eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و پنجم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و ششم 🔗روایت هفدهم : 📜إبراهيم بن محمّد بن سعيد الثقفي في (كتاب الغارات) عن إسماعيل بن أبان، عن عبدالغفّار بن القاسم، عن المنصور بن عمرو، عن زر بن حبيش، عن أمير المؤمنين (عليه السلام) وعن أحمد بن عمران بن محمّد بن أبي ليلى، عن أبيه، عن ابن أبي ليلى، عن المنهال بن عمرو، عن زر بن حبيش قال: خطب علي (عليه السلام) بالنهروان ـ إلى أن قال ـ فقام رجل فقال: يا أمير المؤمنين حدّثنا عن الفتن، فقال: إنّ الفتنة إذا أقبلت شبهت، ـ ثمّ ذكر الفتن بعده إلى أن قال ـ فقام رجل فقال: يا أمير المؤمنين ما نصنع في ذلك الزمان؟ قال: انظروا أهل بيت نبيكم فإن لبدوا فالبدوا، وإن استصرخوكم فانصروهم تؤجروا، ولا تستبقوهم فتصرعكم البلية، ثمّ ذكر حصول الفرج بخروج صاحب الأمر (عليه السلام). أقول: تقدم ما يدل على ذلك. ➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰 ☝️اما روایت آخر که از حضرت علی (ع) هست در جنگ نهروان که یکی از افراد بلند می شوند و به حضرت می گویند از فتنه ها برای ما بگو. حضرت می فرمایند فتنه آن چیزی است که وقتی روی بیاورد شما را دچار شبهه می کند، به چنین چیزی می‌گویند، فتنه رو بیاورد شما را اسیر شبهه می کند. شبهه یعنی حق و باطل آمیختن کنار هم.❌ 💭بعد راوی از حضرت سوال می کند خُب حالا که فتنه شد ما چکار کنیم؟ چطور حق و باطل را تشخیص بدهیم⁉️ حضرت می‌گوید ببینید اهل بیت پیغمبر چکار می‌کنند همان کار را انجام بدهید، اگر ما قیام کردیم شما هم قیام بکنید، اگر سکوت کردیم شما هم سکوت بکنید. 👈شاید اینجا به نظر من حضرت علی (ع) دارد آینده ای را می گوید که در ظاهر عکس هم بود، یکی برای امام حسن (ع)، یکی برای امام حسین (ع). برای امام حسن، امام حسن (ع) مجبور شد به خاطر مصلحت اسلام صلح کند، اینجا مردم موظف بودند سکوت کنن. اما یک جایی مثل امام حسین (ع) موظف بود قیام کند، قیام کرد و مردم هم موظف بودن قیام بکنند‌. شاید حضرت دارد این فتنه ها را اشاره می کند. 👤سلیمان صرد خزاعی فقط در قضیه امام حسین (ع) بی بصیرتی نکرد، در قضیه امام علی (ع) هم بی بصیرتی کرد. وقتی امام علی از مردم کوفه درخواست کرد که بیایند برای جنگ جمل، ابوموسی اشعری آن زمان فرماندار کوفه بود، قبول نکرد گفت نه من نیرو نمی فرستم. سلیمان صرد خزاعی اهل کوفه بود ولی تاریخ نگفته که اصلا اعتراض بکند به ابوموسی اشعری.❌ در قضیه امام حسن (ع) هم این سلیمان باز اشتباه کرد وقتی امام حسن صلح را پذیرفت، آمد گفت سلام بر تو ای کسی که مؤمنین را ذلیل کردی، همین سلیمان صرد خزاعی!!! ⚠️پس واقعا این فتنه ها کم چیزی نیست، حضرت می گوید ببینید ما چکار می کنیم. الان ما چی؟ الان که اماممان غائب هست چکار کنیم⁉️ خُب ولی فقیه هست. اگر فتنه ای بخواهد در کشور رخ بدهد که دشمنان در پی اش هم هستن، برای ما که سختی ندارد، ما می توانیم ببینیم رهبری چه می گوید، رهبری چه موضعی دارد می‌گیرد، همان موضع رهبری را ادامه بدهیم. ما می توانیم با راهنما خودمان را پیدا بکنیم. آنهایی که ولایت فقیه را قبول ندارند باید یک فکری به حال خودشان بکنند، آنها باید بگویند که ما در زمان فتنـه می ‌خواهیم چکار بکنیم..، آیا خدا به دادشان می رسد، یا مثل فتنه سال 88 خیلی ها سقوط می‌ کنند. ✅بعد امام می گوید تا زمانی که امام زمان شما بیاید، صاحب الامر بیاید و مشکلات شما برطرف بشود. خُب این روایت هم هیچ ربطی به قیام قبل ظهور نداشت که بگوییم قیام قبل ظهور را بخواهد باطل بکند و ناحق جلوه بدهد. 🎤استاد احسان عبادی ۴۶ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
✨ |💔این ‌دل ‌به ‌جز‌ تــو بهر کسی بی قرار نیست درمان سوز هجــر، که جز وصل یار نیست..💔| @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
4_5796659201811941433.mp3
3.97M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 66 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 66 🌀 موضوع : 42 🌀 ❇️ اثر همیشگی دعا❇️ @marefatemahdavi
👆🏻👆🏻👆🏻 🌙 📘منبع: اقبال الاعمال 🔸✨🔹✨🔸 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و‌چهارم (از فایل شماره 45، 46) 👥.. گروهی به سرکردگی عبدالله بن اُبی بهانه جویی را شروع کردن، از فرمان رسول الله✨ برای خروج از شهر عصبانی شدند و از سپاه آن حضرت کناره گرفتن. آنها با این کار آرامش سپاه😨 را برهم زدند، تقریبا سیصد نفر بودن، لشکر پیامبر (ص) حدود هزار نفر بودن، سیصد نفر کار بروند، تقریبا یک سوم لشکر کلا می شود. عبدالله بن اُبی به این بهانه که رسول الله با پیشنهاد او مخالفت کرده حاضر نشد در جنگ⚔ پیامبر را یاری کند و اونطوری سپاه اسلام به هفتصد نفر رسید. 💢عبدالله بن اُبی در توجیه بازگشت خودش این را می گوید که جنگی در کار نیست اگر قطعا جنگی بود ما هم همراه شما می ماندیم. داشت توجیه😒 می‌کرد جنگی در نمی گیرد، به همین خاطر ما داریم عقب می کشیم. ☝️این واقعه به خوبی نشان می دهد جریان نفاق چند لایه بود. لایه اولش اثر کرد، لایه دومش هم اثر کرد. یعنی جوری برنامه ریزی کردند که اگر همه قبول می کردند ما داخل شهر🏘 بمانیم، باز جریان نفاق لایه بعدی اش را رو‌ می‌کرد. خوب کار کرده بودند، اینها همه از دست یهود برمی آمد والا مردم مدینه آن زمان خیلی اطلاع زیادی نداشتن و ‌مشرکین به زرنگی یهودی ها 🔯 نبودند. اینها جز از سازمان یهود از هیچ چیز دیگری قابل برداشت نیست. 👈هر وقت هم با تدبیر پیامبر فتنه ها خنثی می شد لایه ی بعدی نفاق شروع به کار می کرد برای ایجاد💥 آشوب و فتنه. پیامبر (ص) با تدبیر خودش فتنه اینکه داخل شهر بمانیم یا خارج بمانیم برطرف کرد، دوباره لایه بعدی فتنه که عبدالله بن اُبی بود شروع به کار کرد و وسط راه برگشتند. 🌟حضرت دامنه کوه احد را برای میدان انتخاب کرد، به هر حال دامنه بهتر است آنطرفش کوه است و دشمن⛰ نمی تواند از آنطرف حمله بکند، الا تنگه ای که حضرت آن را با چند نفر تحت پوشش قرار دادند. ⚠️هدف دشمن یادتان باشد تهاجم به مدینه و‌ اینکه بیاید آنجا را آتش بزند و ‌مردم را قتل عام بکند🗡 نبود، یکی از خصوصیات عرب جاهلی این بود که اهل اینطور کارها نبودند، برخلاف اروپایی ها که داعیه دار قتل عام و زنده زنده سوزاندن و اینطور کارها هستند🔥، عرب جاهلی با تمام جاهلیت اهل این کارها نبود، نمی‌خواستند قتل عام بکنند و... هدفشان پیامبر (ص) بود، هدفشان جلوگیری از گسترش اسلام بود. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 204 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکومت 10.MP3
6.61M
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس 21 🎬 جلسه 1️⃣2️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی (قسمت دهم) 🎤 با تدریس ( از اساتید مهدویت ) @marefatemahdavi
تخصصی معرفت افزایی 15.MP3
5.29M
💠 سلسله مباحث 15 🔰 سطح 👈 جلسه 5️⃣1️⃣ 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 📚 کتاب ادب فنای مقربان تالیف ایت الله جوادی آملی ( شرح تخصصی زیارت جامعه کبیره ) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1207 بارگزاری می شود 👈 با گوش دادن به این فایلها ، معرفت خود را نسبت به امام زمان ، افزایش دهیم 👉 🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________ @marefatemahdavi
تخصصی معرفت افزایی 16.MP3
4.57M
💠 سلسله مباحث 16 🔰 سطح 👈 جلسه 6️⃣1️⃣ 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 📚 کتاب ادب فنای مقربان تالیف ایت الله جوادی آملی ( شرح تخصصی زیارت جامعه کبیره ) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1207 بارگزاری می شود 👈 با گوش دادن به این فایلها ، معرفت خود را نسبت به امام زمان ، افزایش دهیم 👉 🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________ @marefatemahdavi
دولت کریمه 78.MP3
6.22M
💠💠💠 ✳️ 78 سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال 🎤 ( از اساتید مهدویت کشور) جلسه 11 از با موضوع 11 👈 موارد مطرح شده در این جلسه 👇 1️⃣ چالش های مهمی درباره خلیفه اول و دوم نسبت به رفتار آنها در سقیفه 🔰 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?cat=223 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @marefatemahdavi لینک همه کانالها و گروههای استاد به آدرس @arshiv_link313
🌸🍃 دل‌گشته‌بی‌قرار‌تو‌یا‌صاحب‌الزمان سخت‌است‌انتظار‌تو‌یا‌صاحب‌الزمان عمری‌ست‌در‌مسیر‌نگاهت‌نشسته‌اند عشاق‌جان‌نثار‌تو‌یا‌صاحب‌الزمان 🍃🌸 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
4_5796659201811941435.mp3
3.8M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 67 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 67 🌀 موضوع : 43 🌀 ❇️ مراحل حمد خدا در دعا❇️ @marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه پنجاه و ششم 6⃣5⃣ (قسمت اول) ادعای اعجاز عدد ۱۹و۷ در قرآن و تحلیل کلام سُها👤 👈صاحب كتاب نقد قرآن قسمتی را تحت عنوان ادعای معجزه ی عدد ۱۹ در قرآن بیان می كند و از شخصی به نام رشاد خلیفه و تلاش او جهت اعجاز عدد نوزده از قرآن🔰 ياد كرده است 👈و در ادامه می گويد: اين گونه ادعاهای او خشم جهان اسلام را برانگیخت به نحوی كه برخی مفتیان بزرگ، حكم به كفر او دادند و بالاخره توسط مسلمانان پاكستانی 👳‍♂در سال ۱۹۹۰ در مسجد تاكسان آريزونا به ضرب كارد كشته شد‌ بنابراين معلوم است كه اين ديدگاه منتقدانی دارد و بعید نیست كه خود جیره خور، منتقدان مسلمان، در رد رشاد خلیفه باشد🌀 👈 اما جالب است، كه سها در كتاب "نقد قرآن" هنرش را در نقد رشاد خلیفه قرار داده است و معلوم نیست با اين نقد هدفش تضعیف قرآن بوده يا تضعیف ديدگاه رشاد خلیفه است🤔 لذا به نقد و بررسی سها پرداخته نمی شود. 💢همچنین او در صفحه ۲۰۹ به نقد ادعای معجزه ی عدد هفت، در قرآن كه توسط فرد ديگری بنام عبدالدائم الكحیل در سال ۲۰۰۶ نوشته شده، می پردازد و در ادامه برای اينكه ثابت كند كه، اين گونه بازی با اعداد بی اعتبار و درست نیست، به يك بیت از شعر حافظ و بازی با اعداد اشاره می كند. 📝جواب شبهه: لازم است به ديدگاه علمای علوم قرآنی در باب اعجاز عددی اشاره شود. در موضوع اعجاز عددی قرآن هرچند كه در كتاب "التقان فى علوم القرآن" سیوطى، رد پاى اين فكر ديده می‌شود؛ امّا با ظهور رايانه هايى👨‍💻 در چندسال اخیر كه می‌تواند، حساب هاى بسیار زيادى را در مدت زمان كم و با دقت بالا انجام دهد، پرده از روى نظم رياضى قرآن برداشته شد. 👈در رأس اين گروه افرادى همچون رشاد خلیفه و عبدالرزاق نوفل و ... هستند. در مقابل آنان، گروه ديگرى از نويسندگان و صاحب نظران قرآنى، قرار دارند كه اين مطالب را نمی‌پذيرند و برخى محاسبات آنان را خطاآلود💥 می‌دانند. و حتى برخى نويسندگان نسبت بهايی به رشاد می دهد. 👈مسلمانان كتاب هايی مثل ۱-معجزه القرآن الكريم، دكتر رشاد خلیفه العجاز العددى للقرآن الكريم ۲- عبد الرزاق نوفل العجاز العددى فى سورۀ الفاتحۀ، طلحۀ جوهر... در باب اعجاز عددى قرآن، كتاب نوشته اند. 👈و بعضی هم در مخالفت اعجاز عددی كتاب نوشته اند ۱-مثل تسعۀ عشر ملكا، بیان ان فريۀ العجاز العددى للقرآن خدعۀ بهائیۀ (محمد محى الدين) كه ايشان به شدت به كسانى كه عدد ۱۹ را يكى از اسرار قرآن می‌دانند، حمله می‌كنند و آنها را نوعى دروغ بستن بر خدا دانسته است. 👈سپس متذكر می‌شود كه عدد ۱۹ از شعارهاى بهايیان است كه در نظر مسلمانان مرتد و كافر هستند.... سها👤 در نقد اعجاز عددی مغالطه كرده است، زيرا خواسته است با نقد چند ادعای نادرست، برخی موافقان اعجاز عددی، نتیجه كلی عدم اعجاز عددی را بگیرد، در حاليكه ديدگاه آن افراد مورد نقد علمای اسلامی، بوده است و بعید نیست سها اين نقدها را از اين علما برگرفته باشد. سستی اينگونه نقد كردن بديهی است👌 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص ۳۰۸ 🖇ادامه دارد ... ۱۱۳ @marefatemahdavi
👆🏻👆🏻👆🏻 🌙 📘منبع: اقبال الاعمال 🔸✨🔹✨🔸 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و ششم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و هفتم ⚠️یک نکته بسیار مهمی را در این هفده روایت اگر ما بخواهیم بررسی بکنیم، آن هم این است که اکثر این روایات از راوی هایی گفته شده که آن راوی ها واقفی مذهب بودن، شیعه مذهب نبودن. 🔷واقفیه به شیعیان هفت امامی می‌گویند. بعد امام کاظم (ع) سه تا از مهمترین نائبان امام کاظم (دست راستیهای امام کاظم) پولهای زیادی از وجوهات شرعی دستشان بود، ☝️خُب وقتی امام کاظم شهید شد، اینها باید پول را به کی می دادند⁉️ به امام رضا (ع)، امام بعدی. دیدند پول خیلی زیاد هست وسوسه شدن و همه جا جار زدن که امام کاظم نمرده غیبت کرده و دوباره برمی گردد، مثلا زمان غیبتش هست یا مرده دوباره برمی گردد... به همین خاطر فرقه واقفیه را پایه گذاری کردن. ⚠️اکثر این روایات قیام قبل ظهور راویانش واقفی هستند. البته این ضرری نمی زند بگوییم مثلا چون واقفی هست طرف، پس روایات باطل است، نه منظور من این نیست! ممکن است طرف سنی هم باشد ولی راست بگوید. 🔗منظور این است که وقتی می بینیم اکثر این روایات از این جماعت هست پس ذهن انسان می رود به آن سمتی که ممکن است این روایات را اینها جعل❌ کرده باشند برای اینکه جلوی قیام مردم شیعه را در زمانهای بعد بگیرند و دیگر سراغ امام بعدی هم نروند تا همین امام هفتم را داشته باشن. این هم می تواند یک دلیلی باشد. 📚پس این روایاتی که ما اینجا بررسی کردیم، 👈روایات بیشتر یا قضیه مربوط به یک شخص خاصی بود مثل سدیر که امام به او گفت حرکت نکن، برای همه نبود. 👈یا اینکه امام می خواست سختی قیام را نشان بدهد، می خواست بگوید این قیام سخت است قیام نکنید. 👈یا مربوط به نهی از قیام محمدبن عبدالله بود. 👈و یا اینکه اگر کسی به اسم امام زمان قیام کرد همراهی اش نکنید. 🔹بیشتر روایات در این محور بود و اصلا روایت صریحی که بگوید قبل از ظهور قائم هر کس قیام بکند باطل است چنین روایت صریحی نبود. و آن روایتی هم که می گوید هر پرچمی قبل قیام قائم.. دشمنان زرنگ هستن آخر روایت را نمی گویند، که می گوید «يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّوَجَل» که آن فرد به جای خدا پرستش می شود. در حالی که قیام جمهوری اسلامی 🇮🇷، امام خمینی نگفت من خدا هستم یا من را بیاورید بالا و پرستش بکنید و... 👌این بحث ما بود از روایاتی که مخالفین ولایت فقیه علیه ولایت فقیه استفاده می‌کنند. این چند جلسه را خوب یاد بگیرید دیگر هیچ روایتی نیست که اینها بخواهند بیاورند و با آن ولایت فقیه را بزنن. 🔒پـــــایـــــان 🎤استاد احسان عبادی ۴۷ @marefatemahdavi
جزوه هیچکس بمن نگفت.pdf
174.8K
📕 یک فایل زیبا که حاوی 4 جمله زیبا و معرفتی احساسی درباره امام زمان (عج) است. 👌 ویژه پخش در @ma_va_o
✨ ای همه دار و ندار شیعیان منتظر کی می آیی جان به قربانت کنیم! 🤲أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَـرَج 🌱 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
💠نیمـــه شعبـــــان ... 👌حجت الاسلام فوادیان درباره الزامات و چرایی استغاثه به ساحت امام زمان(عج)، اظهار کرد: در روایتی از امام باقر(ع) است که فرمودند: وقتی امام شما غایب است به خدا استغاثه کنید. بنابر تصریحات روایی «غیاث المستغیثین» از اسماء الهی است یعنی وقتی کسی دادرسی بخواهد خدا در مقام غیاث به فریاد او می رسد. با توجه به آنکه اهل بیت(ع) تجلی اسماء حسنی الهی هستند، آنها نیز همچون خدا فریادرس یا غیاث مردم محسوب می شوند. 👈امام زمان(عج) فریادرس است 🔶عضو هیئت علمی مرکز تخصصی حوزه علمیه قم ادامه داد: همانطور که خدا علیم، ودود، رزاق و ... است خلیفه خود روی زمین را نیز با همین اسماء و صفات به خلائق معرفی کرده است چنان که در زیارت آل یاسین می خوانیم: «... والْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ ...» یعنی امام زمان(عج) کهف، غوث و فریادرس است. در این عصر و زمان که از امام زمان خود جدا افتاده ایم و همچون یتیمی که پدر از دست داده، دچار فقدان ولی خدا در جامعه هستیم باید به ساحت امام عصر(عج) استغاثه کنیم چون در عالم وجود ایشان فریادرس است. 🔹وی درباره نیازهایی که باید به محضر امام عصر(عج) در استغاثه هایمان مطرح شود، گفت: از مهمترین نیازها اضطرار به حجت است، لذا در شب نیمه شعبان دست به دعا برمی داریم و از خدای متعال، فرج و ظهور آن وجود نازنین او را مسئلت می داریم. در ادبیات دینی ما وارد شده که نیازهایتان را از طریق اسباب و وسلیه عرضه بدارید: «وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ»؛ از جمله این وسایل امام عصر(عج) به عنوان آینه تمام نمای اسماء و اوصاف الهی هستند؛ ایشان خلیفه خدا روی زمین و باب الله، عین الله و اذن الله است «ايْنَ بابُ اللهِ الَّذي مِنْهُ يُؤْتي». 👈بهترین راه برای استغاثه به امام مهدی(عج) 🔶این کارشناس مهدوی با بیان اینکه ما از حضرت بقیه الله الاعظم(عج) حل بحران ها را مسئلت می کنیم، تاکید کرد: بهترین شیوه برای استغاثه به حضرت ولی‌عصر(عج) که ادبیات دینی ما نیز بر آن تاکید دارد، قرائت و مداومت بر زیارت «آل یاسین» است که حضرت حجت(عج) خود فرمودند: «هر گاه خواستید به وسیله ما به سوی خدای تبارک و تعالی و به سوی ما توجه کنید، پس بگویید چنان‌که خدای تعالی فرموده است ...». متاسفانه، این زیارت کمی مغفول مانده اما بهترین راه برای استغاثه به امام مهدی(عج)، توجه به متن این زیارت و زیارت دیگر موسوم به زیارت «ندبه» است. 🔹حجت الاسلام فوادیان با بیان اینکه خدا هم در استغاثه ها و توسلات ما را به صبر و نماز توصیه می کند «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ»، گفت: حضرات معصومان(ع) نماز استغاثه دارند و توصیه کرده اند در وقت حاجت دو رکعت نماز استغاثه بخوانید. برای استغاثه باید به دستورات دینی توجه کرد نه منشات اشخاص، بهترین راه ها نماز استغاثه است که حضرت حجت(عج) نیز دارند. 🔶وی تاکید کرد: بنابر تصریح روایتی از معصوم(ع) در حاجات مادی به امام جواد(ع) مراجعه می کنیم، اما در پایان همان روایت است که وقتی غم جانکاه به گلویتان رسید و مضطر شدید به امام زمان(عج) استغاثه کنید! آن کسی که قرار است کار را در عالم انجام دهد امام زمان(عج) به عنوان امام حی و حاضر است. اگرچه توسل و استغاثه به همه معصومان(ع) جایز است اما کار به امضای امام مهدی(عج) می رسد که محضرشان محل آمد و شد ملائکه است برای همین هم خطاب به ایشان عرضه می داریم: «ادرکنی». تنها امام حی و حاضر که مستغیث است و به فریاد چه شیعه چه اهل سنت و چه پیروان دیگر ادیان و مکاتب می رسد حضت بقیه الله الاعظم(عج) است که باید به ایشان متوسل شویم. 👈فضیلت شب نیمه شعبان 🔹وی درباره استغاثه به امام زمان(عج) در شب نیمه شعبان، ابراز کرد: نیمه شعبان دو بُعد دارد یکی فضایل آن است و دیگری اعمالش؛ نیمه شعبان قبل از ولادت امام زمان(عج) هم دارای فضایل بوده و شیعه و اهل سنت این شب را عظیم دانسته اند و اهل سنت آن را احیاء می گیرند، به فرموده رسول خدا(ص) شب نیمه شعبان، شب اجابت است، پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: فضلیت شب نیمه شعبان بر دیگر لیالی همچون فضیلت تو بر بنی هاشم است! 🔶وی با بیان اینکه از کثرت اعمال می توان به عظمت شب نیمه شعبان پی برد، خاطرنشان کرد: مرحوم میرزاجوادآقا ملکی تبریزی می فرماید: اعمال شب نیمه شعبان از اعمال شب های قدر هم بیشتر است. از با فضیلت ترین اعمال این شب زیارت سیدالشهداء(ع) است، کسی که علاقه دارد با روح 124 هزار پیامبر مصافحه کند زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در شب نیمه شعبان ترک نکند این همان شبی است که امیرمومنان(ع) دعای کمیل را به کمیل بن زیاد آموزش دادند. 🖨 خبرگزاری شبستان @marefatemahdavi
4_5796659201811941440.mp3
4.36M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 68 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 68 🌀 موضوع : 44 🌀 ❇️ هرکسی استعدادی داره برای امام زمان خودش!❇️ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
☑️در این وقت پیامبر (ص) پیشنهاد عاقلانه ای را مطرح کرد: جنگ برای قریش تاکنون جز ضرر چیزی نداشته و او
📑 ادامه پیمان حدیبیه 👈قریش اصرار داشتند که آن سال به هیچ روی اجازه ورود به مکه را نخواهند داد. نوبت بعد مکرز بن حفص به نمایندگی از قریش نزد آن حضرت✨ آمد، اما جز همان گفتگوها حاصلی نداشت. ♦️در برابر رسول خدا (ص) نیز نخستین بار خراش بن امیه را برای تفهیم درخواست خود نزد قریش فرستاد، اما عکرمه بن ابی جهل شتر🐪 خراش را که متعلق به رسول خدا (ص) بود کشت. او توانست با حمایت احابیش جان خود را نجات دهد. رسول خدا (ص) از عمر خواست تا به مکه رفته با قریش سخن بگوید. او گفت: از قریش بر جان خود هراس دارد🗡، زیرا قریش با وی دشمنی دارند و کسی از بنی عدی در مکه از او دفاع نمی کند. رسول خدا (ص) چیزی نگفت و عمر خود، عثمان را -با توجه به آن که خویشانش از بنی امیه در مکه بودند- معرفی کرد. آن حضرت از عثمان خواست نزد قریش رود و بگوید ما برای جنگ نیامده ایم، بلکه برای تعظیم خانه خدا آمده 🕋 و پس از قربانی شترانمان شهر را ترک خواهیم کرد. گفته اند که عثمان سه روز در مکه برای دعوت قریش به پذیرش صلح ماند. با این حال دقیقا روشن نیست چرا و چگونه قریش او را سه روز ⁉️ در شهر آزاد گذاشته اند. به درازا کشیدن ماجرای عثمان، همراه با رسیدن برخی اخبار 📩 نگران کننده درباره مهاجرانی که به داخل شهر رفته بودند -برخی از مسلمانان برای دیدن خویشاوندان خود از رسول خدا (ص) اجازه گرفته بودند- و اصرار قریش در جلوگیری از ورود مسلمانان، ضرورت یک بیعت 🤝 همگانی را فراهم کرد. این بیعت را "بیعت رضوان"و نیز "بیعت شجره" نامیده اند. زیرا رسول خدا (ص) زیر درختی با مردم بیعت کردند. 💢عنوان رضوان از آیه ای که در این باره نازل شد، گرفته شده است. این بیعت در ارتباط با شرایط خاصی بود که در آن لحظه پیش آمده و بنابر این موضوع آن امر جهاد بود. مسلمانان بایستی بر اصل پایداری و مقاومت و جهاد⚔ با رسول خدا (ص) بیعت می کردند. به هر روی خداوند از بیعت راضی بود. (فتح10-18-19) 📖 پس از بیعت که رودرروی شماری از مشرکان نیز صورت گرفت و آنان را به مذاکره تشویق کرد، سهیل بن عمرو را به نمایندگی نزد رسول خدا (ص) فرستادند. می توان گفت که آنها از جنگ با مسلمانان به هراس😱 افتادند. او گفت: کسی که با تو بجنگد از عاقلان نیست، ما از جنگ بیزاریم و جنگ خواسته سفیهان ماست. ابتدا اسیران را آزاد کن؛ رسول خدا (ص)✨ فرمود: تا وقتی یاران من آزاد نشوند، اسیران شما آزاد نخواهند شد. مقصود کسانی بودند که برای دیدار خانواده های خود به مکه رفته و قریش آنها را نگه داشته بود. 👈پس از آن سهیل به مکه بازگشت و قریش بر این نکته توافق کردند تا آن سال رسول خدا (ص) برگردد و از سال آینده برای سه روز به داخل شهر 🏡 آمده و پس از قربانی کردن شترانش و انجام عمره شهر را ترک کند. اصرار آنان بر عدم اجازه ورود در آن سال، جنبه حیثیتی😥 داشت. در واقع دلیلش آن بود که نمی خواستند این تصور برای اعراب پیش آید که پیامبر به زور به مکه وارد شده است. ورود پیامبر در آن سال، به این معنا بود که پیامبر (ص)✨ قریش را وادار کرده تا او را به شهر راه دهند. اما آمدن آن حضرت از سال آینده، مشکلی نداشت، زیرا بر اساس📃 یک معاهده صورت می گرفت. البته قریش مشکل دیگری برای نپذیرفتن صلح داشت. قریش خود را کلید دار کعبه می دانست🔐، در صورتی که اجازه ورود را در هیچ شرایطی نمی داد، از سوی اعراب مورد سرزنش قرار می گرفت. به هر روی، سهیل بن عمرو بازگشت و مذاکرات صورت گرفت و قرار شد تا متن مکتوبی تهیه شود. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص586-590"، رسول جعفریان. ۴۸ @marefatemahdavi