eitaa logo
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
375 دنبال‌کننده
206 عکس
409 ویدیو
13 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . سلام اللّه علیکم . در موقعیت مناسبی نیستم ، اما با توجه به ضرورت ها ، چند نکته ی مهم را پراکنده برای شما عزیزانم مینویسم ان شاء اللّه : | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . سلام اللّه علیکم . در موقعیت مناسبی نیستم ، اما با توجه به ضرورت ها
۱- رهبر انقلاب اسلامی در آخرین موضع گیری انتخاباتی شان در همین روز غدیر در مورد ویژگی های فرد اصلح تصریح فرمودند : «اصلح کیه ؟ اصلح اون کسی ست که "در درجه ی اول" به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشه .علی بصیرةٍ و على يقينٍ . همانطور که از کلمات امیرالمومنین (ع) عرض کردیم . به این راه اعتقاد داشته باشد . این یک .» خب سوال : معنای این قید «در درجه ی اول» چیست ؟ این است که چنانچه این خصوصیت و شرط را آنچنانی که باید نداشت ، نباید به سراغ گزینه ی خصوصیتی که در رتبه و درجه ی دوم قرار دارد رفت . یعنی «کارآمدی» . عزیزان ! «کارآمدی ِ» منهای «اعتقاد واقعی به مبانی انقلاب» چیزی می شود شبیه عملکرد «تکنوکرات» ها . اصل حاکم و تعیین کننده «اعتقاد واقعی به مبانی انقلاب اسلامی» است . و بی تردید این اعتقاد در عملکرد مدیریتی جلوه گر می شود . یعنی نمی توان به ادعای زبانی و خواندن قرآن و نهج البلاغه و روایت و ... اکتفا کرد . پس چه باید کرد ؟ اینجا باید وارد تطبیق «مبانی» بر «مصادیق» شد و حقیقت را دریافت . کسی که آیه و روایت و نهج البلاغه میخواند ولی از اساس ،لایه فکری مبنایی و معرفتی ندارد و تفکراتش ساخته و پرداخته مشاوران و کارشناسان اطرافش است ، آیا مصداق کسی است که «اعتقاد واقعی به مبانی انقلاب» دارد ؟ مگر اینکه در تعریف مبانی انقلاب تجدید نظر و تصرف کنیم تا بشود او را از این جهت اصلح دانست ! رهبر انقلاب اسلامی فرمودند : اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی انقلاب اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد .» اما بعضی چهره‌های وجیه و سخنور و منبری های سرشناس در کشور معیار «اجرا» را در درجه اول نشانده اند ! آیا این تناقض با سخن صریح رهبری ندارد ؟ «سخن صریح رهبری» فصل الخطاب است یا «ترجیحات سلیقه‌ای این سخنرانان» ؟ (مدظله) | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
۱- رهبر انقلاب اسلامی در آخرین موضع گیری انتخاباتی شان در همین روز غدیر در مورد ویژگی های فرد اصلح ت
۲- اگر به جای «اعتقاد قلبی و واقعی به مبانی انقلاب» ، آمدیم «اجرا» را در «درجه ی اول» نشاندیم ، آنگاه رویکرد ما تکنوکراتیک و عملگرایانه و نتیجه گرایانه خواهد بود . حال اینکه انقلاب ما اصلا «اسلامی» بوده و هست و باید هم بماند . باید خیلی دقت کنیم به این که رویکرد تکنوکراتیک در سخت‌افزار و ساخت و ساز خلاصه می‌شود و واقعا اینگونه است که تکنوکرات‌ها انقلاب را مسخ می‌کنند هر چند شهر و زیرساختهایش را برایت آباد کنند ! آری ! آباد میکنند ، اما وقتی وارد شهر میشوی ، روح تکنیکی و مدرنیته و توسعه وجود تو را فرا می گیرد ، نه معنویت و ارزش ها و هویت و سنت ها و عدالت . تهران را ببینید ! نباید از تاریخ عبرت گرفت ؟ در سال ۶۸ هم مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان یک «مدیر قوی» از مجلس به دولت آمد تا «سیاست بازسازی پسا جنگ» را به عنوان مجری قانون اجرا کند اما اجرا به سبک او و با رویکرد او به زخم خوردگیِ ارزش‌ها و شکاف طبقاتی و «تکنوکراتیسم» انجامید . نباید گرفتار عملگرایی و تکرار تجربه‌های تلخ شد و باید به انتخاب وجدان انقلابی گردن نهید . این بهتر است از مقلد و مطیع نااستدلال‌های عامیانه شدن . نباید اسیر «سوابق آدم ها» و «مرزسازی های سیاسی» شد . باید فکر کرد و «معیار های معرفتی» را در نظر گرفت ؛ نه «خط‌کشی های سیاسی» را . نمی شود گفت هر کس جزو جبهه ی اصلاحات نبود ، مطلوب است ! اصول و مبانی انقلاب تعارف بردار نیست . باید بدون تعارف التقاط ها و ناخالصی ها را دید و حمل بر صحت نکرد . خدا فردا با ما احتجاج خواهد کرد . باید بر اساس «مکتب» و «هویت» و «اصالت» قضاوت و انتخاب کرد ، نه «جناح» و «قدرت» و «نفع» . باید در درجه ی اول دید چه کسی از میان این صلحا (نه غیر صلحا و شیاطین اکبر!) به مبانی انقلاب اسلامی باور بیشتری دارد و به بنیان های انقلاب نزدیکتر و وفادار تر است ؟ (مد ظله) | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
۲- اگر به جای «اعتقاد قلبی و واقعی به مبانی انقلاب» ، آمدیم «اجرا» را در «درجه ی اول» نشاندیم ، آنگا
۳- همیشه برای ساختن و تحول و جهش و اصلاح به پنج مؤلفه نیاز است : ۱-ایدئولوژی ۲- طرح تفصیلی ۳- عِدّه و عُدّه ی کارشناسی ۴- اقبال عمومی ۵-صندلی قدرت عزیزان ! این «صندلی قدرت» آخرین مؤلفه ای ست که مورد نیاز است ؛ نباید به چشم «اولین مؤلفه» یا «شرط کافی بودن» به آن نگریست . عنایت داشته باشید که افراد بدون ایدئولوژی و طرح تفصیلی و برنامه و عِدّه و عُدّه ی کارشناسی ممکن است اقدامات اجرایی و عمرانی فراوانی انجام دهند، اما چون فرض این است که فاقد یک ایدئولوژی و طرح برنامه جامع، سنجیده و کارشناسی‌شده و بدون در نظر گرفتن همه جوانب زیست اجتماعی متناسب با جامعه اسلامی‌اند، آن خدمات، ممکن است ناخواسته فجایع فرهنگی و اخلاقی جبران‌ناپذیری را برای افراد و خانواده‌ها و جامعه پدید بیاورند. ضمنا تجربه نشان داده است که افراد بدون برنامه و طرح تفصیلی ، وقتی در مسند اجرا قرار می‌گیرند، به دلیل رویکرد عمل‌گرایانه‌ای که دارند، «منفعلانه» یا «دلبخواهانه» در هر موقعیتی هر نکته خوشایندی را که بشنوند، به صورت سلیقه‌ای موافقت می‌کنند و هر نکته ناخوشایندی را مخالفت می‌کنند و این مسأله موجب یأس و سرخوردگی و کناره‌گیری و خانه‌نشینی جامعه نخبگانی و مدیران کاردان و خیرخواه نسبت به مدیریت کشور می‌شود. و دیگر اینکه افراد بدون طرح تفصیلی و برنامه جامع و سنجیده، به دلیل ضرورت‌های اجرایی و اداری نهایتاً به افرادی «دهن‌بین» و مدیرانی «مذبذب» تبدیل خواهند شد که موجب نوعی «سردرگمی» لاینحل در اداره کشور خواهند شد. | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
۲- اگر به جای «اعتقاد قلبی و واقعی به مبانی انقلاب» ، آمدیم «اجرا» را در «درجه ی اول» نشاندیم ، آنگا
مهم نیست که فلان منبری و مداح و سردار و آقازاده چه گفته‌اند. مهم این است که رهبر انقلاب گفتند به کسی رأی بدهید که در درجه‌ی اول، «اعتقاد واقعی به مبانی انقلاب» داشته باشد. ما، «سست‌رأی» نیستم که بتوانند در ساعات پایانی، ذهنمان را با بازیِ شناختی، مهندسی کنند. (بماند که نمی ارزید برای چنین موقعیتی این همه از سرمایه های خاص ملی از کشوری ، لشکری ، نظامی ، روحانی و ... هزینه بشه .)
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . سلام . صبح شما به خیر . عزیزان ! مواظب باشید جریانات و پدر خوانده های سیاسی شما را نترسانند و برایتان هراس ایجاد نکنند که فکر کنید رقیبشان «شیطان اکبر» و طاغوت و لولو است ، آنگاه به جای عمل به تکلیف شرعی تان یعنی «رأی دادن به اصلح» ، از روی ترس ، از اصلح عدول کنید و انتخابی حداقلّی داشته باشید ... ایشان فرموده اند «رقیب انتخاباتی شیطان اکبر نیست!» بر اساس «اصلحیّت» رأی دهید ؛ نه بر اساس ترس و «هراس» ! رهبر انقلاب از ما اینگونه رأی دادن را نخواسته است ! ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰دکتر موسی نجفی : ✅قدسیت زدایی از نهضتها مهمترین عامل شکست ، توقف ، انحطاط و یا انحراف آنهاست ؛ از این جهت اصلی ترین عامل شکست مشروطه همانا "عرفی سازی" یک نهضت مقدس بود ؛ در صدر اسلام هم در حقیقت (خلافت ) عرفی سازی جریان قدسی (امامت ) بوده است ۰ 🔴در غرب مدرن بزرگترین مشخصه سکولاریسم ، قدسیت زدایی از کل عالم و جامعه بشری است ۰ راهبرد اصلی انقلاب اسلامی و بزرگترین مواجهه اش با جوهره تمدن غرب تقابل با این روند نامقدس سازی است ؛ تقابلی که آینده اش جنگ تمدنهاست ولی ماهیت آن ، منازعه تمدن مقدس با تمدن نامقدس است ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . کاری ندارم که آقای پزشکیان داره شعاری حرف میزنه . ولی الان در حال حرف زدن ، عبارتی که از نهج البلاغه میخواست بخونه رو یادش رفت و گفت انما ،،، همون موقع آقای جلیلی که رقیبش بود کمکش کرد و گفت عماد الدین ... ، یاد مرحوم شهید بهشتی افتادم ...❤️
بله . جناب جلیلی حاضر نیست برای «رأی جمع کردن» «آخرت» خودش را بفروشد ...
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . ضمن احترام برای دکتر پزشکیان عزیز و هواداران ؛ مناظره ی امشب را دیدم . جناب پزشکیان در اثر عجز منطق و فقر استدلال، به پوپولیسم و لمپنیسم رو آورد؛ هوچی‌گری کرد تا سخن جلیلی شنیده نشود، اما جلیلی، چهره‌ی فعال و قاطع و حاضرجواب خود را نشان داد و از عهده‌ی ابطال پزشکیان برآمد. چهره‌ی پزشکیان، در هم کشیده شد و تعادلش را از دست داد. در پایان هم انشاخوانی کرد و اتهام زد. جناب دکتر جلیلی ! به شما عرض میکنم : حتی اگر رأی هم نیاوری و در ظاهر پیروز نشوی ، پیروز واقعی تویی ! چرا که اخلاق و حقیقت را فدای قدرت نکردی . چرا که برای رأی جمع کردن ، آخرت خودت را نمی فروشی . مرحبا . | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «قسم حضرت عباس (ع) » را باور کنیم یا «دم خروس» را ؟! نمیدانم شما هم مناظره دیشب را با دقت می دیدید یا خیر . اصحاب رسانه هم از این نکته غافل شدند که وقتی اواخر مناظره بحث از شعام (شورای عالی امنیت ملی) به میان آمد و پزشکیان گفت رئیس جمهور آن جا همه کاره نیست و ... ، یک جا از زبانش سخنی با این ادبیات پرید بیرون که : «رهبری چیزی رو که دلش نمیخواست قبول نمی کرد » و ... همان موقع فرد پر شعار و ادعایی که تا کنون عبارت «مقام معظم رهبری» پر تکرار ترین تعبیر در بیانات انتخاباتی اش بوده ، ناگهان متوجه فول و خطای بد خود شد و بلا فاصله تصحیح کرد و گفت « چیزی را که دوست نداشت » ... که در واقع باری دیگر البته این بار با ادبیاتی ملایم تر تصریح کرد به این عقیده اش که : «رهبری تصمیماتش میلی ست .» بر خلاف ما و جناب جلیلی که تصمیمات رهبری را بر اساس «مصالح عمومی» و برگرفته از «حکمت» میدانیم ... مایه ی شرم است . قسم حضرت عباس سلام الله علیه را باور کنیم ، یا دم خروس را ؟ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از محمدجواد عادلیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت مردم میکروفنی که برجامیان غربگرا که توی صورت مردم محروم و مظلوم پرت کردند! محمدجواد عادلیان https://eitaa.com/mjadel
حالا چرا بدون دست دادن و خداحافظی ؟
57.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نگاهی به دوگانه و •رقابت هرگز بین و نیست [00:00] •ادبیات توسعه و انفعال [00:17] •توسعه به چه معناست؟ (استاد میرباقری) [00:27] •ادبیات پیشرفت و مقاومت [00:38] •علت عدم استفاده از کلمه توسعه (آیت الله خامنه ای) [01:00] •الزامات پذیرفتن توسعه غربی (استاد میرباقری) [01:18] •در فرایند توسعه اقتدار حاکمیت باید به نهادهای بین المللی واگذار شود (حسن روحانی) [01:32] •بزک کردن چهره آمریکا (آیت الله خامنه‌ای) [01:49] •تاریخچه توسعه بعد از انقلاب [02:41] •خطبه مانور تجمل [03:37] •تذکر شدید رهبری نسبت به تجملات مسئولین بعد از خطبه تجمل [04:23] •توسعه در دولت [04:43] •دلیل خروج از ریل انقلاب (استاد میرباقری) [05:00] •اقتصاد تا کی به سیاست یارانه بدهد؟ (حسن روحانی) [05:22] •انقلاب اسلامی رغیب تمدنی غرب [05:48] •رییسی از قدرت به اقتصاد یارانه داد (استاد میرباقری) [06:07] •علت نعره کشیدن های در این روزها چیست؟ (استاد میرباقری) [06:40] •تربیت هزار سرمایه دار برای اداره کشور (استاد میرباقری) [06:58] •منظور دقیق پزشکیان از دعوا چیست؟ (استاد میرباقری) [07:34] •چرا جریان های غربگرا خودشان عامل بحران هایی مثل و... هستند (استاد میرباقری) [08:08] •امروز وقت انتخاب و است. [08:53] مرکز رسانه ای عهدیار @Ahdiar_ir
42.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😱 جمهوری تورمی ایران ؟! 🤥 وقتی پینوکیو آمار اقتصادی می دهد ‼️ 👤 دکتر علیرضا رحمانیان ( برای توضیحات بیشتر اینجا را لمس کنید ) | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
و خدایی که در این نزدیکی ست ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . امروز، کارنامه‌ی «روحانی» را گردن نگرفتند و فردا، کارنامه‌ی «پزشکیان» را گردن نخواهند گرفت. در این میان، فقط زندگی ما سقوط خواهد کرد. اگر امروز، فریب خوردید و فردا، گرفتار سیاه‌چاله‌های بنزین و بورس و برجام و مسکن و حقوق نجومی و ... شدید، به نظام و رهبری نتازید؛ چون انتخاب با شما بود و شما مقصرید. چون اکنون از قبل می دانید . | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می گفتند : «رئیسی بیاد ، دیوار می کشد !» برگزاری کنسرت تخت جمشید | تیر۱۴۰۳ 🎵 قطعه ماندگار «ای ایران» خواننده : تنظیم : حسام ناصری | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . حضرت امام خمینی رحمه الله : «میزان رأی ملت استزنده باد جمهوری اسلامی ایران ✌🏻 | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . علامه مصباح و وحدت انتخاباتی [یکم]. اینکه چند نفر در مجلسی خصوصی تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، «وحدت‌شکنی» کرده است، نه روشی دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعی «فریب‌کاری» است. هیچ دلیلی هم وجود ندارد که اگر بنده تشخیص دادم یکی اصلح است، بايد حتماً «زمينۀ رأی‌آوری» هم داشته باشد، چراکه اگر چنين شرطی وجود داشت، سلمان و ابوذر نیز نباید از اميرالمؤمنين پشتیبانی می‌کردند چون رأی نداشت! گاهی باید فرد اصلح – ولو رأی‌آوری نداشته باشد - مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم، اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از ميان کاندیداهای ریاست‌جمهوری هیچ‌کس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریم‌ها باشند؟ آيا نبايد از كسی كه ولو رأی‌آوری ندارد، اما دغدغۀ انقلاب و اسلام را دارد، حمايت كرد؟ گاه اگر از چنين فردی حمايت نشود، اين پيام به دنيا صادر می‌شود كه مردم از انقلاب و ارزش‌های انقلاب‌شان خسته شده‌اند. لذا در چنين مواقعی كه هيچ‌كسی دغدغۀ انقلاب و اسلام را مطرح نمی‌كند، باید از کسی که از انقلاب حمایت می‌کند، طرفداری کرد، ولو «يقين» داشته باشيم كه رأی نمی‌آورد. http://qabas.iki.ac.ir/node/4616 [دوّم]. بايد توجه داشت تعداد نقايص، مهم نيست، بلكه كمبودها را بايد از لحاظ كيفيّت و تأثيرش در سرنوشت انقلاب ارزيابی كرد. كسی كه نسبت به «تفكر انقلاب اسلامی»، نقص داشته باشد، برای رياست‌جمهوری صلاحيت ندارد ... فتنۀ اخير، خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بود؛ برخی نه‌تنها در مقابل فتنه، موضع نگرفتند، بلكه با فتنه‌گران رابطه داشتند، لذا اين‌ها نقص‌های بسيار بزرگی است كه نمی‌توان آن را در انتخابات ناديده انگاشت. اگر قرار باشد به خاطر «وحدت»، نيروهای حزب‌اللهی و مخلص، فدای نيروهايی شوند كه دارای «نقص‌های مختلف» به ويژه «فكری» هستند، چنين وحدتی بی‌فايده است. http://qabas.iki.ac.ir/node/3890 [سوّم]. اگر نتيجۀ مطلوب، حاصل نشد، حتّی به‌صورت مکرّر، اين ناكامی برای «ترك وظيفه» در دفعات بعد، حجّت نیست، بلکه مؤمن بايد طبق موازين شرعی دریابد که چه تکليفی متوجّه او است، و همان را انجام دهد. اين سخن يعنی در انتخابات بعدی هم بايد همان کاری را انجام بدهيم که در انتخابات سال ۹۲ انجام دادیم. ما وظيفه دانستيم که بايد به شخصی که به نظر ما «اصلح» است رأی بدهيم و به ديگران هم توصيه کنيم؛ نه این‌که مانند بعضی به خاطر انگيزه‌های مادّی و دنيوی رأی دهیم. ما با تحمّل همۀ «سختی‌ها» و «ملامت‌ها» و شنيدن همۀ «ناسزاها»، به وظيفه‌مان عمل کرديم و خدا را هم شكر مي‌كنيم و اگر فردا هم چنين تكليفی پيش بيايد، باز همان کار را «تكرار» می‌کنيم(سخنرانی در جمع اعضای هيأت علمی مؤسسه امام خمینی، ۲۶ خرداد ۱۳۹۲). [چهارم]. اگر ورود در انتخابات را با نگاه دنیاگرایانه ببینیم، ما شکست خوردیم، ولی ما تنها برای «برنده‌شدن ظاهری» در انتخابات، وارد کار سیاسی نشدیم، بلکه هدف اصلی ما، پیروزی ارزش‌های اسلامی است. اگر همۀ نامزدها فقط روی مسألۀ تحریم تکیه می‌کردند، تمام عالم می‌گفتند آمریکا پیروز شد؛ چون اینها از انقلاب‌شان دست برداشتند، و دیگر اسمی از «اسلام» و «انقلاب» و «ارزش‌های انقلابی»، از جمله «مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها» نمی‌برند. ما احساس می‌کردیم در چنین شرایطی باید نامزدی هم باشد که از ارزش‌های انقلابی سخن بگوید. حال اگر رأی آورد، چه بهتر، و اگر رأی نیاورد، دست‌کم در عالم مطرح شود که هنوز هم کسانی از «ارزش‌های اسلامی» دفاع می‌کنند. از موضع‌گیری خویش در انتخابات، هیچ احساس پشیمانی نمی‌کنم؛ خدا را شکر می‌کنیم که فهمیدیم و عمل کردیم و تحت تأثیر «جوسازی‌ها» و «فشارها» و «تهمت‌ها» واقع نشدیم. ازاین‌رو، اگر در انتخابات بعدی این جریان تکرار شود، رفتار ما هم «تکرار» خواهد شد؛ یعنی ‌باز هم ما نامزدی را معرفی می‌کنیم که از «ارزش‌های انقلابی» حمایت کند؛ حال پیروز شود، یا نشود، چون این خودش، «نتیجه» است(هفته‌نامۀ نُه دی، آذرماه ۱۳۹۲، ص۷_۱۰). [پنجم]. شاید برای انتخابات پیش‌رو از سوی برخی كسانی‌كه برنامه‌ای برای شناسايی افراد مورد نظر خود دارند، پيشنهاد «ائتلاف» برای ارائۀ لیست انتخاباتی مطرح شود؛ در برابر اين پيشنهاد می‌توان گفت ما هم طرفدار ائتلاف هستیم؛ امّا در صورتی که نتيجۀ اين ائتلاف، همفکری برای شناختن افراد «اصلح» باشد. در اين صورت اگر احیاناً در موردی، اختلاف سلیقه وجود داشت، تابع نظر اکثریّت هستیم؛ امّا نه این‌که به خاطر در اقلیّت‌بودن يک گروه، از افراد اصلح آنها دست بکشیم و بر اساس «سهم‌خواهی» عمل کنیم(در دیدار شورای مرکزی جبهۀ پایداری، ۳۱ تير ۱۳۹۸). | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . حضرت امام خمینی رحمه الله : «میزان رأی ملت است !»
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «میزان رأی ملت است » | ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خب الحمدلله انتخابات زود هنگام ۱۴۰۳ هم برگزار و تمام شد و جناب آقای دکتر پزشکیان منتخب این انتخابات شدند . در درجه اول به ملت شریف ایران و امام و مقتدایمان آیت الله خامنه ای عزیز که باز هم برنده ی اصلی این انتخابات شدند ؛ و بعد به جناب دکتر پزشکیان و طرفداران ایشان ، تبریک عرض نموده ؛ و همچنین باز هم به دشمن ملت و ضد انقلاب اسلامی و ضد جمهوریت تسلیت عرض میکنم ! غم آخرتان مباد ان شاء اللّه ...! ما بعد از یک دهه تعطیلی و به فنا رفتن اقتصاد ایران و گله مندی شدید مردم ، بیش از رأی آوری گزینه مطلوبمان ، نگران «میزان مشارکت» بودیم که الحمدلله مردم وقتی دیدند این نظام همچنان با چنگ و دندان پاسدار جمهوریت است ، پای کار آمدند و مشارکت نسبت به ما قبل افزایش پیدا کرد . الحمدلله رب العالمین . عمیقا خوشحالم و این نتایج را برای همه حتی امثال خودم که رأی ام جناب جلیلی بود ، غنیمت بزرگی می شمارم و راضی هستم به این نتایج و خداوند را شاکر . دوست نداشتم گزینه ی مطلوبم در مشارکتی حداقلی و یا با تمسک به روش های غیر اخلاقی و نا صحیح و غیر صادقانه رأی بیاورد و اگر چنین می شد ، قطعا برایم مایه مباهات نمی بود . همانطوری که این رای ۱۶ میلیونی هم به هیچ وجه مایه مباهات و افتخار اصلاح طلبان نیست . چرا که این رأی ۱۶ میلیونی ، همه اش «رأی به آنها» نبوده بلکه «نه به دیگری» بوده . و این «نه» هم مبتنی بر توهم و دروغی بوده با تصویر سازی وارونه و غیر اخلاقی از رقیب شان صورت گرفته است . که از جلیلی چهره ای جنگ طلب و ویرانگر ساختند مانند دیوار کش بودن شهید جمهور مان . رأی آنها بیش از آن که رأی به خودشان باشد ، ریشه در نفی های هیجانی و انکار های رسانه ای داشت . و ضمنا این انتخابات ادعاهای واهی شان را نظیر اینکه می گفتند : «مشارکت حد اقلی ناشی از حذف گزینه ی ما توسط شورای نگهبان است» را هم ابطال کرد . چرا که هم عدم مشارکت ۵۰ درصدی مردم پاسخ آنها را داد ، که حتی اگر اصلاح طلبان هم بیایند وسط و یقه ی خود را هم جر بدهند و از ته حلق و حنجره هم فریاد بزنند ، باز هم ظرفیت اجتماعی بالایی ندارند . شهید رئیسی در سال ۹۶ با ۱۶ میلیون رای نفر دوم شد و در ۱۴۰۰ با ۱۸ میلیون رأی نفر اول . همه دیدیم که غوغای انتخاباتی اصلاح طلبان هم معجزه ی انتخاباتی نبود . خلاصه دکتر پزشکیان نمیتواند ادعا کند که با این رأی اکثری نماینده ی بخش عمده ی جامعه ست ، بلکه او فقط زمینه ی انتقال قدرت را فراهم کرده است . همین و نه بیشتر . این رأی معنای اجتماعی جدی و گسترده ای ندارد و نازل و کم مایه است . اما از نظر حقوقی و مطابق قانون ، او به واسطه ی کسب اکثریت آرا رئیس جمهوری اسلامی ایران است . و به همین دلیل همه ما باید به همین دلیل حمایتش کنیم . پس حرف زدن از «رفراندوم» در انتخابی که حاصلش ۱۶/۵ میلیون رأی بوده ، مایه تمسخر است . و این را هم خدمت برخی دوستان اضافه کنم که : - اگر گزینه مطلوب تان رأی نیاورد و نظام معتبر اسلامی را متهم به تقلب کردید یا خواستار ابطال انتخابات شدید ، شما ضد جمهوریت هستید ! -اگر الان از افرادی که رأی نداده اند کفری هستید ، اگر نسبت به کسانی که به نامزد مطلوب شما رای ندادند بغض دارید ، یا اگر معتقدید نامزدی که سه برابر گزینه مورد نظر شما رای داشته ، باید به صورت نا گفتمانی ائتلاف میکرده و عرصه را باید ترک میکرده ، شما «جمهوریت» را عمیقا باور ندارید ! همچنانی که اگر کسانی برای هم‌رأی کردن مردم با خودشان ، متوسل به «تهمت» و «سیاه نمایی» و «نشر اکاذیب» و «تحریک و نشستن بر گسل قومیتی» و «تصویر سازی وارونه و غیر اخلاقی از رقیب» و ... شدند و از «مبانی اساسی اسلامی» عدول کردند و «آیات و روایات را در غیر موضعش تحریف کردند» ، به اسلامیت عمیقا پایبندی ندارند ! «سیاستشان دینی نیست» بلکه «دینشان سیاسی ست» ! ✅ به هر کسی که در راه اعتلای نظام اسلامی و اعلای کلمه توحید کوچکترین خدمت و کوششی کرده ، خدا قوت عرض میکنم . اگر در این راستا برای خداوند و لِله قدمی برداشه ایم ، طرفدار هر کس که بوده باشیم ، در ثوابش حتما شریک خواهیم بود . به امید ایرانی سربلند و عزیز ودرمان آلام مردم . یاد شهید جمهورمان رئیسی عزیز زنده باد ... اللهم عجل لولیک الفرج 🤲🏻 | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1