بسم الله الرحمن الرحیم .
🔸️ انسان چیست ؟ انسان کیست ؟
🔸️آیا تعریف انسان همانی ست که در "علم منطق" آورده شده است ؟
🔹️در علم منطق انسان اینگونه تعریف شده است :
"انسان حیوان ناطق است." (یعنی جانور گویا )
غلط هم نیست . از نظر منطقی پذیرفته است .
🔺️اما آیا تعریف ِ حقیقی ِ انسان ، همین تعریف علم منطق است ؟
🔻اگر این تعریف ِ حقیقی از انسان باشد ،
اولین و بزرگترین ایراد این است که :
❗با این تعریف هم امام حسین علیه السلام انسان است ، و هم شمر لعین .
با این تعریف هم ابوذر انسان است ، و هم ابوجهل !
💡 تفکر :
آیا واقعن تعریف حقیقی انسان ، همین است ؟
#معرفت_نفس ۱
#انسان_شناسی ۱
| ✍🏻 مَن یَنتَظِر |
@manyantazer1
عضویت در کانال :
https://eitaa.com/joinchat/716177440Cff647a3029
بسم الله الرحمن الرحیم .
🔶 اللهمّ... و أَعمِ أبصارَ قلوبِنا عَمّا خالَفَ مَحَبّتَک.
« خدایا... و چشم دل ما را نسبت به آنچه مخالف محبّت و عشق توست نابينا گردان و نگذار به طرف دیگران برود.»
♦️خدايا این چشم دل را از غیر محبّت خودت کور کن! چرا؟
🔶 چون: ما جَعَلَ اللهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَیْنِ فی جَوفِه.
« خدا در یک روح دو قلب قرار نداده است. »
♦️یا خیال دوست باید یا هوای خویشتن!
📚 گلشن احباب، ج ۳، ص ۵۷
#عاشقانه ۱
| ✍🏻 مَن یَنتَظِر |
@manyantazer1
عضویت در کانال :
https://eitaa.com/joinchat/716177440Cff647a3029
بسم الله الرحمن الرحیم .
قیامت :
پایان زندگی انسان نیست ؛
آغاز حقیقت زندگی ِ انسانی ست ...
#نکته_معارفی ١
#مرگ #قیامت
| ✍🏻 مَن یَنتَظِر |
@manyantazer1
عضویت در کانال :
https://eitaa.com/joinchat/716177440Cff647a3029
بسم الله الرحمن الرحیم .
مرگ :
پوسیده شدن نیست ؛
پوست انداختن است ...
#نکته_معارفی ٢
#مرگ #قیامت
| ✍🏻 مَن یَنتَظِر |
@manyantazer1
عضویت در کانال :
https://eitaa.com/joinchat/716177440Cff647a3029
بسم الله الرحمن الرحیم .
🔸️ آیا انسان اشرف مخلوقات است ؟
🔸️آیا انسان به خاطر پیچیدگی های جسمی و فیزیولوژیکی اش از بقیه ی مخلوقات برتر محسوب شده ؟
🔹️جواب هر دو سوال این است که :
"خیر!"
یک : انسانی که از شکم مادر متولد میشود ، اشرف مخلوقات نیست .
پس چه ؟
🔺️درست این است : 👈🏻 انسان "می تواند" که اشرف مخلوقات بشود !
دو : انسان به خاطر ویژگی ها و شگفتی های جسمی اش از دیگر موجودات برتر محسوب نشده . جسمش جسم حیوانی است و به اعضای مختلف انسان که دقت کنیم ، قوی ترش را در حیوان های دیگر حتی می توان یافت .
انسان به خاطر جسم و مادیّتش برتر و افضل نیست ؛
🔺️بلکه 👈🏻 انسان میتواند به وسیله ی حاکمیت روح و عقل انسانی و الهی اش بر مادیّت و شهوتش ، برتر از دیگر مخلوقات ، حتی فرشتگان بشود ...
(ادامه دارد ...)
