جامعه شناسی مبتنی بر یک طرح فلسفه تاریخی شکل گرفته است؛ طرحی که قائل است تاریخ یک سیر تکاملی به سمت تجدد و ترقی مدرن را طی می کند! کاملا طبیعی است که این جامعه شناسی نمی تواند یا نمی خواهد برخی از پدیده های بزرگ اجتماعی جمهوری اسلامی را ببیند! جمهوری اسلامی یک طرح نو مبتنی بر فلسفه تاریخی حماسه (نبرد تاریخی بین حق و باطل) را وارد ادبیات گفتگویی و منطق جهان کرد! 👤 سیدحسین شهرستانی؛ جامعه‌شناس https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
🏫سفری به دنیای یادگیری با روش مونته‌سوری! (قسمت دوم) 📌بررسی و تحلیل تصور کنید در سرزمینی قدم می‌گذارید که در آن خبری از معلمانی که فقط درس می‌دهند نیست؛ در این سرزمین، مربیانی دانا و دلسوز در کنار کودکان هستند تا آنها را در مسیر یادگیری خود راهنمایی و تشویق کنند. در این سرزمینِ جادویی، کودکان با شور و اشتیاق به کشف و یادگیری می‌پردازند. آنها با ذره‌بین به کاوش در طبیعت می‌روند، با رنگ‌ها و ابزارهای هنری شاهکار خلق می‌کنند، با اعداد و مفاهیم ریاضی بازی می‌کنند و در دنیای قصه‌ها و داستان‌ها غرق می‌شوند. در سرزمین مونته‌سوری، هر کودک با سرعت و شیوه‌ی منحصر به فرد خود یاد می‌گیرد؛ مربیان با مشاهده‌ی دقیق رفتار و علایق هر کودک، فعالیت‌های مناسب را برای او طراحی می‌کنند و فضایی امن و پویا برای شکوفایی استعدادهایش فراهم می‌کنند. در وهله اول شاهد مولفه‌های مثبتی در تربیت هستیم که جای خالی آن را در نظام تربیتی خود جستوجو می‌کنیم: 🔺مولفه آزادی و استقلال فردی در محیط تربیت همراه با توجه به ویژگی‌های فرد! ⏹اما تمرکز بر استقلال و آزادی هر فرد تا حد و به چه قیمتی؟ ⏸بنظر می‌رسد تاکید بیش از اندازه بر استقلال و آزادی منجر به عدم نظم و انضباط در کودکان خواهد شد و این موضوع برای دانش‌آموزان چالش برانگیز خواهد بود. ایجاد تعادل میان نظم و آزادی با ایجاد قوانین به حل این موضوع کمک می‌کند اما، این موضوع که نقطه تعادل چگونه تعیین خواهد شد و قوانین این کلاس برآمده از چه مولفه‌هایی هستند همچنان در ابهام است؟ آیا نقطه تعادل و قوانین توسط خود دانش‌آموز تعیین خواهد شد به این معنا که قوانین طبیعی و فطری هستند؟ یا این نقطه تعادل و قوانین توسط افراد دیگری تعیین خواهد شد و توسط دانش‌آموزان لازم الاجرا خواهند بود؟ 🔺از همین نگاه درک قوانین و سازگاری آنها با کلاس درس چگونه رخ خواهد داد؟ اگر مولفه‌ توجه به تفاوت‌های فردی را که در این شیوه یادگیری مورد توجه قرار دهیم، این وظیفه مربیان خواهد بود که با توجه به تفاوت‌های فردی هر کودک به آنها در یافتن تعادل مناسب بین نظم و آزادی کمک کند؟ پس از این نظر ممکن است نظم و آزادی برای یک دانش‌آموز با دانش‌آموز دیگر متفاوت باشد و از این جهت دانش‌آموزان با یکدیگر دچار چالش شوند؟ (نسبیت در قوانین و اخلاق) 🔺سوال مهم‌تری که در این خصوص به ذهن می‌آید اگر قرار باشد در کلاس درس یک فرد آزاد باشد و در یادگیری خود استقلال داشته باشد معرفی الگو‌ها و هویت‌سازی برای این شخص چگونه رخ خواهد داد؟ اگر قرار است هر کودک فقط متناسب با ویژگی‌های خودش رشد کند چگونه فرصت تعامل با سایر دانش‌آموزان را پیدا می‌کند و مهارت‌های عاطفی و اجتماعی خود را پرورش می‌دهد؟ 🔴با توجه به این که در یک کلاس مونته سوری محیط تربیت از پیش توسط مربیان آماده می‌شود؛ می‌توان گفت مونته سوری با ایجاد یک فضای امن و ایزوله گزینه‌های دیگری برای انتخاب را از آنها گرفته و عادت را جایگزین تربیت می‌کند. در حالی که اساساً تربیت در محیط شلوغ، متضاد و مخالف به گونه‌ای شکل می‌گیرد که در غیر این حالت‌ها رخ نخواهد داد. 👆👆👆👆👆 ‼️این سوالات، از جمله موارد بنیادینی است که در صورتی که بخواهیم به ارائه یک مدل تحولی بر مبنای اصل توجه به آزادی و توجه به ویژگی‌های فردی بپردازیم با تامل بر رویکردی غربی (رویکرد مونته سوری) و مدل ایرانی (مکتب خانه‌ها) که بر اساس این اصل شکل گرفته بودند، از رفتن راه‌هایی قبلا پیموده شده اجتناب کنیم. 📝فاطمه پیرمردی https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
‌ خیلی با خودم کلنجار می رفتم که این کلیپ ناراحت کننده را بفرستم یا نه!؟ پیشاپیش بابت تصاویر بالا از همه عزیزان واقعا عذر خواهی می‌کنم😞🙏🏻 مدتی بود که می خواستم درباره مداحی های استودیویی و موسیقی های مذهبی(😏) مطلبی بنویسم؛ حالا که شاهد از غیب رسید، بهانه ای شد تا این متن را بنویسم. مدت زیادی است که مداحی های آهنگ دار (استودیویی) و موسیقی های به ظاهر مذهبی، برای بعضی ها جایگزین موسیقی های پاپ شده و در برخی کانال های مذهبی و سایت ها پر تعداد شده و خیلی هم طرفدار دارد. ( حداقل میگویند طرفداران زیادی دارند) ⁉️ سوال مهمی که باید پرسیده شود این است که👇 آیا صرف عوض کردن متن و محتوای موسیقی به همراه همان سبک ضرب آهنگ های پاپ و کلاسیک که اغلب به سبک موسیقی جاز هستند، باعث ایجاد یک اثر معنوی در مخاطب می شود؟ به عبارتی؛ آیا محتوای خوب میتواند با هر فرم و قالبی عرضه شود؟!!🙄 مثلا اگر به جای توصیف چشم و ابروی معشوق مادی، اسم یکی از اهل بیت را بگذاریم، گوش دادن این موسیقی اثر معنوی می گذارد؟! https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171