eitaa logo
منزلگه عشاق ولیعصر«عج»زابل
82 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
313 ویدیو
23 فایل
انتقادات و پیشنهادات ارتباط با امور فرهنگی خانواده ها @fmazabol
مشاهده در ایتا
دانلود
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... شرایط صحت روزه ۱. اسلام ۲. ایمان ۳. عقل ۴. بی هوش نبودن ۵. مسافر نبودن ۶. حایض و نفسا نبودن ۷. ضرری نبودن ۸. داشتن نیت ۹. ترک مفطرات ۱۰. روزه‌ی قضا نداشتن (البته این شرط برای کسی است که می‌خواهد روزه‌ی مستحبی بگیرد). توجه:  روزه از افرادی صحیح است که واجد شرایط فوق باشند، بنابراین روزه‌ی کافر، دیوانه، بی‌هوش، مسافر، حایض و نفسا، روزه‌یی که برای فرد ضرر دارد، یا در آن نیت روزه نکرده یا یکی از مفطرات را عمداً انجام داده باطل است، همچنین روزه‌ی مستحبی کسی که روزه‌ی قضا دارد صحیح نیست. https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... ۶. نیت روزه الف) معنی و لزوم نیت روزه مانند همه‌ی عبادتهای دیگر باید با نیت همراه باشد، بدین معنی که خودداری انسان از خوردن و آشامیدن و سایر چیزهای باطل‌کننده‌ی روزه، به خاطر دستور خداوند باشد و همین که چنین عزمی در او باشد کافی است و لازم نیست آن را بر زبان بیاورد. ب) زمان نیت روزه‌های مستحبی: از اول شب تا موقعی که به اندازه‌ی نیت کردن به مغرب وقت مانده باشد. روزه‌های واجب: ۱. واجـب معین، مثل روزه‌ی ماه رمضان الف) تا قبل از طلوع فجر: صحیح است. ب) تا قبل از زوال:       از روی عمد: صحیح نیست.       از روی فراموشی یا بی اطلاعی: بنابر احتیاط واجب نیت روزه کند و روزه بگیرد و بعداً نیز روزه‌ی آن روز را قضا نماید. ج) بعد از زوال: کافی نیست. ۲. واجب غیرمعین، مثل‌روزه‌ی‌قضای ماه رمضان الف) تا قبل از زوال: صحیح است. ب) بعد از زوال: صحیح نیست. ۱. از آن جا که شروع روزه از اول فجر است، نیت آن هم باید از آن لحظه به تأخیر نیفتد، و بهتر آن است پیش از فرا رسیدن فجر، نیت روزه کند. ۲. اگر اول شب نیت کرد که فردا روز بگیرد و پس از آن به خواب رفت و تا بعد از اذان صبح بیدار نشد یا سرگرم کاری بود و از فرا رسیدن صبح غافل بود، و پس از آن توجه یافت، روزه‌ی او صحیح است. ۳. کسی که در ماه رمضان، هنگام فرا رسیدن اذان صبح، عمداً نیت روزه نمی‌کند، اگر در اثنای روز نیت روزه کند، روزه‌اش باطل است و در عین حال باید تا غروب آن روز از همه‌ی چیزهای باطل کننده‌ی روزه اجتناب کند و بعد از ماه رمضان هم قضای آن روز را به جا آورد. ۴. کسی که در ماه رمضان از روی فراموشی یا بی اطلاعی، نیت روزه نکرده و در اثنای روز ملتفت شود، در صورتی که کاری که روزه را باطل می‌کند انجام داده باشد، روزه‌ی آن روز باطل است ولی تا غروب از کارهای باطل کننده‌ی روزه خودداری کند، اما چنانچه تا هنگامی که ملتفت روزه می‌شود کاری که روزه را باطل می‌کند انجام نداده باشد اگر بعد ازظهر است روزه باطل است، واگر پیش از ظهر است بنابر احتیاط واجب باید نیت روزه کند و روزه بگیرد و بعداً نیز روزه‌ی آن روز را قضا کند. ۵. اگر