eitaa logo
طلبه انقلابی
215 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
586 ویدیو
153 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️بخشی از پیام رهبر انقلاب به حجاج‌ بیت‌الله الحرام 🖊بخش‌هایی از پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹اجتماع عظیم و مناسک پیچیده‌ی حج، هر گاه با چشم تدبّر دیده شود، برای مسلمان، قوّت قلب و سرچشمه‌ی اطمینان است، و برای دشمن و بدخواه، هراس‌انگیز و پُرهیبت. 🔸برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد، و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسرّی یابد. 🔹شما برادر و خواهر حج‌گزار، اکنون در عرصه‌ی تمرین این حقایق و معارف پُرفروغ قرار دارید. 🔸اندیشه و عمل خود را به آن نزدیک و نزدیک‌تر کنید، و هویّت بازیافته و آمیخته با این مفاهیم متعالی را به خانه برگردانید. 🔹این همان سوغات ارزشمند و حقیقی سفر حجّ شما است.
⭕️انتخابات پرشور؛ ایران قوی 🔹نظام جمهوری اسلامی به انتخابات به عنوان فرصتی برای تقویت ارکان مردم‌سالاری اسلامی و انتخاب حکمرانان صالح و شایسته که منجر به چرخه درست گردش نخبگان و افزایش کارآمدی نظام می شود؛ نگریسته و خواهان آن است که انتخابات به شایسته‌ترین حالت برگزار گردد. 🔸برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره خادم جمهوری(ریاست جمهوری) با رعایت راهبردهای «مشارکت قوی، سلامت، رقابت، امنیت و انتخاب اصلح»؛ منجر به ارتقای کارآمدی نظام خواهد شد. تحقق دولتی کارآمد در جهت عملی ساختن آرمان های انقلاب اسلامی امری ضروری است و این مهم تنها با انتخاب رئیس جمهوری محقق می شود که در تراز انقلاب اسلامی و ادامه دهنده مرام و عملکرد رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی باشد. 🔹دستیابی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، شتاب بخشیدن به رشد فزاینده در همه بخش ها، تحقق تمدن نوین اسلامی، فائق آمدن بر مشکلات داخلی بویژه مشکلات معیشتی، خنثی سازی و رفع تحریم ها، تقویت بازدارندگی، رشد اقتصادی، اجرای درست و دقیق سیاست های کلی نظام و مقاومت فعال در مقابل دشمنی ها؛ در گرو انتخاب رئیس جمهوری «ولایی، فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی» است. 🔸در نتیجه برگزاری پرشور و باشکوه انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه و انتخاب رئیس جمهوری که حقیقتا «خادم جمهور، سرباز ولایت و ملت و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی» باشد به مانند شهید جمهور؛ قطعا نوید دهنده ایرانی قوی، آباد، پیشرفته خواهد بود؛ در این خصوص تردیدی نباید داشت زیرا این امر از سنت های الهی است.
⭕️ اصلح کیست ؟! 🔘 بیشترین تکرار از ویژگی های نامزد اصلح در طول ۲۸ سال گذشته : 🔹۳۳ مرتبه : مدیریت اجرایی قوی 🔸۳۰ مرتبه : شیوه تبلیغات صحیح 🔹۲۸ مرتبه : پایبند به مبانی 🔸۲۱ مرتبه : خستگی ناپذیر و جهادی 🔹۲۰ مرتبه : صمیمی و خدمتگزار مردم 🔸۱۹ مرتبه : استکبار ستیز و شجاع 🔹۱۸ مرتبه : دارای ایمان و تقوا و توکل 🔸۱۶ مرتبه : پرهیز از بداخلاقی انتخاباتی 🔹۱۵ مرتبه : شناخت نیاز و درد جامعه 🔸۱۱ مرتبه : دارای تدبیر بصیرت و برنامه 🔹۱۱ مرتبه : مبارزه با بی عدالتی 🔸۱۱ مرتبه : آرمان ها و پیشرفت کشور 🔹۱۰ مرتبه : ساده زیست و غیر اشرافی 🔸۷ مرتبه : التزام به قانون 🔹۶ مرتبه : نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی 🔸 ۵ مرتبه : دوری از فساد ، امانت دار 🔹۵ مرتبه : توجه به نظرات و توانایی مردم 🔸۲ مرتبه : صادق و روراست
⭕️کاهش تمام متغیرهای پولی تاثیرگذار بر تورم 🔘بانک مرکزی: 🔹تمام متغیرهای پولی تاثیرگذار بر تورم بعد از سال‌ها کاهشی شد و رشد پول هم از ۷۵.۱٪ به ۱۵.۳٪ در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافت. 🔸تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف کننده نیز با ۱۸.۴ واحد درصد کاهش از ۴۹.۴ درصد در بهمن ماه ۱۴۰۱ به ۳۱ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۳ رسیده است. 🔹تورم سالیانه نیز با ۷.۱ واحد درصد کاهش از ۴۴.۱ درصد در بهمن ماه ۱۴۰۱ به ۳۷ دردصد در اردیبهشت ۱۴۰۳ کاهش یافته است. 🔸رشد نقدینگی که در ابتدای دولت سیزدهم (پایان شهریورماه ۱۴۰۰) به رقم ۴۰.۵ درصد رسیده بود، در پایان سال ۱۴۰۱ به رقم ۳۱.۱ درصد و در پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۴.۳ درصد رسیده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اول بعد 🎙 مقام معظم رهبری (۱۴۰۳/۳/۲۶) 🔹️ خیلی مهم است در درجه‌ اوّل هم مشارکت مهم است. بعد هم نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای‌انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد؛ اینها را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی داشته باشید. •••✾•🌿🌺🌿•✾•••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 هشدار ببينيد رهبرمعظم انقلاب 🔹️ مردم سرسری به مسئله‌ی انتخابات نگاه نکنند و از روی رأی بدهند. اگر بی‌دقت انتخاب كرديم، هم پيش‌خدا و هم پيش‌خودمان مسئوليم و خودمان را محکوم خواهیم کرد. (۹۶/۲/۱۰) •••✾•🌿🌺🌿•✾•••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗳چه کسی لیاقت رای ملت را دارد؟
🔘متنفر سازی مردم از برنامه های تبلیغات انتخاباتی نامزد های ریاست جمهوری
⭕️کاهش ۴۳ درصدی رشد بدهی دولت به بانک مرکزی 👤«داود منظور» در واکنش به توئیت‌ها و سخنان «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، نوشت: «ادعای منفی بودن رشد اقتصادی بدون نفت پس از سال ۱۴۰۰ نادرست است.» 🔹وی افزود: «رشد اقتصادی بدون نفت کشور در سال ۱۴۰۰، ۵ درصد، در سال ۱۴۰۱، ۴/۷ درصد و در سال ۱۴۰۲، ۳/۴ درصد بوده است. میانگین رشد اقتصادی بدون نفت در این سه سال هم ۴/۳ درصد بوده است.» 🔸رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره توئیت دیگر پزشکیان نوشت: «رشد کل‌های پولی امری عادی است، آنچه اهمیت دارد، نرخ رشد آنهاست.» 🔸منظور تأکید کرد: «بدهی دولت به بانک مرکزی از ۱۶۵ هزار میلیارد تومان در مرداد ۱۴۰۰ به ۳۰۲ هزار میلیارد تومان در بهمن ۱۴۰۲ رسید، یعنی در طول ۳۰ ماه، ۸۳ درصد رشد کرد.» 🔹وی اعلام کرد: «در ۳۰ ماه آخر دولت دوازدهم این بدهی ۱۲۶ درصد رشد کرد و از ۷۳ هزار میلیارد تومان به ۱۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.»
⭕️نگاه متفاوت اسلامی و غربی به یک جمله: «عقیده آزاد است» 🔹در دموکراسی‌ها مسئله عقیده و فکر را اصلاً به کلی از متن زندگی و از رکن زندگی خارج کردند و به صورت یک امر فردی و شخصی درآوردند. خیلی اسم خوبی هم گذاشته‌اند: «عقیده آزاد است»! 🔸این «عقیده آزاد است» به مفهومی که این‌ها می‌خواهند بگویند، یعنی عقیده اساساً ارزشی ندارد؛ یک امر شخصی فانتزی است. یک کسی به این دل بسته و خوش است که می‌خواهد گاو بپرستد و تو خوش هستی به این که خدا را بپرستی. هیچ فرقی نمی‌کند. همان طور یک نفر خورش قرمه سبزی دوست دارد و دیگری خورش قیمه. ✔️ما اگر می‌گوییم عقیده آزاد است، به این دلیل است که عقیده را جبری نمی‌شود به مردم تحمیل کرد؛ چون عقیده انتخاب است؛ فرد باید با فکرش به یک اعتقاد برسد و بعد هم به آن، گرایش و ایمان پیدا کند. 🔹اگر می‌شد عقیده را هم به زور به کسی بدهند، می‌گفتیم عقیده هم باید اجباری باشد. مگر بهداشت و تعلیمات اجباری چه گونه است؟ چرا آنها که این همه روی دموکراسی تأکید می‌کنند، در مسئله تعلیمات اجباری هرگز یک ذره هم تردید به خودشان راه نمی‌دهند. اگر به آنها بگویید چرا آزادی‌اش را سلب می‌کنید، پاسخ می‌دهند آزادی‌اش را برای خیر و مصلحت خودش سلب می‌کنیم. 🔸از نظر ما این که عقیده باید آزاد باشد، نه به دلیل این است که عقیده یک امر شخصی فردی است و ارزشی ندارد -که آنها اصلاً مبنای فکرشان این است - بلکه به این دلیل است که عقیده «اجبار بردار» نیست، مانند ملکات فاضله. هیچ کس را با کتک نمی‌شود «امین» کرد. می‌شود با کتک جلوی دزدی را گرفت، یعنی آدمی که خٌلقاً دزد است، از ترس دزدی نکند؛ اما نمی‌شود با کتک، کاری کرد که ملکه امانت در او پیدا بشود. 📗 استاد مطهری، مقدمه‌ای بر حکومت اسلامی، ص۱۰۲-۱۰۰ (با تلخیص)
▫️رهبر انقلاب: انتخابات بسیار مهم است/هر دولتی که سرکار بیاید باید استقلال سیاسی کشور را حفظ کند 👤 رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران علمی: 🔹انتخابات خب خیلی مهم است و در درجه‌ی اول هم مشارکت مهم است که شما هرچه میتوانید تلاش کنید؛ چه در محیط‌های دانشجویی، چه در محیط‌های کاری، چه در محیط‌های خانوادگی و اینها، تلاش کنید که مشارکت افزایش پیدا کند. 🔸بعد هم نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است، و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب دارد. این را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی را داشته باشید. 🔹حرف داریم در دنیا، یعنی حرفی که شنیده میشود داریم. در دنیا حرف ما را می‌شنوند و روی آن حساب میکنند. ممکن است قبول نکنند خیلی‌ها، اما بالاخره روی این حرف حساب میکنند، این استقلال است. این را نباید از دست بدهیم؛ حالا هر دولتی که سر کار می‌آید یکی از مسائل مهمش باید این باشد که این استقلال سیاسی‌ای که خوشبختانه بوجود آمده، این استقلال سیاسی را حفظ کنیم.
⭕️صادرات نفت ایران به چین بالاترین رقم در ۷ ماه گذشته شد 🔹واردات نفت خام ایران توسط چین در ماه مه به دنبال بهبود حاشیه‌های سود پالایشگاهی، به بالاترین رقم طی هفت ماه گذشته رسید. 🔸اطلاعات شرکت کپلر نشان می‌دهد چین در ماه گذشته میلادی 1.54 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده که بالاترین رقم از ماه اکتبر بوده است. بیشتر این واردات توسط خریداران چینگ‌دائو، مقر پالایشگاه‌های مستقل چین، انجام شده است. 🔹پالایشگاه‌های مستقل چین که به آنها تیپات می‌گویند در سال جاری میلادی درگیر حاشیه‌های ضعیف سوددهی برای تولید سوخت بودند که باعث شد فعالیت‌های خود را پایین بیاورند. این پالایشگاه‌ها یک چهارم کل ظرفیت پالایش نفت چین را به خود اختصاص می‌دهند و بزرگترین تولیدکنندگان گازوئیل هستند.
⭕️نقشه شکست خورده بایدن برای سقوط کابینه نتانیاهو؛ خروج صلح طلبان و تقویت افراطیون 🔹یکی از شروط ورود اسرائیل به جنگ تمام عیار با حزب الله همان توافق و نوعی از هم بستگی در کابینه نتانیاهو در خصوص درگیری با حزب الله بود. 🔸در نتیجه این توافق مسئله استعفای اعضای مخالف مطرح میشود که بنی گانتس و تا حدی پایین تر و کمتر از آن آیزنکوت را شامل می شود، دو فردی که تقریبا در نقشه بایدن برای ساقط کردن دولت نتانیاهو ایفای نقش کردند. 🔹البته نقشه بایدن برای ساقط کردن دولت نتانیاهو بیش از حد خوش بینانه و ساده لوحانه است چرا که یک دولت از اساس افراطی و تندرو را با کنار کشیدن عناصر نسبتا میانه رو و معتدل نمیتوان به زیر کشید و ساقط کرد. در نهایت استعفای امثال گانتس مسیر را برای افراطی های حریدی جهت اعمال نفوذ بیشتر در تصمیمات دولت هموار می کند. 🔸آنچه در ادامه رخ خواهد داد، توافق و هم بستگی هر چه بیشتر کابینه نتانیاهو به ویژه بر سر مسائلی همچون نحوه برخورد با حزب الله لبنان است. 🔹در حال حاضر کابینه اسرائیل به دو ترتیب سقوط خواهد کرد یکی خروج تندروهای حریدی نظیر بن گویر و اسموتریچ است که تا وقتی کابینه به دنبال جنگ و درگیری باشد چنین مسئله ای محقق نخواهد شد. 🔸مورد دوم استعفای جمعی از وزرا از حزب خود نتانیاهو است که کابینه را عملا ساقط میکند و صد البته در چنین شرایطی احتمال این مسئله نزدیک به صفر است. 🔹پس در نهایت اینگونه میتوان نتیجه گرفت که در شرایط فعلی خبری از سرنگونی دولت نتانیاهو نیست و کابینه جنگ همچنان به پیش خواهد تاخت.
⭕️ آکسیوس: آمریکا تاکنون یک میلیارد دلار برای مقابله با موشک‌های یمنی هزینه کرده است 🔹بر اساس یک گزارش اطلاعاتی، نیروی دریایی آمریکا تاکنون یک میلیارد دلار برای مقابله با پهپادها و موشک‌های جنبش انصارالله یمن هزینه کرده و واشنگتن همچنان در توقف حملات یمنی‌ها ناموفق بوده است.
⭕️ژنرال صهیونیست: آنچه در رفح جریان دارد مایه ننگ اسرائیل است! 🔹«اسحاق بریک» سرلشکر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی: هر تصمیمی از سوی نتانیاهو برای حمله به حزب الله باعث یک هولوکاست برای این رژیم خواهد شد. 🔸جنگ در غزه اهداف خود را از دست داده و صرفا به خاطر منافع نتانیاهو ادامه دارد. 🔹قدرت و توان ارتش را طی ۲۰ سال کاهش دادیم تا جایی که قادر به پیروزی بر حماس نیست. 🔸آنچه در رفح در جریان است، مایه ننگ است، زیرا ما در حال مبارزه با آن‌ها نیستیم، بلکه آن‌ها در حال بمب‌گذاری راه‌ها هستند و ما کشته می‌شویم.
📸 اسکله مرگ ؛ نمایشی خبیثانه برای مشغول کردن افکار عمومی جهانیان 🔹اسکله شناور آمریکایی که به بهانه ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم غزه و با هدف حمایت های نظامی از رژیم صهیونیستی برپا شده بود ؛ یک هفته پس از جنایت رژیم صهیونیستی آمریکا در النصیرات (عملیات آزادسازی ۴ اسیر صهیونیستی که به شهادت و زخمی شدن بیش از ۷۰۰ فلسطینی منجر شد) برچیده شد.
⭕️اخلاق انتخاباتی و رابطه آن با افزایش مشارکت حداکثری 🔸اخلاق و فضای اخلاقی در هر جامعه‌ای را می‌توان به مثابه‌ی فضای تنفسی آن جامعه در نظر گرفت که کیفیت آن، بر چگونگی شبکه‌ی روابط در نظام اجتماعی تاثیر می‌گذارد. 🔹در خصوص مسئله اخلاق مداری و رابطه آن با میزان مشارکت مردم در انتخابات می توان به موارد متعددی اشاره کرد. 🔸مثلا وقتی کاندیداها در مناظرات تلویزیونی شروع به تخریب یکدیگر می‌کنند، اگر بدانند چه کسی که حمله می‌کند و چه کسی که حمله را پاسخ می‌دهد از مردم واکنش منفی می‌گیرد؛ تلاش برای حفظ اخلاق مداری را در رفتار انتخاباتی خود افزایش خواهند داد. 🔹کسی که فکر می‌کند با بد‌دهنی، بدگویی، تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی و بردن آبروی کاندیدای دیگری رای خود را افزایش می‌دهد سخت در اشتباه است. واقعیت این است که هر دو طرف در ذهن مردم تخریب خواهند شد و ما شاهد فضاسازی منفی در فضای سیاسی کشور و به تبع آن کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات خواهیم بود. 🔸بنابراین کاندیداها برنامه‌ها و توانمندی‌های خود را به جامعه هدف ارائه کنند تا مردم با مشارکت حداکثری و به صورت شفاف تری بتوانند تصمیم خود را برای اینکه به چه کسی رای دهند بگیرند.
⭕️آیا می‌توان ارز را تک‌نرخی کرد؟ 🔹بسیاری از کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند ارز تک نرخی در مجموع برای اقتصاد ایران مطلوب و مفید است. اما باید توجه داشت این اقدام در شرایط تحریم قابلیت اجرا ندارد و ممکن است منجر به اجرای نسخه‌های دیگر نیز شود. 🔸کشورهای مختلف تجربه های متفاوتی از اجرای تثبیت نرخ ارز دارند که نمونه از این تجربه ها شامل همگرایی ملایم تورم با نرخ کاهش ارزش پول ملی و رونق اولیه در فعالیت‌های اقتصادی می‌شود. همراه بودن انتظارات با نرخ تثبیت و کافی بودن ذخایر ارزی باعث موفقیت سیاست تثبیت می‌شود. 🔹سیاست تثبیت نیازمند برنامه های مکمل مانند افزایش انضباط مالی دولت و اجرای سیاست های پولی انقباضی است. در مورد سیاست تثبیت تجربه های موفق و ناموفق در کشورهای مختلف وجود دارد.
⭕️فرق این دوره از انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ 🔹فرق این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با ادوار گذشته در این است که این بار رقابت انتخاباتی و تلاش برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری، از دل خدمتگزاری و شهادت رئیس جمهور قبلی بیرون آمده و لذا نامزدها و هواداران آنها خیلی بیشتر از قبل باید مراقب مرزهای اخلاق و تمدن در فعالیت سیاسی و انتخاباتی خود باشند، تا حرمت خون شهید نیز حفظ شود. مخصوصا اینکه سید شهید ما، در دو دوره حضورش در رقابت انتخابات ریاست جمهوری، چه در سال 1396 که رای بالایی کسب کرد ولی رئیس جمهور نشد و چه در سال 1400 که با اقتدار رای ملت ایران را کسب کرد و راهی پاستور شد، در هر دو مرتبه تجسم «اخلاق انتخاباتی» بود و حتی جواب اهانت‌های بی‌شرمانه رقبایش را هم نداد تا خدای نکرده از مسیر اخلاق و تقوا خارج نشود.؛ پس حالا که هنوز چهلم شهادت او نرسیده و طبق قانون و به ناچار درگیر انتخابات هستیم، به احترام آن سید مظلوم هم که شده، باید بیشتر از حالت عادی رقابت‌ها، به اخلاق پایبند باشیم.
⭕️ اخبار جعلی 🔘چند راهکار برای جلوگیری از بازنشر اخبار جعلی: 1️⃣فکر کنید؛ اولین کار برای جلوگیری از پخش اخبار جعلی این است که لحظه‌ای دست نگاه دارید و فکر کنید. 2️⃣منبع خبر را بررسی کنید؛ اگر منبع خبر "دوست دوستتان" یا "همسایه فامیل همکارتان" است، نمی‌تواند خبر خیلی موثقی باشد. 3️⃣وب‌سایت‌ها و حساب‌های کاربری را بررسی کنید؛ فونت‌های ناهمسان از نشانه‌هایی است که یک پست یا نوشته می‌تواند جعلی باشد. 4️⃣اگر از صحت چیزی مطمئن نیستید، به اشتراک نگذارید؛ عکس‌ها و مطالبی که به اشتراک می گذارید ممکن است شوند. 5️⃣هر نکته را جداگانه بررسی کنید؛ مراقب فایل هایی که شامل (ترکیبی از) اطلاعات درست و نادرست است، باشید. 6️⃣مواظب پست‌های احساساتی باشید؛ یکی از بزرگترین عوامل زیاد شدن اخبار جعلی است. 7️⃣آیا سوگیری دارید؟ قبل از همرسانی هر چیز، به این فکر کنید که آیا از صحت آن اطمینان دارید یا فقط با آن موافقید. ما به احتمال زیاد پست‌هایی را به اشتراک می‌گذاریم که به باورهایمان نزدیک است.
⭕️ صرافی‌های رمز ارز، مخفیگاه فراریان مالیاتی! 🔹افزایش مالیات کسبه و تولیدکنندگان در حالی است که عزمی در دولت برای اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد مانند رمزارز دیده نمی‌شود. 🔸گردش مالی دارایی‌های رمزارز در ایران حدود ۳ میلیارد دلار است که صرافی نوبیتکس با حدود ۷ میلیون کاربر بیشترین سهم را از این گردش مالی در اختیار دارد. 🔹آنچه امروز محل سوال جدی است این است که با این حجم قابل توجه از گردش مالی سهم این صرافی و کاربران آن از درآمدهای مالیاتی دولت چقدر است؟ 🔸یکی از برنامه‌های جدی مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم باید تعیین تکلیف مالیات بر دارایی‌های رمزارز باشد تا عرصه‌ای که امروز به مخفیگاه فراریان مالیاتی تبدیل شده به باتلاقی مانند باتلاق بانک‌های خصوصی در ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور تبدیل نشود.
📸 چند اقدام مهم دولت شهید رئیسی در عرصه دیپلماسی خارجی