💡 تفکر : واقعن هر کسی که ظاهر انسانی دارد ، انسان است و اشرف مخلوقات ؟
جنایتکار پلیدی مثل صدام یزید را میتوان انسان و اشرف مخلوقات دانست ؟
#معرفت_نفس ۲
#انسان_شناسی ۲
| ✍🏻 مَن یَنتَظِر |
@manyantazer1
عضویت در کانال :
https://eitaa.com/joinchat/716177440Cff647a3029
بسم الله الرحمن الرحیم .
♨️راهکار کشف باطن برزخی
⚡️باطن برزخی ما به چه صورتی است؟!
✍استاد علامه حسن زاده آملی: اگر آدمى می خورد و می خوابد و شهوت به كار می برد "بهيمه" است.
✅و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سَبُع" (درنده) است.
✅و اگر می خورد و می خوابد و شهوت به كار می برد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد "شيطان" است.
✅و اگر می خورد و می خوابد و شهوت به كار می برد ولى صفات سبعى و شيطانى ندارد يعنى مردم و خلق خدا از او آسوده اند "ملك" است.
✅و اگر علاوه بر مقام ملكى بسوى معارف و ادراك حقايق عوالم وجود و سير در آنها و سير الى اللّه و في اللّه گرايش دارد "انسان" است.
◀️ممدالهمم در شرح فصوص الحکم ص ۳۰ و ۳۱، علامه حسن زاده آملی
#معرفت_نفس ۳
#انسان_شناسی ۳
| ✍🏻 مَن یَنتَظِر |
@manyantazer1
عضویت در کانال :
https://eitaa.com/joinchat/716177440Cff647a3029
هدایت شده از اندیشه پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ
#حجاب
#حجاب_اجباری
🔻 آیا میدانید شعار حجاب اجباری را اولین بار چه کسی و چرا درست کرد ؟
⬅️ پاسخ عملی شهید رجائی به کسانی که می گفتند چرا حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود!
🔻کانال اصلی اندیشه پژوهان استاد حسن #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
امنیت اتفاقی نیست !
درود خداوند متعال بر شهیدان و مدافعان حریم و حرم و سلام بر سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهداى عزيز ، كه تا زنده هستيم مديون آنهاييم .
@manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
🎥 اشاره امروز رهبر انقلاب به فایل صوتی افشا شده از #مسیح_علینژاد:
وقتی عنصر سیاسی امریکایی این قضایا(حجاب) را به دیوار برلین تشبیه می کند باید بفهمید (خطاب به خواص) قضیه چیست و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع گیری کنید.
فایل صوتی افشا شده از مسیح علینژاد:حجاب یکی از ستونهای اصلی جمهوری اسلامی است که اگر آن دیوار را فرو بریزیم باقی کار براندازی آسان خواهد بود.
#حجاب
🇮🇷 @manyantazer1
27.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
ماجرای عیدالزهرا و رُفع القلم
🎙 آیتالله شهیدبهشتی
#شهید_بهشتی
| مَنْ یَنْتَظِر |
@manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
شعارشون اینه ؛
میگن :
«برای خواهرم ؛ خواهرت ؛ خواهرامون »
ولی فحش رکیک و ناموسی میدن
به ''مادرم ! مادرت ! مادرامون !''
... همینقدر وقیح !
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
✓ نکته ای در باره ی «حجاب» :
حجاب، مهم است و اولویّت دارد .
چرا ؟
- چون «سبک زندگیِ فاسد»، باورها و اعتقادات را نیز از بین میبرد؛
- چون حجاب، امر «محسوس و آشکار و علنی» هست؛
- چون بیحجابی در حال «گسترش» هست؛
- چون «بچهها و نوجوانها»ی ما در خیابانها بهراحتی حجم و گاهی سطح اندامهای زنان و دختران را میبینند؛
- چون مسأله، «ناموس» و «عفت» و «غیرت» هست؛
- چون حکومت اسلامی باید از «حرام اجتماعی» جلوگیری کند و کشف حجاب نیز حرام اجتماعی هست؛
- چون «فرهنگ»، مهم هست و ما گرفتار «مظلومیّت فرهنگ» هستیم و حجاب نیز امر فرهنگی هست؛
-چون باعث «درگیریهای خیابانی» شده است و امکان نهیازمنکر در حال زوال است؛
- چون دشمن در پی «هویّتزدایی» است و حجاب نیز «نماد هویّتیِ» ماست؛
-چون کشف حجاب، «معنای سیاسی» هم دارد و دهنکجی به انقلاب اسلامی هم هست؛
- چون مسأله فقط حجاب نیست، بلکه حجاب، «نقطۀ آغاز» هست؛ و ... .
رهبر انقلاب گفته است که «فرهنگ»، یکی از سه اولویّت ماست و در فرهنگ هم اصل، «سبک زندگی» هست و در سبک زندگی، «حجاب» مهم هست، و اهمّیّتش هم به «تمرکز فراوان دشمن» برمیگردد و ما نیز باید بر روی نقاطی متمرکز بشویم که «دشمن» هدف گرفته است.
✓ نکته ی مهمتر این است که :
دشمن ما فهمید که از کدام نقطه باید شروع کند و کجا را هدف بگیرد و بزند ؛ اما هنوز بعضی از ما «وجود» دشمن را قبول نداریم ...!!!
#حجاب
@manyantazer1
مَنیَنتَظِر || سیدهادیاشرفیان
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . ✓ نکته ای در باره ی «حجاب» : حجاب، مهم است و اولویّت دارد . چرا ؟ -
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
این که میگوییم حجاب دارای اولویت است ،
اولویّت نه به معنی «نادیدهگرفتن بقیۀ مفاسد» است
و نه به معنی علاج آنها در «مرحلۀ بعدی» است،
بلکه در مقام تدبیر جامعه، باید برنامههای «موازی» و «همزمان» طرّاحی کرد.
صلاح و صواب این است که همین قدمی را که برداشته شده، تضعیف و تخریب نکنیم و کمک کنیم منکر و فسادِ کشف حجاب در عرصۀ عمومی، برطرف شود تا آینده، بهعنوان «یک تجربۀ فرهنگیِ موفّق»، سنگبنای حرکتهای فرهنگیِ بعدی بشود.
#حجاب | #جنگ_نرم
@manyantazer1
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره حجتالاسلام کهرمی و حسن آقامیری درباره گشتارشاد و مهسا امینی
🆔 حجتالاسلام کهرمی
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از مَنیَنتَظِر || سیدهادیاشرفیان
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
این که میگوییم حجاب دارای اولویت است ،
اولویّت نه به معنی «نادیدهگرفتن بقیۀ مفاسد» است
و نه به معنی علاج آنها در «مرحلۀ بعدی» است،
بلکه در مقام تدبیر جامعه، باید برنامههای «موازی» و «همزمان» طرّاحی کرد.
صلاح و صواب این است که همین قدمی را که برداشته شده، تضعیف و تخریب نکنیم و کمک کنیم منکر و فسادِ کشف حجاب در عرصۀ عمومی، برطرف شود تا آینده، بهعنوان «یک تجربۀ فرهنگیِ موفّق»، سنگبنای حرکتهای فرهنگیِ بعدی بشود.
@manyantazer1
هدایت شده از تخریب چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا جمهوری اسلامی سقوط نمیکند؟
✍ تخریبچی
🚨تخریبچی، کانال اخبار خاص
🆔 @takhribchi110
🆔 @takhribchi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
سکانسی زیبا از کودکی غیاث الدین جمشید کاشانی.
🎞 سریال : نردبام آسمان
#غیاث_الدین_جمشید
#کلام |#عقاید
#فلسفه | #حکمت
#جبر_و_اختیار
| مَنْ یَنْتَظِر |
https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1.سکتاريزاسيون (فرقهگرايي و قومیتگرایی و تحریک مذاهب و قومیتهای موجود در ایران برای جداییطلبی)
2.بالکانيزاسيون (تجزيهگرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته)
3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرمهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب)
4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد)
5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین)
6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی)
7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواستههای شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزشها)
8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی)
9.پرنوکراتيزاسيون (و عادیسازی روسپیگری و فاحشهگی در میان دختران و زنان)
10.اليناسيزاسيون (هویتزدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش)
#جنگ_نرم
🆔 eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
🔴#امام_خامنهای:
♦️ بدانید آمریکا که هیچ، اگر ده برابر قدرت آمریکا هم کسانی در دنیا نیرو داشته باشند، آن نیرویی که خدا با او است، بر آنها غلبه خواهد کرد.
۹۵/۹/۳
@manyantazer1
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻در مذمّت بیطرفیِ نظام آموزشی
🖋 مهدی جمشیدی
۱. مطالعۀ تاریخ جنبش دانشجویی نشان میدهد که ما با مسألۀ تازهای روبرو نشدهایم؛ از اواسط دهۀ هفتاد به این سو، جنبش دانشجوی دچار «دوگانگی هویّتی» و «دوپارگی معنایی» شده است و در هر واقعهای، این شکاف موجود و واقعی، خود را نشان میدهد. پاسخ جنبش دانشجویی به مسألهها، «یکسان» نیست، بلکه یک بخش با تکیه بر «سنّت اسلامی و انقلابی» با مسألهها مواجه میشود و راهحلهای اینجایی مطرح میکند و بخش دیگر، به دلیل تعلّقاتش به «هویّت تجدّدی» و وابستگیاش به ایدئولوژیهای آن، راهحلهای بیرون از تاریخ و فرهنگ ما ارائه میدهد. در نسبت با این واقعیّت اجتماعی نیز، همان «دوگانگی دیرینه و ریشهدار»، سربرآورد و جلوهای دیگر از خود را به نمایش گذاشت. البته در این میان، بدنۀ دانشجویان را نباید بیطرف و بیموضع قلمداد کرد، چون آنها ریشه در خاک «تاریخِ خودی» دارند و فقط کمکنش یا بیکنش هستند، اما در درونشان، خود را جزو هویّت اسلامی و انقلابی میشمارند. آن پاره از جنبش دانشجویی که در فتنۀ اخیر، به کنشگرِ بازی دشمن تبدیل شد، در مقاطع پیشین نیز چنین نقشی را ایفا کرد و این جریان، امتداد همان عقبه است. باید بیفزایم که در میان اینان، دانشجویانی نیز بودهاند که به دلیل «فقر شناختی» و «اسارت در بازیهای روایتی»، گرفتار شدند و «توهم» را «حقیقت» پنداشتند. تجربۀ بازی سیاسی در اینان، بسیار ناچیز است و اینان نمیدانند که در عالم سیاست، نباید «سادهسازی» کرد و گفتهها و ادعاها را حق انگاشت و تکرار کرد. در عین حال، نباید به «آینده» ارجاع داد و هزینۀ «تجربهاندوزیِ نسل جدید» را به جامعه تحمیل کرد، بلکه باید آنها را به «تاریخ» ارجاع داد. این تاریخ و مطالعۀ تاریخ است که جنبش دانشجویی را غنی و قویم میسازد.
۲. دانشجویان، برآمده از «مدرسه»اند و نظام آموزشی در مدارس، از هرگونه «کنش سیاسی» و «فهم رسانهای»، تهی است. دانشآموز در نظام آموزشی، به «انبار محفوظات» فروکاهیده شده و رشد یکسویه و تکبعدی یافته است. در تمام مدّت دوران تحصیل در مدرسه، دانشآموز نمیتواند هیچگونه ارتباط ساختاریافتۀ آموزشی با انقلاب و ارزشهای اساسی آن پیدا کند، بلکه همواره باید معلوماتی را به حافظۀ مظلوم خویش بسپارد که اغلب با نیازها و واقعیّتهای زندگی او، فاصلۀ فراوان دارند. نظام آموزشی، بر «معرفت سیاسی» و «شناخت رسانهای» دانشآموز نمیافزاید، بلکه او را در این زمینه به حال خویش، «رها» میکند. نظام آموزشی، خود را نسبت به این بخش، مسئول نمیانگارد. از این جهت باید گفت که نظام آموزشی نسبت به ارزشهای انقلابی، بیطرف و بیموضع است، یا دستکم، بهصورت جدّی و ساختاری به آن وارد نشده است و نمیکوشد «هویّت انقلابی» را در دانشآموزان، ایجاد و تثبیت کند. «دانشگاه»، جلوۀ بیرونی این وضع در «مدرسه» است. به بیان دیگر، آنچه که در دانشگاه مشاهده میکنید، چیزی نیست جز حاصل «کمکاریها» و «بیعملیها»ی نظام آموزشی در مدرسه. اگر منصفانه بنگریم، باید معترض «ساختار آموزشی» باشیم، نه «دانشآموز» یا «دانشجو». اینان، پروردۀ همین نظام آموزشی هستند؛ نظام آموزشیای که متهم به «ایدئولوژیکبودن» است اما در عمل، مخاطب خود را با ارزشهای انقلابی، آشنا نمیسازد. ازاینرو، باید علاج واقعی و زیربنایی را «بازسازی انقلابیِ نظام آموزشی» دانست و «معلولها» را مقصر قلمداد نکرد.
۳. کاری که اکنون باید به آن همّت گمارد، ایجاد فضای گشوده و منطقی برای «گفتگو» است. باید شنید و گفت و استدلال کرد. باید صبورانه و همدلانه، حرفها و دردها و دغدغهها و گلایهها را شنید و به آنها پاسخ داد. آری، کسانی هستند که غرضورز و بیگانهگزیناند و «اغتشاش» و «هوچیگری» و «تنش» را بر «گفتگو» ترجیح میدهند. حساب اینان از سخن من جداست. با اینان باید با زبان «قانون» سخن گفت. اما آنان که بهواقع «پرسش» و «ابهام» و «اشکال» دارند و میخواهد «صدایشان» شنیده شوند را نباید در کنار اینان نشاند و همه را با یک چوب راند. دانشگاه، از ظرفیّت بسیاری گسترده و درخشانی برای «مناظره» و «گفتگو» و «مواجهه» و «تضارب آراء» برخوردار است. باید این ظرفیّتها را فعّال کرد و از دانشگاه، «باشگاه هماندیشی» و «معرکۀ آزاداندیشی» ساخت. نباید آرمان «کرسیهای آزاداندیشی» را معلّق نهاد. آن همه اصرار و تأکید رهبر انقلاب در این باره نباید به فراموشی سپرده شود. انقلاب از «گشودگی» نمیهراسد و خواهان «دانشگاه انقباضی» نیست. گفتگو، راهحلی برای «همۀ فصلها» است، نه مرهمی برای عبور از بحران. بحرانها، زادۀ «فقر گفتگو» هستند و دانشگاه میتواند با رویکرد انبساطی و گشودۀ خود، از جامعه نیز تنش بزداید، نه اینکه در امتداد تنش جامعه به حرکت افتد.
📎منتشرشده در ایرنا:
https://irna.ir/xjKMg2
هدایت شده از استاد حسن ارشاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵چرا تشکیلات بهایی منفور است ؟
خیانت به بهانه خدمت
📝کانال استاد حسن ارشاد↙️
https://eitaa.com/joinchat/3604021440C700481b618
48.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
سلام اللّٰه علیکم .
رزق امروزمون :
امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«از دو خصوصیّت و خصلت بپرهیز ...»
با هم ببینیم 🌷
#درس_اخلاق
@manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
🇮🇷
🎥 یه معترض خیابانی رو با یه نیروی ضدشورش رو به رو کردن، اتفاقی افتاد که خودشونم فکرشو نمیکردن ...
🍃🌹🍃
✅ خیلی از کسانی که خیابان رو ترک کردند و با اغتشاشگران دیگه همراه نشدند، متوجه همین نکته شدند که راه اشتباهه و سواستفاده گر منتظر اشتباه ماست.
@manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳 چند دقیقه با روحانی ای که
جمجمه ش رو پروتز کرد
👀 ۱۱ سال زندگی در
#ویلای ۵۳ متری با ۳ فرزند
❣ چفیه و انگشتری که
آقا بهشون هدیه دادن
#اغتشاشات
#محمد_کارخانه
#امام_جماعت
#دروازه_غار
#هرندی
#حجاب
@manyantazer1