برای روزه‌ی واجب غیر ماه رمضان، مانند روزه‌ی کفاره یا قضا تا نزدیک ظهر نیت نکند، چنانچه تا آن وقت کاری که روزه را باطل می‌کند انجام نداده باشد، می‌تواند نیت کند و روزه‌ی او صحیح است. ۶. روزه‌ی مستحبی را در هر وقت از روز که به فکر روزه بیفتد می‌تواند نیت روزه کند و روزه‌ی او صحیح است، مشروط بر این که تا آن لحظه کاری که موجب باطل شدن روزه است از او سر نزده باشد.                                                          ۷. کسی که روزه‌ی قضای ماه رمضان بر او واجب است نمی‌تواند روزه‌ی مستحبی بگیرد حتی اگر زمانی که وقت نیت روزه‌ی واجب تمام شده است (یعنی بعد از ظهر) هم نیت روزه‌ی مستحبی کند صحیح نیست، و چنانچه فراموش کند و روزه‌ی مستحبی بگیرد در صورتی که در اثنای روز (چه پیش از ظهر باشد یا بعد ازظهر) یادش بیاید روزه‌ی مستحبی او باطل می‌شود، حال اگر پیش ازظهر باشد می‌تواند نیت روزه‌ی قضای ماه رمضان کند و روزه‌اش درست است. توجه:  کسی که روزه‌ی قضای ماه رمضان بر ذمه دارد اگر به نیت استحباب روزه بگیرد، به جای روزه‌ی قضایی که بر عهده‌اش هست محسوب نمی‌شود.  کسی که نمی‌داند روزه‌ی قضا بر عهده دارد یا نه، اگر به نیت آنچه که شرعاً مأمور به آن است اعم از روزه‌ی قضا یا مستحبی، روزه بگیرد و در واقع روزه‌ی قضا بر عهده‌اش باشد به عنوان روزه‌ی قضا محسوب می‌شود. ۸. اگر مریض در اثنای روز ماه رمضان خوب شود، واجب نیست که نیت روزه کند و آن روز را روزه بگیرد، ولی اگر پیش از ظهر باشد و کاری که روزه را باطل می‌کند از او سر نزده باشد احتیاط مستحب آن است که نیت روزه کند و روزه بگیرد و پس از ماه رمضان باید آن روز را قضا کند.   https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
🌹مقدار قرائت روزانه ♦️شاید بعضی از مردم بپرسند حال که قرائت روزانه قرآن این همه اهمیت دارد، سزاوار است روزانه چند آیه از قرآن خوانده شود؟ پاسخ این پرسش در احادیث زیادی آمده است: ♦️در حدیثی که از امام باقر (عَلیه السَلام) رسیده است استفاده می شود اگر مسلمانی بخواهد از غافلان و بی خبران نباشد بایستی روزانه حداقل ده آیه از قرآن بخواند. امام باقر (عَلیه السَلام) این مطلب را از رسول گرامی خدا (صَلى الله عَلیه وَ آله) نقل کرده است: 🗣من قَرَأَ عَشرَ آیاتٍ فی لَیلَةٍ لَم یُکتَب مِنَ الغافِلینَ؛ هر کس در هر شب ده آیه قرآن بخواند از جمله بی خبران و غافلین نوشته نخواهد شد.. 🌹پنجاه آیه؛ قرائت ذاکران ♦️در ادامه حدیث قبلی آمده است، کسی که هر روز پنجاه آیه قرآن تلاوت کند در زمره کسانی است که همیشه به یاد خدا هستند: 🗣و مَن قَرَأَ خَمسینَ آیةً کُتِبَ مِنَ الذّاکِرینَ. 🌹همچنین از امام صادق (عَلیه السَلام) روایت است که فرمود: القُرآنُ عَهدَ اللهِ اِلی خَلقِِه فَقَد یَنبَغی لِلمَرأ المُسلِمِ اَن یَنظَرُ فی عَهدِهِ وَ اَن یَقرَأَ مِنهُ فی کُلِّ یَومٍ خَمسینَ آیَةً؛ قرآن پیمان خدا با مردم است. پس یقیناً برای شخص مسلمان سزاوار است که با دقت در پیمان خویش بنگرد و از آن در هر روز پنجاه آیه بخواند.
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... زوج‌ها باید یکدیگر را محترمانه خطاب کنند تا دیگران هم با احترام با آن‌ها برخورد کنند. 🔸 اگر زن و شوهری در جمع‌های فامیلی با کلمات نامناسب همدیگر را صدا کنند، مطمئن باشند که بقیه هم همان طور آن‌ها را صدا خواهند کرد. همچنین زوج‌ها نباید حتی در ذهن شان هم نسبت به هم نظر سوء داشته باشند. ✅ وقتی مرد یا زنی نسبت به همسرش مدام فکرهای بد کند، روی رفتارش تاثیر می‌گذارد و در ارتباط با همسرش به مشکل بر خواهد خورد. https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
🔻 ورود پیکر پاک شهید والامقام مرزبان سرباز وظیفه "محمدجواد بیاناتی" به ستاد هنگ مرزی زابل باحضور فرمانده مرکز آموزش جناب سرهنگ دهباشی و جانشین عقیدتی سیاسی جناب سرهنگ مهماندوست و کارکنان مرکز آموزش مرزبانی ولی عصر زابل https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
📸گزارش تصویری// ظهر امروز مراسم وداع با پیکر مطهرسرباز وظیفه شهید محمد جواد بیاناتی در هنگ مری زابل توسط مرزبانان ومسئولین شهرستان زابل وفرمانده مرکز آموزش جناب سرهنگ دهباشی و کارکنان با مداحی جناب سرهنگ مهماندوست برگزار شد . https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... . مفطرات روزه ۱. خوردن و آشامیدن. ۲. جماع (آمیزش جنسی). ۳. استمنا (خود ارضایی جنسی). ۴. دروغ بستن به خدا و پیامبران و معصومین(ع) (بنابر احتیاط واجب). ۵. رساندن غبار غلیظ به حلق (بنابر احتیاط واجب). ۶. فرو بردن تمام سر در آب (بنابر احتیاط واجب). ۷. باقی ماندن بر جنابت و حیض و نفاس تا اذان صبح. ۸. اماله (تنقیه) کردن با مایعات. ۹. قی کردن عمدی. توجه:  به کارهایی که روزه را باطل می‌کند «مفطرات روزه» می‌گویند. https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
38.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژه برنامه پلیس تراز جامعه قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ برنامه روز هفتم ماه مبارک رمضان + همراه مسابقه برای شرکت در مسابقه روز هفتم👇👇👇 این قسمت را لمس کنید
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... به کارهایی که روزه را باطل می‌کند «مفطرات روزه» می‌گویند. الف) خوردن و آشامیدن ۱. اگر روزه‌دار عمداً و آگاهانه چیزی بخورد یا بیاشامد روزه‌ی او باطل می‌شود، خواه آن چیز از خوراکیها و آشامیدنیهای معمول باشد و خواه از چیزهای غیر خوراکی مانند کاغذ یا پارچه و امثال آن، و خواه زیاد باشد یا کم، مانند قطره‌های بسیار کوچک آب یا خرده‌ی کوچکی از نان. ۲. اگر روزه‌دار چیزی را که لای دندان مانده است عمداً فرو ببرد، روزه‌اش باطل می‌شود، اما اگر علم به وجود باقیمانده‌ی غذا در لای دندانها و یا علم به رسیدن آن به حلق نداشته و یا فرو رفتن آن عمدی و با التفات نبوده روزه باطل نمی‌شود. ۳. خوردن و آشامیدن از روی سهو و فراموشی روزه را باطل نمی‌کند و تفاوتی هم بین اقسام روزه از واجب و مستحب نیست. ۴. فرو بردن آب دهان روزه را باطل نمی‌کند. ۵. احتیاط واجب آن است که روزه‌دار از استعمال آمپولهای مقوّی یا مغذّی، یا آمپولهایی که به رگ تزریق می‌شود و نیز انواع سِرُم‌ها خودداری کند، ولی تزریق آمپول در عضله یا برای بی حس کردن و نیز دارو گذاشتن در زخمها و جراحتها اشکال ندارد. ۶. احتیاط واجب آن است که روزه‌دار از مواد مخدری که از راه بینی یا زیر زبان جذب می‌شود خودداری کند. ۷. اگر موقعی که مشغول خوردن غذا است بفهمد صبح شده، باید لقمه‌ را از دهان بیرون بیاورد، و اگر عمداً آن را فرو ببرد روزه‌اش باطل است. (وظیفه‌ی کسی که عمداً روزه را باطل کرده است بعداً گفته خواهد شد). ۸. فرو بردن اخلاط سر و سینه تا به فضای دهان نرسیده روزه را باطل نمی‌کند، اما اگر داخل فضای دهان شود احتیاط واجب آن است که آن را فرو نبرد. ۹. هرگاه خوردن قرص در حال روزه برای درمان فشار خون ضروری باشد اشکال ندارد، ولی با خوردن آن، روزه باطل می‌شود. (بر استفاده از قرص جهت درمان، عنوان خوردن صدق می‌کند). ۱۰. خونی که از لثه بیرون می‌آید تا آن را فرو نبرده است روزه باطل نمی‌شود و چنانچه در آب دهان مستهلک شود (و از بین برود) محکوم به طهارت است و بلعیدن آن اشکال ندارد و مبطل روزه نخواهد بود، و همچنین در صورت شک در همراه بودن آب دهان با خون، فرو بردن آن اشکال ندارد و به صحت روزه ضرر نخواهد زد. توجه:  به صرف بیرون آمدن خون از دهان، روزه باطل نمی‌شود، ولی واجب است از رسیدن آن به حلق جلوگیری کند. https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*دوستان کوشا؛* 📢 *جلسه فوق العاده استعداد تحلیلی با موضوع هوش فضایی* 👨‍🏫 استاد کوشا صمیمی 🕙👩‍💻👨‍💻 *سه شنبه ۲۹ اسفند ساعت ۲۱:۰۰* https://www.skyroom.online/ch/kooshahoosh/amoozesh ⭕ با گزینه مهمان وارد شوید و نام و نام خانوادگی خود را بنویسید.
💎 (صلی الله علیه و آله): 🌼«مَنْ تلا فِیه آیَهً مِنْ القرآن کَانَ به مثل أجر من خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُور». ❄️اگر کسی در ماه رمضان یک آیه از قرآن را تلاوت کند، ثوابش مثل کسی است که در ماه های دیگر قرآن را ختم کرده است. 📚بحارالانوار، ج۹۶، ص۱۵۷
🌺نوروز ایرانی ، نه نوروز باستانی ♦️امام خامنه ای :ایرانیِ زیرکِ مسلمان، نوروز باستانی را با عقیده‌ی خود و به شکل دلخواه خود، تغییر داد؛ قالب نوروز و صورت نوروز را نگه داشت، محتوای آن را عوض کرد. نوروز باستانی، نوروز پادشاهان بود؛ فرصتی برای سلاطین و حکّام مستبد بود؛ برای اینکه شکوه خود و عظمت ظاهری خود را به رخ ملّتها بکشانند و بنشینند از آنها هدیه بپذیرند. ♦️ حتّی در زمان بنی‌امیّه و بنی‌عبّاس که نوروز به دربارهای خلافت اموی و عبّاسی وارد شد، همان رفتار و سیره‌ی پادشاهان و کسرایان فارسی باستان در دربار آنها عمل میشد. امّا ایرانیِ مسلمان، این نظم را، این قالب را به‌نفع خود تغییر داد؛ اگرچه این تغییر به‌صورت دفعی انجام نگرفته است امّا شما امروز بعد از گذشتن قرنها، مشاهده میکنید که نوروز بهانه‌ای و وسیله‌ای است برای ارتباط قلبی میان مردم و میان مبدأ عظمت و عزّت، یعنی ذات مقدّس باری‌تعالی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا