eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
975 ویدیو
444 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔸💠 - الإمامُ الحسينُ عليه السلام : مِنّا اثنا عَشَرَ مَهديّاً ، أوّلُهُم أميرُ المؤمنينَ عليُّ بنُ أبي طالبٍ عليه السلام ، و آخِرُهم التاسعُ مِن وُلدِي ، و هو الإمامُ القائمُ بالحقِّ ، يُحْيِي اللّهُ بهِ الأرضَ بَعد مَوتِها ، و يُظهِرُ بهِ دِينَ الحقِّ على الدِّينِ كُلِّهِ و لو كَرِهَ المُشرِكونَ. 📚[كمال الدين، ص 317] 🔸💠 - امام حسين عليه السلام : دوازده هدايت شده از ما خاندان هستند؛ نخستين آنها امير المؤمنين على بن ابى طالب عليه السلام است و آخرينشان ، نهمين [امام] از نسل من . اوست امام و قيام كننده به حق ، خداوند به وسيله او زمين مرده را زنده مى كند و به سبب او دين حق را بر هر دينى پيروز مى گرداند گر چه مشركان را ناخوش آيد. @marefatemahdavi
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
پویش مجازی مصباح عزیز در پی اهانت های اخیر برخی از افراد انقلابی نما به علامه مصباح رضوان الله علیه علاقه مندان با شرکت در این پویش تمجید های بی بدیل مقام معظم رهبری را از این عالم انقلابی با هشتگ در فضای مجازی منتشر کنند‌.
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 یه نفر این سوالو از من کردن چه پاسخی میتونم بدم؟ چرا امام باید منتظر بشه که مردم اصلاح بشن... شاید هرگز اصلاح نشدن... خب خودش بیاد و مشکلات جامعه رو درست کنه! مگه از شهادت میترسه که منتظره همه چی خوب بشه بعد بیاد؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻این که امام زمان (عج) بیاید و مردم را اصلاح کند خُب، درست! اما آیا قرار است مردم به زور اصلاح شوند؟ آیا قرار است اصلاح زورکی باشد⁉️ خُب، این که به درد نمی خورد. آیه قرآن می گوید اگر خدا می خواست می توانست همه شما مردم را یک شب مومن کند. خُب، نمی شود که! زورکی قرار نیست کاری ایجاد بشود! 👈🏻باید زمینه ایجاد شود. پس این زمینه ایجاد کردن را خود ماها باید کمک کنیم، خود ماها باید دست به دست هم بدهیم. ❓بعد هم اینکه چرا نمی آید؟ از شهادت نمی ترسد قبلا هم عرض کردیم اگر صفت امام زمان (عج)✨ ترسو هست، البته لفظ ترسو که بد است، معنی ″خائف″ به این معنی ترسویی که ما می گوییم نیست، ″بیم″ است بیم معنی اش با ترس فرق دارد. امام زمان (عج)✨ بیم این را دارد که اگر بیاید شهید بشود، اما نه آن ترسی که ما فکر می کنیم نه شهید بشود و آن مأموریت خدا روی زمین بیفتد چون آخرین حجت خداست!🌥 👈🏻وقتی به امام زمان (عج) لقب خائف می دهیم بحث روی این قضیه است که بیم دارد از اینکه کشته شود مأموریت خدا روی زمین بیفتد. خُب، شرایط مهیا نیست پس یقینا مردم باید اصلاح شوند تا ایشان بیاید، پس این شرایط باید فراهم شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چه ذکری و دعایی جهت توسل به امام زمان پیشنهاد میدهید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📑در روایات آمده، برای توسل به امام زمان (عج)✨ مهمترین ذکر ✨«یٰا مُحَمَّدُ یٰاعَلِیُّ یٰا فٰاطِمَةُ یٰا صٰاحِبَ الزَّمٰانِ اَدْرِکْنٖی وَ لا تُهْلِکْنٖی»✨ این ذکر زیاد استفاده شده، و توسل هم زیارت آل یاسین بهترین زیارت است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد ببخشید در بعضی روایات مدت زمان حکومت آقا صاحب الزمان را هفت یا نه سال ذکر شده، یعنی حضرت این همه سال غیبت کرده فقط قراره این قدر حکومت کنه؟ به نظر با عقل جور در نمیاد! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻روایاتی که حکومت امام زمان (عج) را ۷ سال، ۹ سال معرفی کرده، علامه مجلسی توضیح و تفسیر دارند در رابطه با این روایات که📚 در روایات ۷ سال هست ۹ سال هست، ۷۰ سال هست، ۴۰ سال هست، سیصد وخورده ای سال هم هست، این روایات هر کدام بیانگر مرحله ای از حکومت حضرت✨ هستند. 👈🏻یعنی وقتی می گوییم ۷ سال، مثلا ۷ سال طول می کشد (مثلا دارم می گویم) تا عدالت برقرار بشود🌎. مثلا ۹ سال طول می کشد تا امنیت کامل برقرار بشود. هر کدام بیانگر یک مرحله ای از حکومت حضرت✨ هستند، این توضیحی است که علامه مجلسی داده. 👌🏻آیت الله العظمی صافی گلپایگانی هم در کتاب📚 ″منتخب الاثر جلد سوم و ترجمه اش جلد ششم″ (چون عربی اش سه جلدی هست با ترجمه اش شش جلدی می شود) آنجا یک مقاله ای📝 را در رابطه با مدت حکومت امام عصر (عج)✨ آورده اند و می‌گویند روایاتی که مثلا مدت حکومت را ۷ سال و ۹ سال گفته متواتر نیست و عقیده با خبر واحد اثبات نمی‌شود❌ و حدیثی که روی بحث عقیدتی هست باید متواتر باشد تا ما بپذیریم. 👈🏻و روایات ۷ سال و ۹ سال تواتر ندارد و ایشان اتفاقا آنجا (آیت الله صافی) فرمودند که بحث ۷ سال و ۹ سال با عقل هم جور در نمی آید، مگر اینکه نظر علامه مجلسی را بپذیریم که بیان می کنند که هر کدام از این اعداد بیانگر یک مرحله از حکومتند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 9⃣9⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۸۵ 🗓سخنرانی در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت عید سعید غدیر ۱۳۷۶/۲/۶ 📒 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
◀️ ادامه غزوه تبوک 📖آیات دیگری از این سوره درباره "مسجد ضرار" است. زمانی که مسجد قبا به دست اصحاب پ
🌐گسترش اسلام در جزیره العرب در سال نهم و دهم 🔸پس از فتح مکه، اسلام به سرعت در قبایل عربی و اعرابی گسترش یافت. اکنون قریش کلید دار حرم، 🔐مسلمان شده و مکه تحت سلطه اسلام در آمده بود. بنابراین، دیگر مشکل چندانی بر سر راه اسلام قبایل عرب وجود نداشت. رسول خدا (ص) به بسیاری از سران قبایل مهم نامه نوشت🗞 و از آنان خواست تا اسلام را بپذیرند. بسیاری دیگر نیز تسلیم شرایط جدید شده و عجالتا اسلام را پذیرفتند. از برخی از آنها نقل شده که وقتی دیدیم همه "وفود عرب" مسلمان می شوند، ما نیز برای اینکه به عنوان "شرالعرب" شناخته نشویم مسلمان شدیم. 👈روشن بود که این اظهار اسلام به هیچ روی، و به تمام معنا، صادقانه نبود بلکه بیشتر قبایل 👨‍👩‍👧‍👦 با ملاحظه اوضاع جدید، چاره ای جز پذیرش اسلام نداشتند. 👈از سوی دیگر، رسول خدا (ص) نیز "اسلام" آنان را متفاوت از "ایمان" دانست. آنها فقط "تسلیم" شده بودند اما هنوز اسلام را از عمق "عقل" نشناخته، و طبعا از عمق "قلب"❤️ نپذیرفته بودند. ارتداد بسیاری از قبایل پس از رحلت رسول خدا (ص)، شاهد عدم ایمان اعراب نومسلمان بود. سال نهم، سال"اسلام قبایل" یا سال "وفود"؛ یعنی حضور نمایندگان قبایل در حضور پیامبر (ص)✨ برای اظهار اسلام بوده است. ⚠️یکی از مهمترین وفدها، وفد ثقیف است. ثقیف ساکنان شهر طائف بودند که در برابر حمله رسول خدا (ص)✨ به شهرشان مقاومت کردند. اکنون پس از گذشت چندماه، چاره ای جز پذیرش اسلام نداشتند. آنان احساس می کردند تا وقتی اسلام را نپذیرند یک قدم از حصن خود نمی توانند 🏇 خارج شوند، بنابراین باید هر چه زودتر در این باره فکری بکنند. 🌀هیئتی از ثقیف راهی مدینه شد که مسئولیت آن به عهده عبدیالیل بن عمرو بود. حضرت از آمدن آنها اظهار مسرت کرده از ایشان به گرمی استقبال کرد. پس از آن، وفد ثقیف چند شرط برای پذیرش اسلام مطرح کرد👇 💢یکی حلال شمردن زنا بود که رسول خدا (ص) سخت با آن مخالفت کرده آیه 32 اسراء را تلاوت📖 فرمودند. 💢پس از آن درخواست حلال شمردن "ربا" را کردند که حضرت با خواندن آیه 278 بقره فرمودند که خداوند آن را تحریم کرده و راهی برای حلال شمردن آن وجود ندارد. 💢درباره "شراب" همین درخواست مطرح شد که 📖آیه 90 سوره مائده تلاوت شد. 💢پس از آن اجازه خواستند تا بت آنان که نامش "الربه" بود برجای بماند. حضرت فرمود: باید منهدم شود. 👌بدین ترتیب طائف یکی دیگر از شهرهای حجاز، اسلام را پذیرفت. 🔶رسول خدا (ص) به روسای قبایل که متنفذان قوم و قبیله خویش بوده و در خصلتهای انسانی برگزیدگان قبیله بودند، احترام می گذاشتند. این هیئتها معمولا شامل همین روسای قبیله می شد. آنان چند روزی را که در مدینه می ماندند میهمان رسول خدا (ص) بودند، هنگام رفتن نیز، رسول خدا (ص) 🎁 هدایایی که گاه عبارت از طلا و فضه بود به آنان تقدیم می کرد. این احترام سبب می شد تا به رسول خدا (ص) علاقمند شوند💞. کافی بود رئیس یک قبیله اسلام را بپذیرد، به دنبال آن، گاه تمام افراد قبیله اسلام را می پذیرفتند. 🔰برخی از قبایل چندان مورد لطف رسول خدا (ص) قرار می گرفتند که مرتعی به آنان واگذار می گردید.🏜 آنها جدای از گرفتن زمین و هدایا، "امانی" از رسول خدا (ص) می گرفتند. این "امان" بدان معنا بود که قبیله مذکور مسلمان شده و از حقوق مسلمانی برخوردار است. یکبار نیز وفد بنی تغلب مشتمل بر شماری مسلمان و مسیحی آمد که قرار شد مسیحیان بر نصرانیت خود بمانند، اما از مسیحی کردن فرزندانشان🧑🏻 اجتناب کنند. در مدتی که روسای وفود در مدینه می‌ماندند به دستور رسول خدا (ص) برخی از اصحاب به آنان قرآن و احکام شریعت تعلیم می کردند. 👈زمانی وفد جعفی به مدینه آمد؛ این طایفه خوردن "قلب" را جایز نمی دانستند حضرت فرمودند: اسلام شما جز به خوردن قلب کامل نمی شود، آنگاه قلب بریان شده ای را برای آنان آوردند. 🌀یکی از اقدامات رسول خدا (ص) نصب رئیس برای قبیله بود که البته از میان همان متنفذان انتخاب می شد. بدین ترتیب رسول خدا (ص)✨ حاکمیت سیاسی مدینه را بر قبایل تحکیم می‌کردند. مساله امنیت🗡 قبایل برای آنها بسیار مهم بود، آنان طالب "امان الله و امان رسوله" و "ذمه الله و ذمه رسوله" بودند. در نامه هایی که برای قبایل نوشته شده معمولا به این مساله توجه شده است. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص654-658"، رسول جعفریان ۶۱ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi