eitaa logo
طلبه انقلابی
219 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
613 ویدیو
155 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مرعشی: اگر ولایت فقیه نبود ایران، امنیت و استقلال نداشت سخنگوی حزب‌ کارگزاران تصریح کرد اگر ولایت‌فقیه نبود، امنیت کشور در منطقه پرآشوب حفظ نمی‌شد. حسین مرعشی در گفت‌وگو با روزنامه همشهری، با بیان این که نظراتش تفاوت‌هایی با اصلاح‌طلبان دارد، افزود: در جمهوری اسلامی در کلان نظام و در رهبری نظام سیستمی به نام ولایت‌فقیه مستقر است. پیش از هر چیزی دوستان اصلاح طلب امروزی ما در دوران امام این سیستم را مستقر کردند و دوستان اصولگرایمان نیز در این 30 سال اخیر بعد از رهبری حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای این سیستم را تقویت کردند. وی افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استقرار ولایت‌فقیه در کشور امنیت ایران است، یعنی واقعا اگر قدرتی به نام ولایت‌فقیه و هدایت‌های ولایت فقیه نبود ما نمی‌توانسیم در منطقه‌ای که بسیار متشنج است، به حفظ تمامیت ارزی و امنیت ایران امیدوار و مطمئن باشیم. یک دستاورد دیگر، در حوزه سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران حفظ استقلال ایران است؛ یعنی از نقطه‌ای که روزگاری سران پیروز جنگ جهانی دوم می‌آمدند در کنفرانس ایران می‌نشستند، پادشاه ایران را تبعید می‌کردند و باید سیاستمداری مثل فروغی پیدا می‌شد تا رایزنی کند و محمدرضا را به جای پدر بنشاند - آن هم با خفت بی‌سابقه‌ای که کف ماشین پنهانش می‌کردند تا به دور از چشم مأموران انگلیسی برای سوگند به مجلس برود- به نقطه‌ای رسیده‌ایم که رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ایران می‌خواهد در انتخابات آمریکا دخالت کند! این استقلال ایران مرهون یک قدرت مرکزی به نام ولایت‌فقیه است.
⚫️ | تفڪر یزیدی میوه ی شجره ی تحریف‼️ ◾️ آن عالم جاهلی که افق دیدش محدود است بایست مقیاس گودال قتلگاه را با ارض و مرزی محدود و در زمانی معین خلاصه کند! چرا که هرگز نمیخواهد بپذیرد که وسعت مرز کربلا به پهنای نبرد حق و باطل است و بایست از تابلوی عاشورا برای هر روز خود درس ها و عبرت ها بگیریم. او میخواهد در دفتر تاریخ فقط یک یزید و شمر ببیند و بس! 🔹 اما آنی که میخواهد در مکتب‌ خانه‌های ارباب ، تلمّذ کند باید از خود بپرسد: چگونه منبری که منزلگاه رسول الله(ص) بود توسط معاویه و یزید بوزینه باز غصب شد و خواص مدعی سکوت کردند و عوام تمکین!! چرا آب از آب تکان نخورد؟ 🔹آیا اگر یزید بلافاصله پس از رحلت پیامبر(ص) ادعای فتنه گری و خلافت اسلامی میکرد مردم می پذیرفتند؟ مسلما خیر؛ پس چرا اینگونه شد؟ چون میوه ی تلخ یزید ثمره شجره ی تحریف بود. در حقیقت یزید بر صدر منبری نشست که برخی شیوخ قبلاً در پله اول و دوم و سوم به صورت گام به گام اسباب تحریف و فتنه را فراهم کرده بودند.. شیوخی و شریح ها و کاسبان تحریفی که در پوستین نفاق تکاثری، نفاق تفاخری و نفاق تجاهلی با تغییر حب و بغض و مهندسی ادراکات ، امامت را تبدیل به خلافت و سلطنت را جایگزین خلافت کردند! 🔹 آری؛ کربلا میخواهد به عاشورائیان درس بدهد که اگر افق دید را وسیع نکنیم خزه ی تحریف بر دیوار جهالت و غفلت و بی بصیرتی ملت رشد خواهد کرد. علت انحراف عوام، انحراف میلیمتری خواصی بود که بنای فتنه عاشورا را در سقیفه و در برخی تریبون ها بنا نموده و در هر دوره در پوشش لفاظی های زیبا بخشی از ارزش ها را تحریف و قربانی مطامع سیاسی خود کردند. 🔹البته در هر زمان عده ای دلال! که فقط رقص موسمی خوشه های فتنه را دیده و از آفت ریشه بی خبرند ممکن است خریدار هر خرمنی و هر منبری باشند و پای هر سفره ای نشسته و برای هر نطق و پستی لایک بفرستند. همانطور که عده ای غافل از فتنه آن شیخ اکبر و خلیفه دوم فقط بر ساده زیستی او رشک بردند ولی نمی دانستند خشت اول که گذاشت آن شیخ کج تا کربلاها می رود دیوارها کج!! ؛ 🔻 سخن آخر؛ آسیبی که اسلام از تحریف و فتاوای شاذ ابوهریره هاو ابوموسی ها و عمروعاص و شریح ها خورده است بسیار سنگین تر است از ضربه ی ابوجهل ها و ابولهب ها و تحریم قریشیان! 🔹 یادمان باشد در بدرها و احدها شاید جسم اسلام از ناحیه کدخدانمایان وقت و نوچه هایشان آسیب ببیند ولی خطر بیشتر آنجاست که در کربلاها بواسطه ی تحریف روح اسلام قربانی جسم اسلام شود. در مقابل سیوف احد، بسیارند آنانی که لباس رزم پوشند ولی در کربلاها چه بسا راه بلدان دیروزی که عامدانه یا جاهلانه پرچمدار یا اسیر دام تحریف شوند و با ترور شخصیت آقا و تحریف شعائر و آرمان انقلاب اسلامی پیامبر (ص)، بستر را برای تراژدی شهادت فرزند فاطمه در قربانگاه کربلا را فراهم آورند..!
🐫 سيدبحرالعلوم به قصد تشرف به سامرا تنها به راه افتاد. در بين راه راجع به اين مساله، كه گريه بر امام حسين (ع) گناهان را مى‌آمرزد، فكر مى‌كرد. 🐎 همان وقت متوجه شد كه شخص عربى كه سوار بر اسب است به او رسيد و سلام كرد. بعد پرسيد: جناب سيد درباره چه چيز به فكر فرورفته‌اى؟ و در چه انديشه‌اى؟ اگر مساله علمى است بفرماييد شايد جواب را بدانم. 🤔 سيدبحرالعلوم فرمود: در اين باره فكر مى‌كنم كه چطور مى‌شود خداوند، اين همه ثواب به زائرين و گريه‌كنندگان بر حضرت سيدالشهداء(ع) مى‌دهد؟ 👣 مثلا در هر قدمى كه در راه زيارت برمى‌دارد، ثواب يك حج و يك عمره در نامه عملش نوشته مى‌شود و براى يك قطره اشك، تمام گناهان صغيره و كبيره‌اش آمرزيده مى‌شود. 👑 آن سوار عرب فرمود: تعجب نكن! من براى شما مثالى مى‌آورم تا مشكل حل شود. «سلطانى به همراه درباريان خود به شكار رفت. در شكارگاه از همراهيانش دور افتاد و به سختى فوق العاده‌اى افتاد و بسيار گرسنه شد. 🐑 خيمه‌اى را ديد و وارد آن خيمه شد. در آن سياه چادر، پيرزنى را با پسرش ديد. آنان در گوشه خيمه، گوسفندی داشتند و از راه مصرف شير اين گوسفند، زندگى خود را مى‌گرداندند. 🍖 وقتى سلطان وارد شد، او را نشناختند، ولى به خاطر پذيرايى از میهمان، آن گوسفند را سربريده و كباب كردند، زيرا چيز ديگرى براى پذيرايى نداشتند. سلطان شب را همان جا خوابيد و روز بعد، از ايشان جدا شد و به هر طورى كه بود خود را به درباريان رسانيد و جريان را براى اطرافيان نقل كرد. ⁉️ در نهايت از ايشان سؤال كرد: اگر بخواهم پاداش ميهمان‌نوازى پيرزن و فرزندش را داده باشم، چه عملى بايد انجام بدهم؟ 👈 يكى از حضار گفت: به او 100 گوسفند بدهيد. 👈 ديگرى كه از وزراء بود، گفت: 100 گوسفند و 100 اشرفى بدهيد. 👈 يكى ديگر گفت: فلان مزرعه را به ايشان بدهيد. 😐 سلطان گفت: هر چه بدهم كم است، زيرا اگر سلطنت و تاج و تختم را هم بدهم، آن وقت مقابله به مثل كرده‌ام. چون آنها هرچه را كه داشتند به من دادند، من هم بايد هرچه را كه دارم به ايشان بدهم تا سر به سر شود. 👌 بعد سوار عرب به سيد فرمود: حالا جناب بحرالعلوم، حضرت سيدالشهداء(ع) هرچه از مال و منال و اهل و عيال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پيكر داشت همه را در راه خدا داد. 👈 پس اگر خداوند به زائرين و گريه كنندگان، آن همه اجر و ثواب بدهد نبايد تعجب نمود. چون خداوند كه خدائيش را نمى‌تواند به سيدالشهداء(ع) بدهد، پس هر كارى كه مى‌تواند انجام مى‌دهد. ⚠️ يعنى باصَرف نظر از مقامات عالى خودش، به زوار و گريه كنندگان آن حضرت؛ درجاتى عنايت مى‌كند و در عين حال اين‌ها را جزاى كامل براى فداكارى آن حضرت نمى‌داند. 😔😔 چون شخص عرب اين مطالب را فرمود، از نظر سيدبحرالعلوم غايب شد.🕋 📚 منبع:‌ العبقرى الحسان، ج۱، ص۱۱۹.
آیا می دانید ذُخرُالحسين لقب كيست ؟؟ در جنگ صفین بود که امیرالمومنین (ع) نوجوانی سیزده ساله را نقاب بر صورتش زد و زره پوشانید و روانه میدان کرد. معاویه، ابوشعتاء که دلاور عرب بود و در شام او را حریف هزار اسب سوار میدانستند به میدان فرستاد ولی او گفت: در شان من نیست که با این دلاوری هایم با او بجنگم پسرم برای او کافیست. ابوشعتاء ۹ پسر خودش را به میدان فرستاد و آن نوجوان همه را به درک واصل کرد. ابوشعتاء برای انتقام خون پسرانش خودش به میدان آمد اما فقط با یک ضربه به هلاکت رسید. امیرالمؤمنین(ع) به نوجوان فرمودند بس است پسرم برگرد… تمام لشگر گفتند یا علی بگذار جنگ را تمام کند اما امیرالمومنین (ع) فرمودند نه او پسرم عباس قمر بنی هاشم است. **انه ذخر الحسین: او ذخیره برای حسین است. السلام علیک یا ابالفضل العباس امالى طوسى، ص۲۷۵، ح۵۲۶
گلچینی ازنقش جوانان در قیام سبز مهدوی به تأسی از قیام سرخ حسینی نمونه ی قیام جوانان مهدوی بنا به روایات موجود: الف-قیام جوانی از بنی هاشم است که از خراسان خواهد آمد ودر جلوی او شعیب ابن صالح است با هدف اصلاح جامعه و آماده نمودن مردم برای ظهور آن حضرت ب-قیام سید حسنی:در کلام امام صادق (ع) آمده است:خروج میکند حسنی،آن جوانمرد خوشرو،آنکه به جانب دیلم صیحه میزند ومردم را به سوی خود فرا میخواند،مردانی همچون پاره های آهن به ندای او لبیک میگویندو در رکاب او میجنگند تا به امام عصر(عج) ملحق شوند. ج-نفس زکیه:اولین شهید جوان قیام سبز مهدوی که عنوان سفیر امام زمان(عج)را دارد ودر بین رکن ومقام در مکه مکرمه به درجه رفیع شهادت نائل میشود پس از آنکه مردم را به پیروی از حکومت حضرت دعوت مینماید. د-گروه دیگر از جوانان یاور امام زمان (عج)بنا به نقل برخی روایات برانگیخته شدن جوانان اصحاب کهف به اذن الهی است که دونفر از آنان به نامهای ملیخا وخملاها از پیروان امام مهدی (عج)هستند وخود را به آن حضرت تسلیم میکنند. با استفاده از کلام گهربار امام صادق ( ع)در زمان قیام مهدوی جوانان با قدرت تمام از این نهضت الهی حمایت کرده ودر محضر دوست جانفشانی میکنند. حضرت می فرمایند:جوانان شیعه در حالی که بر پشت بامهای منازلشان مشغول استراحت هستند،همگی در یک شب به ندای آسمانی آن حضرت لبیک میگویند ودر همان شب بدون وعده ی قبلی به سوی مکه می شتابند ودر سحرگاه خود را به آن شهر رسانده ،به دیدار و زیارت امام ورهبر خویش نائل می آیند. باشد که ما نیز به فرموده مقام معظم رهبری: عاشورایی باشیم تا زمینه ی ظهور فراهم گردد.
💢 امام حسین(ع) یعنی؟ امام حسین(ع) یعنی دوری از مال حرام امام حسین(ع) یعنی دروغ نگفتن امام حسین(ع) یعنی حمایت از فقیر امام حسین(ع) یعنی رعایت حق الناس امام حسین(ع) یعنی ربا نخوردن امام حسین(ع) یعنی ظلم نکردن امام حسین(ع) یعنی ظلم نپذیرفتن امام حسین(ع) یعنی دست یتیم گرفتن امام حسین(ع) یعنی نماز اول وقت امام حسین(ع) یعنی حمایت از مظلومان امام حسین(ع) یعنی اهمیت به خانواده امام حسین(ع) یعنی رعایت حقوق طبیعت امام حسین(ع) یعنی محبت به مردم امام حسین(ع) یعنی مراعات حق همسایه امام حسین(ع) یعنی حرام بودن اختلاس امام حسین(ع) یعنی مراقبت از بیت المال امام حسین(ع) یعنی پایبند بودن به همه ی ارزشها و دوری از همه ی رذیلت ها و ماه محرم نماد زنده نگه داشتن این امام است. هیات ها و مراسمات عزاداری مرکز انتقال این مفاهیم اند. کسانی که دانسته یا ندانسته اقامه ی عزا درماه محرم را زیر سوال میبرند و یا آن را به انحراف می‌کشانند در واقع امام حسین(ع) را نمی‌شناسند و از کاربرد محبت او در جامعه غافل اند.
🔶عناوین اتفاقات مهم روز عاشورا عبارتند از: الف – قبل از شهادت امام حسین علیه‌السلام: 1⃣ تنظیم سپاه: 2⃣ اندرزهاى پیش از نبرد 3⃣ پشیمانى حر بن یزید 4⃣ هجوم سراسرى 5⃣ نبرد انفرادى 6⃣ نماز ظهر عاشورا 7⃣ شهادت سایر یاران 8⃣ مبارزه و شهادت امام حسین علیه السلام ب – پس از شهادت امام حسین علیه السلام: 1⃣ غارت خیمه ها 2⃣ آتش زدن خیمه ها 3⃣ تاختن اسب بر پیکر شهیدان 4⃣ ارسال سر مقدس امام حسین علیه السلام به کوفه. 🖤🖤🖤🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 راز خیانت و سکوت اتحادیه عرب 🔻 سکوت و اظهارات تحت فشار و پراکنده نهادهای رسمی عربی در خصوص امارات با صهیونیست‌ها بیانگر عدم استقلال آنها و به معنای چراغ سبزی برای ادامه روند عادی‌سازی با اشغالگران است. 🔹 پس از امضای توافق صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی که با موجی از محکومیت‌های ملی به ویژه در منطقه عربی مواجه شد٬ شاهد سکوت همه سازمان‌ها و نهادهای رسمی عربی در برابر این اقدام بودیم. 🔹 بعد از رونمایی رسمی از این توافق درحالی که انتظار می‌رفت سازمان‌های مذکور اولین طرف‌هایی باشند که به آن واکنش نشان می‌دهند٬ اما آنها هم مانند سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ترجیح دادند مدتی سکوت کنند. 🔹 سازمان همکاری اسلامی٬ اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس از جمله نهادهای رسمی عربی هستند که موضع خاصی در قبال عادی‌سازی امارات با اشغالگران صهیونیست اتخاذ نکردند. 🔹 از میان نهادهای مذکور٬ شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) یعنی حدود ۴ روز بعد توافق ابوظبی با تل‌آویو بلاخره سکوت خود را شکست و روی همه اعراب را سفید کرد! 🔹 این شورا از زبان «نایف فلاح مبارک» دبیرکل آن خود را حامی امارات اعلام و از مواضع و حمایت جانبدارانه ایران در حمایت از آرمان ملت فلسطین بر آشفت و ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد. 🔳 البته توجه به این نکته ضروری است که مواضع شورای همکاری خلیج فارس شامل شش کشور عربستان، قطر، کویت، بحرین، امارات و عمان بیش از آنکه بازتاب مواضع این کشورها باشد منعکس کننده دیدگاه عربستان سعودی است.
▪️جمله زیبای یک کانال عراقی در وصف حاج قاسم.... نمی دانم در کدام یک از این شب های محرم باید تو را یاد کنم؛ روز مسلم ابن عقیل چون تو فرستاده ( و میهمان ما بودی) یا روز حبیب ابن مظاهر،چون تو بهترین دوست بودی؟ یا روز قاسم چون تو قاسم بودی( اسمت قاسم بود) یا روز علی اکبر چون بدنت قطعه قطعه شد یا روز عباس چون تو حامل پرچم بودی و دو دستت قطع شد؟ ▪️ چیزی که می دانم این است که گریه برای تو تمامی ندارد و از غیب تو حیرانیم....امسال هر وقت به عبارت"سلام بر اصحاب حسین " می رسیم تو را نیز یاد می کنیم،در محرم امسال ، در طغیان اشک عاشقان ، تأثیر شما کاملاً مشخص است....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ تغییر نسبت جمعیت پیروان اسلام نسبت به ۶ دین برتر جهان از سال ۱۹۴۵ تا به امروز ✅ ببینید از بعد از جنگ دوم جهانی چگونه پارامتر مهم قدرت در حال جابجایی است. ✅ تغییر و رشد شدید مسلمانان در مقایسه با دیگر ادیان به ویژه مسیحیت پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران (سال 1979م) بسیار قابل تأمل است. ✅ خودتان به راحتی می توانید آینده را پیش بینی کنید.....
سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیستها: آخرش که می‌آیید بیرون! آن وقت همدیگر را می‌بینیم. 🔸اگر ما می‌خواستیم فقط برای روحیه‌بخشی یا مصرف رسانه‌ای صرفا پاسخی [به شهادت علی کامل محسن] داده باشیم این کار را همان روز اول انجام داده بودیم. الآن می‌گویم چگونه… بچه‌های مقاومت می‌توانستند خیلی ساده یک پایگاه نظامی را انتخاب کنند و چند موشک به آن شلیک کنند و استحکامات و تجهیزاتش را تخریب کنند و تصاویرش را در همه‌ی رسانه‌ها پخش کنیم و بگوییم الله اکبر! به شهادت برادرمان پاسخ دادیم. ولی طبیعتا هیچ سربازی نه کشته می‌شد و نه زخمی. حتی ممکن بود اسرائیلیان به قول خودشان برایمان نردبان بگذارند که از خر شیطان بیاییم پایین! ممکن بود مثل کاری که در مورد پادگان آویویم کردند، هلیکوپتر و برانکار بیاورند و عده‌ای را با ظاهر افراد زخمی درست کنند و موضوع را فیصله دهند. اما هدف ما این‌ها نبوده. هدف ما نه رسانه‌ها هستند، نه یک پاسخ صرفا روحیه‌بخش و نه مصارف رسانه‌ای. به هیچ‌وجه. ما می‌خواهیم یک معادله را تثبیت کنیم. امروز بیش از همیشه درباره‌ی این معادله صریح صحبت می‌کنم تا اسرائیل بفهمد: وقتی یکی از مجاهدان ما را می‌کشید، ما یکی از سربازانتان را می‌کشیم. تمام. معادله این است. این نمی‌شود که شما یکی از ما را بکشید و ما بیاییم یک پایگاه، تپه، استحکامات و تجهیزات آهنی و حلبی را بزنیم! پول تمام جهان دست شماست و جایگزین می‌کنید. این کارها در مقابل اسرائیل معادله‌ی بازدارندگی درست نمی‌کند. اولین بار است من با این صراحت صحبت می‌کنم. خودشان به واسطه‌ی رصد رفتار ما در هفته‌های گذشته می‌دانند که ما نمی‌خواهیم وسائل نقلیه‌ی نظامی را بزنیم. وسائل نقلیه‌ی نظامی در دیدرس ما قرار دادند و ما می‌دانستیم این‌ها کنترل از راه دور هستند و نزدیمشان. در حالی که می‌توانستیم بزنیم. خودشان می‌دانند که ما معطل موفقیت رسانه‌ای و یک تکه فیلم نیستیم و می‌دانند که ما دنبال یک سرباز هستیم که بکشیمش. به همین خاطر همه‌ی سربازانشان را پنهان کرده‌اند. مثل موش پنهان شده‌اند. ماجرای این چند هفته نقطه‌ی قوت مقاومت است. نقطه‌ی ضعف و ناکامی نیست. دقت کنید، مقاومت نیامده است عصبانیتش را تخلیه کند و نمی‌خواهد خوراک رسانه‌ای درست کند. مقاومت در به ثمر رساندن این مأموریت جدیت دارد. آن‌ها آرزو دارند یک اتفاق بیافتد و خلاص شوند و شمال فلسطین اشغالی به وضعیت طبیعی‌اش باز گردد… تصمیم ما در این زمینه قطعی است. مسئله فقط به شرایط میدانی ربط دارد و باید زمانش فرا برسد. واقعیت این است که ما عجله‌ای هم نداریم. اعصابمان درگیر نیست که چرا امروز یا فردا نزدیم. این‌گونه هم فکر نمی‌کنیم که تأخیر مایه‌ی ضعف است. علتش این است که هدفی برای تحقق هدف اصلی در برابرمان آشکار نشده. آخرش چقدر می‌خواهید در سوراخ‌هایتان بمانید؟ چقدر دیگر؟ یک هفته؟ دو هفته؟ یک ماه؟ دو ماه؟ سه ماه؟ هر قدر… ما به لحاظ زمانی تحت فشار نیستیم و کسی هم ما را تحت فشار نگذارد. آخرش که می‌آیید بیرون! آن وقت همدیگر را می‌بینیم. سخنرانی سید حسن نصرالله در روز عاشورا ۹ شهریور ۱۳۹۹
🔸شمر نمازش را میخواند، روزه‌اش را هم میگرفت، آشکارا هم فسق و فجور نمیکرد، و شاید اهل رشوه و ربا هم نبود؛ معاویه و ابن‌زیاد و عمربن‌سعد هم همینطور... 🔹یادمان باشد، زیارت عاشورا که می‌خوانیم، وقتی رسیدیم به «وَ لَعنَ الله...»هایش؛ 🔸لحظه ای به خودمان گوشزد کنیم: نکند این «لعن الله...» شامل حال ما هم بشود؟! مایی که گاه خودمان را "ارزانتر" از شمر و یزید می‌فروشیم. 🔻جمله ای بس سنگین از شهید آوینی: "کربلا"به رفتن نیست... به شدن است! 🔺که اگر به رفتن بود... شمر هم "کربلایی" است. خدایا ما را کربلایی کن🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# ‏۱۴۰۰ سال پیش نبودیم، اما ۱۱ سال پیش بودیم و دیدیم که تو عاشورا ۸۸ سوت و کف زدند، دیدیم که هلهله کردند و رقصیدند. همه توهین‌ها و بی‌حرمتی هارو به چشم دیدیم. به چشم دیدیم که با شعار میرحسین میرحسین، خیمه‌ها و پرچم حسین(ع) رو به آتش کشیدند. والله که حصر لطف بزرگ این نظام بود!
🔶وقایع روز یازدهم محرم «ابن سعد» تا حدود ظهر روز يازدهم به دفن اجساد پليد كوفيان مشغول بود. پس از اتمام كار در حالى كه پيكر پاك فرزند رسول خدا (ص) و ياران پاكبازش در زير آفتاب رها شده بود، دستور داد سرهاى ديگر شهداى كربلا را از بدن ها جدا كنند و به قصد تقرّب به ابن زياد و گرفتن جايزه با خود به كوفه ببرند. اين سرهاى پاك كه مجموع آنها با سر امام عليه السلام به ۷۲ سر نورانى مى رسيد بين قبائل تقسيم شد و به سوی کوفه حرکت داده شد. از دشوارترين لحظات تاريخ كربلا، كه در عظمت و سنگينى با همه آسمانها و زمين برابرى مى كند، لحظه وداع جانسوز قافله اسيران با بدن هاى پاره پاره شهيدان است. دشمنان، اسيران دلسوخته را بر شتران بدون جهاز سوار کردند و از كنار آن پيكرهاى پاك شهيدان عبور دادند، همان پيكرهاى غرقه به خونى كه يكجا همه عزّت و مظلوميت را در خود جمع و خلاصه كرده بودند. حضرت زینب(س) با ديدن پيكر به خون آغشته برادر، رو به آسمان كرد 🖤🖤🖤🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا