eitaa logo
من‌ ینتظر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
436 دنبال‌کننده
230 عکس
452 ویدیو
15 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
45.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢امپراطوری دروغ💢 کی راست میگه ؟ 👌 کلیپ مستند چالشی دیدنی در اثبات دروغگویی رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی |
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم 🖋 مهدی جمشیدی دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسه‌زنیِ جامعه‌شناختی در ایستگاه‌های متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایق‌های رسانه‌ای» و «حائل‌های روایی» مشاهده کنم. مشاهده‌ای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیش‌داوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهده‌های قبلی بود و آنها را تأیید می‌کرد. و اماّ نتایج: ۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاه‌های مترو رفت‌وآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُل‌حجاب ارائه نمی‌کنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود می‌کنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! به‌عبارت‌دیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایت‌های انبوه/ متراکم/ غلیظ» دارند؟! ۲- بی‌حجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ به‌طوری‌که پوشش سایر قسمت‌های بدن‌شان، «طبیعی/ عادی/ عرفی» بود. این‌گونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخش‌های دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمت‌ها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراین‌میان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمت‌های دیگر بدن‌شان نیز زننده بود، از جمله این‌که شلوارشان تا نزدیک‌های زانوی‌شان بالا آمده بود، یا تی‌شرت تنگ پوشیده بودند و حجم سینه‌شان آشکار بود، یا یقیۀ تی‌شرت‌شان باز بود و ... . ۳- به‌جز دو مورد، همۀ کسانی‌که کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالی‌که چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراین‌باره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال می‌دهند که «واکنشی/ برخوردی/ تقابلی» صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشده‌اند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک می‌شوند، ترجیح می‌دهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب این‌که بخش دیگر، گاهی موهای خود را می‌پوشانند و گاهی هم نمی‌پوشانند و هنوز به «جمع‌بندی» نرسیده‌اند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکرده‌اند. ۴- دیگر این‌که پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادی‌ها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسل‌ها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادی‌ها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست/ شکاف/ تعارضِ نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادی‌هایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادی‌ها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند. ۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاه‌ها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلی‌ام نشان می‌دهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محله‌ها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاین‌رو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بی‌اعتنا به «مطالبه‌های اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال می‌کرد. ۶- «مواجهۀ دیداری/ بصری/ چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان می‌نگرند؛ چنان‌که حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاه‌های طولانی/ ممّتد/ خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاه‌ها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاه‌های مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّت‌طلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب به‌عنوان یک «کنش نابهنجار/ غیرعادی/ خلاف عرف» تلقّی می‌شود و ما با موقعیّت «تثبیت‌شدگی/ جاافتادگی/ طبیعی‌وارگیِ» این کنش، فاصله داریم. @sedgh_mahdijamshidi
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آبرو ریزی در شبکه من و تو.👏👏 بررسی آمار جمهوری اسلامی در حوزه زنان @manyantazer1
1_2054096763.mp3
18.68M
🎼 قطعه "برای آرتین" منتشر شد... 🔸آفرین بر ایلیا مشرفی این قطعه خیلی پرمغز و ارزشمند است. @manyantazer1
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ما در وسط جنگیم با عمامه، بی عمامه؛ نوکرت هستم... سخنرانی جالب حاج آقای سنجری امام جمعه چهاردانگه https://eitaa.com/joinchat/716177440Cff647a3029
🔰تازه فهمیدم خیلی مظلومید! این رف امروز یکی از دوستانمه : امروز به خاطر سرماخوردگی به پزشک مراجعه کردم. داروهامو گرفتم و رفتم تزریقات آقایان و نشستم. همون تزریقاتی همیشگی که هیچوقت لبخندشو ندیده بودم. جلو اومد و با احترام خیلی زیاد، داروهامو گرفت. هنگام تزریق سرم گفت: حاجی تازه فهمیدم که شماها خیلی مظلومید! شروع کرد به صحبت و از هر طرفی حرف زد. گفت من قبلا فکر میکردم که اونایی که مخالف شما هستن، حرف و منطقی دارن! الان میبینم که یه عده جوون که فقط بلدن فحش بدن و لخت بشن با شما مخالفن! راستش منم از آخوند جماعت خوشم نمیاد اما الان میبینم که شما مظلومید. شاید منم تا الان اشتباه میکردم. گفتم داداش گلم، شما چه از ما بدتون بیاد و چه خوشتون بیاد، ما شماها رو دوست داریم و جونمون رو فداتون میکنیم.... 🔺پ. ن: اگر چند تا از جوانان احساساتی میشن و به روحانیت توهین میکنن، اثرش در این میشه که محبت روحانیت تو دل چهارتا آدم عاقل عمیق تر میشه و این یعنی شکست دشمن... @manyantazer1
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ مراقب شلیک توپخانه دشمن باشید (مدظله‌العالی) @manyantazer1 •┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . می‌دانی چه زمانی دشمنِ مردم، به مردم‌کُشی روی می‌آورد؟ زمانی که دستش خالیِ خالی باشد. محمدرضا پهلوی وقتی دید مردم همه بر علیه او هستند، دستور تیر آزاد داد، گفت بکشید تا بترسند و خفه شوند، اما نه ترسیدند و نه خفه شدند. در دهۀ شصت هم منافقین گفتند همه‌شان را، از مسئول و غیر مسئول بکشید تا تسلیم شوند، اما تسلیم نشدند. حالا هم آمده‌اند برای کشتن، به امید ترسیدن و تسلیم شدن مردم، اما نه می‌ترسیم و نه تسلیم می‌شویم. مردم تا آخر پای کار انقلاب هستند. تمام ./
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 رهبر انقلاب: ما یقه‌ی اینها را رها نخواهیم کرد. 🔹️ نظام جمهوری اسلامی حتماً به حساب این جنایت‌کارها خواهد رسید. 🔹️ هر کس ثابت بشود که همکاری داشته با این جنایتها، در این جنایتها دستی داشته، ان‌شاءالله مجازات خواهد شد؛ 👈 بدون تردید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بچه‌ها؛ خداروشکر به مردم نخورد...! 🔹 روحانی بسیجی حجت‌الاسلام والمسلمین که درحال برقراری امنیت در یکی از محله‌های تهران بود، هنگام خلع سلاح نارنجک دست‌ساز که همراه یک اغتشاشگر بود، نارنجک در دست این روحانی بسیجی شد و دست راستش در آستانه‌ی قطع شدن قرار گرفته است. 🔹 لحظات اولیه فداکاری و جراحت حاج تقی وکیل پور در اغتشاشات چند روز اخیر (۲۴ آبان ۱۴۰۱) ✍🏻 جانها به فدای این روحانیون جهادی که در عرصه بیان و قلم و میدان از جان و مال و سلامتی خود می‌گذرند! بخدا اگر همین مجاهدتهای شما نبود چیزی از دین باقی نمی‌گذاشتند! اقای وکیل پور شرف را بیمه کردید! آقای وکیل پور خیلی اوج گرفتید برادرجان! @manyantazer1