eitaa logo
طلبه انقلابی
215 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
585 ویدیو
153 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️معمای «اقتصاد مردمی» 🔹اگر اقتصاد مردمی را اقتصادی بدانیم که باید کاملاً در دستان دولت باشد تا دولت بتواند عواید حاصل از رشد اقتصادی را بین عموم مردم تقسیم کند، ره به خطا رفته‌ایم و در دام نگاه‌های مارکسیستی به اقتصاد گرفتار شده‌ایم. 🔸اگر در مقابل، اقتصاد مردمی را اقتصادی معرفی کنیم که در آن هیچ بنگاه اقتصادی بزرگی شکل نمی‌گیرد و فقط بنگاه‌های خیلی کوچک و خویش‌فرمایان حضور دارند -حتی اگر ادعا شود چنین اقتصادی اسلامی است- صحیح نیست. چرا که نظر رهبر معظم انقلاب -که خود فقیه و اسلام‌شناسی ذوابعاد است- چنین نیست. 🔹بنابراین این نگاه دوم نیز نه تنها به «اقتصاد مردمی» مدنظر رهبر انقلاب و حضرت امام اختصاص ندارد، بلکه ربط و نسبتی با اقتصاد اسلامی نیز ندارد. اقتصاد مردمی در حقیقت اقتصادی است که در آن دولت اجازه می‌دهد مردم و فعالان بخش خصوصی سرمایه‌ها و نیروی کار خود را به میدان بیاورند و خود به حل مسائل اقتصادی کشور اقدام کنند. این فعالان بخش خصوصی ممکن است سرمایه‌های بزرگی هم داشته باشند که از راه حلال به‌دست آمده باشد. این نه تنها اشکالی ندارد، بلکه با نگاه اسلامی مطلوب نیز هست.
⭕️ارز حباب دارد! 🔹نرخ ارز یکی از متغیرهای کلیدی اقتصاد ماست. از یک سو افزایش و کاهش آن منجر به گران‌شدن کالاهای وارداتی می‌شود و از طرف دیگر به لنگر اسمی انتظارات تورمی تبدیل شده است. یعنی مردم وقتی می‌بینند نرخ ارز بالا رفته، قیمت‌ها را متناسب با آن بالا می‌برند. بنابراین اگر نرخ ارز جهش کند، حتی با مهار رشد نقدینگی نیز نمی‌توان تورم را مهار کرد. بانک مرکزی پس از روی کار آمدن دکتر فرزین تقریباً توانست به مدت یک سال آرامش را به بازار ارز بازگرداند. حالا اما پس از وقایع منطقه (از طوفان‌الاقصی به این سو) نرخ ارز نسبت به اتفاقات منطقه واکنش نشان می‌دهد. هم‌زمان نوسان‌گیرها و پکیج فروش‌ها نیز فعال شده‌اند تا از آب گل آلود ماهی خودشان را بگیرند. حالا سوال اینجاست که آیا قیمت این روزهای دلار واقعی است یا حباب دارد!؟ 🔸بنابراین توصیه‌ اکید اقتصاددانان منصف این است که مردم در شرایط هیجانی نباید روی ارز ریسک کنند. راه‌های سرمایه‌گذاری بهتری وجود دارد که اگر چه شاید در ظاهر به اندازه‌ی ارز سود ندهد، اما خیالمان راحت است که ریسک کمتری دارد و حتماً محقق می‌شود. نگارنده معتقد است حتی اگر افرادی تا حالا ارز خریده‌اند، اشکالی ندارد. چون تحلیل‌های فاندامنتال نشان می‌دهد نرخ ارز تا آخر سال باید به حدود همین 58 هزار تومان می‌رسید. اما از این به بعد، خرید ارز ریسک دارد و ممکن است منجر به کاهش قدرت خرید دارایی مردم عادی شود. سابقه رفتار نرخ ارز هم نشان داده که در جهش‌های مختلف، همیشه به یک قیمت بالا (مثلاً 20 هزار تومان در سال 1397) نوک زده و دوباره پایین آمده و یک سال در همان پایین مانده است. خصوصاً که فرزین نشان داده می‌تواند این بازار را تحت کنترل نگه دارد.
⭕️شکستی که به زودی از راه می‌رسد 🔹از زمان شروع موشک‌باران حماس و وزیدن طوفان جانانه الاقصی به سمت سرزمین‌های اشغالی، تعداد زیادی از مهاجران یهودی و صهیونیست از تل‌آویو گریخته و دوباره در اروپا مأوا گرفته‌اند زیرا آنچه در این سرزمین دیگر وجود خارجی ندارد، امنیت برای اشغالگرانی است که در دهه‌های اخیر انواع ستم‌ها را بر مردم فلسطین روا داشته‌اند. این روند از سوی تاریخ‌دانان به‌درستی «مهاجرت معکوس» نامگذاری شده زیرا اگر یهودیان در سال 1948 از اروپای ناامن برخاسته از انبوه ضایعات جنگ جهانی دوم گریختند و آسایش را در خاورمیانه و سرزمین فلسطینی‌ها جستند، اینک در تقابل با شعله‌های خشم برحق رزمندگان جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «جهاد اسلامی» سریع‌ترین راه نیل به سلامتی را گریز هر چه سریع‌تر از تل‌آویو و حیفا و مستقر شدن مجدد در اروپا می‌یابند. 🔸در همین ارتباط طی ماه‌های اخیر بسیاری از یهودیان متمول ساکن سرزمین‌های اشغالی شامل پزشکان، مهندسان و متخصصان به کشورهایی همچون انگلیس کوچ کرده و آنجا رحل اقامت افکنده‌اند، به‌طوری‌که تل‌آویو این روزها بیشتر به شهر اشباح شبیه است تا محل زندگی عادی و رایج. هر مسافری که به سرزمین‌های اشغالی می‌آید به‌سرعت درمی‌یابد که وحشتی گسترده بر این منطقه حکم می‌راند و جوخه‌های مجهز اسرائیلی از دست اقدامات متهورانه گردان‌های عزالدین قسام (بازوی نظامی حماس) در امان نیستند و گوشه پنهان و امنی می‌جویند.
