سیری در تسنیم 60.MP3
5.85M
🎤🎤🎤
💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 60
🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است.
🎤 #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
✳️ جلسه 60 ،(آیات 122 و 123 سوره بقره )
👈👈 در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود
💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم.
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 60 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآ
👆👆👆 هر کدام از فایلهای جلسات قبلی که قابل دانلود نمی باشد را می توانید از آدرس سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 دریافت کنید.
😊شيرينی زندگـی به اين
است كه صبح،
با نامِ دلارای تـ♥️ــو آغاز شود
#السلامعلیکیااباعبدالله✋🏻
@marefatemahdavi
#حدیث 📖
🔷عنه عليه السلام : ما يكونُ هذا الأمرُ حتّى لا يبقى صِنفٌ مِن النّاسِ إلاّ و قد وُلّوا عَلَى النّاسِ، حتّى لا يَقولَ قائلٌ : إنّا لو وُلِّينا لَعَدَلْنا ! ثُمّ يَقومُ القائمُ بالحقِّ و العَدلِ.
📚[الغيبة للنعمانی : 274 / 53]
🔶امام صادق عليه السلام : اين كار (قيام قائم عليه السلام) رخ نخواهد داد تا آن كه هر گروه و دسته اى حكومت بر مردم را به دست گيرد تا كسى نگويد : اگر حاكم مى شديم عدالت را مى گسترانديم. بعد از اين، قائم حق و عدل گستر قيام مى كند.
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا سفیانی با وجود روایات میتواند راه خود را تغییر دهد؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
معرفت مهدوی | استاد عبادی
👈پس از آن که اسرای حنین به قبیله شان ملحق شدند، رسول خدا (ص) حرکت کرد، اما مردم مکرر از او خواستند ت
⚔غزوه تبوک (رجب سال نهم)
منافقان مدینه در آینه سوره توبه
🔸سرزمین شام در شمال جزیره العرب بود و قریش در قیاس با سایرین به دلیل رفت و آمد به آن آشنایی کافی با آن داشت. به همین دلیل اگر قرار بود تا اسلام گسترش یابد، اولین منطقه مورد نظر همان شامات و حداقل مناطقی🗺 از آن بود که در شمال حجاز قرار داشت.
💢پیش از تبوک، در جریان موته، یک اقدام نسبتا محدود صورت گرفت که حاصلی دربرنداشت. اکنون پس از فتح مکه لازم بود تا سپاهی🏇 عظیم بدان سوی حرکت کرده و حضور قاطع حجاز اسلامی را در شامات به نمایش بگذارد، بویژه که اخبار شام که توسط برخی نبطیان تاجر به مدینه🗞 رسید، حکایت از تلاش هرقل شام در جمع آوری لشکری از قبایل عربی بود، لشکری که می بایست برای جنگ با حجاز آماده میگردید.
👈 نباید غفلت کرد که شام منطقه ای عربی تحت سلطه رومیان بود و امید می رفت که با یک حرکت عربی روی موافق نشان دهند.
🔰چنین خبری برای مسلمانان که در برابر سپاه شام، نیروی اندکی داشتند تا اندازه ای نگران کننده بود. آنان می بایست به تناسب، سپاه بزرگی👥 فراهم می آوردند و طبعا چنین اقدامی نمی توانست در پنهانی صورت گیرد. رسول (ص) نمایندگانی را به مناطق مختلف و از جمله مکه فرستادند تا مردم را برای سفر آماده کنند. آن حضرت مقصد را بیان کرد و به عنوان تکلیف شرعی☝️ از مسلمانان خواست تا در آن شرکت کنند.
〽️صرف نظر از آنچه مربوط به جنگ با رومیان می شد، غزوه تبوک از جهاتی یک آزمایش برای مسلمانان و آشکار کردن منویات باطنی آنان بود. دلیلش نیز آن بود که سفر مزبور در فصلی بسیار گرم☀️، در راهی بسیار طولانی و با وجود مشقات فراوان، و درست در زمان رسیدن محصولات🍎🍊 و وقتی بود که مردم علاقمند بودند تا زیر سایه درختانشان بنشینند. مشکل سفر تا به آنجا بود که آن را "جیش العسره" نامیدند.
