eitaa logo
منبرکوتاه
14.2هزار دنبال‌کننده
217 عکس
52 ویدیو
55 فایل
شرح مختصر روایات #سخنرانی #کلاس #معنویت #تدریس ⚠️نظرات و پیشنهادات، تاثیر مطالب را به ما ارسال کنید. استاد سطح عالی حوزه #استاد دانشگاه فرهنگیان مبلغ و فعال فرهنگی دکتر سیدحسین فاطمی @Seyedhosein_fatemi @Hich_v_shich
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹کیفیت نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌القعده کانالمون ⇩ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 گروه احکام ⇩ https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
کسی که می خواهد از امام سخن بگوید باید اشراف کامل به شخصیت و زندگی امام خمینی(ره) داشته باشد امام تمثیل همه خوبی­های عالم است، لذا می توان ادعا کرد که این شخصیت بزرگ به جهت برخورداری از کمالات شخصیتی در ابعاد و زوایای مختلف، انسانی نادر و در مقایسه با غیر معصومین بی نظیر بودند. امام خمینی(ره)، رهبری رفیع درجه است که دوست و دشمن به والایی شخصیت ایشان اذعان دارند. مدعیان امروز به جهت عظمت شخصیت امام راحل، از ایشان با خضوع و خشوع یاد می کنند. این سوال برای فرهیختگان مطرح است که با توجه به اینکه امام یک فرد عادی بودند چطور به این درجه رسیدند؟ یک ویژگی خاص امام این بود که ایشان با عنایت الهی پله­ های ترقی را طی کرد رمز موفقیت امام، ایمان امام بود که قلب امام، باطن امام، ضمیرامام مملو از ایمان به خداوند بود. استاد مطهری که 12 سال افتخار شاگردی امام راحل را داشتند در مورد امام می­گوید"او را مجموعه­ای از ایمان­ها یافتم او کسی بود که ایمان به راه و هدفش داشت صبر و ثبات قدم امام، توکل به خداوند، شجاعت و بصیرت امام سعه صدر، روحیه شهادت طلبی، احساس تکلیف در انجام وظایف امام ستودنی بود". از مهمترین ویژگی های خاص امام این که، بعد از غیبت کبری تنها کسی بودند که تشکیل حکومت اسلامی داد و سیدی از اهل بیت(ع) بستر ساز حکومت امام زمان (عج) شد. خصوصیت دیگر امام خمینی(ره)، مشروعیت عجیب و بی­ نظیری ایشان است. معمولاً شخصیت های سیاسی بعد از مدتی اُفول می­کنند اما انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بعد از گذشت چند دهه، هنوز الهام­بخش جنبش­های اسلامی مردمی منطقه است. حال رسالت و وظیفه ما چیست؟ اولین رسالت ما این است که از تحریف شخصیت امام خمینی (ره) ممانعت کنیم.  امام خمینی (ره) چون انسان بزرگی است، بنابراین تفسیرپذیر است و این ویژگی باب تحریف را باز می‌کند، در ۱۵ خرداد ۴۲ جریان جدیدی به رهبری امام خمینی (ره) متولد می‌شود و این جریان در عین اینکه معتقد به انقلاب است، اما محتوای انقلاب را بر مبنای آموزه‌های دینی ـ نه برمبنای مارکسیسم یا کمونیسم ـ دنبال می‌کند.  ۱۵ خرداد ۴۲ سرآغاز طنین‌انداز شدن صدای تاریخی مردم ایران است و مقطع بسیار مهمی در تاریخ معاصر ماست.   برای صحبت کردن درباره امام (ره) باید تلاش شود که از تحریف دور شود، قابلیت انسان‌ها و جریانات بزرگ این است که تفسیرپذیر هستند، ولی انسان‌های معمولی ثابت بوده‌اند. در تفسیر قرآن نیز تحریف به وجود می‌آید چون تفسیرپذیر است، مستشرقان تلاش کردند لایه‌ای از شخصیت پیامبر (ص) را در راستای اسلام رحمانی به خورد ما دهند اما جنگ‌ها، غزوات و استقامت پیامبر را حذف کردند. یکی از انواع تحریف این است که شعار و آرمان‌های انقلاب اسلامی را نادیده بگیریم و یا گزینشی عمل کنیم. نمونه آن در تقطیع سخنان امام خمینی (ره) است.   مقام معظم رهبری نیز به این نکته اشاره داشتند که تحریف نشدن امام (ره) به مولفه اساسی تفکر ایشان بازمی‌گردد که همه مولفه‌ها را باید همزمان  و در کنار هم دید و نه اینکه بخشی را نادیده بگیریم و به بخش دیگر توجه کنیم. امروز مهمترین معیاری که می‌توان با آن کارنامه جمهوری اسلامی را سنجید تفکر امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است. آینده ما جز از رهگذر سخنان امام (ره) محقق نخواهد شد، زیرا امام خمینی (ره) صدای تاریخی ملت ایران در جریان دو دهه مبارزه است.  امام در جریان سیاست راه و سیستم جدیدی وارد کرد، سیاست عرفانی: چیزی که از نگاه توحیدی ایشان شروع شده و هنوز ادامه دارد و برمبنای وظیفه است نه نتیجه.. کانالمون ⇩ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 گروه احکام ⇩ https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
(امام خمینی(ره) شخصیتی جامع الاطراف بود که در ابعاد مختلف از مدارج بالای اخلاقی، عرفانی، فقهی، سیاسی، اجتماعی، مدیریتی، را کسب کرده بود. در عین سادگی و تواضع در اوج مسند امور مدیریتی کشور قرار گرفته و تمام معادلات  پیچیده ی جهان سرمایه داری را در هم ریخت.) 👈 بعد علمی یکی از مهمترین ابعاد وجودی امام خمینی(ره) تلاش مجاهدانه برای کسب علوم و معارف اسلامی و قرار گرفتن در مرتبه‌ی عالی از معارف و اندیشه اسلامی. وقتی سیره و منش علمای تراز اول تاریخ اسلام را مورد مطالعه قرار می‌دهیم، علی‌رغم اعتراف به بزرگی و سیادت آنها  در جامعه به این نکته مهم اذعان می‌کنیم که در ابعاد وجودی به پای امام خمینی(ره) نمی‌رسند، امام خمینی(ره) در چهار رشته بنیادی در علوم حوزوی همچون علم فقه، اصول فقه، فلسفه و عرفان اسلامی، سرآمد علما  و در زمره زبده‌ترین صاحب نظران این علوم قرار داشت. آیت الله مصباح یزدی، در خصوص کیفیت مجالس علمی و درسی ایشان این چنین بیان می‌دارد: از سال 1331 ه.ش که برای ادامه تحصیل به سه راه موزه، یعنی در مسجد محمدیه برگزار می‌شد شرکت کردم، درس ایشان را از تمام درس‌های خارج که در حوزه علمیه قم ارائه می‌شد، بهتر یافتم، هم از لحاظ بیان، که بیانی بسیار رسا و شیوا داشت، هم از جهت تنظیم مطالب که مطالب چگونه برداشت و از کجا شروع و به چه صورت ختم شود، و هم از نظر احاطه بر افکار دیگران و بررسی و نقادی آنان) 👈بعد عرفان عملی و اخلاقی امام خمینی(ره) علاوه بر اینکه در بعد نظری و علمی به درجات عالی دست یافته بود در بُعد عرفان عملی و همچنین اخلاقی به مقامات بلند دست یافته بود، این مطلب  علاوه بر سیره عملی و رفتاری ایشان در آثار مکتوب ایشان نیز به خوبی موج می‌زند، علی رغم اینکه ایشان مشغله‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی فراوانی داشت، ولی هیچگاه این امور باعث فراموشی و کاستی در امور اخلاقی و عرفانی ایشان نشد، به طوری که می‌توان بیان داشت، یکی از مصادیق روشن این آیه شریف بودند که می‌فرماید: «رِجالٌ لا تُلْهیهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاةِ وَ إیتاءِ الزَّکاةِ یَخافُونَ یَوْماً تَتَقَلَّبُ فیهِ الْقُلُوبُ وَ الْأَبْصارُ؛[سوره مبارکه نور، آیه37.] مردانى که نه تجارت و نه معامله‏اى آنان را از یاد خدا و برپاداشتن نماز و اداى زکات غافل نمى‏‌کند؛ آنها از روزى مى‏‌ترسند که در آن، دل ها و چشم ها زیر و رو مى‏‌شود». به راستی اگر کسی بخواهد هویت و شخصیت عرفانی امام را مورد ارزیابی و واکاوی قرار دهد، یکی از ابعاد وجودی و جوهر انسانی او متمرکز در عبودیت الهی بود. 👈بُعد سیاسی و اجتماعی به جرأت می‌توان گفت بعد از عصر حضور اهل بیت(علیهم السلام) در تاریخ اسلامی شخصیتی به بزرگی و منزلت امام خمینی(ره) در مدیریت سیاسی و اجتماعی پا به عرصه وجود ننهاده است، بینش و مدیریت سیاسی ایشان آبشخور زندگی موحدانه و پرهیزکارانه ایشان بود، که یک انسان در اوج مسائل و مباحث فقهی و اصولی و همچنین مباحث سنگین و پیچیده عرفانی ابر مرد تاریخ در مدیریت سیاسی شود، درک این مسئله کار ساده‌ای نیست، در دوره و زمانی که انسان کمترین تأثیر و تحول را می‌توانند در اطراف خود ایجاد نمایند، امام خمینی(ره) با بینش توحیدی و مدیریت سیاسی هوشمندانه خود کاری را انجام داد که نه فقط جهان اسلام بلکه دنیای سکولار و سرمایه‌داری نیز مبهوت این قدرت نفوذ و اثر گذاری شدند.) 👈به واقع می‌توان این چنین بیان کرد، مدیریت سیاسی امام خمینی(ره) پایه‌های تفکر سکولار سرمایه درای را  به گونه‌ای ویران ساخت  که بینش و طرح جدیدی از نظم نوین جهانی را به جهانیان معرفی کرد، نظم نوینی که سعی داشت پایه تمدن نوین اسلامی را تقویت نماید، نظم نوینی که به دنبال استیفای حقوق مظلومان عالم، ایستادگی در برابر مستکبران و جهان خواران متکبر را در پی‌داشت. تا پیش از انقلاب اسلامی هیچ قدرتی جرأت ایستادگی و مقابله در برابر ابرقدرت‌هایی همچون بلوک شرق و غرب را نداشت، ولی امام خمینی(ره) با نفی و زیر سؤال بردن غرب، باور استقلال، آزادی و اتکا به نیروی انسانی و اسلامی را مطرح کرد، به طوری که با این رویکرد الهی سعی داشت آیات الهی را در عرصه مدیریت جهانی منصه ظهور برساند. «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ؛[سوره مبارکه بقره، آیه 256.] بنابراین، کسى که به طاغوت [بت و شیطان، و هر موجود طغیانگر] کافر شود و به خدا ایمان آورد، به دستگیره محکمى چنگ زده است، که گسستن براى آن نیست. و خداوند، شنوا و داناست‏». 👈امام خمینی (ره)  عالمی فقهی، عادل و عارفی مجاهد بود که نه برای زخارف  و آمال و آرزوهای مادی و دنیوی، بلکه برای اهداف الهی قیام کرد، او می‌خواست سبک زندگی موحدانه را در عالم فراگیر کند.
🔻خیلی‌ها فکر می‌کنند چون رحلت امام در ۱۴ خرداد است، امام با شعر مذکور،‌ از رفتن خود خبر داده است. نه! منظور امام این نیست! 👈🏻 پانزده خرداد؛ وثیقۀ ظهور!/ آیت الله حائری شیرازی سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید انتظار فرج از نیمه خرداد کشم 🔸خیلی‌ها فکر می‌کنند چون رحلت امام در ۱۴ خرداد است، امام با شعر مذکور،‌ از رفتن خود خبر داده است. نه! منظور امام این نیست. منظور امام، استثناء بودن جریان نیمه خرداد است. نیمه خرداد، ثمرۀ هزار و صدسال غیبت کبری است. غیبت چطور شروع شد؟ نامه‌ای از سران شیعه برای امام یازدهم آمد که بیلان و هزینه کرد پول‌هایی که خدمت شما فرستاده‌ایم را به ما بدهید! حضرت یک کلمه جواب داد: «اگر امامت امر مستمری است، چرا چنین چیزی از اجداد و پدران من درخواست نشده است؟» و ازآن‌پس پرده سیاهی در اتاق ایشان نصب شد و مردم حق دیدن حضرت را نداشتند و فقط صدای ایشان را می‌شنیدند. امام بعدی که آمد، مردم حتی صدای ایشان را نشنیدند. فقط از طریق چهار نایب در مدت هفتادسال با امام ارتباط داشتند. 🔸امام غایب شد تا چه بشود؟ غیبت ایشان برای آشکار شدن قدر و قیمت اوست. خداوند نعمتی را می‌گیرد که مردم قیمت این نعمت را بدانند. انسان در خوف، قیمت امنیت را می‌داند. در مرض، قیمت سلامت را می‌داند. در غیبت هم قیمت امام خود را می‌داند. هزار سال غیبت این اثر را داشت که مردم به قیمت امامت و قدر امامت آشنا شوند و برای نایب امام «جان بدهند». 🔸اولین هدایای خود را دادند و حکم اعدام امام، تبدیل به زندان شش‌ماهه شد. از آن زمان، مردم مرتباً شهید دادند. شهدای پانزده خرداد شهدای راه امام زمان هستند. شهدای «وثیقهٔ ظهور» هستند. حضرت یعقوب (ع) نپذیرفت که بنیامین را در اختیار برادران قرار دهد مگر اینکه وثیقه بدهند؛ چون به آن‌ها گفته بود «هَل آَمَنُکم عَلَیه إِلاَّ کمَا أَمِنْتُکم عَلَی أَخِیه مِنْ قَبْل» خداوند هم به ما می‌گوید: یازده امام دادم اما این دوازدهمی را بدون وثیقه نمی‌دهم. حضرت امام، پانزده خرداد را وثیقه اول می‌داند و تاکنون این وثیقه گذاری در صبر و بصیرت ادامه پیداکرده است و می‌بینید که انقلاب اسلامی در عالم، روزبه‌روز درخشان‌تر می‌شود؛ همان‌طوری که قبل از طلوع خورشید وقتی سپیده آمد، فضا مرتباً نورانی‌تر می‌شود. ما این سپیده را در نیمه خرداد می‌بینیم. کانالمون ⇩ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 گروه احکام ⇩ https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
ترکیب احتمالی احمدی‌ نژاد از ایران و ترامپ از آمریکا رو تصور کردید؟ می‌تونه جهان رو طی مدت زمان کمتر از ۳ ثانیه نابود کنه. روزهای بسیار عجیب غریبی در پیش هست. کانالمون ⇩ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 گروه احکام ⇩ https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
یکی از بحث هایی که امروز در گعده با بچه ها مطرح شد: 💠🔹از امام حسین علیه السلام🔹💠 🌺🌿 برادران چهار قسمند: 🌿🌺 1- برادرى كه نافع براى تو و خودش هست. 2- برادرى كه براى تو سودمند است. 3- برادرى كه برايت زيان دارد. 4- برادرى كه نه براى تو و نه خودش سود دارد. 🌸🍃تقاضا كردند توضيح بدهد فرمود برادرى كه براى خود و تو نافع است برادرى است كه با برادرى طالب دوام عمر برادر خويش است نه جوياى مرگ او، چنين برادرى مفيد براى تو و خود اوست، زيرا وقتى برادرى تكميل شود زندگى به هر دو خوش ميگذرد 🌸🍃اما وقتى برادرى در آرزوى كم و كاستى يك ديگر باشند براى هر دو زيان دارد. برادرى كه بر تو سودمند است آن برادرى است كه خود را از طمع خارج نموده و بصورت علاقه و ميل درآمده است او بواسطه طمع به امور مالى برادرى را بر قرار نكرده، چنين برادرى تمام قدرت و نيروى خود را به تو ارزانى داشته 🌸🍃برادرى كه بر ضرر تو است برادرى است كه انتظار بدبختى تو را دارد و دشمنى خود را پنهان ميكند و بين مردم در مورد تو دروغ ميگويد و با ديده حسد به تو مينگرد. خدا او را لعنت كند. 🌸🍃اما برادرى كه نه به نفع تو و خويش است برادرى است كه احمق كامل است. خدا او را از رحمت خود دور كند. او را ميتوانى بدين وسيله بشناسى كه پيوسته خود را بر تو مقدم ميدارد و از روى حرص و علاقه تمام آنچه دارى از تو ميخواهد. 📚بحارالانوار جلد ۱۷جلد۲ ص ۱۱۱ کانالمون ⇩ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 گروه احکام ⇩ https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
بسم الله *اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجه الشریف* *اگر خداوند دردنیا عیب‌های ما را آشکار می‌ کرد* *همدیگر را دفن نمی کردیم* امام جواد(ع) در پاسخ به عبدالعظیم حسنی از پدران بزرگوارش تا امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می‌فرماید: *لو تکاشفتم ما تدافنتم* اگر عیب‌های هر یک از شما بر دیگری آشکار می‌شد، همدیگر را دفن نمی‌کردید. . فرمایش حضرت حداقل حاوی دو درس بزرگ است. *آفت غرور ونخوت* هیچ‌گاه نباید به خاطر برخورداری از بعضی کمالات مادی و معنوی، دچار غرور و نخوت شده و فخرفروشی کنیم. همیشه این را به‌خاطر داشته باشیم که به غیر از معصومین(ع) و اولیا بزرگ الهی، سایر مردم کم یا بیش درخور آلودگی‌هایی در افکار و اعمال و اخلاق دارند که فقط خدا از آنها با خبر است و از باب لطف و رحمت خویش پنهانشان ساخته است و از رهگذر ستاریت الهی آبرویمان پیش عالم و آدم محفوظ مانده است. *.دنبال عیوب دیگران نباشیم* درس دیگر این است که نباید دنبال عیوب دیگران بود. علی(ع) فرمود: هر کس در عیب خود نظر کند، از توجه به عیوب مردم بازمی‌ماند. *بترسیم ازمکرخدا* امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند : فردی که در پی آشکار ساختن عیب دیگران است و از معایب خود غافل مانده، بدون شک دچار مکر خدا گردیده است. *حریم نگهداریم وپرده‌دری نکنیم* همان‌طور که خدا نسبت به ما چنین کرده است. ما خیلی بدی کردیم اما خدا نگذاشته است کسی بفهمد. اگر بوی گناه بلند می‌شد، دو نفر نمی‌توانستند کنار هم بنشینند. چون گناه بو دارد و فقط اولیاء خدا متوجه می‌شوند و گاهی آن فرد را صدا کرده و به او می‌گویند: مواظب باش، چه کار کرده‌ای که بوی گناه می‌دهی؟ خودت را جمع و جور کن. خرده بینانند در عالم بسی واقفند از کار و بار هر کسی *خداوند ستارالعیوب* پس ما هم باید عیب مردم را مخفی کنیم. وقتی خدا این لطف را به ما کرده است، ما هم همین کار را انجام دهیم. اگر عیب مردم را مخفی کردید، خدا هم عیب شما را مخفی می‌کند. اما اگر نه، عیب مردم را همه جا گفتید، خدا شما را رسوا می‌کند. بحار الانوار، ج 74، ص383 طریق وصل ص 120) میزان الحکمه ج 2 ص 755 نهج البلاغه حکمت 349 کانالمون ⇩ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 گروه احکام ⇩ https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
بسم الله در حیات اجتماعی استواری و محکمی بر عقاید یکی از مهمترین مؤلفه های مانایی است. طمع دشمنان نسبت به شخصی که صلابت عقیده ندارد، تحریک میگردد و این عدم صلابت بسان مور یانهای هو یت فرد را از درون و تهدیدات خارجی از بیرون او را تهدید میکنند. با این نگاه دین مبین اسلام بر سر اصول معامله و سازش نمیکند؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) در ابلاغ وحی ذرهای کوتاه نیامده و أهل مداهنه نبوده است و قرآن کریم در این باره می فرماید: *«وَ لاٰ أَنْتُمْ عٰابِدُونَ مٰا أَعْبُدُ * وَ لاٰ أَنٰا عٰابِدٌ مٰا عَبَدْتُّمْ* ؛گ «و نه شما آنچه را من می پرستم می پرستید، و نه من هرگز آنچه را شما پرستش کرده اید می پرستم.» *امام جواد مسئولیت پذیری در کودکی* منشأ ایجاد مسئولیت به طور ریشه ای و عمیق از باور حضور خداوند و اعتقاد به معاد و آخرت سرچشمه میگیرد. مسئولیت پذیری دارای ساحتهای مختلفی است؛ و پذیرش مسئولیت الهی در سطح اجتماعی در سنین کودکی بر اساس آیات قرآنی در مورد انبیای الهی مورد تأیید قرار گرفته است. به عنوان نمونه خداوند متعال در قرآن کریم در مورد حضرت یحیی (ع) چنین میفرماید *یٰا یحْییٰ خُذِ اَلْکتٰابَ بِقُوَّةٍ وَ آتَینٰاهُ اَلْحُکمَ صَبِیا* «ای یحیی! ک تاب [خدا] را با قوت بگیر! و ما فرمان نبوت [و عقل کافی] در کودکی به او دادیم.»! و از این روست که مسئولیت پذیری حضرت امام جواد (ع) در سنین کودکی یکی از مصادیق مباهات شیعه به شخصیت قرآنی و شباهتهای ایشان به أنبیای الهی همچون حضرت یحیی (ع) و حضرت عیسی (ع) است. تار یخ الأ ئمة/30؛ الهدایة الکبری/295؛ من لا یحضره الفقیه، 1/262/ ح 807. الخرائج و الجرائح، 1/3 کشف الغمة فی معرفة الأ ئمة، 2/368 المیزان فی تفسیر القرآن، 15/239. کانالمون ⇩ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 گروه احکام ⇩ https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
علی بن مهزیار از اصحاب امام جواد علیه السلام می گوید شخصی  به نام محمد بن حمزه غنوی که در زندان بود، به من نامه نوشت و تقاضا کرد تا نامه ای به محضر امام جواد بنویسم و از ایشان درخواست کنم تا دعایی را که موجب گشایش در کارها و رفع گرفتاری ها باشد، معرفی فرماید. علی بن مهزیار ادامه می دهد من درخواست محمد بن حمزه را اجابت کردم و به امام نامه نوشتم. حضرت در پاسخ من نوشت: در باره دعایی که محمد بن حمزه درخواست کرده است تا بدان گشایش درکارهایش ایجاد شود، به او بگو که به خواندن این دعا مواظبت داشته باشد و مکرر (به خصوص بعد از نمازها) آن را بخواند:   یَا مَنْ یَكْفِی مِنْ كُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ لَا یَكْفِی مِنْهُ شَیْ‏ءٌ اكْفِنِی مَا أَهَمَّنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ (ای خدایی که از هر چیزی بی نیازی و همه به تو نیازمندند، در مورد آنچه مرا غمگین و نگران کرده است، یاری ام فرما.) من امیدوارم غم و نگرانی او ان شاء الله برطرف شود. علی بن مهزیار می افزاید: من دعا را به محمد بن حمزه آموختم و او بعد از مدت اندکی از زندان بیرون آمد. (منبع: کافی، ج 2 ص 560)  🖤🖤🖤🖤🖤🖤 🔻 دستورالعملی از امام جواد علیه السّلام برای ادای قرض 👈🏻 اسماعيل بن سهل گويد: به امام جواد عليه السّلام طىّ نامه‌اى نوشتم: به راستى كه قرض سنگينى بر گردن من است. حضرت در پاسخ فرمودند: بسيار استغفار كن، و زبانت را با خواندن سورۀ قدر تازه نگهدار. ( مداومت داشته باش) 📚 الکافی، ج ۵ ص ٣١٦ 🖤🖤🖤🖤 کانالمون ⇩ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 گروه احکام ⇩ https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
🌹مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیَانِ.... یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ 🍀 سالروز ازدواج امیرالمومنین علی بن ابی طالب(صلوات الله و سلامه علیه) و سیده نساء العالمین حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) مبارک جلوه خورشید و روی ماه و اختر دیدنی است رقص نور کهکشان ها بار دیگر دیدنی است در میان آسمان رنگین کمانی بسته عشق جلوه نورانی خورشید انور دیدنی است حرف شیرین می زنند اکنون همه خلق جهان موسم شادی بود دنیا سراسر دیدنی است باغبان پیوند زد امشب نهالی با نهال در بهار عشق، این نخل تناور دیدنی است در شب تزویج زهرا با علی ای دل بگو تارک نورانی و روی پیمبر دیدنی است در کنار حوض کوثر گفت جبریل امین ازداوج کوثر و ساقی کوثر دیدنی است آسمان در آسمان با چشم دل گر بنگری بال و پر بگشودن این دو کبوتر دیدنی است بهتر از بشگفتن هر غنچه ای در باغ عشق روی لب لبخند نورانی حیدر دیدنی است پای میزان عمل وقت شفاعت اهل دل چهره مولا و زهرای مطهر دیدنی است چون «وفائی» در هوایش ذره ای باش و ببین جلوه مهر منیر و ذره پرور دیدنی است ❤️❤️❤️🌷🌷 🌺نمازی‌توصیه‌شده‌از امام‌علی(ع)🌺 📜از حضرت علی (ع) روایت شده است: که حضرت نمازی را برای کسانی که قصد ازدواج دارند و میخواهند همسر خوبی اختیار کنند بیان فرمودند: 💥قَالَ عَلِيٌّ ع :مَنْ أَرَادَ مِنْكُمُ التَّزْوِيجَ فَلْيُصَلِّ رَكْعَتَيْنِ وَ لْيَقْرَأْ سُورَةَ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَ سُورَةَ يس فَإِذَا فَرَغَ مِنَ الصَّلَاةِ فَلْيَحْمَدِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لْيُثْنِ عَلَيْهِ وَ لْيَقُلِ💥 ⬅️دو رکعت نماز که در هر رکعت بعد از سوره حمد سوره مبارکه یاسین خوانده شود 👈و بعد از نماز ۱۰۰ مرتبه بگوید (الحمدلله) 👈 و سپس بگوید: 💥اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً صَالِحَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا اَسئله و لا اَجدُ اِلّا مامنَنتَ وَاَعطَیت💥 ⬅️پروردگارا، همسری مهربان و بچه آور و شکرگزار و باغیرت به من عطا کن که اگر به او نیکی کردم شکرگزار باشد، و اگر به او بدی کردم مرا ببخشد، و اگر یاد خدا کردم مرا یاری کند، و اگر خدا را فراموش کردم مرا به یاد خدا بیندازد، و اگر از نزد او خارج شدم (اسرار و اموال و آبروی مرا) حفظ کند، و اگر بر او وارد شدم مرا خوشحال سازد، و اگر او را به کاری امر کردم مرا اطاعت کند، و اگر بر علیه او قسم خوردم (که او کاری را انجام دهد) او (آن کار را انجام داده) و مرا از آن قسم بریءالذمّه کند، و اگر بر او غضب کردم مرا راضی سازد. ای پروردگار صاحب جلال و اکرام، چنین همسری را به من ببخش!! پس به درستی که من او را از تو خواسته ام و به من نمی رسد مگر آن چیزی که تو منت می گذاری و عطا می کنی ✨سپس حضرت فرمود: هرکس این عمل را انجام دهد هر آنچه از خدا خواسته به او داده خواهد شد. 📚بحار الانوار جلد ۱۰۰ صفحه۲۶۸ کانالمون ⇩ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 گروه احکام ⇩ https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af