eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
991 ویدیو
445 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت سی و‌ هشتم 🔆«وَ شُفَعَاءُ دَارِ الْبَقَاءِ ..» شفاعت یعنی وساطت🌹. ما معتقد هستیم اهل بیت بزرگوار با اذن خدا ما را می کنند. 🔰شفاعت اهل بیت دو شرط اساسی دارد: 1⃣-آدم باید داشته باشد مورد شفاعت قرار بگیرد. 2⃣-شفاعت کننده هم باید ✨خدا این دستور و را به او بدهد، یعنی اینطور نیست که ائمه خودسر شفاعت کنند. 📌در آیة الکرسی می خوانیم «إِلاَّ بِإِذْنِهِ» با اذن خداست. جز انبیاء و ائمه هم این مقام را دارند، علما هم مقام شفاعت را دارند، ولی اگر آنها هم دارند به خدا و اهل بیت این را می گیرند. 💠روایتی است از امام صادق (ع) که می‌فرمایند؛ به شفاعت ما اهل بیت نمی‌رسد آنانی که در خود سهل انگارند و نمازشان را سبک می شمارند. یعنی چه ..⁉️ یعنی خُب تازه اذان شده می‌خوانم، ول کن تازه اذان شده فوتبال ببینیم، فیلم ببینیم.. اینها یعنی شمردن، یعنی اهمیت ندادن. امام صادق نمی گوید کسی نماز نخواند، نه نه! آنکه نمی خواند بحثش جداست. می‌گوید 👈نماز می خواند اما به آن نمی دهد.❌ ✅آخرین جمله امام صادق (ع) این بود «إِنَّ شَفَاعَتَنَا لَا تَنَالُ مُسْتَخِفّاً بِالصَّلَاةِ» به شفاعت ما نمی رسد آنکه نمازش را سبک بشمارد، خفیف بشمارد. اگر کسی از ، از روی بی اعتنایی نمازش را اول وقت 🕛 نخواند، مشمول همین واقع می شود. قرائت نماز را درست یاد نگرفتن، تمام اینها جزء بحث شمردن نماز است. حواسمان جمع باشد خدای ناکرده جزء این دسته افراد قرار نگیریم. 🎤استاد احسان عبادی @marefatemahdavi
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
مجموعه احادیث و جملات کوتاه مهدوی جهت استفاده در برنامه های فرهنگی و مجازی ویژه نهم ربیع 👇👇👇
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌پنجم 💠یکی از مواردی که در بحث دعا حاج آقا مجتبی تهرانی مطرح می کنند این است که آیا انسان می تواند از خدا در این دنیا راحتی را طلب کند؟ راحتی که همه امور را در بربگیرد، راحتی مطلق❗️ 👌بحثی که اینجا مطرح هست را ایشان می فرمایند ما می توانیم دو ‌نوع تصور کنیم:👇 1⃣-اول راحتی مطلق بخواهیم. مثلا بگوییم خدایا هیچ مکروه یا هیچ بلایی نبینیم. مکروه منظور بحث فقهی نه، یعنی کراهت، چیزی که بدمان بیاید، از آن خوشمان نیاید، هیچ غمی نبینیم. آیا راحتی مطلق در دنیا قابل تصور است⁉️ واقعا نمی شود، آسایش مطلق در دنیا!!! «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي كَبَدٍ» ما انسان را در سختی خلق کردیم. فکرش را بخواهی بکنی راحتی مطلق و هیچ مشکلی در این عالم هستی🌒 نباشد این یک مقدار، یک مقدار چه عرض کنم، خیلی غیر معقول است. 💭ما قبلا عرض کردیم دعا که می خواهیم بکنیم دعاهایمان باید معقول و عاقلانه باشد. این چیزی که الان ما از خدا می‌خواهیم هیچ مشکلی به ما نرسد، اصلا این مبحث عاقلانه نیست! پس آسایش مطلق را نمی توانیم داشته باشیم. ایشان در این زمینه چند تا روایت📚 هم می آورد که اصلا این دنیا دنیای گرفتاری هست، مقتضای این عالم و این دنیا این است که ما گرفتاری ها و سختی هایی داریم. 📜در روایت مفصلی آقا امام صادق (ع) می فرمایند؛ «لا راحَةَ لِمُومِنٍ عَلَی الحَقیقَة» (عَلَی الحَقیقَة به صورت مطلق است) در این دنیا فکر نکن خبری از راحتی هست. «إلا عند لِقاءِ الله» راحتی مطلق می‌خواهی، 🍃آسایش کامل می خواهی، در محضر خدای متعال در آخرت. 📜در روایت دیگری از امام صادق سوال می کنند «قيلَ لَه أينَ طَريقُ الرّاحَةِ» راه رسیدن به آسایش چی هست❓حضرت می فرمایند؛ «فی خِلافِ الهَوى» خواسته های نفس را اطاعت بکنی سختی می آورد، تو ‌مخالفت با خواسته های نفس بکن برای تو راحتی بیاید. پرسیدن کجا انسان می‌تواند راحتی پیدا بکند؟ حضرت فرمود «عِندَ أوَّلِ يَومٍ يَصيرُ فی الجَنَّةِ» اولین روزی که بهشت رفتی راحتی به دست می‌آوری. ⚠️پس می بینیم که در این دنیا ما آن آسایش مطلق و کامل را نداریم. 🔅خدایای متعال به حضرت داود خطاب می کند؛ «إِنِّی وَضَعْتُ خَمْسَةً فِی خَمْسَةٍ وَ النَّاسُ یَطْلُبُونَهَا فِی خَمْسَةٍ غَیْرِهَا فَلَا یَجِدُونَهَا» ای داود! من پنج مورد را در پنج چیز گذاشتم اما مردم اشتباهی می‌روند❗️ 👈«وَ وَضَعْتُ الرَّاحَةَ فِی الْجَنَّةِ وَ هُمْ یَطْلُبُونَهَا فِی الدُّنْیَا فَلَا یَجِدُونَهَا» من راحتی مطلق را برای بهشت🍃 گذاشتم اما مردم در دنیا دنبال راحتی می روند. در دنیا بحثی از این راحتی و امثال این نیست‌. (قسمت های دیگر روایت را کار نداشتم، قسمت راحتی را می خواستم بگویم) 🌀امام صادق به اصحابشان فرمودند حواستان جمع باشد در این دنیا آسایش نسبی، آسایشی که در بعضی از زمانها آن آسایش را بتوانید داشته باشید.. مثلا ده روز ⛅️ پیش می آید هیچ مشکلی برایت پیش نمی آید راحتی و دغدغه نداری، اما بعد ده روز ممکن است مشکلات پیش بیاید. بله راحتی نسبی چرا..، اما مطلق ما در این دنیا نداریم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (53) 🎤استاد احسان عبادی 205 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔آیا بعد از ظهور هیچ فقیری وجود نخواهد داشت⁉️👆 🎥کلیپ های یک دقیقه ای پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗 🗣پاسخگو: ⏰هرشب ساعت 20 در کانال ما و او 👈گروه پاسخ به شبهات و سوالات شما👉 ✅انتشار در فضای مجازی موجب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد✅ 🔰سیاست همراه دیانت🔰 تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات | سایت
✋ 🍁عمریست‌که‌ما‌منتظر‌آمدنت،‌نه 🍁تو‌منتظر‌لحظه‌ی‌برگشتن‌مایی.. @marefatemahdavi
👆👆👆 پوستر شماره 7⃣4⃣ 🌟پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِی اسْمُهُ اسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِی وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِی یُقِیمُ النَّـاسَ عَلَی مِلَّتِی وَ شَرِیعَتِی وَ یَدْعُوهُمْ إِلَی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَل. •|اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّـکَ الفَرَج|• 💠 @marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت سی و‌ نهم 🔆«مَنْ أتاكُمْ نَجى وَ مَنْ لَمْ يَأْتِكُمْ هَلَك ..» 👌ما اعتقاد داریم هر که به شما اهل بیت روی بیاورد🌺 از عذاب خدا پیدا می کند و هر کس از شما روی بر گرداند می شود. خیلی فراز مهمی است. یعنی ✨اهل بیت سعادت و هلاکت یک فرد هستند البته اخروی منظور است، هر چند از لحاظ دنیوی هم ملاک همین است. ولی شاید از لحاظ دنیوی بعضی ها متوجه نشوند، بگویند فلانی چرا مخالف اهل بیت است اما پولدار است..❓ولی نمی فهمند در باطن زندگی اش چه هست! 🔹در ملاک اخروی ملاک هستند اگر به اهل بیت روی بیاوریم سعادتمند هستیم، اگر از آنها پیدا کنیم گنهکار و بدبخت می شویم. و خیلی هم جالب است؛ آن کسانی که 🌱 می شوند به خاطر اطاعت از امام است که بهشتی می شوند و آن کسانی هم که 🔥 می شوند به خـاطر اینکه از اهل بیت دور هستند جهنمی می شوند. 📑ما در روایات داریم کسانی که بهشتی هستند یعنی ، به خاطر گناهانشان به میزانی که گناه کردن جهنم می روند. آن جهنم رفتنشان به خاطر آن دقایق و ساعاتی⏰ هست که از امام دور هستند، به خاطر آن لحظاتی هست که در زندگیشان حرف امام را ندادند. ⚠️یعنی ملاک بهشت و جهنم اطاعت از امام است⚠️ و امروزه وجود نازنین امام زمان (عج) هست که محوریت اصلی این نظام طبیعت و عالم را دارد و به خاطر همین است که می گوییم اگر از حرف ایشان اطاعت نشود فرد به غضب الهی💥 دچار می شود.