#عید_غدیر
🔸رهبــــر انقـــــلاب : 🔰
💠با مطرح کردن امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام و با نصب آن بزرگوار برای حکومت، معیارها و ارزشهای حاکمیّت، معلوم شد. پیغمبر، در قضیه غدیر، کسی را در مقابل چشم مسلمانان و دیدگان تاریخ قرار دادند که از ارزشهای اسلامی، به طور کامل برخوردار بودند.
👌یک انسان مؤمن؛ دارای حدّ
اعلای تقوا و پرهیزکاری؛ فداکار در راه دین؛ بیرغبت نسبت به مطامع دنیوی؛ تجربه شده و امتحان داده در همه میدانهای اسلامی: میدانهای خطر؛ میدانهای علم و دانش؛ میدان قضاوت و امثال اینها. یعنی با مطرح شدن امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام به عنوان حاکم و امام و ولىّ اسلامی، همه مسلمانان در طول تاریخ باید بدانند که حاکم اسلامی، باید فردی در این جهت، با این قوارهها و نزدیک به این الگو و نمونه باشد.
💠پس، در جوامع اسلامی، انسانهایی که از آن ارزشها نصیبی ندارند؛ از فهم اسلامی، از عمل اسلامی، از جهاد اسلامی، از انفاق و گذشت، از تواضع و فروتنی در مقابل بندگان خدا و آن خصوصیّاتی که امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام داشتند، بهرهای نداشته باشند، شایسته حکومت کردن نیستند. پیغمبر، این معیار را در اختیار مسلمانان گذاشتند. و این، یک درس فراموش نشدنی است.۱۳۷۱/۰۳/۳۰
@marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت سیصد و بیست و یکم
📋در ادامه بحث های مربوط به دعا یکی از موضوعات مهم بعضی از حاجاتی هست که ما باید در نظر بگیریم ممکن است ما را جهنمی🔥 بکند یا بعدا به خاطر آن حاجت ما پشیمان بشویم. اینها را هم باید در نظام اسباب و علل دعا بررسی کنیم.
☝️ما چون در بستر مادیت هستیم و دنبـال امور مادی🌐 هستیم همیشه دنبال این هستیم که در دعا مسائل مادی را در نظر بگیریم و اصلا در کنار این قضایا مسئله ی معنویت را در نظر نمی گیریم. یعنی اینکه ممکن است چیزی در ظاهر از نظر معنوی به نفع من باشد، در حالی که به ضرر من است.✖️
🔸ما یک حاجتی را بخواهیم مادی باشد، فکر کنیم به معنویات ما هم کمک می کند، در حالی که نه، و ظرفیت آن را ما نداشته باشیم.
✅ما بارها گفتیم در بحث های دعا هر وقت دعایی می کنیم 👈از خدا بخواهیم که ظرفیتش را هم به ما بدهد👉.
💭حاج آقـا مجتبی تهرانی مثالی را میزنند می گویند شخصی بود یک وضع مالی متوسطی داشت اما از نظر دینی آدم بسیار بالا و متدینی بود👤، در مساجد شرکت می کرد، در مجالس اهل بیت شرکت می کرد. مدتی گذشت وضع مادی خوبی پیدا کرد.
می گوید من به یک بنده خدایی گفتم این آدم مدت ها بود پیدایش نبود است اما الان به مجالس می آید⁉️
ایشان گفت این شخص از نظر مالی💶 مقداری وضعش خوب شد به همین خاطر مجالس نمی آمد. (تعبیر ایشان اینطوری بود یک زمانی هوای نفس او را گرفت و مجالس را نمی آمد)
👀اما بعدا دیدیم کم کم دوباره معنویات را به یاد خودش آورد و فهمید همه چیز مادیات نیست، خدا✨ و پیغمبری هم هست. دوباره رو کرد به سمت مباحث معنوی و مسجد و مجالس.
🌀اینها مسائلی است که بارها خودمان در زندگی دیدیم؛
افرادی که در دنیا خیلی چیزها به دست آوردن، از آنطرف خیلی چیزهای معنوی را از دست دادند.❌ ما در دعاهایمان اینطوری فکر نمی کنیم بلکه فقط میگوییم خدایا فلان چیز را به ما بده، اما مسئله این است گاهی نمی فهمیم که مسائل فقط مسائل مادی نیست، این مسئله مادی که الان قرار است به من برسد چه بازده معنوی دارد، اینطور کارمان به جایی میرسد که خدا را فراموش می کنیم.
👌اما خدا بنده اش را دوست دارد چون حکمت خدا اینطور اقتضا می کند که به داد بندگان خودش برسد.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (109)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 321
💠☀️💠☀️💠☀️💠
______________________
@marefatemahdavi
🖌فرازی از خطبه #غدیر
💠امر به معروف کنید و از منکر بازدارید.
و بدانید که ریشه ی امر به معروف این است که به گفته ی من [ درباره ی امامت ] برسید و سخن مرا به دیگران برسانید و غایبان را به پذیرش فرمان من توصیه کنید و آنان را از ناسازگاری سخنان من بازدارید؛ همانا سخن من فرمان خدا و من است و هیچ امر به معروف و نهی از منکری جز با امام معصوم تحقق و کمال نمی یابد.✨
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا این حرف که اگر چهل روز صبح در خانه را آب و جارو کنیم امام زمان (عج) را ملاقات میکنیم یا ایشان را میبینیم، صحت دارد؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
❌خیر این قضیه غلط است.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
این رو تو یک گروه فرستادن جوابشونو چی بگم؟ 👇👇👇
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
☝️🏻این بنده خدایی که نوشته دین من عقل من است باید از او سوال کرد آیا عقل تو تا به حال اشتباه کرده یا نکرده؟ اگر نکرده که دروغ گفتی. اگر کرده خُب این چه دینی است که دارد تو را به اشتباه می برد؟ این از بحث اول.
🔸اما در بحث سوال مطرح شده.. اولا بقیه چاه های اطراف را مسلمانها بستند ولی یک چاه باز بود. آیا دلایلی دارد که مسلمانها مخالفین یا لشکر ابوسفیان را از همان آب هم منع می کردند؟ نخیر. در تاریخ نامه طبری آمده که.. (تاریخ نامه طبری با خود تاریخ طبری فرق می کند) ″تاریخ نامه طبری، ج3، ص122″ صراحتا آمده که گروهی از مشرکان آمده بودند از آن یک چاهی که باز مانده بود آب بخورند مسلمانها خواستند جلویشان را بگیرند، پیغمبر (ص) گفت نه بگذارید که بخورند.
👈🏻بعد اینکه هدف پیغمبر (ص) از پر کردن چاههای بدر این نبود که نگذارد آنها آب بخورند! نخیر چون اتفاقا آن اطراف آب زیاد پیدا می شد. بر خلاف کربلا که آب پیدا نمی شد در آن اطراف، اتفاقا در قضیه بدر آب پیدا می شد.
پس هدف پیغمبر (ص) این نبود که بگویید مشرکین آب نخورید، هدف محدود کردن دایره جنگ بود، که مشرکین مجبور بشوند به جای پراکنده شدند و برای استفاده از آن آبی که در آن منطقه بود سمت مسلمین بیایند، که محدوده جنگ محدودتر بشود، و این چیز خاصی اصلا نبود که بخواهند بگویند با کربلا مقایسه اش بکنیم.
♨️بعد در بحث کربلا زن بود بچه بود، نمیشود همه چیز را همین طوری مقایسه کرد. دلایلش را هم گفتم و این طوری هم نبود که مشرکان آب نداشته باشند، هر وقت می خواستند آب بخورند پیغمبر این اجازه را می داد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
یا ایها العـــ✨ــــــــزیز!
دلم مبتلایتان؛
دارد دوباره این دلتنــ💔ــــــگم هوایتان...
#امام_زمان
@marefatemahdavi
#حدیث
🔷عنه عليه السلام : إنَّ الإمامَ لا يَستطيعُ أحَدٌ أن يَطْعَنَ عَلَيْهِ في فَمٍ و لا بَطْنٍ و لا فَرْجٍ ، فيُقالَ : كَذّابٌ ، و يأكُلُ أموالَ النّاسِ ، و ما أشْبَهَ هذا.
📕[الكافی، 1 / 284 / 3]
🌟امام صادق عليه السلام : امام
آن كسى است كه هيچ كس نمى تواند از دهان و شكم و شهوت او ايراد بگيرد و بگويد: او دروغگوست، مال مردم خوار است و مانند اينها.
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 6⃣0⃣1⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه ۹۳
🗓بیانات در دیدار مسئولان کشوری و لشکری، به مناسبت عید غدیر خم، ۱۳۷۲/۳/۱۹
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
🔹بررسی رابطه #غدیر با جریان
#مهدویت ..
👈حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا فوادیان با اشاره به رابطه جریان غدیر با موضوع مهدویت، اظهار کرد: در غدیر خم پیامبر اسلام (ص) تنها امیرمومنان (ع) را به عنوان ولی و جانشین پس از خود معرفی نفرمودند بلکه نزدیک به 20 فراز این خطبه در رابطه با اوصاف امام عصر (عج) است.
🔰وی خاطرنشان کرد: در غدیر پیامبر مکرم اسلام (ص) از علی (ع) تا امام مهدی (عج) یعنی جریان ولایت بعد از خود را برای همه جهانیان معرفی فرمودند، بر این اساس غدیر تجلیگاه امامت و ولایت است.✨
👌این استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه «مساله مهدویت نیز در جریان غدیر و خطبه پیامبر (ص) در این روز مطرح بوده است» افزود: طبق خطبهیی که در احتجاج شیخ طبرسی از لسان مبارک پیامبر (ص) نقل شده است معلوم میشود که مهدویت نیز در غدیر مطرح بوده است. کما اینکه پیامبر اسلام (ص) قبل از واقعه غدیر در رابطه با حضرت علی (ع) سفارشاتی داشته و بارها ایشان را به عنوان خلیفه و وصی خود معرفی فرمودند و احادیثی در شأن و مقام ایشان بیان داشتند.✨
🔹فوادیان یادآور شد: در رابطه با امام مهدی (عج) نیز احادیثی از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است که به عنوان مثال در کتاب «معجم احادیث الامام مهدی (عج)» 564 روایت مهدوی از لسان مبارک پیامبر (ص) نقل شده است. پس معلوم میشود آن حضرت بارها به جریان امامت و ولایت و خلافت پس از خود در دوران 23 ساله نبوتشان اشاره کرده بودند.
🔰معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با اشاره به اینکه «جریان غدیر ویژگیهای بسیار ممتازی در سیره ائمه(ع) دارد» تصریح کرد: ما غدیر را ظرف بیعت با ولی زمان و امام عصر در هر دورهیی میدانیم به طوری که در غدیر 1400 سال پیش وقتی پیامبر خدا امیر مومنان را معرفی فرمود که: هر که من مولای اویم، علی مولای اوست. مرد و زن با ایشان بیعت کردند. اکنون نیز ولی زمان و صاحب غدیر امام مهدی (عج)است. لذا غدیر ظرفی برای بیعت ما با امام عصر (عج)است که مساله تجدید عهد و پیمان در آن مطرح میشود.✨
👈وی در ادامه به تحقیق و پژوهش جرج جرداق مسیحی درباره شخصیت علی (ع) و کتاب نهجالبلاغه و شکوه وی از اینکه مردم آن زمان قدر امام علی (ع) را ندانستهاند، اشاره کرد و گفت: روزی شخصی در مجلسی به این جمله جرج جرداق پاسخ میدهد و میگوید: ما خود خواهان علی (ع) نیستیم مگر زمانه، علی دوم را به ما نداد که صلح را به او تحمیل کردیم؟ مگر علی سوم را به ما نداد که او را به گودال قتلگاه کشاندیم؟ مگر علی چهارم را نداد که او را اسیر کردیم؟ و مگر امروز علی در میان ما نیست؟
🔹فوادیان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم امام زمان (عج) عصاره و چکیده اولیاء و انبیاء است. به طوری که وقتی پیامبر (ص) ولایت ایشان را معرفی میکند این آیه نازل میشود که ما امروز دین تو را کامل کردیم و نعمت را بر شما تمام کردیم. پس قطعا در این عصر ولایت امام عصر (عج) اکمال دین و اتمام نعمت است و ما باید این مساله را مدنظر داشته باشیم که اکنون نیز ولی داریم و قطعا اگر امروز از رسول خدا (ص) میخواستیم تا جانشین خود را برای ما معرفی کند، دست امام عصر (عج) را میگرفتند و به جهانیان معرفی میکردند.
@marefatemahdavi
شبهات وهابیت تکمیلی 3.MP3
13.97M
صوت کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه #مهدویت 3
✳️ دوره تکمیلی ✳️
💠 جلسه 3
👈 همه 12 فایل دوره مقدماتی به همراه لینک حضور در کلاسهای آنلاین دوره تکیمیلی را از این لینک دریافت کنید
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@marefatemahdavi