eitaa logo
mansurevatani.ir
55 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
521 ویدیو
121 فایل
مدیر کانال منصوره وطنی محقق نویسنده،کارشناس مذهبی،فعّال فضای مجازی،مشاورخانواده و تربیتی و قبل از ازدواج موضوع کانال:مذهبی اجتماعی سیاسی فرهنگی تربیتی با هدف امربه معروف ونهی از منکر
مشاهده در ایتا
دانلود
امام على علیه السلام خطاب به شریح" فرمودند: در مجلس قضاوت با کسى در گوشى صحبت مکن و اگر عصبانى شدى ، برخیز و در حال خشم هرگز داورى مکن." الکافی : ۷ / ۴۱۳ / ۵ امیر المؤمنین علیٌّ علیه السلام لِشُرَیحٍ: "ثُمّ واسِ بینَ المسلمینَ بوَجهِکَ ومَنطِقِکَ ومَجلِسِکَ ، حتّى لا یَطمَعَ قَریبُکَ فی حَیفِکَ ، ولا یَیأسَ عَدُوُّکَ مِن عَدلِکَ . امام على علیه السلام خطاب به شریح فرمودند:" میان مسلمانان در نگاه کردن و سخن گفتن و نشستنت برابرى را رعایت کن، تا نزدیکانت به جانبدارى (و ستم) تو امید نبندند و دشمنانت از دادگرى تو، نومید نشوند." وسائل الشیعه : ۱۸ / ۱۵۵ /۱ مرجع و ملاک در داوری امام علی علیه السلام در عهدنامه معروف مالک اشتردر مرجع و ملاک در داوری می فرماید: "واکتب الی قضاة بلدانک فلیرفعوا الیک کل حکم اختلفوا فیه علی حقوقه، ثم تصفح تلک الاحکام فما وافق کتاب الله و سنة نبیه والاثرمن امامک فامضه، واحملهم علیه، و ما اشتبه علیک فاجمع له الفقهاء بحضرتک فناظرهم فیه ثم امض ما یجتمع علیه اقاویل الفقهاءبحضرتک من المسلمین، فان کل امر اختلف فیه الرعیة مردود الی حکم الامام و علی الامام الاستعانة بالله و الاجتهاد فی اقامة الحدود وجبر الرعیة علی امره ولا قوة الا بالله، " به قاضیان شهرها بنویس، هر حکمی را که در حقوق آن اختلاف دارند نزد تو بفرستند، سپس این حکم ها را بررسی کن، هر کدام موافق کتاب خدا و سنت پیامبر و سخن امام تو بود، آن را امضا و ایشان را بر آن وادار کن. و در حکمی که بر تو مشتبه باشد، فقها را نزد خود فراخوان تا در آن حکم با هم مناظره کنند، سپس حکمی را که مورد اجماع فقهای مسلمین درحضور تو قرار گرفت، امضا کن. هر امری که رعیّت در آن اختلاف کنند به حکم امام بازگردانده می شود و بر امام است که با استعانت از خدا در اقامه حدود و واداشتن مردم به فرمان خدا بکوشد." صفات قاضی در عهدنامه مالک اشتر "ثم اختر للحکم بین الناس افضل رعیتک فی نفسک ممن لاتضیق به الامور، ولا تمحکه الخصوم، ولا یتمادی فی الزلة، ولا یحصر فی الفیء الی الحق، اذا عرفه، ولا تشرف نفسه علی طمع، ولا یکتفی بادنی فهم دون اقصاه و اوقفهم فی الشبهات و آخذهم بالحجج و اقلهم تبرما بمراجعة الخصم، و اصبرهم علی تکشف الامور، و اصرمهم عند اتضاح الحکم ممن لا یزدهیه اطراء ولا یستمیله اغراء" "برای قضاوت میان مردم کسی را انتخاب کن که او را از همه برتر می دانی، کسی که موجب دشواری کارها نشود و رفتار خصمان او را به لجاجت نکشاند، و بر اشتباه خود پای نفشارد، و آن گاه که حق را شناخت در بازگشت به آن بخل نورزد، و نفس او به هیچ طمعی نگاه نکند، و تا همه حقیقت کشف نشود به اندک فهمی اکتفا نکند. کسی که درنگش در شبهات از همه بیشتر و بیش از همه اهل حجت ودلیل باشد و از مراجعه طرفین دعوا کمتر به ستوه آید و در کشف حقیقت امور از همه بردبارتر و بر روشن شدن حکم از همه قاطع ترباشد. کسی که ستایش او را سست نکند و ترغیب و تشویق، او را به جانبی گرایش ندهد. حق نقض حکم و استیناف در اصول داوری از دیدگاه امام علی علیه السلام حاکم، حق استیناف یا تمیز حکم را دارد. در روایتی از امام علی علیه السلام آمده است: "ان القاضی اذا علم بخطاء حکمه ردّ قضائه او ردّ قضاؤه" "هر گاه قاضی به خطا بودن حکم خود پی ببرد، قضاوت خود را مردود می کند، یا قضاوتش مردود می شود." جواز صلح بین مسلمانان "اعلم ان الصلح جائز بین المسلمین الا صلحا حرم حلالا او احل حراما" "آگاه باش که صلح میان مسلمانان جایز است مگر صلحی که حلالی را حرام یا حرامی را حلال کند." تا اسلام در دستگاه قضایی عملی نگردد، همچنان شاهد افزایش انواع فساد در جامعه خواهیم بود چنانکه هستیم. اگر دستگاه قضایی اصلاح و ملجاء مظلومان شود، قطعا عرصه بر ظالم تنگ و ناامن خواهد شد، اگر ظالم درعرصه های مختلف در امنیّت کامل مرتکب جرم می شود، یعنی عدالت و قاضی عادل کیمیای مردم شده است.
🌷رسم در پذیرش شنیده ها و نحوه و صدور "إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلي أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَميعاً بَصيراً" سوره نساء آیه 58 "همانا خداوند به شما فرمان می دهد که امانت ها را به صاحبانش رد کنید ( واجبات را به خدا و حقوق مردم را به مردم ) ، و چون میان مردم داوری نمایید ( در مورد نزاع یا درباره اشخاص و حوادث ) عادلانه داوری کنید. حقّا که خداوند شما را به نیکو اندرزی موعظه می کند ، همانا خداوند همواره شنوا و بیناست." چند ماه از پیروزی انقلاب گذشت. یکی از دوستان به من ( مهدی فریدوند) گفت: بیا با ابراهیم(شهید ابراهیم هادی) بروید سازمان تربیت بدنی، آقای داودی (رئیس سازمان) با شما کار دارند! فردا صبح آدرس را گرفتیم و رفتیم سازمان. آقای داودی که معلم دوران دبیرستان ابراهیم بود خیلی ما را تحویل گرفت. به همراه چند نفر دیگر وارد سالن شدیم. ایشان برای ما صحبت کرد و گفت: شما که افرادی ورزشکار و انقلابی هستید، بیائید در سازمان و مسئولیّت قبول کنید و... ایشان به من و ابراهیم گفت: مسئولیّت بازرسی سازمان را برای شما گذاشته ایم. ما هم پس از کمی صحبت قبول کردیم. از فردای آن روز کارما شروع شد. هر جا که به مشکل برمی خوردیم با آقای داودی هماهنگ می کردیم. فراموش نمی کنم، صبح یک روز ابراهیم وارد دفتر بازرسی شد و سوال کرد: چیکار می کنی؟ گفتم: هیچی، دارم حکم انفصال از خدمت می زنم. پرسید: برای کی؟ ادامه دادم: گزارش رسیده رئیس یکی از فدراسیون ها با قیافه خیلی زننده به محل کار می یاد. برخوردهای خیلی نامناسب با کارمندها خصوصا خانم ها داره. حتی گفته اند مواضعی مخالف حرکت انقلاب داره. تازه همسرش هم حجاب نداره! داشتم گزارش را می نوشتم. گفتم یک رونوشت هم برای شورای انقلاب می فرستیم. ابراهیم پرسید: می تونم گزارش را ببینم؟ گفتم: بیا این گزارش، این هم حکم انفصال از خدمت! گزارش را با دقّت نگاه کرد. بعد پرسید: خودت با این آقا صحبت کردی؟ جواب داد: نه، لازم نیست، همه می دونند چه جور آدمیه! جواب داد: نشد دیگه، مگه نشنیدی، انسان دروغگو، هرچه که می شنود تأئید می کند! گفتم: آخه بچه های همان فدراسیون خبردادند .... پرید تو حرفم و گفت: آدرس منزل این آقارو داری؟ گفتم بله هست. ابراهیم ادامه داد: بیا امروز عصر بریم خونه اش، ببینیم این آقا کیه، حرفش چیه! من هم بعد چند لحظه سکوت گفتم: باشه. عصر بعد از اتمام کار آدرس را برداشتم و با موتور رفتیم. آدرس او بالاتر از پل سیّد خندان بود. داخل کوچه ها دنبال منزلش می گشتیم. همان موقع آن آقا از راه رسید. از روی عکسی که به گزارش چسبیده بود اور ا شناختم. اتومبیل بنز جلوی خانه ای ایستاد. خانمی تقریبا بی حجاب بود پیاده شد و در را باز کرد. بعد همان شخص با ماشین وارد شد. گفتم: دیدی آقا ابرام! دیدی بابا مشکل داره. گفت: باید صحبت کنیم. بعد قضاوت کن. موتور را بردم جلوی خانه و گذاشتم روی جک. ابراهیم زنگ خانه را زد. آقا که هنوز توی حیاط بود آمد جلوی در. مردی درشت هیکل بود. ریش و سبیل تراشیده. با دیدن چهره ما دو نفر در آن محلّه خیلی تعجّب کرد. نگاهی به ما کرد و گفت بفرمائید. با خودم گفتم: اگر من جای ابراهیم بودم حسابی حالش را می گرفتم.امّا ابراهیم با آرامش همیشگی، در حالی که لبخند می زد سلام کرد و گفت ابراهیم هادی هستم و چند تا سوال داشتم، برای همین مزاحم شما شدم. آن آقا گفت: اسم شما خیلی آشناست! همین چند روزه شنیدم، فکر کنم تو سازمان بود. بازرسی سازمان، درسته؟ ابراهیم خندید و گفت: بله. بنده خدا خیلی دست پاچه شد. مرتب اصرار می کرد بفرمائید داخل. ابراهیم گفت: خیلی ممنون. فقط چند دقیقه با شما کار داریم و مرخص می شویم. ابراهیم شروع به صحبت کرد. حدود یک ساعت مشغول بود. امّا گذشت زمان را اصلا حس نمی کردیم. ابراهیم از همه چیز برایش گفت، از هر موردی برایش مثال زد. می گفت: ببین دوست عزیز، همسر شما برای خود شماست، نه برای نمایش دادن جلوی دیگران! می دانی چقدر از جوانان مردم با دیدن همسر بی حجاب شما به گناه می افتند! یا این که وقتی شما مسئول کارمندها در اداره هستی نباید حرف های زشت یا شوخی های نامربوط، آن هم با کارمند زن داشته باشید. شما قبلا توی رشته خودت قهرمان بودی، اما قهرمان واقعی کسی هست که جلوی کار غلط رو بگیره. بعد هم از انقلاب گفت. از خون شهداء، از امام از دشمنان مملکت. آن آقا هم این حرف ها را تأئید می کرد. ابراهیم در پایان صحبت ها گفت: ببین عزیز من، این حکم انفصال از خدمت شماست.
آقای رئیس یکدفعه جا خورد. آب دهانش را فرو داد. بعد با تعجّب به ما نگاه کرد. ابراهیم لبخندی زد و نامه را پاره کرد. بعد گفت: دوست عزیز به حرف های من فکر کن. بعد خدا حافظی کردیم. سوار موتور شدیم و راه افتادیم. از سرخیابان که ردّ شدیم نگاهی به عقب انداختم. آن آقا هنوز داخل خانه نرفته و به ما نگاه می کرد. گفتم: آقا ابرام، خیلی قشنگ حرف زدی، روی من هم تأثیر داشت. خندید و گفت: ای بابا ما چیکاره ایم. فقط خدا. همه این ها را خدا به زبانم انداخت. ان شاء الله که تأثیر داشته باشد. بعد ادامه داد: مطمئن باش چیزی مثل برخورد خوب روی آدم ها تأثیر ندارد. مگر نخوانده ای، خدا در قرآن به پیامبرش می فرماید: اگر اخلاقت تند( خشن) بود، همه از اطرافت می رفتند. پس لااقل باید این رفتار را یاد بگیریم. یکی دو ماه بعد از همان فدراسیون گزارش جدید رسید، جناب رئیس بسیار تغیر کرده! اخلاق و رفتارش در اداره خیلی عوض شده. حتی خانم این آقا با حجاب به محل کار مراجعه می کند. ابراهیم را دیدم و گزارش را به دستش دادم. منتظر عکس العمل او بودم. بعد از خواندن گزارش گفت: خدا را شکر، بعد هم بحث را عوض کرد. اما من هیچ شکّی نداشتم که اخلاص ابراهیم تأثیر خودش را گذاشته بود. کلام خالصانه او آقای رئیس فدراسیون را متحوّل کرد. نقل از کتاب "سلام بر ابراهیم"، زندگینامه و خاطرات پهلوان بی مزار شهید ابراهیم هادی، صص58 الی 61، نشر شهید ابراهیم هادی، چاپ هشتاد و دوم
حجاب جهاد مداوم با نفس حجاب پیکارمداوم با هوای نفس و مهارغریزه خودنمایی زن و پاسخی معقول به غیرت ذاتی مرد هست. حفظ حجاب مصونیّت از لجام گسیختگی هوای نفس زن و مرد بیگانه بوده، و عاملی مؤثر در محدودیّت روابط زن و مرد بیگانه و نقش آفرینی شخصیّت زن به جای جسم زن و عدم شکل گیری تفکّر کالاانگاری زن در مرد بوده، لذا، حجاب محدودیّت در هوای نفس بوده و برای نمایش شخصیّت و انسانیّت زن ضروری و عامل تعیین کنند
🌷از نوع و میزان هر فرد، می توان به میزان حیاء و خویشتن داری و کفّ نفس و نیز میزان و احساس و هوای نفس پی برد. پوشش هر فردی تمام نمای اعتقادات و باورهای درونی هست. در واقع زن و مرد به ویژه در جنس مؤنث، نمای کاملی از درون پنهان اوست. با حجاب بیشتر و کامل هست که می توان جنس مخالف را به خود خواند یا نهیب دورباش زد. راه ابزار تنظیم نگاه و برخورد نامحرم با حجاب کامل درونی و بیرونی هست که می توان نگاه نامحرم را تنظیم و نگاه آلوده را کاملا حذف و افکار آلوده به هوای نفس را مهار نمود. 💐میزان با پوشش بیشتر افزایش و با پوشش کمتر قابل کاهش و حذف شدن هست. با حجاب کامل درونی و بیرونی می توان به برخی خوبی های قطعی فرد پی برد. خوبی هایی از جمله وقار و سنگینی و عفیف و حاکمیّت عقل و منطق و تفکّر و پاگذاشتن به هوای نفس در برابر نامحرم و قوی از جهت کنترل عواطف و احساسات و دارا بودن ارتباط سالم با نامحرم، عدم بکارگیری ظرافت های زنانه در برابر نامحرم (صحبت و خنده و راه رفتن با عشوه و آرایش و نگاه های آلوده با عشوه و...) از میزان حجاب زن کاملا هویداست. شخصیّت هر فردی از ظاهرش نمایان هست. 🍁حجاب و میزان پوشش هر فردی یکی از راه های شناخت دقیق عقاید و باورهای درونی افراد هست. حجاب آینه بی غبار خوبی هاست. هرچه حجاب بیشتر باشد، خوبی های بیشتری نمایش می دهد. بیرون خود را طوری تنطیم کنیم که های بیشتری از ما به نمایش بگذارد.
وقتی دعاهایم مستجاب نمی شود؛ این گناه ها مانع استجابت دعا هست؟ راستی خدایی که فرشتگانش را در شبانه روز تغییر می دهد تا آبروی ما را حفظ کند، چند ساعت فرصت توبه می دهد تا از گناه دست برداریم و... آیا عملم شایسته بندگی است یا عصیان و مخالفت علنی و غیر علنی بادستورخداست؟ آیا منصفانه قضاوت کردم؟ ۲۴-تا حالا دنبال راه چاره برای توبه بودم یا لذّت گناه مانع ترک گناه بوده است؟ ۲۵-با این که می دانم خدا توبه کنندگان را دوست دارد و گناهانشان را می بخشد چرا به سوی خدا نمی روم؟ چه چیزی مانع می شود؟ ۲۶- اگرالان روبروی حضرت زهرا سلام الله علیها و یوسف زهرا حضرت ولی عصر عجّ الله فرجه قرار بگیرم آیا می توانم جواب هایم را بدون شرمندگی و پایین انداختن سر، با افتخار و سربلندی و شهامت بگویم؟ "بلی "نه خیر" در هر صورت چرا؟ دوست خوبم بیا پاسخ ها را طوری در عمل مان تنظیم کنیم که دل حضرت زهرا و یوسف زهرا را شاد کنیم باور کن می توانیم، شروع کنیم کمک مان می کنند باور کن و شروع کن. ۲۷-آیا می دانم رفتار مردان بستگی صددرصد به نوع لباس و رفتار خودم دارد، خودم نگاه های آنان را آلوده یا پاک می کنم؟ 🌷 پس ها را تنظیم کن و به روز بیاندیش
🍀بیاندیشیم و انتخاب کنیم 🍀لحظه ای با وجدان خود 🌹 🍀 بیا تا لحظه ای با خود به عنوان یک زن در حضورحضرت سلام الله علیها جلسه بگذاریم وقضاوت کنیم که: 1- آیا تا حالا به قضاوت افراد در مورد حرفهایی که لباس و ظاهرم می زند فکر کردم؟ منشاء این حرفها از دلم هست یا عقلم یا وجدانم یا احساس و غریزه ام؟ ۲- آیا در برابر ایراد به جای دیگران، تسلیم شده و عیب را رفع می کنم یا برای پنهان کردن عیوبم، دیگران را تمّسخر و محکوم می کنم؟ ۳-آیا تا حالا فکر کردم چرا این لباس را انتخاب کردم و لباسی دیگر را انتخاب نکردم؟ ۴-تا حالا چند بار برای خودنمایی و تن نمایی خود را آراسته و به خیابان رفتم، آیا نگاه های آلوده روحم را آزرده است؟ ناراحتی وجدان داشتم؟ آیا نگاه های آلوده را دنبال خود کشیدم و ... ۵ -چرا فکر می کنم ها بیسواد و امّل و متحجّر و عقب مانده اند و ظاهر و باطن شان یکی نیست و دروغگو هستند و...، ولی ما ها و بی حجاب ها راستگو و ظاهر و باطن یکی و زرنگ و باهوش و باسواد و پیشرفته و... هستیم؟ تا حالا به ریشه این قضاوت ها فکر کردم؟ چه کسانی این قضاوت ها را دامن می زنند؟ 6- چرا از محجّبه ها متنفّرم، آیا آنها موجودات پلیدی هستند که تنفّر همگان را بر می انگیزند، یا چون به وجدانم تلنگر می زنند و درون هوس آلودم را با لباس شان به رخم می کشند از آنها متنفّر شده ام؟ راستی علّت کدام یک هست؟ ۷- چرا همیشه دلم می خواهد در خیابان ها باشم، و در معرض دید مردها قرار بگیرم؟ ۸-در شبانه روز چند ساعت از عمر و جوانی ام را صرف لباس و آرایش و خرید می کنم؟ ۹-اگر کامل داشتم این همه هزینه و وقت برای ظاهرم لازم می شد؟ ۱۰-تا حالا فکر کردم چرا تا کسی از حجاب و دستور خدا حرف می زند از او فرار می کنم و گوش نمی دهم؟ مگر من مسلمان نیستم؟ ۱۱-تا حالا فکر کردم من مخلوق خدا هستم، خالق برای مخلوق خود هدف و برنامه و دستوراتی دارد، آیا هدف و برنامه و دستورات خالق خود را می دانم و به دنبال عمل به آنها هستم؟ ۱۲-آیا از سلامتی روحی و روانی خود در حال تن نمایی مطمئنم؟ دیگران نیز مرا سالم تلقّی می کنند؟ آیا روان شناسان شخصیّت مرا سالم می دانند یا ناسالم؟ ۱۳-تا حالا فکر کردم چرا دشمنان اسلام این همه چادر و چادری ها را می کوبند. ولی بدحجابی را رواج می دهند؟ ۱۴-تا حالا فکر کردم، در چه مسیری قدم بر می دارم در مسیر خدا و اسلام یا دشمنان اسلام؟ کدام یک؟ علامت کدام مسیر را در ظاهرم دارم؟ ۱۵- اگر حجاب کامل را رعایت کردم و دوستان و... مسخره ام کردند، چه چیزی از من کم می شود؟ چه چیزی از آنها کم می شود؟ چه چیزی به من اضافه می شود؟ ۱۶-تا حالا فکر کردم تمام لحظاتی که به تن نمایی و خود آرایی برای جلب نامحرم مشغولم، شیطان همراه و قرین من است و خوشحال است که مرا از خدا جدا کرده است؛ در حالی که خدا شیطان را بزرگترین و آشکارترین دشمن انسان معرّفی کرده است؟ ۱۷-تا حالا فکر کردم منشاء بی حجابی یا بد حجابی من به خاطر این است که نتوانستم پا روی هوای نفسم بگذارم؟ ۱۸-تا حالا فکر کردم بی حجاب در پی هوای نفس رفتن، فرق بین انسان و حیوان را کاهش می دهد؟ ۱۹-تا حالا فکر کردم اگر نتوانم خودم را تربیت کنم و مهار نفسم را دست خودم بگیرم، قطعاً در تربیت فرزند، شاگرد و... شکست خواهم خورد؟ ۲۰-تا حالا فکر کردم چرا وقت صحبت با خانم ها صدایم معمولی است ولی وقت صحبت با نامحرم صدایم را نازک کرده و پرازعشوه می کنم تا دلربایی کنم؟ آیا مردان، مرا متین و عفیف می دانند؟ آیا واقعا دلم پاک است؟ آیا می دانم آن لحظات آیه ۳۲ سوره مبارکه احزاب را زیر پا له کرده و با دستور خدا مخالفت می کنم که از نازک کردن صدا و عشوه زنانه نهی کرده است؟ اگر بارها این آیه را خوانده ام چرا با خدا ی قهّارمخالفت می کنم؟ ۲۱-آیا در انتخاب همسر مورد انتخاب مردان غیور و عفیف قرار می گیرم؟ "بلی "." نه خیر" در هر صورت چرا؟ آیا واقعا فکر می کنم برخی مردان سوء ظنّی و بد دل هستند یا برای پاسخگویی به وجدانم غیرت ورزی آنان را به سوء ظن تعبیر می کنم؟ ۲۲-آیا تا حالا فکر کردم چرا گناهان علنی و غیر علنی خود را خیلی کوچک شمرده و خود را شامل عفو و رحمت خدا می دانم، ولی چند گناه غیر علنی دیگران را که ضررش به خود وی بر می گردد، بسیار بزرگ می شمارم و او را شامل عذاب می بینم؟ آیا خدا را درست شناخته ام؟ آیا در برابر عصیان علنی بندگانش واقعا بخشش دارد یا وعده عذابی الیم داده است؟ ۲۳-آیا تا حالا تعداد گناه مردانی را که با تن نمایی و عشوه به گناه واداشتم شمرده ام؟ آیا می دانم خدا شمرده و در نامه اعمالم ثبت نموده است؟
[ Photo ] شهدای جنگ سخت شهدای جسمانی و یک بار مرگ ولی شهدای جنگ نرم شهید روحانی و هر روز صدها بار مردن و زنده شدن هست.شهدای روحانی فقط پای میزان شناخته می شوند.
ولایت سوال پای میزان قيامت و پرسش از مهم ترين نعمت ها مرحوم شيخ صدوق به نقل از حاكم بيهقى حكايت كند: روزى حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهم السلام در جمع عدّه اى نشسته بود، ضمن فرمايشاتى فرمود: در دنيا هيچ نعمت واقعى و حقيقى وجود ندارد. بعضى از دانشمندان حاضر در مجلس گفتند: ياابن رسول اللّه ! پس اين آيه شريفه قرآن "لتسئلنّ يومئذٍ عن النّعيم " كه مقصود آب سرد و گوارا مى باشد، را چه مى گوئى ؟ حضرت با آواى بلند اظهار نمود: شما اين چنين تفسير كرده ايد؛ و عدّه اى ديگرتان گفته اند: منظور طعام لذيذ است ؛ و نيز عدّه اى ديگر، خواب راحت و آرام بخش تعبير كرده اند. و سپس افزود: به درستى كه پدرم از پدرش ، امام جعفر صادق عليه السلام روايت فرموده است : خداوند متعال نعمت هائى را كه در اختيار بندگانش قرار داده است ، همه به عنوان تفضّل و لطف بوده است تا مورد استفاده و بهره قرار دهند و خداى رحمان اصل آن نعمت ها را مورد سؤ ال و بازجوئى قرار نمى دهد و منّت هم برايشان نمى گذارد، چون منّت نهادن در مقابل لطف و محبّت ، زشت و ناپسند است . بنابر اين ،منظور از آيه شريفه قرآن ، محبّت و ولايت ما اهل بيت رسول اللّه صلوات اللّه عليهم است كه خداوند متعال در روز محشر، پس از سؤ ال پيرامون توحيد و يكتاپرستى ؛ و پس از سؤ ال از نبوّت پيغمبر اسلام ، از ولايت ما ائمّه ، نيز سؤ ال خواهد كرد و چنانچه انسان از عهده پاسخ آن برآيد و درمانده نگردد، وارد بهشت گشته و از نعمت هاى جاويد آن بهره مى برد، كه زايل و فاسدشدنى نخواهد بود. سپس امام رضا عليه السلام افزود: پدرم از پدران بزرگوارش عليهم السلام حكايت فرمود، كه رسول خدا صلى الله عليه و آله خطاب به علىّ بن ابى طالب عليه السلام فرمود: اى علىّ! اوّلين چيزى كه پس از مرگ از انسان سؤ ال مى شود، يگانگى خداوند سبحان ، سپس نبوّت و رسالت من ؛ و آن گاه از ولايت و امامت تو و ديگر ائمّه خواهد بود، با كيفيّتى كه خداوند متعال مقرّر و تعيين نموده است؛ پس اگر انسان ، صحيح و كامل اقرار كند و پاسخ دهد، وارد بهشت جاويد گشته و از نعمت هاى بى منتهايش بهره مند مى گردد."
موضوع کانال: مذهبی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی، سلامت، طبّ اسلامی و سنّتی mansurevatani.ir 🌷عضویّت در کانال 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3545169925C90fd295c09
🍀معنی عشق درباوریاوران مهدی عج الله فرجه 🌹🍀🌹 عشق يعني اسم خدا در مظهر خلق خدا عشق يعني ملجاء خلق خدا از جور و ظلم عشق يعني منتظر درياي خلق خدا بر روي ظهور عشق يعني دادگاه عدل خدا در شب و روز خلق خدا عشق يعني سر از پا نشناختن در رضاي معشوق خدا عشق يعني سردادگي قبل از دلدادگي عشق يعني منتظر درياي يوسف زهرا در ظهور عشق يعني شمشير علي بر زبان و دست يار علي عشق يعني عدل علي، عدل يعني شيعه، شيعه يعني عدل عشق يعني ايستادگي در ظلم و ستم، با هر چه هست عشق يعني جان باختن در راه عدل علي با مال و آبرو عشق يعني دست شستن از هر چه هست عشق يعني دست دعا بر داشتن با مشق شب از زهراي علي عشق يعني يعني کربلا در روز و شب يار علي عشق يعني زينب دلسوخته در راه ولاء و حقّ علي عشق يعني انتظار، انتظار يعني ياري يوسف زهرا با جان و دل عشق يعني گوش به فرمان بردن و سر از پا نشناختن عشق يعني گم شدن، بعد پيدا شدن، در دفع ظلم و جور از ياري علي عشق يعني قيام از برکشيدن، در ياري مظلوم ز دست ظالم و جور ظلوم عشق يعني دلباختن، سردادن، آبرو باختن عشق يعني ديده ها باز و کمين در دشت يار عشق يعني راندن ابليس از دشت يار عشق يعني مدعاي بي ادّعا عشق يعني آنچه او خواهد، بخواهد عشق يعني آنچه او گويد، بگويد عشق يعني آنچه او بيند، ببينم عشق يعني آنچه در اوست، در خود بريزم عشق يعني فاني در روح او عشق يعني جانشين در زمين با اذن علي عشق يعني زاهد شب، شير پگاه عشق يعني کيسه بر دوشان شب در محروميت خلق خدا عشق يعني علي و زهرا و مهدي و آل علي يعني حبّ علي و آل علي در عمل، نه که در قال و فغان و درد و فرياد برون عشق يعني ديدار علي در رضاي زهرا و علي عشق يعني ديدار با کبود عشق يعني سردادن در ره فرمان او عشق يعني شيعه و پيرو، در راه علي عشق يعني من، من يعني او پس بيا با هم شويم تا او شويم خانه دل را از غير او پاکش کنيم نامحرمان را ز خود مأيوس کنيم حريم يار را گلباران کنيم چونکه ضيف من خالق عالم، زهرا هست و علي و مهدي زهرا در درون چون که ضيف آمد، عشق و یرانم کند چون ويرانم کند، آبادم کند تا ز عشق او مسرورم کند چون مسرورم کند فوز عظيم آيد به من پس شوم شمشير در محضرش، بانگ عدل و عدالت گستر رزم آورش چون فوز عظيم آيد به من، جملگي از احمد و آل علي و زهرا و مهدي پيشوازم کنند چون پيشوازم کنند، بينم آن شادي و جشن روز ظهور، همچون ولادت پس مهديا، دست مرا برگير تا روز ظهور، تا جرعه نوشم از دست ظهور چون جرعه نوشم از دست يار، هرچه گويم کن، فيکون در هر زمان پس مهديا دست مرا برگير تا روز ظهور، تا که بر چينم بساط ظلم و جور تا که خورشيدم در آيد، او شود رفع نياز عدل و علم و فوز تا که هر چه گويد آن کنم، تا شوم يار علي زهرا و و آل علي اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجلّ فرجه سروده منصوره وطنی
🍀معرفت امام یعنی؟ 🌹🍀 يعني راندن غير خدا از بيت خدا معرفت يعني راز و نياز و انس با خلق خدا در درون معرفت یعنی سؤال از او و در خواست از او و بي نيازي از غير او معرفت يعني ديدن او در خود و خلق خدا معرفت يعني ديدن او در هر کس و هر ذره از آيات خدا در دل و ذهن معرفت يعني وجود، يعني نغمه روح او در وجود؛ نغمه يعني ظهور او در وجود من و او معرفت يعني ديدن تمام هستي در جرمي صغير، تمام هستي يعني محمد يعني علي يعني زهرا و دوازده نور علي تمام هستي يعني يوسف زهرا در روز معرفت يعني ديدن تمامی هستي الله چشم و دل او معرفت يعني عشق توأم با معرفت و درک علي معرفت و درک علي يعني مظلوم در پس پرده غيبت چون خورشيد بتول معرفت يعني سير در مظلوم عالم در چند و چون ظلم ها معرفت يعني عشق حسين در زير خنجر و نيزه و سنگ معرفت يعني دست در کنار دشت فرات معرفت يعني زينب مظلومه عالم، اسير کرب و بلا از جور و ظلم اشقيا معرفت يعني ما رأيت الا جميل معرفت يعني هر چه هست، مي شود زيبا و جميل معرفت يعني لا مؤثر في الوجود الا خدا معرفت يعني هر چه او خواهد، بخواهم، هر چه او گويد، چشم اش بگويم معرفت يعني هر چه او کند، من نيز آن کنم معرفت يعني چون بگويد کن، فيکون معرفت يعني آميختگي در و عمل معرفت يعني گام برداشتن با معرفت، همگام با و و دوازده خورشيد عالم تاب سروده منصوره وطنی
🍀"کاری نکنیم زمان عج الله فرجه به خاطر کارهای ما پیش شرمنده شود." امام (ره) تا حالا به این جمله عارف واصل بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران توجّه و فکر کردیم چرا هر روز اعمال ما به پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله عرضه می شود وهفته ای یک بارهم به حضرت ولی عصرعج الله فرجه ارائه می شود؟ 🍁تا حالا فکر کردیم چرا النبیین ؛ رحمة للعالمین به خاطر ما ناراحت می شود؛ چرا صاحب عصر به خاطر اعمال ما پیش خدا ناراحت و شرمنده می شود؟ چون ما بی صاحب نیستیم ؛ صاحب داریم ؛ هردو نگران ما هستند؛ نگرانند چون دوستمان دارند؛ همین دنیا شفاعت می کنند می خواهند پرونده آبرومندی از امّت شان به خدا تحویل دهند. برای همین حجّت خدا با خطاهای ما گریه می کند و از خدا طلب بخشش می کند با اعمال صالح ما خوشحال می شود. این یعنی صاحب مان ما را تنها و رها نکرده لحظه به لحظه مراقبمان هست مبادا کج بریم و سقوط کنیم هر لحظه دستمان را می گیرند. ولی ما چقدر پیش خدا از اعمال مان شرمنده ایم؟ 🍀چقدر این بی وقفه و دائمی را درک کردیم؟ چقدر شرط اعمالمال را رضایت حجت خدا و امام زمانمان قرار دادیم؟ چقدر از او گفتیم و مثل او نکردیم؟ چقدر جشن گرفتیم و خندیدیم بدون آنکه از خود بپرسیم امام زمانم هم در این لحظات جشن می گیرد و می خندد و راضی است؟ اگر الان ظهور کند؛ جرأت داریم سرمان را بلند کرده و با افتخار و سربلندی توی چشم های مهدی زهرا نگاه کنیم و بگوئیم خیلی منتظراین لحظه بودم برای انتقام سیلی مادرتان درخدمتم، جرأت داریم؟ چرأت نداریم و سرافکنده ایم؟! حضور یار را درک کنیم تا ما هم توان شرمندگی پیدا کنیم! ذرّه ای شرمندگی از مولا؛ سرافرازمان می کند. یاعلی
🌷کدام انتظار زمینه ساز منجی عالم بشریّت هست؟ دو نوع انتظار هست؛ یکی در ذهن و احساس و خیال، و دیگری در قلب و فکر و تمام جوارح بدن و کلیه اعمال فرد. اوّلی؛ صرف احساس هست و سکون، و بی تأثیر در سایر اعضا و جوارح انسان؛ دوّمی؛ ایمان و تعقّل وعقیده و باور هست و محرّک حرکت اعضاء بدن و تمام اعمال مشهود و غیر مشهود انسان. مثال اوّلی به مانند فردی است که مصرّانه و به کرّات میهمان دعوت می کند، ولی هیچ تلاشی برای پذیرایی از میمهان نکرده و دست خالی و بدون تهیه اسباب پذیرایی و آمادگی حداقلی برای استقبال و پذیرایی در منزل منتظر صدای دق الباب منزل می نشیند و در خیال با خود سیر می کند و خوشحال از این که میهمان دعوت کرده است. مثال دوّمی به مانند فردی است که قبل از دعوت میهمان تمام لوازم پذیرایی را در حدّ توان مالی از چند روز قبل تهیّه کرده و منزل را پاکیزه نموده و سپس با احترام توأم با شرمندگی از جهت امکان عدم شایستگی در پذیرایی، میهمان را دعوت می کند و در حدّ توان در پذیرایی وی می کوشد و خود و لباسش را کاملا پاکیزه می کند؛ تا هیچ چیز بدی موجب ناراحتی میهمانش نشود. او برای اطمینان از پذیرش دعوت؛ خود و منزل را مطابق نظر میهمان تنظیم می کند. در مدت پذیرایی نیز تمام فکر خود را مشغول این می کند که مبادا میهمان از وی رنجیده خاطر شده و زودتر برود و دعوت وی را در دفعات بعد نپذیرد. قلب و دل و زبان و فکرش، هم صدا و هماهنگ در عشق و محبّت به میهمان موج زده؛ و همچون پروانه دور میمان می چرخد تا راضی و خوشحال از خانه وی برود. نایت اسکین وضع انتظار ظهور صاحب الامر و منجی عالم بشریّت مانند دو میزبان در مثال بالاست. عده ای، که کثرت زیادی دارند؛ فقط در کلام و خیال خود و برخی با دعا در انتظار ظهورند و هیچ تلاشی پشت این کلام وجود ندارد؛ طبق فرهنگ مرسوم عمل می کنند و در میلاد جشن می گیرند و خوشحالی می کنند و خود را منتظر ظهور حساب می کنند؛ بی آنکه به لوازم و اقتضائات و دلایل غیبت و علل ظهور فکر کرده باشند. زندگی معمول خود را می کنند و تصوّر می کنند، روزی ندای انا بقیه الله را شنیده و ظهور واقع خواهد شد و هیچ وظیفه ای در نزدیک کردن ظهور و یاری امام زمانشان ندارند. در دعا کردن نیز به اقتضائات اجابت دعا توجه نداشته جهت کسب ثواب دعا می کنند. وضعیّت منتظران واقعی حضرت اما؛ منتظران واقعی ظهور و یاران صادق؛ اندکند ولی پرتوان. همچون میزبان دومی در مثال بالا؛ هرچه در توان دارد برای نزدیک کردن ظهور خرج می کند؛ از زندگی و آبرو گرفته تا جان خود؛ و در جهت رفع موانع ظهور هر تلاش ممکنی را می کند و باز اعمال خود را کافی ندانسته و نگران رضایت مولای خود هست. او، هم در فکر و ایمان منتظر هست؛ هم در عمل؛ ظاهر اوهم، نشانی از انتظار دارد و همواره در تکاپوی رهایی یار از دیار غربت و پرده غیبت شب و روز نمی شناسد. زیرا؛ او به یقین رسیده؛ بدون آماده سازی و رفع موانع ظهور در جهان؛ امکان ظهور وجود ندارد و باید، برای یاری امام زمانش هر زمین را کربلا و هر روز را عاشورا ببیند. با این فرق که شهادت روحانی بیش از شهادت جسمانی نصیب یاران مهدی زهرا می شود. از این روست، که یاران اندکند و همه، تاب تحمّل تهمّت و بهتان و حیله گری ها و دسیسه چینی ها و... را برای ساکت کردن وی و زندگی و آبرو برکف را ندارند؛ چون هنوز هم معاویه وعمر وعاص و یزید و شمر و... هستند با ظاهری متفاوت ولی اعمالی یکسان متناسب با زمان. بنابراین؛ باید صف خود را مشخص کنیم؛ تا عملکرد متناسب با آن معلوم گردد. باید مشخص کنیم؛ امام زمان را برای تأمین دنیای خود و کسب مقام و اعتبار و شهرت ارادت به امام زمان می خواهیم؛ یا؛ خود را برای امام زمان خواسته و کسب رضایت وی محرّک و منشاء تمام اعمال و افکار مشهود و غیرمشهود هست. این طرز فکر؛ نتایج کاملا متفاوت و متضادی را ایجاد می کند که هرگز در کنار هم و موازی با هم عمل نکرده و همواره دسته اول؛ پیاده نظام و ابزار تبلیغی دشمنان امام و مانع ظهور در تخریب مهدویّت و یاران صادق آن امام همام بوده؛ و عرصه را بر دسته دوم تنگ تر کرده اند. همواره؛ برخی دستاوردهای دسته دوم؛ از سوی دسته اوّل ناخواسته خنثی شده و یاران امام را در اقلیّت و غربت و تنهایی؛ درگیر رفع موانع از مسیر فعالیّت خود کرده و منجر به فرصت سوزی و مشغولیّت سربازان امام شده است. امروز صف خود را تعیین کنیم؛ در کنار امام ایستادیم یا مقابل یوسف زهرا که فردا خیلی دیر است و همه پیامبران و ۱۲ حجت خدا؛ منتظر جواب و عمل ما هستند. فاطمه زهرا و قهرمان کربلا منتظر انتقام سیلی و اسارت و ... هستند؛ پس از درون برخیز و به یاری امام خود را برای امام بخواه تا زمینه ساز ظهور شوی.
برخیز و غریب تنها را در میان آتش و خون کربلا یاری کن. مهدی زهرا حسین زمانت هست؛ او را قبل از خودت در یاب که دشمنان اسلام در تبلیغات مسموم خود؛ امام معصوم و جانشین خدا را جنگجو و زمان ظهور را به راه انداختن جوی خون از مردم معرّفی می کنند تا تو نیایی. برخیز او منتظرت توست.
آیا پاسخ دهنده ای در صحرای که کل ارض کربلا و کل یوم هست، به مهدی زهرا که یاور می جوید، هست؟ آیا مهدی زهرا یاور و عاشق کلامی و ظاهری می خواهد یا همچون عباس و زینب فدایی می طلبد؟ آیا با عشق کلامی و هزینه کردن اموال برای نشان علاقه به حضرت، مشکل ظهور حل می شود و این ندا پاسخ داده می شود؟ چرا تاکنون این همه اظهار علاقه های کلامی و جشن ها و خواندن زیارات مظلوم عالم را یاوری نکرده است؟ جز این است که یاری ولی معصوم یوسف زهرا همان شرایطی را دارد که یاران سیدالشهدا در شب عاشورا در صحرای کربلا در مقابل دشمن داشتند. عاشق دلباخته و در بند یار، اما شیری درنده در برابر خصم. هنوز هم حسین را می کشند، هنوز هم عباس را می کشند، هنوز هم زینب را به اسیری می برند. هنوز هم فرزند زهرا کمک می خواهد، تا ریشه ظلم رابر کند، پس باید با سلاح ایمان و سپر تقوی و هر آنچه داریم بر کف نهاده و تقدیم ذریه پیامبر خدا نمائیم و با پشتوانه اخلاص برای حکومت جهانی اسلام یاری اش نمائیم. اکنون نیز دیر است. همه رفتند، حسین با زن و فرزند، و هاشمیان و چند نفر یار جان باخته در صحرای کربلا تنها مانده و منتظر ماست.هل من ناصر ینصرنی؟ مابراومی گرییم که ازجسمش دوریم٬واو بر ما می گرید که چرا از قافله حسینیان دورماندیم. هنوز فرصت باقی است حرّ آخرین نفر بود، هنوز ظهر عاشورا فرا نرسیده است. حسین زمان منتظر یاران است.فقط چند تا عباس و زینب به پا خیز بدون کلام، بدون ادعا فقط بین خود و حسین بپا خیز، و یاری کن. خواهی دید یزیدیان با دیدن یاوران حسین که جان باخته و دل باخته به میدان آمده اند، از بین خواهند رفت. فاطمه زهرا و زینب کبری آرام خواهند گرفت. آیا این چنین هستی؟! خوب بیاندیش، آن که حاکم و شاهد است، فقط خدا و معصوم است نه مردم، پس به، خدا و معصوم پاسخی بده. یک حسین دیگر را به ما سپرده اند، با او چه کرده ایم؟! مبادا، بار دیگر علی اصغر به قربانگاه برود، مبادا، زینب بر قتلگاه فریاد وا محمدا سر دهد، مبادا فاطمه زهرا بار دیگر ناله سر دهد غریب مادر.اگر ناله سر دهند یوم تبلی اسرائر چه خواهیم کرد؟!کربلاهنوزنیرومی طلبد٬یاشهادت جسمانی یاشهادت روحانی. بالاخره راه ما ازکربلا می گذرد٬باید یکی را انتخاب کنی تا انتخاب شوی.
🌷با زمان خود چه کرده ایم؟ برخی مشابهات امام حسین علیه السلام با عصر حضرت عصرعج الله فرجه و زمان ظهور حضرت: ۱-بدعت ها و تحریفات، دین اسلام را وارونه کرده، از اسلام نام باقی مانده و محتوا تغییر یافته است و مستکبران و ظالمان بر اکثریت مسلمانان و مردم جهان حکومت می کنند. ۲ ـ یاران و اصحاب و دوستان حضرت و مؤ منین واقعی جان و مال و آبرو بر کف نهاده و با تحریفات و بدعت ها مبارزه کرده و تلاشی بی وقفه و خستگی ناپذیر در تبلیغ دین اسلام به مسلمین و جهانیان دارند و در حمایت از اسلام و ولایت هیچ محدودیتی نمی بینند. ۳ ـ دشمنان اسلام با تمام قوا و امکانات موجود در حذف دین اسلام و مسلمانان واقعی به ویژه شیعه و حکومت های اسلام جنگ پیدا و پنهان دارند. دشمنان زیاد و قدرتمند و دوستان اندک و بی یاور و فاقد امکانات هستند. ۴ ـ هدف ظهور و قیام حضرت ، اصلاح و اجرای احکام دین و آیین اسلام است. ۵- عاشقان و یاران کلامی، با انگیزه های دنیوی و فریفته دنیا زیاد دارد. حضرت تنها و بی یاور است، امّا هزاران یار کلامی مدّعی یاوری حضرت را دارند که با کمترین بروز سختی و امتحان و آزار و اذیت دشمنان پیدا و پنهان عقب نشینی اختیار نموده، طرفداری کلامی از حجت خدا را هم رها می کنند و به دنیا مشغول می شوند و دیگران را توصیه می کنند مراقب امور زندگی خود باشند و به چیزی دیگر کار نداشته باشند لذا عافیت طلبی و مصلحت اندیشی جزو فرهنگ عمومی است. اما حضرت چند تا عباس و زینب می خواهد و بس. ۶- غفلت زدگی و جهالت اکثریت مردم و تعطیلی و یا وارونه انجام دادن بسیاری از احکام حیات بخش دین اسلام و تثبیت فرهنگ بیگانگان در بین مسلمانان. ۷- قلت مسلمانان واقعی و ولایت مدار و تلاش دشمنان اسلام بر تضعیف و آزار و اذیت آنان به انحاء مختلف، بیت المال عمومی در اختیار اقلیت است و اکثریت مسلمانان و مردم جهان در فقر بسر می برند. ۸- وقتی ولی عصر عجّ الله فرجه ظهور می کند و دین اسلام را بر مردم عرضه می کند، مردم تصور می کنند، دین دیگری آورده است. ۹- پس از اعلام رسالت و معرّفی خود و دعوت از مردم برای اطاعت از ولّی معصوم، عده ای از مردم و حکومت ها ولایت معصوم را نمی پذیرد و در صدد انکار منجی عالم بشریت و جانشینی پیامبر خدا بر آمده و با وی می جنگند. ۱۰- تلقی ایجاد نشاط و آرامش و عرفان! با انواع موسیقی از جمله موسیقی حرام در بین افراد و مجالس عمومی و رسمی و مراکز دولتی. ۱۱- و... حال چه کنیم حقّ و باطل را قبل از سر نیزه کردن سر ذریّه پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله، بشناسیم؟ آیا راهی هست جبهه باطل را در لفافه های متعدد شناسایی کنیم و با آن به مبارزه پردازیم؟ قرآن کریم در این باره می فرماید: "یا ایّها الذین امنوا ان تتقواالله یجعل لکم فرقانا" سوره انفال آیه ۲۹ "ای اهل ایمان اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان می بخشد." "و ان تصبروا و تتقوا لا یضرکم کیدهم شئیا" سوره آل عمران آیه ۱۲۰ "اگر شما صبر کنید و پرهیزکار باشید از مکر و عداوت آنان به شما هیچ نمی رسد. " بلی ان تصبروا و تتقوا و یأتوکم من فورکم هذا یمددکم ربکم بخمسه الآف من الملائکه مسومین" سوره آل عمران آیه۱۲۵ "بلی اگر شما صبر و ایستادگی در جهاد پیشه کنید و پرهیزکار باشید چون کافران بر سر شما شتابان و خشمگین بیایند خداوند پنج هزار فرشته را به مدد شما می فرستد." "و من یتق الله یجعل له مخرجا و من یتق الله یجعل له من امره یسرا" سوره طلاق آیه ۲و۴ "هر کس خدا ترس شود خدا راه خارج شدن (از گناهان و بلا و حوادث سخت) را بر او می گشاید." هر که متقی و خدا ترس باشد رمز دریافت امداد الهی و بصیرت و بینش و شناخت حق و باطل تنها در تقوا پیشگی و انجام کامل دستورات الهی است. البته به میزان رعایت تقوا، امتحان الهی برای تثبیت ایمان و تقوا در انسان انجام می گیرد، چنانکه خداوند حکیم در قرآن می فرماید: "و لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین و نبلوا أخبارکم" سوره محمدصلی الله علیه واله آیه ۳۱ و البته شما را در مقام امتحان می آوریم تا آنکه در راه خدا مجاهده و کوشش و صبر دارد مقام اش معلوم سازیم و اظهارات شما را هم بیازمائیم. "و نبلوکم بالشر و الخیر فتنه و الینا ترجعون" انبیاء آیه ۳۵ ما شما را به بد و نیک مبتلا کرده تا بیازمائیم و به سوی ما باز می گردید. بنابراین٬عمل آگاهانه و هدفدار با بصیرت و بینش و درک کامل از خود و اطراف خود و در نهایت خداشناسی و انجام اعمال صالح و دفاع از حریم دین و ولایت در سایه تقوا، ترک محرمات و انجام واجبات در تمام امور است،که ادای وظیفه را میسر می نماید. مرهم دل اهل بیت علیهم السلام ظهور منتقم ثارالله است. مخاطب ندای هل من ناصر ینصرنی سید الشهداء، تا ظهور حضرت حجت، تمام مردم جهان به ویژه شیعه می باشد.
http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=124&id=3868 قسمت دوم http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=124&id=3869 قسمت سوم ضربه به وزارت اطلاعات مراجعه به کتاب عدم سازگاری اسلام و ایده جامعه مدنی به قلم منصوره وطنی
قسمت پنجم هدف قراردادن اصل ولایت فقیه و ولی فقیه جهت براندازی نظام از سلسله کلیپ های ویدویی از 1979 تا 2020 پروژه ای مشکوک از انقلاب برای انقلاب که به ابعاد فتنه ی جدید می پردازد. تهیه شده در واحد رسانه موسسه پژوهشی یاسین عصر
پرسش و پاسخ در مورد آخرین جانشین پیامبر اسلام ۱- چگونه می توان امام زمان را دید؟ ۲- آیا ظهور امام زمان عجل الله فرجه پس از فراگیری ظلم و جور در کل جهان؛ واقع خواهد شد و وظیفه ما فراهم کردن اسباب ظلم بیشتر هست تا زودتر ظهور کند؟ جواب: آیا وجود ۳۱۳ نفر یار و تعدادزیادی لشکر امام زمان را قبول دارید؟ در احادیث فراوانی علاوه بر قبول این موارد یکی از علائم ظهور تکمیل ۳۱۳ یار امام زمان هست. از سوی دیگر؛ آیا تربیت شدن این ۳۱۳ تن و لشکر امام زمان نیاز به وجود پدرو مادر صالح و محیط سالم تربیتی و اجتماعی ندارد؟ اگر تحقق فراگیری ظلم را برای ظهور امام زمان بپذیریم؛ ایا پدر و مادرصالحی پیدا می شود که ۳۱۳ تن و لشکر امام زمان را تربیت و محیط سالمی برای تربیت صالحان ایجاد کنند؟ همچنین؛ امام برای برچیدن ظلم و جور و تشکیل حکومت جهانی بدون ظلم و با عدالت کامل ظهور خواهند کرد؛ آیا نباید قبل از ظهور آمادگی برای پذیرش حکومت صالح و عادل ایجاد شود تا مثل ۱۱ حجت قبلی خدا کشته نشود و امر خدا را به سرانجام رساند؟ بنابراین؛ اگر این تفکر را بپذیریم؛ باید به این پرسش ها پاسخ دهیم: ۳- وظیفه ما در زمان غیبت چیست؟ ۴- آیا همایش ها و جشنواره ها مشکلی از ظهور امام زمان باز کرده است؟ 5-آیا با همایش کشوری و بین المللی و حرف زدن ؛ موانع ظهور را می توان از بین برد؟ تاکنون چه میزان از بین برده ایم؟ 6- راه حل اصلی رفع موانع ظهور چیست؟ 7-...
آثار دعای فرج اللهم کن لولیک الحجٌّه ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه فی هذه الساعه وفی کلٌ ساعه ولیا و حافظا و دلیل وعینا حتْی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا ۱-فرمایش حضرت ولی عصرعج الله فرجه: "بسیاردعا کنید برای تعجیل فرج که فرج شما در آن است." ۲-این دعا سبب زیاد شدن نعمتها است. ۳-اظهارمحبت قلبی است. ۴-نشانه انتظاراست. ۵-زنده کردن امرائمه ی اطهارعلیهم السلام است. ۶-مایه ناراحتی شیطان لعین است. ۷-نجات یافتن ازفتنه های آخرالزمان است. ۸-اداء قسمتی ازحقوق آن حضرت است ٬که اداء حق هر صاحب حقی٬واجب ترین اموراست. ۹-تعظیم خداوند و دین خداوند است. ۱۰-حضرت صاحب الزمان علیه السلام در حق اودعا می کند. ۱۱-شفاعت آن حضرت درقیامت شامل حال او می شود. ۱۲-شفاعت پیغمبرصلی الله علیه وآله ان شاءالله شامل حالش می شود. ۱۳-این دعا امتثال امرالهی و طلب فضل وعنایت او است. ۱۴-مایه استجابت دعا می شود. ۱۵-اداء اجر رسالت است. ۱۶-مایه دفع بلا است. ۱۷-سبب وسعت روزی است ان شاءالله. ۱۸-باعث آمرزش گناهان می شود. ۱۹-سبب تشرف به دیدارآن حضرت در بیداری یاخواب می شود٬ ان شاءالله. ۲۰-سبب رجعت به دنیا در زمان ظهوران حضرت می شود٬ان شاءالله. ۲۱-از برادران پیغمبرصلی الله علیه وآله خواهد بود. ۲۲-فرج مولای ما حضرت صاحب الزمان علیه السلام زودتر واقع می شود. ۲۳-پیروی از پیغمبر وامامان علیهم السلام خواهد بود. ۲۴-وفای به عهد و پیمان خداوندی است. ۲۵-آثار نیکی به والدین برای دعا کننده حاصل می گردد. ۲۶-فضلیت رعایت و اداء امانت برایش حاصل می شود. ۲۷-زیاد شدن اشراف نورامام علیه السلام دردل اواست. ۲۸-سبب طولانی شدن عمراست٬ ان شاءالله. ۲۹-تعاون و همکاری درکارهای نیک و تقوی است. ۳۰-رسیدن به نصرت و یاری خداوند و پیروزی بر دشمنان به کمک خداوند است. ۳۱-سبب هدایت به نور قرآن مجید است. ۳۲-نزد اصحاب اعراف معروف می گردد. ۳۳-به ثواب طلب علم نائل می گردد ٬ان شاءالله. ۳۴-ازعقوبت های اخروی ان شاءالله درامان می ماند. ۳۵-هنگام مرگ به اومژده می رسد و با او به نرمی رفتار می شود. ۳۶-این دعا اجابت دعوت خدا و رسول صلی الله علیه وآله است. ۳۷-با امیرالمؤمنین علیه السلام و دردرجه آن حضرت خواهد بود. ۳۸-محبوب ترین افراد نزد خداوند خواهد بود. ۳۹-عزیزترین و گرامی ترین افراد نزد پیغمبر صلی الله علیه واله می شود. ۴۰-ان شاءالله ازاهل بهشت خواهدشد. ۴۱-دعای پیامبرصلی الله علیه وآله شامل حالش می گردد. ۴۲-کردارهای بد او به کردارهای نیک مبدل می گردد. ۴۳-خداوند متعال درعبادت٬ اورا تأیید می فرماید. ۴۴-ان شاءالله با این دعا عقوبت از اهل زمین دورمی شود. ۴۵-ثواب کمک به مظلوم را دارد. ۴۶-ثواب احترام به بزرگ تر و تواضع نسبت به او را دارد. ۴۷-پاداش خونخواهی حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام را دارد. ۴۸-شایستگی دریافت احادیث ائمه اطهارعلیهم السلام را می یابد. ۴۹-نور او برای دیگران نیزـروزقیامت ـدرخشان می گردد. ۵۰-هفتاد هزار نفر ازگنهکاران راشفاعت می کند. ۵۱-دعای امیرالمؤمنین علیه السلام در روز قیامت٬ شامل حالش می گردد. ۵۲-بی حساب داخل بهشت می شود. ۵۳-از تشنگی روز قیامت درامان می ماند. ۵۴-در بهشت جاودان است. ۵۵-مایه خراش روی ابلیس و مجروح شدن دل او است. ۵۶-روز قیامت هدیه های ویژه ای دریافت می دارد. ۵۷-خداوند عزوجل از خدمتگزاران بهشت نصیبش می کنند. ۵۸-در سایه گسترده خداوند قرار گرفته و رحمت بر او نازل می شود(مادامی که مشغول آن دعا باشد). ۵۹-پاداش نصیحت مؤمن را دارد. ۶۰-مجلسی که دران برای حضرت قائم عجل الله فرجه دعا شود٬ محل حضور فرشتگان می گردد. ۶۱-دعا کننده مورد مباهات خداوند می شود. ۶۲-فرشتگان برای او طلب آمرزش می کنند. ۶۳-از نیکان مردم ـپس ازائمه اطهارعلیهم السلام ـ می شود. ۶۴-این دعا اطاعت از اولی الامر است که خداوند اطاعت شان را واجب ساخته است. ۶۵-مایه خرسندی خداوند عزوجل می شود. ۶۶-مایه خشنودی پیغمبر صلی الله علیه وآله می گردد. ۶۷-این دعا خوشایندترین اعمال نزد خداوند است . ۶۸-از کسانی خواهد بود که خداوند در بهشت به او حکومت می دهد٬ ان شاءالله . ۶۹-حساب او آسان می شود. ۷۰-این دعا درعالم برزخ و قیامت مونس مهربانی خواهد بود. ۷۱-این عمل بهترین اعمال است. ۷۲-باعث دوری غصه ها می شود. ۷۳-دعای هنگام غیبت بهترازدعای هنگام ظهور امام علیه السلام است. ۷۴-فرشتگان درباره اش دعا می کنند. ۷۵-دعای حضرت سیدالساجدین علیه السلام -که نکات وفوائدمتعددی دارد-شامل حالش می شود. ۷۶-این دعا تمسک به ثقلین (کتاب وعترت) است. ۷۷-چنگ زدن به ریسمان الهی است. ۷۸-سبب کامل شدن ایمان است. ۷۹-مانند ثواب همه بندگان به او می رسد. ۸۰-تعظیم شعائر خداوند است. ۸۱-این دعا ثواب کسی را که با پیغمبرصلی الله علیه وآله شهید شده است دارد. ۸۲-ثواب کسی که زیر پرچم حضرت قائم علیه السلام شهید شده است دارد.
۸۳-ثواب احسان به مولای ما حضرت صاحب الزمان عج الله را دارد. ۸۴-در این دعا٬ ثواب گرامی داشتن عالم است. ۸۵-پاداش گرامی داشتن شخص کریم رادارد. ۸۶-در میان گروه ائمه اطهارعلیهم السلام محشور می شود. ۸۷-درجات او در بهشت بالا می رود. ۸۸-از بدی حساب در روز قیامت در امان می ماند. ۸۹-به بالاترین درجات شهدای روزقیامت نائل می شود. ۹۰-رستگاری به سبب شفاعت فاطمه زهراسلام الله علیها را در پی دارد. *مکیال المکارم٬ج۱ص۳۵۱ترجمه سیدمهدی حائری قزوینی *فرهنگ الفبایی مهدویت ٬مجتبی تونه ای٬ ص ۳۳-۳۱
[ Photo ] دستور دولت یازدهم به اعمال نظام سرمایه داری غربی و حذف بنگاه ها و فروشگاه ها وکسبه کوچک و ورشکستگی آنها. ابتدای دولت یازدهم، در رسانه ها ضمن پذیرش این رویکرد، از بین رفتن سرمایه های کوچک اعلام شد!
علي علیه‌السلام مي‌فرمايند: لا يُقِيمُ أَمْرَ اللهِ سُبْحَانَهُ إِلاّ مَنْ لا يُصَانِعُ وَلا يُضَارِعُ وَلا يَتَّبِعُ الْمَطَامِعَ؛ «فرمان خدا را برپا ندارد،‌‌‌‌‌‌‌ جز آن‌كس كه در اجراي حق مدارا نكند، سازش¬كار نباشد، و پيرو آرزو‌ها‌‌‌‌‌‌‌ نگردد».
فرمان حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر نخعی در كار كارگزارانت بنگر و پس از آزمایش به كارشان برگمار ، نه به سبب دوستى با آنها . و بىمشورت دیگران به كارشان مگمار ، زیرا به رأى خود كار كردن و از دیگران مشورت نخواستن ، گونه اى از ستم و خیانت است . كارگزاران شایسته را در میان گروهى بجوى كه اهل تجربت و حیا هستند و از خاندانهاى صالح ، آنها كه در اسلام سابقه اى دیرین دارند . اینان به اخلاق شایسته ترند و آبرویشان محفوظتر است و از طمعكارى بیشتر رویگرداناند و در عواقب كارها بیشتر مى نگرند . در ارزاقشان بیفزاى ، زیرا فراوانى ارزاق ، آنان را بر اصلاح خود نیرو دهد و از دست اندازى به مالى كه در تصرف دارند ، باز مىدارد . و نیز براى آنها حجت است ، اگر فرمانت را مخالفت كنند یا در امانتت خللى پدید آورند . پس در كارهایشان تفقد كن و كاوش نماى و جاسوسانى از مردم راستگوى و وفادار به خود بر آنان بگمار . زیرا مراقبت نهانى تو در كارهایشان آنان را به رعایت امانت و مدارا در حق رعیت وامى دارد . و بنگر تا یاران كارگزارانت تو را به خیانت نیالایند . هر گاه یكى از ایشان دست به خیانت گشود و اخبار جاسوسان در نزد تو به خیانت او گرد آمد و همه بدان گواهى دادند ، همین خبرها تو را بس بود . باید به سبب خیانتى كه كرده تنش را به تنبیه بیازارى و از كارى كه كرده است ، بازخواست نمایى . سپس ، خوار و ذلیلش سازى و مهر خیانت بر او زنى و ننك تهمت را بر گردنش آویزى . ...اگر در دبیران تو عیبى یافته شود و تو از آن غفلت كرده باشى ، تو را به آن بازخواست كنند . هیچ چیز چون ستمكارى ، نعمت خدا را دیگرگون نكند و خشم خدا را برنی نگیزد ، زیرا خدا دعاى ستمدیدگان را مى شنود و در كمین ستمكاران است . در بین مردم بودن و گفتگو با دانشمندان و ممانعت از هرگونه واسطه بین کارگزار نظام اسلامی و مردم نامه 67 نهج البلاغه نامه به قثم بن عباس "در بامداد و شامگاه در یک مجلس عمومی با مردم بنشین، آنان که پرسشهای دینی دارند با فتواها آشنایشان بگردان، و ناآگاه را آموزش ده، و با دانشمندان به گفتگو بپرداز، جز زبانت چیز دیگری پیام رسانت با مردم، و جز چهره ات دربانی وجود نداشته باشد، و هیچ نیازمندی را از دیدار خود محروم مگردان، زیرا اگر در آغاز از درگاه تو رانده شود، دیگر تو را نستاید گرچه در پایان حاجت او برآورده شود."
امام علي علیه‌السلام مي‌فرمايند: لا يُقِيمُ أَمْرَ اللهِ سُبْحَانَهُ إِلاّ مَنْ لا يُصَانِعُ وَلا يُضَارِعُ وَلا يَتَّبِعُ الْمَطَامِعَ؛ «فرمان خدا را برپا ندارد،‌‌‌‌‌‌‌ جز آن‌كس كه در اجراي حق مدارا نكند، سازش¬كار نباشد، و پيرو آرزو‌ها‌‌‌‌‌‌‌ نگردد».
[ Photo ] مردم ایران برای هر صندلی صاحب منصبان چقدر شهید دادند؟ دولت یازدهم چقدر پاسخگوی خون جوان مردم بوده؟ آیا هدف شهداء حفظ استقلال کامل ایران و مردم ایران نبود؟ رسم شهداء حفظ بیت المال و خدمت به مردم نبود؟