⭕️جایگاه و نقش انتخابات ایران در سال انتخاباتی جهان 🔹با نگاهی به تقویم سیاسی-اجتماعی کشورهای جهان در سال 2024 ، می توان از این سال، به عنوان بزرگترین سال انتخابات در تاریخ جهان نام برد؛ زیرا مردم بیش از 60 کشور جهان(60 تا 76 کشور) که حدود نیمی از جمعیت کره زمین را در خود جای داده‌اند، در این سال شاهد برگزاری انتخابات ملی و سراسری هستند. این تقویم نشان می‌دهد که در این سال، جمعیت گسترده‌ای از جهان سرگرم رقابت‌های سیاسی انتخاباتی هستند. کشورهایی نظیر روسیه، تایوان، بریتانیا، هند، السالوادور، آفریقای جنوبی، آمریکا و ایران و حتی سازمان منطقه ای و فرادولتی مهمی نظیر اتحادیه اروپا برگزارکننده رقابت‌های ریاست‌جمهوری و یا پارلمانی هستند که نتایج و سرنوشت آنها، پیامدهای بزرگی بر اقتصاد، تجارت و روابط بین‌الملل دارد. 🔸مهم‌ترین ملاحظه‌ مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که مقرر است در 11 اسفند 1402 برگزار شود؛ مسئله‌ی «مشارکت قوی» و حضور گسترده‌ی ملت در پای صندوق‌های رأی می باشد. این تأکید برخاسته از عمق باوری است که معظم‌له به جایگاه مردم در نظام اسلامی دارند. در نگاه ایشان، حضور گسترده‌ مردم در صحنه ها بویژه میدان مهم انتخابات، رمز بقا و تداوم انقلاب اسلامی است؛ چرا که جمهوری اسلامی متکی بر رأی و اعتماد ملت شکل گرفته است. برای تحقق این هدف بزرگ، رخداد همزمان سه گانه «خدمت رسانی، تبیین و امید آفرینی» بسیار تاثیرگذار بوده که باید از سوی مسئولان و دلسوزان انقلاب اسلامی در زمان محدود باقیمانده تا روز سرنوشت انتخابات، مورد توجه و اهتمام جهادی و انقلابی قرار گیرد.
⭕️چهار دلیل عمده افول غیر بازگشت آمریکا 🔹نامزد‌های جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، اغلب هشدار می‌دهند آمریکا در حال افول است و تنها آنها می‌توانند جلوی این روند را بگیرند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین هم می‌گوید که افول ملی در دوره ریاست جمهوری او متوقف شده بود و اگر دوباره انتخاب شود، این توقف بار دیگر، تکرار خواهد شد، اما چهار نشانه غیرقابل انکار وجود دارد که نشان می‌دهد افول آمریکا در چند دهه و به وسیله دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات رو به افزایش بوده است. هیچ رئیس‌جمهوری یا حزبی نمی‌تواند این مشکلات درهم تنیده، ریشه‌دار و ساختاریافته از لحاظ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را حل کند. مقامات این کشور فقط می‌توانند شرایط را مدیریت کنند و پیامد‌های این وضعیت را کاهش دهند. 🔸اولین دلیل، بدهی غیرقابل کنترل ایالات‌متحده است. ساعت بدهی آمریکا سقوط آمریکا را اجتناب‌ناپذیر نشان می‌دهد که مانند بمبی ساعتی از داده‌ها و شواهد مالی به ویژه در چهار مورد زیر ناشی می‌شود: 1️⃣ کل بدهی‌های بدون بودجه دولت ایالات‌متحده: 2️⃣ افزایش نابرابری درآمد و ثروت: 3️⃣ از دست دادن هویت آمریکایی و میهن‌پرستی: 4️⃣باور عمومی به اینکه نظام سیاسی آمریکا شکسته شده است.
📸 انتخابات بارزترین مظهر حضور مردمی
⭕️ سالی که از این کشور بدون هرگونه دزدی و اختلاس فرار کرد...جمهوری اسلامی یکم یادبگیر از سرطان پهلوی😎
🌷 ویژه | پسرم مرا نشناخت! 🔹️ خاطرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مبارزات دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی ✏️ در سال ۱۳۴۶ مجددا توسط ساواک بازداشت و زندانی شدم. یک روز پسرم مصطفی را که دو ساله بود به زندان آوردند. یکی از سربازان دوان‌دوان آمد و گفت پسر شما را آورده‌اند. ✏️ به درِ زندان نگاه انداختم دیدم یکی از افسران، مصطفی را بغل گرفته و به سوی من می‌آید. مصطفی را گرفتم و بوسیدم. کودک به‌علت اینکه مدتی طولانی از او دور بودم، مرا نشناخت؛ لذا با چهره‌ای گرفته و اخم‌کرده به من نگریست. سپس زد زیر گریه. ✏️ به‌شدت می‌گریست. نتوانستم او را آرام کنم. لذا او را دوباره به افسر دادم تا به همسرم و بقیه ـ که اجازۀ دیدار با من را نداشتند ـ بازگرداند. این امر به قدری مرا متاثّر ساخت که تا چند روز بعد نیز همچنان دل‌آزرده بودم. 🖼 برگرفته از کتاب "خون دلی که لعل شد"
✌خواص میتوانند در برگزاری هرچه پرشورتر انتخابات نقش ایفا کنند/ حضور پرشور در انتخابات، اقتدار ملی و اقتدار ملی، امنیت ملی را بوجود می‌آورد 🔹️ رهبر انقلاب: در داخل کشور خودمان هم مسئله‌ی انتخابات در پیش است. خواص بتوانند نقش ایفا کنند. مطمئناً انتخابات در داخل کشور هرچه پرشورتر صورت بگیرد قدرت ملی را بیشتر نشان میدهد. 🔹️قدرت ملی امنیت ملی می‌آورد؛ یعنی وقتی دشمن نگاه میکند جبهه‌ی دشمن حضور مردم را می‌بینید قدرت نظام را مشاهده میکند، می‌بینید این کشور کشور قدرتمندی است مردم حاضر و آماده‌اند. تهدید دشمن خنثی میشود. یعنی اقتدار ملی امنیت ملی را بوجود می‌آورد این خیلی چیز باارزش و مهمی است. 🔹️این را خواص میتوانند نقش‌آفرینی کنند، انتخابات را پرشور کنند. ۱۴۰۲/۱۱/۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصمیم عجیب دولت موقت چند ماه قبل از آغاز جنگ/ ماجرای هواپیماهای F14 و تسلیحات نظامی که دولت موقت قصد پس دادن آنها به آمریکا را داشت! 🔷 در بخش‌هایی از مستند «تغییر مأموریت» ماجرای تصمیم عجیب دولت موقت مبنی بر فروش یا بازگرداندن هواپیماهای نظامی «اف ۱۴» به آمریکا مطرح شده است. 🔶 آیت‌الله خامنه‌ای که آن روزها به عنوان نماینده‌ی امام خمینی(ره) در ارتش مشغول به کار بودند، بلافاصله با شنیدن این خبر، وارد عمل شده و در مصاحبه‌ای رادیویی و سپس نامه‌ی رسمی، به مخالفت با آن می‌پردازند.
⭕️ انقلاب ما متکی به معنویات و خداست
⭕️مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۱۷.۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی 🔹سران جمهوریخواه و دموکرات سنای آمریکا هفته جاری طرحی ۱۱۸ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل، تایوان و تقویت مرزها ارائه کردند که بخش مربوط به رژیم صهیونیستی سه‌شنبه به وقت محلی به رای گذاشته شد و در مجلس نمایندگان رای نیاورد. 🔸مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا پس از رونمایی از لایحه ۱۱۸ میلیارد دلاری گفته بود که این طرح در مجلس نمایندگان شانس تصویب ندارد. 🔹دموکرات‌هایی که به کمک به اسرائیل رای منفی دادند، معتقدند که رای‌گیری جداگانه درباره این باره، کلیت بسته کمک به اوکراین، اسرائیل، تایوان و امنیت مرزها را تضعیف می‌کند.
⭕️ بعثت دو انقلاب( بعثت پیامبر گرامی اسلام و انقلاب اسلامی) اعراف 🔹الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ «157» 🔸(رحمت الهى، شامل كسانى است كه علاوه بر ايمان، زكات وتقوا،) از رسول و پيامبر درس نخوانده‌اى پيروى مى‌كنند كه (نام و نشانه‌هاى او را) نزد خويش در تورات و انجيل نوشته مى‌يابند. (پيامبرى كه) آنان را به نيكى فرمان مى‌دهد و از زشتى باز مى‌دارد ▫️پیام ها 1️⃣ پيروان پيامبر اسلام، از رحمت خاصّ الهى برخوردارند. فَسَأَكْتُبُها ... الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ‌ 2️⃣ پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله، واسطه‌ى رحمت واسعه‌ى الهى است. وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‌ءٍ فَسَأَكْتُبُها ... الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَ‌ 3️⃣ پيامبر اسلام هم مقام نبوّت داشت، هم مقام رسالت. «الرَّسُولَ النَّبِيَّ» «نبىّ» به كسى مى‌گويند كه از وحى الهى آگاهى دارد و خبر مى‌دهد، ولى «رسول» مسئول ابلاغ، اجرا و نظارت هم مى‌باشد. 4️⃣ نشانه‌ها و صفات ذكر شده از پيامبر در تورات و انجيل، به گونه‌اى با آن حضرت تطبيق داشت كه گويا خود او را در آن دو كتاب مى‌يافتند. «يَجِدُونَهُ» ونفرمود: «يجدون علائمه» 5️⃣ براى نفوذ سخن و اثبات حقّ، مدرك رسمى و سند كتبى لازم است. «مَكْتُوباً». 6️⃣ امر به معروف و نهى از منكر، در رأس برنامه‌هاى بعثت پيامبران است. يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ‌ ...
⭕️مسیر انقلاب را چگونه طی کردیم؟ 1️⃣دستاوردهای انقلاب اسلامی را نباید صرفاً به دستاوردهای مادی و ملموس محدود کرد؛ بلکه انقلاب افزون بر دستاوردهای مادی و محسوس، دستاوردهای معنوی و هنجاری هم داشته است؛ چه بسا این دستاوردها از حیث ماهوی و الهام‌بخشی اهمیت‌شان به مراتب بالاتر از دستاوردهای مادی بوده است. برای نمونه، انقراض سلسله منحوس پادشاهی ۲۵۰۰ ساله در ایران و تأسیس یک نظام دینی و ولایی که آرزو و آمال تاریخی انبیاء و اولیای الهی بوده، آیا دستاورد کمی است؟! 2️⃣در تبیین دستاوردهای مادی هم باید تلاش شود تا به عینی‌سازی این دستاوردها توجه شود، به این ترتیب که نسل جوان به این باور برسد که آنچه امروز دارد، به برکت انقلاب ایجاد شده است. ‌3️⃣اگر پیشرفت را پدیده‌ای خودبه‌خودی بدانیم، پس در زمان شاه هم باید پیشرفت‌هایی در کشور صورت می‌گرفت؛ زیرا همان زمان هم دنیا در حال پیشرفت بود و ایران هم باید به موازات دنیا دچار تحول می‌شد، اما این را که چرا این اتفاق در ایران صورت نگرفت، باید به نوع و کیفیت حکمرانی در زمان شاه مرتبط دانست؛ زیرا در زمان شاه، اراده و انگیزه‌ چندانی برای پیشرفت درون‌زا و خدمت به مردم وجود نداشت. 4️⃣ مقایسه وضعیت امروز کشور با کشورهای منطقه که در آنها انقلابی صورت نگرفته است نیز می‌تواند به ما در تبیین دستاوردهای انقلاب کمک کند. واقعیت آن است که ایران در چهل سال گذشته در مقیاس تاریخی، در ابعاد علمی، فناوری، نظامی و... پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته که مشابه آن در هیچ یک از کشورهای منطقه صورت نگرفته است. ‌5️⃣ پرهیز از مطلق‌انگاری نیز باید موردتوجه باشد. واقعیت آن است که با وجود دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی، هنوز راه‌های نرفته و نواقصی در کشور وجود دارد که باید مرتفع شود. در تبیین دستاوردهای انقلاب، باید مواظب بود که در دام مطلق‌انگاری و کمال‌پنداری گرفتار نشد و ضعف‌های موجود را هم پذیرفت. ‌6️⃣این نکته مهم و کلیدی را باید در نظر گرفت که رویکردهای حاکم بر سیاست خارجی و حتی سیاست داخلی دوره پهلوی به گونه‌ای طراحی شده بود که امکان پیشرفت در عرصه‌های بنیادین و علوم برتر را به ایران نمی‌داد؛ کما اینکه هنوز هم قدرت‌های بزرگ به برخی از شرکای خود اجازه ورود به موضوعات علمی و صنعتی برتر دنیا را نمی‌دهند؛ اما انقلاب اسلامی با ایجاد استقلال سیاسی و بازگرداندن روحیه اعتماد به نفس، مرزهای علمی نوین دنیا را درنوردیده است.
⭕️راهبردهای تحریمی از سوی جریان اصلاحات نشانه چیست؟ 1️⃣ اصلاح طلبان به بهانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گرچه کنش هایی دال بر عدم مشارکت در انتخابات دارند اما به دنبال بهره گیری از فضای انتخاباتی برای طرح دیدگاه ها و عملیات های سیاسی- رسانه ای خود بوده و می کوشند ضمن سیاه نمایی از شرایط حاضر مقدمات ادراک سازی و اجتماعی سازی برای انتخابات ریاست جمهوری 1404 را طرح و بیان کنند. 2️⃣تاکید اصلاح طلبان بر ایده «نجات ایران» پیش از این از سوی مصطفی تاج زاده در انتخابات 1400 نیز مورد اشاره قرار گرفته بود و طرح دوباره آن بیانگر امتداد دیدگاه تاج زاده در جبهه اصلاحات به عنوان تشکیلات شخصی وی می باشد. 3️⃣دیگر تاکید بر تشکیل جبهه حذف شدگان و طرد شدگان نیز ادامه ایده حجاریان مبنی بر تشکیل «جبهه رقیق- فرماندهی قوی» می باشد که نشان می دهد جریان اصلاحات علاوه بر اندیشیدن به ائتلاف های مسئله محور از سوی دیگر همچنان گروگان تندرو های خود می باشد.جنس اظهارات اصلاح طلبان تندرو بیانگر آن است که آنان همچنان بر رویه مبارزه با نظام متمرکز بوده و بحث رقابت در نظام را به حاشیه رانده‌اند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🎊جشن مردمی پیروزی انقلاب اسلامی ✅باحضور دکتر سید رضا مرتضوی استاندار محترم اصفهان 🔻زمان شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۰:۳۰ صبح 🔻مکان حسینیه بیت الاصغر(ع) ✅منتظر قدوم سبز همشهریان عزیز هستیم🌹
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸شیاطین دنیا، از عدم مشارکت ما سوء استفاده می کنند؛ صفمان را جدا کنیم 🔸 شیاطین دنیا، مدام می گویند که مردم به خاطر تورم، به خاطر نارضایتی، به خاطر عملکرد بد مسئولین و ... نسبت به شرکت در انتخابات بی علاقه هستند. هر کسی می خواهد که در قیامت در صف اهل بیت، محشور شود و ثبت نامش کنند، باید در روزهای خاصی که شیاطین دنیا می خواهند عدم شرکت در انتخابات را سندی بر علیه نظام کنند، در انتخابات شرکت کند. هر کسی هم که بنا ندارد که در صفوف اهل ایمان محشور بشود، خب او هم آزاد است و حتی می تواند به بچه اش هم تلفن بکند که آقا چرا شرکت می کنی؟! مگر برایمان چه کار کردند؟ چه فایده ای دارد؟ اینها که قبلاً بودند مثلاً چه شق القمری کردند؟! فردا هم ملائکه به او می گویند حالا که تشریف آوردی، فهمیدی مسألۀ اسلام و کفر بود؟ او هم می گوید «يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا» ای کاش با فلانی دوست نشده بودم، «لَّقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِي وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِلْإِنسَانِ خَذُولًا»: من را غافل کرد، به من یک تلفن زد و منصرفم کرد، ای کاش با او دوست نشده بودم.
🔴 امارات کیست که می خواهد در همه امور کشورهای دور از خود دخالت کند، یمن، لیبی، سوریه و در نهایت سودان فلسطین؟ 🔻راز "امارات" که هیچ کس نمی داند 🔻خبرنگار رسانه: جمال ریان هیچ کس نمی داند کشوری مانند "امارات"، که مساحت آن کوچک است و از (75) هزار کیلومتر مربع بیشتر نیست، و جمعیت بومی آن، که هنوز از (800) هزار نفر بیشتر نشده است، چگونه می تواند شاهد چنین رنسانس سریع باشد. !!! 🔻«امارات تاریخ سیاسی، جنبش های آزادیبخش و نهادهای فرهنگی و فکری ندارد. آیا شیخ زاید سوره یاسین را در آن دمید تا یک شبه با ساخت و ساز و بازسازی رونق یابد که یکی از توسعه یافته ترین اقتصادهای غرب آسیا را دارد..؟!! 🔻و اما واقعیت: یهودیان پشت تأسیس «پروژه امارات» هستند، جایی که «یهودیان ثروتمند» در غرب به فکر ایجاد یک شهرک یهودی در خاورمیانه بودند که حامی منافع آنها بدون نیاز به مقابله با منافع مالی و تجاری و سیاسی دولت "مادر" باشد از سال 1971 که سال تاسیس آن است، غرب تصمیم گرفت که امیرنشین ها را به شش و سپس به هفت امارت تقسیم کند و هر امیرنشین دارای یک امیر، ارتش، پلیس، امنیت و غیره باشد. در حالی که إمارت ابوظبی بیش از سه چهارم این منطقه را اشغال کرده است. این کار به خاطر این است که اماراتی ها قادر به تشکیل یک دولت نباشند حتی اگر طبق آمار رسمی بپذیریم که جمعیت امارات 750 هزار نفر است. این در برابر تعداد خارجیان مقیم امارات هیچ است که تعداد آنها (9) میلیون نفر از (200) ملیت و (150) قومیت مختلف است!!! حتی اگر کل جمعیت به یک دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و ارتش تبدیل می شد، نمی توانند از کشور خود محافظت کنند..!!! 🔻چیزی که در مورد امارات حیرت انگیز است این است که وقتی وارد می شوید انگار در یک کشور اروپایی یا یکی از کشورهای پیشرفته آسیایی هستید که در آن نظم سخت، معاملات حرفه ای، نظم و انضباط بالا و تمیزی خیابان ها را شاهد می شوید. اما یافتن شهروند «بومی» دشوار است. و نیز کلیه معاملات از فرودگاه تا مسکن در اختیار خارجی هاست. تعدادی عرب از کشورهای مختلف نیز وجود دارند ،فرودگاه آن در حالی که شما به سختی می توانید تعداد پروازهای آن را بشمارید با بزرگترین فرودگاه های جهان رقابت می کند، از نظر ظرفیت و خدمات و تعداد کشتی ها و کشتی های موجود در بنادر هم حساب کنید،حیرت زده می شوید 🔻آیا معقول است که یک«اماراتی» که تفکرش ساده است و آرزوهای معمولی دارد، این دستگاه پیچیده را اداره کند..؟!! 🔻امارات متحده عربی به طور کلی، و ابوظبی به طور خاص دارای بالاترین درصد افراد ثروتمند در جهان با تعداد تقریبی 75 هزار میلیونر است، در حالی که یهودیان ثروتمند بالاترین درصد آنها را تشکیل می دهند. این کار فراهم کردن یک محیط امن برای این ذخیره مالی بزرگ است. بنابراین، جای تعجب نیست که کسی که محمد بن زاید را با دست به سوی «اسرائیل» هدایت کرد، میلیونر یهودی «حیم سابان» بود 🔻امارات فقط ساختمانهای مرتفع، خیابانهای زیبا، و مبادله تجارت، ماشین آلات کارخانه ها و کارگاهها نیست. این یک سازش برای توطئه علیه ملت است. سوال مهم: امارات متحده عربی به چه چیزی نیاز دارد که اکنون او پنجمین کشور در هزینه های تسلیحاتی است؟!!! ارتشش کجاست؟!!! و از چه مرزهایی دفاع میکند؟!!! 🔻پاسخ: همه این تسلیحات، چه معاملاتشان اعلام شود و چه نشود به سمت توطئه علیه کشورهای منطقه می رود، چرا که هیچ کشور عربی یا اسلامی در منطقه وجود ندارد که امارات در مسائل اقتصادی، سیاسی و... آن دخالتی نداشته باشد. و از لحاظ امنیتی در آن کشور هرج و مرج ایجاد می کند. 🔻سوال: آیا خانواده آل زاید این همه هوش دارند که این تعداد پرونده پیچیده را مدیریت کنند؟!!! آیا این همه دخالت گسترده در امور کشورهایی که هزاران کیلومتر از امارات دورتر است به نفع شیوخ امارات است؟!!! 🔻سوال: چرا سرمایه داران اماراتی به جای این بادیه نشینان مستقیماً بر «امارات» حکومت نمی کنند؟ 🔻پاسخ این سوال توسط کتاب: یهودی جهانی، نوشته هنری فورد، مالک شرکت فورد در سال 1921، داده میشود که می گوید: "یهودیان ترجیح می دهند عالم را از پشت سر و به طور مخفیانه ،رهبری کنند". 🔻یه سوال دیگه: چرا برای جابه‌جایی سرمایه ها به جای «امارات» «اسرائیل» را انتخاب نکردند، به خصوص که سرزمین فلسطین ، در زیبایی طبیعتش فراوان است و موقعیت جغرافیایی و موقعیت مهمی دارد. و منظره دریا آن نیز زیباست؟ 🔻پاسخ: «اسرائیل» برای سرمایه گذاری مناسب نیست، زیرا یک «سنگر نظامی» است و هر لحظه در معرض تهدید است و تعامل تجاری با آن در منطقه نیز نامطلوب است. یعنی: «نا امن»است ، و نمای کار در آن یهودیان است!!. نتیجه : «امارات» یک شهرک اسرائیلی است،که از سال 1971... ایجاد شده است پس از این گزارش، فهمیدید که امارات چیست؟!!!.
📌قسام: 1108 خودروی زرهی را از آغاز جنگ منهدم کردیم گردان‌های قسام اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه 1108 خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی از جمله 962 تانک، 55 نفربر، 74 بولدوزر، 3 بیل مکانیکی نظامی و 14 جیپ نظامی را با راکت‌های ضدزره یاسین 105 هدف قرار داده و منهدم کرده است. قسام تاکید کرد که بر اثر انهدام این خودروها، شمار زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی کشته و زخمی شدند. این گردان‌ها همچنین بیان کرد که تعدادی از این نظامیان در نتیجه بمباران خودروهای زرهی منهدم شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی کشته شدند.
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ 💠عید مبعث؛ مبارک‌ترین و بزرگ‌ترین حادثه‌ طول تاریخ بشریّت 💎نسخه‌ کامل، نهایی و همیشگی و دائمی سعادت بشر در بعثت ارائه شد اوّلین معجزه در این قضیه ⏪ سربرآوردن بعثت در زمینه‌ی‌ نامساعد است ⚠️در آن روز، دنیا، سرتاپا انحراف و کجی و مصیبت بود ⁉️برنامه‌ی عمل بعثت چیست؟ ✅در قرآن، در آیات مختلفی مشخّص شده؛ ♦️در آیه شریفه سوره جمعه: 💠یَتلوا عَلَیهِم آیاتِه💠 ❇️اوّلین کار، باز کردنِ درِ ارتباط با غیب و با الوهیّت است 👌یعنی ایمان ❇️تزکیه 👇بعد که بشر از این چهاردیواریِ محدود و تنگِ مادّه خارج شد، 💠یُزَکّیهِم💠 📌تزکیه به معنای تعالی بخشیدن و رشد دادن از طریق رفع معایب و نقایص است ⁉️آن چیزی که باید تزکیه بشود چیست؟ ⭕️صرفاً مسئله‌ی تزکیه‌ اخلاقی فرد نیست ✅تزکیه یعنی زدودن زشتی‌ها و بدی‌ها و زدودن باطل از: 🔸باطن انسان 🔹اخلاق درونی 🔸جامعه 🔹عقیده 🔸رفتار 🔹سبک زندگی 👌یعنی یک حرکت فراگیر برای اصلاح امور فرد و جامعه در همه‌ ابعاد: ⭕️سیاست ⭕️روابط اقتصادی ⭕️روابط اجتماعی ⭕️بی‌عدالتی‌های جامعه ⭕️فاصله‌های طبقاتی 🔺شامل همه اینها می‌شود ❇️تعلیم ♦️تزکیه تدریجی است، در کنار آن هم تعلیم است. 🌟یعنی بعد از آنکه زمینه آماده شد، آن‌وقت، وقت تجلّی انوار حکمت و علم الهی است ✅تعلیم، از لحاظ معنویّت، معرفت و دانش، انسان و جامعه را غنی‌سازی میکند 💎انسانِ ترازِ اسلام ساخته میشود ☝️مشکلات کنونی همه‌ ماها و همه‌ بشریت در اینجاها است. 🏷درباره استمرار بعثت 📌بعثت یک امر دفعی نیست که بگوییم یک بار بعثت شد و تمام شد. ✨همین حالا نبی مکرم اسلام در حال تعلیم و تزکیه‌ ما است ☑️بشریت همیشه مخاطب تعلیم و تربیت و تزکیه‌ی پیغمبر اکرم است 👈همان‌طور که پیغمبر در آن روز مردم را به دوری از بتها و شکستن بتها دعوت کرد، امروز هم همین خطاب وجود دارد. ⛏اوّلین بت هم بت خود ما است؛ 📍بعد هم انحرافات بیرون است 🔍اولین کار، اصلاح منطقه‌ نزدیک‌تر است. یعنی جامعه‌ی خودمان. ⏪ما که اصلاح بشویم، 🌟اگر یک نمونه‌ اصلاح‌شده‌ اسلام را به بشریت نشان بدهیم، 🧲خودش جاذبه دارد و جذب میکند. ↔️تزکیه و تعلیم دو طرف دارد: یک طرفِ دعوت‌کننده، یک طرفِ دعوت‌شونده ❗️اگر دعوت‌کننده باشد امّا دعوت‌شونده اجابت نکند، اتّفاقی نمی‌افتد. ❇️آنچه در انقلاب ما اتفاق افتاد این بود که دعوت‌شونده‌ها اجابت کردند ☑️امام بزرگوار سخن پیغمبر را، بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد، از مردم مجاهدت را مطالبه کرد، ✅مردم هم اجابت کردند، این حرکت عظیم اتفاق اتفاد 🌟تا هر وقتی که اجابت کنیم دعوت پیغمبر را، آن تزکیه،تعلیم و رشد و پیشرفت به وجود می‌آید 🚨اگر اجابت نکردیم، آن‌وقت مثل همان دنباله‌ آیه‌ شریفه است: مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوراةَ ثُمَّ لَم یَحمِلوها 🏷درباره نیاز امروز دنیا به تزکیه و تعلیم و بعثت نبوی ⭕️امروز زندگی مردم دنیا زندگی خوبی نیست. 🛍حالا ظواهری در بخشی از کشورهای دنیا وجود دارد، [امّا] این ظواهر نشان‌دهنده‌ خوشبختی آن جوامع نیست؛ در آن جوامع هم مثل همه‌ جوامع دیگر: 📌فقر 📌بدبختی 📌تبعیض 📌ظلم 📌حق‌کشی هست. ⏪مسئولیت ما این است که: ✅خودمان را بسازیم ✅به دنیا نشان بدهیم که یک کشور اسلامی، یک جامعه‌ی اسلامی چه جوری میشود اداره بشود ❇️به معنای واقعی کلمه عمل کنیم، همچنان که در مواردی عمل کردیم و بحمدالله تأثیراتش را در دنیا گذاشت 📌کوتاهی‌هایی داریم، موفّقیّتهایی هم بحمدالله داریم 💠درباره حادثه غزه ⭕️مصیبت غزه، مصیبت بشریت است ❌نشان‌دهنده‌ آن است که نظم کنونی جهانی چقدر نظم باطلی است ⏪راه‌حل فقط همین است که: 📌قدرتهای بزرگ جهانی 📌قدرتهای طرف‌دار رژیم صهیونیستی 👈خودشان را کنار بکشند از این قضیه و مبارزان فلسطینی خودشان میدانند چه جوری اداره کنند میدان را، 💪کمااینکه تا امروز اداره کرده‌اند و ☑️تا امروز بحمدالله ضربه‌ مهم و سختی به آنها وارد نشده است ♦️وظیفه دولتها: قطع کمک سیاسی و تبلیغاتی و تسلیحاتی و کالاهای مصرفی به رژیم صهیونیستی ♦️وظیفه ملّتها: فشار به دولتها برای انجام این وظیفه‌ بزرگ 🍀امیدواریم مردم مظلوم فلسطین، مردم مظلوم غزه و مناطق دیگر فلسطین شاهد پیروزی باشند و بتوانند دشمن خودشان را ان‌شاءالله به زانو دربیاورند.
۲۸ رجب سالروز حرکت امام حسین از مدینه تا کربلا. طول مسیر را مشاهده بفرمایید امام مظلوم ومعصوم وامام زمان شیعیان بیش از ۵ ماه از دل بلاد مسلمین و شیعیان حرکت کرده برای قیام علیه ظلم وستم و انحراف وتباهی ویاری طلبی کرده. تقریبا تمام شیعیان وقطعا تمام بزرگان و عرفا و زاهدان وعابدان و مفسران قرآن شیعه هدف و ندای یاری طلبی امام زمان خود راشنیدند. ولی نهایتا ۷۲ نفر بیشتر پای رکاب امام نایستادند وامام معصوم بهمراه خاندان پیامبر به قتلگاه و اسارت رفتند. اگر وعاظ و اهل علم ما همانقدر وقتی که صرف مظلومیت و روضه خوانی برای امام میکنند صرف تبیین چرائی تنها ماندن امام میکردند نباید امام زمان امام مظلوم غائب ۱۴ قرن در پرده انتظار منتظر اذن ظهور باشد و نباید الان ابرجنایتکاران وابر دشمنان حق و حقیقت ودین مثل آمریکا وانگلیس و اسراییل مقابل چشم بیش از یک ونیم میلیارد مسلمان در حال ظلم و جنایت ویکه تازی باشند.
👇دستاوردهای دولت سیزدهم دراصفهان👇 🔻اعطای بیش از ۴ هزار میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص و صعب العلاج توسط بیمه سلامت در استان اصفهان 🔻پوشش ۹۰ درصدی هزینه درمان زوج‌های نابارور توسط بیمه سلامت در استان اصفهان 🔻پوشش رایگان بیمه سلامت برای یک میلیون و سیصد هزار نفر در استان اصفهان 🔻رشد و توسعه ۷۱۰ شرکت و مؤسسه فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان 🔻راه‌اندازی پردیس نوآوری و فناوری در شهرستان گلپایگان 🔻افزایش ۴ برابری حمل و نقل مسافر و بار در شبکه ریلی استان اصفهان 🔻تصویب و اجرای ده ها پروژه سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۶۱ میلیون دلار در استان اصفهان 🔻تأمین ۱۰۰ درصدی خون بیماران خاص (تالاسمی و ...) در استان اصفهان 🔻احداث تجهیز و افتتاح ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شهرستان خوانسار 🔻ثبت ۸ کاروانسرای تاریخی استان اصفهان در فهرست میراث سازمان جهانی یونسکو 🔻ثبت شهر کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی در سازمان جهانی یونسکو 🔻افزایش ۲۰ درصدی تأمین آب آشامیدنی استان اصفهان 🔻افزایش بهره مندی ۴۰۰ هزار نفر از خدمات شبکه فاضلاب در استان اصفهان 🔻دریافت مجوز و تأمین اعتبار احداث بیمارستان فوق تخصصی ۵۰۰ تختخوابی در منطقه زینبیه اصفهان 🔻اتصال ۱۱۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در استان اصفهان 🔻رشد دو برابری تعداد پروژه‌ها و اعتبارات بخش درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان 🔻واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی اصفهان با میزان سرمایه گذاری ۲۹۵ میلیارد ریالی 🔻ایجاد بزرگترین هاب پستی منطقه ای کشور در اصفهان با ظرفیت پردازش هزار مرسوله در روز 🔻احداث جاده دسترسی مناسب به منظور بهره‌مندی ۱۵۰۰ خانوار عشایر استان اصفهان 🔻بهره‌مندی ۴۰۰ خانوار جامعه عشایری در استان اصفهان از استخر ذخیره آب آشامیدنی و کشاورزی 🔻برخورداری ۷۰۰ خانوار عشایر از تسهیلات اشتغالزایی در استان اصفهان 🔻افتتاح ۱۶ جایگاه عرضه سوخت فرآورده‌های نفتی جدید در استان اصفهان 🔻تبدیل بیش از ۲۴ هزار خودروی بنزین سوز به دوگانه سوز (CNG) در استان اصفهان 🔻اشتغالزایی برای بیش از ۶۰ هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اصفهان 🔻احداث و خرید ۲هزار و ۶۲۲ باب منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اصفهان 🔻آغاز عملیات اجرایی احداث دهکده لجستیک اصفهان پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی 🔻آغاز روند طراحی طرح جامع اصفهان بعد از سه دهه 🔻تعیین تکلیف طرح های مسکونی با چند دهه توقف شامل: علی آباد کلنگان، پردیس شاهین شهر، شهید کشوری 🔻تصویب قرار گرفتن ۶۵ دهیاری استان اصفهان بعنوان دستگاه اجرایی 🔻اخذ مجوز ۶۴ دهیاری جدید برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان 🔻ایجاد ناحیه تخصصی صنعت پوشاک، کیف و کفش کشور در اصفهان پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی 🔻ساخت ۹۰ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان 🔻افزایش ۳۰ درصدی صادرات از گمرکات استان اصفهان 🔻استانداردسازی ۲۸۰۰ کلاس درس در استان اصفهان به سیستم گرمایشی استاندارد 🔻تخصیص پروژه برای بیش از ۳۶ هزار متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان 🔻احداث ۱۱۰ کیلومتر راه در سطح استان اصفهان 🔻اختصاص بیش از ۲ هزار قطعه زمین به حائزین شرایط طرح جوانی جمعیت در استان اصفهان 🔻بهینه سازی ۱۰۰ کیلومتر شبکه و تأسیسات برق روستایی در ۶۵۰ روستای استان اصفهان 🔻انجام عملیات شبکه گذاری گاز شهری و روستایی به طول بیش از یک میلیون متر در سطح استان اصفهان 🔻اعطای ۲۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات سفر رئیس جمهور به ۳۱۸۴ بنگاه اقتصادی استان اصفهان 🔻اعطای ۱۵۶۷ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۲ هزار نفر در طرح تسهیلات قرض الحسنه اشتغال استان اصفهان 🔻حمایت تسهیلاتی به میزان ۱۵۶۴ میلیارد تومان برای ۶۶۹ طرح اشتغالزای استان اصفهان 🔻ارتقاء شاخص فضای کسب و کار استان اصفهان از رتبه ۲۳ در بهار ۱۳۹۸ به رتبه ۴ در بهار ۱۴۰۲ 🔻ارائه ۲۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد ۱۱۰۱ اشتغال خانگی در استان اصفهان