♦️زمانی که بسیج عمومی اعلام گردید، اعتراض برخی از مسلمانان ضعیف الایمان آغاز شد. در آن میان، منافقان❌ که اکنون بیش از هر زمان دیگر بودند فعال شدند. بهانه جویان برای رفع مسئولیت از خویش، انواع بهانه ها را مطرح کردند و کوشیدند تا به نحوی از رسول خدا (ص) اجازه ماندن در مدینه را بگیرند.
👈مطالب مربوط به تبوک و بسیج عمومی از آیه 38سوره توبه آغاز می شود.
این آیات📖 روحیه حاکم بر مسلمانان را در این دوره که سالهای آخر حیات پیامبر (ص) است نشان می دهد.
خداوند مصلحت💥 را در این دانسته تا این قبیل افراد ضعیف الایمان در خانه بنشینند، زیرا اگر در جنگ هم بروند اسباب تضعیف روحیه مسلمانان هستند.
بهانه های برخی از آنها جالب بود. جد بن قیس که فردی ثروتمند بود، از آمدن خودداری کرد و بهانه خود را چنین عنوان کرد که به سرعت شیفته زنان👱♀ زیباروی رومی شده و گرفتار فتنه می شود.
این قبیل افراد از منافقان مدینه بودند که شمارشان فراوان بود.
🔆خداوند اعلام کرد اگر اینان انفاق نیز کنند، از آنان پذیرفته نیست، آنان در عمق دل به خداوند کافرند.❌
منافقان در عین حال که سخنانی در خفا با یکدیگر می گفتند، هراس از آن داشتند تا آیاتی درباره آنان نازل شده و سبب خجلت آنان گردد.
🔰منافقان کسانی را که انفاق می کردند به تمسخر می گرفتند. لذا خداوند می فرماید که حتی اگر رسول خدا هفتاد بار برای آنان استغفار کند📿، او آنان را نخواهد آمرزید.
در آیه هشتاد و یکم بار دیگر به کسانی که از جنگ تبوک تخلف کرده اند پرداخته و به یکی از بهانه های آنان که گرمی هوا بوده اشارت رفته است.🌞
👥کسانی مجاز به ماندن بودند، اینان عبارت بودند از ناتوانان، مریضان و نیز کسانی که نمی توانستند هزینه سفر خویش را تامین کنند. گروهی از این افراد، از این که توان رفتن 😔 نداشتند به شدت ناراحت بودند. خداوند در آیه 92 توبه به ایشان اشاره دارد.
👈آیه 118 اشاره به سه نفر از اصحاب رسول خدا (ص) دارد که به هیچ روی انتظار تخلف از آنان نبود. یکی از آنان کعب بن مالک شاعر 🎼 رسول خدا (ص) در جنگها بود که بارها به اطاعت محض از دستورات رسول خدا (ص) افتخار کرده بود. دو نفر دیگر مراره بن ربیع و هلال بن امیه بودند.
🔸اینان حتی پس از اصرار رسول خدا (ص) راضی به رفتن نشدند و رسول خدا (ص) طبق دستور خداوند که فرموده بود تا از آنان اعراض شود، در بازگشت، به هیچ روی با آنان هم سخن نشدند. به دیگر مومنان نیز دستور داده شد تا از آنها دوری کنند. اینان در شمار منافقان نبودند بلکه تنها از روی بی توجهی❌ به فرمان رسول خدا (ص) و دنیا طلبی چنین کردند.
پس از بازگشت رسول خدا (ص) و مسلمانان، آنان به اجبار به کوهها پناه بردند. خانواده ایشان، غذا برایشان میبردند🍪، اما با آنها سخن نمی گفتند تا آن که خداوند توبه آنان را پذیرفت.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1، ص645-650"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۵۹
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 6⃣9⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه ۸۴
🗓طرح کلی اندیشه اسلامی، ۵۴۶
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد محترم آیا امام زمان (عج) در زمان غیبت هم یارانی رو داره؟ و اگه میشه در مورد ۴ نفر اوتاد ۴۰ نفر ابدال و ۷۰ نفر نجبا و ۳۶۰ نفر صلحا توضیح بدید ممنون میشم.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
☝️🏻در رابطه با یاران امام زمان (عج) این اصطلاح قطب و اوتاد، ابدال و نجبا و صلحا و امثال اینها در بعضی از کتابهای عرفانی آمده است و اشاره به بعضی از مقامات عرفانی دارد.
📚برخی روایات در این زمینه داریم ولی نمی شود از طریق این روایات نظر قطعی داد، مثلا امیرالمومنین (ع) می فرمایند ابدال از شام و نجبا از کوفه هستند. یا روایت دیگری از امیرالمومنین (ع) که میگویند ابدال در شام و نجبا در مصر و عصائب در عراق هستند.
🔆امیرالمومنین (ع) در خطبه شقشقیه میگوید قطب خود را قطب معرفی کرده، یا دعای ام داود که ایام اعتکاف می خوانند خدایا بر اوتاد و ابدال درود بفرست.
⚠️در این جور موارد، که یک عناوین اعتباری و ذوقی هستند بخواهیم یک اجماعی بگوییم که کلا همه روی آن نظر هستند، یک مقدار این اجماع وجود ندارد، یک تفسیر ذوقی از این مباحث است.
👈🏻اما آنچه را که شیخ کفعمی در همین ذیل دعای ام داود آورده می گوید زمین یک قطب دارد، چهارتا اوتاد دارد (یعنی در هر زمانه ای) 40 ابدال و 70 نبی و 360 صالح، پس قطب یکی است که شخص نازنین امام است، که هر زمانی یک امام است، الان امام زمان (عج) است.
👈🏻اوتاد ممکن است بیشتر از 4تا باشد ولی کمتر از 4تا نیست، می گوید این 4تا اوتاد خیمه های این دنیا هستند، ابدال بیشتر از 40تا هستند، انبیاء از 70بیشتر هستند، صالحان هم از 360 بیشتر هستند.
🗣شیخ کفعمی می گوید ظاهر این است حضرت خضر و الیاس از اوتاد و از ملازمان امام زمان (عج) هستند
⁉️اما ویژگی اوتاد چه هست!؟ میگوید آنها کسانی هستند که در یک چشم به هم زدن از یاد خدا غافل نیستند و در دنیا فقط به دنبال چیزی هستند که آنها را به آخرت نزدیک کند.
👈🏻البته می گوید، عصمت در قطب شرط است، یعنی قطب باید معصوم باشد، که امام است، اما در اوتاد شرط نیست.
👈🏻ابدال از نظر مراقبت و اعمال پایین تر از اوتاد هستند، پس یعنی اوتاد بالاتر و ابدال یک درجه پایین تر. ویژگی ابدال این است هرگاه غفلتی از آنها سر بزند با تذکر آن را جبران می کنند و عمدا گناه هم نمی کنند.
👈🏻می گوید نجبا پایین تر از ابدال هستند، صالحان هم عبارت از کسانی هستند که اهل تقوا هستند و به عدالت پایدار هستند و گاهی گناه از آنها صادر می شود ولی با استغفار و پشیمانی جبران می کنند.
💭شیخ کفعمی می گوید اگر یکی از آن 4تا اوتاد کم بشود، یکی از 40تا ابدال جایگزینش می شود. اگر یکی از 40تا ابدال کم بشود یکی از هفتاد نبی (البته این نبی به معنای اصطلاحی نیست) جانشین آن می شود. اگر یکی از 70 نبی کم بشود یکی از 360 صالح جایگزینش می شود و همین طور اگر یکی از 360 صالح کم بشود، یکی از بقیه ی مردمان، علما و بزرگان جایش را می گیرد.
📚این یک تفسیر و توضیحی بود که شیخ کفعمی راجع به یاران امام زمان (عج) دادند و علامه مجلسی در کتاب بحار ج53، ص301 این را آورده است.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا در روایــت آمــده امــام زمــان چــه ڪی ظــهور خــواهد ڪرد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
❌یقینا در هیچ روایتی نوشته نیست که امام زمان (عج) کی ظهور میکنند، زمان ظهور در هیچ روایتی مشخص نیست.
👌🏻آنچه در روایات از ما خواستند این است که شب و روز منتظر ظهور مهدی (عج) باشیم؛ این آن چیزی است که از ما خواستند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
سیری در تسنیم 61.MP3
4.23M
🎤🎤🎤
💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 61
🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است.
🎤 #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
✳️ جلسه 61 ،(آیه124 سوره بقره ) ( قسمت 1)
👈👈 در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود
💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم.
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 24 🎬 جلسه 4️⃣2️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_
حکومت 14.MP3
5.81M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 25
🎬 جلسه 5️⃣2️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_زمان (قسمت چهاردهم)
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت )
✳️ در صورت مشکل در دانلود جلسات قبلی ، همه جلسات را از آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1378 دریافت کنید
@marefatemahdavi
حکومت 15.MP3
6.76M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 26
🎬 جلسه 6️⃣2️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_زمان (قسمت پانزدهم , آخرین قسمت بحث حکومت)
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت )
✳️ در صورت مشکل در دانلود جلسات قبلی ، همه جلسات را از آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1378 دریافت کنید
@marefatemahdavi
دولت کریمه 81.MP3
5.22M
💠💠💠
✳️ #دولت_کریمه 81
سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال
🎤 #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت کشور)
جلسه 14 از #فصل_تاریخ_خلفا
با موضوع #حکومت_ابوبکر 1
🔰 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?cat=223 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@marefatemahdavi
لینک همه کانالها و گروههای استاد به آدرس @arshiv_link313
✨اَلسّلامُعَلَیْکَیاصاحِبَالزَّمانِ
|تا نفسی هست بیا، فـ💔ـاصلهها
جـان کاهند|
#امام_زمان✨
@marefatemahdavi
#حدیث
🔶عَنْ اَبى جَعْفَرٍ عليه السلام قالَ: يَأْتى عَلَى النّاسِ زَمانٌ يَغيبُ عَنْهُمْ اِمامُهُمْ فَيا طُوبى لِلثّابِتينَ عَلى اَمْرِنا فى ذلِكَ الزَّمانِ.
📘[بحارالأنور، ج52، ص145]
🔆امام باقر عليه السلام فرمود: زمانى بر مردم مى آيد كه امام و پيشواى آنان #غيبت مى كند، پس خوشا به حال كسانى كه در آن زمان بر فرمان ما #استوار و #ثابت قدم باشند.
@marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت سیصد و سیزدهم
📗در ادامه بحث های مربوط به دعا ما عرض کردیم یک دسته را که مشرکین و کافرین باشند ما می توانیم دعای شر برای آنها بکنیم نفرین بکنیم. اما مطلبی که اینجا بحث می شود این است که چرا ما برای آنها طلب خیر نکنیم⁉️ چه مانعی دارد انسان برای انسان دیگری که با او هم عقیده نیست طلب خیر بکند، مخصوصا در مباحث عقیدتی❓
👌ما بحث را اینطور گفتیم که اگر امید خیر و صلاح در کسی باشد ما هم قطعا برایش دعا می کنیم،
اینطوری نیست که در همان اول ببینیم طرف با ما هم عقیده نیست یا کافر است یا مشرک است برایش دعای شر بکنیم، ما در ابتدای کار دعا 🤲 میکنیم.
اما وقتی می بینیم طرف گوشش
بدهکار نیست و مدام دارد برای اسلام و مسلمین و دیگر مردم جهان آسیب میآورد، ظلم می آورد❌، خُب اینجا چارهای نمیماند جز اینکه بخواهیم آن را نفرین بکنیم. رحمت خدا بر غضب خدا برتری دارد، بله این را هم ما می دانیم همه اینها در جای خودش بحث است.
