eitaa logo
mansurevatani.ir
56 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
521 ویدیو
121 فایل
مدیر کانال منصوره وطنی محقق نویسنده،کارشناس مذهبی،فعّال فضای مجازی،مشاورخانواده و تربیتی و قبل از ازدواج موضوع کانال:مذهبی اجتماعی سیاسی فرهنگی تربیتی با هدف امربه معروف ونهی از منکر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 عظمت مقام زن در قرآن کریم 🔹 یکی از مهمترین آیاتی که به جایگاه والای زنان در قرآن اشاره نموده، آیه پنجم از سوره ضحی می باشد: (وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضَىٰ)؛ و پروردگارت به زودی به تو عطایی می کند که راضی شوی. این آیه شریفه بالاترین مقام و کرامت را برای پیامبر اکرم (ص) تصویر می نماید و اشاره می کند که نبی اکرم (ص) به مرتبه ای از مراتب کمالی رسیده که خداوند متعال درصدد جلب رضایت او می باشد. غالبا این بندگان هستند که باید به دنبال جلب رضایت پروردگار باشند تا اینکه خدا از آنها خشنود گردد، اما گاهی مقام بنده ای تا جایی بالا می رود که خداوند متعال با آن عظمت خود، در مقام راضی ساختن بنده خویش برمی آید. ❓ حال با توجه به آیه ای که در ابتدای بحث ذکر شد، سوال این است که اعطاء و بخشش الهی که به وسیله آن رضایت پیامبر اکرم (ص) حاصل شده چیست؟! 🔻 با رجوع به قرآن مشخص می شود لفظ اعطاء - که درباره رسول خدا (ص) ذکر شده - تنها در آیه اول سوره کوثر آماده است: (إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ)؛ محققا ما به تو خير كثير داديم. در اینکه آشکارترین مصداق کوثر، حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) می باشد هیچ شکی وجود ندارد و بحث ما در حال حاضر ناظر به این مطلب نیست، بلکه مقصود ما این است که خداوند متعال نسل پیامبر اکرم (ص) را به وسیله فاطمه زهراء (س) - که یک زن است - حفظ نمودند و این آیه مرتبط با نسل طاهر نبی اکرم (ص) یعنی اهل بیت (ع) می باشد؛ به قرینه سومین آیه سوره کوثر که می فرماید: (إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ)؛ و بدان كه محققا شماتت گوى و دشمن تو ابتر و بلا عقب است. پس مشخص می شود که اولاد بزرگوار نبی اکرم (ص) از مصادیق کوثر هستند. ▪️ اکنون با توجه به مطالب فوق باید افزود خداوند برای نشان دادن جایگاه بلند زنان در نزد خود - آن هم در جامعه ای که زنان هیچ منزلت و ارزشی نداشتند به طوری که هرگاه دختری متولد می شد از سر شرم و به خاطر ناراحتی او را زنده به گور می کردند - نسل خاتم الأنبیاء را از فرزند دخترش قرار داد و بالاترین عظمت و شرافت را نصیب فرزند دختر نمود که اعراب جاهلیت آن را عار می دانستند. اگر کسی بگوید این مقام تنها مختص فاطمه زهراء (س) می باشد، پاسخ می دهیم هر چند سرور زنان عالم حضرت زهراء (س) می باشد اما خدواند متعال می خواهد عظمت زنان را به اعراب جاهلیت نشان دهد و با اینکه امکان داشت نسل پیامبر (ص) از فرزند پسر ادامه یابد اما اراده حکیمانه خداوند بر این تعلق گرفت که نسل مطهر پیامبر (ص) از حضرت صدیقه فاطمه (س) ادامه یابد و بدین وسیله کرامت زنان را به جامعه جاهلی که زنان را تحقیر می کردند نشان دهد. ✔️ بنابراین مشخص شد که مصداق عطای الهی که پیامبر اکرم (ص) را راضی و خشنود گردانید، از نسل زنان می باشد و نه از میان مردان، و این مساله بیانگر کرامت، عظمت و علو مرتبه زنان نزد خداوند متعال است. 📚📚📚 برگرفته از جلسه نهم درس خارج "فقه المرأة"/ آیت الله سید کمال حیدری
🔴 مطلب بسیار مهمّ دیگر اینکه اگر کسی - به هر دلیل - در مقام مرجعیت قرار گرفته بود، این به آن معنا نیست که وی حتماً دارای ویژگی مذکور (جامعیت علمی در ابعاد گوناگون) بوده است، بلکه چه بسا بدون برخورداری از اجتهاد در علوم مورد نیاز، در این جایگاه مهم و حسّاس قرار گرفته باشد. به بیان دیگر، اینکه کسی صرفاً متصدّی مقام مرجعیّت شود، دلیل بر این نیست که لزوماً جامعِ علوم و معارف اسلامی بوده باشد. برخی از مهمترین و مطمئن ترین معیارها و ملاک ها برای تشخیص جامعیت اهل علم عبارت اند از: 1⃣ تألیفات متعدّد در ابعاد گوناگون معارف دینی (اعم از اصول و فروع دین) 2⃣ یا حضور فعّال در مراکز علمی و تدریس در زمینه های مختلف علوم اسلامی 3⃣ و یا تحقیق و پرس و جو از اهل خبره [خبره نیز کسی است که از مبنای «ضرورت جامعیت در علوم اسلامی» به خوبی آگاهی داشته و بدان قائل باشد]. ✔️ کسی که فقط در یک علم مثلاً در فقه مجتهد و صاحب نظر است، سخن او در حیطۀ تخصّصش قابل احترام است، اما چنین فردی حقّ ندارد در سایر ابعاد و حوزه های معرفت دینی - که در آنها مطالعات کافی و تحقیقات تخصّصی نداشته - دخالت و اظهار نظر کند و کتاب عقائد یا تفسیر بنویسد. به همین شکل، آن که فقط در حوزۀ اعتقادات متخصّص است، حقّ ندارد کتاب فقهی بنویسد و در امور شرعی نظر بدهد. اما کسی که در همۀ این علوم به مقام جامعیت و اجتهاد رسیده، طبعاً می تواند در تمام این حوزه ها وارد شده و به تبیین آراء و نظریات خود به نحو استدلالی بپردازد. ✅ @alhaydarii_fa
🔺 ضرورت مشخص نمودن هویّت مرجع دینی/ آیت الله سید کمال حیدری (قسمت اوّل) 🔹 یکی از مهمترین ارکان و مقوّمات پروژۀ اصلاحی ما، اصلاح مؤسّسات دینی است؛ زیرا این مراکز تحقیقاتی از اساسی ترین اجزاء و بخش هایی است که معرفت دینی و جهان بینی اسلامی را شکل می دهند و روشن است که مرجعیت دینی، از نقش و جایگاه ویژه ای در پویایی و تحرّک بخشی به حیات فکری و زندگی اجتماعی در جهان اسلام برخوردار است، بلکه خود همین نهاد دینی نگرش و وجهۀ نظر صحیح را برای مردم ترسیم می کند؛ اعم از اینکه این مرجعیت دینی، حوزویِ شیعی باشد، یا ازهری سنّی، یا سلفی وهابی و یا صوفی باشد. بنابراین، ما برای اینکه بتوانیم حرکت اصلاحی خود را تحّقق ببخشیم، باید چیستی و ماهیت مرجعیت دینی را به خوبی بشناسیم. 🔹 هویت مرجع دینی، در گرو فهم خود دین است؛ یعنی ما اوّل باید ببینیم دین چیست و مشتمل بر چه معارفی است تا اینکه بتوانیم عالم و مرجع دین را بشناسیم. همۀ علمای اسلام بر این امر اتفاق دارند که آموزه های دین منحصر به احکام فقهی و عملی نیست، بلکه دین مجموعه ای از اعتقادات، اخلاق و امور شرعی است. پس، از آن جهت که دین معارف متعدّد و متنوّع «نقلی» و «عقلی» را در بردارد، عالم و مرجع دینی نیز به کسی گفته می شود که بر همۀ این آموزه ها اشراف و احاطه داشته باشد [به معنای «اجتهاد» در آنها و نه لزوماً «اعلمیّت»]. 🔹 با توجه به مطالب فوق، ما معتقدیم علوم و معارفی که یک مرجع دینی باید واجد آنها باشد عبارت است از کلام، فلسفه، عرفان، اخلاق، فقه، اصول، تفسیر و حدیث، به اضافۀ برخورداری از نگرش صحیح سیاسی و اجتماعی (علوم اوّلیه). لازم به ذکر است که دانش های مذکور، قدر متیقّن و حداقلِ آن معارفی است که یک مرجع دینی باید آنها را بداند، اما در کنار این علوم، معارف مفید دیگری نیز وجود دارند (علوم ثانوی) که شایسته است مرجع دینی از آنها هم در حدّ ضرورت و نیاز، اطلاع داشته باشد همچون: رجال، درایه، تاریخ (اعم از توصیفی و تحلیلی). ✔️ بر این اساس، فقط کسی که در همۀ علوم فوق به مرتبۀ اجتهاد و تخصّص [و نه لزوماً اعلمیّت] رسیده باشد، مرجع به معنای واقعی کلمه خواهد بود، و چنانچه کسی جامع دانش های مذکور نباشد، مرجع دینی نخواهد بود بلکه صرفاً در همان علمی است که در آن متخصّص است مرجع می باشد! به این معنا که اگر فقط عالم «فقه» باشد «تنها در امور فقهی» مرجع است؛ و همچنین کسی که منحصراً در «فلسفه» مجتهد و صاحب نظر است، «فقط در مباحث فلسفی» می تواند محلّ رجوع قرار گیرد، یا کسی که فقط «تفسیر» می داند، «تنها در زمینۀ مباحث تفسیری» مرجع خواهد بود، اما هیچیک از این اصناف علما، عالم و مرجع دین نخواهند بود؛ زیرا دین فقط فقه یا تنها فلسفه یا صرفاً تفسیر نیست بلکه مجموعه ای هماهنگ و مترابط از همۀ آنها است. 🔹 شایان ذکر است اینکه از گذشته تا کنون به «مرجع فقهی» - که تخصّص اصلی اش فقه است و در سایر زمینه ها مجتهد و صاحب نظر نیست - «مرجع دینی» گفته شده، مسامحه ای بزرگ در استعمالِ اصطلاح «مرجعیت دینی» است؛ یعنی این لفظ را برای هر عالمی نمی توان به کار برد مگر کسی که جامع همۀ علوم مذکور باشد! به بیان دقیق تر، «مرجع فقهی»، غیر از «مرجع دینی» است و نباید بین آن دو خلط کرد. این مطلب قابل انکار نیست که برخی از علمای بزرگ در طول تاریخ از یکچنین جامعیتی برخوردار بوده اند، اما بحث ما کبروی و ناظر به قاعدۀ صحیح در این زمینه است و نه یک مبحث صغروی و ناظر به مصادیق؛ لذا هر کس که این اصل کلّی را فرا گرفت، خودش باید مصداق آن را تشخیص دهد. ✅ @alhaydarii_fa
🌺آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 📝 بابا بترس برای دین، بترس برای خدا. افسار خودت را نده به کسی که نمی‌شناسی؛ او را معیّت نکن؛ کاملاً دور خودت را حفظ کن. 📚 (به‌سوی محبوب، ص١٠٨و١٠٩) 👈 کمی تا بهجت🌷 @behjat135
💢منظومه‌ای از دادرسی عادلانه موجود در فقه تهیه شود http://yon.ir/xopKO ✔️محمدمهدی مقدادی، عضو هیئت علمی دانشگاه مفید: در فقه امامیه بر اساس مکتب اهل بیت(ع) دادرسی عادلانه بسیار دقیق و ظریف وجود دارد که باید مدون و تنظیم شود و به عنوان منظومه‌ای در داخل و خارج کشور مورد استفاده قرار بگیرد که یکی از اثرات ارزشمندی که می‌تواند ما را در دادرسی عادلانه کمک کند اثر فقه القضا آیت‌الله موسوی اردبیلی(ره) است. پرداختن به مسائل روز قضایی، قلم شیوا و استدلال‌های قوی از ویژگی‌های این اثر است که باید از عربی به فارسی ترجمه شود. @ijtihadnetwork | گزیده‌ اخبار و اطلاعات فقه
✅ ختمی مجرب به دستور آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ⭕️ ختم سوره واقعه آیت‌الله بهجت قدس‌سره به ختم سورۀ «واقعه» اهمیت فراوانی می‌دادند و آن را به اطرافیان خود توصیه می‌کردند. دستور این ختم بدین شرح است: ✅ ملا محسن فیض کاشانی قدس‌سره در کتاب اللیالی‌المخزونه می‌گوید: چون اول ماه دوشنبه باشد شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه با طهارت و رو به قبله، روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند و بعد از تلاوت سورۀ مبارکه هر روز این دعا را بخواند: يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. ✅ در ادامه از مرحوم مجلسی رحمه‌الله به نقل از امام سجاد علیه‌السلام این عمل را با دعایی در پنجشنبه‌های میان این چهارده روز نقل می‌کند؛ آن دعا چنین است: يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. ، ص٣۶٢ـ٣۶۴ 👈 کمی تا بهجت🌷 @behjat135
🌿کانال رسمی حکیم دکتر روازاده|مرجع طب اسلامی ایرانی🌿] [ Photo ] 🛎 ملک سلمان سعودی و بیل گیتس یهودی قرارداد واکسیناسیون کودکان سوریه و یمن را امضاء کردند! وقتی تروریسم جواب ندهد،دست به دامان بیوتروریسم می شوند‼️ 🛎 ➣ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw
هدایت شده از بیداری ملت
فریبکاری #مدیریت_اصلاحاتی تمامی ندارد ... در حالیکه بدستور روحانی تمام فعالیتهای دولتی ها در تلگرام کنسل شده دم‌از حمایت تلگرام می زند و باز میخواهد هزینه فیلترینگ را به گردن دیگران بیاندازد @bidari
mansurevatani.ir
⭕️ کره شمالی ۵ عضو تیم مذاکرات برجامی‌اش موسوم به مذاکرات هانوی را به دلیل شکست و عدم تحقق وعده‌های
هدایت شده از بیداری ملت
فیلترینگ تلگرام جدی است ♦️دبیر شورای عالی فضای مجازی: شکستن انحصار تلگرام مورد وفاق همه قوا و مسئولان کشور است. فيروزآبادي: 🔹بخشنامه دولت درباره مهلت یک هفته ای کوچ دستگاهها از تلگرام به پیام رسان های داخلی نشان دهنده سیاست دولت در این زمینه است. 🔹شورای عالی فضای مجازی با جدیت بر روند خروج دستگاه ها از تلگرام نظارت دارد. 🔹در چند روز اخیر ده درصد پهنای باند مصرفی کشور درباره تلگرام کاهش یافته است. 🔹۲۷ درصد مراجعه به تلگرام در کشور کاهش یافته است./شبکه خبر گپ👇 gap.im/bidarimelat سروش👇 sapp.ir/bidariymelat ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
⭕️اگر قاضی متخلف را وسط شهر می‌گرداندند و شلاق می‌زدند، فساد در قوه قضائیه کم می‌شد 🔺زورگیرها را هر از گاهی می‌گیرند و در شهر می‌چرخانند اما ندیدم و نشنیدم قاضی متخلفی را چنین کنند! 🔺امیرمومنان فرمود: و تَحَفَّظْ مِنَ الاْعْوانِ، فَاِنْ اَحَدٌ مِنْهُمْ بَسَطَ یَدَهُ اِلى خِیانَة اجْتَمَعَتْ بِها عَلَیْهِ عِنْدَکَ اَخْبارُ عُیُونِکَ اکْتَفَیْتَ بِذلِکَ شاهِداً، فَبَسَطْتَ عَلَیْهِ الْعُقُوبَةَ فى بَدَنِهِ، وَ اَخَذْتَهُ بِما اَصابَ مِنْ عَمَلِهِ، ثُمَّ نَصَبْتَهُ بِمَقامِ الْمَذَلَّةِ، وَ وَسَمْتَهُ بِالْخِیانَةِ، وَ قَلَّدْتَهُ عارَ التُّهَمَةِ 🔺"از یاران و یاوران برحذر باش؛ اگر یکى از آنان دست به خیانت دراز کند و مأموران مخفى تو بالاتفاق خیانتش را گزارش نمایند اکتفاى به همین گزارش تو را بس باشد؛ و او را به جرم خیانت کیفربدنى بده؛ و وى را به اندازه عمل ناپسندش عقوبت کن؛ و سپس اورا به مرحله ذلّت و خوارى بنشان؛ و داغ خیانت را بر او بگذار؛ و گردنبند عار و بدنامى را به گردنش بینداز" 🔺برخورد حضرت با عامل مالی اهواز نیز در همین راستا شنیدنی است: امیرمؤمنان علی علیه‌السلام پس از دریافت خبر موثق از خیانت «ابن هَرمَه» مسئول اقتصادی بازار اهواز، به ابن رفاعه، حاکم اهواز، نامه‌ای کوتاه ولی در نهایت شفافیت و قاطعیت نوشت. ترجمه نامه این است: 🔺 با دریافت نامه من، فوراً ابن هرمه را از مسئولیت بازار عزل کن؛ به‌خاطر حقوق مردم، او را زندانى کن و همه مردم را از از عزل و بازداشتش با خبر نما؛ تا اگر شکایتى دارند، اعلام کنند. این حکم را به همه کارکنان دولتی ابلاغ کن تا سیاست مرا بدانند. در این کار، نسبت به ابن هرمه نباید غفلت و کوتاهی شود و الاّ نزد خدا هلاک خواهى شد و من نیز به بدترین وجه تو را از مسئولیت عزل می‌کنم؛ و تو را به خدا پناه مى‌دهم از این که در این کار کوتاهى کنى. 🔺 اى رفاعه! روزهاى جمعه او را از زندان بیرون آر و پس از نواختن سى و پنج ضربه تازیانه بر او، وی را در بازار بگردان؛ تا اگر کسى از او شکایتى داشت و شاهد آورد، شاکی و شاهدش را سوگند بده؛ آنگاه حق او را از مال ابن هرمه بپرداز؛ سپس دست بسته و با خوارى او را به زندان برگردان و برپایش زنجیر بزن؛ تنها برای اقامه نماز زنجیر را از پایش در آر و اگر براى او خوردنى و نوشیدنى و یا پوشیدنى آوردند، مانع نشو؛ ولی به کسى اجازه ملاقات با او را نده تا راه فرار از تعقیب و مجازات را به او بیاموزد و اگر به تو گزارش رسید که کسى در زندان چیزى به او آموخته که مسلمانى از آن ضرر مى‌بیند، آن‌کس را مى‌زنى و زندانى مى‌کنى تا توبه کند و از عمل خود پشیمان شود. 🔺اى رفاعه ! همه زندانیان را براى هواخوری به حیاط زندان بیاور، غیر از ابن هرمه را؛ مگر آن که بر جانش بیمناک باشى که تنها در این صورت به او هم با زندانیان دیگر اجازه هواخوری بده. اگر توان بدنی دارد هر سى روز، سى و پنج شلاّق بر بدنش مى‌زنى؛ جریان امور را گزارش کن و حقوقش را قطع کن. جانشین او را نیز معرفی کن. ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: @teribon
[Forwarded from مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (ya zahra)] ✅گام های شیطان برای عادی سازی روابط ! ⛔️گام اول مرد مجازی: سلام خواهرم زن مجازی: سلام (هر چه باشد جواب سلام واجب است!) مرد مجازی: خواهری من قصد مزاحمت ندارم. فقط به‌عنوان برادرتان درخواستی دارم. زن مجازی: (باکمی تعلل و تأمل) خواهش می‌کنم، بفرمایید!😏 مرد مجازی: من رفتار شمارا در گروه‌ها دیده‌ام. شما واقعاً خانم موقر و فهمیده‌ای هستید. من در فضای مجازی به دنبال کسی مثل شما هستم که مثل خواهرم مواظبم باشد و نگذارد در لغزشگاه‌ها دچار لغزش شوم! به راهنمایی شما در این فضای آلوده در برخورد با نامحرمان خیلی نیاز دارم!😢 زن مجازی: حرف عجیبی می‌زنید! چه نیازی هست که شما با یک نامحرم ارتباط آلوده داشته باشد تا از ارتباط‌های آلوده دیگر در امان بمانید؟😐 مرد مجازی: نه این‌طور قضاوت نکنید! من به دنبال آلودگی و هوس و این حرف‌ها نیستم. از وقار شما در برخورد با دیگران خوشم آمده. خانم‌های زیادی سعی کرده‌اند با من ارتباط برقرار کنند اما من خودم را از همه آلودگی‌ها نجات داده‌ام شکر خدا. به دنبال نقطه اتکایی برای فرار از وسوسه‌های فضای مجازی می‌گردم!😞 زن مجازی: ببخشید من معذورم. من قبل از اینکه غریقی را نجات بدهم خودم به ورطه نابودی کشیده می‌شوم. لطفاً پیام ندهید چون بلاک می‌کنم!😡 مرد مجازی: اجازه می‌دهید فقط پیام‌های مذهبی برای شما ارسال کنم؟ زن مجازی: اشکال ندارد. من استفاده می‌کنم. اما حق چت کردن چون پاسخ نمی‌دهم!ندارید😒 مرد مجازی: حتماً! حتماً ⛔️گام دوم مرد مجازی: ببخشید خواهر سؤالی دارم. شما متأهل هستید؟ چون جواب هیچ‌کدام از سؤالاتی که از شما می‌پرسم نمی‌دهید! زن مجازی: بله. من متأهلم و همسرم از همه تعاملات من در این فضا خبر دارد. مرد مجازی: من هم متأهل هستم. زن مجازی: پس شما متأهل هستید؟ شرم‌آور است که با وجودیکه متأهل هستید به دنبال زن‌های دیگر هستید. ولی من ترجیح می‌دهم همه انرژی و وقتم را برای همسرم صرف کنم.😠 مرد مجازی: شما دوباره برگشتید به پله اول! من که گفتم دنبال یک مشاور روحی هستم. چرا از کمک به من مضایقه می‌کنید؟😭 ⛔️گام سوم مرد مجازی: آبجی لطفاً کمی درباره هدف زندگی برای من توضیح بدهید. من احساس پوچی می‌کنم… و پاسخ زن مجازی…😊 مرد مجازی: خیلی عالی توضیح دادید. کسانی مثل شما حقیقتاً کمیاب‌اند. من قدردان شما هستم! ⛔️گام چهارم: مرد مجازی: خواهرم رفتارهای خانمم جدیداً کلافه کننده است. نمی‌دانم چطور باید با او رفتار کنم تا زندگی‌ام لذت‌بخش شود…شما که خانم هستید لطفاً من را راهنمایی کنید! و پاسخ زن مجازی…😇 ⛔️گام پنجم: مرد مجازی: ای‌کاش به خانمم تفهیم می‌کردم که مثل شما فکر کند، مثل شما صحبت کند و مثل شما رفتار کند… و پاسخ زن مجازی درحالی‌که در دلش قند آب می‌شود…😌 ⛔️گام ششم…😌😌 ⛔️گام هفتم…😌😌😌♥️ ⛔️گام هشتم…♥️♥️♥️ 🔥💔گام آخر: اکنون دیگر زن، یک هویت مجازی نیست. واقعیتی است ویرانه که در کنجی نشسته و با حسرت تمام به خرابه‌های زندگی‌اش نگاه می‌کند؛ و هرازگاهی قطره اشکی، صورتش را خیس می‌کند… همه لحظات شاد زندگی او و همسرش از مقابل چشمان خیسش رژه می‌روند اما دیگر کار از کار از گذشته است… سرمایه‌های بزرگی را به خاطر چیزی ازدست‌داده است که واقعیتی جز گناه و خیانت و دروغ نداشته است… این داستان واقعی بود.و روال رابطه ناصحیح به همین صورت بازسازی‌شده در داستان بوده است؛ و هرروز این داستان‌های واقعی تکرار خواهد شد اگر یقین نداشته باشم که شیطان گام‌به‌گام ما را به نیستی و فنا نزدیک می‌کند… واقعا خانم هاي عزيز اين مكالمه براتون اشنا نبود 😉😉😉😉 پ.ن: مراقب این ارتباطات باشید، مجازیست اما زندگی را حقیقی ویران میکند! مراقب باشید، شما مشاور، روانشناس خانواده، مربی تربیتی کودک و... نیستید! مراقب باشید! مراقب باشید! مراقب باشید! 👈پرسش از طریق شماره تلفن زیر : 📞 096400 👈 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1 👈
[Forwarded from مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (ya zahra)] ✅پرسش: حسابی خسته شده ام از غیبت اطرافیان. تذکر هم که می دهیم اعتراض می کنند و ادامه می دهند. چه کنم؟ فقط باید محیط را ترک کنم؟ 🌺پاسخ: توجه بفرمایید که شما اگرچه نمی توانید دیگران را از غیبت کردن بازدارید، اما می توانید خودتان غیبت را گوش نکرده و در گناهشان شریک نشوید. تنها راه جلوگیری از غیبت هم فقط ترک کردن محل نیست. موقعی که کسی غیبت می کند و نمیتوانید مستقیما از آن جلوگیری کنید، خلاقیت به خرج دهید. 🌱بدون اینکه طرف مقابل متوجه شود، بحث را عوض کنید. مثلا با توجه به شناختی که از ایشان دارید، سوالی از ایشان بپرسید که می دانید در آن مورد مهارت و علاقه دارند. معمولا انسان ها از اینکه در مورد مهارتها و علائقشان صحبت کنند استقبال می کنند. برای عوض کردن صحبت، می توانید با توجه به شرایط و شناختی که از مخاطبتان دارید، روش های بهتر و خلاقانه تری را پیدا کنید. 🔺اما اگر به این طریق موفق نشدید و همچنان غیبت می کردند، اگر شرایط بود، به آنها بدون ناراحتی تذکر دهید و یادآوری کنید که با غیبت کردن نه تنها مشکلشان حل نمی شود، بلکه تمام عبادات و اعمال صالحی را که با زحمت انجام داده اند را هم به فردی که آنها را ناراحت کرده، تقدیم می کنند. واقعا توجه به این مسئله انسان را متوجه می کند که با غیبت کردن، در حقیقت به فردی که ما را آزار داده، هدیه هم داده ایم!! و این اصلا عاقلانه نیست. 📍اگر باز هم موفقیت آمیز نبود از مغتاب (فردی که از او غیبت می شود) دفاع کنید و سعی کنید آبرویش را برگردانید. یا اینکه خودتان مجلس را ترک کنید. 📌اگر هیچکدام از این راهها نتیجه نداد یا ممکن نبود و به هیچ طریق نتوانستید جلوی غیبت را بگیرید یا مجلس را ترک کنید و ...، همین که در دل راضی به اینکار نیستید و از عمل آنها که نافرمانی خداوند است ناراحت هستید، ان شاءالله در گناه غیبت شریک نخواهید بود. 📚برای مطالعه بیشتر این لینک را ببینید. http://www.soalcity.ir/node/68 👈پرسش از طریق شماره تلفن زیر : 📞 096400 👈 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1 👈
[Forwarded from مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (راه روشن ✅)] 👇👇👇 ⭕️ بیشتر از چند ثانیه طول نکشید ، اما سراپای وجودمان را رعب و وحشت فراگرفت ! 😔آن روز چگونه خواهیم بود : 🔸( إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجًّا ) هنگامی که زمین بشدّت بلرزد. 🔸( وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ) وکوهها (درهم کوبیده و) متلاشی شود. 🔸( فَكَانَتْ هَبَاءً مُّنبَثًّا ) پس چون غبار پراکنده گردد 📘واقعه ٤/٥/٦ 🌸 بار الها ... تنها تویی پناه بی پناهان 🔷 @pasokhgoo1 👈
👈 جهت ایمنی از و خرابی خانه 🔷إنَّ اللَّهَ یُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِیمًا غَفُورًا 🔻امام صادق علیه السلام فرمودند: هر گاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می ترسی آیه «41 سوره فاطر» را قرائت كن 🔻پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز فرمودند: امان امتم از فرو ریختن ساختمان این آیه «41 فاطر» است. 📕منبع : مكارم الاخلاق، ص290 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1 👈
♨️ سوال: 🔰مردي متاهل هستم که متاسفانه چند وقتي است ذهنم درگير خانم متاهلی شده، هرچه استغفار مي کنم از ذهنم بيرون بره فایده نداره ! چکار کنم به گناه آلوده نشم؟ ✍پاسخ: ✅بزرگوار حفظ ايمان مانند مراقبت از نهال براي رسيدن به ثمر بسيار پر رنج است. براي رويارويي با خطورات نفساني و شيطاني از راهكارهاي زير كمك بگيريد: 1- حتي المقدور از و رويارويي با ايشان اجتناب كنيد. 2- خودتان خيالپردازي ها را دامن نزنيد ولي خيالات را مديريت كنيد. آمدن باران دست ما نيست ولي رفتن زير سقف و استفاده از چتر دست ما است. 3- از روش هاي پرت كردن حواس و توجه برگرداني كمك بگيريد: زمزمه سوره ناس، محاسبات رياضي مثلا ضرب دو عدد در هم، زمزمه شعر، آواز خواندن، تمركز اغراق آميز بر امري مثلا ابري در آسمان، 4- توجه به اجري معنوي مديريت اين افكار. در روايتي پيامبر براي مهار اين افكار اجر را بيان كرده اند. بله مديريت ذهن از اين افكارسخت است اجرش هم زياد است. 5- اگر با همسرتان مشكل يا كدورتي داريد آن را با گفتگو يا كمك از واسطه اي امين و مورد اعتماد هر دو، يا مشاوره حضوري حل كنيد. 6- برنامه محاسبه نفس و قوي داشته باشيد. نماز انسان را از بدي ها حفظ مي كند نمازتان را با طهارت ظاهر و باطن به جا آوريد. كتاب اداب الصلاه امام خميني را بگيريد روزي چند صفحه بخوانيد. نماز عرفاني انسان را از بدي ها باز مي دارد و بدي ها انسان را از نماز عرفاني و لذت مناجات. نماز با آدابش خودش مي تواند مديريت قوه خيال ما را به عهده بگيرد براي مديريت قوه خيال زير را با دقت و تمرين عملي مطالعه كنيد: ادب خیال، عقل و قلب، نویسنده: اصغر طاهرزاده، انتشارات:گروه فرهنگی المیزان http://lobolmizan.ir/book/1196 7- خداوند و ائمه مقلب القلوب هستند از دعا و توسل و نذر براي مهار اين افكار كمك بگيريد. 8- اضطراب و وسواس و افسردگي مي تواند به اين افكار دامن بزند اگر گرفتار اين اختلالات هستيد درمان را براي مديريت ذهن و زندگي خود جدي بگيريد. براي مطالعه بيشتر👈 https://t.me/pasokhgoo3/4049 👈پرسش از طریق شماره تلفن زیر : 📞 096400 👈 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1 👈
✅پرسش: راه تشخیص ریا از اخلاص چیست؟ 🌺پاسخ: براي تشخيص ريا راه‌هايي وجود دارد كه از جمله در حديث شريفي از اميرمؤمنان براي افراد رياكار چند علامت و نشانه معين شده است. 🍀حضرت علي ـ عليه السلام ـ مي‌فرمايد: «لِلْمُرائِيِ اَرْبَعُ عَلاماتٍ: يَكْسِلُ اِذا كانَ وَحْدَهُ وَ يَنْشُطُ اِذا كانَ في النّاسِ و يَزيدُ في العَمَلِ اِذا اُثْنِيَ عليهِ وَ‌ يَنْقُصُ مِنْهُ اِذا لَمْ يُثْني عَلَيهِ» رياكار چهار علامت دارد: اگر تنها باشد اعمال خود را با كسالت انجام مي‌دهد، و اگر در ميان مردم باشد با نشاط انجام مي‌دهد، هرگاه او را مدح و ثنا گويند بر عملش مي‌افزايد، و هرگاه ثنا نگويند از آن مي‌كاهد.(1) 🖊انسان بايد مواظب اعمال و كردار خود باشد و آن را به ريا و خودنمائي نابود نسازد. امّا گاهي انسان دچار وسوسة ريا مي‌شود و تصورات واهي از ريا به سراغش مي‌آيد و جلوي اعمال عبادي را سد مي‌كند به عبارت ديگر با اين‌كه در مسئله اخلاص در عبادت و دوري از ريا بايد كمال مراقبت را مبذول داشت. 🔹امّا گاهي اوقات اين مراقبت از حدّ عادي بيرون مي‌رود و به صورت وسوسه در مي‌آيد و بخصوص آنها كه در آغاز راه هستند بيشتر دچار اين‌گونه وسوسه‌ها مي‌شوند. در اين‌جا وظيفه آن است كه به وسوسه اعتنا نكنيم و همين كه از خطور اين‌گونه تصورات و اوهام ناراحت هستيم دليل بر آن است كه ريايي در كار نيست و اين شيطان است كه مي‌خواهد ما را از راه باز دارد. آري! گاهي نيز شيطان به بهانة اين كه اين كار رياست مانع انجام كار نيك مي شود. 🍀شخصي خدمت حضرت پيامبر ـ صلي اللّه عليه و آله ـ عرض كرد: «اي رسول خدا! بعضي از ما در حال روزه يا مشغول نماز است و شيطان او را وسوسه مي‌كند و مي‌گويد تو رياكاري.» حضرت فرمود: «هرگاه چنين شد بگوييد: خدايا! به تو پناه مي‌برم و تو از حال من آگاه‌تري و به وسوسة شيطان اعتماد نكند و كارش را دنبال كند.»(2) ......................................... 1. محمدي ري شهري، ميزان الحكمة، جلد 2، ص 1020، چاپ جديد. 2. مجلسي، محمدباقر، بحارالانوار، ج 69، ص 295. 👈پرسش از طریق شماره تلفن زیر : 📞 096400 👈 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1 👈
💐 محبت اهل بیت علیهم السلام با محبت خدا یکی است. اگر محبت اهل بیت نباشد، محبت خدا یک ريال ارزش ندارد؛ بلکه اصلاً امکان ندارد. اين‌ها با هم هستند. مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُم.( زيارت جامعه كبيره،منلايحضرهالفقيه، ج2 ، ص 615 .)یعنی هرکس خدا را قصد کرد از شما شروع کرد. 🌷محبت خدا همراه با محبت اهل بیت است. یعنی راهنمای محبت حق، محبت اهل بیت: است؛ به وسیله محبت اهل بیت، به محبت خدا مي رسیم. 🙏اميدواريم خداوند، محبت غیر خودش و غير اهل بیت، عصمت و طهارت را از دل همة ما خارج کند. 463/خ/96 كانال رسمي آيت الله ناصري (https://telegram.me/joinchat/CWy-zT5T683tsP-pYE8pLA) @Naseri_ir
🍀 🍀 💠آیت الله بهجت (ره) : 🔹هرکس عادت به تاخیر در نمازها کرده است،خود را برای تاخیر در همه ی زندگے آماده کند... 🔹تاخیر در ازدواج، تاخیر در اشتغال، تاخیر در تولد اولاد، تاخیر در سلامتی و عافیت و... 🔹هر قدر که امور نمازت منظم باشد امور زندگیت منظم خواهد شد. 👈 کمی تا بهجت🌷 @behjat135
🔰نظر امام خمینی(ره) در مورد طب سنتی: معالجات طب قدیم، اساسی بود 🔻امام(ره) در جمع پزشكان طب سنّتی‌‌: 🍀..و نه اینكه ما نمی‌‌دانیم كه علومی كه در شرق بود، دسیسه‌‌ها اسباب این شد كه عقب بزنند آنها را، و به جای او علوم غرب را بیاورند- دانش‌هایی كه در شرق بود و اروپا از آن تقلید می‌‌كرد، دست‌هایی آمد و آن‌ها را عقب زد و محتوا را از ما گرفت، الآن وضع ما وضعی شده است كه خیال می‌‌كنیم كه هر چه هست، در غرب است و ما هیچ چیز نداریم. 🍀محتوای خودمان را گرفتند. یعنی مغزهای ما را شستشو كردند؛ جایش یك مغز دیگری گذاشتند كه از همان غرب ارتزاق می‌‌كند. و این یك مطلب مهمی است كه باید بتدریج این مملكت از زیر آن بار بیرون برود. 🍀یكی هم از مسائل، همان مسئله طب قدیم است. آن‌ها همه این دردهایی كه الآن هست با همین دواهای علفی معالجه می‌‌كردند و معالجه‌‌شان یك معالجات اساسی بود و اروپا از طب بوعلی تا همین آخر استفاده می‌‌كردند.» 🔻صحیفه امام، ج۹، ص۶ @Panahian_ir
💢طلاب را متفکر بار می‌آوریم/ حوزه از شنیدن حرف‌های جدید وحشت دارد! ✔️محمدتقی اکبرنژاد، مدیر مؤسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی🔻 http://yon.ir/z7gaX 🔹ما اسم مؤسسه را فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی گذاشتیم که به‌نوعی شعار ماست. ما معتقدیم که فقاهت متناسب با تمدن، لازمه تمدن‌سازی است. این فقاهت همیشه از دل تمدن بیرون نمی‌آید. فقهی که در رساله‌های ما است، ارزشمند است ولی فقه تمدنی نیست. ابتدا باید تمدن در منطق دین‌شناسی شکل بگیرد و پس‌ازآن تمدن‌سازی اسلامی انجام شود. ما چند سال درگیر تولید این مطالب بودیم و عمدتاً تمرکزمان روی این بود که بسته جامع و مطلوب خود را تهیه کنیم. در حوزه به‌صورت سلبی زیاد سخن گفته شده ولی کار ایجابی کمی صورت گرفته است. 🔸حوزه ما حوزه سلبی است و از شنیدن حرف‌های جدید وحشت دارد. تجربه‌های جدید کسب نکرده و آرا دیگر را نشنیده است. برخی در حوزه گمان می‌کنند اگر از آرا گذشته دست‌بردارند، از بین می‌روند. 🔹یکی از دلایلی که باعث شده حساسیت‌ها روی ما زیاد باشد، سلبی بودن حوزه است. دلیل دوم، نافذ بودن حرف‌هایی است که زده شده است. برخلاف برخی جریان‌های فکری که با ادبیات سنگین سخن می‌گویند، ادبیات و محتوای تولیدشده در موسسه فقاهت فطری است. به این معنا که وقتی طلاب مطالب را می‌شنوند، با آن ارتباط برقرار می‌کنند. مثلاً وقتی می‌گوییم، خبر ثقه نباید بحث تعبدی باشد، بلکه خبر ثقه جزء ضرورت‌های عقل عملی است، طلبه می‌پذیرد زیرا همیشه نمی‌توانیم به خبر متواتر عمل کنیم. 🔸در بحث زوائد، آقایان خودشان بهتر از هرکسی می‌دانند که نمی‌توانند طلبه‌ها را قانع کنند که این بحث‌ها، زوائد نیستند. ولی دیدند کسی آمده و این‌ها را مستدل بیان می‌کند و اتفاقاً طلبه‌ها هم همراهش می‌شوند. در حوزه این حق انتخاب را برای طلبه‌ها قائل نیستند. ◀️ متن کامل را در «شبکه اجتهاد» بخوانید 👈 http://yon.ir/GtjNI@ijtihadnetwork | گزیده‌ اخبار و اطلاعات فقه
🔴باب انتقاد از حکام باز نباشد، استبداد فراگیر می شود || مسئولین جمهوری اسلامی، معادل نظام نیستند آیت‌الله مصباح یزدی: 🔷امروز هم در جامعه ما كسانى هستند كه اگر از يك گناه، بدعت و انكار ضرورى دين توسط مسئولى، انتقاد شود، مى گويند چرا غيبت مى كنى؟! اين كار موجب تضعيف حكومت اسلامى می‌شود! مگر هر شخصى در هر پستى قرار گيرد، آن فرد معادل نظام اسلامى است؟ 🔷اگر باب انتقاد از حكام باز نباشد، اساس اسلام از بين خواهد رفت، داستان معاويه تكرار خواهد شد و مجدداً به نام دين استبداد سلطنتى در جامعه حكم‌فرما خواهد شد. آن زمان استبداد سلطنتى حاكم بود، امروز استبداد جمهورى حاكم خواهد شد! @edalat_ghazaei
🖊اسلام طبیب دوّار می‌سازد نه علامه ساکن 🔹در اسلام، شدنِ آدم‌ها (صیرورت) خیلی مهم‌تر از این است ‌که فقط یک گوشه‌ای بنشینند و مخشان هم پر از علم باشد و هیچ تکانی هم نخورند. ما بعضی وقت‌ها علامه‌هایی داریم که ساکن‌اند؛ [در حالی که] آن علمی خوب است که به فرموده حضرت علی علیه‌السلام طبیب دوار باشد. 🔹شما [تمام علوم] شرق و غرب را بدان و علامه‌ی اصطلاحات باش، ولی اگر در مقابل ظلم تکان نخوری چه فایده‌ای دارد؟ انی ذاهب الی ربی مهم است، نه انی عالم علی ربی. 🔹ممکن است علامه‌ای در حوزه، تمام احکام جهاد را هم بلد باشد. من یادم نمی‌رود وقتی قم بمباران شد، بعضی‌ها رفتند مشهد زیر درخت گیلاسِ شاندیز! به امام(ره) نامه هم دادند که تا کی می‌خواهی مردم‌کشی کنی! امام(ره) فرمود من اگر با صدام بسازم، نمی‌دانم با این‌ها چه کار کنم! 🔹آن‌ها که به شاندیز رفتند نوعا هم کسانی بودند که خیلی هم برای ملت کاری نکردند. درس بلد بودند. نمی‌گوییم آدم‌های بدی‌اند؛ ولی «شدن» ندارند. شما این همه احکام جهاد خواندید. حالا نمی‌خواهید جبهه بروید، نروید، لااقل قم را ترک نکنید. حالا رفتید شاندیز زیر درخت گیلاس نشستید، دیگر به امام(ره) نامه ندهید! اگر تو جواهر بلدی، امام(ره) خودش پدرجدّ جواهر است. شما عرفان هم بلد نبودید، امام(ره) مخ عرفان بود. مخ مجاهدت بود. لااقل دیگر برای امام(ره) نسخه نپیچید. 🔹پس می‌شود یک کسی علامه‌ی اطلاعات فلسفی و علمی باشد، ولی حرکت هم نکند. ما این را در اسلام نمی‌خواهیم. 🆔 @talabenews_ir http://yon.ir/qxZkX
🔸الَّذِينَ قَالُواْ لإِخْوَنِهِمْ وَقَعَدُواْ لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُواْ قُلْ فَادْرَءُواْ عَنْ أَنْفُسِكُمُ الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَدِقِينَ{۱۶۸} 🔹منافقان كسانى هستند كه (بعد از پایان جنگ اُحد، دست به تبلیغات یأس آور زده و در حالى كه خود از جنگ سر باز زده و در خانه هاى) خود نشسته اند و در حقّ برادران خود گفتند: اگر از ما پیروى مى كردند كشته نمى شدند. به آنان بگو: اگر راست مى گویید، مرگ را از خودتان باز دارید.(آل عمران ۱۶۸) 🖊نشانه های منافق 🔹منافقان به هنگام حركت مردم به جبهه ها، در خانه ها مى نشینند. 🔹روحیه ى خانواده هاى شهدا را تضعیف مى كنند. 🔹خود را رهبر فكرى دیگران مى دانند. 🔹در جهان بینى منافقان، اصالت با زندگى مادّى و رفاه است. 🔹ایمان به مقدّر بودن مرگ، سبب شجاعت و پذیرش رفتن به جبهه است و در بینش منافقان، شهادت و سعادت اُخروى جایگاه ندارد. 🔹باید با تبلیغات سوء منافقان برخورد كرد. 🔹 انسان نمى تواند مرگ را از خود دفع كند. 🔹مرگ به دست خداست، جبهه یا خانه در مرگ نقش اصلى را ندارند.(تفسیر نور) 🆔 @talabenews_ir
🖊فاصله میان حق و باطل 🔸امام حسن عليه السلام: «بَینَ الْحَقِّ وَ الْباطِلِ أَرْبَعُ أَصابِعَ، ما رَأَیتَ بِعَینَیكَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیكَ باطِلاً كَثیرًا.» 🔹بین حقّ و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است، آنچه با چشمت بینى حقّ است و چه بسا با گوش خود سخن باطل بسیارى را بشنوى.( تحف العقول ص 229) 🆔 @talabenews_ir
🔸«اِعْلَموا اَنَّ اللّهَ تَعالى يُبْغِضُ مِنْ خَلْقِهِ الْمتَلَوِّنَ، فَلا تَزولوا عَنِ الْحَقِّ وَاَهْلِهِ؛» امام صادق سلام الله علیه : 🔸«بدانيد كه خداوند از انسانهايى كه دائما رنگ عوض مىكنند نفرت دارد. پس از حق و اهل آن جدا نشويد.» (امالى مفيد، ص137، ح 6) 🆔 @talabenews_ir