‌ 📚روایت داریم در روز سه کس، خدا اصلا با آنها صحبت نمی کند و در غضب الهی هستند؛ 1⃣. کسی که به مدعی امامت از جانب خدا می کند. 2⃣. امامت یک فردی که از سوی خدا امام شده را می کند. 3⃣. نفر سوم کسی هست که فکر کند دو نفر قبلی با ایمان هستند. 〽️پس یعنی آن کسانی که به دروغ می‌گویند ما امام جامعه هستیم، و آن کسانی هم که امام واقعی را نمی پذیرند مورد غضب خدا هستند‌. چه غضبی⁉️ غضب در حدی که خدا در فردای قیامت با آنها نمی کند. 🎤استاد احسان عبادی @marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه سی و هفتم7⃣3⃣ خلقت شب🌚 ✨«وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ» (انبیاء،۳۳)✨ و او كسی است كه شب و روز را خلق كرد. 🌀اشتباهی كه در اين آيه وجود دارد، اين است كه خلقت را به شب نسبت داده است. شب عدم نور است و علیت و ايجاد به امر عدمی تعلق نمی گیرد. مثل اين است كه بگوئید خدا هیچ را خلق كرد كه غلط است. 💥در افسانه های باستانی يونانی نیز خلقت شب مطرح شده است. ✨تُولِجُ اللَّيْلَ فِی النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِی اللَّيْلِ..✨(آل عمران،۲۷) (ای خدا) شب را در روز داخل ميكنی و روز را در شب داخل می كنی. شبیه آيه ی فوق چندين بار در قرآن تكرار شده است. شب (عدم نور) چیزی نیست كه با نور مخلوط شود. به تعبیر دقیق تر، عدم چیزی نیست كه آن را با وجود مخلوط كنی. مثلا در هنگام تاريك و روشن صبحگاه، واقعیت اين است كه میزان نور (وجود) كم است، نه اينكه مقداری تاريكی را با نور مخلوط كرده باشیم. ✨يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْل✨(زمر،۵) شب را به روز درمى پیچد و روز را به شب درمى پیچد. 🌀 همان غلط قبلی اينجا هم تكرار شده است. شب چیزی نیست كه نور را در خود بپیچد و پیچیدن شب به روز هم بی معنی است. ✨وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ آيَتَيْنِ فَمَحَوْنَا آيَةَ اللَّيْلِ وَجَعَلْنَا آيَةَ النَّهَارِ مُبْصِرَةً✨(اسرا،۱۲) وشب وروز را دو نشانه ی خدا قرارداديم، نشانه شب را محو كرديم و نشانه روز را روشنی بخش گردانیديم. همان اشتباه تكرار شده است. چون تاريكی امر عدمی است نمی تواند آيه يا نشانه ی علت يا خالق باشد. 🌀اينگونه آيات كه شب را امر وجودی گرفته اند، در قرآن مكرر آمده اند. البته انتظار نمی رود، فردی در عربستان زمان محمد✨ اين مطلب فلسفی را بفهمد. طبعاً محمد✨ هم متوجه اين خطای تكراری اش نشده، اما خدا غیرممكن است، نفهمد بنابراين اينها گفته های محمدند نه خدا😐 📝جواب شبهه: با اينكه سها، مدعی فهم فلسفه است، اما معلوم ميشود اطلاعی از فلسفه ندارد، زيرا در فلسفه به اين نوع عدم اشاره شده است. ⚠️شب و روز دو مفهوم متقابل اند، و تقابل آن دو، تقابل عدم و ملكه است، نظیر تقابلى كه بین دو مفهوم كورى و بینايی هست، چون همان طور كه كورى به معناى مطلق نبودِ بینايی👀 نیست، و به همین جهت به ديوار كه بینايی ندارد نمی‌گويیم كور، بلكه كورى عبارت است از نبود بینايی، در چیزى كه قابلیت بینايی را دارا است، مانند انسان🙎‍♂ بی نورى شب نیز همینطور است، يعنى كلمه "شب" به معناى مطلق عدم نور نیست، بلكه به معناى زمانى است كه در آن زمان ناحیه اى از نواحى زمین از خورشید🌞 نور نمی‌گیرد. و پر واضح است كه چنین عدمى (عدم ملكه) وقتى تحقق می‌يابد، كه ضد آن يعنى ملكه قبلا وجود داشته باشد، تا نسبت به آن تعین پیدا كند🍃 چون اگر در عالم چیزى به نام بینايی نمی‌بود، كورى هم تحقق نمی‌يافت، و نیز اگر در عالم چیزى به نام روز 🌤 نمی‌بود، شب هم معنا نمی‌داشت، از اين رو شب بهره ای از وجود دارد. 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۲۳۷ 🖇ادامه دارد ... ۸۳ @marefatemahdavi