👥اما عده ای از افراد مستضعفان فکری هستند. مستضعفان فکری که در قرآن هم امیدواران به خدا یا مستضعفین ذکر شدند اینها کسانی هستند که به خاطر جهل، به خاطر بی اطلاعی یا به خاطر اینکه گول خوردند، عقل دارد طرف ولی گول خورده، پیش می آید، به همین خاطر در مسیر باطل رفتند⛔️، اینها دیگر دشمن نیستند، اینها دشمنان گول خورده هستند با یک تلنگر برمی گردند، با اینها صحبت بکنی، راه و چاه را نشانشان بدهی اینها برمی گردند. در تعابیر دینی به اینها می گویند مستضعفان فکری.👉
🔰بسیاری از افراد غیر مسلمان جهان همین هستند اینها مستضعفان فکری هستند یا زمینه برای تحقیق و 📚مطالعه ندارند یا به هر حال گول خوردند، گول علمای خودشان را خوردند، گول بزرگان دینی خودشان را خوردند و هستند افرادی که حقایق را متأسفانه نمی گویند.
(⁉️به نظر شما آیا بزرگان وهابیت نمیدانند حق با شیعه است؟ می دانند حالا به خاطر مطامع مالی و پست و مقام و منصب و امثال اینها.. سکوت کردند و چیزی نمی گویند، والا چه کسی هست که این چیزها را نداند❗️)
برای اینها ما دعا می کنیم که خدایا اینها را برگرداند و اینها دشمنان ما، منظور نیستند.
☝️اما آن کسانی که روی سخن ما با آنهاست که نفرین بکنیم آنهایی هستند که حق را می شناسند اما از حق رویگردان شدند به اینها معاند می گوییم. این معاندین دیگر قابل هدایت❌ نیستند.
🌀مثلا آن کسانی که شتر حضرت صالح را پی کردند یا آن کسانی که آمدند انبیاء را کشتند، انبیای بنی اسرائیل را مخصوصا، اینها قابل هدایت نیستند...
به همین خاطر خدا به پیامبر (ص)✨ میگوید چه استغفار بکنی برایشان، چه استغفار نکنی یکسان است، فرقی نمی کند چون قلبشان سیاه شده و اینها پاک بشو نیستند. 🔥شعله های آتش جهنم و نفرین در انتظار این دسته دوم هستند. اینها هستند که در آتش جهنم می روند.
👈پس با این ترتیب این شبهه هم جواب داده می شود که آیا همه افراد غیر مسلمان جهنم می روند؟ می گوییم نه خیلی از اینها جزو دسته اول هستند، یعنی جزو مستضعفان فکری هستند و اینطور نیست که همه آنها به جهنم بروند.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (105)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 313
💠☀️💠☀️💠☀️💠
___________________
@marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖
📖 #زیارت_آل_یاسین
✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ،
💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖📿📖📿📖📿📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
#یاصاحبالزمانادرکنی✨
🌿🌻چه شود گر #تو بیائی و
بَری غم ز دل ما
كه به هر #خسته دوائی و به هر
بسته کلیدى🌿🌻
@marefatemahdavi
🎗رهبـــر انقــــلاب :
❇️امروز جوانهای ما بایستی، هم سلامت جسمی، و هم سلامت معنوی، و هم سلامت فکری را با هم داشته باشند و برای خودشان نگه دارند.
👌سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیهی مناسب؛ سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا؛ سلامت فکری را هم با کتابخوانی تأمین کنید.۱۳۹۵/۰۹/۲۳
#جوان
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
⚔غزوه تبوک (رجب سال نهم) منافقان مدینه در آینه سوره توبه 🔸سرزمین شام در شمال جزیره العرب بود و قریش
◀️ ادامه غزوه تبوک
📖آیات دیگری از این سوره درباره "مسجد ضرار" است.
زمانی که مسجد قبا به دست اصحاب پیامبر (ص) و بنی عمرو بن عوف ساخته شد و رسول خدا (ص) هر از چندی در آن نماز می گزارد🕌، بنی غنم بن عوف نیز از روی نفاق و حسادت مسجدی در کنار مسجد قبا ساختند و از آن حضرت خواستند تا در آن نماز بخواند.
رسول خدا (ص)✨ که آماده حرکت به سوی تبوک بود، فرمود: پس از بازگشت چنین خواهد کرد. اما خداوند آن حضرت را از نماز خواندن در مسجد مزبور که نامش را "ضرار" گذاشت نهی کرد. رسول خدا (ص) در بازگشت دستور داد تا آن مسجد را به آتش🔥 کشیدند.
🗣ابن اسحاق می گوید: پیش از رفتن به تبوک، خانه یک یهودی با نام سویلم که پایگاهی برای منافقان❌ شده بود، به دستور رسول خدا (ص) به آتش کشیده شد.
به هر روی پس از تبلیغ فراوان، حدود سی هزار نفر که به همراهشان ده هزار اسب بود آماده حرکت🏇 به سمت تبوک شدند. آن حضرت امام علی(ع)✨ را به جای خود نهاد و از مدینه خارج شد. روشن بود که از سویی سفر به تبوک سفری طولانی است. و از سوی دیگر، منافقان فراوانی در مدینه مانده اند. بنابراین لازم بود تا کسی چون امام برای حفظ🏘 شهر باقی بماند.
اما منافقان شایع کردند که چون رسول خدا (ص) نمی خواست که علی (ع) مصاحب باشد او را در مدینه باقی گذاشت. این مسئله سبب شد تا امام خود را به رسول خدا (ص) برساند و از آن حضرت درخواست کند تا او را همراه ببرد. رسول خدا (ص) در برابر فرمودند: 👈"موقعیت تو نسبت به من همچون موقعیت هارون نسبت به موسی است جز آن که پس از من رسولی نخواهد بود."👉
این حدیث متواتر و مسلم بوده و حتی یک منکر در میان تمامی سیره نویسان و محدثان و مورخان ندارد📚. شیعیان حدیث مزبور را یکی از دلایل اثبات امامت علی(ع)✨ می دانند.
در طول راه تبوک هر جا که رسول خدا (ص) نماز گزارد مسجدی بنا گردید.
🔸در میانه راه ابوذر بخاطر ضعف شترش از راه ماند و پس از چند روز با پای پیاده خود را به رسول خدا (ص) رساند. برخی گفته بودند که ابوذر از سپاه تخلف کرده است. با رسیدن او رسول خدا (ص)✨ فرمودند: ابوذر تنها راه میرود، تنها می میرد و تنها مبعوث می شود.
در یکی از منازل 🐪شتر رسول خدا (ص) که نامش "قصواء" بود گم شد. منافقان گفتند: آیا او گمان می کند رسول خداست و از آسمان خبر می دهد و نمی داند شترش کجاست؟
اندکی بعد رسول خدا (ص) فرمودند: یکی از منافقان چنین گفته: آنچه من می دانم همان است که خداوند به من تعلیم داده، اکنون شتر من در فلان شعب است و افسارش بر درختی🌳 در آنجا مانده.
👈این حکایت نشانگر آن است که رسول خدا (ص)✨ زندگی عادی خویش را بر پایه علم غیب بنا نمی کرده است. غیب دانستن رسول خدا (ص) نیز بدان معناست که آن حضرت مستقل از خداوند چیزی نمی دانست، اما ممکن بود و محقق که خداوند چیزی از غیوب بدو تعلیم دهد.
👌رسول خدا (ص) به مدت بیست روز در منطقه تبوک ماند و پس از آن بدون آن که برخوردی⚔ با دشمن روی دهد به مدینه بازگشت.
در مدتی که آن حضرت در تبوک بود، سریه ای را به سوی منطقه دومه الجندل🗺 اعزام کردند.
در همین سفر حاکم ایله پس از آن که رسول خدا (ص)✨ به وی نامه ای تهدید آمیز نوشت، نزد آن حضرت آمد و پیمان صلحی را بر اساس پرداخت جزیه با آن حضرت منعقد کرد.📝
👈از سوی رسول خدا (ص) برای مردمان "جرباء" و "اذرح" نیز معاهده ای نوشته و قرار بر آن شد تا در برابر گرفتن تامین از رسول خدا (ص) در رجب هر سال، یکصد دینار به آن حضرت بپردازند. مانند این نامه برای مردم "مقناء" نیز نوشته شد. بنابر نقل برخی منابع، رسول خدا (ص) از تبوک نامه ای به قیصر✉️ نوشتند و او را دعوت به پذیرش اسلام یا پرداخت جزیه کردند.
💢بدین ترتیب رسول خدا (ص) ضمن غزوه تبوک توانست تا با قبایل عرب مسیحی نواحی جنوبی شامات ارتباط برقرار کرده و معاهداتی🗞 را از موضع برتر با آنان امضا کند. امکان نفوذاسلام در قبایل عرب آن نواحی زمینه فراوانی داشت، زیرا علی رغم نیرومندی مسیحیت برای قرنها⏳ در آن نواحی، اعراب به صورت طبیعی خود را تحت سلطه رومیان میدیدند. این می توانست واکنش مثبتی را آن دیار به نفع اسلام🔆 بوجود آورد. می دانیم که بعدها نیز، صرف نظر از قدرت نظامی رومیان بر اعراب، آن نواحی در برابر دین اسلام و پذیرش آن، مقاومت بسیار محدودی داشتند.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1، ص650-654"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۶۰
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
پیام رسان رو باز کردم نوشته بود: از خمینی و خامنهای بر حذر باشید و حدیث امام باقر (علیه السلام) رو برای تأیید حرفش نوشته بود. با تعجب ادامه متن رو مطالعه کردم، نوشته بود: «(در آخرالزمان و هر زمان) بپرهیز از تابع شدن به پاره ای سادات آل محمد که ادعای سلطنت و حکومت میکنند، زیرا سلطنت آل محمد یکبار خواهد بود و برای دیگران بارهاست پس به هر کس از آل محمد که مدعی حکومت است، متابعت نکن، تا آنکه ببینی از اولاد حسین مردی را که عهدنامه رسول الله(صلی الله علیه و آله)، پرچم و اسلحه آن حضرت نزد اوست و این عهد و پرچم و سلاح نزد علی بن الحسین(علیه السلام) بود و پس از او نزد من محمد بن علی و بعد … تا امام حسن عسکری صلوات الله علیهم … پس ملازم اینان باش و بر حذر باش از کسانی که ذکر کردم برای تو» برای اینکه خیال مخاطب رو هم راحت کنه که این، سخن معصوم هست، پس شک نکن؛ آدرس رو هم ذکر کرده بود، «تفسیر عیاشی، جلد ۱، صفحه ۶۵»
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
📄شبیه این روایت در کتاب الغیبة نعمانی هم هست حالا کاری ندارم. در رابطه با این روایت و امثال این روایات، من باز هم حرفم را تکرار می کنم که با یک روایت نمی شود حرف زد. در جواب این فرد آن روایتی را بیاورید از امام باقر (ع) که در الغیبة نعمانی هست و می گوید گروهی از مشرق زمین قیام می کنند و زمینه را برای ظهور فرزندم مهدی فراهم می کنند، خُب این هم هست، این روایت هم هست، چرا این روایت را به جمهوری اسلامی ربط ندهیم؟ البته من نمی خواهم تطبیق صددرصد بدهم، می گویم چرا این روایت را ربط ندهیم؟
☝️🏻بعد راجع به این موارد، اینها روایاتی هست که این افراد ادعا می کنند حکومت خود اهل بیت را دارند برقرار می کنند مثل اهل بیت، ما کی چنین حرفی زدیم؟ ما همیشه داریم می گوییم حکومت ما و این انقلاب ما می خواهد یک زمینه ای بشود برای ظهور امام زمان (عج)، می خواهیم این را برسانیم. نه اینکه ادعا بکنیم خودمان حکومت امام زمان را داریم برقرار می کنیم؟ روایت چیز دیگری می خواهد بگوید، ربطش می دهد به جمهوری اسلامی یک ربط کاملا غلط است.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi